Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.012
Από κάποια db και πάνω η ακρόαση πρέπει να διαρκεί ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Στην προσπάθεια μου να κάνω το γνωστό test έπρεπε να έχω ανοιχτό το Media Center που αν και του έχω βάλει ότι ποιό "αθόρυβο" υπάρχει σε ανεμιστήρες κάνει κάποια Χ φασαρία.
Έπρεπε να ανεβάσω την ένταση αρκετά για να δω τι παίζει αλλά και πάλι δεν το ολοκλήρωσα. Όχι γιατί δεν το έχουν τα ηχεία (που δεν το έχουν νομίζω και δεν ήθελα να κάνω ζημιά), αλλά γιατί ήταν πολύ δυνατά. Λίγο ακόμα και θα μου ήταν αδύνατο να κάτσω στο δωμάτιο.

Είστε τρελοί 🤪

It's official.

🤭
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Από κάποια db και πάνω η ακρόαση πρέπει να διαρκεί ελάχιστα δευτερόλεπτα.

Στην προσπάθεια μου να κάνω το γνωστό test έπρεπε να έχω ανοιχτό το Media Center που αν και του έχω βάλει ότι ποιό "αθόρυβο" υπάρχει σε ανεμιστήρες κάνει κάποια Χ φασαρία.
Έπρεπε να ανεβάσω την ένταση αρκετά για να δω τι παίζει αλλά και πάλι δεν το ολοκλήρωσα. Όχι γιατί δεν το έχουν τα ηχεία (που δεν το έχουν νομίζω και δεν ήθελα να κάνω ζημιά), αλλά γιατί ήταν πολύ δυνατά. Λίγο ακόμα και θα μου ήταν αδύνατο να κάτσω στο δωμάτιο.

Είστε τρελοί 🤪

It's official.

🤭
Συμφωνούμε, το γνωστό τεστ είναι πολύ βάρβαρο για τα αυτιά, ο ροζ θόρυβος σε στάθμη αναφοράς και άνω είναι τρομερά δυσάρεστη εμπειρία και καταπόνηση μεγάλη για τα αυτιά μας, ωστόσο καμία σχέση δεν έχει με τη μουσική, όταν το σεταπ είναι πολύ χαμηλών παραμορφωσεων.

Ακόμα και στο βίντεο που ανέβασα ροζ θόρυβο σε στάθμη αναφοράς, 2 επαναλήψεις άκουσα, όχι 77, δε θέλω δεν, είναι επώδυνη εμπειρία.

Δυστυχώς είναι πραγματικά πολύ δύσκολο να εξηγηθεί πόσο εύκολα και ευχάριστα ακούς μουσική 10 ντεσιμπέλ άνω της στάθμης αναφοράς, σε τέτοιο σεταπ. Και 15 ντεσιμπέλ. Χωρις να σε ενοχλεί τίποτα.
Δεν ξέρω τρόπο να σε κάνω να το καταλάβεις, από μακριά. Νομίζω πως μόνο αν το ακούσεις, θα καταλάβεις.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.672
Reaction score
28.012
Αν δεν κάνω λάθος ο Κώστας έχει το χώρο τίγκα στη διάχυση.

Χωρίς διάθεση να κάνω το έξυπνο καθώς δεν γνωρίζω, θα βάλω ένα link με τίτλο Diffusion Confusion καθώς ο συγκεκριμένος μηχανικός ήχου μετά από περίπου 1000 δωμάτια που έχει σχεδιάσει και ρυθμίσει (dedicated theatres, studios, commercial theatres) λέει πως η συνταγή είναι αυτή.
Screenshot_20210315_105623.jpg


Το Diffusion Confusion βγήκε από τον Grimani καθώς ο κόσμος πιστεύει ότι χρειάζεται πολύ διάχυση, κάτι που o ίδιος λέει πως είναι λάθος. Ένα 20% από την επιφάνεια κάθε τοίχου αρκεί.

Γνώμες;; 🤔
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Η δική μου "συνταγή" (την έχω γράψει πολλές φορές) είναι διάχυση στο 1/4 της επιφάνειας των τοίχων και στο 1/3 της επιφάνειας του ταβανιού.
Απορρόφηση από πίσω της.

