«Όχι» στα αστικά διόδια λένε οι δήμοι Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Βόλου

Μηνύματα
16.630
Reaction score
4.334

Eurokinissi

Χαρακτηριστική εικόνα από το κυκλοφοριακό κομφούζιο στους κεντρικούς δρόμους της Αθήνας

Αθήνα


«Όχι» στα αστικά διόδια λένε οι δημοτικές αρχές της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, της Πάτρας και του Βόλου. Όπως υποστηρίζουν, προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στη βελτίωση των συγκοινωνιών και των υποδομών και μετά να συζητηθεί η επιβολή διοδίων στις πόλεις.
Το κυκλοφοριακό πρόβλημα ωστόσο επιδεινώνεται καθημερινά, με συνέπεια στην Αττική ήδη το 55% των βασικών οδικών αξόνων να θεωρείται κορεσμένο και στη Θεσσαλονίκη να κυκλοφορούν τις ώρες αιχμής 100.000 ΙΧ, τη στιγμή που οι βασικοί δρόμοι δεν μπορούν να «αντέξουν» πάνω απο 30.000 αυτοκίνητα.
Ίδια εικόνα στην Πάτρα και το Βόλο. Ενδεικτικά, στην πρωτεύουσα της Μαγνησίας κυκλοφορούν τις ώρες αιχμής 40.000 ΙΧ, ενώ οι δρόμοι «χωρούν» 25.000 οχήματα.
«Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει κανένας λόγος να μπουν διόδια στην πόλη. Πρώτα παρέχουμε υπηρεσίες και μετά απαγορεύουμε και αστυνομεύουμε» λέει στην εφημερίδα Τα Νέα ο αναπληρωτής δήμαρχος Αθηναίων, Χρόνης Ακριτίδης. «Η επιβολή διοδίων είναι ένα μέτρο που μπορεί να επιβληθεί, μόνο όταν αποτύχει η ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η αύξηση του αριθμού των λεωφορειολωρίδων και η επέκταση της ελεγχόμενης στάθμευσης».
Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Βασίλης Παπαγεωργόπουλος χαρακτηρίζει τα διόδια «μέτρο εντυπωσιασμού, για το οποίο διαβάσαμε στην εφημερίδα ότι εφαρμόστηκε κάπου άλλου».
Όπως λέει, «από το 2000 είναι έτοιμη κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία προβλέπει τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων στην πόλη, εκτεταμένη υπογειοποίηση δρόμων, δημιουργία λεωφόρων ταχείας κυκλοφορίας χωρίς σηματοδότες, επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς, αλλά δυστυχώς η μελέτη παραμένει στα συρτάρια, επειδή δεν υπάρχει φορέας για να την υλοποιήσει».
Υπενθυμίζεται ότι το θέμα των διοδίων άνοιξε και πάλι έπειτα από την παρουσίαση από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γιώργο Σουφλιά του νέου Εθνικού Χωροταξικού Πλαισίου, με το οποίο προτείνεται η επιβολή διοδίων στην Αθήνα και στις μεγάλες πόλεις, κατά τα πρότυπα του Λονδίνου και της Στοκχόλμης.

