Αδιαφορώντας για τα βασικά...

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Υποχρεωτικά, θα συνεχίσω την πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση στα της ακουστικής χώρων.

Μία φωτογραφία = χίλιες λέξεις. :prof:
Γιαααα δώσε!



Το παραπάνω σύστημα (γνωστού μέλους όλων των ελληνικών φόρουμ αλλά και του ACA) αποτελείται από:

Mark Levinson 390
Lamm LL2
Lamm ML1 Push Pull 90wpc mono-blocks
Zignali HM115
ICs Acrolink 7N-D-5000
Speaker Cables Nirvana SX
Φυσικά διαθέτει ξεχωριστή γραμμή ρεύματος από τον πίνακα.

Δεν μπορώ να υπολογίσω το ακριβές τίμημα για την αγορά ενός τέτοιου συστήματος. Στο περίπου πρέπει να μιλάμε για ένα... διαμέρισμα. Δεν θα σταθώ στις από εδώ κι εκεί κριτικές όσων άκουσαν αυτό το σύστημα.

Παρατηρώ τα εξής:
- Από την δεξιά μεριά του χώρου ακρόασης δεν έχουμε τοίχο.
- Το αριστερό ηχείο είναι κολλημένο στην γωνία και έχει μπροστά του έναν καναπέ.
- Ανάμεσα στα ηχεία έχουμε κάτι απλό. Μια τηλεόραση γύρω στις 50 ίντσες. :happy_9:
- Κάποτε στην θέση των zignali είχε... πάνελ.:shock:

Δυστυχώς, θα ήμουν ψεύτης αν δεν έλεγα ότι αυτό που βλέπω οφείλει να ΜΗΝ παίζει. Αν αρκεστώ στις κολακείες πχ για τα lamm, θα κοροϊδέψω τον κάτοχό του. Εδώ μιλάμε για μια περίπτωση από όπου λείπει το βασικότερο συστατικό ενός καλού συστήματος, η συμμετρία και κατ' επέκτασην η στερεοφωνία.

Το παραπάνω μπορώ να πω ότι αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα προς αποφυγή, εννοώντας ότι αν ο χώρος σας είναι έτσι, είναι έγκλημα η επένδυση σε τέτοιες μηχανές κι ας λέτε ότι είναι... hi end.

Επειδή ακούστηκε ότι τα ισοπεδώνουμε όλα, ιδού ο λόγος.
Να βράσω λοιπόν το hi end το οποίο το μόνο που ξέρει να κάνει είναι να υπερασπίζεται τα καλώδια, όταν δεν λέει τίποτα γι αυτό το πράγμα.

Τα σχόλια δικά σας.


p.s. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων τονίζω ότι η κριτική μου είναι απολύτως καλοπροαίρετη και δεν αποτελεί παρά την ταπεινή προσωπική μου άποψη...
 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
5.935
Reaction score
12.622
Αν δεν περάσεις από τη σχολή της "απολύτου συμμετρίας", δεν μπορείς να καταλάβεις τη σημασία αυτής.
 



Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Ο ζωγραφικός πίναξ αποκαλύπτει ένα σπιτικό αφιερωμένο στην Τέχνη.
 

Μηνύματα
2.488
Reaction score
383
Χτιζοντας δεξια εναν τοιχο και βαζοντας ενα δευτερο καναπε, τουλαχιστον θα εχει συμμετρια!
 

Μηνύματα
13.654
Reaction score
6.621
Εξαιρετικο συστημα αλλα με λαθος ηχεια σε λαθος χωρο.Τι ποσοστο απο αυτο που μπορει να δωσει αυτος ο συνδυσμος ακουει ο φιλος μας αραγε?
Ειναι ομως και το βασικο μειονεκτημα της πλειοψηφιας των χαιενταδων στην Ελλαδα,ο χωρος.
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
894
Απάντηση: Αδιαφορώντας για τα βασικά...

Και ρωτάει ο αφελής σε άλλο forum:

"Εγώ, για χάρην της κουβέντας και μόνον, δέχομαι ότι το πόσο συμμετέχουν τα καλώδια στην απόδοση της ηχητικής αλυσίδας δεν έχει αποδειχθεί ακόμα.