Σε ποσοστό επιφάνειας:
25% τοίχοι, και πες 30% ταβάνι.

ΥΓ. Διάτρητη γυψοσανίδα είναι η λύση. Δε βάζεις τίποτε άλλο, αρκεί αυτή.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.873
Reaction score
3.963
Θες να πεις οτι η αποροφηση δεν παει μονη της. Φοριεται αποκλειστικα με διαχυση.
Το αναποδο παιζει? Δηλαδη σκετη διαχυση, χωρις αποροφηση.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Αν δεν κάνω λάθος ο Κώστας έχει το χώρο τίγκα στη διάχυση.
Δεν είναι έτσι. 8-)

Το ταβάνι είναι 32,5τμ και έχει διάχυση 10,8τμ (3*3.6μ) που είναι 33. 2 % της επιφάνειας.

Οι δύο πλαϊνοί τοίχοι, έχουν ο καθένας μόνο ένα πάνελ διάχυσης διαστάσεων 1.8μ ύψος Χ 1,2μ πλάτος, σύνολο μόλις 2.16τμ σε κάθε τοίχο. Περίπου 13% του συνόλου της επιφάνειας.

Ο εμπρός τοίχος ναι, έχει μεγάλη κάλυψη, σχεδόν 50% από διάχυση, μπορεί και λίγο παραπάνω.

Ο πίσω τοίχος είναι όλος φτιαγμένος από διάτρητη γυψοσανίδα, με μόνο 2 πλάκες διάχυσης 60*60cm, σύνολο 0.72τμ, ασήμαντο ποσοστό (<4%). Η γυψοσανίδα είναι μεγάλη φυσιολογική ανακλαστική επιφάνεια, αλλά με.. τρυπούλες! :gotcha:
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Δυστυχώς η ιατρική λέει πως και εκεί μια χαρά φθορά προκαλείς εν καιρώ αν ακούς ώρες κάθε μέρα.
Προσοχή στις λεπτομέρειες: Reference σημαίνει μέση στάθμη 83-85dB C weighting.
Όχι κορυφές
Όχι A-weighting.
Αν δεν κάνω λάθος ο Κώστας έχει το χώρο τίγκα στη διάχυση.
Δεν είναι ακριβώς διάχυση. Σκαλοπατάκια πολυ μικρού ύψους, απο μαλακό υλικό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Δεν είναι ακριβώς διάχυση. Σκαλοπατάκια πολυ μικρού ύψους, απο μαλακό υλικό.
Έτσι.
Απλό σκατερινγκ, που εμπεριέχει ποσοστό απορρόφησης.

Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, δεν υπάρχει η έννοια των χρόνων αντήχησης σε οικιακούς χώρους, ούτε η έννοια της διάχυσης.

Δεν υπάρχει διαχυτικη διάταξη για οικιακούς χώρους, και δεν υπάρχει RT60 για να μειωθεί με διάχυση, μιλάμε για ανύπαρκτα προβλήματα και ανύπαρκτες λύσεις σε αυτά, δερ ιζ νόου σπούν.

Υπάρχει η έννοια της ενέργειας των ανακλασεων και το φλατερ εκο.
Ως λύσεις υπάρχουν η απορρόφηση και το σκατερινγκ, η διάσπαση της κατεύθυνσης των ανακλασεων.

Σκατερινγκ δεν γίνεται στις χαμηλές συχνότητες, παρά μόνο στα ανώτερα μεσαιοπρίμα, ενώ οι χαμηλομεσαίες και χαμηλές συχνότητες διαπερνούν τις διατάξεις σκατερινγκ σα να είναι διάφανες. Έτσι, η απορρόφηση πίσω από τις διατάξεις σκατερινγκ δεν επηρεάζει τα ανώτερα μεσαιοπρίμα (αυτά ανακλώνται στην επιφάνεια των διατάξεων σκατερινγκ), και καταφέρνει να μειώσει την ενέργεια της ανάκλασης στις χαμηλομεσαίες και κάπως χαμηλές συχνότητες.

Στις 2 πρώτες οκτάβες, όλα αυτά είναι σχεδόν ανώφελα. Στην πρώτη οκτάβα, εντελώς ανώφελα. Μόνο τα πολλαπλά σαμπ είναι λύση εκεί.

