Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Απο την στιγμη όμως που σε ρωτώ κάτι που θεωρώ οτι και άλλοι σαν εμένα γνωστες η μη εχουν την ίδια απορία , απάντησε εαν θες στην ερώτηση γενικά δίχως να απευθύνεται σε εμένα.
Σε ενα συστημα καλοστημένο ποσα διαφορετικά set up πρεπει να έχω τελικά.;
Ενα το σωστο ;
η περισσότερα ανάλογα με την διάθεση μου και το περιεχόμενο που ακούω;
Να σου απαντήσω εγώ, γενικά, αν θέλεις;
Καλό θα είναι να έχεις περισσότερα του ενός. Σίγουρα θα έχεις ένα setup (μια μνήμη είναι στο software, όχι τίποτα τρελό) στημένο στη στάθμη αναφοράς 85 dB μέση, με μια target curve (π.χ. της Harman ή την πτώση 0,9 dB ανά οκτάβα).
Σίγουρα θα έχεις ένα δεύτερο για όταν ακούς νύχτα, χαμηλόφωνα. Αν θες έχεις και ένα τρίτο, για όταν ακούς μέτρια στάθμη, απόγευμα, αλλά δεν θες να το βάλεις δυνατά. Όλα τα setup με τη γνωστή πτώση της target curve, αλλά με διόρθωση, διαφορετική το καθένα, ανάλογα με τις καμπύλες ακουστότητας Fletcher-Munson.
Αν θέλεις να έχεις κι άλλο ένα με τσιμπιμένα μπάσα, μπορείς. Δηλαδή μπορείς να έχεις μια τριάδα setups ακόμα που να προκύπτουν από τα 3 αρχικά, απλά με τσιμπιμένα μπάσα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.375
Reaction score
79.455
Εχω 10 preset αλλά συνήθως χρησιμοποιώ μόνο το ένα γνωρίζοντας πως τις ελάχιστες φορές που δεν ακούω κοντά στο Reference ακούω λάθος και δεν με πολυνοιάζει.
Ο @Petros_Dalipis είναι ακριβής.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.378
Reaction score
125.477
τις ελάχιστες φορές που δεν ακούω κοντά στο Reference ακούω λάθος και δεν με πολυνοιάζει
Ε, ναι..

Στο -50 άκουγα κάτι τις προάλλες, ούτε θυμάμαι τι ήταν. Δε μου πολυάρεσε, το πέρασα στα γρήγορα πηδώντας κομμάτια, σαν από υποχρέωση, παίζοντας κι ένα παιχνίδι στο κινητό, να τελειώνει ο δίσκος να βάλω άλλον...

Σα στάθμη;
Μια χαρά στάθμη ήταν, δε μου έλλειψε τίποτα για να πω την αλήθεια. Και τις χαμηλές νότες μια χαρά τις άκουγα στο ηλεκτρικό μπάσο, όλως περιέργως.

Μετά έβαλα μπι μπι Κινγκ, ένα αγαπημένο άσμα...
Πήγε στο -23 (στάθμη αναφοράς).
Ω ρε φίλε.. η διαφορά στάθμης μου φάνηκε εκ πρώτης τρομερή.
Λογικό, έδωσα 27 ντεσιμπέλ στο κεφάλι...
Μετά πήγε -18.
Μετά -14.
Μη τα πολυλογώ, στο -5 σταμάτησε, δεν πάει άλλο, το έχω κλειδώσει εκεί.
Ω ρε παιχτουρα...
Είμαι αρρωστάκι. Δεν υπάρχει άλλη εξήγηση.:tongue:

Μια 50-αρα ντεσιμπέλ, την δίνω στο βόλιουμ άμα λάχει, στα γούστα ρε φίλε.. :lol:

Ε, όλη η φασαρία μη φανταστείτε, ήταν για ένα κομμάτι. Μετά ένα τρίωρο έπαιζε καρφωμένο στη στάθμη αναφοράς, και στην ίδια στάθμη είδαμε 2 επεισόδια λα καζα ντε παπελ στο νετφλιξ, και μετά μια κορεάτικη ταινία από σκληρό, τα παράσιτα. Βλακεία ταινία...

