- Μηνύματα
- 58.332
- Reaction score
- 144.134
Ως γνωστό στο αυτοκίνητο είναι δύσκολο να επιτύχεις στερεοφωνική εικόνα με τους περιορισμούς του χώρου.
Με δεδομένα τα εργοστασιακά μεγάφωνα, στις εργοαστασιακές θέσεις, είναι εντελώς αδύνατο. Έτσι νόμιζα δηλαδή. Μέχρι που βρήκα ένα "κουμπί" στο νέο Sony ραδιο-CD μου, το οποίο αναγράφει "DSP" και με την πίεσή του δίνει προεπιλογές ισοστάθμισης (άσχετες με τη ρύθμιση μπάσσων-μεσαίων-πρίμων του μηχανήματος) αλλά και προεπιλογές βελτιστοποίησης της στερεοφωνίας!
Οι επιλογές που έχει είναι 3:
1. enhance all
2. enhance left
3. enhance right
Στην 1η επιλογή όλα ακούγονται φυσιολογικά, όπως σε κάθε αυτοκίνητο με στερεοφωνικό της "σειράς", δηλ. η στερεοφωνική εικόνα όπως την αντιλαμβάνεται ο οδηγός απλά δεν υπάρχει. Αν πας το κεφάλι σου στο κέντρο του οχήματος κάτι γίνεται.
Στην 2η επιλογή η έκπληξη! (για τον οδηγό) Χαμηλώνει ελαφρώς η στάθμη των ηχείων από την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου και ενισχύεται από τη δεξιά, δίνεται και μια διαφορά φάσης και τσουπ! Νά'τη εκεί, σταθερή και καμαρωτή η στερεοφωνική σου εικόνα! Όλα ακούγονται πεντακάθαρα και εστιασμένα στο κέντρο! Ε, αυτό δε μου ξαναέτυχε σε αυτοκίνητο, όχι ότι έχω πείρα στο θέμα, αλλά εντυπωσιάστηκα...
Στη 2η επιλογή η κατάσταση για το συνοδηγό είναι ....όμοια με την κατάσταση για τον οδηγό στην 3η επιλογή. Ένα μπέρδεμα και μισό. Δεν είναι απαραίτητα ενοχλητικό, ούτε απαραίτητα χειρότερο από το στάνταρ, αλλά καμιά σχέση με αυτό που ακούει ο ...άλλος! Προφανώς η 3η επιλογή βελτιστοποιεί την εικόνα για τη θέση του συνοδηγού.
Φυσικά το άφησα στη 2η επιλογή, να ακούω εγώ καλά και τι με νοιάζει για το συνοδηγό ένα πράμα, σωστός?
Το ραδιοσιντίο αυτό είναι το Sony το "ακριβό" που τοποθετείται εργοστασιακά κατόπιν παραγγελίας στα Ford, και συνδυάζεται με δυνατότερα ηχεία από τα στάνταρ. Έτσι λένε τουλάχιστον. Α, παίζει και mp3. Το χρεώνουν έξτρα 330ε αν θυμάμαι καλά.
Ενδιαφέρον κόλπο αυτό το DSP, ε? Δίνει λύσεις η ψηφιακή επεξεργασία σήματος στη στερεοφωνία, αυτό είναι γνωστό και παραμετροποιήσιμο στο σπίτι, υπάρχουν πολλά μηχανήματα που το κάνουν, βλέπω όμως πως το αυτοκίνητο το έχει ανάγκη, άντε, σε λίγα χρόνια θα είναι στάνταρ υποθέτω, σιγά το κόστος!
Με δεδομένα τα εργοστασιακά μεγάφωνα, στις εργοαστασιακές θέσεις, είναι εντελώς αδύνατο. Έτσι νόμιζα δηλαδή. Μέχρι που βρήκα ένα "κουμπί" στο νέο Sony ραδιο-CD μου, το οποίο αναγράφει "DSP" και με την πίεσή του δίνει προεπιλογές ισοστάθμισης (άσχετες με τη ρύθμιση μπάσσων-μεσαίων-πρίμων του μηχανήματος) αλλά και προεπιλογές βελτιστοποίησης της στερεοφωνίας!
Οι επιλογές που έχει είναι 3:
1. enhance all
2. enhance left
3. enhance right
Στην 1η επιλογή όλα ακούγονται φυσιολογικά, όπως σε κάθε αυτοκίνητο με στερεοφωνικό της "σειράς", δηλ. η στερεοφωνική εικόνα όπως την αντιλαμβάνεται ο οδηγός απλά δεν υπάρχει. Αν πας το κεφάλι σου στο κέντρο του οχήματος κάτι γίνεται.
Στην 2η επιλογή η έκπληξη! (για τον οδηγό) Χαμηλώνει ελαφρώς η στάθμη των ηχείων από την αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου και ενισχύεται από τη δεξιά, δίνεται και μια διαφορά φάσης και τσουπ! Νά'τη εκεί, σταθερή και καμαρωτή η στερεοφωνική σου εικόνα! Όλα ακούγονται πεντακάθαρα και εστιασμένα στο κέντρο! Ε, αυτό δε μου ξαναέτυχε σε αυτοκίνητο, όχι ότι έχω πείρα στο θέμα, αλλά εντυπωσιάστηκα...
Στη 2η επιλογή η κατάσταση για το συνοδηγό είναι ....όμοια με την κατάσταση για τον οδηγό στην 3η επιλογή. Ένα μπέρδεμα και μισό. Δεν είναι απαραίτητα ενοχλητικό, ούτε απαραίτητα χειρότερο από το στάνταρ, αλλά καμιά σχέση με αυτό που ακούει ο ...άλλος! Προφανώς η 3η επιλογή βελτιστοποιεί την εικόνα για τη θέση του συνοδηγού.
Φυσικά το άφησα στη 2η επιλογή, να ακούω εγώ καλά και τι με νοιάζει για το συνοδηγό ένα πράμα, σωστός?
Το ραδιοσιντίο αυτό είναι το Sony το "ακριβό" που τοποθετείται εργοστασιακά κατόπιν παραγγελίας στα Ford, και συνδυάζεται με δυνατότερα ηχεία από τα στάνταρ. Έτσι λένε τουλάχιστον. Α, παίζει και mp3. Το χρεώνουν έξτρα 330ε αν θυμάμαι καλά.
Ενδιαφέρον κόλπο αυτό το DSP, ε? Δίνει λύσεις η ψηφιακή επεξεργασία σήματος στη στερεοφωνία, αυτό είναι γνωστό και παραμετροποιήσιμο στο σπίτι, υπάρχουν πολλά μηχανήματα που το κάνουν, βλέπω όμως πως το αυτοκίνητο το έχει ανάγκη, άντε, σε λίγα χρόνια θα είναι στάνταρ υποθέτω, σιγά το κόστος!