Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Πολύ σωστά! ;)

Να θυμίσουμε ότι σύμφωνα με τις προδιαγραφές της EBU οι προβλεπόμενοι χρόνοι αντήχησης είναι μεταξύ 0.2 και 0.4 sec.

Η μέση τιμή που υπολογίζει ο τρινοβ είναι 0.27", και βλέπω να συμφωνούν οι μετρήσεις του Ρίου.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.412
Spectrogram απο την τελευταία μέτρηση.
Πιστεύω πως το μπλε συννεφάκι απο τους 25Hz δεν θα ήταν εκεί αν μετρούσα σε μεγαλύτερη ένταση, είναι θόρυβος του δωματίου, συσκευών, μπύρας κτλ

spectro.jpg
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Πρακτικά, στο σπεκτογκραμ φαίνεται να σβήνουν όλα στα 0.3", με μόνη ουσιαστική έξαρση εκεί κοντά στους 60 κύκλους, όπου πρόκειται για το ταβάνι, που και πάλι στα 0.4" ουσιαστικά λήγει, άρα η δουλειά στο χώρο είναι όντως αποτελεσματική και στο μπάσο.

Σε συνδυασμό με τους χρόνους αντήχησης που είδαμε πριν, το γνωστό RT 60, αυτά τα 2 απλά σχεδιαγράμματα, δείχνουν την συνολική συμπεριφορά του χώρου ακρόασης στο ακουστό φάσμα.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.412
Κάνει θόρυβο η μπύρα; :laugh:

Η τρύπα στα 58-59 Hz τί είναι;
Το χερούλι
Post automatically merged:

Η διόρθωση στο αριστερό ηχείο

Before after.jpg


Μην σας φαίνονται περίεργα τα τσαλιμάκια στο μπάσο, η ισοστάθμιση περιλαμβάνει 5 θέσεις (καρέκλες), 3 εμπρός και 2 πίσω, οπότε σε καμία δεν θα είναι σούπερ flat, όπως σε έναν καναπέ, μιας σειράς.

Για να πάρετε μια γενικότερη ιδέα, μια μέτρηση του ίδιου ηχείου πίσω απο την κυρίως θέση, και το average του ίδιου ηχείου, γύρω απο την κυρίως θέση, και τα δυο πριν την διόρθωση. Η τρύπα που φαίνεται στο πάνω διάγραμμα στα 80-90Hz, στο average της θέσης αναστρέφεται.

aver.jpg


Μετά δεν έγιναν περαιτέρω μετρήσεις όπως ήδη ανέφερα. Φάγαμε.
 
Last edited:



Μηνύματα
832
Reaction score
1.033
Κάτω απο τους εικοσι, εχεις μετρηση; Ή κόβεις απο τον τρινοβ; φανταζομαι οτι ειναι δυσκολο να διαχειριστουν οι συχνοτητες απο κει και κατω...
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.412
Το σύστημα μου, είναι το ένα μόνο ηχείο εδώ, η μέτρηση είναι μετά τη διόρθωση + target curve (αυτή που γουστάρει ο EAR με τα 10 db κατηφόρα)
Πολύ χαμηλοί χρόνοι αντήχησης, ενδιαφέρον...παραπέρα πως είναι το RT60?
Ελπίζω να μην πέφτει κάτω απο 0.2
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Στην ίδια μέτρηση, στο RT60 έχω αυτό...
(δε θα έπρεπε να μοιάζουν αυτά τα 2 διαγράμματα; όσο δείχνουν την ίδια συχνότητα φυσικά)

rt60.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Γενικώς μιλώντας, η "απόκριση συχνότητας" όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, θεωρείται (και είναι) άριστη μέσα στα πλαίσια ενός +-3 ντεσιμπελ, και δε χρειάζεται εμμονές επί του θέματος.

Πάνω στην μέση γραμμή του ταργκετ κερβ, μια τέτοια απόκλιση είναι εντός προδιαγραφών, και δεν είναι σκόπιμο να κυνηγάς περαιτέρω μικροδιορθώσεις, σε μια θέση στο χώρο, φορτώνοντας σωρεία φίλτρων, διότι μάλλον προκαλεις κακό παρά καλό. ;)

Ταυτόχρονα, η έκταση της κάθε απόκλισης, δηλαδή το ποσοστό της οκταβας που περικλείει, δείχνει αν θα μπορούσε να γίνει ενοχλητική ή όχι.

Πιο σημαντικό θεωρώ το μέσο όρο της απόκρισης στο χώρο, παρά το τι γίνεται σε ένα σημείο. Άλλωστε, σε τέτοια πολυκαναλα σεταπ, ακούγονται όλα τα ηχεία μαζί, οπότε η ομοιομορφία του αθροίσματος της ενέργειας μέσα σε όλο το χώρο είναι το ζητούμενο, παρά οτιδήποτε άλλο.

