Ακούγεται καλύτερα. Δηλαδή;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Αποφεύγω να ακούω τετοια βδελυρά :fuckyou:
Νομίζεις :fuckyou:

Οι εποχές της ηχογράφησης με ένα μικρόφωνο στο κέντρο και μπροστά από την ορχήστρα, ανήκουν στο παρελθόν. Ο Κόγιας κι ο μπουτχιας έχουν ρίξει κάτι ψιλοβελονιές στους τρόπους ηχογράφησης, στον αριθμό των μικροφώνων κλπ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
Νομίζεις :fuckyou:

Οι εποχές της ηχογράφησης με ένα μικρόφωνο στο κέντρο και μπροστά από την ορχήστρα, ανήκουν στο παρελθόν. Ο Κόγιας κι ο μπουτχιας έχουν ρίξει κάτι ψιλοβελονιές στους τρόπους ηχογράφησης, στον αριθμό των μικροφώνων κλπ.
Καταραμένοι σάουντ εντζινιερς >:(>:(>:(
[DOUBLEPOST=1472990230][/DOUBLEPOST]Στην κλασικη παντως πολλές αλητείες δεν γίνονται Κώστα, τουλαχιστον όχι συχνά.
 

Κ

κιμωνhifi

Guest
Όχι, όχι το volume,καμία σχέση, μπορεί μια συσκευή να παίζει όπως λέμε επίπεδα, περισσότερες φορές συμβαίνει αυτό στα πικάπ και στα ηχεία ή αν αλλάξουμε ενισχυτή με κάποιον που οδηγεί επαρκώς τα ηχεία. Πάρα πολλά συστήματα είναι λάθος στημένα σε αυτό το σημείο. Εδώ τα ενεργά είναι όντως μία λύση.
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
Θέμα με ουσία. Ας συγκεντρώσω μερικά- καθόλου πρωτότυπα- κριτήρια. Ξεκινάμε.

Πρώτα η μεσαία περιοχή, όπως αναφέρθηκε.
Εκεί υπάρχει η μεγαλλίτερη ευαισθησία και επομένως συγκεντρώνεται η προσοχή.
Πως χειρίζεται, αναλύει,περιγράφει κάθε συσκευή τη μεσαία περιοχή.

Ρυθμός,χρονισμός,Prat, όπως θές πέστο. Υποσυνείδητα ,δίνουμε μεγάλη σημασία. Κανένας δεν θέλει να ακούει τους μουσικούς να παίζουν σαν να έχουν πάρει υπνοστεντόν.

Σώματα. Μεγάλα.Τί να την κάνεις την ακρίβεια - λεπτομέρεια όταν δεν πείθουν τα σώματα.

Χροιές. Τα όργανα πρέπει να έχουν το αρμονικό τους αποτύπωμα. Να είναι αναγνωρίσιμα.
Λιγότερο απαραίτητο στην ηλεκτρική -ηλεκτρονική μουσική.

Δυναμικά. Μίκρο-Μάκρο. Μερικοί ορκίζονται στα πρώτα.

Δυναμική περιοχή. Η διαφορά μεταξύ χαμηλότερου δυνατότερου ήχου.Να μήν είναι περιορισμένη, συμπιεσμένη.

Εκταση συχνοτήτων. Να είναι full range.

Διαφάνεια. Κάτι εύκολα αναγνωρίσιμο αλλα δύσκολο να ορισθεί.

Τονική ακρίβεια. Ο θόρυβος και η παραμόρφωση να μην οδηγούν σε τονικές αλλοιώσεις.
Τα φθηνά συστήματα συνήθως φαλτσάρουν.

Με αυτά τα κριτήρια σαν βασικά κρίνω και συγκρίνω και καλή τύχη να τα βρείς συγκεντρωμένα στην ίδια συσκευή ή σύστημα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
χαρακτηριστικό που βελτιώνει ή που χειροτερεύει το πως "ακούγεται" ειναι το room-boom
Το ρουμ μπουμ κατοχυρώθηκε στον κύριο.

