Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
Συμφωνώ και επαυξάνω.

Είναι πολύπλοκη η διαδικασία ισοστάθμισης του τρινοβ, και είδα κατ'επαναληψιν μεταβολές στην (προβλεπόμενη) απόκριση στις 2 πρώτες οκτάβες, με μικροδιαφοροποιήσεις του ταργκετ κερβ στις ...τελευταίες 2 οκτάβες!

Είδα ακόμα και διαφοροποιήσεις στις (προβλεπόμενες) αποκρίσεις άλλων δορυφόρων και άλλων σαμπ, με μικροαλλαγή σε ένα δορυφόρο ή σε ένα σαμπ. Ορθώς τα βλέπει όλα ως σύνολο και ως αλληλοσυσχετιζόμενα, καθώς ..είναι.

Οπότε, χρειάζεται επαναλαμβανόμενους κύκλους μικρορυθμίσεων όλων των δορυφόρων, κι όχι πέρασμα μια φορά, διότι το ένα, αλλάζει το επόμενο, συνδέονται.

Και βεβαίως συμφωνώ με την πραγματικά πολύ υψηλή αξία του γιουμικ και την αναγκαιότητα πολλαπλών μετρήσεων και μέσου όρου για να βγάλεις οποιοδήποτε ασφαλές συμπέρασμα.

Απλώς δίνω μεγαλύτερη αξία στην καθεμία ξεχωριστή μέτρηση που πραγματοποιήθηκε από το πολύκαψο μικρόφωνο του τρινοβ, σε σχέση με αυτούς τους μέσους όρους. ;)

Όσο για το τι κρύβεται κάτω από το καπό του τρίνοβ, είναι ασφαλές να υποθέσεις πως δε θα το μάθουμε ποτέ. ;)
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Πόσο θα ήθελα να μπορούσαμε να κάνουμε μετρήσεις επαλήθευσης με το μικρόφωνο του Trinnov :showingbiceps:

Θα γλιτώναμε και χρόνο.
Για να δούμε αν η ευχή μας -που έγινε και αίτημα προς την εταιρία ;)-θα γίνει πραγματικότητα...

Το μόνο που χρειάζεται είναι να το ζητήσουν αρκετοί χρήστες
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Πόσο θα ήθελα να μπορούσαμε να κάνουμε μετρήσεις επαλήθευσης με το μικρόφωνο του Trinnov
Δεν το βλέπει το REW ε; είναι κλειδωμένο μόνο για το SW της Trinnov? Φαντάζομαι ότι παίζουν και άλλα υψηλής πιστότητας μετρητικά μικρόφωνα όμως.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Δεν το βλέπει το REW ε; είναι κλειδωμένο μόνο για το SW της Trinnov? Φαντάζομαι ότι παίζουν και άλλα υψηλής πιστότητας μετρητικά μικρόφωνα όμως.
Δεν το βλέπει...
Αυτό είναι ιδιαίτερο, έχει 4 κάψες, και βγάζει μια συνολική μέτρηση απο όλες. Διαφορετικό. Δεν ξέρω αν υπάρχουν παρόμοια με ιδιο τρόπο λειτουργίας
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.442
Reaction score
15.130
Το συγκεκριμένο ταργκετ κερβ, είναι μεν "φορτωμένο" στα μπάσα, όπως μου αρέσει, αλλά όχι τόσο ώστε να σου δίνει την εντύπωση πως δεν είναι ισορροπημένο, ίσα ίσα πείθει για απόλυτη ισορροπία στο φάσμα, και δεν είναι καθόλου σκοτεινό, μα καθόλου, είναι πλούσια και έντονα τα πρίμα, όπως και τα μεσαία και όλα. Μάλλον φωτεινά ακούγονται τα πρίμα και είναι ευχάριστα μπροστά τα μεσαία, χωρίς να είναι τίποτα προβολικό και ανισόρροπο.

