Tube amplifer....Νέος....How to....

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Καλησπέρα παιδιά....

Είμαι καινούριος στην όλη κοινότητα των ηλεκτρονικών κατασκευών και θέλω βοήθεια....

Πιο συγκεκριμένα θέλω να φτιάξω έναν ενισχυτή ήχου γύρω στα 200watt με λυχνίες....
Έχω αρχίσει να ψάχνω στον αέρα, αλλά έτσι μόνος μου, πιστεύω πως δεν θα καταφέρω τίποτα....

Κατ' αρχάς υπάρχει κάποιος αρκετά έμπειρος που θα μου δώσει κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις πάνω στις απορίες μου και να με βάλει πάνω σε κάποια σειρά τελος πάντων....???? Ψάχνω να βρώ κάτι απο βιβλία αλλά free έχω βρεί μερικά του 1950 σε PDF και στα αγγλικά.... Πιστεύω πως με την βοήθεια κάποιου απο σας που να ξέρει κάποια πράγματα θα το καταφέρω αυτό που θέλω....

Το e-mail μου είναι: [email protected] που δουλεύει το ίδιο και στο MSN. Πιστεύω όμως ότι θα ήταν καλύτερα εάν όλη η κουβέντα γινόταν μέσα απ το forum γιατί ίσως υπάρξουν κι άλλοι που θα θέλουν να κάνουν κάτι παρόμοιο....

Κάθε πρόταση, σχόλιο, παρατήρηση, και πανω απ' όλα, ΒΟΗΘΕΙΑ :105: είναι σεβατότατη και ευπρόσδεκτη....!!!!



Ευχαριστώ πολύ προκαταβολικά....

Ζήσης Χιώτης
 

Μηνύματα
2.632
Reaction score
0
Σε πρωτη φαση θα προτεινα να ριξεις κατα πολυ τις απαιτησεις σου. Ειδικα εαν εισαι στην αρχη των ηλεκτρονικων σου κατασκευων, θα σου ηταν πολυ πιο ευκολο εαν ο πρωτος σου ενισχυτης ειχε και μονοψηφιο αριθμο watt στο καναλι... Γνωμη μου αυτη, και τα υπολοιπα τα αφηνω στους πιο εμπειρους.
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
τόσο μικρός????

Δηλαδή μία κατασκευή με μια λυχνία τύπου 813 έχω την εντύπωση πώς θα αποδώσει γύρω στα 250watts....Κάτι τέτοιο δέν είναι απλή κατασκευή????

και θέλω να φτιάξω για αρχή κάτι πιό εύκολο δηλαδή στο 1 κανάλι(mono) όχι stereo....
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Παιδιά....Άν καταφέρουμε και τελειοποιήσουμε κάτι.... Υπόσχομαι Δημιουργία άρθρου με μαζεμένα όλα το στοιχεία και τις συμβουλές που έχουν ειπωθεί σε αυτο το thread και τίτλο:

Ενισχυτής 250watt με λυχνίες - Φτιάχ' το μόνος σου !!!!
 


Μηνύματα
901
Reaction score
0
Αρχίζω και καταλαβαίνω....

Δηλαδή είναι δύσκολο να κάνουμε κάτι παρόμοιο εδω μέσα????

Μερικές οδηγίες step-by-step και με λίγη προσπάθεια όλα γίνονται....
Εκτός άν δεν είμαστε διατεθημένοι να φτιάξουμε κάτι τέτοιο....

ε????
τι λέτε??
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Δεν εχεις καταλαβει με τι μπλεκεις!
http://www.izzy-wizzy.com/audio/powamp813.html
ΠΟΛΛΗ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΤΥΧΗ σου ευχομαι!
Φίλε GF....

Η σελίδα του παλικαριού που μου έστειλες, είναι ένα "demo", κατα κάποιο τρόπο, της δουλειάς που έκανε....

Στο παραπάνω μου πόστ....πρότεινα να φτιάξουμε έναν "οδηγό" step-by-step που (ακόμα και ο ανήξερος) οποιοσδήποτε έχει θέληση να το φτιάξει. Τα σχέδια βρίσκονται.... Μπορούμε να τα μαζέψουμε όλα εδώ????