Τροφή για σκέψη και σχολιασμό στο τέλος: τα στάσιμα του χώρου και οι αναπόφευκτοι ιδιοσυντονισμοί λόγω διαστάσεων, ως γνωστόν είναι αναπόφευκτα χαρακτηριστικά όλων των χώρων, μηδενός εξαιρουμένου. Τα μηχανήματα δεν ευθύνονται για αυτά. Οπότε βελτίωση μπορεί να υπάρξει με περιποίηση του χώρου, κι αυτό γίνεται επιστημονικά με μετρήσεις για να βρείς τις προβληματικές συχνότητες, και η όλη διαδικασία επίλυσης του προβλήματος δεν βασίζεται σε ακροάσεις αλλά σε επιστημονικά δεδομένα κατασκευής πχ διαχυτικών διατάξεων που προβλέπονται από τα χαρτιά για κάθε πρόβλημα. Σε αυτην την περίπτωση, αφού έχεις πιστοποιήσει την υπαρξη του προβλήματος και πχ φωνάξεις ειδικό να σου κάνει μετρήσεις και να φτιάξει το χώρο, στον φτιάχνει και μετά κάθεσαι και ακούς και δέχεσαι αυτό ως καλύτερο ακόμα κι αν δε σ'αρέσει, αν πχ μία μπότα που την άκουγες πιο γεμάτη και πιο εντυπωσιακή τωρα γίνει πιο λεπτή και στεγνή, καθως σε άλλες μουσικές ακούς ότι το παλιό πρόβλημα έχει εξαφανιστεί, άρα όλα είναι πιο σωστά, είτε κάποια μας αρέσουν ή δε μας αρέσουν.;)
Άρα ας αλλάξουμε λίγο εστίαση και να δούμε που εμπλέκεται το αφτί για το ρουμ μπουμ σε συγκριτικές δοκιμές συσκευών, και πότε το αφτί θα μας πει αν μία συσκευή είναι καλύτερη γιατί ακούγεται καλύτερα γιατί βγάζει στον ίδιο χώρο λιγότερο ρουμ μπουμ. Οι πιθανές περιπτώσεις είναι 3:
1) αλλαγή ηχείου με νέο που δε μπορεί να οδηγήσει πλήρως το χώρο, με ανεπάρκεια στις χαμηλές δηλαδή, οπότε ο χώρος διαμαρτύρεται λιγότερο και το αφτί ακούει βελτίωση στο ρουμ μπουμ.
2) επιλογή ενισχυτή με ελαττωμένη απόκριση ή δυνατότητα οδηγησης χαμηλά, ή το πιο συχνό με τυχαία χαρακτηριστικά νταμπινγκ φακτορ στο φάσμα, οπότε δημιουργείται τυχαία βύθιση απόκρισης που συμπίπτει με την προβληματική περιοχή του χώρου, κι εκλαμβάνεται ως βελτίωση του ρουμ μπουμ.
3) επιλογή ηχείου με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά λοβού ακτινοβολίας, ώστε να συμμετέχει λιγότερο ο χώρος κι άρα να μειώνεται το αντιληπτό από το αφτί ρουμ μπουμ. Εδώ όμως μιλάμε για λοβούς ακτινοβολίας, που περιγράφονται πλήρως με επιστημονικά κριτήρια και δεν τίθεται θέμα επιλογής με βάση το αυτί, άρα τη βελτίωση την κάνεις με επιλογή από pdf αποκρισεων και λοβών.

Τι μένει για το αφτί; Στο τέλος θα το δούμε. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
4.867
Reaction score
3.925
Ως συνηθως παραπλανητικα ερωτηματα βαζει ο Κωστας.

Η αληθεια ειναι μονο μια. Η μουσικη προσφερει συναισθημα. Αυτη ειναι η αρχη και το τελος.

Και φυσικα Το Ματι παιζει τον πιο σημαντικο ρολο στην ακοη!

Αν εχεις ενα πανεμορφο ηχοσυστημα ΑΝΟΙΓΕΙ τ αυτι σου :). Ετσι απλα.

Πχ ενα ωραιο πικαπακι (απο Oracle και πανω) phono σαν το Sunilda, προενισχυτη και μονομπλοκ ενισχυτες μονομπλοκ τυπου πχ Audio Valve (Challenger 250+Eclipse). Για βαλτε και κοντα σ αυτα και κανα ΗΧΕΙΟ σαν το Acapella (Cellini) η τα Tannoy royal.

