ΑΓΟΡΑ DAC



Μηνύματα
954
Reaction score
518
Εμένα δε μ'άρεσαν οι "ψιλές" φακές που'φαγα χθες.
εσυ εισαι ο Λορδος Ειρων ..... που οτι διαβαζεις απο αρθρα το πετας εδω και οποιος διαφωνησει μαζι σου απλα τον ειρωνευεσαι. Ευτυχως απο οσα παρατηρω δεν σε παιρνει κανεις σοβαρα υποψην.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
εσυ εισαι ο Λορδος Ειρων ..... που οτι διαβαζεις απο αρθρα το πετας εδω και οποιος διαφωνησει μαζι σου απλα τον ειρωνευεσαι. Ευτυχως απο οσα παρατηρω δεν σε παιρνει κανεις σοβαρα υποψην.
Ναι ρε, πλάκα κάνω.
Δεν έφαγα φακές.:D
 




VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.074
Reaction score
14.058
Ασαφές το mytek? :D


Ναι λογω ρολογιου, στα στουντιο το χρησιμοποιουν με εξωτερικο ρολοι. Ξερεις κατι παραπανω?
Ευχαριστω για την συνταγη, το φυλλο με πειραζει.
 

Diylover

Φτιάχτε ενεργά!!!
Μηνύματα
676
Reaction score
1.979
εσυ εισαι ο Λορδος Ειρων ..... που οτι διαβαζεις απο αρθρα το πετας εδω και οποιος διαφωνησει μαζι σου απλα τον ειρωνευεσαι. Ευτυχως απο οσα παρατηρω δεν σε παιρνει κανεις σοβαρα υποψην.
Το ονομα αυτο μου θημιζει καποιο συγκεκριμενο καταστημα ηχου. Δεν ειναι και το ποιο κοινο ονομα θα ελεγα. Το υφακι παντως κολαει, εσυ εισαι βρε? :cool:
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Βλέπω μία σύγκριση δύο συσκευών που –τουλάχιστον- στις τεχνικές προδιαγραφές απέχουν όσο και στην τιμή τους!

Με διαχωρισμό καναλιών στο (1) πάνω από 130db (για συχνότητες κάτω από 1Κ και >118db για 20Κ) και στο (2) διαχωρισμό καναλιών 116db για 1Κ (δηλαδή μικρότερο απ’ ότι στους 20Κ για το 1) γιατί ισχυριζόμαστε / υποστηρίζουμε πως είναι "καλύτερο" το Β;
Σύμφωνα λοιπόν με τις τεχνικές προδιαγραφές, εκεί που "τερματίζει" το 2 "ξεκινά" το 1! Άρα πως μπορεί να είναι "καλύτερο" το 2;

Μήπως επηρεαζόμαστε από το πλήθος προσφοράς ευκολιών του 2, το διπλάσιο της τιμής για το 1 και ξεχνάμε τα υπόλοιπα;
 




costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Βλέπω μία σύγκριση δύο συσκευών που –τουλάχιστον- στις τεχνικές προδιαγραφές απέχουν όσο και στην τιμή τους!

Με διαχωρισμό καναλιών στο (1) πάνω από 130db (για συχνότητες κάτω από 1Κ και >118db για 20Κ) και στο (2) διαχωρισμό καναλιών 116db για 1Κ (δηλαδή μικρότερο απ’ ότι στους 20Κ για το 1) γιατί ισχυριζόμαστε / υποστηρίζουμε πως είναι "καλύτερο" το Β;
Σύμφωνα λοιπόν με τις τεχνικές προδιαγραφές, εκεί που "τερματίζει" το 2 "ξεκινά" το 1! Άρα πως μπορεί να είναι "καλύτερο" το 2;

Μήπως επηρεαζόμαστε από το πλήθος προσφοράς ευκολιών του 2, το διπλάσιο της τιμής για το 1 και ξεχνάμε τα υπόλοιπα;
Θες να πεις ότι αυτές οι προδιαγραφές διαχωρισμού καναλιών που ανέφερες είναι δυνατόν να ακουστούν;
Αμφισβητώ τα νούμερα που βλέπω, γενικά.
Αν έχεις κι άλλες τεχνικές προδιαγραφές που βασίζεις την υπεροχή κάποιου, θα ήθελα να τις δω, δε βρίσκω προσωπικά κάτι ουσιαστικό ή μεμπτό.

Το noise floor που λέει το ένα στα 150 ντεσιμπέλ, το θεωρώ τραγικά απίθανο να ισχύει, πιο ψηλά είναι ο θερμικός θόρυβος των αντιστάσεων, δε γίνονται αυτά, μόνο σε ψηφιακό επίπεδο να δεχτώ τιμές πάνω από 140 ντιμπί. Το δυναμικό εύρος του άλλου στα 130 ντεσιμπέλ που ακριβώς ισχύει; Στο ρεντ μπουκ; :D

Τέλος πάντων, αν έχεις συγκρισημες και ακριβείς τεχνικές προδιαγραφες, αλήθεια, θα ήθελα να τις δω.