Απο το "input jack" και μια μικρή αντίσταση, μέχρι τα clips σύνδεσης του μεγαφώνου και έναν μετασχηματιστή 800 volt για να ανάψει μια 813. Τον προενισχυτή....πώς θα φτιαχτει το stand-by mode και όλα τα συμπράγκαλα....

Μπορούμε....??
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Φιλε Ζησση καλωσηρθες στην παρεα.

Δεν ξερω εαν εχω αρκετη εμπειρια απο Λαμπατους Ενισχυτες -εχω φτιαξει μερικους βεβαια- αλλα σιγουρα μπορω να εχω σαφη αντιληψη του ενθουσιασμου που σου δημιουργει η ιδεα ενος τετοιου Ενισχυτη.

Εαν η ηλικια που αναφερεις ειναι η πραγματικη σου ηλικια, φοβαμαι οτι θα συμφωνησω με τους προηγουμενους οτι ειναι μαλλον απιθανο να φερεις σε περας με επιτυχια μονος σου ενα τοσο μεγαλο στοχο. Βεβαια τιποτε δεν αποκλειεται, αλλα τα πραγματα ειναι δυσκολοτερα απ οτι ισως νομιζεις.

Πρωτα απ' ολα πες μας σε τι χρειαζεσαι ενα τοσο δυνατο Ενισχυτη και μαλιστα με λαμπες.
Φανταζομαι για Public Address (Συναυλιες - Παρτυ κλπ) και οχι για σπιτικο Stereo. Πολλα θα εξαρτηθουν απο την χρηση, οπως καταλαβαινεις.

Μετα πες γιατι διαλεγεις τις 813 και οχι καποιες αλλες λαμπες. Λογω της Ισχυος τους ? Μηπως σου βρισκονται μερικες και θελεις να τις αξιοποιησεις ? Σκεφτηκες εαν θα βρισκεις ευκολα τετοιες λαμπες στο μελλον ?

Παραπερα ποια ειναι η μεχρι τωρα εμπειρια σου απο ιδιοκατασκευες με λαμπες ?
ΔΕν ειναι κακο εαν εχεις λιγη ή καθολου εμπειρια. Ολοι καπως ξεκινησαμε. Θα ειναι ομως προβλημα να πεσεις κατευθειαν στα βαθεια. Δηλαδη μπορει να χασεις χρηματα, χρονο και κυριως ενα πιθανο μετριο αποτελεσμα να σε αποθαρυνει για μελλοντικες κατασκευες.

Εγω θα αντιπροτεινα να φτιαξεις ενα Λαμπατο Ενισχυτη Stereo 2x 100 Watt με 4x EL34 ή KT88 στο καναλι που με απλο τροπο (συνδιασμο των Εξοδων του) να μεταμορφωνεται σε μονοφωνικο 200 Watt στα 4Ω.

Τα πλεονεκτηματα θα ειναι πολλα.
Αυτο που εγω θεωρω σπουδαιοτερο ειναι οτι δεν θα παιζεις με Υψηλες τασεις της ταξεως των Κιλοβολτ στην τροφοδοσια, και μαλιστα εκτεθειμενες.
Υστερα θα μπορει να ντουμπλαρει σε χρηση Στερεο στο σπιτι και Μονοφωνικη για κατι αλλο.
Ακομη και για μουσικα οργανα να τον θελεις αυτο γινεται με χρηση ενος καταλληλου προενισχυτη.
Εαν τον θελεις για Ντισκοτεκ, φτιαχνεις αργοτερα και αλλον ή αλλους παρομοιους.

Σε αυτην την περιπτωση ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ εγω (σιγουρα και αλλοι) μπορω να σε βοηθησω με Σχεδια, ετοιμο Σασσι, Πλακεττες, υλικα και γενικοτερη συμπαρασταση, με την προυποθεση οτι θα κανεις ολη την κατασκευαστικη δουλεια εσυ.

Τι λες ?
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Φίλε Μιχάλη....

Πρωτ' απ' όλα σε θερμοευχαριστώ για την ανταπόκριση και προθυμία σου.!!