Ενω απο την αλλη αν βαλεις κανα μικρουτσικο ηχειο με ενισχυτες που σχεδον δεν τους βλεπεις, η πηγη κι αυτη αορατη τοτε στενευει και ο λοβος του αυτιου (Ο Μπουτχιας καπου θα βρει την επιστημονικη εξηγηση!). Οποτε η αρχικη ερωτηση χανει την αξια της!

Στην πρωτη περιπτωση εχεις διαφανη εικονα μ ολες τις λεπτομερειες. Δεν ανοιγει μονο τ αυτι σου αλλα και η καρδια σου Ξαναερωτευεσαι ενα πραγμα ρε παιδι μου. Τα αλλα πολυ ξενερωτα μοιαζουν. Ετσι ξεκινουν οι ερμαφροδιτες καταστασεις. Οχι ανκορ οχι χυπεξ, ψηφιακες ρρια, πραττ, ΡΤ60. Τι ειναι αυτα ρε γμτ. Μουσικη ακουμε η γεωμετρια?

Για φανταστειτε να εχετε κανει μια ρομαντικη ατμοσφαιρα με κερακια το βραδυ αργα, απο το παραθυρο (ναι αυτο που εχει και τζαμι :headbang:) να εχετε απεναντι σας τον ουρανο με τ αστρα. και να παιζει το Zingali ΗΜ 2.15 με Macintosh MC600 πικαπ το Solid Reference της Solid State audio. Ε ρε καταστασεις. Τι να συγκρινεις. Βασικα ποιος ασχολειτε μ αυτες. Αφου εισαι στον ουρανο, ταξιδευεις.
Οποτε οι ανωθεν ερωτοαπαντησεις ειναι για τους τζιντζικουφρηκουλες. :drinks: Εμεις λυσαμε προ πολλου αυτα τα φιλοσοφικα ζητηματα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Το Ματι παιζει τον πιο σημαντικο ρολο στην ακοη!
Η σοφία του συνεπίθετου φίλου μου, αποδεικνύεται για άλλη μία φορά!

Τα σέβη μου μπιλ.

Απολύτως ορθό και απολύτως σεβαστό το επιχείρημά σου.

Δεν έχω τίποτα να προσθέσω ή να σχολιάσω.

Κατοχυρώθηκε στον κύριο πως το μάτι παίζει κυρίαρχο ρόλο στην εκτίμηση για το ποια συσκευή, ποιά αλλαγή, ποια διαφοροποίηση ακούγεται καλύτερα.

Στο τέλος πιθανολογώ να είναι το μόνο όρθιο επιχείρημα στο χώρο της υποκειμενικής εκτίμησης του καθενός. Η λατρεία του ωραίου! ;)
 

D

Deleted member 23222

Guest
Η εικόνα που στήνεται και οι δυναμικές που υποστηρίζονται με...ρεαλισμό.
Μια τονική ισορροπία,που όταν κλείνεις τα μάτια,φέρνεις τον καλλιτέχνη με την μπάντα στο σαλόνι σου,να παίζει μόνο για σένα...

Αμέσως μετά το μπουμάρισμα,με εκνευρίζει το "σίγμα" στις φωνές,όταν δεν είναι αυτό που θέλω.
Έχω παρατηρήσει όμως ότι αυτό είναι και θέμα παραγωγού...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Στην σεβαστή επίσης άποψη της αληθοφάνειας, άποψη που κυριαρχεί θα έλεγα στο χώρο, θα ήθελα να γράψω το εξής:

Παω στοίχημα ότι θέλετε, πως σε οποιοδήποτε χώρο και σε οποιοδήποτε ηχοσύστημα και με οποιαδήποτε μουσική επιλέξετε ως δοκίμιο για έλεγχο, αν κάνουμε ένα συγκριτικό τεστ και μαζευτούν πχ 20 άνθρωποι, και φτιάξω με τη μέτρικ 10 διαφορετικές εκδοχές του δοκιμίου προς ακρόαση, με χρήση ισοστάθμισης και καρακτερς από τη μέτρικ, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να επιλέξετε ως πιο αληθοφανές άκουσμα το αυθεντικό περιεχόμενο της όποιας ηχογράφησης.

