Αλήθειες και ψέματα για το γάλα

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
39.971
Reaction score
98.329
Από το www.gastronomos.gr


Τι είναι η παστερίωση, πότε το γάλα είναι «φρέσκο», γιατί είναι ακριβότερο στην Ελλάδα σε σχέση με άλλες χώρες; Δίνουμε απαντήσεις σε καίριες ερωτήσεις.

Τι είναι η παστερίωση και πόσα είδη υπάρχουν;

Πρόκειται για τη θερμική επεξεργασία την οποία υφίσταται το νωπό γάλα, προκειμένου να καταστραφούν παθογόνοι μικροοργανισμοί που απειλούν την υγεία μας και να επιμηκυνθεί η διάρκεια «ζωής» του. Υπάρχουν δύο είδη: η χαμηλή ή ήπια (γίνεται στους 72 βαθμούς Κελσίου επί 15-20 δευτερόλεπτα) και η υψηλή (γίνεται στους 125-135 βαθμούς Κελσίου επί1-2 δευτερόλεπτα). Οταν δεν υπήρχαν γαλακτοβιομηχανίες και παστεριώσεις, οι άνθρωποι έβραζαν το γάλα πριν το πιουν - συχνά σε μεγαλύτερες θερμοκρασίες και για περισσότερη ώρα. Εν ολίγοις, η επεξεργασία που δεχόταν το γάλα ήταν πιο βάρβαρη.

Τι σημαίνει φρέσκο γάλα;

Εως σήμερα «φρέσκο» χαρακτηριζόταν το γάλα χαμηλής παστερίωσης με διάρκεια 5 ημερών. Αυτό ήταν το χρονικό όριο που έθετε η νομοθεσία λαμβάνοντας υπόψη την αντοχή του προϊόντος, αλλά και τις κλιματικές συνθήκες στην Ελλάδα (ζέστη για αρκετούς μήνες). Με τις νέες ρυθμίσεις, το φρέσκο γάλα χαμηλής παστερίωσης θα επιτρέπεται να διατηρείται περισσότερες ημέρες (7 και 9) και κάθε εταιρεία θα ορίζει (και θα εξασφαλίζει) την ημερομηνία λήξης του. Η ένδειξη «φρέσκο» θα συνεχίζει να αναγράφεται, όπως γίνεται σε άλλες χώρες της Ε.Ε., για λόγους μάρκετινγκ. Ούτως ή άλλως, ο όρος ήδη χρησιμοποιείται ελαφρώς καταχρηστικά, με την έννοια ότι το γάλα έχει αρμεχθεί τουλάχιστον δύο μέρες πριν φτάσει στο ράφι. Παρ’ όλα αυτά, αν η συσκευασία παραμείνει κλειστή μέσα στο ψυγείο, δεν χάνονται τα θρεπτικά συστατικά του. Οσο πιο πολύ αργήσουμε να το ανοίξουμε όμως, τόσο πιο γρήγορα πρέπει να το καταναλώσουμε. Σημαντικό ρόλο παίζει και η συντήρησή του. Καλό είναι να το διατηρούμε στα ράφια και όχι στην πόρτα του ψυγείου, όπου υπάρχουν πολλές διαρροές στην ψύξη.

Η συνέχεια στο site.
 

Μηνύματα
10.431
Reaction score
4.909
http://www.kathimerini.gr/759899/opinion/epikairothta/politikh/o-maliakos-kai-to-gala


ΠΑΣΧΟΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
Ο Μαλιακός και το γάλα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 11:43
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:AΠOΓPAΦEΣ

Οσοι ταξιδεύουν στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης δεν γνωρίζουν ότι η ταλαιπωρία που ακόμη υφίστανται στον Μαλιακό είναι αποτέλεσμα της διαβρωτικής επίδρασης που έχουν τα μικροσυμφέροντα στη χώρα και έχει πολιτικές υπογραφές. Δεν θα θυμούνται ότι η ΠΑΘΕ έπρεπε να τελειώσει το 2006 με ζεύξη του κόλπου, έργο που σταμάτησαν τα συνασπισμένα σουβλατζίδικα της Φθιώτιδας, μαζί με τους τοπικούς άρχοντες κι έναν ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας.