Η ηλικία που αναγράφεται είναι αληθινή, Όμως κάποιες πολύ βασικές γνώσεις του
hi-fidelity τις έχω, γιατί είμαι ιδιέταιρα συγκινημένος με τα ηχοσυστήματα και απο πιο μικρή ηλικία και γενικά ασχολούμαι πάρα πολύ με τον ήχο. Νομίζω πως ήρθε η ώρα να ασχοληθώ και λίγο με αυτά που υπάρχουν "μέσα στο κουτί του ενισχυτή". Για αρχή λέω να φτιάξω έναν απλό, μονοφωνικό ενισχυτή για την κιθάρα μου, με αρκετή ισχύ ωστε να μπορέσω να παίξω και σε μια συναυλία. Να προσθέσω ότι είμαι λάτρης του καθαρού, γλυκού ήχου, ιδιέταιρα όσον αφορά τα μουσικά όργανα (όχι παραμορφώσεις με hi-gain κλπ).

Αποφάσισα να ασχοληθώ με τις λάμπες για την ποιότητα του ήχου. (ας αφήσουμε το Public Address και τον "σκληρό" ήχο στα transistors). Πχ άν καταφέρω κάτι καλό με τον ενισχυτή της κιθάρας μου, πιθανότατα θα προσπαθήσω να φτιάξω άλλον έναν με περισσότερα κανάλια απο 2 (4.1) που να τον μετράω σε dB, όχι watt, για το σπίτι και ποιότητα πάντα....

Παραπάνω ανέφερα την 813 στον αέρα.... αυτή μου έκατσε....
απο λυχνίες αν έχω.........4-5 απο ένα προ-πολεμικό υπερατλαντικό ραδιόφωνο του 1930 που δούλευε στα 110volt απο επανακατασκευή....που ούτε καν θυμάμαι τα μοντέλα των λυχνιών....

4x EL34 ????
KT88 ????

Εδώ είμαστε να τις μάθουμε....

Να προσθέσω ότι έιμαι ολομόναχος....ο πατέρας μου είναι ναυτικός οπότε λίγη βοήθεια απ τη μαμά ίσως χρειαστεί (του στύλ: "κράτα μου λίγο το καλώδιο να το κολλήσω")



Άν πληρώ τις προυποθέσεις....τοτε βρήκα το μάστορά μου....!!!!!!!!
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Για αρχή λέω να φτιάξω έναν απλό, μονοφωνικό ενισχυτή για την κιθάρα μου, με αρκετή ισχύ ωστε να μπορέσω να παίξω και σε μια συναυλία.

Ακριβως ετσι ξεκινησα και εγω πριν 35 χρονια, που ημουνα στην ηλικια σου περιπου.
Ωραια ηλικια πραγματι.
Ο πρωτος μου ενισχυτης ηταν με μια EL34 και μια ECC83, για την Ακουστικη κιθαρα μου, με προσθετο μαγνητη.
Περιττο να σου πω τι κυνηγητο ειχε πεσει απο τους γονεις μου.

Να προσθέσω ότι είμαι λάτρης του καθαρού, γλυκού ήχου, ιδιέταιρα όσον αφορά τα μουσικά όργανα (όχι παραμορφώσεις με hi-gain κλπ).

Αποφάσισα να ασχοληθώ με τις λάμπες για την ποιότητα του ήχου. (ας αφήσουμε το Public Address και τον "σκληρό" ήχο στα transistors). Πχ άν καταφέρω κάτι καλό με τον ενισχυτή της κιθάρας μου, πιθανότατα θα προσπαθήσω να φτιάξω άλλον έναν με περισσότερα κανάλια απο 2 (4.1) που να τον μετράω σε dB, όχι watt, για το σπίτι και ποιότητα πάντα....

Παραπάνω ανέφερα την 813 στον αέρα.... αυτή μου έκατσε....
απο λυχνίες αν έχω.........4-5 απο ένα προ-πολεμικό υπερατλαντικό ραδιόφωνο του 1930 που δούλευε στα 110volt απο επανακατασκευή....που ούτε καν θυμάμαι τα μοντέλα των λυχνιών....

4x EL34 ????
KT88 ????

Για την χρηση που θελεις οι πιο καταλληλες λαμπες ειναι οι 6L6GC και οι EL34. Μια τετραδα απο τις μεν ή τις δε, θα βγαλουν 100 ωραιοτατα βαττ με περιπου 430 Βολτ Υψηλη ταση.
Ομως εαν θελεις να παιζει σωστα ο Ενισχυτης και σαν στερεοφωνικος για ακροαση μουσικης, τοτε περιοριζεσαι στις EL34, διοτι οι 6L6 εχουν παραπανω παραμορφωση.


