Equalizer Τα Θυμάται Κανείς?

Μηνύματα
137
Reaction score
22
Μόλις παίξω λίγο με τα ρυθμιστικά (ένα -2 στα μπάσσα αρκει)του ενισχυτή για το δεξί ηχείο μόνο, που έχει πίσω του τοίχο και δίπλα αμέσως αλλάζει προς το καλύτερο ο ήχος..Πιστεύω όμως θα πάρω ακομα καλύτερο αποτέλεσμα αν το κάνω αυτό με equalizer.. Τι λέτε?
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Jamo Concert 11
Δεν ξερω πια εκδοση του ηχειου ειναι αυτη που εχεις ακριβως, αλλα ενα τετοιο ζευγαρι ειχα ακουσει σε ενα φιλο και ειχε τεραστιο προβλημα με την τοποθετηση στον χωρο. Για να σφιξει το μπασο του και να ερθει στα ισα του το χαμηλο ηθελε αποσταση τουλαχιστον ενε μετρο απο τους τοιχους. Επισης αποτι θυμαμαι τα πριμα του τσιριζαν, αλλα εκει που ειναι η διπλοκαλωδιωση εχει κατι αντιστασεις που ρυθμιζουν την αποδοση του τουιτερ, νομιζω εχουν και τα Magnepan κατι παρομοιο. Οταν αλλαξαμε τις τιμες απο τις υψηλοτερες που ειχε στις μεσες και με την παραπανω αποσταση απο τους τοιχους, το ηχειο επαιξε σωστα.
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Τι λέτε?
Εχω την εντυπωση οτι θα βελτιωθει κατα πολυ, αλλα μην περιμενεις οτι η ψηφιακη ισοσταθμιση λυνει ολα τα προβληματα. Σε αυτο μαλλον μπορει να σου απαντησει πιο υπευθυνα ο Νικος, μια και εχει πολυ μεγαλυτερη πειρα επι του θεματος απο μενα στον μπερυ.
 

Μηνύματα
137
Reaction score
22
Ειναι όντως μπελάς μέχρι να βρείς την σωστή θέση..Ναι έχει Treble fine Tuning και πάντα στην αρχική του ρύθμιση το έχω (0) . Έγω το έχω σε απόσταση τα 50 εκ απο τον πίσω τοίχο και το μπάσο είναι αρκετά βαθύ και σφιχτό. http://www.jamo.com/Default.aspx?ID=5954&M=Shop&PID=17196&ProductID=16701
 


Μηνύματα
3.385
Reaction score
10
Thanks για το link ,η αλήθεια είναι ότι δεν γνωρίζω απο ισοσταθμιστές δεν είχα ποτέ. Τον ισοσταθμιστή τον θέλω για home χρήση.Έχω πρόβλημα χώρου (το ένα ηχείο δεν έχει τοίχο απο πίσω του ούτε τοίχο ένω το άλλο έχει) επίσης μπουμάρει . Τα ηχεία είναι τα Jamo Concert 11 (D870) , ενισχυτής Marantz PM-11S1 , Cd player Marantz SA7001 .
Μπουμαρει αυτο που εχει τοιχο πισω του ?
Δεν νομιζω παντως οτι φταιει αυτο...εξ αλλου το bass-reflex το εχουν μπροστα...
Δεξια και αριστερα τι εχουν ?
Οι πλαινοι τοιχοι σε τι αποσταση ειναι ?
Το δωματιο ποσα τετραγωνικα ειναι ?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Στο μονο που θεωρητικα υστερει ο μπερυ ειναι οτι δεν κανει διορθωσεις στην φαση του χρονου.
Η δουλειά ενός ισοσταθμιστή δεν είναι να διορθώνει κάτι σε αυτόν τον τομέα. Το ζήτημα είναι να μην κάνει τα πράγματα χειρότερα κάνοντας την δουλειά του (δηλαδή τις διορθώσεις σε επίπεδο απόκρισης συχνότητας). Αυτό λοιπόν επιτυγχάνεται μόνο με ψηφιακή ισοστάθμιση.