Η σημασία του χώρου δεν έχει αποδειχθεί ακόμα? Δε νομίζω.
Γιατί λοιπόν οι περισσότεροι που θεωρούν εαυτούς hi-endάδες δίνουν με χαρά ένα σκασμό λεφτά σε καλώδια, η συμβολή των οποίων στην απόδοση της ηχητικής αλυσίδας δεν έχει αποδειχθεί ακόμα, και δεν τα δίνουν στη βελτίωση του χώρου τους όπου τα πράγματα είναι 1+1=2 και μπορεί κάποιος ειδικός να τους προβλέψει με ακρίβεια το πως και τι θα κερδίσουν απο την κάθε αλλαγή?"


Και άντε, υπάρχει ο φόβος της παντόφλας, και λογικό άλλωστε, οπότε δε μπορείς να φέρεις το χώρο στα μέτρα σου και να κάνεις αυτά που θα προτείνει ο ειδικός.
Σε αυτή την περίπτωση, ο ίδιος αφελής νεαρός, θεωρεί πως, αντί να δώσεις 20 χιλιάρικα για να περάσεις απο Nordost σε JPS, ίσως θα ήταν λογικότερο να κρατήσεις αυτά τα 20 χιλιάρικα στην τράπεζα και να τα χρησιμοποιήσεις για να νοικιάσεις ένα άλλο χώρο, τον οποίο θα διαμορφώσεις όπως χρειάζεται για να αποδώσει τα μέγιστα το σύστημά σου, χωρίς το φόβο της παντόφλας.
Να πιάσουν και τόπο τα εκατομμύρια που έχεις δώσει για την τρέλα σου, βρε αδερφέ...
Με 20 χιλιάρικακια έχεις ένα σπιτάκι (ας πούμε με 500 ευρώ ενοίκιο το μήνα που μπορεί να είναι και πολύ λιγότερα) όλο δικό σου για να κάνεις τα γούστα σου (περί HiEnd και όχι μόνο - ιφ γιού νόου γουάτ άη μην) για 3.5 χρόνια.

Αλλά τι ξέρει απο αυτά ο πιτσιρικάς....
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Δεν θα πρέπει να υπερεκτιμήσουμε την συμμετοχή του χώρου στα ηχητικά. Αν μας διαβάζει κανένας φυσιολογικός άνθρωπος θα του στρίψει...

Όμως, σε αυτό που λέμε hi end, υποτίθεται ότι ψάχνουμε το τέλειο. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν να μιλάμε για θέματα όπως η συμπεριφορά των καλωδίων ρεύματος ή των βάσεων στήριξης σε ένα rack και να αδιαφορούμε για τα "βασικά". Αυτό για το οποίο εδώ και καιρό φωνάζω είναι ότι κάποιοι προσπαθώντας να αγγίξουν την τελειότητα, χάνουν τον μπούσουλα και πέφτουν σε υπερβολές, νομίζοντας ότι οι λεπτομέρειες είναι ουσία και η ουσία... λεπτομέρειες.

Όλα δεκτά, ίσως όμως κάποτε θα πρέπει να βάλουμε προτεραιότητες.

Μακάρι να έχει ο κόσμος χρήματα να αγοράζει ακριβά συστήματα. Όπως φαίνεται όμως, παρά την επιμονή κάποιων, αυτό, (δηλαδή το χρήμα), δεν φτάνει για να φέρει το αποτέλεσμα, διότι πολύ απλά αυτό το χόμπι δεν αφορά στην κάλυψη των καταναλωτικών μας αναγκών...
 

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
p.s. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων τονίζω ότι η κριτική μου είναι απολύτως καλοπροαίρετη και δεν αποτελεί παρά την ταπεινή προσωπική μου άποψη...
Και την δική μου. :respect:

Να υπερθεματίσω λέγοντας επίσης ότι μαλλον τα καλώδια είναι πρωτίστως υπεύθυνα για την όποια ανισορροπία.
Έχουν αγοραστεί σε λάθος χρώμα. :shock:
Πράγμα που σίγουρα θα επηρρεάσει τις απο-χροιές! :happy_8: :cool_8:



Όμως, σε αυτό που λέμε hi end, υποτίθεται ότι ψάχνουμε το τέλειο. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν να μιλάμε για θέματα όπως η συμπεριφορά των καλωδίων ρεύματος ή των βάσεων στήριξης σε ένα rack και να αδιαφορούμε για τα "βασικά". Αυτό για το οποίο εδώ και καιρό φωνάζω είναι ότι κάποιοι προσπαθώντας να αγγίξουν την τελειότητα, χάνουν τον μπούσουλα και πέφτουν σε υπερβολές, νομίζοντας ότι οι λεπτομέρειες είναι ουσία και η ουσία... λεπτομέρειες.
Αυτό που λέμε....."κοιτώντας το κοντέρ βρεθήκαμε στα χωράφια". :happy_6:
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Συγνώμη για το off topic...