Από το 1993 που ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Αχιλλέας Καραμανλής ανακοίνωσε το έργο της ζεύξης του Μαλιακού κόλπου οι τοπικοί φορείς ξεσηκώθηκαν. Αρθρα βουλευτών όλων των αποχρώσεων πλημμύρισαν τον Τύπο για το έργο που «θα έπνιγε την οικονομία της Φθιώτιδας», που «θα είχε ως αποτέλεσμα να καταστραφούν θέσεις εργασίας»· και δεν ξέρουμε αν έπληττε και τον κλάδο των αγελαδοτρόφων.

Η ζεύξη του Μαλιακού θα συντόμευε τη διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης κατά 45 χλμ. αν γινόταν υποθαλάσσια και 70 χλμ. αν γινόταν με γέφυρες μέσω Βόρειας Εύβοιας. Ομως τα μικροσυμφέροντα νίκησαν. Οπως περηφανευόταν το 2002 ο δήμαρχος Λαμίας Γιώργος Ν. Κοτρωνιάς: «Αποφύγαμε την απομόνωση της Λαμίας, αφού έπειτα από αγώνες και ακολουθώντας μια διαφορετική στρατηγική από αυτή των δικαστικών αγώνων, καταφέραμε να ματαιώσουμε τη ζεύξη του Μαλιακού. Πώς; Δώσαμε προτεραιότητα στις περιβαλλοντικές βλάβες που θα είχε, πήγαμε το θέμα στην Ε.Ε.· στηριχθήκαμε σ’ έναν υπέροχο άνθρωπο, τον ευρωβουλευτή της Ν.Δ. τον κ. Αντώνη Τρακατέλλη· είδα την επίτροπο Περιβάλλοντος κ. Wallstrom· κλείσαμε δύο φορές τον δρόμο. Αποτέλεσμα των περιβαλλοντικών όρων ήταν να ανέβει πολύ το κόστος του έργου, με αποτέλεσμα τη ματαίωση της ζεύξης».

Στο τέλος, η «ανάπτυξη» της Λαμίας κέρδισε σε βάρος του συνολικού εθνικού συμφέροντος και εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων που κινούνται κάθε χρόνο στο φονικό πέταλο του Μαλιακού. Οι εποχούμενοι προς Βόλο, Λάρισα, Κατερίνη, Θεσσαλονίκη κ.α. πληρώνουν περισσότερη βενζίνη· ρυπαίνουν περισσότερο με τις εκπομπές καυσαερίων· η μεταφορά προϊόντων έγινε πιο ακριβή· δεκάδες οικογένειες κλαίνε τους δικούς τους, επτά από αυτούς ήταν 15χρονοι μαθητές Λυκείου από το χωριό Φαρκαδόνα Τρικάλων που το 2004 πήγαιναν στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν αθλήματα των Παραολυμπιακών Αγώνων.

Κάπως έτσι -και τηρουμένων των αναλογιών- δίνεται σήμερα και η μάχη για το γάλα. Οι «υπέροχοι άνθρωποι» των μικροσυμφερόντων στη σημερινή συγκυρία εκτός των αντιπολιτευόμενων είναι και διάφοροι κυβερνητικοί βουλευτές οι οποίοι δεν τσιγκουνεύονται τα λεφτά μας: «Για μια έκπτωση της τάξης των 5 άντε 10 λεπτών του ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια ημερησίως, θα εξοντώσουμε έναν κλάδο όπως οι αγελαδοτρόφοι;», είπε στη Βουλή (23.1.2014) ο υφυπουργός Ανάπτυξης Μάξιμος Χαρακόπουλος.

Ετσι, όπως το συμφέρον των λίγων ιδιοκτητών σουβλατζίδικων και βενζινάδικων της Λαμίας υποχρεώνει πάνω από 10.000 οδηγούς ημερησίως να κάνουν 45-70 χλμ. περισσότερα, έτσι και το συμφέρον (όχι των 3.000 αγελαδοτρόφων, όπως μας παραμυθιάζουν) των μεγάλων βιομηχανιών γάλακτος θα υποχρεώνει εκατομμύρια οικογένειες να δίνουν ημερησίως 50-10 λεπτά παραπάνω για το γάλα. Ως πότε όμως τα συμφέροντα των λίγων με πολιτικές πλάτες θα επιβαρύνουν τους πολλούς;
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.843
Εμ..............γι αυτά κι αυτά του σπάνε το αυτοκίνητο .:whistling:
 

Μηνύματα
1.115
Reaction score
677
Θα χάναμε τα μπιφτέκια του Καραβόμυλου,αίσχος και ντροπή,εμένα μου αρέσουν.
 


