Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Re: Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Τελικα καταλαβα οτι υπαρχουν δυο σχολες.
Η μια λεει οχι στην προενισχυση και η αλλη λεει ναι στην προενισχυση.
Ποια απο τις δυο λεει αληθεια δεν μπορω να το πω 100% με βεβαιοτητα. Αν δεν χρειαζοτανε θα ειχε καταργηθει μεσα απο την πραξη νομιζω.
Οτι προσθετει στο αυτι του καθενος απο εμας ικανοποιηση νομιζω ειναι και το σωστο.
Η μουσικη ειναι ευχαριστηση ατομικη και ο καθενας ακουει με τα δικα του αυτια και οχι με του διπλανου του.

Πως να καταργηθεί? Ακόμα και αν δεν βοηθάει σε τίποτα ο περισσότερος κόσμος έχει πάνω από μια πηγή! :126:
 

Μηνύματα
1.601
Reaction score
684
Απάντηση: Re: Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Πως να καταργηθεί? Ακόμα και αν δεν βοηθάει σε τίποτα ο περισσότερος κόσμος έχει πάνω από μια πηγή! :126:
γιατι οι παθητικοι ποσες πηγες παιρνουν? δεν παιρνουν πανω απο μια?
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Όσο για το θέμα των "χροιών" ή της "μουσικότητας" (το ίδιο πράμα)....
.....
Κάτσε ρε, πως είναι το ίδιο αφού το ένα το δέχεσαι και το άλλο (χρ.) όχι ? :121:
Εκτός αν δεν δέχεσαι ούτε το "μουσικότητα"

Δέχεσαι τι θερμοκρασίες και την γεύση ?
Που λένε "ζεστός" ή "γλυκός" ήχος ? :137:
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

γιατι οι παθητικοι ποσες πηγες παιρνουν? δεν παιρνουν πανω απο μια?
Στην δικιά μου περίπτωση μιλάω για καθόλου pro είτε ενεργητικό είτε παθητικό.
 

Μηνύματα
595
Reaction score
47
Re: Απάντηση: Re: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

κάνεις λάθος. :144:

Δεν είναι τόσο απλό όπως το λες, πχ το θέμα του κοινού για τα 2 ηχεία ενισχυτή θα πρέπει να προϋποθέτει επαρκέστατη οδήγηση ιδίως για το δεύτερο ηχείο - που σημαίνει κιλοβατικό κτήνος και βάλε, καθώς και διόρθωση των όποιων προβλημάτων φάσης - απόκρισης των κρος του εκάστοτε ηχείου (που δε διορθώνονται με κανένα ψηφιακό ισοσταθμιστή) ή απαλλαγή από τα όποια παθητικά κρος και ενεργή πολυενίσχυση, καθώς και εξασφάλιση ότι τα δυό ηχεία παίζουν το ίδιο ΑΚΡΙΒΩΣ συχνοτικό εύρος, και τέλος πάντων, υπό κάποιες ΑΜΙΓΩΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ προϋποθέσεις, οποιαδήποτε ηχεία - ασχέτως κατασκευαστικής "φιλοσοφίας", με "κερασάκι" στην τούρτα την ψηφιακή διόρθωση απόκρισης στο χώρο, ΘΑ παίξουν ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο.
Μια εντελως θεωρητικη προσεγγιση που ουδεποτε εχει αποδειχτει στη πραξη. Και για να χρησιμοποιησω τν εκφραση σου, εσυ κανεις λαθος:102:.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.824
Reaction score
22.677
Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Τελικα καταλαβα οτι υπαρχουν δυο σχολες.
Η μια λεει οχι στην προενισχυση και η αλλη λεει ναι στην προενισχυση.
Ποια απο τις δυο λεει αληθεια δεν μπορω να το πω 100% με βεβαιοτητα. Αν δεν χρειαζοτανε θα ειχε καταργηθει μεσα απο την πραξη νομιζω.
Οτι προσθετει στο αυτι του καθενος απο εμας ικανοποιηση νομιζω ειναι και το σωστο.
Η μουσικη ειναι ευχαριστηση ατομικη και ο καθενας ακουει με τα δικα του αυτια και οχι με του διπλανου του.

