Αναρτήσεις μεγαφώνων: Rubber vs foam

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.422
Τα υπόλοιπα μεγάφωνα του ηχείου;
Κρίσιμα είναι τα μεγάφωνα στα στουντιακά μόνιτορς. Αυτά κάθε 3-4 χρόνια πρέπει να ελέγχονται και ότι είναι εκτός προδιαγραφών να αντικαθίσταται.
Στα ηχεία σπιτιού τώρα είναι υπερβολή να κάνεις κάτι τέτοιο. Κανονικά μετά από μια δεκαετία το ψάχνεις αν όλα λειτουργούν κοντά στις αρχικές προδιαγραφές.
 

Μηνύματα
696
Reaction score
1.265
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση μεγάφωνο που έχει βγει στον <<αληθινό κόσμο>> και έχει λειτουργήσει για πολλές ώρες να γίνει ταίρι με ένα αποθηκευμένο. Πάντα διαφορετικά θα αποδίδουν.
Κανονικά μετά από μια πενταετία, αν πάθει ζημιά το ένα, τα αντικαθιστάς ζευγάρι.
Υπάρχει λογική σε αυτό, παρόλα αυτά τίθενται ερωτήματα. Τα δικά μου κύρια ηχεία έχουν το καθένα δύο μεγάφωνα 5.5 ιντσών και δύο δεκάρια., συν ένα Revelator.
Αν χαλάσει ένα μεγάφωνο, και αλλάξω και τα δύο ας πούμε, με αυτή τη λογική δε θα υπάρχει διαφορά στον ήχο μεταξύ ενός ηχείου και του άλλου;
Τι θα κάνω δηλαδή, θα αλλάξω και τα τέσσερα;
Κρίσιμα είναι τα μεγάφωνα στα στουντιακά μόνιτορς. Αυτά κάθε 3-4 χρόνια πρέπει να ελέγχονται και ότι είναι εκτός προδιαγραφών να αντικαθίσταται.
Στα ηχεία σπιτιού τώρα είναι υπερβολή να κάνεις κάτι τέτοιο. Κανονικά μετά από μια δεκαετία το ψάχνεις αν όλα λειτουργούν κοντά στις αρχικές προδιαγραφές.
Στα δικά μου ηχεία, μετά από 10 έτη λειτουργίας χρειάστηκε επισκευή το crossover λόγω πυκνωτή. Τυχαία το βρήκαν στη Rois αφού μέτρησαν τα ηχεία μετά από αλλαγή σε 4 μεγάφωνα.
Δεν έχω ιδέα πόσο καιρό ήταν βλαμμένο, Όταν επέρχονται σταδιακές αλλαγές στον ήχο, ίσως τις συνηθίζουμε εύκολα και δεν το παίρνουμε χαμπάρι ότι κάτι δεν πάει καλά.
 

H

HuxFlux

Guest
Εγω δεν αμφισβητώ οτι το καθε τι που αλλαζει απομακρυνει τα ηχεια απο τις εργοστασιακες τους προδιαγραφες και τα κανει να μην αποδιδουν οπως εχουν σχεδιαστει να αποδιδουν. Ενιοτε, τους δημιουργει και προβληματα, απο μικρα εως μεγαλυτερα.
Αλλα ακομα δεν εχω καταλαβει τελικα αν η αλλαγη του λαστιχου σε foam για παραδειγμα, αλλαζει σημαντικα τη συμπεριφορα του ηχειου. Αν δηλαδη η διαφορα θα μπορουσε να ειναι αισθητη ή ακομα και μετρησιμη.

Το τι λενε οι κατασκευαστες το ακουω, αλλα παντα εχω στο πισω μερος του μυαλου μου οτι δεν υπαρχει κατασκευαστης που να μην επιδιωκει να πουλα οσο περισσοτερο μπορει. Αρα, σου χαλασε ενας κωνος; Αντικατεστησε τους ολους να πουλησω κι εγω αντι για εναν, μια 4δα, να εχεις κι εσυ το κεφαλι σου ησυχο οτι ολα ειναι και παλι σε κατασταση εργοστασιακη.