Χονδρικά μπορώ να πω ότι το σετάπ δουλεύει στη στάθμη αναφοράς στο 98-99% του χρόνου χρήσης, με πολύ μικρές διαφοροποιήσεις, είτε σε ταινίες είτε σε μουσική.. Ταινίες και μουσική με χαμηλή στάθμη εγγραφής, θα δώσω 2-3 ντεσιμπέλ, και τόσα θα μειώσω σε υψηλογραμμενες παραγωγές.

Για το 1-2% του χρόνου χρήσης σε απομακρυσμένες θέσεις του βολιουμ, δεν υπάρχει νόημα ενασχόλησης, είναι λάθος στάθμες.. συνήθως πρόκειται για πολύ υψηλές στάθμες, που κακά τα ψέματα, πολύ τις γουστάρω...

Μια χαρά θα μπορούσα να ζήσω και χωρίς βολιουμ κοντρόλ, και έτυχαν πραγματικά πολλές μέρες, που άκουσα μουσική κι είδα και ταινίες, χωρίς να αγγίξω καθόλου το βολιουμ. Ανοίγει στο -23 και κει μένει μέχρι να κλείσει.. ;)
 

Μηνύματα
1.500
Reaction score
2.823
Μονο τέσσερα δισκακια εχω οπως τα περιγραφω παραπανω. Ολα ειναι τελεια. Προσεγμενα παρα πολυ. Γι αυτό και τα ψαχνω.
Και πολύ καλά κάνεις, σ' αυτό βοηθάει πολύ και η ανταλλαγή απόψεων εδώ μέσα προκειμένου να μην την "πατήσεις". Φυσικά δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν "reviews" για όλες τις πολυκάναλες ή/και high definition κυκλοφορίες που υπάρχουν, αλλά τουλάχιστον είναι μια σημαντική βοήθεια...;)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.378
Reaction score
125.477
Έχουμε ξαναπεί πως κάποια στοιχεία στην απόκριση, εγγενή του ηχείου που έχουμε, τα οποία είναι ας πούμε τμήματα του "χαρακτήρα" του ηχείου, θα πρέπει στην εφαρμοσμένη καμπύλη του ταργκετ κερβ, να τα διατηρούμε.

Ιδίως όταν πρόκειται για σοβαρά ηχεία..

Αυτοί (οι κατασκευαστές), ξέρουν. ;)

Χρόνος υπάρχει αυτές τις μέρες, οπότε σε ανύποπτο χρόνο έκατσα μερικά λεπτά κι "αντέγραψα" τρόπον τινά την "μαμά" απόκριση του δικού μου Νιούμαν στο ταργκετ κερβ, αυτή την κούρμπα των 2 ντεσιμπέλ λίγο πάνω από τους 10 χιλιοκυκλους, όπως βλέπετε στο κάτωθεν διάγραμμα (επάνω η μετρήσιμη "μαμά" απόκριση, και κάτω η "διορθωμένη"):

IMG_20200421_125550.jpg


Μπορεί να φαίνεται "μεγάλη", αλλά πρόκειται για μόλις 2 ντεσιμπέλ, η κλίμακα που δείχνω είναι σε 5 ντεσιμπέλ.

Νομίζω πως η αντιγραφή είναι αρκετά επιτυχημένη. Μου πήρε ένα δεκάλεπτο η όλη ενασχόληση, και προσπάθησα να αντιγράψω την αρχική "μαμά" απόκριση εκεί πάνω, όσο πιο "πιστά" μπορούσα.