Στην πραγματικότητα, οι δύο αυτές σχολές υπάρχουν μόνο στο χώρο των ερασιτεχνών. Για τους επαγγελματίες η χρήση ενεργού προενίσχυσης είναι μονόδρομος, για τεχνικούς λόγους. Η βέλτιστη σύνθεση του συστήματος ενός χομπίστα περιλαμβάνει τυπικά μια πηγή με έλεγχο στάθμης εξόδου (προφανώς CD ή DVD player) και το ανάλογο πλήθος ηχείων, τα οποία είναι ενεργά και οδηγούνται από την πηγή με διαφορικό σήμα (balanced). Προϋποτίθεται βεβαίως, πως το ποτενσιόμετρο στάθμης εξόδου της πηγής δεν είναι στην έξοδό της, αλλά οδηγεί κάποιο ενεργό κύκλωμα, ώστε η αντίσταση εξόδου να είναι κατά το δυνατόν χαμηλή (ιδανικά μηδενική, πράγμα αδύνατο). Δηλαδή, όποιο καλώδιο μεταφέρει ισχύ ελαχιστοποιείται, με την απόσταση αυτή να αναπληρούται από τα καλώδια μέσω των οποίων γίνεται σηματοδότηση (signaling).

Σε αυτήν τη διάρθρωση, η παρεμβολή προενισχυτή γίνεται για τρεις λόγους:
  • Πρώτον, διότι ο χρήστης μπορεί να έχει παραπάνω από μια πηγή, η οποία πιθανότατα θα στερείται ρυθμιστικού στάθμης εξόδου, και επομένως χρειάζεται και επιλογέας και ρυθμιστικό στάθμης.
  • Δεύτερον, διότι ένας (σωστός) προενισχυτής μπορεί να οδηγήσει σωστά τους τελικούς ενισχυτές ή τα ενεργά ηχεία, αναλόγως, κάτι που δεν είναι δεδομένο σε όλες τις πηγές. Και αυτή η οδήγηση είναι εφικτή μόνο με ενεργό κύκλωμα, ας είναι και ένας απλός buffer. Οι παθητικοί προενισχυτές είναι μια χαζομάρα και μισή, και η βάση της χρησιμότητάς τους υπάρχει μόνο στο λειψό μυαλό ορισμένων, που ασχολούνται με το prat, την πολικότητα πρίζας και άλλες τέτοιες αρλούμπες. Κάπου πήρε το αυτί μου πως κάποιοι κατασκευαστές που χρησιμοποιούν τα ενισχυτικά της IcePower, παρεμβάλλουν μετασχηματιστή προσαρμογής, ώστε να αυξήσουν τη χαμηλή αντίσταση εισόδου (κάπου 8ΚΩ, αν θυμάμαι καλά), ώστε το τελικό προϊόν να μπορεί να οδηγηθεί πιο εύκολα.
  • Τρίτον, διότι ένας προενισχυτής είναι μια συσκευή παραπάνω σε ένα σύστημα, και επομένως πρόσθετη πηγή εσόδων για τον πωλητή και τον κατασκευαστή. Με αυτό δεν θέλω να πω πως ο προενισχυτής είναι άχρηστος, το αντίθετο, αλλά καθένας τον συνιστά για τους δικούς του λόγους, ο κατασκευαστής για να δουλεύει σωστά το σύστημα, ο πωλητής για να πουλήσει (χωρίς να αποκλείεται να υπάρχουν και πωλητές που γνωρίζουν το ρόλο του προ από τεχνικής πλευράς), και ο δόλιος ο ακροατής για να μπορεί να εναλλάσσει τις πηγές του.
 