Να έχουμε υπ'όψιν όμως το τι είναι εφικτό, και το τι είναι χρήσιμο, δηλαδή ακροασιμο.

Έστω και μετρήσιμο, στα πλαίσια τυπικής αναπαραγωγής, με βάση δηλαδή τις δυνατότητες δυναμικού εύρους των συσκευών υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής, και δη των ηχείων, έστω και των απολύτως κορυφαίων υλοποιήσεων που υπάρχουν.

Στο πρωτόκολλο AES EBU professional (όχι το consumer, κι αναρωτιέμαι ποιος χρήστης έχει τέτοια πηγή :p) και φυσικά μόνο σε ψηφιακό επίπεδο, μέχρι την δειγματοληψία των 24/192 κιλοχερτζ, το μέγιστο δυναμικό εύρος που δύναται να αποτυπωθεί, ξέρουμε πόσο είναι;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Ας δούμε μερικά νούμερα:

Στο σπίτι μας, κάτω από 20 ντεσιμπέλ θόρυβο περιβάλλοντος (ηρεμίας) δε νομίζω να είναι εφικτό ακόμα και σε πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις. 8-)

Μέγιστη στάθμη πάνω από 130 ντεσιμπέλ, λίγο δύσκολα, δε νομίζετε; :p

Έστω κι έτσι, το καθαρό διαθέσιμο (μετρήσιμα) δυναμικό εύρος δεν είναι 110 ντεσιμπέλ.

Διότι, θα πρέπει οι ενισχυτές στο τέρμα τα γκάζια (εκεί που βγαίνουν τα 130 ντεσιμπέλ) να βγάζουν φύσημα από τα ηχεία μη μετρήσιμο, κάτω των 20 ντεσιμπέλ του θορύβου ηρεμίας. :o

Βάλε δηλαδή προενισχυτικά στάδια και τελικούς ενισχυτές, που στο τέρμα να μετράνε ...νεκρική σιγή. Απαραίτητη προϋπόθεση, κι αυτό σε δωμάτιο τάφος ησυχίας.

Και άντε και με όλα τα ανωτέρω, πες πως έχεις 100 ντεσιμπέλ μετρήσιμο δυναμικό εύρος. Τι πάει να πει; Ότι ακούς στα 20 και 30 ντεσιμπέλ στάθμη;

Δηλαδή, για να το πω λαϊκά, πάνω από 50 ντεσιμπέλ διαφορά καναλιών τι νόημα ακριβώς έχει; Κι όχι στα 20 κιλοχερτζ, που δε τα ακούει κανένας μας, στο 1 κιλοχερτζ που έχουμε κι ευαισθησία!:D:D:D

Και δείξτε μου ένα σύστημα οικιακής αναπαραγωγής που έχει 100 ντεσιμπέλ χρήσιμο δυναμικό εύρος. Παρακαλώ. Μετρήσιμο, όχι ακροασιμο. 8-)

Διότι άμα ακούσεις 3 λεπτά με κορφές πάνω από τα 120 ντεσιμπέλ, τα 3 μου θα ακούς στα 40 ντεσιμπέλ αμέσως μετά, ίσως μόνο τις εμβοες σου. :D

Τες πα, τα έχω ξαναπεί. Για να έχουμε 60 ντεσιμπέλ χρήσιμο δυναμικό εύρος, πρέπει στη θέση ακρόασης να αγγίζει μετρήσιμα το σύνολο ηχείων σου, τα 130 ντεσιμπέλ.
Φτάστε πρώτα τις αναγκαίες στάθμες, και μετά να μιλήσουμε για το θόρυβο ηρεμίας και βλέπουμε την πηγή στο τέλος.
Ιδού η Ρόδος της στάθμης για το δυναμικό εύρος, ιδού και τα Ντακ. :D

Και πείτε μου και τις διαφορές μεταξύ pro & consumer στην κωδικοποίηση του AES EBU, και γιατί έχει νόημα και που έχει νόημα.
 

VLASSIS-S

Sιγμοειδής Νέμεσις
Μηνύματα
8.074
Reaction score
14.058
Ετσι που το παμε θα χασουν τα ψηφιακα το ατου του δυναμικου ευρους και θα γυρισουμε στα πικαπια.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Ετσι που το παμε θα χασουν τα ψηφιακα το ατου του δυναμικου ευρους και θα γυρισουμε στα πικαπια.
Μια χαρά είναι το δυναμικό εύρος του πικάπ για το μέσο ηχοσύστημα-χώρο του κόσμου που το έχει παλέψει (εσένα κι εμένα). Και πολύ είναι.
Δύσκολο (πραγματικά) είναι να βγει το παραπάνω δυναμικό εύρος που χωράει στο CD.

60 ντεσιμπέλ τα βγάζει το πικάπ. Μια χαρά είναι, εύκολα πραγματοποιήσιμος στόχος για ένα καλό ηχοσύστημα. Τα 110 του red book (CD) φίλε μου, μόνο εύκολα δεν είναι... Τα παραπάνω; Ας γελάσω...

