Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Μα αυτο ζηταμε Θεμη. Να μαθουμε ποια ειναι αυτα τα χαρακτηριστικα που δεν μετριουνται αλλα ακουγονται ΜΟΝΟ.

Εγώ δεν είμαι σχεδιαστής, αλλά και με έναν τέτοιο να μίλαγες, τι θα του ζητούσες να σου εξηγήσει? πως ακούει τις διαφορές?
Ή γιατί δεν είχε ποτέ την φαεινή να διαπιστώσει αν οι διαφορές που ακούει είναι και μετρήσιμες?. Εμείς όλοι το σκεφθήκαμε αλλά αυτός όχι?. Ή απλά θέλει να παριστάνει τον σπουδαίο για να υπερτιμά τα ηχεία του?

Εν τέλει διαβάζουμε μερικά σε μία συνέντευξη ενός πολύ σοβαρού επιστήμονα και σχεδιαστή και γινόμαστε αυτόματα αμφισβητίες.
Έίναι ίσως καλό για την αυτοπεποίθησή μας.
δηλαδη οταν διαβαζουμε ατακες οπως τους χαρουμενους πυκνωτες

φταιμε εμεις μετα;

εμενα ολο αυτο μου κανη σχεδιαση ενος κροσοβερ με

ηλεκτρολυτικους και μετα αντικατασταση με mkp κτλ.

βεβαια η ταχυτητα των πυκνωτων μπορη να μην φαινεται στην

αποκριση συχνοτητας και φασης αλλα θα φαινεται στο Impulse

responce.

για ποια αυτοπεποιθηση μιλατε κυριε θεμη.

αν ξεραμε περισσοτερα απο αυτους που σχεδιαζουν τετοια ηχεια

θα το ειχαμε κανη επαγγελμα.

οσο για το αν παριστανουν τους σπουδαιους και υπερτιμουν τα

ηχεια τους νομιζω οτι νουμερα οπως 160000$ μονο με μαγεια

μπορουν να δικαιολογηθουν.

φυσικα ειναι δικαιωμα τους να πουλανε οσο θελουν.
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Re: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Το να σχεδιάσεις και να υλοποιήσεις ένα ηχείο με τις άριστες μετρήσεις που θέλεις, γίνεται όχι δύσκολα. Το να φτιάξεις όμως ένα ηχείο που να παίζει ένα πιάνο, σαν μουσικό όργανο και όχι σαν ένα μηχάνημα με χορδές και σφυριά, αυτό θέλει αυτί, ταλέντο και ατελείωτες ώρες δουλειάς, δοκιμών αλλαγών και ακροάσεων, εκτός από γνώση.
Γιατί ακριβώς υπάρχουν χαρακτηριστικά που δεν μετριούνται αλλά ακούγονται ΜΟΝΟΝ. Αν μετριόντουσαν όλα θα ήταν απλά σαν τη συνταγή του χαλβά.


"Συχνά λέω ότι όταν μετράτε αυτά για τα οποία μιλάτε, αν μπορείτε να τα εκφράσετε με αριθμούς, τότε γνωρίζετε κάτι για αυτά. Αλλά όταν δεν μπορείτε να τα εκφράσετε με αριθμούς, η γνώση σας είναι λιγοστή και όχι ικανοποιητική. Ίσως είναι η αρχή της γνώσης, αλλά ότι και να συμβαίνει δεν έχετε προχωρίσει, στις σκέψεις σας, στην βαθμίδα της Επιστήμης"

-Λόρδος Kelvin
________________________________________________

Την έκφραση "μετράτε αυτά για τα οποία μιλάτε" είστε σίγουροι ότι την καταλαβαίνετε ; :137:

Αν όπου 'μετρήσεις' βάλεις αντιληφθείς, ....λύνεται.
Πράγματι υπάρχουν πράγματα που δεν μετριούνται αλλά πρέπει να τα αντιλαμβανόμαστε πρώτα...., να τα 'μετράμε'.....να τα υπολογίζουμε...

Ησυχάστε όλοιι...., δεν είναι μαγικά...:138:
 

Μηνύματα
4.356
Reaction score
1.772
Απάντηση: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

και επειδη ισως να ακουστηκε καπως το παραπανω μου ποστ αυτο που θελω να πω

ειναι οτι ναι ξερουν και τι να μετρησουν και πως και δεν περιμενουν εμας να τους πουμε.