Μηνύματα
595
Reaction score
47
Κοινως το καθε συστημα εχει διαφορετικες χροιες, που ειναι αποτελεσμα αναλυσης, τονικης ισσοροπιας, χωρου ακροασης, συχνοτικης αποκρισης και πολλων αλλων παραμετρων.
Αυτο δε σημαινει οτι δεν εχει διαφορετικες χροιες:144:. Δε μπορουμε να ακυρωσουμε μια αποδεκτη εκφραση απο τη πλειοψηφια ανθρωπων που ασχολουντε με το hobby επειδη δεν ειναι στον "ελεγχο" μας η ερμηνεια της. Τα υπολοιπα νομιζω ειναι θεμα σημειολογιας και πιθανης αναγκης του καθενος για διαφοροποιηση. Αυτο ειναι σεβαστο, αλλα επιτρεψτε και σε εμας τους υπολοιπους να "ακουμε" τις χροιες. Εκτος και αν καποιος ακουγοντας μια γυναικεια φωνη σε δυο συστηματα μπορει επιτοπου να αναλυσει ακουστικα τα επι μερους στοιχεια (χωρο ακροασης, αναλυση, τονικη ισσοροπια).
Ή εν'πασει περιπτωση αν η ακροαση πια δεν παιζει κανενα ρολο στην αξιολογηση ενος συστηματος και υπαρχουν μονο οι μετρησεις.
 

Μηνύματα
1.601
Reaction score
684
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Στην δικιά μου περίπτωση μιλάω για καθόλου pro είτε ενεργητικό είτε παθητικό.
απο τη στιγμη που μπορεις και αλλαζεις την ενταση εχεις ουσιαστικα ενα παθητικο προενισχυτη. Αλλιως θα ειχες ενα απλο συρμα....
 

Μηνύματα
595
Reaction score
47
Μη ξεχναμε οτι το αυτι εναι ενα ατελες οργανο και μπορει να ευχαριστηθει και πραγματα που δε μετρανε σωστα.
 

Μηνύματα
5.168
Reaction score
10
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

απο τη στιγμη που μπορεις και αλλαζεις την ενταση εχεις ουσιαστικα ενα παθητικο προενισχυτη. Αλλιως θα ειχες ενα απλο συρμα....
Nαι ένα παθητικό που έχει βάλει η ίδια η εταιρία για το συγκεκριμένο μηχάνημα ώστε να ταιριάζει πιο εύκολα με όλα τα ηχεία ανεξαρτήτου ευαισθησίας!

Οπότε γιατί να βάλω άλλον ένα? Αυτό λέω...

Αλλά ας μην επικεντρωθούμε στο τι κάνω εγώ το θέμα έχει πολύ "ζουμί"...
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

(off topic)

Μη ξεχναμε οτι το αυτι εναι ενα ατελες οργανο και μπορει να ευχαριστηθει και πραγματα που δε μετρανε σωστα.
Ατελές, ε ?
Χμμ..:422:, υπάρχει πιο καλή (τέλεια) κατασκευή (μηχανή) από αυτό ?

Είμαι τις άποψης ότι μας ξεπερνά, αφού δεν μπορούμε ακόμα να αντιληφθούμε της πλήρη συμπεριφορά του.
Το μόνο που ξέρουμε είναι το "πως λειτουργεί" (τα βασικά).

(off topic)
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Μια εντελως θεωρητικη προσεγγιση που ουδεποτε εχει αποδειχτει στη πραξη. Και για να χρησιμοποιησω τν εκφραση σου, εσυ κανεις λαθος:102:.
Μα αν τελικά ο Costas EAR κάνει λάθος, θα πρέπει να θεωρούμε ως δεδομένο (και να μην μας προκαλεί καμία έκπληξη) ότι μια ηχογράφηση ενός βιολοντσέλου, είναι δυνατόν στο δικό μου σύστημα να αποδίδεται ως βιολί και στου γείτονα ως κοντραμπάσο ....
Ένα πράγμα .....ότι κάτσει δηλαδή.:142:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

....
....
  • Δεύτερον, διότι ένας (σωστός) προενισχυτής μπορεί να οδηγήσει σωστά τους τελικούς ενισχυτές ή τα ενεργά ηχεία, αναλόγως, κάτι που δεν είναι δεδομένο σε όλες τις πηγές. Και αυτή η οδήγηση είναι εφικτή μόνο με ενεργό κύκλωμα, ας είναι και ένας απλός buffer.
....
Πέρα από το 'να οδηγήσει σωστά' (υποθέτω τεχνικό κριτήριο) τι άλλο μπορεί να προσφέρει ?
Μάλλον..., ποιες οι διαφορές μεταξύ τους ?

Δύο προ- με ίδια (περίπου) τεχνικά χαρακτηριστικά, παίζουν-ακούγονται, το ίδιο ?
 