...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Επειδή έγινε λόγος για ακριβά και φθηνά, από ότι καταλαβαίνετε τα ακριβά εξαρτήματα μιας συσκευής δεν είναι τα ψηφιακά της μέρη. Τα υπόλοιπα είναι παραμύθια για... audiophiles. :137:

...
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Μόλις παίξω λίγο με τα ρυθμιστικά (ένα -2 στα μπάσσα αρκει)του ενισχυτή για το δεξί ηχείο μόνο, που έχει πίσω του τοίχο και δίπλα αμέσως αλλάζει προς το καλύτερο ο ήχος..Πιστεύω όμως θα πάρω ακομα καλύτερο αποτέλεσμα αν το κάνω αυτό με equalizer.. Τι λέτε?
Αν το χοντρό πρόβλημα, δηλαδή το πολύ μπουμάρισμα φεύγει εν μέρει με τις ρυθμίσεις αυτές, τότε αυτό που χρειάζεσαι είναι ένας ισοσταθμιστής. Αν δεν φεύγει, τότε χρειάζεσαι δουλειά άλλου είδους. Όπως μου τα λες όμως, δεν είναι τραγικό το πρόβλημα και συνεπώς λύνεται είτε με κανονικό ισοσταθμιστή είτε με ψηφιακό.

Η λύση ενός αναλογικού ισοσταθμιστή δεν ενδείκνυται για τους λόγους που διάβασες στο link που έδωσα. Επιπλέον, ένας ισοσταθμιστής αν έχει καλά υλικά και μπόλικες δυνατότητες, θα έχει και μια περιουσία. Με αυτή τη λογική η ψηφιακή ισοστάθμιση είναι μονόδρομος. Υπάρχει όμως μία λούμπα: ΔΕΝ είναι plug and play, όπως δηλαδή ένας απλός ισοσταθμιστής με τον οποίο θα πειράζεις τις μπάντες κι όπου κάτσει καλύτερα.

Έχεις μήπως αναλογική πηγή;

...
 

Μηνύματα
3.385
Reaction score
10
Ακούω προτάσεις.Ποιοτικές-οικονομικές.
Ριξε μια ματια σ αυτο το μαγαζι

Ειναι Θεσ/νικη...εχει πολλα equalizer και RTA.

Αν και δε νομιζω οτι θα εχεις αποτελεσμα με ενα τετοιο μηχανημα.
Αν αρχισεις και κοβεις συχνοτητες και db, τοτε κριμα τα καλα σου ηχεια και τον ωραιο ενισχυτη.
Με δυο απλα λογια....το μπουμαρισμα συνηθως προερχεται απο...
- μεγαλα ηχεια σε μικρο χωρο : εδω απο μια ενταση και πανω το μπουμαρισμα ειναι αναποφευφκτο
- ο χωρος δεν εχει καλη φυσικη αποροφηση απο το χαλι, τα επιπλα, μια βιβλιοθηκη, λειους τοιχους χωρις καδρα κλπ., μεγαλες τζαμαριες... : και εδω τα ιδια αποτελεσματα και οχι μονο στα μπασα αλλα και στα πριμα.

Απομακρυνε τα ηχεια απο τους διπλανους τους τοιχους.
Παιξε με τη γωνια τους , ως προς τη θεση ακροασης.

Και φυσικα εκτος απο μηχανημα υπαρχει και η λυση του ηχοαποροφητικου υλικου, σε μορφη πανελ η και μπασοπαγιδας.
 

Μηνύματα
137
Reaction score
22
Μπουμαρει αυτο που εχει τοιχο πισω του ?
Δεν νομιζω παντως οτι φταιει αυτο...εξ αλλου το bass-reflex το εχουν μπροστα...
Δεξια και αριστερα τι εχουν ?
Οι πλαινοι τοιχοι σε τι αποσταση ειναι ?
Το δωματιο ποσα τετραγωνικα ειναι ?
Αυτό που έχει από πίσω του τοίχο και δίπλα δεν θα έλεγα μπουμάρει απλά έχει περισσότερο μπάσσο από το άλλο που δεν έχει ούτε πίσω ούτε δίπλα με αποτέλεσμα να υπάρχει μια ανομοιομορφία στην εικόνα..Ο χώρος 35τ.μ. . Μόνο το ένα έχει πλαινο τοιχο απο τον οποιό η απόσταση είναι 1m.
 


Μηνύματα
137
Reaction score
22
Αν το χοντρό πρόβλημα, δηλαδή το πολύ μπουμάρισμα φεύγει εν μέρει με τις ρυθμίσεις αυτές, τότε αυτό που χρειάζεσαι είναι ένας ισοσταθμιστής. Αν δεν φεύγει, τότε χρειάζεσαι δουλειά άλλου είδους. Όπως μου τα λες όμως, δεν είναι τραγικό το πρόβλημα και συνεπώς λύνεται είτε με κανονικό ισοσταθμιστή είτε με ψηφιακό.