απλα δεν το παραδεχονται οτι αυτο ειναι αρκετο.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Re: Απάντηση: Re: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Τα μετρήσιμα τους χαρακτηριστικά οδηγούν σε προβλέψιμα μετρήσιμα αποτελέσματα σε ένα κύκλωμα ή υπάρχει πιθανότητα στο Α κύκλωμα να παίρνουμε καλύτερα αποτελέσματα με τον Α πυκνωτή και στο Β κύκλωμα με τον Β πυκνωτή?
Πάντα αναφέρομαι σε μετρήσιμες διαφορές και όχι με το αυτί.
Στα βασικότερα από τα χαρακτηριστικά αυτά (που μπορεί να χρειαστεί ένας χομπίστας),100% ναι, αρκεί να μιλάμε για τον ίδιο τύπο πυκνωτή (αν συγκρίνεις MKP με ηλεκτρολυτικό, για παράδειγμα, είναι σαν να συγκρίνεις μήλα με πορτοκάλια).

Ένα χοντρό παράδειγμα: Βγάζεις από την τροφοδοσία του ενισχυτή σου τους (καλούς) Panasonic των 10000uF, 100V και βάζεις στην ίδια θέση τους αντίστοιχους (πάλι electrolytics, ίδια uF και volts) Epcos Sikorel. Παρατηρείς τα rails πριν και μετά την αλλαγή.. :126:

Είμαι σίγουρος κάποιοι θα το έχουν ψάξει ακόμα παραπάνω.
Χρόνο να έχει κάποιος να δοκιμάζει πράγματα, να μετράει και, φυσικά, να διαβάζει..

Βέβαια στο 100% των χαρακτηριστικών δε νομίζω να μπορεί να απαντήσει κανείς, όχι γιατί δε γίνεται αλλά γιατί κανείς δεν έχει μπει στον κόπο να ασχοληθεί τόσο πολύ.
Ακόμα και στα προγράμματα simulation μπαίνουν στο περίπου τα χαρακτηριστικά των υλικών (όπως και πολλά άλλα) για να κάνεις τη δουλειά σου..

Ποιός τρελός θα δοκιμάσει να φτιάξει πρόγραμμα simulation που να διαθέτει database με ακριβή χαρακτηριστικά για όλες τις μάρκες και όλα τα μοντέλα παθητικών και ενεργών εξαρτημάτων που μπορεί να υπάρξουν σε ένα κύκλωμα;..
Κανονικά όποιος φτιάξει μία τέτοια βάση θα μπορεί να την πουλάει μετά χρυσάφι (και να χρεώνει κι ένα σημαντικό ποσό για την υποστήριξη/ανανέωση της βάσης) αλλά, από την άλλη, αφού μπορούν να τη γλυτώσουν ορισμένοι πουλώντας απλά "μαγεία", δε βλέπω να έχουν το κίνητρο να επενδύσουν (άπειρο χρόνο και χρήμα) σε ένα τέτοιο εγχείρημα..
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
"Το δύσκολο δεν είναι να μετρήσεις αλλά να καταλαβαίνεις τις μετρήσεις και πως αυτές συσχετίζονται με την υποκειμενική αντίληψη του ήχου από τον ακροατή."

Κώστα δεν νομίζω οτι ήμουνα ποτέ κακοπροαίρετος στις αναγνώσεις μου, αλλά πες μου τι θα εισέπραττες εσύ από μια φράση σαν την παραπάνω?Με το "να καταλαβαίνεις τις μετρήσεις" δεν εννοείς οτι σοβαροί σχεδιαστές δεν μπήκαν στο κόπο ή δεν κατάφεραν να καταλάβουν? Γιατί δεν είναι αυτό το κακοπροαίρετο και είναι η ανάγνωσή μου?
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
"Το δύσκολο δεν είναι να μετρήσεις αλλά να καταλαβαίνεις τις μετρήσεις και πως αυτές συσχετίζονται με την υποκειμενική αντίληψη του ήχου από τον ακροατή."