Στόχος της ηχητικής περιποίησης οικιακών χωρών, είναι η μείωση του χρόνου εξασθένησης των πρωϊμων (κυρίως πρώτων) ανακλάσεων και η εξάλειψη του φαινομένου του φλατερ εκο, που προκύπτει από παράλληλες λείες επιφάνειες (τυπικά δάπεδο και ταβάνι).
 
Last edited:

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.518
Reaction score
5.704
Προσοχή στις λεπτομέρειες: Reference σημαίνει μέση στάθμη 83-85dB C weighting.
Όχι κορυφές
Όχι A-weighting.

Δεν είναι ακριβώς διάχυση. Σκαλοπατάκια πολυ μικρού ύψους, απο μαλακό υλικό.
I know bro :)
Από την άλλη, λόγω πρόσφατης ατυχίας περιπέτειας (εδώ και 28 ημέρες περίπου έχω διαγνωσθεί με SSNHL στο δεξί αυτί :( ) είχα την "τύχη" να γνωρίσω 2 από τους καλύτερους ΩΡΛ χειρούργους της Ελλάδας και η συζήτηση που κάναμε πέραν της "θεραπείας" που ελπίζουμε να σώσει την ακοή στο δεξί μου αυτί, ήταν τρομακτική όταν έβαλα τα δεδομένα τους στο τι κάνουμε με τα συστήματα που στήνουμε.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.378
Reaction score
79.478
Κατά την προσωπική μου εκτίμηση, δεν υπάρχει η έννοια των χρόνων αντήχησης σε οικιακούς χώρους
Έχουμε πολλά για Εβορα.
Απ´οσο γνωρίζω σαφώς και υπάρχει, αλλά πάνω απο την Schroeder.
έχω διαγνωσθεί με SSNHL
:( Περαστικά
όταν έβαλα τα δεδομένα τους στο τι κάνουμε με τα συστήματα που στήνουμε
Αν θελεις να παραθέσεις βιβλιογραφία που να αντικρούει αυτά που έγραψα, θα ήταν εποικοδομητικό.
 

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
Αν δεν κάνω λάθος ο Κώστας έχει το χώρο τίγκα στη διάχυση.

Χωρίς διάθεση να κάνω το έξυπνο καθώς δεν γνωρίζω, θα βάλω ένα link με τίτλο Diffusion Confusion καθώς ο συγκεκριμένος μηχανικός ήχου μετά από περίπου 1000 δωμάτια που έχει σχεδιάσει και ρυθμίσει (dedicated theatres, studios, commercial theatres) λέει πως η συνταγή είναι αυτή.
View attachment 204597

Το Diffusion Confusion βγήκε από τον Grimani καθώς ο κόσμος πιστεύει ότι χρειάζεται πολύ διάχυση, κάτι που o ίδιος λέει πως είναι λάθος. Ένα 20% από την επιφάνεια κάθε τοίχου αρκεί.

Γνώμες;; 🤔
Απο όλα που είπε αυτος ο τύπος, αυτο που μου έκανε πιο μεγάλη εντύπωση ειναι οτι στους πλαινούς τοίχους ειτε χρησιμοποησει απορροφηση , ειτε διαχυση, την τοποθετει λέει με ασυμμετρία για πιο αληθοφανες αποτέλεσμα και καλύτερη σκηνή και λεπτομέρεια (?). Αυτό πάλι λέει οτι είναι δική του εμπειρία....

Πάντως να χρησινοποιει κάποιος δυο ειδών διαχυτικες διατάξεις , θελει πολυ προσοχή. Καλύτερα να μένει με μια, που θα διαλεξει απο την αρχή (εξαιρειται το ταβάνι που μπορεις να χρησιμοποιησεις 3D διαχυση, qrd).
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
...

Στόχος της ηχητικής περιποίησης οικιακών χωρών, είναι η μείωση του χρόνου εξασθένησης των ανακλάσεων και η εξάλειψη του φαινομένου του φλατερ εκο, που προκύπτει από παράλληλες λείες επιφάνειες (τυπικά δάπεδο και ταβάνι).
Κάποιοι δε εξακολουθούν να ξενίζονται,απορώντας τι δουλειά έχει ένα μεγάλο κρεβάτι - με το στρώμα του εννοείται - σε δωμάτιο ακρόασης όταν έχεις συνειδητά αποφύγει να επενδύσεις την οροφή.
 

