Αγορά ηλεκτρικού ΙΧ πόλης

Μηνύματα
91
Reaction score
173
Λίγο πριν την καραντίνα ήρθε ο κουμπάρος μου από Αθήνα με μια X5 xdrive45e.

Εντάξει, δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά plugin hybrid.

Από το fix μέχρι το πανόραμα δεν άκουσα να δουλεύει ο βενζινοκινητήρας.

Δηλαδή μιλάμε για γερή ανηφόρα. Και είναι μεγάλο και βαρύ αυτοκίνητο.

Δεν συζητάω για ποιότητα κατασκευής και εξτρά. Είχε και το M πακέτο. Πλησιάζει βέβαια πολύ το εξαψήφιο κόστος.

Πάντως με μια φόρτιση (σε απλή σούκο) βγάζει 50 χιλιόμετρα με κίνηση μέσα σε πόλη.

Στην εθνική αναλαμβάνει ο τρίλιτρος βενζινοκινητήρας.

Απότι κατάλαβα δεν έχει υψηλά τέλη κυκλοφορίας. Ίσως ούτε φόρο πολυτελείας, αλλά δεν είμαι σίγουρος.

Κάτι παίζει αν δηλωθεί εταιρικό, αλλά δεν πολυασχολήθηκα.

Θα κοίταζα πάντως τα ανάλογα plugin hybrid σε x3 ή x1.
 

Μηνύματα
261
Reaction score
198
Μικτές, με σημαντικές διαδρομές σε περιφερειακό, και ταχύτητες συνήθως μέχρι 130. Γενικώς σβέλτη οδήγηση, όχι βαριεστημενη.
Όπως λες δε σου κάνει το hybrid...Θέλει αγάπη το υβριδικό :p
Περίμενε ένα χρόνο ακόμα όπως λες και βλέπουμε τότε για ηλεκτρικό ;)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
3.720
Reaction score
8.507
Πάντως σε νορμάλ καταστάσεις με νορμάλ οχήματα και όχι τίποτα Tesla Supercharge η κατανάλωση αν θυμάμαι καλά είναι 1€/100χλμ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
33.132
Reaction score
61.834
Το Χ1 έχει ενδιαφέρον μέγεθος, αλλά είναι υβριδικό, κόβεται.

Θα ξεκινήσω σιγά σιγά να προσπαθώ να κάνω ένα τεστ ντραιβ στα διαθέσιμα φρούτα, αν τυχόν υπάρχουν για τεστ ντραιβ, να τα δω από κοντά.

Το kona είναι το πρώτο, και το leaf το δεύτερο.

Να δω και από πρώτο χέρι πως πάνε σε κακοτραχαλο οδόστρωμα...
 

Μηνύματα
169
Reaction score
348
Τώρα που το θυμήθηκα, επειδή ανέφερες τα κίνητρα, αλλά μετά είπες ότι σκέφτεσαι για leasing, έχε υπόψιν πως ήδη έχουν δοθεί κίνητρα για μίσθωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων από εταιρείες.

Συγκεκριμένα, για ηλεκτρικά με τιμή προ φόρων έως και 40.000€, δίνεται η δυνατότητα για υπεραπόσβεση των μισθωμάτων κατά 30%, καθώς και μη προσμέτρηση ως παροχή σε είδος.

Όσον αφορά τα νέα κίνητρα που αναμένεται να ανακοινωθούν προσεχώς (επιδότηση της τιμής αγοράς κατά κάποιες χιλιάδες €), αυτά κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αφορούν τις εταιρείες, αλλά μόνο ιδιώτες. Τουλάχιστον έτσι ακούγεται.

Υπάρχει βέβαια και η σκέψη για μείωση του ΦΠΑ, η οποία κατά πάσα πιθανότητα θα αφορά και τις εταιρείες. Αλλά από όσο έχω καταλάβει μάλλον απομακρύνεται αυτό το ενδεχόμενο.

Εκτός αν η λύση έρθει ως μάννα εξ ουρανού από την ΕΕ, όπως γράφτηκε πριν λίγες μέρες:
Αν και υπερβολικά αισιόδοξο το βρίσκω.
 


Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
3.431
Reaction score
7.790
Πάντως σε νορμάλ καταστάσεις με νορμάλ οχήματα και όχι τίποτα Tesla Supercharge η κατανάλωση αν θυμάμαι καλά είναι 1€/100χλμ.
Δε λες 4 - 5€ /100χλμ για να είσαι μέσα.
 


Μηνύματα
896
Reaction score
226
Ειμαι υπερ CHR hybrid και Κονα βαση των οσω περιγραφεις. Επισης Ford fiesta θα σε εκπληξει η καταναλωση, ειναι φυσικα πιο χαμηλο αλλα δεν θα εχει κανενα προβλημα στο δρομο που περιεγραψες. Θα σε συμβουλευα να περιμενεις ακομη λιγο για φουλ ηλεκτρικο.
 



Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
3.431
Reaction score
7.790
Nissan Leaf 217hp 334 km
Jaguar i pace 400hp 358 km
Mercedes EQC 408hp 312 km
Audi e Tron 408hp 331 km
Kia e-niro 204hp 410 km
Tesla Model 3 346hp 434 km

Το πιο φτηνό είναι το Kia e niro με 65KW μπαταρία.

Για να φουλάρεις μια μπαταρία 65Kw θα χρειαστείς μαζί με τις απώλειες 70 - 80 KW.
Μια πρακτική κατανάλωση (μαζί με τις απώλειες φόρτισης) είναι στα 20KW/100χλμ.

Η τιμή ρεύματος είναι στα 0,20€/Κw. Παρακάτω δεν υπάρχει. Μπορεί η τιμή Kw να ξεκινάει χαμηλότερα αλλά με τις λοιπές χρεώσεις συν ότι θα πας στην υψηλή κατηγορία με τα 20 λεπτά να είσαι και ευχαριστημένος.

Άρα το Kia καίει 4€/100χλμ χαλαρά σε λέω.
Άντε 3,5, παρακάτω δεν βγαίνω μαν΄μ !!

Η καλύτερη λύση είναι τα υβριδικά με 50χλμ αυτονομία σκέτο μπαταρία.

Nissan Leaf 217hp 334 km
Jaguar i pace 400hp 358 km
Mercedes EQC 408hp 312 km
Audi e Tron 408hp 331 km
Kia e-niro 204hp 410 km
Tesla Model 3 346hp 434 km
Tesla 3
75 Kw μπαταρία
πες 85 για να γεμίσει, 17€ το γέμισμα.
4,8€/100χλμ στην καλύτερη και τον πρώτο χρόνο.
κτλ
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
3.720
Reaction score
8.507
Ελπίζω να μην έβαλες το video του Σαριμπαλ εν είδει αξιόπιστης δημοσιογραφίας...
Το έβαλα σαν παράδειγμα.
Εξάλλου και οι Καναδοι τα ίδια λένε πάνω κάτω.
Μιλάμε για κατανάλωση πάντα.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
3.431
Reaction score
7.790
Όχι, ξεκινά από 1€.
Έχουν γίνει μελέτες στον Καναδά.

Δες και εδώ.
Μπούρδες λέει ή ξέχασε έναν άσσο (1).
13,5€ έκαψε
 

Μηνύματα
2.138
Reaction score
729
μέχρι να έρθει η μέρα που σε όλα τα πάρκιν, ιδιωτικά και δημόσια θα έχουν φορτιστές, όπως δηλαδή στο εξωτερικό, .... μέχρι τότε δεν
 

Μηνύματα
7.206
Reaction score
5.141
Nissan Leaf 217hp 334 km
Jaguar i pace 400hp 358 km
Mercedes EQC 408hp 312 km
Audi e Tron 408hp 331 km
Kia e-niro 204hp 410 km
Tesla Model 3 346hp 434 km

Το πιο φτηνό είναι το Kia e niro με 65KW μπαταρία.

Για να φουλάρεις μια μπαταρία 65Kw θα χρειαστείς μαζί με τις απώλειες 70 - 80 KW.
Μια πρακτική κατανάλωση (μαζί με τις απώλειες φόρτισης) είναι στα 20KW/100χλμ.

Η τιμή ρεύματος είναι στα 0,20€/Κw. Παρακάτω δεν υπάρχει. Μπορεί η τιμή Kw να ξεκινάει χαμηλότερα αλλά με τις λοιπές χρεώσεις συν ότι θα πας στην υψηλή κατηγορία με τα 20 λεπτά να είσαι και ευχαριστημένος.

Άρα το Kia καίει 4€/100χλμ χαλαρά σε λέω.
Άντε 3,5, παρακάτω δεν βγαίνω μαν΄μ !!

Η καλύτερη λύση είναι τα υβριδικά με 50χλμ αυτονομία σκέτο μπαταρία.

Tesla 3
75 Kw μπαταρία
πες 85 για να γεμίσει, 17€ το γέμισμα.
4,8€/100χλμ στην καλύτερη και τον πρώτο χρόνο.
κτλ
Σχετικό ...
Υπάρχουν προγράμματα που προσφέρουν νυχτερινή χρέωση όλη μέρα
Η ακόμα μπορείς να φορτίσεις βράδυ με νυχτερινή.
Αν πχ φορτίσεις 5-6 kwh τη μέρα (τη νύχτα δηλαδή ) για να κάνεις 35 40 χλμ τη μέρα δεν φτάνεις τα λεπτά στην κιλοβατώρα. Ακόμα και με ΔΕΗ ένα πραμμα είσαι αρκετά κάτω από 10.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
3.431
Reaction score
7.790
Εαν μιλάμε για νυχτερινό με μηδενικές χρεώσεις δικτύου μεταφοράς και λοιπές χρεώσεις με σημαντική μείωση τότε κάτι γίνεται.