Κώστα δεν νομίζω οτι ήμουνα ποτέ κακοπροαίρετος στις αναγνώσεις μου, αλλά πες μου τι θα εισέπραττες εσύ από μια φράση σαν την παραπάνω?Με το "να καταλαβαίνεις τις μετρήσεις" δεν εννοείς οτι σοβαροί σχεδιαστές δεν μπήκαν στο κόπο ή δεν κατάφεραν να καταλάβουν? Γιατί δεν είναι αυτό το κακοπροαίρετο και είναι η ανάγνωσή μου?
Θεωρείτε δηλαδή εύκολη τη συσχέτιση μετρήσεων και υποκειμενικής αντίληψης του ήχου - τόσο εύκολη μάλιστα ώστε όποιος δεν είναι σε θέση να το κάνει να είναι "εμπειρικός αλμπάνης";
Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει.. Είναι ένα τεράστιο (και ανοικτό σε μεγάλο βαθμό) ζήτημα...
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Θεωρείτε δηλαδή εύκολη τη συσχέτιση μετρήσεων και υποκειμενικής αντίληψης του ήχου - τόσο εύκολη μάλιστα ώστε όποιος δεν είναι σε θέση να το κάνει να είναι "εμπειρικός αλμπάνης";
Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει.. Είναι ένα τεράστιο (και ανοικτό σε μεγάλο βαθμό) ζήτημα...
Mα ακριβώς επειδή δεν είναι εύκολη η συσχέτιση, γι αυτό και τα ηχεία που μετρούν σωστά αλλά ακούγονται και καλά είναι πολύ λίγα (ανεξαρτήτως τιμής).
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.013
Reaction score
23.155
Απάντηση: Re: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Mα ακριβώς επειδή δεν είναι εύκολη η συσχέτιση, γι αυτό και τα ηχεία που μετρούν σωστά αλλά ακούγονται και καλά είναι πολύ λίγα (ανεξαρτήτως τιμής).
Νομίζω πως ήρθε η ώρα να πούμε ονόματα.
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Νομίζω πως ήρθε η ώρα να πούμε ονόματα.
Περίεργε προβοκάτορα Βολιώτη, θα σου πώ ονόματα όταν αποφασίσεις να πάρεις σαφή θέση στο θέμα. Εκτός αν οι ημίθεοι απαξιούν!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.906
Reaction score
144.967
Απάντηση: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

εγώ πάντως, εδώ και τώρα θέλω να μάθω τη μάρκα του χαρούμενου πυκνωτή.

και τα χαρακτηριστικά του.

και στείλτε μου λινκ ΤΩΡΑ να διαβάσω αν υπάρχει κάπου κανένα "white paper" με τίτλο "τα χαρακτηριστικά της χαράς στον πυκνωτή" ή "χαρούμενοι πυκνωτές εναντίων λυπημένων - μια μάχη άνιση".

Αμέσως μετά, υπόσχομαι να κάνω αντιστοίχηση "χαράς" και "συναισθήματος" με τεχνικές προδιαγραφές.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Re: Απάντηση: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Αμέσως μετά, υπόσχομαι να κάνω αντιστοίχηση "χαράς" και "συναισθήματος" με τεχνικές προδιαγραφές.
Μήπως έχεις ωροσκόπο τοξότη; :137:

...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.018
Απάντηση: Ο...΄΄Μπαμπούλας΄΄ της υψηλής πιστότητας

Παιδιά επειδή δεν κρύβω οτι κουράστηκα, λέω κάτι τελευταίο.
Αν νομίζετε οτι τα ηχεία φτιάχνονται στο χαρτί, από κομπιούτερ, τα μετράμε και είμαστε χαρούμενοι γιατί πετύχαμε και τελειώσαμε, τότε
μπορείτε να το πιστεύετε.
Αν πάλι νομίζετε οτι αυτά που λέω, τα λέω γιατί είναι όμορφα, μυστήρια και ρομαντικά, ή γιατί μου τα είπαν οι 4,5 σχεδιαστές που έχω συναντήσει, τα τελευταία 25 χρόνια, γιατί έτσι τους συμφέρει, τότε λυπάμαι που προσπάθησα.
Το να σχεδιάσεις και να υλοποιήσεις ένα ηχείο με τις άριστες μετρήσεις που θέλεις, γίνεται όχι δύσκολα. Το να φτιάξεις όμως ένα ηχείο που να παίζει ένα πιάνο, σαν μουσικό όργανο και όχι σαν ένα μηχάνημα με χορδές και σφυριά, αυτό θέλει αυτί, ταλέντο και ατελείωτες ώρες δουλειάς, δοκιμών αλλαγών και ακροάσεων, εκτός από γνώση.
Γιατί ακριβώς υπάρχουν χαρακτηριστικά που δεν μετριούνται αλλά ακούγονται ΜΟΝΟΝ. Αν μετριόντουσαν όλα θα ήταν απλά σαν τη συνταγή του χαλβά.