Δεν τον αμφισβητω τον κατασκευαστη, γιατι προφανως αυτο που προτεινει ειναι valid. Αλλα εχει ουσια για τον τελικο χρηστη; Θα καταλαβω διαφορα αν αλλαξω μονο το χαλασμενο μεγαφωνο αντι να αλλαξω και τα 4 που προτεινει ο κατασκευαστης; Επι τουτου, αμφιβαλλω. Για το rubber vs foam surround παλι, πιστευω οτι υπαρχουν διαφορες στο τελικο αποτελεσμα, ισως αισθητες υπο καποιες προυποθεσεις (πχ στις υψηλες εντασεις με τις μεγαλυτερες διαδρομες οπου το foam προφανως επιτρεπει μεγαλυτερη διαδρομη με οτι αυτο συνεπαγεται), αλλα , αραγε, ειναι μετρησιμες;
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.422
Υπάρχει λογική σε αυτό, παρόλα αυτά τίθενται ερωτήματα. Τα δικά μου κύρια ηχεία έχουν το καθένα δύο μεγάφωνα 5.5 ιντσών και δύο δεκάρια., συν ένα Revelator.
Αν χαλάσει ένα μεγάφωνο, και αλλάξω και τα δύο ας πούμε, με αυτή τη λογική δε θα υπάρχει διαφορά στον ήχο μεταξύ ενός ηχείου και του άλλου;
Τι θα κάνω δηλαδή, θα αλλάξω και τα τέσσερα;
Είναι απίθανο να χαλάσει μόνο το ένα. Αν για παράδειγμα περάσει DC στο ένα ηχείο θα πάρεις στο χέρι και τα δύο woofers. Αν ταλαντώσει σε κάποια περιοχή, μεσαία ή ψηλά, τα αντίστοιχα μεγάφωνα θα καούν.
παρόλα αυτά...
Η ποιο οικονομική λύση για μια τέτοια περίπτωση είναι να αλλάξεις από ένα σε κάθε ηχείο, αλλά στην ίδια θέση.
Το καλό μεγάφωνο του δεύτερου το κρατάς για την περίπτωση που παρουσιάσει πρόβλημα κάποιο από τα παλαιά.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.422
Εγω δεν αμφισβητώ οτι το καθε τι που αλλαζει απομακρυνει τα ηχεια απο τις εργοστασιακες τους προδιαγραφες και τα κανει να μην αποδιδουν οπως εχουν σχεδιαστει να αποδιδουν. Ενιοτε, τους δημιουργει και προβληματα, απο μικρα εως μεγαλυτερα.
Αλλα ακομα δεν εχω καταλαβει τελικα αν η αλλαγη του λαστιχου σε foam για παραδειγμα, αλλαζει σημαντικα τη συμπεριφορα του ηχειου. Αν δηλαδη η διαφορα θα μπορουσε να ειναι αισθητη ή ακομα και μετρησιμη.

Το τι λενε οι κατασκευαστες το ακουω, αλλα παντα εχω στο πισω μερος του μυαλου μου οτι δεν υπαρχει κατασκευαστης που να μην επιδιωκει να πουλα οσο περισσοτερο μπορει. Αρα, σου χαλασε ενας κωνος; Αντικατεστησε τους ολους να πουλησω κι εγω αντι για εναν, μια 4δα, να εχεις κι εσυ το κεφαλι σου ησυχο οτι ολα ειναι και παλι σε κατασταση εργοστασιακη.

Δεν τον αμφισβητω τον κατασκευαστη, γιατι προφανως αυτο που προτεινει ειναι valid. Αλλα εχει ουσια για τον τελικο χρηστη; Θα καταλαβω διαφορα αν αλλαξω μονο το χαλασμενο μεγαφωνο αντι να αλλαξω και τα 4 που προτεινει ο κατασκευαστης; Επι τουτου, αμφιβαλλω. Για το rubber vs foam surround παλι, πιστευω οτι υπαρχουν διαφορες στο τελικο αποτελεσμα, ισως αισθητες υπο καποιες προυποθεσεις (πχ στις υψηλες εντασεις με τις μεγαλυτερες διαδρομες οπου το foam προφανως επιτρεπει μεγαλυτερη διαδρομη με οτι αυτο συνεπαγεται), αλλα , αραγε, ειναι μετρησιμες;
Το τι μπορεί να καταλάβει και τι όχι ο κάθε ακροατής-ιδιοκτήτης ηχείων είναι μεγάλη κουβέντα και όχι του παρόντος.
Ένα τεράστιο ποσοστό ακροατών, που λένε ότι ασχολούνται και <<ξέρουν>>, δεν πρόκειται να πάρει χαμπάρι αν σε τρίδρομο ηχείο καεί το μεσαίο. Σε αυτό κάνω υπεύθυνη δήλωση...