Η λύση ενός αναλογικού ισοσταθμιστή δεν ενδείκνυται για τους λόγους που διάβασες στο link που έδωσα. Επιπλέον, ένας ισοσταθμιστής αν έχει καλά υλικά και μπόλικες δυνατότητες, θα έχει και μια περιουσία. Με αυτή τη λογική η ψηφιακή ισοστάθμιση είναι μονόδρομος. Υπάρχει όμως μία λούμπα: ΔΕΝ είναι plug and play, όπως δηλαδή ένας απλός ισοσταθμιστής με τον οποίο θα πειράζεις τις μπάντες κι όπου κάτσει καλύτερα.

Έχεις μήπως αναλογική πηγή;

...
Άρα πάμε για ψηφιακό ισοσταθμιστή. Οταν λές δεν ειναι plug and play εννοείς οτι θα χρειαστεί πολλες ρυθμίσεις αρχικά? Προτεινετέ μου ένα μοντέλο.
 


Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Οταν λές δεν ειναι plug and play εννοείς οτι θα χρειαστεί πολλες ρυθμίσεις αρχικά?
πχ, χρησιμοποιώ 150 τόνους από 20 έως 170Hz, ένα ένα τους παίρνω δηλαδή μέχρι εκεί. Τι να κλάσει ο ροζ θόρυβος σε αυτό το φάσμα.... Τέτοιους τόνους είχα δώσει παλιότερα κι εδώ, σε παιδιά στο φόρουμ, είχα ετοιμάσει κάποια CD (3) τίγκα στους τόνους, αυτά χρησιμοποιώ βασικά...

Οι μετρήσεις (το έχω πει κατ'επανάληψη) μόνο στη θέση ακρόασης είναι εντελώς άχρηστες. Η ισοστάθμιση χώρου οφείλει να είναι ΟΛΟΥ του χώρου, κι όχι μιας θέσης. Χρειάζονται minimum 6 σετ μετρήσεων σε 6 διαφορετικά σημεία (συμπεριλαμβανομένης της θέσης ακρόασης αλλά και σε κάποιες αποστάσεις περιξ αυτής), αλλά ακόμα καλύτερα 8 σετ μετρήσεων, οπότε μετράμε και σε 2 σημεία εκατέρωθεν και πίσω από τη θέση ακρόασης. Σε αυτά τα σετ τις ακραίες τιμές τις πετάμε! Μετά βάσει ενός αλγορίθμου όπου δίνεται αξία σε κάθε μέτρηση ανάλογα με την απόσταση από τη θέση ακρόασης, καθορίζεται η διόρθωση που θα γίνει.

Στις υψηλές συχνότητες όντως γίνεται ένα πανηγύρι με τις μετρήσεις (τα έχω ξαναπεί αρκετές φορές) και εκεί φυσικά η μετακίνηση του μικροφώνου κατά 2-3 χιλιοστά φέρνει τα πάνω κάτω. Η λύση είναι η απόλυτα μετρημένη τοποθέτηση του μικροφώνου (η εξεύρεση του axis και η τέλεια αλφαδειά των ηχείων). Στις off-axis οι ακραίες τιμές που παίρνουμε οφείλονται σε αυτό το θέμα, οπότε και δε τις δίνουμε σημασία...


Η διαδικασία ισοστάθμισης χώρου ξεκινάει με ροζ θόρυβο και παρατήρηση. Βλέπουμε τι παίζει και μετακινούμε τα ηχεία, αλλάζουμε τα κρος, μεταβάλλουμε τις φάσεις, κάνουμε δηλαδή διάφορα πράγματα εκτός από το να ρίξουμε διορθώσεις στο μηχάνημα. Αυτή η φάση είναι η δυσκολότερη και η σημαντικότερη. Με αυτή τη διαδικασία πρέπει να καταλήξουμε σε μια πολύ ικανοποιητική καμπύλη, που να χρειάζεται μόνο μικρορυθμίσεις ή να έχει μόνο μια προβληματική περιοχή, πχ λόγω συντονισμού χώρου, ή λόγω κρος.