Μηνύματα
1.601
Reaction score
684
Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Πέρα από το 'να οδηγήσει σωστά' (υποθέτω τεχνικό κριτήριο) τι άλλο μπορεί να προσφέρει ?
Μάλλον..., ποιες οι διαφορές μεταξύ τους ?

Δύο προ- με ίδια (περίπου) τεχνικά χαρακτηριστικά, παίζουν-ακούγονται, το ίδιο ?
πως να ακουστουν το ιδιο? εδω και ενα πυκνωτη να αλλαξεις στην πορεια του σηματος (με ιδια χωρητικοτητα) αλλαζει ριζικα ο ηχος....
 

Μηνύματα
595
Reaction score
47
Re: Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

πως να ακουστουν το ιδιο? εδω και ενα πυκνωτη να αλλαξεις στην πορεια του σηματος (με ιδια χωρητικοτητα) αλλαζει ριζικα ο ηχος....
+1
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Μα αν τελικά ο Costas EAR κάνει λάθος, θα πρέπει να θεωρούμε ως δεδομένο (και να μην μας προκαλεί καμία έκπληξη) ότι μια ηχογράφηση ενός βιολοντσέλου, είναι δυνατόν στο δικό μου σύστημα να αποδίδεται ως βιολί και στου γείτονα ως κοντραμπάσο ....
Ένα πράγμα .....ότι κάτσει δηλαδή.:142:
Έλα που ισχύει όμως !
Μπορεί να μην είναι τόση η διαφορά όπως την περιγράφεις αλλά αυτό που λένε "σώμα" τι είναι ?
Η "έκταση"..., που αλλάζει από το ένα στο άλλο σύστημα, ακούγοντας το ίδιο θέμα ?

Χρησιμοποιώ εκφράσεις που βλέπουμε συχνά γραμμένες.
 

Μηνύματα
595
Reaction score
47
Συγκεκριμενα σε αντικατασταση των πυκνωτων ,στη τροφοδοσια του pre που χρησιμοποιω με τους hfz series της panasonic οι χροιες αλλαξαν:137:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

πως να ακουστουν το ιδιο? εδω και ενα πυκνωτη να αλλαξεις στην πορεια του σηματος (με ιδια χωρητικοτητα) αλλαζει ριζικα ο ηχος....
Το γιατί δεν ξέρω....:133:
 

Μηνύματα
5.020
Reaction score
8
Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

Οπότε γιατί να βάλω άλλον ένα? Αυτό λέω...
αφου απαντας μονος σου σωστα, τι ρωτας βρε;

Σε ενα ιδανικο συστημα, ο προενισχυτης ειναι αχρηστος. Επειδη ομως αυτο δεν υπαρχει, απλα στα δικα μας συστηματα καλυπτει καποιες αδυναμιες τους, η καποιες δικες μας ιδιαιτερες προτιμησεις.
 

D

deleted user 10898

Guest
Re: Απάντηση: Mε προ ή χωρίς προ. Ιδού η απορία

  • Δεύτερον, διότι ένας (σωστός) προενισχυτής μπορεί να οδηγήσει σωστά τους τελικούς ενισχυτές ή τα ενεργά ηχεία, αναλόγως, κάτι που δεν είναι δεδομένο σε όλες τις πηγές. Και αυτή η οδήγηση είναι εφικτή μόνο με ενεργό κύκλωμα, ας είναι και ένας απλός buffer. Οι παθητικοί προενισχυτές είναι μια χαζομάρα και μισή, και η βάση της χρησιμότητάς τους υπάρχει μόνο στο λειψό μυαλό ορισμένων, που ασχολούνται με το prat, την πολικότητα πρίζας και άλλες τέτοιες αρλούμπες.
λαθος...δεν ειναι ολοι οι παθητικοι ποτενσιομετρα και "ματσαρισμενες αντιστασεις"...

"η χρήση των μετασχηματιστών εξασφαλίζει σχεδόν
ιδανικές δυνατότητες προσαρμογής πηγών και φορτίων"

και volume και σχεδον ιδανικο ταιριασμα.
 


Staff online

  • spylab
    TrumpoMusk
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.626
Μηνύματα
3.018.580
Members
38.472
Νεότερο μέλος
nickger
Top