Λόγου χάριν στην απόκριση των δορυφόρων βλέπεις μια ελάχιστη διακυμανση 700-1.5κ, σχεδόν φλατ στην περιοχή των μεσαίων.
Μετά ακολουθεί πτώση στους 2κ, στην περιοχή μεγάλης ευαισθησίας και ενόχλησης,, και μετά μέχρι τους 6κ πάλι ελάχιστη διακυμανση, στην περιοχή των πρίμων. Και τόνωση του "αέρα" πιο ψηλά.

Αν προσέξεις, υπάρχει μια ήπια διακυμανση από 200 κύκλους μέχρι 600, αλλά πρόσεξε:

View attachment 146033

Βλέπεις μια "άνω του σύνηθες" πτώση στάθμης από ~120 μέχρι 200, είναι χονδρικά 2,5 ντεσιμπέλ.

Δεν είναι τυχαία αυτή η πτώση.

Θα τη δεις κι εδώ:

View attachment 146034

Είναι το σημείο που προβλέπεται να κάνεις παραπάνω πτώση, για να είναι μπόλικα κι ευχάριστα τα μπάσα σε όλους.

Τη μικρή "γωνιτσα" στους 2κ θα τη δεις και στο κερβ των ολιβ ετ όλ, στην περιοχή ενόχλησης και υψηλής ευαισθησίας, όλα είναι ενσωματωμένα.

Και στα 2 τελευταία διαγράμματα του ποστ εδώ, στις γραμμές ακουστοτητας και στο "hearing domain", βλέπεις αυτή την πτώση που ξεκινάει από τον 1,5 χιλιοκυκλο. Είναι δηλαδή αποδεδειγμένες γνώσεις αυτές οι καμπύλες, δεν είναι δικής μου "έμπνευσης".

Όσον αφορά τις στάθμες μεταξύ δορυφόρων και σαμπ, για το σημείο κρος αλλά και πιο αναλυτικά, μπορούμε να δούμε που βρίσκονται ας πούμε οι στάθμες των σαμπ.
Βλέπουμε εδώ:

View attachment 146032

Χονδρικά, η πλειοψηφία τους:

1-1,5 στους 100 κύκλους
0.5-1 στους 90
1,5-2 στους 80
0.5-2 στους 70
1,5-2 στους 60
1-2 στους 50

Τελευταία οκτάβα:

1,5-2,5 στους 40
1-3 στους 30
2,5-4 στους 20

Άρα βλέπουμε όντως μια προβλεπόμενη ήπια ενίσχυση στην πρώτη οκταβα, και στη δεύτερη στο σημείο κρος παίζει λίγο πάνω λίγο κάτω από το +1.

Οι δορυφόροι παίζουν στο σημείο κρος μεταξύ 0 και +1, ενώ κάποιες μικρές ακυρώσεις δεν διορθώνονται γιατί δεν έχει νόημα να διορθωθούν εκεί. Οπότε η απειροελάχιστα παραπάνω στάθμη των σαμπ, περί το μισό ντεσιμπελ θα έλεγα, έρχεται να συμπληρώσει την ελάχιστη πτώση στάθμης εκεί των δορυφόρων, λόγω boundaries, και νομίζω πως αυτά εκεί τραγικά δύσκολα ακούγονται, δηλαδή βλέπουμε ψύλλους στα άχυρα, αλλά κι αυτούς τους είδα.

Το ταργκετ κερβ αυτό, είναι πολύ "ιδιαίτερο" και πολύ by the book των αρχών της ψυχοακουστικής.

Αξίζει σίγουρα να το προσπαθήσετε ως μια εναλλακτική πρόταση.

