- Μηνύματα
- 28.176
- Reaction score
- 60
Ο σουπερστάρ του πιάνου στην Αθήνα
Ο 27χρονος Κινέζος Λανγκ Λανγκ θα δώσει δύο συναυλίες, στις 12 και 13 Μαΐου, με έργα Σοπέν και Μπραμς, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
«Απλώς μου αρέσει να παίζω.
Αγαπώ τα φώτα, αγαπώ το να βρίσκομαι επάνω στη σκηνή και αισθάνομαι άνετα. Νομίζω ότι νιώθω καλύτερα από ό,τι στο σπίτι μου».
Για όσους γνωρίζουν τονΛανγκ Λανγκ, η ειλικρίνειά του είναι αναμφισβήτητη. Στα 27 του χρόνια σήμερα, ένας από τους μεγαλύτερους σταρ της Κίνας και ταυτόχρονα ο διασημότερος, ίσως, πιανίστας της γενιάς του σε παγκόσμια κλίμακα, ουδόλως πάσχει από την έμφυτη αιδημοσύνη των συμπατριωτών του όταν εγκαταλείπουν τη χώρα τους προκειμένου να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό. Και η επικείμενη εμφάνισή του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνώναναμένεται με ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Η ένταση σε όλες της τις εκφάνσειςτεχνική και εκφραστικότητα- θεωρείται «σήμα κατατεθέν» του νεαρού πιανίστα, ο οποίος αποτελεί πρότυπο για εκατομμύρια παιδιά και νέους στην Κίνα, την κατά πολλούς νέα «πρωτεύουσα» της κλασικής μουσικής. Χαρακτηριστική άλλωστε υπήρξε η περυσινή εμφάνισή του στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου, «από κοινού» με μια πεντάχρονη συμπατριώτισσά του. Ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξή του στους «Τimes» του Λονδίνου δηλώνει ότι έχει επίγνωση της επίδρασης που ασκεί στη νέα γενιά της πατρίδας του και αισθάνεται αυξημένη ευθύνη αλλά και υπερηφάνεια για αυτό.
Γεννημένος στις 14 Ιουνίου 1982 στη Σενγιάνγκ, μια βιομηχανική επαρχία στη Βόρεια Κίνα, πρωτοενδιαφέρθηκε για το πιάνο σε ηλικία μόλις δύο ετών, παρακολουθώντας ένα επεισόδιο της σειράς κινουμένων σχεδίων «Τομ και Τζέρι».
«Ο Τομ ήταν ο πρώτος μου δάσκαλος»σχολιάζει ο ίδιος. Καθώς τα μουσικά όνειρα του πατέρα του είχαν καταπνιγεί εξαιτίας της Πολιτιστικής Επανάστασης τουΜάο, η οικογένειά του έκανε αιματηρές θυσίες προκειμένου να κάνει το όνειρο του μικρού πραγματικότητα. Η μητέρα του έμεινε πίσω στη γενέτειρά του προκειμένου να εργαστεί, ενώ ο πατέρας του πήγε τον εννιάχρονο, τότε, Λανγκ στο Πεκίνο για να σπουδάσει. Εκεί, πατέρας και γιος μοιράζονταν το ίδιο κρεβάτι προκειμένου να εξασφαλίσουν λίγη ζέστη. Ο Λανγκ Λανγκ χαρακτηρίζει την περίοδο του Πεκίνου «πραγματικά σκοτεινή.Εχασα την πίστη στον εαυτό μου και σκεπτόμουν να τα παρατήσω.Μάλιστα,σταμάτησα να παίζω για λίγο».
Oνεαρός πιανίστας προσέλκυσε το διεθνές ενδιαφέρον για πρώτη φορά το 1999, συμπράττοντας με τη διάσημη Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγου. Εκτοτε έχει εμφανιστεί με τις μεγαλύτερες ορχήστρες και αρχιμουσικούς του κόσμου ενώ δεν έχει διστάσει να συνεργαστεί και με καλλιτέχνες από άλλα πεδία. «Αγαπημένο παιδί» της διαφήμισης, είναι παράλληλα και κοινωνικά ευαισθητοποιημένος, ενώ κάθε δύο μήνες περνά πέντε ημέρες στο Βερολίνο μελετώντας δίπλα στον διάσημο αρχιμουσικό και πιανίσταΝτάνιελ Μπαρενμπόιμ. «Πρόκειται για μελέτη χωρίς διακοπή: όχι συνεντεύξεις,όχι τηλεφωνήματα,όχι άλλα πράγματα».