Ουσιαστικά αυτή είναι η μεγαλύτερη αξία του ροζ θορύβου, να βρούμε που θα τοποθετήσουμε τα ηχεία μας ώστε να παίζουν όσο πιο φλατ γίνεται στο χώρο μας. ΑΝ έχουμε και ενεργό κρος, τότε έχουμε άλλο ένα μεγάλο εργαλείο στα χέρια μας να φέρουμε σχεδόν τέλειο αποτέλεσμα μόνο με μεταβολές στα σημεία κρος, να δούμε πως παίζουν τα μεγάφωνα μόνα τους ένα ένα και να δούμε ποιό το άψογο χρήσιμο φάσμα του καθενός. Με μικρομεταβολές φάσης (βήματα 1 μοίρας) ταιριάζουμε όμορφα τα μεγάφωνα μεταξύ τους έτσι, απλά με μερικούς τόνους στην κοινή περιοχή απόκρισής τους. Ομοίως με κρουστικούς τόνους. Είναι πολύ βολικό να έχεις τέτοιο κρος....

Μετά πάμε στους τόνους. 150 τόνοι χαμηλών συχνοτήτων (από 20 μέχρι τα 170Hz, αλλά αν θες να μετράς από 15 ή από 10, feel free, τι ψυχή έχουν άλλοι 5-10 τόνοι? Μόνο πρόσεξε να αντέχουν τα ηχεία και ο ενισχυτής, δε συμπεριφέρονται όλα τα μηχανάκια καλά σε τέτοιες δοκιμασίες....) και άλλοι 150 τόνοι από κει και πάνω. 300 μετρήσεις για κάθε σημείο τοποθέτησης μικροφώνου.

Η διαδικασία που ακολουθώ (με τόνους, όχι με ροζ θόρυβο) είναι η εξής:

1. Πρώτα ισοσταθμίζονται τα 2 ηχεία μεταξύ τους ώστε να παίζουν ίδια. Δε τα φέρνουμε με target responce curve. Απλά πλησιάζουμε το ένα στο άλλο, τα βάζουμε να παίζουν ένα ένα και μετράμε. Στο τέλος του βήματος αυτού πρέπει το κάθε ηχείο μόνο του να παίζει ακριβώς όπως το άλλο.

2. μετά γίνονται 8 σετ μετρήσεις σε 8 διαφορετικά σημεία. 3 εμπρός από τη θέση ακρόασης (on axis η μία και εκατέρωθεν οι άλλες), 2 εκατέρωθεν αυτής και 2 πίσω και εκατέρωθεν. Οι αποστάσεις αποφασίζονται βάσει χώρου, αλλά μια απόσταση στο 1μ δεξιά-αριστερά είναι καλά, εμπρός μπορεί να πάει και στο 1,5μ. ανάλογα με την απόσταση από τα ηχεία.
Για κάθε προβληματική περιοχή οι ακραίες τιμές μετρήσεων πετάγονται, και βγαίνει μέσος όρος διόρθωσης, όπου περισσότερη αξία έχει φυσικά η θέση ακρόασης (χ3) λιγότερη η εμπρός - on axis καθώς και οι εκατέρωθεν της θέσης ακρόασης (χ1,5) και ακόμα λιγότερη αξία έχουν οι εμπρός και οι πίσω εκατέρωθεν μετρήσεις (χ0,75). Σε exel αυτοί οι λόγοι μπορούν να εφαρμόζονται αυτομάτως, οπότε να ο αλγόριθμός σας... φτιάξτε τον στα μέτρα σας. Στο τέλος σας λέει τι διόρθωση είναι να κάνετε. Ε, εντάξει, ρίξτε και μια ματιά αν κάτι δε σας φαίνεται και πολύ σόι...

3. Εφαρμόζονται οι ρυθμίσεις που προκύπτουν από την παραπάνω διαδικασία. Η εφαρμογή γίνεται με χρήση γραμμικού equalizer πάντα, εκτός και αν έχουμε πολύ μεγάλη συχνοτική περιοχή με ομαλή - σα καμπύλη - επιδιωκόμενη διόρθωση, οπότε εφαρμόζουμε ένα ευρύ (χαμηλού Q) παραμετρικό φίλτρο.

4. Και το επόμενο βήμα είναι ...2η σειρά μετρήσεων. Ομοίως, ξανά 8 σετ μετρήσεων, ξανά εξαγωγή μέσου όρου διόρθωσης για κάθε προβληματική περιοχή.