Προφανώς αξίζει να προσπαθήσετε το γνωστό του Τουλ, με 1 ντεσιμπέλ πτώση ανά οκταβα, που ομοίως είναι άριστο, και σε μένα έχει τη θέση του στα πρισετ μου με πτώση 0.9 ντεσιμπελ ανά οκταβα. Ακούγεται εξαιρετικά, είναι ο ορισμός του φλατ ακούσματος θα έλεγα. Η συνολική πτώση που δίνει είναι (Τουλ) 10 ντεσιμπέλ σε όλο το φάσμα, και ίσως και 9 όπως το δοκίμασα εγώ (0.9 ντεσιμπελ πτώση στις 10 οκτάβες συνολικά του ακουστού φάσματος).

Συγκριτικά, το ταργκετ κερβ που σας παρουσίασα εδώ, ακούγεται όπως του Τουλ, με +2 στα μπάσα, +2 στα μεσαία και +2 στα πρίμα. Δηλαδή ακούγεται σα να έχεις πιο άφθονες όλες τις ζώνες του φάσματος, χωρίς να χαλάει η αίσθηση της ισορροπίας.

Φάτε μάτχια πσάργια:
View attachment 146031

Ψυχοακουστική. Μεγάλη π@ουστχιά. :tongue:
Μια χαρά το target curve. Θα συμφωνήσω απόλυτα για το ότι κάπως έτσι θα πρέπει να είναι για ευχάριστο άκουσμα... (το "θα συμφωνήσω" , σημαίνει και εμπράκτως μιας και λίγο πολύ κάπως έτσι το έχω και γω).

Αλλά... κάπου εδώ θα έρθει ο πιουρίστας χαιεντας και θα πει..."μα καλά, τι παει να πει έτσι σας αρέσει; ο καλλιτέχνης και ο μαστερας αλλιώς το ακούγαν το έργο..."

και ξεκινάει το ποπ-κορν :p
 

P

PMC

Guest
Αλλά... κάπου εδώ θα έρθει ο πιουρίστας χαιεντας και θα πει..."μα καλά, τι παει να πει έτσι σας αρέσει; ο καλλιτέχνης και ο μαστερας αλλιώς το ακούγαν το έργο..."
Αν κάτι δεν σου αρέσει θα το αλλάζεις μέχρι να σου αρέσει ...η δεν θα το ακούς .
Είναι πολύ δύσκολο να ακούς κάτι που δεν σου αρέσει .
 
Last edited by a moderator:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
κλιμάκωση ανά 0,5 db δε μου βγάζει τα μάτια...
Άμα ανεβάσω τα σχεδιαγράμματα αυτά στην τυπική κλίμακα των 10 ντεσιμπελ, μια παύλα φαίνεται όλη κι όλη, μια ευθεία, οριακά αναγνωρίζεται μια μόλις ορατή ανύψωση στους 15 χιλιοκυκλους, που τώρα κάνει μπαμ, ολόκληρο βουνό λες και βλέπεις! :roflmao:

Δε δείχνω τίποτα έτσι, σε κλίμακα 10 ντεσιμπέλ. Αυτά που λέω περί ισοστάθμισης, είναι μικρές αλλά σημαντικές κατά τη γνώμη μου λεπτομέρειες, σαφώς ακουστές.

Το γενικό ασφαλές συμπέρασμα, είναι πως σε οποιοδήποτε χώρο και με οποιαδήποτε ηχεία, είναι τόσο απαραίτητη και σημαντική η ισοστάθμιση, που ειλικρινά χωρίς αυτήν δε νομίζω ότι παλεύεται.

Είμαι ανοιχτός σε συζητήσεις με πιουρίστες χαϊεντάδες επ'αυτων των δεδομένων, αλλά θα πρέπει να είναι κι αυτοί ανοιχτοί στα δεδομένα των pdf και να διαθέτουν βασική νοημοσύνη και στοιχειώδεις γνώσεις, πράγμα όχι και τόσο σύνηθες. :tongue:
 
Last edited:

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Ναι ΟΚ συμφωνώ. Στα 10db κλίμακα όλα flat φαίνονται… Εγώ στο REW στην κλίμακα ανά 2db "κάνω δουλειά". Απλώς έχει πολλά gridlines το ρημάδι :):):):).