Γενικότερα νομίζω ότι όποιος έχει την δυνατότητα, οφείλει να αντιμετωπίσει το ζήτημα ενέργεια σφαιρικά.
Ξεκινώντας από το Net Metering , μετά την αντλία θερμότητας και τελευταίο το αυτοκίνητο.
Όσον αφορά τα αυτοκίνητα μάι του σεντς είναι να δει κάποιος τα καθημερινά του χλμ χωρίς την δυνατότητα φόρτισης.
Πχ σπίτι - δουλειά 30χλμ αν μπορείς να φορτίσεις στην δουλειά με αυτονομία 50χλμ είσαι καλυμμένος.
Δεν βλέπω ΚΑΜΙΑ χρησιμότητα να πας φουλ στο ρεύμα. Μόνο προβλήματα αυτονομίας, συντήρησης και μεταπωλητικής αξίας. Το να κάνεις το Σ/Κ παραπάνω χλμ και να καις βενζίνη δεν είναι και το τέλος του κόσμου.
 

Μηνύματα
7.206
Reaction score
5.141
Αν δεν είναι θέμα γούστων το θέμα φυσικά χρίζει μελέτης και εξελοχαρτου.
Στο ιχ αυτοκίνητο όμως είναι τα γούστα σχεδόν πάνω από τους αριθμούς.
Επιπλέον ναι μεν το υβριδικό μπορεί να κάνει 50χλμ αλλά δεν έχει πλήρη ισχύ όσο το καθαρά ηλεκτρικό.
Ένα Volvo t8 πχ είναι 400 άλογα συνδυασμένο αλλά μόλις 100 πλήρως ηλεκτρικό. Το Kia από την άλλη είναι 200 ίππων ηλεκτρικών μπορείς να σανιδώνεις αναίμακτα και να κάνεις ανάκτηση σχεδόν σα να μην συνέβει τίποτα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
33.132
Reaction score
61.834
Το μικρό αυτοκίνητο που έχουμε κυρίως για πόλη, χρησιμοποιείται για τη δουλειά της γυναίκας που απέχει περίπου 10χλμ.
Άρα, για τη δουλειά κάνει 20χλμ τη μέρα.

Οι υπόλοιπες καθημερινές μετακινήσεις, σχεδόν αδύνατο να ξεπεράσουν συνολικά τα 80-90χλμ σε μια μέρα.

Πιθανολογείται στο έτος να κάνει 10-20 μέρες πάνω από 100χλμ τη μέρα, συνήθως μικρές ημερήσιες εκδρομές Χαλκιδική σε καμία ταβέρνα, που άντε να είναι μέχρι 200χλμ πήγαινε έλα, και μάλλον λέω πολλά.

Για να πάμε για μπάνιο Χαλκιδική, 15-25χλμ απόσταση, 50 συνολικά.

Μια φορά το χρόνο, μπορεί να κάνει ένα ταξίδι 550χλμ, άντε 650, δε παίζει παραπάνω ποτέ.

Για τη μια φορά το χρόνο, ας θεωρείται άχρηστο, αν και όλο και κάποιο βενζινάδικο υπάρχει στο δρόμο.

Για τις 350 μέρες το χρόνο, που θα βγάζει 20 έως 90χλμ τη μέρα, δε καταλαβαίνω γιατί να χρειάζεται να έχει βενζίνη ή κάτι άλλο.

Ναι μεν μας χρειάζεται καθημερινά το αυτοκίνητο, αλλά οι απαιτήσεις είναι λίγες στα χιλιόμετρα. Τα 20.000χλμ το χρόνο ίσα ίσα τα καλύπτει, με 2 μεγάλες διαδρομές σε κάθε καλοκαίρι, ειδάλλως θα είναι στα 16-18.000χλμ το χρόνο.


Μια χαρά είναι τα σκέτα ηλεκτρικά, και παιχνιδάκι είναι η φόρτιση στο σπίτι, εφόσον μιλάμε για μονοκατοικία.

Οι αποστάσεις που κάνουμε καθημερινά, είναι της πλάκας.

Μόνο και μόνο για να μην ακούς κανένα κινητήρα και εξάτμιση, αξίζει.



 
Last edited:



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
154.980
Μηνύματα
2.364.010
Members
35.168
Νεότερο μέλος
zisisv
Top