Τα υπόλοιπα, για αλλαγή αναρτήσεων και τα σχετικά είναι απόλυτα μετρήσιμα και ακουστά, υπό την προϋπόθεση να μη καπελώνει το όλο άκουσμα της χαμηλής περιοχής ο χώρος.
Ο κώνος κάθε μονάδας έχει συγκεκριμένη γεωμετρία και βάρος. Αν δεν αλλαχθεί με ακριβώς τον ίδιο, το μεγάφωνο καταστρέφεται.
Γενικώς, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των επισκευών από καμένα ή κατεστραμένα μεγάφωνα είναι από προβληματική, έως άχρηστη και πεταμένα λεφτά.
Και δεν λέω απλά να βγάζει κάποιους ήχους η μονάδα, αλλά να είναι μετά την επισκευή εντός ενός 10% από τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Καμπύλες εμπέδησης και απόκριση πρωτίστως.
Το τι έχουν δει τα μάτια μου, θα ήθελε βιβλίο να περιγραφεί!
Ιδίως σε tweeters δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει ποτέ δουλειά.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.274
Reaction score
968
Ας αλλάξει επιτέλους κάποιος τον τίτλο σε αναρτήσεις μεγαφώνων !!!!

Ηχείο και μεγάφωνο δεν είναι το ίδιο .... ας αρχίσουμε από τα βασικά
 

H

HuxFlux

Guest
Το τι μπορεί να καταλάβει και τι όχι ο κάθε ακροατής-ιδιοκτήτης ηχείων είναι μεγάλη κουβέντα και όχι του παρόντος.
Ένα τεράστιο ποσοστό ακροατών, που λένε ότι ασχολούνται και <<ξέρουν>>, δεν πρόκειται να πάρει χαμπάρι αν σε τρίδρομο ηχείο καεί το μεσαίο. Σε αυτό κάνω υπεύθυνη δήλωση...

Τα υπόλοιπα, για αλλαγή αναρτήσεων και τα σχετικά είναι απόλυτα μετρήσιμα και ακουστά, υπό την προϋπόθεση να μη καπελώνει το όλο άκουσμα της χαμηλής περιοχής ο χώρος.
Ο κώνος κάθε μονάδας έχει συγκεκριμένη γεωμετρία και βάρος. Αν δεν αλλαχθεί με ακριβώς τον ίδιο, το μεγάφωνο καταστρέφεται.
Γενικώς, η μεγαλύτερη πλειοψηφία των επισκευών από καμένα ή κατεστραμένα μεγάφωνα είναι από προβληματική, έως άχρηστη και πεταμένα λεφτά.
Και δεν λέω απλά να βγάζει κάποιους ήχους η μονάδα, αλλά να είναι μετά την επισκευή εντός ενός 10% από τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Καμπύλες εμπέδησης και απόκριση πρωτίστως.
Το τι έχουν δει τα μάτια μου, θα ήθελε βιβλίο να περιγραφεί!
Ιδίως σε tweeters δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει ποτέ δουλειά.
Συμφωνώ. Το πρόβλημα ξεκινά όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμα ορίτζιναλ ανταλλακτικά, άρα μοιραία καταλήγεις σε επισκευή ή πέταμα. Και εντάξει να είναι κανένα φθηνό ηχείο, το πετάς, το επισκευάζεις και το πουλάς όσο-όσο, τέλος πάντων τη βρίσκεις την άκρη.
Αν μιλάμε όμως για κανένα πανάκριβο ηχείο....Η τέλος πάντων για ένα ηχείο που πριν χαλάσει απέδιδε όπως ένα πανάκριβο. Εκεί μπαίνεις σε δύσκολες σκέψεις/επιλογές που εμπεριέχουν όσα εξηγείς.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.422
Συμφωνώ. Το πρόβλημα ξεκινά όταν δεν υπάρχουν διαθέσιμα ορίτζιναλ ανταλλακτικά, άρα μοιραία καταλήγεις σε επισκευή ή πέταμα. Και εντάξει να είναι κανένα φθηνό ηχείο, το πετάς, το επισκευάζεις και το πουλάς όσο-όσο, τέλος πάντων τη βρίσκεις την άκρη.
Αν μιλάμε όμως για κανένα πανάκριβο ηχείο....Η τέλος πάντων για ένα ηχείο που πριν χαλάσει απέδιδε όπως ένα πανάκριβο. Εκεί μπαίνεις σε δύσκολες σκέψεις/επιλογές που εμπεριέχουν όσα εξηγείς.
Σε πρώτη φάση το ψάχνεις. Υπάρχουν διαθέσιμα καινούρια μεγάφωνα από τις δεκαετίες του 80 και του 90, ακόμα και του 70, που δεν φαντάζεσαι.
Από εκεί και πέρα, αν δεν βρίσκεται πουθενά μονάδα, η καλύτερη λύση είναι η αντικατάσταση με κάποιο σύγχρονο μεγάφωνο, καθώς και οι απαραίτητες αλλαγές στο κροσόβερ για να δέσει το σύνολο.
Ελαφρώς δαπανηρό μεν αλλά ολοκληρωμένη λύση και ο μόνος τρόπος να μη βγει εκτός ένα καλό ηχείο.
 