Το κυριότερο είναι ότι είμαι τυφλός και βαριέμαι να πάω να πάρω γυαλιά αλλά δεν πειράζει.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Εγώ στο REW στην κλίμακα ανά 2db "κάνω δουλειά"
Να μην το κάνεις αυτό. Δεν έχει νήμα, τζάμπα ταλαιπωρία. 5db, 1/6 smoothing και πολύ είναι.

Και ποτέ μην σιδερώνεις μόνο για μια θέση. Παντα average όλο τον καναπέ, μπρος πίσω.
Μπορει μια βύθιση 3db εκεί που μετράς να μην υπάρχει 30cm πιο εκεί. Δεν είναι για διόρθωμα.
Ουσιαστικά κάνεις κακό.

Εγώ μετράω πρώτα το sweet spot, και μετά το συγκρίνω με το average.
Διορθώνω μεν στο sweet spot, αλλά μόνο τα "προβλήματα" που εμφανίζονται και στις άλλες θέσεις και κυρίως στο average.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
Κάθε μέτρηση λέει μια "αλήθεια", και έχει νόημα.

Ωστόσο η αλήθεια, έχει διαφορετικές όψεις από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Πάνω στον ήχο, οποιαδήποτε μετρήσιμη αλλοίωση, που δεν επιβεβαιώνεται σε διπλανές πέριξ θέσεις, είναι μεν υπαρκτή, αλλά κατά βάση ασήμαντη.

Την αλήθεια μιας κεντρικής θέσης μέτρησης, θα πρέπει ιδανικά να την κοιτάζουμε παράλληλα με τον μέσο όρο 10 μετρήσεων πέριξ αυτής της θέσης και σε μικρές αποστάσεις από αυτήν, πχ σε ένα κύκλο ακτίνας 20-30cm, και μάλιστα τις οποιεσδήποτε ακραίες τιμές οποιασδήποτε μέτρησης εκ των πέριξ, να τις αγνοούμε εφόσον δεν επιβεβαιώνονται σε παρακείμενες θέσεις.

Ταυτόχρονα, η αλήθεια κάθε τονικης αλλοίωσης, πρέπει να κρίνεται με βάση όχι μόνο το πλάτος της, αλλά κυρίως το εύρος της, διότι κυρίως το μεγάλο το εύρος είναι ακουστό, κι όχι τόσο το πλάτος.

Και η διόρθωση δεν πρέπει να γίνεται στο μέγεθος του πλάτους, αλλά κυρίως στο εύρος της αλλοίωσης.

Επειδή αυτό καταντά πολύπλοκο για οποιονδήποτε χρήστη, προφανώς το γνωρίζουν οι μάστορες και φυσικά έχει ενσωματωθεί τέτοιος αλγόριθμος στα σοβαρά σοφτγουερ αυτοματοποιημένης ισοστάθμισης.

Άρα χαλαρώστε, και απλώς ...χρησιμοποιήστε τα, ξέρουν τι κάνουν, αρκεί εκ μέρους σας να κάνετε σε πολλαπλές θέσεις μετρήσεις.. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Κάθε μέτρηση λέει μια "αλήθεια", και έχει νόημα.

Ωστόσο η αλήθεια, έχει διαφορετικές όψεις από διαφορετικές οπτικές γωνίες.

Πάνω στον ήχο, οποιαδήποτε μετρήσιμη αλλοίωση, που δεν επιβεβαιώνεται σε διπλανές πέριξ θέσεις, είναι μεν υπαρκτή, αλλά κατά βάση ασήμαντη.

Την αλήθεια μιας κεντρικής θέσης μέτρησης, θα πρέπει ιδανικά να την κοιτάζουμε παράλληλα με τον μέσο όρο 10 μετρήσεων πέριξ αυτής της θέσης και σε μικρές αποστάσεις από αυτήν, πχ σε ένα κύκλο ακτίνας 20-30cm, και μάλιστα τις οποιεσδήποτε ακραίες τιμές οποιασδήποτε μέτρησης εκ των πέριξ, να τις αγνοούμε εφόσον δεν επιβεβαιώνονται σε παρακείμενες θέσεις.