Είναι απολύτως βέβαιο πως θα επιλέξετε ως πιο αληθοφανές κάποιο από τα πειραγμένα, όπου θα έχω προσθέσει κάποιες αλλοιώσεις στο αγνό παρθένο σήμα.

Επαναλαμβάνω: πάω στοίχημα ότι θέλετε. Σε όποιο ηχοσύστημα θέλετε και με όποιο μουσικό αρχείο επιθυμείτε.
 

Μηνύματα
5.280
Reaction score
6.428
Στο κυνηγι της απολυτα πιστης αναπαραγωγης το αυτι δεν ειναι κριτηριο, η εαν θελετε τα δικα μου σιγουρα δεν.. θελει πολυ εμπειρια και πολλαπλες συγκρισεις ακορασεις με μετρησεις για να αρχιζει διαβαζοντας να καταλαβαινει , τι ειναι αυτο που ακουει..
Πως να γνωριζουμε το πρωτοτυπο και ποσο καλα εχει αποδοθει πλυν του αρχικου ηχοληπτη? ποια σκηνη , ποιο βαθος? ποιες χροιες ειδικα οταν η ζωντανη εμπειρια των περισσοτερων ειναι συναυλιακη μεσω pa ηχειων?
Απο την αλλη μη νομιζετε οτι οι μουσικοι δεινουν τοσο βαση σε αυτα , ποιο πολυ το πως εχουν ερμηνευτει τους αποσχολει παρα το πως ακουγεται...
Οποτε δεν ξερω εαν και το ζητουμενο ειναι η απολυτη αναπαραγωγη ,η πιστη αναπαραγωγη του πρωτοτυπου που ποτε δε θα μαθουμε εαν εχει αποδωθει σωστα και ισως εαν εχει αποδοθει να μη μας αρεσει, οποτε γιατι να μη ειναι πασπαλισμενα με ολιγον τι αχνη , να ειναι ποιο γλυκα :)και να θελουμε να τα ξαναδοκιμασουμε? :)
Τι να κανουμε μπορει εγω να θελω τη γυναικα με καμπυλες και δερματινα και οχι φλατ, πλακα τα γαλονια που ειχε πει και μια ψυχη...:D
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Στο παρόν θρεντ προφανώς δεν απέχω από τις απαντήσεις, καθότι και γω έχω αφτιά και ακούω κάθε αλλαγή και διαφοροποίηση στο ηχοσύστημα και φυσικά θέλοντας και μή θα μου σχηματισθεί εντύπωση καλύτερου ή χειρότερου ακούσματος ακόμα και για το τελευταίο καλώδιο.

Προσωπικά δίνω αξία στις εξής 4 παραμέτρους του ακούσματος για να βγάλω άποψη, την οποία όπως ξέρετε την έχω καρφιτσωμένη στον πίνακα των άχρηστων πληροφοριών της ημέρας. Τες πα, αυτές είναι οι δικές μου 4 παράμετροι:

1. ατάκα - δυναμικά: Όσο πιο πολύ χτυπάει, είτε τουμπερλέκι είτε καμπανάκι, εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει.

2. Έλεγχος: αυτό που χτυπάει, όσο πιο γρήγορα συμμαζεύεται, εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει.

3. Ανάλυση: όχι η φαινομενική ανάλυση των πριμων, η πραγματική, να ακούσω κάτι ακόμα, να διακρίνω μία φωνή ακόμα, μία κλανιά, οτιδήποτε προστίθεται στην αντιληπτή περιοχή, εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει.

4. Ενόχληση σε υψηλές στάθμες: όσο πιο δυνατά ακούω χωρίς να με ενοχλεί, εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει. Αυτό πάει πακέτο με τη διαφοροποίηση του ακούσματος αυξανόμενης της στάθμης. Όσο λιγότερη, τόσο εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει.

Αυτά τα 4 μόνο. Τίποτε άλλο.