Και τελικά, μ'αρεσει. Πολύ. 8-)

Κι εδώ το βλέπετε στο σύνολο, σε τυπική κλίμακα 10 ντεσιμπέλ:

IMG_20200421_125630~2.jpg


Από δω φαίνεται πιο "χαλαρή", αλλά ωστόσο είναι ευδιάκριτη, ε;

Η συνολική πτώση που χρησιμοποιείται στο παραπάνω ταργκετ κερβ, είναι από 100 χερτζ μέχρι 8κ στα 8 ντεσιμπέλ.

Κάτω από τα 100 χερτζ υπάρχει μια μικρή ενίσχυση στα μπάσα της τάξης των 2-2,5 ντεσιμπέλ μέχρι τους 25 κύκλους, και μετά μια έξτρα τόνωση στους 20, γιατί έτσι μας αρέσει. ;)
 


Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
Και πώς σου "ακούγεται"; Θέλω να πω, σου έδωσε αέρα ψηλά; Πόσο χρόνο αντίχησης έχεις στις συχνότητες που ενίσχυσες;
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.375
Reaction score
79.455
Και τελικά, μ'αρεσει. Πολύ. 8-)
:thumbsup: ;)
Κάτω από τα 100 χερτζ υπάρχει μια μικρή ενίσχυση στα μπάσα της τάξης των 2-2,5 ντεσιμπέλ μέχρι τους 25 κύκλους
5-6db έχεις, όχι 2, αλλά δεν πειράζει αν σου αρέσει
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Νομίζω πως έτσι αρέσει σε όλους. Οι καμπύλες του Εργαλείου και της γυναίκας του Παπάι θέλουν διόρθωση εκεί χαμηλά, κάτω από τα 40 Hz. Ένα απλό τεστ με τη γεννήτρια του REW ή μια ματιά στις άλλες γνωστές καμπύλες του Φλέτσερ και του άλλου είναι η επιβεβαίωση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.378
Reaction score
125.477
5-6db έχεις, όχι 2, αλλά δεν πειράζει αν σου αρέσει
Και 15 θα τα πήγαινα αν μου άρεζε, χωρίς ενδοιασμούς. ;)

Εκεί ακριβώς μου αρέσει, εκεί παραμένει. 8-)

Νομίζω πως έτσι αρέσει σε όλους.
Κι εγώ αυτό νομίζω, πως έτσι αρέσει στην συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου, προφανώς δεν αποτελώ εξαίρεση...
Στα σχεδιάγραμμα της συζύγου του ποπάυ, αυτές είναι οι αποκρίσεις που αρέσουν σε όλους. Ανεξαρτήτως και ανεξαιρέτως. ;)
toole_zps60mrcuow.jpg

Για πιο λεπτομερή εικόνα της απόκρισης των 4 σαμπ, σας ανεβάζω την τελική τους απόκριση σε όλο το φάσμα που παίζουν:

IMG_20200421_133547.jpg


Και πιο κάτω, θα δείτε 3 διαγράμματα στο χρήσιμο φάσμα των σαμπ (μέχρι 80 κύκλους), το πρώτο επάνω διάγραμμα είναι οι αρχικές μετρήσεις της απόκρισης των σαμπ χωρίς διρθωση, στο μεσαίο διάγραμμα η εκτιμώμενη τελική τους απόκριση, και στο κάτω διάγραμμα βλέπετε τα φίλτρα που έχουν χρησιμοποιηθεί για ισοστάθμιση.

IMG_20200421_133626.jpg


Είναι προφανές πως δεν έχω βάλει κάποια έξτρα φίλτρα τόνωσης πολύ χαμηλά, απλώς παίζουν εκεί κάτω όπως παίζουν κανονικά στο χώρο μου.

Βαράνε τόσο όσο, ακριβώς αυτό που θέλω.

Ο τερματογκαζι θα θέλει περισσότερο, ο ντιμιφουτ λιγότερο, ο καθένας τα δικά του μέτρα και σταθμά, εγώ εκεί έκατσε η βελόνα. ;)

Σε ακροάσεις τόνων που έκανα, ένα ένα τόνο από 16-17 κύκλους και πάνω, τους ακούω όλους σε ίδια (αντιληπτά) στάθμη, δεν καταλαβαίνω πουθενά τόνωση ή κοιλιά. (Άρα, ακολουθούν τις καμπύλες Φλέτσερ και Μάνσον).