Επειδή κάτι πήρε το αυτί μου (το δεξί το καλό :happy_9:), ότι ο κάτοχος του συστήματος της φωτογραφίας ενοχλήθηκε, τον παρακαλώ πάρα πολύ αν θέλει να επικοινωνήσει μαζί μου με pm ή με email ([email protected]) για να συζητήσουμε τα δέοντα...

Ευχαριστώ...
 

Μηνύματα
518
Reaction score
77
Το παραπάνω μπορώ να πω ότι αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα προς αποφυγή, εννοώντας ότι αν ο χώρος σας είναι έτσι, είναι έγκλημα η επένδυση σε τέτοιες μηχανές κι ας λέτε ότι είναι... hi end.
θεωρητικά είμαι υποχρεωμένος να συμφωνήσω μαζί σου.
Επί της ουσίας όμως δεν μπορώ να είμαι τόσο κατηγορηματικός για τους εξής λόγους.

(1) Το Hi-End - όπως πολλοί το αντιλαμβάνονται - δεν είναι μόνο η αναζήτηση της τελειότητας στην αναπαραγωγή του ήχου ( με τί κριτήρια ; ) αλλά και η αναζήτηση για το στήσιμο ενός συστήματος το οποίο να τους εκφράζει προσωπικά. ( Πού είσαι Κόγια να με καμαρώσεις :happy_9: )

Κατά συνέπεια, η "επένδυση σε τέτοιες μηχανές" - κυρίως ηχεία - οι οποίες εν γνώση του αγοραστή δεν θα αποδώσουν τα μέγιστα, αλλά τα προσδοκώμενα, δεν συνιστά έγκλημα αλλά προσωπική "τρέλα" και "πείσμα" από την πλευρά του αγοραστή.

(2) Δεν είναι σπάνιο φαινόμενο συστήματα υψηλού κόστους όπως το ανωτέρω να αποδίδουν ασυνήθιστα καλά σε χώρους όπου απλά δεν προβλέπεται κάτι τέτοιο. Είχα την τύχη να ακούσω σε δύο διαφορετικούς χώρους ένα ηχητικό σύστημα το οποίο - κατά την άποψή μου - τιμά την μουσική αλλά και την πιστή αναπαραγωγή του μουσικού συμβάντος. Καί στις δύο περιπτώσεις ( δωμάτιο ξενοδοχείου στην μία περίπτωση και φροντισμένος ακουστικά οικιακός χώρος στην άλλη ) το σύστημα επέδειξε τις ίδιες αρετές που το έκαναν να ξεχωρίζει σαν την μύγα μέσα στο γάλα από τα άλλα συστήματα της Εκθεσης.

(3) Με βάση την προσωπική μου εμπειρία, το ζητούμενο σε τέτοιες περιπτώσεις είναι η ευελιξία στην τοποθέτηση των ηχείων αλλά και του ακροατή άσχετα αν ο χώρος είναι καλός, κακός ή μέτριος ακουστικά.


Επειδή ακούστηκε ότι τα ισοπεδώνουμε όλα, ιδού ο λόγος.
Να βράσω λοιπόν το hi end το οποίο το μόνο που ξέρει να κάνει είναι να υπερασπίζεται τα καλώδια, όταν δεν λέει τίποτα γι αυτό το πράγμα.
Συμφωνώ και επαυξάνω.

Η προοπτική ενός "κακού" χώρου ακρόασης δεν θα με απέτρεπε απο την αγορά ενός συστήματος υψηλού κόστους. Πλήν εξαιρέσεων, ( πχ. χώρος πολύ μικρός σε μέγεθος ) υπάρχουν πολλές δυνατότητες βελτίωσης χωρίς την χρήση ειδικών προϊόντων ακουστικής, εφ' όσον υπάρχει ευελιξία στο στήσιμο ηχείων-ακροατή. Πχ προ ετών και σε χώρο που με το ζόρι "παίζανε" τα SPICΑ TC-50 είχα στήσει ενα ζεύγος Apogee Stage. Γνώριζα ότι ο ήχος θα ήτανε ανακόλουθος με την ποιότητα του συστήματος, αλλά είχα πεισμώσει για την αγορά των Stage. Πέρασαν δύο χρόνια μέχρι να στήσω σε "καλό" χώρο τα Stage, αλλά δεν το μετάνοιωσα.