Newsroom ΔΟΛ

www.in.gr
 

TGD

Μηνύματα
10.984
Reaction score
10.537

Ο Δήμος Αλίμου –όπως και άλλοι δήμοι στην Ελλάδα– προσπαθεί να αντιμετωπίσει το ζήτημα των εργασιών τρίτων στο οδικό δίκτυο μέσω της θέσπισης ενός κανονισμού. Η διαδικασία που ο δήμος θέσπισε διαφοροποιείται σε κάποια ζητήματα: Ορίζει ότι στην περίπτωση βλάβης, ο φορέας που θέλει να σκάψει τον δρόμο πρέπει να πάρει νέα άδεια από τον δήμο και δεν αρκεί η άδεια που είχε βγάλει όταν πρωτοεκτέλεσε το έργο. Ορίζει ότι το βάθος εκσκαφών για οπτικές ίνες πρέπει να είναι 50 εκατοστά έναντι 45 εκατοστών, που προβλέπει η νομοθεσία για έργα χαμηλής όχλησης. Και, το κυριότερο, ορίζει ότι ο πάροχος έχει υποχρέωση ασφαλτόστρωσης όλης της επιφάνειας του δρόμου, σε αντίθεση με τη νομοθεσία που ορίζει ότι πρέπει να αποκαταστήσει μόνο το σημείο όπου έσκαψε.
Κατά του κανονισμού του δήμου προσέφυγε η Cosmote. Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής απέρριψε σιωπηρά την προσφυγή (δεν απάντησε) και έτσι η εταιρεία προσέφυγε στην ειδική επιτροπή, ένα όργανο που ελέγχει τις αποφάσεις της Αποκεντρωμένης. Η εταιρεία υποστήριξε ότι ο κανονισμός είναι παράνομος γιατί θεσπίστηκε χωρίς να προηγηθεί η απαραίτητη δημοσιότητα, αλλά κυρίως γιατί ο δήμος δεν έχει νομοθετική εξουσιοδότηση (δηλαδή, δεν υπάρχει νομοθετική διάταξη που να δίνει στον δήμο τη δυνατότητα θέσπισης ειδικότερων περιορισμών στα χαμηλής όχλησης έργα). Ο Δήμος Αλίμου, αντιθέτως, υποστήριξε ότι τα έργα αυτά αφορούν υπόθεση τοπικού ενδιαφέροντος και ως εκ τούτου πρέπει να ρυθμίζεται από τους δήμους. Περαιτέρω, ότι ο δήμος έχει αστική ευθύνη αν κάποιος τραυματιστεί ή υποστεί βλάβη επειδή δεν αποκαταστάθηκαν σωστά ο δρόμος και το πεζοδρόμιο.
Η ειδική επιτροπή στην απόφασή της έκανε δεκτό το επιχείρημα της εταιρείας, επισημαίνοντας ότι οι δήμοι έχουν μεν το αυτοδιοίκητο, δεν μπορούν ωστόσο να θεσπίζουν ειδικούς κανόνες χωρίς να έχουν λάβει εξουσιοδότηση από την πολιτεία με νόμο.
Ο Δήμος Αλίμου αντέδρασε στην υπόθεση, προαναγγέλλοντας προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. «Οι εταιρείες υποστηρίζουν ότι με τον κανονισμό μας μετατρέπουν την τοποθέτηση οπτικών ινών ή την επιδιόρθωση βλαβών σε δίκτυα σε έργα οδοποιίας. Ομως με τον τρόπο που επιδιορθώνουν το οδόστρωμα, δημιουργούν την ανάγκη για έργα οδοποιίας, τα οποία μετά πρέπει να εκτελέσουμε εμείς». «Αυτό που ζητάει ο κανονισμός μας είναι, όταν αποκαθιστούν ένα έργο, να ξύνουν το οδόστρωμα εκατέρωθεν της τομής που έκαναν και να το ασφαλτοστρώνουν με τη χρήση μικρού οδοστρωτήρα, ώστε να “πιάσει” η άσφαλτος και να μη μείνει μπάλωμα. Και όχι με κουβάδες με πίσσα, που μετά από λίγο καιρό κάνουν βουναλάκια ή αυλάκια».
 

gid

Μηνύματα
8.867
Reaction score
10.152
Το δικαστήριο είχε την ευκαιρία να διορθώσει ένα σοβαρό στραβό των πόλεων όπου ζούμε με τρόπο δίκαιο και ορθολογικό, και τα έκανε θάλασσα.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
24.193
Reaction score
40.560
Τυπικώς σωστά τα είπε, ότι δεν μπορεί η αυτοδιοίκηση να θεσπίζει κανόνες δικαίου άνευ σχετικής εξουσιοδότησης

Αυτό που πρέπει να γίνεται βάσει του ισχύοντος πλαισίου είναι αγωγή αποζημίωσης στην εταιρεία για καταστροφή του οδοστρώματος, κατά περίπτωση. Σίγουρα όχι ότι καλύτερο ως προς τα πινάκια των δικαστηρίων. Δεν ξέρω μήπως μπορεί να λύσει με θέσπιση εγγυησης αναλόγως της έκτασης του έργου. Θα καταπίπτει, και μετά άσε την εταιρεία να τρέχει.
 

TGD

Μηνύματα
10.984
Reaction score
10.537
Θα έπρεπε ο Δήμος να καθορίζει αυτά τα πράγματα από μόνος του. Άντε η Περιφέρεια. Δεν χρειάζονται ΠΔ ΥΑ ΦΕΚ για όλα.

Εδώ έχει φτάσει να καθορίζουν οι εταιρίες τις προδιαγραφές, ο Δήμος μας ενοχλεί. Δείτε για παράδειγμα τι ζητά κατασκευαστικά μια σύνδεση φυσικού αερίου στην Αθήνα και τι στη Θεσσαλία.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.884
Μηνύματα
3.032.340
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top