Υ.Γ. Κι αυτή την φτιάχνεις διαβάζοντας, αλλά θέλει την τέχνη της για να τρώγεται. Στη λέει, στη γράφει, στην εξηγεί η γιαγιά αλλά εσύ απορείς γιατί η δικιά σου είναι πάντα χειρότερη.
Μυστήρια πράγματα, όπως λέτε και σεις οι ρεαλιστές.
Δεν μπορούμε να σου πούμε. Δηλαδή μπορούμε αλλά μετά πρέπει να πεθάνεις.

...


"Συχνά λέω ότι όταν μετράτε αυτά για τα οποία μιλάτε, αν μπορείτε να τα εκφράσετε με αριθμούς, τότε γνωρίζετε κάτι για αυτά. Αλλά όταν δεν μπορείτε να τα εκφράσετε με αριθμούς, η γνώση σας είναι λιγοστή και όχι ικανοποιητική. Ίσως είναι η αρχή της γνώσης, αλλά ότι και να συμβαίνει δεν έχετε προχωρίσει, στις σκέψεις σας, στην βαθμίδα της Επιστήμης"

-Λόρδος Kelvin
________________________________________________

Την έκφραση "μετράτε αυτά για τα οποία μιλάτε" είστε σίγουροι ότι την καταλαβαίνετε ;

Αν όπου 'μετρήσεις' βάλεις αντιληφθείς, ....λύνεται.
Πράγματι υπάρχουν πράγματα που δεν μετριούνται αλλά πρέπει να τα αντιλαμβανόμαστε πρώτα...., να τα 'μετράμε'.....να τα υπολογίζουμε...

Ησυχάστε όλοιι...., δεν είναι μαγικά...
εγώ πάντως, εδώ και τώρα θέλω να μάθω τη μάρκα του χαρούμενου πυκνωτή.
και τα χαρακτηριστικά του.
και στείλτε μου λινκ ΤΩΡΑ να διαβάσω αν υπάρχει κάπου κανένα "white paper" με τίτλο "τα χαρακτηριστικά της χαράς στον πυκνωτή" ή "χαρούμενοι πυκνωτές εναντίων λυπημένων - μια μάχη άνιση".
Αμέσως μετά, υπόσχομαι να κάνω αντιστοίχηση "χαράς" και "συναισθήματος" με τεχνικές προδιαγραφές.
Φυσικά και δεν πρόκειται περί ΄΄χαρούμενων΄΄ ή ΄΄λυπημένων΄΄(τους...αντιμίλησε άραγε κάποιος;:612:) πυκνωτών.Όπως δεν αφορά ούτε ΄΄λευκή΄΄ ή ΄΄μαύρη΄΄ μαγεία από τους κατασκευαστές,ούτε τον ΄΄Κώδικα Ντα Βίντσι΄΄ και τους ΄΄Πεφωτισμένους΄΄
Πρόκειται γιά μιά επιδέξια χειραγώγηση των ψυχοφυσιολογικών χαρακτηριστικών λειτουργίας της ακοής που αφορούν τις ΄΄Κρίσιμες Συχνοτικές Ζώνες΄΄...Εκτός από το αντίστοιχο θέμα,ας δούμε και τούτη την...:135:απαιχτίας:135:σύνδεση:
http://adsabs.harvard.edu/abs/2005ASAJ..117.2476B
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
26.013
Reaction score
23.155
Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Περίεργε προβοκάτορα Βολιώτη, θα σου πώ ονόματα όταν αποφασίσεις να πάρεις σαφή θέση στο θέμα. Εκτός αν οι ημίθεοι απαξιούν!
Όχι βέβαια, δεν απαξιώ να λάβω θέση. Κατ' αρχάς, αν ήμουν από εκείνους τους κατασκευαστές που σχεδιάζουν ένα κροσόβερ σε hard wired μορφή, και μετά αρχίζουν να αλλάζουν πυκνωτές και πηνία μέχρι να φέρουν το άκουσμα εκεί που θέλουν, δεν θα τολμούσα να το παραδεχθώ δημοσίως, γιατί θα έδινα την εντύπωση του ανθρώπου που δεν ξέρει πώς να μαγειρέψει τις φακές, και κάθε πέντε λεπτά δοκιμάζει με το κουτάλι. Άσε δηλαδή που, για κάποιον που έχει διαβάσει πέντε πράγματα περί του audio, μια τέτοια διαδικασία μπάζει νερό από εκατό μεριές.