Η EL34 ειναι η κλασσικοτερη λαμπα για ολες τις χρησεις.
Για κιθαριστικη χρηση πρεπει να την δουλεψεις καλυτερα σαν Πεντοδο, ενω για Υψηλη πιστοτητα πρεπει να την δουλεψεις σε ULtraLinear ή Τριοδικα.
Μπορεις τελος να συνδιασεις και τις 3 αυτες λειτουργιες σε ενα Ενισχυτη με επιλογη τοπολογιας μεσω ενος διακοπτη.
Στην θεση σου θα εφτιαχνα ενα Στερεοφωνικο Ενισχυτη με την παραπανω επιλογη και θα ειχα ολες τις πιθανες χρησεις διαθεσιμες. Για την κιθαρα θα εφτιαχνα ενα ξεχωριστο προενισχυτη με 2 διπλοτριοδες λαμπες.

Εδώ είμαστε να τις μάθουμε....

Σιγα-σιγα ομως ε
Το χειροτερο πραμα σε αυτες τις περιπτωσεις ειναι η βιασυνη.


Να προσθέσω ότι έιμαι ολομόναχος....ο πατέρας μου είναι ναυτικός οπότε λίγη βοήθεια απ τη μαμά ίσως χρειαστεί (του στύλ: "κράτα μου λίγο το καλώδιο να το κολλήσω")

Απο Αγγλικα πως παμε ?

Άν πληρώ τις προυποθέσεις....τοτε βρήκα το μάστορά μου....!!!!!!!!

Ρωτα οτι θελεις και θα τα λεμε.
Εδω μεσα υπαρχουν αρκετοι φιλοι που γνωριζουν αυτα τα θεματα και το σωστο ειναι να απευθυνεσαι προς ολους.
Καλο ειναι να παρεις και αλλες αποψεις.


Εν τω μεταξει ριξε μια καλη ματια σε προηγουμενο θεμα αυτης της κατηγοριας που επιγραφεται : The Lo boy tube Amplifier project.
Εδω http://www.avsite.gr/vb/showthread.php?t=43172
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Παιδιά....σαφώς και απευθύνωμαι σ' όλους.... όταν λέω "βρήκα το μάστορά μου" πάντα εννοώ το avsite.gr! Δεν θελω να με παρεηγήσετε (είμαι και νέος στο σίτε)

Όχι....παραμορφώσεις όσο γίνεται λιγότερες γιατί κι εγώ ακουστική έχω και μάλιστα καινούρια με καλούς μαγνήτες και ψάχνω την καλύτερη δυνατή πιστότητα. (Αυτό νομίζω είναι και λίγο θέμα των λυχνιών του προενισχυτή).

Άνοδος??
Κάθοδος??
Τριοδικές, πεντάοδες λυχνίες????
Απ' αυτά κάτι πιάνω....αλλά τι είν' το UltraLinear???? Λογικά, τρόπος λειτουργίας αλλα απο τι εξαρτάται?? Ίσως απο την σταθερότητα του σήματος εξόδου(υποθέτω)??

Δεν βιάζομαι απλά έχω αρχίσει και διαβάζω το άρθρο σου, Μιχάλη, που μου έστειλες, για τον Lo-Boy. Το μελετάω....

Αγγλικά??
Βεβαίως. Λίγο παραπάνω απο το γνωστό Lower. Τελος πάντων μπορώ να συνεννοηθώ ή να διαβάσω ένα βιβλίο.
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Μάλιστα.... Διάβασα τον Lo-boy.... αλλά ακόμα έχω απορίες.!

Εκει μιλάμε για 4χ EL84. Για τις EL34 ή τις 6L6 υπάρχει άλλη συνδεσμολογία?? άλλο σχέδιο, ή μονο άλλοι τυποι αντιστάσεων και πυκνωτών????

Πιστεύω και για αυτόν τον ενισχυτή που ζητάω (με 4x EL34) ίσως μου προτείνετε την ίδια προενίσχυση, λογικά άλλο power supply, και άλλο μετασχηματιστή εξόδου.

Η ανάδραση "τι ρόλο βαράει"???? βλέπω στον Lo-boy ότι "γεφυρώνει" κατα καποιο ιδιέταιρο τρόπο τον θετικό πόλο της εξόδου με τη γή....Γιατί γίνεται αυτό ????

