- Μηνύματα
- 17.075
- Reaction score
- 5.238
Eurokinissi
Αθήνα
Τελευταία ενημέρωση 02/06/08 18:30
Την κατασκευή νέου δικτύου αυτοκινητοδρόμων στο νομό Αττικής, συνολικού μήκους 55 χιλιομέτρων, που θα ενώνει την Αττική Οδό με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος, αλλά και -μέσω σήραγγας στον Υμηττό- με τα Μεσόγεια, από την Αγ. Μαρίνα έως και τη Ραφήνα, περιλαμβανομένου και του αεροδρομίου, ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς.
Σύμφωνα με τον κ. Σουφλιά, το έργο -προϋπολογισμού 1,2 δισ. ευρώ που θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της παραχώρησης- θα έχει ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό: Την πλήρη (σε ποσοστό 90%) υπογειοποίηση του τμήματος από την Κατεχάκη στον Βύρωνα μέχρι την παραλιακή Λεωφόρο Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χιλιομέτρων.
Η επιλογή αυτή, όπως ανέφερε ο υπουργός, αυξάνει σημαντικά το κόστος του έργου, αλλά θα έχει σαν αποτέλεσμα να παραμείνουν ανέγγιχτες οι παρυφές του Υμηττού προς Βύρωνα, Ηλιούπολη, Αργυρούπολη και Ελληνικό. Τα σημεία που δεν θα είναι υπογειοποιουμένα είναι εκεί, όπου θα υπάρχουν ανισόπεδοι κόμβοι.
Όπως είπε ο υπουργός, θα προκηρυχθεί νέος διεθνής διαγωνισμός ώς το τέλος του έτους (ο παλαιός δεν ισχύει) και, αν δεν υπάρξουν προβλήματα με ενστάσεις, υπολογίζεται ότι ώς τα τέλη του 2013 το έργο μπορεί να είναι έτοιμο στο σύνολό του. Ωστόσο, προβλέπονται και ενδιάμεσες προθεσμίες και ορισμένα τμήματα θα παραδοθούν νωρίτερα.
Η καταβολή των διοδίων θα γίνεται ηλεκτρονικά, ώστε οι χρήστες του δρόμου να χρεώνονται ανάλογα με την απόσταση που διανύουν. Δεν θα ισχύει, δηλαδή, ό,τι σήμερα στην Αττική Οδό. Θα υπάρχει όμως και δυνατότητα πληρωμής διοδίων με χειροκίνητο σύστημα. Τα διόδια, πάντως, της σημερινής Αττικής Οδού θα παραμείνουν ως έχουν, δηλαδή ένας οδηγός που θα κατευθύνεται από τη Γλυφάδα στην Ελευσίνα, θα πληρώσει άλλο διόδια στον καινούργιο δρόμο, αλλά και αυτά που βρίσκονται σήμερα στην Αττική Οδό, αφού αποτελεί άλλο τμήμα παραχώρησης.
«Το ποσό των διοδίων αποτελεί βασικό αντικείμενο του διαγωνισμού και το μόνο που μπορώ να πω είναι ότι τα διόδια μπορεί να είναι φθηνότερα από εκείνα που πληρώνουμε στην υφιστάμενη Αττική Οδό, αλλά σε καμία περίπτωση ακριβότερα» είπε ο υπουργός.
* Τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού, από την νότια απόληξη της Αττικής Οδού στην Κατεχάκη έως την Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 14,5 χλμ.
* Τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού, μήκους 3,5 χλμ, με τις εκατέρωθεν προσβάσεις της, που συνδέει τη Νότια Πλευρά του Λεκανοπεδίου με τα Μεσόγεια, από Α/Κ Σακέτα μέχρι τον Α/Κ Μεσογείων, μήκους 7,5 χλμ.
* Τον Οδικό Άξονα σύνδεσης Μεσογείων - Ραφήνας, από τον Α/Κ Μεσογείων (μετά τη μεγάλη Σήραγγα Υμηττού) μέχρι τη Ραφήνα, μήκους 17,0 χλμ. με ενδιάμεσο Α/Κ προς Αττική Οδό και Αεροδρόμιο. Προβλέπεται η επέκταση και η σύνδεσή τους από τη Ραφήνα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών - Λαμίας στις Αφίδνες, μήκους άλλων 25 χλμ.
* Τον Οδικό Άξονα Μεσογείων - Αγ. Μαρίνας, από τον Α/Κ Μεσογείων μέχρι την Αγία Μαρίνα, μήκους 11,5 χλμ.
* Την ολοκλήρωση του Άξονα Σταυρού - Ραφήνας, σε μήκος άλλων 2,9 χλμ. μέχρι τον Α/Κ Σπάτων, (επί του άξονα Α/Κ Μεσογείων Ραφήνας)
* Την ανακατασκευή και υπογειοποίηση της Λεωφ. Ποσειδώνος, μήκους 1,4 χλμ.
Ο κ. Σουφλιάς υπογράμμισε ότι το έργο έρχεται να προστεθεί στη συνεχή επέκταση του δικτύου του ΜΕΤΡΟ, αλλά και στην κατασκευή και βελτίωση, με εθνικούς πόρους, άλλων σημαντικών οδικών τμημάτων του λεκανοπεδίου.
ΠΑΣΟΚ: «Σχεδιασμοί προηγούμενης πενταετίας»
Ότι τα παραπάνω έργα σχεδιάστηκαν την προηγούμενη πενταετία επί ΠΑΣΟΚ, αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο πολιτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ, για θέματα Δημοσίων Έργων Γιάννης Μαγκριώτης. Σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, «σε κανένα σημείο των ανακοινώσεών του δεν φαίνεται κάποιο σημαντικό βήμα, που να διαφοροποιεί τα δεδομένα των ανακοινώσεων της τελευταίας πενταετίας. Αντιθέτως, επιβεβαιώνουν τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται».
«Τέσσερα και πλέον χρόνια μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ και σχεδόν δύο χρόνια μετά τις υπογραφές των συμβάσεων παραχώρησης, εκτός από προκαταρτικές συνεργασίες στον κεντρικό άξονα της Πελοποννήσου, στο έργο Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα, οι πολίτες, το μόνο που είδαν είναι οι υπέρμετρες αυξήσεις των διοδίων. Χρήματα που εισπράττουν ήδη οι παραχωρησιούχοι, χωρίς κανένα από τα μεγάλα έργα να έχει ξεκινήσει ακόμα» υποστηρίζει ο κ. Μαγκριώτης, σημειώνοντας πως «εκθέσεις ιδεών, όπως η σημερινή συνέντευξη, θα είχαν ενδιαφέρον, αν η ΝΔ κατασκεύαζε με ετήσιο μέσο όρο τουλάχιστον 80 χλμ. νέων αυτοκινητοδρόμων, όπως κατασκεύαζε το ΠΑΣΟΚ στα έτη 2001, 2002, 2003».
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
www.in.gr