Επειδή αυτό καταντά πολύπλοκο για οποιονδήποτε χρήστη, προφανώς το γνωρίζουν οι μάστορες και φυσικά έχει ενσωματωθεί τέτοιος αλγόριθμος στα σοβαρά σοφτγουερ αυτοματοποιημένης ισοστάθμισης.

Άρα χαλαρώστε, και απλώς ...χρησιμοποιήστε τα, ξέρουν τι κάνουν, αρκεί εκ μέρους σας να κάνετε σε πολλαπλές θέσεις μετρήσεις.. ;)
πάνω σε έναν καναπέ είναι δύσκολο.

αν βγει ο καναπές και χρησιμοποιηθεί ψηλό τριποδο θα αλλάξει πολύ τη μέτρηση;
 

Μηνύματα
3.768
Reaction score
6.740
πάνω σε έναν καναπέ είναι δύσκολο.

αν βγει ο καναπές και χρησιμοποιηθεί ψηλό τριποδο θα αλλάξει πολύ τη μέτρηση;
Δεν χρειάζεται να βγει ο καναπές Με το τρίποδο πίσω από αυτόν βάζεις το μικρόφωνο όπου γουστάρεις για να κάνεις αυτό που λέει ο Κώστας.
 


Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Δεν χρειάζεται να βγει ο καναπές Με το τρίποδο πίσω από αυτόν βάζεις το μικρόφωνο όπου γουστάρεις για να κάνεις αυτό που λέει ο Κώστας.

δυστυχώς το δικό μου τριποδο δεν είναι έτσι μάλλον χρειάζεται άλλο.
Post automatically merged:

Ναι γιατί αν απουσιάζει ο καναπές από την μέτρηση αλλοιώνονται οι μετρήσεις λόγω της απουσίας του όγκου του και της ηχοαπορόφησης που ασκεί αυτός στον χώρο.
αυτό σκέφτηκα και εγώ για αυτό ρώτησα.
 

Μηνύματα
3.768
Reaction score
6.740
δυστυχώς το δικό μου τριποδο δεν είναι έτσι μάλλον χρειάζεται άλλο.
Post automatically merged:



αυτό σκέφτηκα και εγώ για αυτό ρώτησα.
Αυτό που είπε ο Γιάννης εννοείται ότι είναι πολύ σημαντικό. Κάποια στιγμή έβγαλα τον καναπέ και έβαλα μία μονή πολυθρόνα για δοκιμή, ακόμα τρέχω από αυτό που άκουσα :D
 

Μηνύματα
4.343
Reaction score
1.765
Αυτό που είπε ο Γιάννης εννοείται ότι είναι πολύ σημαντικό. Κάποια στιγμή έβγαλα τον καναπέ και έβαλα μία μονή πολυθρόνα για δοκιμή, ακόμα τρέχω από αυτό που άκουσα :D
ανέβηκε το rt60 :D
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.555
@costas EAR

Οταν ακους με ακουστικα, βαζεις target curve, ή φλατ?
Προς το παρόν, ακουστικά φλατ.
Δεν έχω προμηθευτεί την κούκλα που έχει μικρόφωνα στ'αυτιά, αλλά τη χαλβαδιάζω εδώ και καιρό...

Ως έχει πάντως, δεν αντιλαμβάνομαι τονικές διαφοροποιήσεις μεταξύ ακουστικών και του σεταπ μου. Παίζουν πρακτικά το ίδιο πράγμα, αλλά υπάρχει σχετικό πρόβλημα στη σύγκριση στα μπάσα, γιατί το σετάπ εμπεριέχει και κούνημα.... Είναι λίγο μπέρδεμα να ακούς το ίδιο μπάσο χωρίς κούνημα.
 


Staff online

  • loggeo
    Projectors
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.698
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top