My ears & fletcher...
265267_d976dfaf977dcbb234c541824849ebba~2.jpeg
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.375
Reaction score
79.455
Άρα, ακολουθούν τις καμπύλες Φλέτσερ και Μάνσον
Δεν πρέπει να ακολουθούν τις καμπύλες F-M, αλλά τις άλλες καμπύλες, του Olive.

Οι F-M είναι ενσωματωμένες στην ηχογράφηση ;)

Και οι σχετική στάθμη των σαμπ σου είναι πολυ δυνατά σε σχέση με τα μεσαία...πολυ πιο δυνατά από το Trained Listeners, ίσως κάπου στο Untrained Listeners.

Bassheads :gotcha:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.378
Reaction score
125.477
Δεν πρέπει να ακολουθούν τις καμπύλες F-M, αλλά τις άλλες καμπύλες, του Olive.
Σωστά. :hi:

Είμαι λάθος για "παράδειγμα προς μίμηση".
Και γω κι ο τερματογκαζης, τι να κάνουμε, είμαστε μπασαδεροί. :drinks:

Bassheads :gotcha:
Αυτό. :drinks:

:party::party::party::party::party::party::party::party::party:

Βεβαίως, στο σχεδιάγραμμα του Ολιβ, βλέπουμε μια ενίσχυση της τάξεως των ~7 ντεσιμπέλ στα μπάσα στο "all listeners":
toole_zps60mrcuow~2.jpg

Αν προσπαθήσουμε να το αναλύσουμε, έχει μια τόνωση 2,5 ντεσιμπέλ από τους 100 κύκλους προς τους 50, και 2,5 ντεσιμπέλ από 200 σε 100, ενώ από 200 κύκλους μέχρι 1κ είναι στην ευθεία, μετά πέφτει καναδυό ντεσιμπέλ μέχρι τους 2κ και μετά έχει μια ομαλή πτώση μέχρι τους 8κ ακόμα 2 ντεσιμπέλ, ενώ από κει και πάνω έχει 2,5 ντεσιμπελ τόνωση με κέντρο περί τους 12-13κ.

Αν μετρήσεις από 100 κύκλους μέχρι 8κ, η πτώση είναι περί τα 8 ντεσιμπέλ.

Τόση έχω και γω, ακριβώς.

Από 100 κύκλους μέχρι 50 κύκλους, η τόνωση είναι ~2,5 ντεσιμπέλ και στον Ολιβ και σε μένα.

Τώρα στο σχεδιάγραμμα του Ολιβ, φαίνεται μια πτώση από 25 κύκλους και κάτω, πράγμα που πιθανά οφείλεται στην έλλειψη σαμπ κατά τις δοκιμές του Ολιβ. ;)

Εγώ εκεί, έχω μια τόνωση. Αυτά. ;)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.378
Reaction score
125.477
Μια πιο προσεκτική ματιά στο γράφημα του Ολιβ, με επιπρόσθετες από μένα οριζόντιες γραμμές στα +5 ντεσιμπέλ και στα -5 ντεσιμπέλ:

IMG_20200421_144246~2.jpg


Όπου βλέπουμε τους 100 κύκλους να είναι στα +5 ντεσιμπέλ και στα +7,5 ντεσιμπέλ το πλατώ από 60 κύκλους και κάτω.

Στα 2κ το γράφημα "all listeners" ακουμπάει τα 0 ντεσιμπέλ.