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
Κάποιοι δε εξακολουθούν να ξενίζονται,απορώντας τι δουλειά έχει ένα μεγάλο κρεβάτι - με το στρώμα του εννοείται - σε δωμάτιο ακρόασης όταν έχεις συνειδητά αποφύγει να επενδύσεις την οροφή.
..... και κάτω απο τραπέζι.
 

billpeppas

A/V "Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.518
Reaction score
5.704
Έχουμε πολλά για Εβορα.
Απ´οσο γνωρίζω σαφώς και υπάρχει, αλλά πάνω απο την Schroeder.

:( Περαστικά

Αν θελεις να παραθέσεις βιβλιογραφία που να αντικρούει αυτά που έγραψα, θα ήταν εποικοδομητικό.
Δεν τα έχω σε γραπτά, λογικά αυτά που μου είπαν σίγουρα θα υπάρχουν αποτυπωμένα κάπου σε έρευνες και papers π.χ. στο pubmed ή το researchgate.

Το ότι κάθε φορά π.χ. που βλέπει κανείς σε reference ή above reference ( πόσοι άραγε παίζουν και above reference ειδικά στο bass region ? ) ταινίες με βαρύ soundtrack ( Mad Max Fury Road, κάτι ατελείωτες στιγμές σχεδόν συνεχούς μπάσο στο Aquaman, κλπ ) με τα μπάσα να χτυπάνε 120db+ προκαλούμε ζημιά στα αυτάκια μας ( που προοδευτικά με το πέρασμα του χρόνου αν ο Χ άνθρωπος ήταν να έχει 15% μειωμένη ακοή στα 65 του χρόνια θα το έχει το 15% στα 55 του και στα 60-65 θα έχει 20-25%, etc etc ).

p.s. yes, I'm packed in shit, top 85db θα παίζω προσωπικά Θεού θέλοντος έχοντας ξεπεράσει αυτό το άτιμο πράγμα :(
 

Μηνύματα
12.495
Reaction score
14.648
I know bro :)
Από την άλλη, λόγω πρόσφατης ατυχίας περιπέτειας (εδώ και 28 ημέρες περίπου έχω διαγνωσθεί με SSNHL στο δεξί αυτί :( ) είχα την "τύχη" να γνωρίσω 2 από τους καλύτερους ΩΡΛ χειρούργους της Ελλάδας και η συζήτηση που κάναμε πέραν της "θεραπείας" που ελπίζουμε να σώσει την ακοή στο δεξί μου αυτί, ήταν τρομακτική όταν έβαλα τα δεδομένα τους στο τι κάνουμε με τα συστήματα που στήνουμε.
περαστικά, σου είπαν σε πόσες συχνοτητες ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Δεν τα έχω σε γραπτά, λογικά αυτά που μου είπαν σίγουρα θα υπάρχουν αποτυπωμένα κάπου σε έρευνες και papers π.χ. στο pubmed ή το researchgate.

Το ότι κάθε φορά π.χ. που βλέπει κανείς σε reference ή above reference ( πόσοι άραγε παίζουν και above reference ειδικά στο bass region ? ) ταινίες με βαρύ soundtrack ( Mad Max Fury Road, κάτι ατελείωτες στιγμές σχεδόν συνεχούς μπάσο στο Aquaman, κλπ ) με τα μπάσα να χτυπάνε 120db+ προκαλούμε ζημιά στα αυτάκια μας ( που προοδευτικά με το πέρασμα του χρόνου αν ο Χ άνθρωπος ήταν να έχει 15% μειωμένη ακοή στα 65 του χρόνια θα το έχει το 15% στα 55 του και στα 60-65 θα έχει 20-25%, etc etc ).

p.s. yes, I'm packed in shit, top 85db θα παίζω προσωπικά Θεού θέλοντος έχοντας ξεπεράσει αυτό το άτιμο πράγμα :(
Εύχομαι πλήρη αποκατάσταση...Δεν κρύβω ότι νιώθω κι επίσημα κάπως ΄΄δικαιωμένος΄΄ που αποφεύγω τα home cinema...
περαστικά, σου είπαν σε πόσες συχνοτητες ?
Έχουν γίνει σχετικές αναφορές στο νήμα ΄΄Λειτουργία της ακοής΄΄...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.395
Reaction score
125.558
Έχουμε πολλά για Εβορα.
Απ´οσο γνωρίζω σαφώς και υπάρχει, αλλά πάνω απο την Schroeder.
This initiates a blame game that can involve lawyers. :gotcha:


















ΥΓ.