Μηνύματα
4.660
Reaction score
620
Και μην ξεχνάτε σύμφωνα με την μελέτη του ΙΟΒΕ του 2010 (που πέφτει πάντα μέσα)


Σύμφωνα με τη μελέτη του ΙΟΒΕ η σταδιακή και πλήρης απελευθέρωση της αγοράς των μεταφορών οδηγεί σε :
-σημαντική υποχώρηση των κομίστρων (1,5%-2,5% ετησίως)

-υποχώρηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,2 έως 0,3 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως.

-ενίσχυση του αριθμού των επιχειρήσεων στον κλάδο (1%-2% ετησίως).

-ενίσχυση της απασχόλησης (2% έως 4% ετησίως).

-Σημαντική ενίσχυση της παραγωγικότητας (1,5% έως 2,5% ετησίως)

-βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών

-εισαγωγή καινοτομιών και έμφαση στη νέα τεχνολογία

-υποχώρηση του λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων (2,5% - 4,5% ετησίως)

-υποχώρηση της μέσης ηλικίας του στόλου

-βελτίωση της οδικής ασφάλειας

-μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων

-σημαντική ενίσχυση της ανταγωνιστικής ικανότητας του εγχώριου κλάδου των μεταφορών

-υποχώρηση του κοινωνικού κόστους λόγω της κατάργησης των εμποδίων εισόδου και της επακόλουθης εξάλειψης της άτυπης υπεραξίας που είχε διαμορφωθεί για τις άδειες (έχει εκτιμηθεί ότι το κόστος ελέγχου της αγοράς ανέρχεται σε 0,5% του ΑΕΠ), και τέλος,

ο όφελος για την οικονομία, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της Γαλλίας, των ΗΠΑ και του Μεξικού, εκτιμάται μεταξύ 700 εκατ. ευρώ και 1,5 δισ. ευρώ.
:D
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.844
Η υψηλή παστερίωση, που δημιουργεί αντοχή στις αλλοιώσεις περίπου 4 εβδομάδες, ήταν είναι και θα είναι η καλύτερη. Μέχρι να υλοποιηθεί κάποια καινούργια. Λόγω την υψηλότερης θερμοκρασίας σκοτώνει περισσότερους μύκητες - γι' αυτό αντέχει περισσότερο χρόνο συντήρησης - και λόγω του σημαντικά μειωμένου χρόνου θερμικής επεξεργασίας σκοτώνει λιγότερα θρεπτικά συστατικά.

Ένα άλλο θέμα είναι το ελαφρύ γάλα. Ένα μεγάλο παραμύθι. Το αγελαδινό γάλα βγαίνει από τη ρόγα της αγελάδας με 3,9% λιπαρά το μέγιστο, συνήθως 3,7 ή 3,8. Επομένως η ανάγκη ύπαρξης και κατανάλωσης του light προϊόντος είναι μόνο η δυνατότητα που παρέχει στους γαλατάδες να αφαιρούν τα βουτύρατα :p ώστε να χρησιμοποιούνται σε πανάκριβα προϊόντα. Όπως τα παγωτά π.χ. που πωλούνται πανάκριβα, 20 και 30 κι' ακόμα παραπάνω ευρώ το κιλό.

Το φρέσκο πλήρες γάλα που κυκλοφορεί έχει 3,5% λιπαρά, που σημαίνει ότι έχει υποστεί ελαφρά αποβουτύρωση.

Υ.Γ. Παρεμπιπτόντως το να φτιάξει κανείς ιδιόχειρο παγωτό είναι μακράν ευκολότερο από το να φτιάξει γλυκό. Η δε γεύση που προκύπτει δύσκολα μπορεί να βρεθεί σε ετοιματζίδικο.
 