Μηνύματα
696
Reaction score
1.265
Είναι απίθανο να χαλάσει μόνο το ένα. Αν για παράδειγμα περάσει DC στο ένα ηχείο θα πάρεις στο χέρι και τα δύο woofers. Αν ταλαντώσει σε κάποια περιοχή, μεσαία ή ψηλά, τα αντίστοιχα μεγάφωνα θα καούν.
παρόλα αυτά...
Η ποιο οικονομική λύση για μια τέτοια περίπτωση είναι να αλλάξεις από ένα σε κάθε ηχείο, αλλά στην ίδια θέση.
Το καλό μεγάφωνο του δεύτερου το κρατάς για την περίπτωση που παρουσιάσει πρόβλημα κάποιο από τα παλαιά.
Κι όμως, αν τα μεγάφωνα είναι εκτεθειμένα και έχεις παιδιά στο σπίτι, παρατηρούνται ζημιές στα μεγάφωνα 8-) .

Το τελευταίο μεγάφωνο που έκαψα ήταν το tweeter σε ένα KLH 317 to 1981 από υπερβολές στο equalizer.

Τα δικά μου ηχεία είναι σχεδιασμού D' Appolito, με δύο mid-woofer σε κάθε ηχείο, οπότε η πρόταση σου έρχεται σε αυτό που έγραψα κι εγώ, άμα χαλάσει ένα μεγάφωνο αγοράζω 4!

Υπερβολικό το βρίσκω για ακροάσεις στο σαλόνι του σπιτιού. Αν μιλάγαμε για επαγγελματική χρήση σε studio, θα συμφωνούσα μαζί σου.
 

ika

News
Μηνύματα
18.481
Reaction score
16.592
... Υπάρχουν διαθέσιμα καινούρια μεγάφωνα από τις δεκαετίες του 80 και του 90, ακόμα και του 70, που δεν φαντάζεσαι.
....
Και το foam σε αυτά θα είναι εντάξει?
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.942
Reaction score
13.422
Και το foam σε αυτά θα είναι εντάξει?
Σε καμία περίπτωση δεν αντέχει τόσο το foam. Σίγουρα θα θέλει αλλαγή. Τα μεγάφωνα όμως με λαστιχένιες αναρτήσεις δεν έχουν πρόβλημα και μετά από 40 χρόνια.

Αν προσέξεις η κουβέντα έγινε για καμένα -κατεστραμένα μεγάφωνα που είναι εκτός παραγωγής.
Σε ένα μεγάφωνο με καμένο πηνίο, για παράδειγμα, ότι και να κάνεις είναι εντελώς απίθανο να πλησιάσει το αρχικό. Εκτός αν τύχει να υπάρχει το αρχικό πηνίο. Θα πιάσεις τότε το 85-90% του αρχικού σχεδιασμού.
Διαφορετικά μόνο καινούρια μονάδα είναι η σωστή λύση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.809
Μηνύματα
3.028.593
Members
38.497
Νεότερο μέλος
Κωνσταντίνος Παντός
Top