Επέρχονται και άλλες απορίες....

Ευχαριστώ!!
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Έτυχε να ρωτήσω κάποιον που στα νιάτα του έφτιαξε πάρα πολλούς ενισχυτές. Συζητήσαμε λιγάκι και μου είπε για τον λόγο πού το θέλω να βάλω Μία λυχνία τύπου 813. Την οποία άν τή δουλέψω σε χαμηλή τάση θά μου βγάλει το λιγότερο 250 watt. Μου πρότεινε αυτό γιατί απ ό,τι μου είπε, και μου φαίνεται και λογικό, "όσο λιγότερες λυχνίες, τόσος λιγότερος βόμβος" όπως και όσοι περισσότεροι πυκνωτές τόσο πιο ισορροπημένο σήμα => λιγότερος βόμβος.

Μου έδωσε λοιπόν να καταλάβω ότι η επιτυχία σε έναν τέτοιο ενισχυτή είναι η μεγαλύτερη δυνατή σταθερότητα ανορθωμένου σήματος (=>όσο δυνατόν λιγότερος βόμβος). Το οποίο εξαρτάται από:

- Πλήθος λυχνιών (όσο περισσότερες, τόσο μεγαλύτερος βόμβος)
- Πλήθος πυκνωτών(όσο περισσότεροι, τόσο μικρότερος βόμβος)
- Ποιότητα μετασχηματιστών και διαμορφοτών
- Απόσταση των λυχιών απο αγωγούς, μετασχηματιστές και άλλες λυχνίες
- Ποιότητα αγωγών (όσο πιο θωρακισμένοι, τόσο μικρότερος βόμβος)
- Σωστή θωράκιση των μετασχηματιστών με φύλλο χαλκόυ

Τίποτα άλλο ???? :118: :118: :118: :118: :114:

Πιστεύω να μου είπε καλά πράγματα γιατί απ' ό,τι φαίνεται έχει σπαταλήσει μήνες στο να φτάχνει ενισχυτές....
Θέλω να ακούσω κι απο εσάς τις γνώμες σας....

Όπως είπα και παραπάνω είναι η πρώτη μου ηλεκρτονική κατασκευή και όσο να ναι θα 'θελα και λίγες απο τις εμπειρίες σας. Όποιος έχει σχέδια κατάλληλα για ενισχυτές ήχου με διάφορα είδη λυχνιών, είναι όχι απλά ευπρόσδεκτα αλλά και αναζητούμενα!!!!!! :131: :131: :131: :131:
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Έτυχε να ρωτήσω κάποιον που στα νιάτα του έφτιαξε πάρα πολλούς ενισχυτές. Συζητήσαμε λιγάκι και μου είπε για τον λόγο πού το θέλω να βάλω Μία λυχνία τύπου 813. Την οποία άν τή δουλέψω σε χαμηλή τάση θά μου βγάλει το λιγότερο 250 watt.

Αυτο δεν ισχυει παρα μονο σε εξοδο πομπων οπου η λυχνια εργαζεται σε ταξη Γ, και βγαζει ενα μικρο μονο μερος του ημιτονου. Προφανως ο φιλος που το προτεινε ηταν παλια ραδιοπειρατης και τα εχει μπλεξει λιγο. Τα υπολοιπα ειναι σε γενικες γραμμες σωστα αλλα πολυ γενικα.
Δεν ισχυει ωστοσο οτι με πολλες λαμπες αυξανεται ο θορυβος.


Μου πρότεινε αυτό γιατί απ ό,τι μου είπε, και μου φαίνεται και λογικό, "όσο λιγότερες λυχνίες, τόσος λιγότερος βόμβος" όπως και όσοι περισσότεροι πυκνωτές τόσο πιο ισορροπημένο σήμα => λιγότερος βόμβος.

Απο την φρασεολογια ( σημα - διαμορφωτες κ.α) ειναι προφανεστατο οτι ο φιλος σου μιλαγε για εκπομπες στα ερτζιανα, και ενισχυτες AUdio για διαμορφωση πλατους πομπων AM.