Πρώτον, είναι αδύνατον κάποιος φυσιολογικός άνθρωπος να μπορεί να κάνει βόισινγκ ή όπως αλλώς το λένε, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από περίπου μια ώρα, λόγω της επερχομένης μηχανικής κόπωσης των ακουστικών αισθητηρίων. Αν δεν το ξέρει αυτό, τότε κάνει λάθος δουλειά.

Δεύτερον, είναι τόσοι οι τεχνικής φύσεως παράγοντες που υπεισέρχονται και επηρεάζουν την ηχητική ποιότητα μιας ηχογράφησης, που κάθε πιάνο σε κάθε δίσκο ακούγεται διαφορετικά. Άρα αυτό το επιχείρημα περί του "πρέπει να κάνω το ηχείο να παίζει το πιάνο σαν πιάνο και όχι σαν κουτί με χορδές", είναι έωλο.

Τρίτον, ομολογώ πως δεν κακή ιδέα να πλασσάρει κανείς εαυτόν ως τον ψαγμένο κατασκευαστή που έχει αναγάγει την κατασκευή ηχείων σε τέχνη, πασπαλίζοντας την τεχνογνωσία του με διάφορες μουράτες διαφημισμούλες στολισμένες με λύρες και βιολιά, επάνω σε σαγρέ ανακυκλωμένο χαρτί. Όπως, εμένα, προσωπικά εμένα, δεν μου πάει αυτός ο τρόπος προώθησης. Δεν μου πολυαρέσει να παραμυθιάζω τον κόσμο, ασχέτως εάν το κάνω μέχρις εκεί που νιώθω πως θέλει κάποιος να παραμυθιασθεί.

Τέταρτον, ας πούμε και κανένα παράδειγμα. Το "voicing" και η "τέχνη" της κατασκευής ηχείων είναι αποκλειστικών προνόμιο όσων κατασκευάζουν παθητικά ηχεία και μόνον. Ας βγει κανένας να μας πει αυτές τις τρίχες για το ηλεκτρονικό κροσόβερ που φοράει κάποιο ενεργό ηχείο. Η "τέχνη" αφορά τα παθητικά κρός, γιατί εκεί μπορεί να βάλει χέρι ο κάθε ερασιτέχνης και ρομαντικός κατασκευαστής ή πελάτης. Πρόσεξε, δε λέω πως ακούγονται όλα τα κρος και σε όλες τις κλίσεις ίδια. Η μορφή της καμπύλης και η κλίση παίζουν ρόλο και εν πολλοίς αποτελούν επιλογές αναλόγως του βαθμού ελευθερίας που δίνουν τα κατά περίπτωση μεγάφωνα. Άλλο όμως αυτό, και άλλο να ψάχνω όλους τους πυκνωτές που έχει και δεν έχει η πιάτσα, μπας και πετύχω την τάδε χροιά πιάνου που έχει μόνον εκείνος ο δίσκος που μου αρέσει. Άντε, και σε λίγο θα μιλάμε και για τα "μελαγχολικά" Bessel και τα "πεταχτούλικα" Butterworth. Έλεος πια...