Τι να το κάνεις δηλαδή το καλύτερο κατώφλι θορύβου της πηγής (από τα 110 να πας στα 130 ντεσιμπέλ) όταν το σύστημά σου δε βγάζει ούτε 100 ντεσιμπέλ; τι νόημα έχει; Να σου πω στα ίσια: κανένα απολύτως. Δε χωράει, δε βγαίνει. Μόνο καλό κάνει το κομπρεσιον του βινυλίου, και ιδιαίτερα ευχάριστα ακούγεται αν βάλεις κομπρεσιον στα ψηφιακά αρχεία, διότι ταιριάζει πιο εύκολα στο ηχοσύστημα.

Χιλιοειπωμένα και χιλιοδοκιμασμένα. Όπως και οι παραμορφώσεις.
Μια μέτρηση THD στο τυπικό ηχοσύστημα-χώρο του κόσμου, δείχνει το γέλιο που πέφτει όταν μιλάμε για ολικές παραμορφώσεις πηγής...
Ξέρεις πόσο τραγικά δύσκολο είναι να βγάλεις μέτρηση παραμόρφωσης σε μονοψήφιο νούμερο σε όλο το ακουστό φάσμα; Ξέρεις τι υψηλής ποιότητας (πιστότητας) μόνιτορ χρειάζεται (και μόνιτορ σαμπ) σε πολύ φροντισμένο χώρο για να μετρηθούν χαμηλές τιμές παραμόρφωσης στη στάθμη αναφοράς;
Πανεύκολα βγάζεις μια μέτρηση παραμόρφωσης σε όλο το φασμα με ένα σουίπ στη θέση ακρόασης και σε ότι στάθμη θες. Μέτρα τη στη στάθμη αναφοράς (80) και στις κορυφές αυτής (105-115), και θα καταλάβεις την εμμονή μου με τις μετρήσεις παραμόρφωσης των κορυφαίων μόνιτορ όπως τα Νιούμαν..
Έτσι πανεύκολα μετράς και το δυναμικό εύρος του συστήματός σου στη θέση ακρόασης, μια μέτρηση με το θόρυβο ηρεμίας του συστήματος χώρου, και μια της στιγμιαίας μέγιστης στάθμης στην ίδια θέση ακρόασης. Απλή αφαίρεση είναι. Παίξε ZZ Top σε μέγιστη στάθμη, μέτρα στιγμιαία πικ με το μικρόφωνο στη θέση ακρόασης, και μετά πάτα το pause να μετρήσεις τα ντεσιμπέλ στην ησυχία. Πχ 120-35= 85. Ή 135-25=110. Αυτά. Μετρημένα κουκιά.

Στη στάθμη αναφοράς υπολογίζω ως απολύτως μέγιστο μετρήσιμο δυναμικό εύρος 115-20=95 ντεσιμπέλ.

Κι επαναλαμβάνω, 20 ντεσιμπέλ στάθμη ηρεμίας, είναι τρελή μέτρηση, σε νεκρικά ήσυχο χώρο, να ακούς το χτύπο της καρδιάς σου..

Το χρήσιμο δυναμικό εύρος, είναι πάνω από τα 55-60 ντεσιμπέλ στάθμης, να ακούς κιόλας μουσική, όχι να υποψιάζεται ότι κάτι παίζει...

Τώρα η διαφορά καναλιών από 110 στα 130 ντεσιμπέλ, ας μου πει κάποιος σοφότερος από μένα που μπορεί να έχει χρήση.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.764
Reaction score
6.732
Αν σας ενδιαφέρει και η δική μου άποψη έχοντας ακούσει 4-5-6 dac το τελευταίο δίμηνο θα σου πρότεινα ανεπιφύλακτα να πάρεις ένα καλό συνδυασμό πλατώ, phono, κεφαλή να ησυχάσεις:p
άλλωστε το λέει και το dac από μόνο του. ( digital analog converter ).
Χώρια την πλάκα τώρα επειδή το ψηφιακό είναι τρελή ευκολία χρειάζεται ένα καλό dac άραγες ;
Και ποιος θα πει ότι αυτό είναι καλό και αυτό όχι. Ακούγοντας λοιπόν διάφορες τέτοιες συσκευές
τον τελευταίο καιρό , άλλες onboard σε pc ή ενισχυτές άλλες αυτόνομες σαν συσκευές κατέληξα στα εξής συμπεράσματα :
- όταν το αρχείο που ακούς είναι καλή παραγωγή θα το ακούσεις ωραία με την οποιαδήποτε συσκευή, δεν θα ευχαριστιέσαι να το ακούς με μόνο μια φορά.
- το κάθε dac έχει τον δικό του χαρακτήρα. Άλλο έχει καλύτερα δυναμικά, άλλο καλύτερες ψιλές, άλλο καλύτερες χαμηλές και βράσε όρυζα..
Το ερώτημα είναι : αξίζει κάτι να πληρώσεις τόσα χρήματα που θα είναι ένα κλικ κάπου καλύτερο αλλά και κάπου υποδιέστερο στα αυτιά σου από το dac του πισιού σου ή του σιντιού σου;
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.310
Members
37.894
Νεότερο μέλος
tassos249
Top