Τώρα βέβαια η συγκεκριμένη περίπτωση είναι εμφανώς δύσκολη, αλλά δεν έχω προσωπική άποψη.
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Να κάνω μια αφελή ερώτηση; Μήπως τα καλά συστήματα ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες παίζουν παπάδες μη χαμπαριάζοντας απο θεωρίες;
 



Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Απλά πράγματα.
Δύο ηχεία που φωνάζουν και ένας ακροατής στη θέση του. Δύο πόντοι παραπέρα και ακούς άλλη ηχογράφηση.
 


Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.910
Reaction score
2.524
Λίγο ή πολύ, το χόμπι μας είναι εντελώς μοναχικό. :cool_4:

Αναλόγως βέβαια και της σχεδιαστικής φιλοσοφίας των ηχείων...
 

Μηνύματα
518
Reaction score
77
Να κάνω μια αφελή ερώτηση; Μήπως τα καλά συστήματα ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες παίζουν παπάδες μη χαμπαριάζοντας απο θεωρίες;
Πέραν του αναμενόμενου ενδεχομένως ναί, "παπάδες" σε σχέση με τις πραγματικές δυνατότητες του συστήματος όχι.

Το σύστημα στο οποίο αναφέρθηκα σε προηγούμενο post, έπαιζε μεν "παπάδες" στο δωμάτιο του ξενοδοχείου αλλά στο σπίτι του ευτυχούς ιδιοκτήτη μαζεύτηκαν και "δεσποτάδες" και "μουφτήδες" και "Δαλαλάμες", κοντολογίς όλο το ιερατείο του πλανήτη. Το σύστημα αυτό ήταν τόσο καλό ώστε οι βασικές του αρετές επέζησαν των αντίξοων συνθηκών.

Είναι δεδομένο ότι ένας "καλός" χώρος ακρόασης θα επιτρέψει στο σύστημα να αναδείξει τις αρετές του στο μέγιστο.

Τώρα τί συνιστά "καλό", "κακό" ή "μέτριο" χώρο είναι πολύ σχετικό.

Στέκομαι ξανά στο θέμα θέσης των ηχείων και του ακροατή. Εάν υποθέσουμε ότι έχουμε ένα άσχημο χώρο ειδικά στις χαμηλές συχνότητες όπου γίνεται το καλό το μπέρδεμα, σε πληροφορώ ότι μπορούμε να λύσουμε σε σημαντικό βαθμό προβλήματα στην απόδοση των χαμηλών εάν έχουμε ευελιξία στην τοποθέτηση ηχείων-ακροατή.

Μια καλή αρχή είναι η τοποθέτηση ηχείων και ακροατή στα τρίτα ή πέμπτα των διαστάσεων ενός χώρου, εκεί δηλαδή όπου βασικοί συντονισμοί δεν έχουν έντονη παρουσία. (Δέν ισχύει για τα δίπολα συμβατικά ή πάνελ )

Ολα αυτά βέβαια είναι γνωστά αλλά δύσκολα εφαρμόσιμα στους οικιακούς χώρους όπου στην ιδανική θέση ακρόασης βρίσκεται η τραπεζαρία και την ιδανική θέση των ηχείων κοσμούν ένα σετάκι από ωραίες πολυθρόνες οι οποίες δεν θα μετακινηθούν ούτε με την συντέλεια του κόσμου.

Βαγγέλη, ένα από τα λίγα έξυπνα πράγματα που έκανα στη ζωή μου ήταν να "πατήσω πόδι" στην συμβία μου στο θέμα της θέσης των ηχειών απο την αρχή. :happy_9: Ετσι δημιούργησα "δικαστικό προηγούμενο" το οποίο με ακολουθούσε σε κάθε σπίτι που νοικιάζαμε. Μετά ήρθε ο μπόμπιρας.....

Βαγγέλη άστο... Εάν δεν μπορούν να τοποθετηθούν ηχεία και ακροατής σε θέση κοντά στην ιδανική, η υπόθεση είναι σχεδόν χαμένη. Μετά χρειάζεται χοντρή επέμβαση στην ακουστική του χώρου η οποία συνοδεύεται συνήθως με άμεση σύγκρουση με τον έτερον ήμισυ το οποίον - ώς γνωστό - είναι ο αφανής δικτατορίσκος-σατράπης-αφέντης ( διαλέγετε και παίρνετε.. ) στο σπίτι.

Εάν όμως έχεις δικό σου χώρο....... :cool_4:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.647
Μηνύματα
2.870.598
Members
37.926
Νεότερο μέλος
Demetriiosk71
Top