Καταλήγοντας, οι θεμελιώδεις παράγοντες που καθορίζουν τη "φωνή", το "voicing", το πώς θα ακουστεί ένα ηχείο, είναι άλλοι, και όχι η τάδε ή η δείνα ποιότητα πυκνωτή. Ηχείο που θα φέρει την υπογραφή μου ΔΕΝ θα έχει υποστεί τέτοια διαδικασία, καθώς ο σχεδιασμός και η επαλήθευση και τελική διόρθωση ενός πρωτοτύπου ΔΕΝ χρειάζονται "voicing" και άλλα τέτοια, εάν πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις, αυτονόητες για όποιον κατασκευάζει ηχεία σε επαγγελματική βάση.


Αυτά... Ελπίζω να πήρα σαφή θέση...

Είδες πόσο κακόψυχος και ψυχρός και ισοπεδωτικός είμαι; Χωρίς καθόλου συναίσθημα. Τα καημένα τα πηνία...
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.846
Απάντηση: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

εγώ πάντως, εδώ και τώρα θέλω να μάθω τη μάρκα του χαρούμενου πυκνωτή και τα χαρακτηριστικά του.

και στείλτε μου λινκ ΤΩΡΑ να διαβάσω αν υπάρχει κάπου κανένα "white paper" με τίτλο "τα χαρακτηριστικά της χαράς στον πυκνωτή" ή "χαρούμενοι πυκνωτές εναντίων λυπημένων - μια μάχη άνιση" ...
:204:
Μήπως έχεις ωροσκόπο τοξότη; :137: ...
Όχι έχει εκείνα τα αλλούτερα ζώδια, τα κινέζικα, που πάντα με μπερδεύουνε γαμότι μου ... :119:
______________

Προς επίρρωση των λεγομένων από τους δήθεν αντιδραστικούς, πολύ θα ήθελα να δοκιμαστεί κάποιος "προχωρημένος" κατασκευαστής. Και να διαχωρίσει τους πυκνωτές σε δυό διαφορετικά crossovers, με τυφλή ακουστική δοκιμή!

Ξέροντας δηλαδή πως το ένα ηχείο έχει αυτά και το άλλο τα δείνα υλικά να μπορέσει να τα κατονομάσει. Έχω σκεφτεί και την αδέκαστη διαδικασία υλοποίησης της δοκιμασίας.

Εσείς τι λέτε, θα μπορέσει να τα διακρίνει;
 

Μηνύματα
10.380
Reaction score
6
Re: Απάντηση: Re: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Νομίζω πως εδώ είναι η ουσία:



Πράγματι υπάρχουν πράγματα που δεν μετριούνται αλλά πρέπει να τα αντιλαμβανόμαστε πρώτα...., να τα 'μετράμε'.....να τα υπολογίζουμε...



Δηλαδή μπορεί ο Αινστάιν να είχε δίκιο που έλεγε ότι η φαντασία είναι πιο σημαντική από τη γνώση, αλλά είμαι σίγουρος πως και αυτή αν ήταν στο χέρι του θα ήθελε να τη μετρήσει και να την κάνει γνώση.

Εδώ μια συνέντευξη του Ken Ishiwata και η γνώμη του περί static measurement και πυκνωτών (στους ενισχυτές και μετά το τρίτο λεπτό νομίζω).

http://www.youtube.com/watch?v=sREBSuJDnYg
 

themiloc

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.069
Reaction score
257
Re: Απάντηση: Re: Απάντηση: Re: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Όχι βέβαια, δεν απαξιώ να λάβω θέση. Κατ' αρχάς, αν ήμουν από εκείνους τους κατασκευαστές που σχεδιάζουν ένα κροσόβερ σε hard wired μορφή, και μετά αρχίζουν να αλλάζουν πυκνωτές και πηνία μέχρι να φέρουν το άκουσμα εκεί που θέλουν, δεν θα τολμούσα να το παραδεχθώ δημοσίως, γιατί θα έδινα την εντύπωση του ανθρώπου που δεν ξέρει πώς να μαγειρέψει τις φακές, και κάθε πέντε λεπτά δοκιμάζει με το κουτάλι. Άσε δηλαδή που, για κάποιον που έχει διαβάσει πέντε πράγματα περί του audio, μια τέτοια διαδικασία μπάζει νερό από εκατό μεριές.

Πρώτον, είναι αδύνατον κάποιος φυσιολογικός άνθρωπος να μπορεί να κάνει βόισινγκ ή όπως αλλώς το λένε, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από περίπου μια ώρα, λόγω της επερχομένης μηχανικής κόπωσης των ακουστικών αισθητηρίων. Αν δεν το ξέρει αυτό, τότε κάνει λάθος δουλειά.