Οπως εκτιμούν οι «Τimes»,«ο Λανγκ Λανγκ αποδεικνύεται πνευματώδης συζητητής,ειλικρινής και ήρεμος.Ωστόσο ένα θέμα τον κάνει να πεταχτεί όρθιος. Ο συμπατριώτης του πιανίσταςΓιούντι Λι,ο οποίος προσφάτως έλυσε τη συνεργασία του με την Deutsche Grammophon,την εταιρεία όπου ηχογραφεί και ο Λανγκ Λανγκ,πυροδοτώντας φήμες για τελεσίγραφα του τύπου “εγώ ή αυτός”».
Τα «κουτσομπολιά» επιμένουν ότι ο Λανγκ Λανγκ εμπόδιζε τις μεγάλες ορχήστρες να παίξουν με τον Γιούντι Λι στη διάρκεια της ίδιας σεζόν κατά την οποία έπαιζαν με τον ίδιο.
«Αυτό είναι εντελώς αναληθές»διαμαρτύρεται με τη σειρά του ο Λανγκ Λανγκ.
Ο Λανγκ Λανγκ εμφανίζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 12 και 13 Μαΐου (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής, 20.30). Τη Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw του Αμστερνταμ διευθύνει ο Ντάνιελ Χάρντινγκ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει το Κοντσέρτο αρ. 2, έργο 21 του Σοπέν και τη Συμφωνία αρ. 2, έργο 73 του Γιοχάνες Μπραμς. Τις δύο συναυλίες, οι οποίες εντάσσονται στη σειρά «Μεγάλες Ορχήστρες- Μεγάλοι Μαέστροι», στηρίζουν με χορηγία τους ο Θεόδωρος και η Γιάννα Αγγελοπούλου. Η προπώληση εισιτηρίων από τα ταμεία του Μεγάρου αρχίζει στις 22/4.
Ο 27χρονος Κινέζος Λανγκ Λανγκ θα δώσει δύο συναυλίες, στις 12 και 13 Μαΐου, με έργα Σοπέν και Μπραμς, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
«Απλώς μου αρέσει να παίζω.
Αγαπώ τα φώτα, αγαπώ το να βρίσκομαι επάνω στη σκηνή και αισθάνομαι άνετα. Νομίζω ότι νιώθω καλύτερα από ό,τι στο σπίτι μου».
Για όσους γνωρίζουν τονΛανγκ Λανγκ, η ειλικρίνειά του είναι αναμφισβήτητη. Στα 27 του χρόνια σήμερα, ένας από τους μεγαλύτερους σταρ της Κίνας και ταυτόχρονα ο διασημότερος, ίσως, πιανίστας της γενιάς του σε παγκόσμια κλίμακα, ουδόλως πάσχει από την έμφυτη αιδημοσύνη των συμπατριωτών του όταν εγκαταλείπουν τη χώρα τους προκειμένου να κάνουν καριέρα στο εξωτερικό. Και η επικείμενη εμφάνισή του στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνώναναμένεται με ξεχωριστό ενδιαφέρον.
Η ένταση σε όλες της τις εκφάνσειςτεχνική και εκφραστικότητα- θεωρείται «σήμα κατατεθέν» του νεαρού πιανίστα, ο οποίος αποτελεί πρότυπο για εκατομμύρια παιδιά και νέους στην Κίνα, την κατά πολλούς νέα «πρωτεύουσα» της κλασικής μουσικής. Χαρακτηριστική άλλωστε υπήρξε η περυσινή εμφάνισή του στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Πεκίνου, «από κοινού» με μια πεντάχρονη συμπατριώτισσά του. Ο ίδιος σε πρόσφατη συνέντευξή του στους «Τimes» του Λονδίνου δηλώνει ότι έχει επίγνωση της επίδρασης που ασκεί στη νέα γενιά της πατρίδας του και αισθάνεται αυξημένη ευθύνη αλλά και υπερηφάνεια για αυτό.