Σχολιαστε ελεύθερα. Και συνεχίστε, ώστε να κατατεθούν κι άλλες απόψεις, να δούμε βρε αδερφέ πως επιλέγει ο κόσμος, με τι κριτήρια, τι παίζει καλύτερα. Νομίζω είναι το πιο σημαντικό τμήμα των ακροάσεων όσον αφορά την κριτική συσκευών και τις απόψεις που κυκλοφορούν! ;)
 

Κ

κιμωνhifi

Guest
Εδώ μιλάμε για σύγκριση 2 συσκευών στον χώρο μας. Έχουμε ήδη κάποια και βάζουμε κάποια άλλη για να δούμε τι γίνεται.
Ο χώρος, το σύστημα με την ήδη υπάρχουσα συσκευή και το υλικό που θα αναπαραχθεί είναι λογικά γνωστά. Άρα ελέγχουμε όπως έγραψε ο Κώστας τι αλλάζει στον ήχο με το αυτί και μόνο. Σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να γίνει και με άλλους τρόπους.
Κάτι που συνήθως γίνεται στα reviews με τα λεγόμενα συστήματα αναφοράς.
Συνήθως δεν παίζουμε με την ένταση, προσπαθούμε να ακούσουμε και τις δύο συσκευές στην ίδια στάθμη. όμως αυτό δεν είναι εύκολο όταν συγκρίνουμε κεφαλές, ενισχυτές ή ηχεία.
Συνολικά είναι όπως όταν μπαίνουμε σε ένα δωμάτιο από τις γνωστές εκθέσεις ήχου, ή μας αρέσει το πακέτο ή όχι.
Σπίτι μας όμως υπάρχει περίπτωση κάποια νέα (για το σύστημα) συσκευή να μην ταιριάζει ή να μην μπορεί να βελτιώσει τον ήχο και να ρίχνει το συνολικό αποτέλεσμα έστω και λίγο. Αδιάφορο στην τελική να τσεκάρουμε τα σημεία.
Οπότε ένας παράγοντας έστω και γενικόλογος είναι η ψευδαίσθηση. Κατά πόσο το σύστημα βελτιώνεται έτσι ώστε να μας κάνει να θέλουμε να ακούμε περισσότερο από αυτό.
Αν αυτό είναι πιστή αναπαραγωγή, αν πλησιάζει το master, αν μετράει καλά κλπ είναι από ότι ξέρω σχόλια που αφορούν άλλα θέματα και όχι αυτό.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Αποφεύγω να ακούω τετοια βδελυρά :fuckyou:
Νομίζεις :fuckyou:
Οι εποχές της ηχογράφησης με ένα μικρόφωνο στο κέντρο και μπροστά από την ορχήστρα, ανήκουν στο παρελθόν. Ο Κόγιας κι ο μπουτχιας έχουν ρίξει κάτι ψιλοβελονιές στους τρόπους ηχογράφησης, στον αριθμό των μικροφώνων κλπ.
Και πιθανότατα κάποιες να τον έχουν ενθουσιάσει ακριβώς χάρη στη μαεστρία των εμπλεκόμενων ηχητικών μηχανικών.Μεγάλο πλήθος ηχογραφήσεων επιτελείται πλέον με τεχνικές close miking και μίξη των επιμέρους ηχοληψιών.Εάν μάλιστα αναλογιστούμε ότι αναλόγως θέσης προς καταγραφόμενο όργανο και πολικής απόκρισης για το αντίστοιχο μικρόφωνο σύλληψης τείνει να μη συλλαμβάνεται η ολοκληρωμένη πολική απόκριση του οργάνου σε όλες τις διαστάσεις,κατανοούμε την αναγκαία επεξεργασία για την επίτευξη τονικής ισορροπίας από τους συντελεστές μιας παραγωγής.
Επίκαιρον παράδειγμα ηχογραφημένοι τονισμοί στην απόδοση βιολιών που θα γίνονταν αντιληπτοί -απουσία επεξεργασίας- από τον ακροατή κατά την αναπαραγωγή υπό μορφήν ενοχλητικού ΄΄ξυσίματος΄΄.
...
Συνήθως δεν παίζουμε με την ένταση, προσπαθούμε να ακούσουμε και τις δύο συσκευές στην ίδια στάθμη. όμως αυτό δεν είναι εύκολο όταν συγκρίνουμε κεφαλές, ενισχυτές ή ηχεία.
Ο έλεγχος κατά τις αυξομειώσεις στη στάθμη ακρόασης,προφανώς επιτελείται στην εξέταση της αυτής συσκευής.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.246
Reaction score
78.925
Και πιθανότατα κάποιες να τον έχουν ενθουσιάσει ακριβώς χάρη στη μαεστρία των εμπλεκόμενων ηχητικών μηχανικών.Μεγάλο πλήθος ηχογραφήσεων επιτελείται πλέον με τεχνικές close miking και μίξη των επιμέρους ηχοληψιών.Εάν μάλιστα αναλογιστούμε ότι αναλόγως θέσης προς καταγραφόμενο όργανο και πολικής απόκρισης για το αντίστοιχο μικρόφωνο σύλληψης τείνει να μη συλλαμβάνεται η ολοκληρωμένη πολική απόκριση του οργάνου σε όλες τις διαστάσεις,κατανοούμε την αναγκαία επεξεργασία για την επίτευξη τονικής ισορροπίας από τους συντελεστές μιας παραγωγής.
Επίκαιρον παράδειγμα ηχογραφημένοι τονισμοί στην απόδοση βιολιών που θα γίνονταν αντιληπτοί από τον ακροατή κατά την αναπαραγωγή υπό μορφήν ενοχλητικού ΄΄ξυσίματος΄΄.
Μου δίνετε την ευκαιρία να ρωτήσω μερικές ερωτήσεις που με απασχολούν εδώ και καιρό:

Αυτές οι τεχνικές, γίνονται συχνά αντιληπτές σε ορχήστρες μικρής κλίμακας (κουαρτέτα, ορχήστρες δωματίου). Και πράγματι ειναι πολλές φορές ευχάριστες.

Κατα ποσο ειναι εφικτές σε συμφωνικές μεγαλες ορχήστρες; Έχετε υπόψιν σας εταιρίες που "βάζουν χέρι" άγαρμπα; Εχω δει φωτό να κρέμονται δεκάδες μικρόφωνα απο την οροφή πάνω απο την ορχήστρα....

Επειδή συχνά τέτοιες επεμβάσεις συνοδεύονται και απο επεμβάσεις στο δυναμικό εύρος, ούτως ώστε να ειναι ακόμα πιο εύπεπτες για streaming και MP3 players, αν καποια ηχογράφηση μου "βρωμάει" , τελευταία μου έγινε συνήθειο να την ψάχνω εδώ
http://dr.loudness-war.info

Σορρυ για το οφ τοπικ.
 

Κ

κιμωνhifi

Guest
Ο έλεγχος κατά τις αυξομειώσεις στη στάθμη ακρόασης,προφανώς επιτελείται στην εξέταση της αυτής συσκευής.
Προφανώς γιατί σε χαμηλότερες και υψηλότερες στάθμες τα πράγματα ίσως να αλλάξουν όπως γράφτηκε παραπάνω αλλά αυτό ισχύει και για τις δύο συσκευές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Μου δίνετε την ευκαιρία να ρωτήσω μερικές ερωτήσεις που με απασχολούν εδώ και καιρό:

Αυτές οι τεχνικές, γίνονται συχνά αντιληπτές σε ορχήστρες μικρής κλίμακας (κουαρτέτα, ορχήστρες δωματίου). Και πράγματι ειναι πολλές φορές ευχάριστες.

Κατα ποσο ειναι εφικτές σε συμφωνικές μεγαλες ορχήστρες; Έχετε υπόψιν σας εταιρίες που "βάζουν χέρι" άγαρμπα; Εχω δει φωτό να κρέμονται δεκάδες μικρόφωνα απο την οροφή πάνω απο την ορχήστρα....

Επειδή συχνά τέτοιες επεμβάσεις συνοδεύονται και απο επεμβάσεις στο δυναμικό εύρος, ούτως ώστε να ειναι ακόμα πιο εύπεπτες για streaming και MP3 players, αν καποια ηχογράφηση μου "βρωμάει" , τελευταία μου έγινε συνήθειο να την ψάχνω εδώ
http://dr.loudness-war.info

Σορρυ για το οφ τοπικ.
Τι ψάχνεις τώρα...

Εδώ ρε συ ένα σκέτο πιάνο αν δεις πόσες τεχνικές ηχογράφησης έχει, πόσες παραλλαγές σε αριθμό και θέση μικροφώνων, θα παθεις σοκ..