Every space has a “decay time” or “persistence” of sound after interruption of the source. But, this is not necessarily reverberation. In most cases it is just a train of specular reflections. Even if the reflections arrive outside of the ear’s integration time (from many directions) and last for several seconds, they are not necessarily reverberation.
A reverberant field is uniform throughout the space, like coffee or tea mixed with water. Specular reflections are seat-specific and their effect can vary wildly from seat-to-seat.

Here’s is why the distinction matters.
If your STI predictions assume a reverberant field when the energy is not reverberation (most spaces), they can be wildly inaccurate. So, there is a catch-22 here. We can dumb down the design approach (statistical formulas) to allow the EC or Fire folks to predict the STI, but this results in STI scores that may have little to do with the performance of the finished system.



All surfaces contribute with reflections to the overall sound from the source to the receiver creating a compound effect, which differs significantly from room to room.

A small part of the sound radiated from any source arrives at the receiver directly (red line in the figure below). There is only one line connecting the source with the receiver directly, therefore there is only one direct sound. If we assume that we have an omnidirectional source, sound is radiated equally to all other directions which eventually hit the walls of the room and get reflected. Many of the reflections will eventually arrive at the receiver at various times after the direct sound, composing a
... reflectogram

the reflectogram is typically split into Early and Late reflections, as shown in the figure below. Usually, the 1st and 2nd order reflections are considered Early and the rest are considered Late, but the splitting point is actually arbitrary.

1615805140856.png


Similar to the absorption coefficient, the scattering coefficient is a number from 0 to 1, and it is defined as the fraction of the reflected sound energy that is scattered to random directions (different from the angle of specular reflection). In simple words, if all reflected sound had an angle of reflection equal to the angle of incidence on a smooth wall, the scattering coefficient would be 0. On the other hand, if all energy was reflected randomly, the scattering coefficient would be 1.




Κοίτα πόσο προσεκτικοί είναι στις διατυπώσεις τους στην τζικ:

When someone suggests a room sounds “boomy”, “weak”, “boxy”, “reverberant”, “dead”, or “live” – they aren’t referring to the frequency response of the room, but instead referring to the decay times in the room. “Decay times” are a measure of the time sound takes to diminish at different frequencies.

Certain bass problems in a room like room modes and standing waves cause certain bass notes to resonate or “ring out” in a room. In other words, the sound is still present in the room even after the speakers stopped producing it. In a typical room, multiple bass notes will resonate past a half second. There are similar high frequency problems in rooms as well, like flutter echo. Flutter echo is that annoying “ping” that you can hear when you clap your hands, and it is present anywhere there are two parallel hard surfaces. A clap is quite a short sound, but the echoes stay in the room for a much longer period. Flutter echo and room modes are both examples of problems that happen in the time domain, and we can examine their effects with waterfall graphs.

If wide control is needed, but the high range doesn’t need as much absorption, the GIK Scatter Plate can be added onto most of our broadband absorbers to reflect & scatter hi-mids and treble


in a small room where absorption takes a major role, there are little (or there aren’t) spots where we can consider presence of a diffuse field.



[/URL]


Reverberation (RT) time still remains the primary indicator of room acoustic response and RT is also known to be the only demand/descriptor in building regulations for room acoustics in healthcare facilities, schools and day care centres and offices. However, previous work and research for many years has shown that RT alone can be insufficient to describe the acoustic conditions in non-diffuse environments, especially in rooms where the typical solution is a sound absorbing suspended ceiling; the majority of absorption is on one surface which normally leads to a non-diffuse sound decay.


Screenshot_20210315_130900_com.google.android.apps.docs.jpg
Screenshot_20210315_130731_com.google.android.apps.docs.jpg


[/URL]


Άπειρα λινκς. Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα έχω διαβάσει όλα. Edt, μέχρι εκεί.
 
Last edited:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.714
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top