Το "untrained" είναι πολύ ψηλά, άστο...
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Βρε paperόπληκτοι, αφήστε τα διαγράμματα και βάλτε να παίξει το generator στο REW. Σε μία λογικη στάθμη. Θα δείτε ότι η καμπύλη του Ελιά (EDIT: Olive) θα έπρεπει να ανεβαίνει μέχρι τους 20 κύκλους. Είναι λάθος έτσι, πως το λέν; Na ξανακάνουν την έρευνα εκεί στη Χάρμαν ;-) Μάλλον δεν είχαν διαθέσιμα σαμπς όταν την έκαναν ;-) ;-)

Επίσης, δεν έχει ενσωμματωθεί η απαραίτητη άνοδος μέχρι τα 20Hz (EDIT: που αποτυπώνεται στις καμπύλες F-M) σε καμία ηχογράφηση, εκτός από τα soundtracks ταινιών με διαστημόπλοια και τα κανόνια του Τσαικόφσκι.

Τέλος.

Απλά πράγματα.

Ο αγώνας του τέρμα τώρα δικαιώνεται.
 
Last edited:

Μηνύματα
12.854
Reaction score
10.072
η καμπύλη του Ελιά θα έπρεπει να ανεβαίνει μέχρι τους 20 κύκλους. Είναι λάθος έτσι, πως το λέν; Δεν έχει ενσωμματωθεί
Καλό θα ήταν να λέμε τα ονόματα με το ...όνομά τους, για να μην προκύπτουν παρανοήσεις.
Με όλο το σεβασμό, δεν είπε για την καμπύλη του Toole, αλλά για των F-M.
 

Μηνύματα
813
Reaction score
1.788
Βρε paperόπληκτοι, αφήστε τα διαγράμματα και βάλτε να παίξει το generator στο REW. Σε μία λογικη στάθμη. Θα δείτε ότι η καμπύλη του Ελιά θα έπρεπει να ανεβαίνει μέχρι τους 20 κύκλους. Είναι λάθος έτσι, πως το λέν; Δεν έχει ενσωμματωθεί αυτή η απαραίτητη άνοδος σε καμία ηχογράφηση, εκτός από τα soundtracks ταινιών με διαστημόπλοια και τα κανόνια του Τσαικόφσκι.
Επιβεβαιώνω. Παρακάτω το average και το max από RTA σε σχέση με το steady state παίζοντας το κομμάτι GAP του soundtrack του Phoenix

GAP RTA vs Steady state.jpg


Φαίνεται ότι κάτω από τους 100 η παραγωγή είναι "τσιμπημένη" τουλάχιστον 3 db και στο max παραπάνω μάλλον.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.378
Reaction score
125.477
Καλό θα ήταν να λέμε τα ονόματα με το ...όνομά τους, για να μην προκύπτουν παρανοήσεις.
Με όλο το σεβασμό, δεν είπε για την καμπύλη του Toole, αλλά για των F-M.
Θέλει προσοχή η ερμηνεία των αποτελεσμάτων ακρόασης, όπου ανέφερα (ίσως κακώς) πως (νομίζω ότι) ακούω ίδια στάθμη σε τόνους χαμηλών συχνοτήτων.

Αυτό θα έπρεπε να ισχύει στις καμπύλες των Fletcher Munson, αν δεχτούμε ότι τα αυτιά μου είναι χάρακας (μετρητικά εργαλεία), που δεν έχουμε καμία τέτοια διαβεβαίωση όμως. ;)

Και το "νομίζω ότι" δε σημαίνει τίποτα στην τελική. Απλή "αίσθηση" είναι, σιγά τα ωα. :lol:

Οι διαθέσιμες ταργκετ κερβ, είναι πολλές, με κυρίαρχη αυτήν του Τουλ και Ολιβ, την επικαιροποιημένη των μπρουελ:

Bruel & Kjaer and Sean Olive.jpg


Που ζητάει χονδρικά ένα ντεσιμπέλ ανά οκταβα. Χάρακας. Η κόκκινη.
Με κέντρο τα 80 ντεσιμπέλ στους 2κ, βλέπουμε στα +7 τους 20 κύκλους και -4 στους 20κ, συνολική πτώση 11 ντεσιμπέλ.