Μηνύματα
32.303
Reaction score
27.238
http://www.kathimerini.gr/759899/opinion/epikairothta/politikh/o-maliakos-kai-to-gala


ΠΑΣΧΟΣ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗΣ
Ο Μαλιακός και το γάλα
ΠΟΛΙΤΙΚΗ 11:43
ΕΤΙΚΕΤΕΣ:AΠOΓPAΦEΣ

Οσοι ταξιδεύουν στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης δεν γνωρίζουν ότι η ταλαιπωρία που ακόμη υφίστανται στον Μαλιακό είναι αποτέλεσμα της διαβρωτικής επίδρασης που έχουν τα μικροσυμφέροντα στη χώρα και έχει πολιτικές υπογραφές. Δεν θα θυμούνται ότι η ΠΑΘΕ έπρεπε να τελειώσει το 2006 με ζεύξη του κόλπου, έργο που σταμάτησαν τα συνασπισμένα σουβλατζίδικα της Φθιώτιδας, μαζί με τους τοπικούς άρχοντες κι έναν ευρωβουλευτή της Νέας Δημοκρατίας.

Από το 1993 που ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Αχιλλέας Καραμανλής ανακοίνωσε το έργο της ζεύξης του Μαλιακού κόλπου οι τοπικοί φορείς ξεσηκώθηκαν. Αρθρα βουλευτών όλων των αποχρώσεων πλημμύρισαν τον Τύπο για το έργο που «θα έπνιγε την οικονομία της Φθιώτιδας», που «θα είχε ως αποτέλεσμα να καταστραφούν θέσεις εργασίας»· και δεν ξέρουμε αν έπληττε και τον κλάδο των αγελαδοτρόφων.

Η ζεύξη του Μαλιακού θα συντόμευε τη διαδρομή Αθήνας - Θεσσαλονίκης κατά 45 χλμ. αν γινόταν υποθαλάσσια και 70 χλμ. αν γινόταν με γέφυρες μέσω Βόρειας Εύβοιας. Ομως τα μικροσυμφέροντα νίκησαν. Οπως περηφανευόταν το 2002 ο δήμαρχος Λαμίας Γιώργος Ν. Κοτρωνιάς: «Αποφύγαμε την απομόνωση της Λαμίας, αφού έπειτα από αγώνες και ακολουθώντας μια διαφορετική στρατηγική από αυτή των δικαστικών αγώνων, καταφέραμε να ματαιώσουμε τη ζεύξη του Μαλιακού. Πώς; Δώσαμε προτεραιότητα στις περιβαλλοντικές βλάβες που θα είχε, πήγαμε το θέμα στην Ε.Ε.· στηριχθήκαμε σ’ έναν υπέροχο άνθρωπο, τον ευρωβουλευτή της Ν.Δ. τον κ. Αντώνη Τρακατέλλη· είδα την επίτροπο Περιβάλλοντος κ. Wallstrom· κλείσαμε δύο φορές τον δρόμο. Αποτέλεσμα των περιβαλλοντικών όρων ήταν να ανέβει πολύ το κόστος του έργου, με αποτέλεσμα τη ματαίωση της ζεύξης».

Στο τέλος, η «ανάπτυξη» της Λαμίας κέρδισε σε βάρος του συνολικού εθνικού συμφέροντος και εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων που κινούνται κάθε χρόνο στο φονικό πέταλο του Μαλιακού. Οι εποχούμενοι προς Βόλο, Λάρισα, Κατερίνη, Θεσσαλονίκη κ.α. πληρώνουν περισσότερη βενζίνη· ρυπαίνουν περισσότερο με τις εκπομπές καυσαερίων· η μεταφορά προϊόντων έγινε πιο ακριβή· δεκάδες οικογένειες κλαίνε τους δικούς τους, επτά από αυτούς ήταν 15χρονοι μαθητές Λυκείου από το χωριό Φαρκαδόνα Τρικάλων που το 2004 πήγαιναν στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν αθλήματα των Παραολυμπιακών Αγώνων.