Υποψιάζομαι δε, πως η μικρή πτώση που διορθώθηκε στους 10 χιλιοκυκλους και πάνω, έχει να κάνει περισσότερο με το RT 60 εκεί, παρά με αυτή καθεαυτή την απόκριση του ηχείου (ή των ηχείων καλύτερα), και συμφωνώ με αυτό το σκεπτικό διόρθωσης στην τελική, για αυτόν ακριβώς τον λόγο, της παραμενουσας ενέργειας εκεί μέσα και της ισορροπίας αυτής της ενέργειας στο φάσμα.

Πλάτος από τη μια, ενέργεια από την άλλη. ;)
 
Last edited:

Rosinante

Dark Nιάου
Μηνύματα
1.506
Reaction score
5.606
Άσχετο με καλώδια και συναφή, δεν μας νοιάζει τί κάνουν οι άλλοι. Καλώς κάνουν ότι κάνουν.

Αυτό το είδος μουσικής θέλει πάρα πολλά πράγματα και όσο μεγαλώνουν τα ηχητικά σύνολα που θες να αναπαραγάγεις πιστά όλο και δυσκολεύει. Και για εμάς που ακούμε κυρίως κλασσική έχουμε θέμα. Για Nicky Minaj είμαστε και πολύ μας πέφτει. :lol:
Eπειδη εχω εμπειρια ζωντανων οργανων, φυσικων τε και ηλεκτρκων, δεν χρειαζεται μόνο η ολοκληρη ορχηστράρα τη μεγαλη οικονομικη δαπανη για την μιμηση του μουσικου γεγονοτος. Ειμαι απολυτα σιγουρη πως αν ακουσεις στου Κωστα ακόμα και apocalyptica με 4 ηλεκτρικα τσελο σε σταθμες αναφορας, θα τρεμει το φιλοκαρδι σου. Η εμπειρια ειναι συναρπαστικη.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Γενικώς μιλώντας, η "απόκριση συχνότητας" όπως συνηθίζεται να αποκαλείται, θεωρείται (και είναι) άριστη μέσα στα πλαίσια ενός +-3 ντεσιμπελ, και δε χρειάζεται εμμονές επί του θέματος.

Πάνω στην μέση γραμμή του ταργκετ κερβ, μια τέτοια απόκλιση είναι εντός προδιαγραφών, και δεν είναι σκόπιμο να κυνηγάς περαιτέρω μικροδιορθώσεις, σε μια θέση στο χώρο, φορτώνοντας σωρεία φίλτρων, διότι μάλλον προκαλεις κακό παρά καλό. ;)

Ταυτόχρονα, η έκταση της κάθε απόκλισης, δηλαδή το ποσοστό της οκταβας που περικλείει, δείχνει αν θα μπορούσε να γίνει ενοχλητική ή όχι.

Πιο σημαντικό θεωρώ το μέσο όρο της απόκρισης στο χώρο, παρά το τι γίνεται σε ένα σημείο. Άλλωστε, σε τέτοια πολυκαναλα σεταπ, ακούγονται όλα τα ηχεία μαζί, οπότε η ομοιομορφία του αθροίσματος της ενέργειας μέσα σε όλο το χώρο είναι το ζητούμενο, παρά οτιδήποτε άλλο.
Θα συμφωνήσω απόλυτα κρίνοντας από τις δικές μου εμπειρίες (αν και πολύ μικρότερες του EAR...)
Παίζοντας με το rew + umik τον τελευταίο καιρό, ενώ ξεκίνησα προσπαθώντας την τέλεια καμπύλη σε αυστηρό sweet spot... κατέληξα να μου αρέσει πολυυυύ περισσότερο αφενώς ισοστάθμιση σε μέσο όρο μετρήσεων (sweet spot και άλλων 8 γειτονικών σημείων απόστασης 30 εκ από αυτό), αφετέρου όχι προσπάθεια για + - 1 db.... αλλά με πιο χαλαρά φίλτρα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
4 ηλεκτρικα τσελο σε σταθμες αναφοραςμ, θα τρεμει το φιλοκαρδι σου. Η εμπειρια ειναι συναρπαστικη.
Όντως, διότι η ποσότητα ενέργειας τέτοιου μουσικού δρώμενου, είναι εντελώς μπρουταλ, και καλείται το σύνολο ηχοσυστηματος χώρου να αναπαράξει αυτήν ακριβώς την ενέργεια των οργάνων στην (στις) θέση (θέσεις) ακρόασης.

Γι'αυτό το λόγο, διευκολύνεται το έργο του καθενός ηχείου ξεχωριστά από τα σύγχρονα upmix, τα οποία κατά τον διαμοιρασμό του δρώμενου σε πολλαπλά τεμάχια, επικεντρώνονται πρωτίστως στην διατήρηση ακεραίου του συνολικού ενεργειακού περιεχομένου της ηχογράφησης. Αυτός είναι ο στόχος των αθροισματων στους επιτυχημένους αλγόριθμους, κι όχι οτιδήποτε άλλο. ;)
Post automatically merged:

Κάτω απο τους εικοσι, εχεις μετρηση; Ή κόβεις απο τον τρινοβ; φανταζομαι οτι ειναι δυσκολο να διαχειριστουν οι συχνοτητες απο κει και κατω...
Δεν χρησιμοποιείται κανένα φίλτρο από τον τρινοβ για κάτω από τους 20, κι ούτε χρειάζεται.