Δεύτερον, είναι τόσοι οι τεχνικής φύσεως παράγοντες που υπεισέρχονται και επηρεάζουν την ηχητική ποιότητα μιας ηχογράφησης, που κάθε πιάνο σε κάθε δίσκο ακούγεται διαφορετικά. Άρα αυτό το επιχείρημα περί του "πρέπει να κάνω το ηχείο να παίζει το πιάνο σαν πιάνο και όχι σαν κουτί με χορδές", είναι έωλο.

Τρίτον, ομολογώ πως δεν κακή ιδέα να πλασσάρει κανείς εαυτόν ως τον ψαγμένο κατασκευαστή που έχει αναγάγει την κατασκευή ηχείων σε τέχνη, πασπαλίζοντας την τεχνογνωσία του με διάφορες μουράτες διαφημισμούλες στολισμένες με λύρες και βιολιά, επάνω σε σαγρέ ανακυκλωμένο χαρτί. Όπως, εμένα, προσωπικά εμένα, δεν μου πάει αυτός ο τρόπος προώθησης. Δεν μου πολυαρέσει να παραμυθιάζω τον κόσμο, ασχέτως εάν το κάνω μέχρις εκεί που νιώθω πως θέλει κάποιος να παραμυθιασθεί.

Τέταρτον, ας πούμε και κανένα παράδειγμα. Το "voicing" και η "τέχνη" της κατασκευής ηχείων είναι αποκλειστικών προνόμιο όσων κατασκευάζουν παθητικά ηχεία και μόνον. Ας βγει κανένας να μας πει αυτές τις τρίχες για το ηλεκτρονικό κροσόβερ που φοράει κάποιο ενεργό ηχείο. Η "τέχνη" αφορά τα παθητικά κρός, γιατί εκεί μπορεί να βάλει χέρι ο κάθε ερασιτέχνης και ρομαντικός κατασκευαστής ή πελάτης. Πρόσεξε, δε λέω πως ακούγονται όλα τα κρος και σε όλες τις κλίσεις ίδια. Η μορφή της καμπύλης και η κλίση παίζουν ρόλο και εν πολλοίς αποτελούν επιλογές αναλόγως του βαθμού ελευθερίας που δίνουν τα κατά περίπτωση μεγάφωνα. Άλλο όμως αυτό, και άλλο να ψάχνω όλους τους πυκνωτές που έχει και δεν έχει η πιάτσα, μπας και πετύχω την τάδε χροιά πιάνου που έχει μόνον εκείνος ο δίσκος που μου αρέσει. Άντε, και σε λίγο θα μιλάμε και για τα "μελαγχολικά" Bessel και τα "πεταχτούλικα" Butterworth. Έλεος πια...

Καταλήγοντας, οι θεμελιώδεις παράγοντες που καθορίζουν τη "φωνή", το "voicing", το πώς θα ακουστεί ένα ηχείο, είναι άλλοι, και όχι η τάδε ή η δείνα ποιότητα πυκνωτή. Ηχείο που θα φέρει την υπογραφή μου ΔΕΝ θα έχει υποστεί τέτοια διαδικασία, καθώς ο σχεδιασμός και η επαλήθευση και τελική διόρθωση ενός πρωτοτύπου ΔΕΝ χρειάζονται "voicing" και άλλα τέτοια, εάν πληρούνται κάποιες προϋποθέσεις, αυτονόητες για όποιον κατασκευάζει ηχεία σε επαγγελματική βάση.


Αυτά... Ελπίζω να πήρα σαφή θέση...