Κάπως έτσι -και τηρουμένων των αναλογιών- δίνεται σήμερα και η μάχη για το γάλα. Οι «υπέροχοι άνθρωποι» των μικροσυμφερόντων στη σημερινή συγκυρία εκτός των αντιπολιτευόμενων είναι και διάφοροι κυβερνητικοί βουλευτές οι οποίοι δεν τσιγκουνεύονται τα λεφτά μας: «Για μια έκπτωση της τάξης των 5 άντε 10 λεπτών του ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια ημερησίως, θα εξοντώσουμε έναν κλάδο όπως οι αγελαδοτρόφοι;», είπε στη Βουλή (23.1.2014) ο υφυπουργός Ανάπτυξης Μάξιμος Χαρακόπουλος.

Ετσι, όπως το συμφέρον των λίγων ιδιοκτητών σουβλατζίδικων και βενζινάδικων της Λαμίας υποχρεώνει πάνω από 10.000 οδηγούς ημερησίως να κάνουν 45-70 χλμ. περισσότερα, έτσι και το συμφέρον (όχι των 3.000 αγελαδοτρόφων, όπως μας παραμυθιάζουν) των μεγάλων βιομηχανιών γάλακτος θα υποχρεώνει εκατομμύρια οικογένειες να δίνουν ημερησίως 50-10 λεπτά παραπάνω για το γάλα. Ως πότε όμως τα συμφέροντα των λίγων με πολιτικές πλάτες θα επιβαρύνουν τους πολλούς;

ΞΕΧΝΑΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΠΕΙ ΟΤΙ Ο ΤΟΤΕ ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΝΔ (ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ?) ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΥΡΟΠΙΤΑΔΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΣΟΥΒΛΑΝΤΖΗΔΕΣ ΕΙΧΑΝ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΣΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΟΤΑΝ Ο ΤΟΤΕ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΟ 2000 ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΝΑ ΕΝΤΑΞΕΙ ΤΟ ΕΡΓΟ (ΥΠΕΡΓΕΙΟ) ΣΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝΤΟΣ.
ΜΕΤΑ Ο ΙΔΙΟΣ ΝΟΜΑΡΧΗΣ ΕΓΙΝΕ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΥΠΕΡΜΑΧΟΣ ΣΤΑ ΦΑΚΕΛΑΚΙΑ!!!!! ΑΛΛΑ ΤΟΝ ΦΡΕΝΑΡΕ ΤΟΤΕ Ο ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ.
ΜΕΓΑΛΕΠΗΒΟΛΟ ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΟΠΩΣ ΦΑΝΗΚΕ ΔΕΝ ΑΞΙΖΕ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ........
ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΒΕΒΑΙΑ ΤΟ ΡΙΟ-ΑΝΤΙΡΙΟ ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΣ ΧΑΡΙΝ ΤΩΝ ΝΤΟΠΙΩΝ ΣΟΥΒΛΑΝΤΖΗΔΩΝ......
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.124
Reaction score
30.727
Κάπως έτσι έγινε και με τον δρόμο Θεσνίκης - Σερρών, όπου το έργο για χρόνια το φρέναραν κάτι εστιάτορες και βενζινάδες που θα έχαναν τη δουλειά τους αν δεν περνούσαν πλέον τα πούλμαν του ΚΤΕΛ και τα Ι.Χ. αυτοκίνητα που ταξίδευαν για εκεί.
Μετά όμως κάποτε έγινε ο νέος δρόμος με εντολή καραμανλή του πρεσβύτερου.
Ήταν πολύ πιο σύντομο το ταξίδι, πιο ακίνδυνο, πιο άνετο βέβαια χωρίς τις στροφές και τις ανηφόρες του παλιού δρόμου, που περνούσε μέσα από διάφορα χωριά και οι καημένοι οι εστιάτορες έβριζαν τους τοπικούς βουλευτές που δεν τους υποστήριξαν στον δίκαιο αγώνα τους να μην γίνει ο δρόμος.
Τώρα γίνεται πάλι ένας ακόμη πιο καινούργιος δρόμος. Αυτός προχωράει πάντως.

Υ.Γ.
Μια φορά μόνο χρειάστηκε στα τόσα χρόνια, να κάνω το δρομολόγιο προς Σέρρες από τον παλιό δρόμο, λόγω κάποιων κατολισθήσεων και αγανάκτησα αλλά και κουράστηκα πολύ.
Η μία ώρα έγινε δύο και απορώ με τι κουράγιο οι οδηγοί του ΚΤΕΛ έκαναν 3 φορές την ημέρα αυτό το ταξίδι.
 