Να σημειωθεί πως την άκουσα για καιρό αυτή τη γραμμή ως ταργκετ κερβ, και μου ακούστηκε άριστα, θα έλεγα φλατ και ξεκούραστη.

Το άλλο διάγραμμα του Ολιβ, δείχνει τι αρέσει:

toole_zps60mrcuow~2.jpg


Κι αυτό το διάγραμμα, χονδρικά είναι στα +7,5 στα μπάσα και στα -3,5 στα 20κ, πάλι 11 ντεσιμπέλ πτώση.

Οπότε, προσαρμόζεις τα δύο αυτά διαγράμματα στις δικές σου προτιμήσεις στον ήχο, πιθανώς και στο δικό σου αφτί (που μπορεί να έχει μια πτώση στα μπάσα ή στα πρίμα) χωρίς να ξεφεύγεις ιδιαίτερα από τις βασικές αρχές που αυτά μας δείχνουν. ;)



ΥΓ. Στο διάγραμμα του Ολιβ, υπάρχει μια γραμμή "trained listeners only", και πιθανώς αυτή να σας αρέσει περισσότερο, αναλόγως και του είδους της μουσικής που ακούτε.
Ωστόσο, η γραμμή "all listeners", είναι αυτή που άρεσε και στους trained listeners και στους υπόλοιπους, και αυτή θα πρέπει να είναι ο πρωταρχικός μπουσουλας. Μετά, αναλόγως γουστων. ;)
Αξίζει να σημειωθεί, πως και η γραμμή "trained listeners only", επίσης έχει συνολική πτώση περί τα 11 ντεσιμπέλ, αλλά αντί να έχει πιο σημαντική ενίσχυση στα μπάσα, έχει περισσότερη πτώση στα πρίμα, ακολουθώντας μια πιο "ομαλή" πτώση σε όλο το φάσμα, και πλησιάζοντας περισσότερο την πιο πάνω ευθεία κόκκινη γραμμή του Τουλ. 8-)
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.798
Reaction score
11.041
Διευκρίνιση από μέρος μου. Ως ¨λανθασμένη καμπύλη" εννοούσα αυτή του Olive που δείχνει τί αρέσει. Δεν αναφερόμουν στον κόκκινο χάρακα του Toole, που όντως συνεχίζει να ανεβαίνει μέχρι τα 20 Hz.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.375
Reaction score
79.455
Θέλει προσοχή η ερμηνεία των αποτελεσμάτων ακρόασης, όπου ανέφερα (ίσως κακώς) πως (νομίζω ότι) ακούω ίδια στάθμη σε τόνους χαμηλών συχνοτήτων.

Αυτό θα έπρεπε να ισχύει στις καμπύλες των Fletcher Munson, αν δεχτούμε ότι τα αυτιά μου είναι χάρακας, που δεν έχουμε καμία τέτοια διαβεβαίωση όμως. ;)

Και το "νομίζω ότι" δε σημαίνει τίποτα στην τελική. Απλή "αίσθηση" είναι, σιγά τα ωα. :lol:

Οι διαθέσιμες ταργκετ κερβ, είναι πολλές, με κυρίαρχη αυτήν του Τουλ και Ολιβ, την επικαιροποιημένη των μπρουελ:

View attachment 162609

Που ζητάει χονδρικά ένα ντεσιμπέλ ανά οκταβα. Χάρακας. Η κόκκινη.
Με κέντρο τα 80 ντεσιμπέλ στους 2κ, βλέπουμε στα +7 τους 20 κύκλους και -4 στους 20κ, συνολική πτώση 11 ντεσιμπέλ.

Το άλλο διάγραμμα του Ολιβ, δείχνει τι αρέσει:

View attachment 162619

Κι αυτό το διάγραμμα, χονδρικά είναι στα +7,5 στα μπάσα και στα -3,5 στα 20κ, πάλι 11 ντεσιμπέλ πτώση.