Μια τρομπέτα. Το μικρόφωνο μέσα στην τρύπα, βαθειά..

Νομίζω δεν έχει νόημα η αναζήτηση αυτή. Αστους να κάνουν τη δουλειά τους, κι ακου τη μουσική σου όπως στη σερβίρουν. Αλλιώς ξεκινας σπουδές ηχοληψίας, και πάλι χωρίς νόημα, εκτός κι αν πάρεις μικρόφωνα κι αρχισεις τα χαζα με καμία μετρικ παραμασχαλα, μέχρι να φτάσεις πάλι στην πρώτη προτροπή..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.105
Reaction score
124.671
Σχολιαζω πρωτος την αβεβαιότητα των δικών μου επιλογών, και δώστε και σεις σχόλια όσα θέλετε:

1. ατάκα - δυναμικά: Όσο πιο πολύ χτυπάει, είτε τουμπερλέκι είτε καμπανάκι, εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει.
Πονηροί τονισμοί στο φάσμα εκλαμβάνονται ως αυξημένα δυναμικά. Εύκολα ξεγελιέται το αφτί.

2. Έλεγχος: αυτό που χτυπάει, όσο πιο γρήγορα συμμαζεύεται, εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει.
Ελάττωση απόκρισης χαμηλά και γενικά ήπιες βυθίσεις στο φάσμα χαμηλών, παρέα με τονισμό σε πονηρές περιοχες, εκλαμβάνονται ως αυξημένος έλεγχος. Εύκολα ξεγελιέται το αφτί.

3. Ανάλυση: όχι η φαινομενική ανάλυση των πριμων, η πραγματική, να ακούσω κάτι ακόμα, να διακρίνω μία φωνή ακόμα, μία κλανιά, οτιδήποτε προστίθεται στην αντιληπτή περιοχή, εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει.
Όταν κάτι λείπει, αφήνει χώρο σε κάτι άλλο να φανεί. Όταν ακούς το νέο, παρασύρεσαι και δε ψάχνεις να βρείς τι γνωστό χάθηκε. Εύκολα ξεγελιέται το αφτί

4. Ενόχληση σε υψηλές στάθμες: όσο πιο δυνατά ακούω χωρίς να με ενοχλεί, εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει. Αυτό πάει πακέτο με τη διαφοροποίηση του ακούσματος αυξανόμενης της στάθμης. Όσο λιγότερη, τόσο εκλαμβάνεται ως βελτίωση, μ'αρέσει δε μ'αρέσει.
Ιδίως φυσικά όργανα, οφείλουν να σε ενοχλούν σε ψηλές στάθμες, φαντασου ένα κλαρίνο στο αφτί, που να μη σε ενοχλεί! Να είσαι πάνω από τα νταμς και να είναι όλα σμουθ, να μη σε τσακιζουν τα πατίνια όταν ο άλλος τα δίνει άγρια! Ύποπτο το να μη σε ενοχλεί το άκουσμα σε λαιβ στάθμες.. μπορεί να μ'αρέσει μεν, αλλά... Να που και πάλι εύκολα ξεγελιέται το αφτί.

Έχω λοιπόν κάποιο σημαντικό αντίλογο για τις δικές μου κρίσιμες παραμέτρους στο άκουσμα, αν και γενικά τις θεωρώ ως σχετικά ασφαλείς, τηρουμένων των αναλογιών των υπολοίπων. Όμως η προσωπική μου προτίμηση ακομα και σε 4 παραμέτρους, δε βλέπω να μπορεί να έχει οποιαδήποτε αξία ως τίποτε παραπάνω πέραν της προσωπικής επιλογής του καθενός, δηλαδή πχιασ'τ'αβγοκαικουρευτο.
 

Μηνύματα
1.864
Reaction score
4.430
@ costas EAR

Αν αυτά είναι πραγματικά τα μοναδικά σου κριτήρια, που δέν το πιστεύω,
νομίζω οτι έχεις κουραστεί άδικα όλα αυτά τα χρόνια.
Με ένα συνδιασμό Bryston-ATC θα είχες λύσει όλα σου τα θέματα πολύ νωρίτερα.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.317
Μηνύματα
2.858.303
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top