Μελίδης Μιχάλης

Πρόεδρος ΕΒΒΕ
Μηνύματα
31.124
Reaction score
30.727
Όσο για το γάλα, δεν νομίζω ότι εγώ μπορώ να έχω άποψη, εφόσιον δεν έχω τριβή με το συγκεκριμένο αντικείμενο.
Όμως αν ακούσεις την άποψη ενός που έχει αγελάδες και ενός που είναι έμπορος, θα σε πείσουν αμφότεροι ότι έχουν δίκιο.
Με επιχειρήματα.
 

Manos58

εγχειρισμένη
Μηνύματα
17.160
Reaction score
12.843
Τα εξήγησε αρκετά καλά ο Σταθάκης το πρωΐ .
Από τον αγελαδοτρόφο στο ράφι υπάρχει 120% καπέλλο .
Εκεί θα έπρεπε να γίνει η μάχη .
 


ryk

Μηνύματα
2.112
Reaction score
925
1ον. Δεν υπάρχουν 2 είδη παστερίωσης. Για να γίνει η παστερίωση χρησιμοποιείται "χάρτης" ο οποίος δίνει την συνάρτηση χρόνου θέρμανσης - θερμοκρασίας που απαιτείται. Απλά 2-3 τρόποι εφαρμόζονται σήμερα, λόγω βέβαια και αντίστοιχου μηχανολογικού εξοπλισμού.
(οδηγία http://ec.europa.eu/food/food/biosafety/salmonella/mr03_el.pdf , σελ.34)
http://en.wikipedia.org/wiki/Pasteurization

2ον. Στην ίδια σελίδα της οδηγίας λέει ότι η UHT χρησιμοποιείται για να σκοτωθούν οι μικροοργανισμοί και τα σπόρια τους. Αυτό ισοδυναμεί με αποστείρωση.
3ον. Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι τα χρήσιμα συστατικά του γάλακτος παραμένουν εκεί μετά από την θέρμανση στους +135 βαθμούς (ή όσο λέει ο καθένας); Υποτίθεται ότι 1-2 ή 3 δευτερόλεπτα είναι σύντομος χρόνος για να πάθει ζημιά κάποιο πολύτιμο συστατικό του γάλακτος. Υπάρχουν όμως βιταμίνες που είναι ευαίσθητες στην θερμοκρασία. Εκτός αν θέλουμε κοκταίηλ λίπους και πρωτεΐνης.

Το μεγαλύτερο θέμα είναι αυτό που προαναφέρθηκε. Πως φτάνει στο ράφι στην τιμή αυτή. (νιάου-νιάου κτλ.)
 

Μηνύματα
4.640
Reaction score
4.485
Στην Ελλάδα το μόνο ανταγωνιστικό εξαγώγιμο προϊόν είναι τα γαλακτοκομικά από αιγοπρόβατα!

Ας κάνουμε φέτα και γιαούρτι και ας εισάγουμε τα αγελαδινά.

Αλλά η παρασκευή των παραπάνω θέλει μονάδες δηλ. κόστος.

Τα γελάδια είναι σαν το μπαμπάκι , εύκολο χρήμα ...
 


Μηνύματα
1.613
Reaction score
386
το πόσο ασφαλές ή πόσο θρεπτικό είναι το γάλα των 5/10/15 ημερών αναλόγως τον τρόπο που έχει παρασκευαστεί δε θα πω εγώ το αφήνω στους ειδικούς, τεχνολόγους τροφίμων κλπ.
Αυτό που ξέρω είναι ότι για να γίνουν όλα αυτά πρέπει να τηρούνται όλα by the book.
Κάπου να σπάσει η αλυσίδα ψύξεως ενδιάμεσα αυτό σημαίνει εκθετική αύξηση του μικροβιακού φορτίου ,οπότε οι κίνδυνοι αυξάνουν όσο μεγαλώνουν οι μέρες φύλαξης.
 