Μου έδωσε λοιπόν να καταλάβω ότι η επιτυχία σε έναν τέτοιο ενισχυτή είναι η μεγαλύτερη δυνατή σταθερότητα ανορθωμένου σήματος (=>όσο δυνατόν λιγότερος βόμβος). Το οποίο εξαρτάται από:

- Πλήθος λυχνιών (όσο περισσότερες, τόσο μεγαλύτερος βόμβος)
- Πλήθος πυκνωτών(όσο περισσότεροι, τόσο μικρότερος βόμβος)
- Ποιότητα μετασχηματιστών και διαμορφοτών
- Απόσταση των λυχιών απο αγωγούς, μετασχηματιστές και άλλες λυχνίες
- Ποιότητα αγωγών (όσο πιο θωρακισμένοι, τόσο μικρότερος βόμβος)
- Σωστή θωράκιση των μετασχηματιστών με φύλλο χαλκόυ

Τίποτα άλλο ???? :118: :118: :118: :118: :114:

Φιλε Ζηση καλως ή κακως σε ολα τα πραγματα ισχυει αυτο που στα Αγγλικα λεγεται "First things first".
Eιναι συγκινητικο το ενδιαφερον σου για τους Ενισχυτες και
με καθε καλη διαθεση, φοβαμαι οτι βιαζεσαι να πας στην Εκτη ταξη χωρις να εχεις περασει απο την Πρωτη. Καθε αλλος τροπος οδηγει σε ... εγκεφαλικο βραχυκυκλωμα.
Αυτο θα το καταλαβεις αργοτερα.

Επειδη βεβαια δεν σε βοηθαει να σου απορριπτει κανεις τις διαφορες ανοησιες που κυκλοφορουν χωρις να σου αντιπροτεινει κατι σωστο, πηγαινε στην βιβλιοθηκη του AUDIO στο παρον φορουμ και κατεβασε τα δυο βιβλια για Ενισχυτες που υπαρχουν εκει. Εαν δεν τα βρισκεις για download απευθυνσου στους συντονιστες της κατηγοριας να σε οδηγησουν πως θα τα βρεις.

Βεβαιως υπαρχουν και αλλα βιβλια και μαλιστα πιο ειδικα για λαμπες. Θα επανελθω πανω σ' αυτο.
Εν τω μεταξει εαν σε τρωει το χερι σου για καποια κατασκευη ισως ειναι προτιμοτερο να ξεκινησεις με εαν απλο ενισχυτακι των λιγων Βαττ με λαμπες κατα προτιμηση σε ΚΙΤ, αλλα οχι απαραιτητα.
Εκτος απο αλλες πηγες, Σχεδια ενισχυτων για κιθαρες, προδιαγραφες λυχνιων, projects, links και αλλες πληροφοριες θα βρεις και στο Site μου :
http://www.AudioCraftworks.gr/gr


Πιστεύω να μου είπε καλά πράγματα γιατί απ' ό,τι φαίνεται έχει σπαταλήσει μήνες στο να φτάχνει ενισχυτές....
Θέλω να ακούσω κι απο εσάς τις γνώμες σας....

Όπως είπα και παραπάνω είναι η πρώτη μου ηλεκρτονική κατασκευή και όσο να ναι θα 'θελα και λίγες απο τις εμπειρίες σας. Όποιος έχει σχέδια κατάλληλα για ενισχυτές ήχου με διάφορα είδη λυχνιών, είναι όχι απλά ευπρόσδεκτα αλλά και αναζητούμενα!!!!!! :131: :131: :131: :131:


Δες στο site μου στους Ενισχυτες Stage τους Fender, Marshall, Ampeg για παραδειγμα. Η κατανοηση ενος σχεδιου, η διακριση των διαφορων εξαρτηματων και των τιμων τους ειναι βασικα πραγματα. Επισης βασικες ειναι γνωσεις Ηλεκτρολογιας-Ηλεκτροτεχνιας για ξεκινημα, πραγματα που διδασκονται στα Λυκεια.

 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Κάτι έμαθα για την ανάδραση....

- Ένας φυσικός στο σχολείο μου είπε οτι το κύκλωμα που του έδειξα, χρησιμοποιείται κυριώς για να φορτίσει κάτι στην περίπτωση που δεν υπάρχει φορτίο....(πολύ θεωρητικό).

- Απο κάπου αλλού έμαθα ότι στην ουσία χρησιμοποιείται αρχικά για να "φορτίσει" και να μπορέσει να έχει φορτίο η έξοδος, και για αποτελεσματικότερη ανόρθωση του σήματος εξόδου....