Οπότε, προσαρμόζεις τα δύο αυτά διαγράμματα στις δικές σου προτιμήσεις στον ήχο, πιθανώς και στο δικό σου αφτί (που μπορεί να έχει μια πτώση στα μπάσα ή στα πρίμα) χωρίς να ξεφεύγεις ιδιαίτερα από τις βασικές αρχές που αυτά μας δείχνουν. ;)



ΥΓ. Στο διάγραμμα του Ολιβ, υπάρχει μια γραμμή "trained listeners only", και πιθανώς αυτή να σας αρέσει περισσότερο, αναλόγως και του είδους της μουσικής που ακούτε.
Ωστόσο, η γραμμή "all listeners", είναι αυτή που άρεσε και στους trained listeners και στους υπόλοιπους, και αυτή θα πρέπει να είναι ο πρωταρχικός μπουσουλας. Μετά, αναλόγως γουστων. ;)
Εχεις τουλάχιστον 14db πτώση. Σίγουρα. Ισως και 16dB. @TERMATOGAZI listeners only. :biggrin:

Εμένα μου αρέσει 9. Μπορώ να ακούσω ευχάριστα από 7 έως 11-12db πτώση.

Επίσης, δεν έχει ενσωμματωθεί η απαραίτητη άνοδος μέχρι τα 20Hz (EDIT: που αποτυπώνεται στις καμπύλες F-M) σε καμία ηχογράφηση, εκτός από τα soundtracks ταινιών με διαστημόπλοια και τα κανόνια του Τσαικόφσκι.
Εχεις μπερδευτεί. Τα όργανα δεν παίζουν φλατ, ούτε κατά F-M. Ψηλά έχουν μόνο αρμονικές που είναι σε πολύ χαμηλές στάθμες. Αλλά για να αναπαραχθούν σωστά αυτές οι αρμονικές, που είναι σε πολύ χαμηλές στάθμες, (και κατά την ηχογραφηση ο μαστεράς τις έβαλε σωστά γιατι ακούει πάντα κατά F-M, είτε το όργανο απευθείας είτε μέσω ηχείων , γιατί έχει ανθρώπινα αυτιά), πρέπει να έχουμε ενα αποδεκτό target curve. Κάποια κατηφορική εκδοχή, λίγο πολύ, με ενα τσίμπημα 1-2db κάπου στα 10-12000Khz.

Τα εξηγώ καλά;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.378
Reaction score
125.477
Διευκρίνιση από μέρος μου. Ως ¨λανθασμένη καμπύλη" εννοούσα αυτή του Olive που δείχνει τί αρέσει. Δεν αναφερόμουν στον κόκκινο χάρακα του Toole, που όντως συνεχίζει να ανεβαίνει μέχρι τα 20 Hz.
Έτσι.

Η δικιά μου "βερσιόν" της ταργκετ κερβ, αν την ξαναδούμε για λίγο τώρα που τα φρεσκάραμε:

IMG_20200421_125630~2.jpg


Είναι κατά την προσωπική μου εκτίμηση, η ομαλή πτώση που προβλέπει ο Τουλ, στο επικαιροποιημενο διάγραμμα των μπρουελ, με μια τόνωση στους 12-13κ που είναι ευχάριστη και αφορά τόσο τη μαμά απόκριση των ηχείων μου, όσο και το διάγραμμα του Ολιβ, συν μια τόνωση κάτω από 25 κύκλους, που είναι ευχάριστη και αφορά την αδιόρθωτη συμπεριφορά των σαμπ μου, η οποία αν διορθωθεί, κόβει λίγο το ευχάριστο χτύπημα στη μπότα. Άστο κει ήσυχο, μια χαρά είναι. ;)

Συνολικά, το ταργκετ κερβ που έχω, εφαρμόζει αυτήν την πτώση των 11 ντεσιμπέλ στο φάσμα, όπως ακριβώς προβλέπει ο Τουλ, κι αφήστε τον ντιμιφουτ να κουρεύεται. :lol:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.595
Μηνύματα
2.867.193
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top