Από τους 18-17 κύκλους ξεκινάει η ελεύθερη πτώση της απόκρισης των σαμπ, χωρίς νόημα ενασχόλησης, καθώς μιλάμε για συχνότητες κάτωθεν του σημείου συντονισμού του μπας ριφλεξ, άρα καταδικασμένες.

Πέριξ των 20, τα μπαουνταρις πρακτικά δεν ισχύουν, οπότε ο,τι κι όπως παίζει το ηχείο.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.359
Reaction score
79.412
Στην ίδια μέτρηση, στο RT60 έχω αυτό...
(δε θα έπρεπε να μοιάζουν αυτά τα 2 διαγράμματα; όσο δείχνουν την ίδια συχνότητα φυσικά)

View attachment 141455
Κάτι δεν πάει καλά.
Εχεις κάτω απο 0.3 -περίπου 0.2s στο μπάσο και 0.5s στα μεσαία. Περίεργα πράγματα.
Post automatically merged:

Τι σαμπ έχεις; Τι ηχεία; πως είναι ο χώρος;
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Κάτι δεν πάει καλά.
Εχεις κάτω απο 0.3 -περίπου 0.2s στο μπάσο και 0.5s στα μεσαία. Περίεργα πράγματα.

Τι σαμπ έχεις; Τι ηχεία; πως είναι ο χώρος;
-Ηχεία: 2 x KRK 6''
-Sub: KRK 10''
-Ακρόαση: nearfiled
-Χώρος: 3.60 x 3.45 x 2.80
-Δεν υπάρχει κανένα εξωτικό υλικό για treatment αλλά ο χώρος δεν είναι άδειος, τεράστια ντουλάπα με ρούχα/βιβλία, βιβλιοθήκη, κρεββάτι κ.λπ. Παρ΄ όλα αυτά, οι τοίχοι στα πλάγια των ηχείων είναι σχεδόν γυμνοί υποτίθεται θα βιδώσω ράφια για να ξεφορτώσω και κει βιβλία... αλλά δεν αξιώθηκα ακόμα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.358
Reaction score
125.336
Κάτι δεν πάει καλά.
Δεν έχει "σαμπ"...

Δεν έχει ενέργεια εκεί κάτω.

Ξεκινάει απόκριση από τους 40, και δεν φορτώνει άγρια από χαμηλά.

Το σχεδιάγραμμα δεν είναι ανά οκταβα, αλλά ανά 20 χερτζ.

Οριακά φαίνεται ο Ρυθμός του ταβανιου, κι αν έχει ψηλά το Σάμπ, τον γλυτώνει ωραία.

Νιαρφιλντ, γλυτώνεις από το χώρο, η μόνη λύση...

Ωραιότατα είναι, μια χαρά.


οι τοίχοι στα πλάγια των ηχείων είναι σχεδόν γυμνοί
Η έντονη πρώτη ανάκλαση δεν αυξάνει τη μέτρηση στο rt 60...

Οι χρόνοι αντήχησης είναι γενικώς πολύ καλοί, περί το 0.4" και μέσο όρο κάπου στο 0.36", αλλά για 12τμ δωμάτιο θα πρότεινα να είναι λίγο πιο χαμηλοί. Στη νιαρφιλντ μέτρηση βεβαίως, αυτό ακριβώς γλυτώνει, το χώρο, και φαίνεται ωραιότατα αυτό.
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.129
Δεν έχει "σαμπ"...

Δεν έχει ενέργεια εκεί κάτω.

Ξεκινάει απόκριση από τους 40, και δεν φορτώνει άγρια από χαμηλά.

Το σχεδιάγραμμα δεν είναι ανά οκταβα, αλλά ανά 20 χερτζ.

Οριακά φαίνεται ο Ρυθμός του ταβανιου, κι αν έχει ψηλά το Σάμπ, τον γλυτώνει ωραία.

Νιαρφιλντ, γλυτώνεις από το χώρο, η μόνη λύση...

Ωραιότατα είναι, μια χαρά.



Η έντονη πρώτη ανάκλαση δεν αυξάνει τη μέτρηση στο rt 60...

Οι χρόνοι αντήχησης είναι γενικώς πολύ καλοί, περί το 0.4" και μέσο όρο κάπου στο 0.36", αλλά για 12τμ δωμάτιο θα πρότεινα να είναι λίγο πιο χαμηλοί. Στη νιαρφιλντ μέτρηση βεβαίως, αυτό ακριβώς γλυτώνει, το χώρο, και φαίνεται ωραιότατα αυτό.
Τώρα μάλλον είναι πιο σωστό το διάγραμμα που ανέβασα:

splog.jpg


Για την απόκριση κάτω των 30 - 40 όλα έχουν μια εξήγηση προφανώς...
Target curve:

tc.jpg
 



Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.560
Μηνύματα
2.865.622
Members
37.934
Νεότερο μέλος
corfu11
Top