Σωστά????
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Κάτι έμαθα για την ανάδραση....

- Ένας φυσικός στο σχολείο μου είπε οτι το κύκλωμα που του έδειξα, χρησιμοποιείται κυριώς για να φορτίσει κάτι στην περίπτωση που δεν υπάρχει φορτίο....(πολύ θεωρητικό).

- Απο κάπου αλλού έμαθα ότι στην ουσία χρησιμοποιείται αρχικά για να "φορτίσει" και να μπορέσει να έχει φορτίο η έξοδος, και για αποτελεσματικότερη ανόρθωση του σήματος εξόδου....

Σωστά????

Μαλλον λαθος αλλα δεν μπορει να πει κανεις τιποτε εαν δεν δει σχεδιο.

Μπορεις να ανεβαζεις σχεδια ?
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Βασικά, έδειξα κομμάτι απο το σχέδιο του Lo-boy, ο οποίος είναι και η αιτία της απορίας μου αυτής.

Το σημείο που απόρησα είναι απο τον θετικό πόλο της εξόδου, ένα "γεφύρωμα" στη γη με παράλληλα μια αντίσταση και έναν πυκνωτή.

Δεν το είδα μόνο στον Lo-boy αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα σχέδια ενισχυτών που εχω βρεί....

Άν όχι αυτά, τι ρόλο πάιζει η ανάδραση (feedback??) ????
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.103
Reaction score
20.582
Με τη λέξη ανάδραση ονομάζουμε τη διαδικασία ανατροφοδότησης ενός συστήματος με ένα μέρος του προϊόντος της εξόδου του, ώστε η λειτουργία του να διατηρηθεί μέσα σε κάποια προκαθορισμένα, ασφαλή όρια. Κλασικό παράδειγμα ανατροφοδότησης είναι η επίδραση του θερμοστάτη στη λειτουργία θέρμανσης του νερού σε έναν θερμοσίφωνα, ή στο κύκλωμα ψύξης ενός κινητήρα. Αυτού του είδους η ανάδραση είναι αρνητική, υπό την έννοιαν ότι λειτουργεί ως περιοριστικός παράγων στη λειτουργία του συστήματος. Του ιδίου τύπου, αρνητική ανάδραση, είναι και το αίσθημα του κορεσμού που νιώθει ένας οργανισμός κατά τη λήψη τροφής, ενώ αντιστρόφου τύπου είναι το αίσθημα της πείνας, που αποτελεί θετική ανάδραση, υπό την έννοιαν ότι εξαναγκάζει το σύστημα να αυξήσει τη λειτουργία του, ώστε αυτή να μην πέσει κάτω από κάποιο προκαθορισμένο ενεργειακό επίπεδο.

Μάλιστα, εάν γνωρίζουμε κάποια κρίσιμα χαρακτηριστικά του μηχανισμού ανάδρασης, μπορούμε να αξιολογήσουμε το σύστημα που αυτή υπηρετεί. Για παράδειγμα, ένα υπερμέγεθες ψυγείο σε ένα αυτοκίνητο υποδηλώνει κινητήρα υψηλής ισχύος, ενώ, αντίστοιχα, η παρουσία υψηλής συγκέντρωσης καφεΐνης στο αίμα ενός αθλητή οδηγεί στην υποψία dopping, καθώς ο καφές είναι διουρητικός. Κάτι αντίστοιχο μπορούμε να πούμε και για τη συγκέντρωση γλυκόζης στο αίμα, όπου κατά περίπτωση, κάποιος μπορεί να έχει υπογλυκαιμία, ενώ κάποιος άλλος να είναι διαβητικός.

Η ανάδραση στους ενισχυτές τάσης είναι κοινός τόπος μεταπολεμικά, και στην ουσία της ενεργοποιεί έναν μηχανισμό ώστε ο ενισχυτής να «μαθαίνει» για το σφάλμα που παρουσιάζει στην έξοδό του, αναπροσαρμόζοντας στιγμιαία τα χαρακτηριστικά της λειτουργίας του, ώστε να ελαττώσει αυτό το σφάλμα, λειτουργώντας κατά το δυνατόν πιο γραμμικά, δηλαδή με χαμηλότερη παραμόρφωση.