Είδες πόσο κακόψυχος και ψυχρός και ισοπεδωτικός είμαι; Χωρίς καθόλου συναίσθημα. Τα καημένα τα πηνία...
Οι δικές μου αντιρρήσεις στις σαφείς θέσεις του Ημίθεου:
1. Δεν υπάρχει κανείς επαγγελματίας και μη μάγειρας που να μην δοκιμάζει κατά το μαγείρεμα. Μόνο οι βιομηχανοποιημένες παραγωγές των catering φτιάχνονται μαζικά και αδοκίμαστα.
2. Η ακουστική κόπωση αφορά συνεχόμενη ακρόαση και δεν επερεάζει την συνέχεια της επόμενης μέρας και της επόμενης και για πολλές στη συνέχεια.
3. Το ότι το πιάνο ακούγεται διαφορετικά σε καθε ηχογράφηση δεν έχει σχέση με την μία επιλεγμένη με την οποία δουλεύει κανείς στις ακροάσεις. Και οι καλές ηχογραφήσεις πιάνου μπορεί να ακούγονται διαφορετικά αλλά θυμίζουν πάντα πιάνο.
4. Το να λέει ένας σχεδιαστής τον τρόπο που σχεδιάζει και ποιές είναι οι δυσκολίες σε μία συνέντευξη και να αντιμετωπίζεται σαν τον τελευταίο τσαρλατάνο που πλασσάρεται σαν ψευτογκουρού, είναι τουλάχιστον εξυπνακίστικος ελληνοξερολισμός. (δεν αφορά εσένα γιατί είσαι Αυστριακός σαν και μένα).
5. Δεν υπάρχει διαφορά καμμία σε παθητικό ή ενεργό κροσόβερ. Και στις 2 περιπτώσεις υπάρχουν υλικά και σχεδιάσεις που "ακούγονται" και διαλέγονται ανάλογα. Εκτός κι αν αφήσουμε τη δουλειά να την κάνει ο υπολογιστής μας που είναι και σίγουρο και...σιγά που θα αμφισβητήσουμε το αλάνθαστο του!.
6. Το προς ειρωνία voicing δεν ισχυρίστηκα οτι εξαρτάται μόνον από την ποότητα των πυκνωτών, εξαρτάται και από πολλά άλλα τα οποία δυστυχώς δεν είναι προυποθέσεις αυτονόητες, αλλά ώρες πολλές ψαξίματος και ακροάσεων από σένα και ομάδα ανθρώπων που ξέρεις οτι ξέρουν να ακούν και που σε διασφαλίζουν από τον υποκειμενισμό και την υποβόσκουσα συμπάθεια αυτού που φτιάχνεις.
Στη σχεδίαση ενός ηχείου η δουλειά αρχίζει μετά τα αυτονόητα τα οποία δεν θέλουν χρόνο για να επιτευχθούν.
Άλλο είναι να ακούς ρεαλιστικά μια πιστολιά ή ένα ποδοβολητό αλόγου και άλλο μία ορχήστρα. Τα αυτονόητα αφορούν την ηχητική αναπαραγωγή, τα μετέπειτα που θεωρείς μαγγανείες και τσαρλατανισμούς αφορούν την μουσική τοιαύτη.

Το ηχείο πρέπει να παίζει καλά μουσική για ανθρώπινα αυτιά και όχι απλά σωστούς ήχους για μετρητικά μικρόφωνα. Αυτός είναι ο μπελάς αλλά και το μεγαλείο του επιτυχημένου εγχειρήματος.
Καληνύχτα σας.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
18.047
Reaction score
60.018
Απάντηση: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Αυτός άραγε έσκασε επειδή ήταν...θυμωμένος;:612:
[reliops=capacitor explosion 10V 220uF][youtube]8-A0kXP7jD4[/youtube][/reliops]
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Μπορεί να τα πήρε γιατί το αφεντικό άκουγε μόνο Βασίλη Παπακωνσταντίνου. :204:

...
 

Μηνύματα
117
Reaction score
0
Μπορεί να τα πήρε γιατί το αφεντικό άκουγε μόνο Βασίλη Παπακωνσταντίνου. :204:

...
Μη το γελάς καθόλου. Εγώ εχω στο εργαστήριο μου πυκνωτές που κάνουν το Βασίλη Παπακωνσταντίνου ν ακούγεται σαν Θανάσης Παπακωνσταντίνου :135:
 

Μηνύματα
4.853
Reaction score
4
Απάντηση: Συνεντεύξη του Gary Koh(Genesis) στο avmentor

Μήπως υπάρχει κανείς εδώ που να πιστεύει ότι το 'πιάνο' δεν κατασκευάζεται, βάση μετρήσεων ?
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.143
Μηνύματα
3.043.498
Members
38.537
Νεότερο μέλος
gkondos
Top