I

iason

Guest
To πώς καταφέρνουμε σε αυτή τη χώρα και πουλάμε σε εξωφρενικές τιμές είναι απορίας άξιον !!!!!!!!!! Κλασικό παράδειγμα ( και αν είναι κάποιος ειδικός ας μας εξηγήσει) αγοράζουμε στήν Ολλανδία φέτα Δωδώνη συσκευασμένη 200 γρ. 2 ευρώ και 40 λεπτά. Η ίδια φέτα το περυσινό καλοκαίρι σε σούπερ μάρκετ της βορείου Ελλάδος είχε 2 ευρώ και 85 λεπτά !.Ε πώς γίνεται ρε μεγάλε αυτό !!!!!!!!
Γιά να μην μιλήσω γιά Ολλανδικό γάλα και τυρί γιατί κάποιοι θα μας πού την γνωστ'η ατάκα οτι δεν είναι ντόπια .
Αυτά και ο νοών νοείτο.
 

Μηνύματα
4.660
Reaction score
620
To πώς καταφέρνουμε σε αυτή τη χώρα και πουλάμε σε εξωφρενικές τιμές είναι απορίας άξιον !!!!!!!!!! Κλασικό παράδειγμα ( και αν είναι κάποιος ειδικός ας μας εξηγήσει) αγοράζουμε στήν Ολλανδία φέτα Δωδώνη συσκευασμένη 200 γρ. 2 ευρώ και 40 λεπτά. Η ίδια φέτα το περυσινό καλοκαίρι σε σούπερ μάρκετ της βορείου Ελλάδος είχε 2 ευρώ και 85 λεπτά !.Ε πώς γίνεται ρε μεγάλε αυτό !!!!!!!!
Γιά να μην μιλήσω γιά Ολλανδικό γάλα και τυρί γιατί κάποιοι θα μας πού την γνωστ'η ατάκα οτι δεν είναι ντόπια .
Αυτά και ο νοών νοείτο.
Όπως γίνεται οι γαλλικές πατάτες να είναι πιο φτηνές στην Αθήνα από το Παρίσι.
 

Μηνύματα
4.640
Reaction score
4.485
Πως το βγάζεις το συμπέρασμα αυτό;
Γιατί δεν θέλει ιδιαίτερες υποδομές για το άρμεγμα.
Απ'τον παραγωγό, πάει κατ ευθείαν στις εταιρίες καρτέλ που
,αφού το παστεριώσουν - συσκευάσουν και διανείμουν , φτάνει σε μας 1,5 ευρώ το λίτρο

wini-win

Ενώ , επαναλαμβάνω , η μεταποίηση του γάλακτος πχ τυρί κοστίζει πολύ περισσότερο.
 

D

Deleted member 23222

Guest
Για να μπορέσουμε να διακρίνουμε το κοινωνικό συμφέρον στην υπόθεση αυτή,θα πρέπει να είμαστε σίγουροι για μερικά θέματα που δεν νομίζω ότι είναι και τόσο ξεκάθαρα.

Υπάρχει πχ παραεισαγωγή,γάλακτος από τα Σκόπια ή την Βουλγαρία?
Μπορεί να μειωθεί το καπέλο του 120%,όπως ελέχθη,από τον παραγωγό έως το ράφι?
Υπάρχει καρτέλ γάλακτος στην Ελλάδα?

Εάν απαντηθούν τα πιο πάνω,τότε νομίζω ότι :
1,Το φρέσκο γάλα των 2 ημερών,θα είναι ακριβότερο,ως ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ Ελληνικό,επίσης θα είναι ανάρπαστο,άρα και μοχλός ανάπτυξης περαιτέρω μονάδων και μάλιστα κοντά σε αστικά κέντρα.
2.Το γάλα των 7-8 ημερών θα υποστεί πίεση από τις εισαγωγές και θα καταστεί φθηνότερο,πράγμα που θα χτυπήσει το όποιο καρτέλ,ή θα περιορίσει τα υπερβολικά κέρδη των εταιρειών.

Νομίζω,ότι οι τωρινές ρυθμίσεις είναι σαφώς καλύτερες και επωφελέστερες από του Χατζηδάκη,ο οποίος δικαιούται ένα λάθος,χωρίς να χρειάζεται να του πάρουμε και το κεφάλι...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.042
Μηνύματα
3.038.872
Members
38.524
Νεότερο μέλος
dieccast
Top