Μεταπολεμικά, ο ρόλος της ανάδρασης έχει περιγραφεί πολύ αποτελεσματικά από τον Norbert Wiener, στο κλασικό βιβλίο του περί Κυβερνητικής, όρου που εισήγαγε ο ίδιος. Ένα εύστοχο ρηβιού του συγκεκριμένου βιβλίου υπάρχει δημοσιευμένο εδώ.
 

Μηνύματα
1.935
Reaction score
9
Βασικά, έδειξα κομμάτι απο το σχέδιο του Lo-boy, ο οποίος είναι και η αιτία της απορίας μου αυτής.

Το σημείο που απόρησα είναι απο τον θετικό πόλο της εξόδου, ένα "γεφύρωμα" στη γη με παράλληλα μια αντίσταση και έναν πυκνωτή.

Δεν ειναι ακριβως γεφυρωμα στην γη.
Παρατηρησε οτι προκειται για ενα διαιρετη τασεως αποτελουμενο απο δυο αντιστασεις (αγνοησε προς το παρον τον πυκνωτη που υπαρχει παραλληλα στην μια απο αυτες).
Το σημα της Εξοδου (για την ακριβεια ενα μερος αυτου, οσο οριζει ο λογος των αντιστασεων) επιστρεφει στην εισοδο σε τροπο ωστε να αφαιρειται ουσιαστικα απο το σημα Εισοδου. Με αυτον τον τροπο διορθωνεται αυτοματα και σε καποιο βαθμο οποιαδηποτε αλλοιωση (παραμορφωση) εχει υποστει το σημα διερχομενο μεσα απο τα κυκλωματα του ενισχυτη. Αποτελέσμα ειναι η μικροτερη Αρμονικη παραμορφωση, η ευρυτερη διελευση συχνοτητων, η μειωση της Αντιστασης εξοδου του Ενισχυτη (αυξηση του Συντελεστη Αποσβεσης), αλλα και η μειωση του συνολικου κερδους, και καποια χρονικη μεταθεση-συγχιση του σηματος στην Εξοδο. Τα ευεργετηματα εξαρτωνται απο τον βαθμο αναδρασης. Μεγαλος βαθμος αναδρασης δημιουργει μεγαλυτερα προβληματα απο αυτα που θεραπευει.
Και βεβαια τα παραπανω αφορουν στην συνολικη Αρνητικη αναδραση (overall NFB ή global NFB) που γινεται με αυτες τις αντιστασεις. Υπαρχουν και αλλες τοπικες αναδρασεις σε ολους τους Ενισχυτες, στις επι μερους βαθμιδες.

Δεν το είδα μόνο στον Lo-boy αλλά και σε όλα τα υπόλοιπα σχέδια ενισχυτών που εχω βρεί....

Άν όχι αυτά, τι ρόλο πάιζει η ανάδραση (feedback??) ????
Το απολυτως ανεπιθυμητο θα ηταν να δημιουργηθει καπου στα κυκλωματα Θετικη αναδραση, που οδηγει σε αποσταθεροποιηση του Ενισχυτη, (εκτος ελαχιστων περιπτωσεων που κατι τετοιο γινεται συνειδητα και ελεγχομενα απο τον σχεδιαστη για αυξηση του κερδους σε καποια βαθμιδα, που συνηθως συνυπαρχει και Αρνητικη αναδραση).
 

Μηνύματα
901
Reaction score
0
Κατάλαβα....
Εντόπισα και τις "τοπικές αναδράσεις που λές....

Άρα ή ανάδραση στο κάθε σύστημά μας είναι απαραίτητη άν θέλουμε καλή απόδωση..!!
Λίγη και καλή η Ωμική αντίσταση της ανάδρασης....

Ο πυκνωτής?? Που μας χρειάζεται????

Την ανάδραση πότε θα την χρησιμοποιώ???? πχ. στον ενισχυτή που θα σχεδιάσω εγώ, πού ακριβώς θα χρειαστεί να βάλω το feedback???? (αρνητικό ή και θετικό σπάνια)
και τί τιμές αντιστάσεων???? (απο τι εξαρτώνται ακριβώς)????

Ευχαριστώ!!
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.568
Μηνύματα
2.865.761
Members
37.935
Νεότερο μέλος
Penthesilia
Top