- Μηνύματα
- 16.630
- Reaction score
- 4.334

Eurokinissi
Χαρακτηριστική εικόνα από το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας
Αθήνα
«Όχι» στα αστικά διόδια λένε οι δημοτικές αρχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Βόλου. Όπως υποστηρίζουν, προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στη βελτίωση των συγκοινωνιών και των υποδομών και μετά να συζητηθεί η επιβολή διοδίων στις πόλεις.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ωστόσο επιδεινώνεται καθημερινά, με συνέπεια στην Αττική ήδη το 55% των βασικών οδικών αξόνων να θεωρείται κορεσμένο και στη Θεσσαλονίκη να κυκλοφορούν τις ώρες αιχμής 100.000 ΙΧ, τη στιγμή που οι βασικοί δρόμοι δεν μπορούν να «αντέξουν» πάνω απο 30.000 αυτοκίνητα.
Ίδια εικόνα στην Πάτρα και το Βόλο. Ενδεικτικά, στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας κυκλοφορούν τις ώρες αιχμής 40.000 ΙΧ, ενώ οι δρόμοι «χωρούν» 25.000 οχήματα.
«Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπουν διόδια στην πόλη. Πρώτα παρέχουμε υπηρεσίες και μετά απαγορεύουμε και αστυνομεύουμε» λέει στην εφημερίδα Τα Νέα ο αναπληρωτής δήμαρχος Αθηναίων, Χρόνης Ακριτίδης. «Η επιβολή διοδίων είναι ένα μέτρο που μπορεί να επιβληθεί, μόνο όταν αποτύχει η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η αύξηση του αριθμού των λεωφορειολωρίδων και η επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος χαρακτηρίζει τα διόδια «μέτρο εντυπωσιασμού, για το οποίο διαβάσαμε στην εφημερίδα ότι εφαρμόστηκε κάπου άλλου».
Όπως λέει, «από το 2000 είναι έτοιμη κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία προβλέπει τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων στην πόλη, εκτεταμένη υπογειοποίηση δρόμων, δημιουργία λεωφόρων ταχείας κυκλοφορίας χωρίς σηματοδότες, επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά δυστυχώς η μελέτη παραμένει στα συρτάρια, επειδή δεν υπάρχει φορέας για να την υλοποιήσει».
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα των διοδίων άνοιξε και πάλι έπειτα από την παρουσίαση από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά του νέου Εθνικού Χωροταξικού Πλαισίου, με το οποίο προτείνεται η επιβολή διοδίων στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις, κατά τα πρότυπα του Λονδίνου και της Στοκχόλμης.
Newsroom ΔΟΛ
www.in.gr