5. Συγκρίνονται οι δεύτερες προτάσεις διόρθωσης με τις πρώτες εφαρμοσμένες διορθώσεις, βλέπουμε μήπως με το πρώτο σετ κάναμε κάτι στραβά και το επαναφέρουμε όπως ήταν. Όπου δε κάναμε κάτι χειρότερο, συνεχίζουμε με τις δεύτερες ρυθμίσεις πάνω στις πρώτες.

6. όπου κάναμε κάτι χειρότερα απ'ότι ήταν πριν, ξαναμετράμε και δοκιμάζουμε άλλη συσχέτιση αξίας στις επιμέρους μετρήσεις των 8 σημείων ακρόασης. Ίσως να χρειάζονται πιο πολλοί τόνοι για να βγεί άκρη σε κάποιο προβληματικό συχνοτικό φάσμα.

7. εφαρμόζονται οι τελευταίες ρυθμίσεις, εδώ μόνο με γραμμικό, όχι με παραμετρικό eq.

8. και προχωρούμε σε 3η σειρά μετρήσεων. Πάλι 8 σετ μετρήσεων, να μη ξεχνιόμαστε... Αν ανακαλύψουμε προβληματικές περιοχές με >3db αποκλίσεις, επικεντρώνουμε εκεί τις μετρήσεις με πολλούς τόνους περιξ της περιοχής που έχει το "θέμα". Είναι η ώρα να αρχίσουν τα notch filters με μικρό Q. Σε αυτό το στάδιο δηλαδή αρχίζουν τα άφθονα παραμετρικά φίλτρα, με πολύ στενά συχνοτικά πεδία (μικρό Q) ή αντίθετα σε ευρύ συχνοτικό φάσμα (υψηλό Q).

9. εφαρμόζουμε τα τελεταία παραμετρικά φίλτρα και λογικά έχουμε τελειώσει. Αλλά για να έχουμε τελειώσει, χρειάζεται ένα σετ μετρήσεων που να το δείχνει! Οπότε πάμε σε ένα σετάκι ακόμα. το ψυχή έχουν 2400 μετρήσεις? Εδώ που φτάσαμε....

10. Αν όλα είναι καλά, τέλος. Αλλιώς, εφαρμόζουμε πάλι τυχόν διορθώσεις και επαναλαμβάνουμε άλλο ένα σετ μετρήσεων που να δείχνει ότι όλα είναι οκ.

Τώρα βάλε ροζ θόρυβο και μέτρα, να δεις το φλατ σε όλη τη διάρκεια ανόδου, αθροίσματος δηλαδή, και να δεις και το μη φλατ, στο τέλος, στη σταθερή ένδειξη του μέσου όρου. Ξέρω, είναι φλατ. Επίσης ξέρω πως δε μετράει φλατ σε μεγάλους χρόνους. Με κρουστικούς μετρά φλατ βέβαια. Άμα βγάλατε άκρη, είστε το κάτι άλλο!:bravo:


Originally Posted
by costas EAR
 

Μηνύματα
137
Reaction score
22
OMG!!!!!Δεν νομίζω να μπορέσω να μπω σε μια τέτοια διαδικασία. Κάτι πιο απλό δεν υπάρχει? Υπάρχουν άτομα που να μπορούν να το κάνουν για σένα?
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Yπαρχει και η αυτοματη διορθωση με μικροφωνο με οχι τοσο τελεια αποτελεσματα.
Στην αυτοματη διορθωση τα ακριβα εχουν καλυτερα αποτελεσματα.
 

Μηνύματα
137
Reaction score
22
Yπαρχει και η αυτοματη διορθωση με μικροφωνο με οχι τοσο τελεια αποτελεσματα.
Στην αυτοματη διορθωση τα ακριβα εχουν καλυτερα αποτελεσματα.
Αλλα κατα τα άλλα θα έχω αισθητή βελτίωση με το μικρόφωνο?
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Βρε Θανάση, τον έστειλες αδιάβαστο... :137:
Μη φοβάσαι καρντάση! Αν και αυτά όλα τα μηχανάκια, στις πολύ χαμηλές συχνότητες δεν μπορούν να κάνουν παπάδες, θα έχεις αισθητή βελτίωση με το μετρητικό και τις αυτόματες ρυθμίσεις, σε κάθε περίπτωση.

Ψήνεσαι για μια δοκιμή; :126:

...
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Αστο ρε το παιδι, θες να τον καψεις με αυτα τα μηχανηματα του διαβολου.:141:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.829
Μηνύματα
3.029.750
Members
38.504
Νεότερο μέλος
leftos
Top