Γεννημένος στις 14 Ιουνίου 1982 στη Σενγιάνγκ, μια βιομηχανική επαρχία στη Βόρεια Κίνα, πρωτοενδιαφέρθηκε για το πιάνο σε ηλικία μόλις δύο ετών, παρακολουθώντας ένα επεισόδιο της σειράς κινουμένων σχεδίων «Τομ και Τζέρι».
«Ο Τομ ήταν ο πρώτος μου δάσκαλος»σχολιάζει ο ίδιος. Καθώς τα μουσικά όνειρα του πατέρα του είχαν καταπνιγεί εξαιτίας της Πολιτιστικής Επανάστασης τουΜάο, η οικογένειά του έκανε αιματηρές θυσίες προκειμένου να κάνει το όνειρο του μικρού πραγματικότητα. Η μητέρα του έμεινε πίσω στη γενέτειρά του προκειμένου να εργαστεί, ενώ ο πατέρας του πήγε τον εννιάχρονο, τότε, Λανγκ στο Πεκίνο για να σπουδάσει. Εκεί, πατέρας και γιος μοιράζονταν το ίδιο κρεβάτι προκειμένου να εξασφαλίσουν λίγη ζέστη. Ο Λανγκ Λανγκ χαρακτηρίζει την περίοδο του Πεκίνου «πραγματικά σκοτεινή.Εχασα την πίστη στον εαυτό μου και σκεπτόμουν να τα παρατήσω.Μάλιστα,σταμάτησα να παίζω για λίγο».
Oνεαρός πιανίστας προσέλκυσε το διεθνές ενδιαφέρον για πρώτη φορά το 1999, συμπράττοντας με τη διάσημη Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγου. Εκτοτε έχει εμφανιστεί με τις μεγαλύτερες ορχήστρες και αρχιμουσικούς του κόσμου ενώ δεν έχει διστάσει να συνεργαστεί και με καλλιτέχνες από άλλα πεδία. «Αγαπημένο παιδί» της διαφήμισης, είναι παράλληλα και κοινωνικά ευαισθητοποιημένος, ενώ κάθε δύο μήνες περνά πέντε ημέρες στο Βερολίνο μελετώντας δίπλα στον διάσημο αρχιμουσικό και πιανίσταΝτάνιελ Μπαρενμπόιμ. «Πρόκειται για μελέτη χωρίς διακοπή: όχι συνεντεύξεις,όχι τηλεφωνήματα,όχι άλλα πράγματα».
Οπως εκτιμούν οι «Τimes»,«ο Λανγκ Λανγκ αποδεικνύεται πνευματώδης συζητητής,ειλικρινής και ήρεμος.Ωστόσο ένα θέμα τον κάνει να πεταχτεί όρθιος. Ο συμπατριώτης του πιανίσταςΓιούντι Λι,ο οποίος προσφάτως έλυσε τη συνεργασία του με την Deutsche Grammophon,την εταιρεία όπου ηχογραφεί και ο Λανγκ Λανγκ,πυροδοτώντας φήμες για τελεσίγραφα του τύπου “εγώ ή αυτός”».
Τα «κουτσομπολιά» επιμένουν ότι ο Λανγκ Λανγκ εμπόδιζε τις μεγάλες ορχήστρες να παίξουν με τον Γιούντι Λι στη διάρκεια της ίδιας σεζόν κατά την οποία έπαιζαν με τον ίδιο.
«Αυτό είναι εντελώς αναληθές»διαμαρτύρεται με τη σειρά του ο Λανγκ Λανγκ.
Ο Λανγκ Λανγκ εμφανίζεται στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 12 και 13 Μαΐου (Αίθουσα Φίλων της Μουσικής, 20.30). Τη Βασιλική Ορχήστρα Concertgebouw του Αμστερνταμ διευθύνει ο Ντάνιελ Χάρντινγκ. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει το Κοντσέρτο αρ. 2, έργο 21 του Σοπέν και τη Συμφωνία αρ. 2, έργο 73 του Γιοχάνες Μπραμς. Τις δύο συναυλίες, οι οποίες εντάσσονται στη σειρά «Μεγάλες Ορχήστρες- Μεγάλοι Μαέστροι», στηρίζουν με χορηγία τους ο Θεόδωρος και η Γιάννα Αγγελοπούλου. Η προπώληση εισιτηρίων από τα ταμεία του Μεγάρου αρχίζει στις 22/4.