Ανατομία Ακουστικής Χώρων (...Remastered)

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων

Το θέμα πρόκειται να εξελιχθεί σε ιδιαίτερα ΄΄διαχυτικό΄΄,μέχρι την επόμενη φορά όμως ας ρίξουμε μιά ματιά στο σύγγραμμα του Leo Beranek (καμιά σύγκριση με άλλους...Λέω:126:):

http://www.leoberanek.com/pages/eightyeighthalls.pdf
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Απάντηση: Εφαρμογές Κρουστικής Απόκρισης-Χωρικοί δείκτες

1. Απορία Νο1:

Είναι εντελώς αντιφατικό δηλαδή να θες να έχεις χώρο που ηχητικά να βοηθάει στα μέγιστα στην αντίληψη της ομιλίας αλλά ταυτόχρονα και στην αντίληψη της πληροφορίας χώρου. Περίεργο δεν είναι?

Εννοώ πως αν οι χρόνοι αντηχήσεων είναι άριστοι για την απόδοση της πληροφορίας του χώρου (στη μουσική) θα περίμενα και η ομιλία να έχει την μέγιστη "ευκρίνεια" και "αντιληπτότητα".

Τι σχόλιο έχεις επ'αυτού?




2. Απορία Νο2:

Απορώ πως στο καλό βγαίνει αρνητική τιμή (db) ευκρίνειας!
Αφού είναι λόγος ενέργειας των πρώτων 80 χιλ. δευτερολέπτου προς τη μεταγενέστερη ηχητική ενέργεια, εκφραζόμενη σε db πως μπορεί να παίρνει τιμή έως -10?

Και δεύτερη ερώτηση στο ίδιο θέμα: τι λόγος πρέπει να υφίσταται για να έχεις τιμή ευκρίνειας 50 db? Πόσο δηλαδή μπορεί να είναι το μέγεθος της ηχητικής ενέργειας μετά τα 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου? Υπάρχει κανένα διάγραμμα επ'αυτού με αντιστοιχία τιμής ευκρίνειας και λόγων ηχητικής ενέργειας?



3. Απορία Νο3:

Για τους χωρικούς δείκτες γιατί απαιτείται ζεύγος ταυτοχρόνων κρουστικών αποκρίσεων και δε φτάνει η μία κρουστική μέτρηση με παντοκατευθυντικό μικρόφωνο? Μήπως μιλάμε αποκλειστικά για απομακρυσμένες αποστάσεις (πχ >10μέτρων) οπότε δεν έχει εφαρμογή σε τυπικό χώρο ακρόασης μουσικής παρα μόνο σε αίθουσες συναυλιών, όπως οι 80 του Leo?


--------------------------------

Να είσαι καλά φίλε μου για το απίστευτο αυτό θρεντ, παρότι είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο για τον τυπικό "μουσικόφιλο", αποτελεί έναυσμα και σημείο εκκίνησης ενασχόλησης με το αντικείμενο, αλλά και σταθμό μελέτης για όλους μας. Και πάλι, ΜΠΡΑΒΟ!:446::607::605:



ΥΓ να "διαχυθεί" το θέμα όσο πάει...:126:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Εφαρμογές Κρουστικής Απόκρισης-Χωρικοί δείκτες

1. Απορία Νο1:
Είναι εντελώς αντιφατικό δηλαδή να θες να έχεις χώρο που ηχητικά να βοηθάει στα μέγιστα στην αντίληψη της ομιλίας αλλά ταυτόχρονα και στην αντίληψη της πληροφορίας χώρου. Περίεργο δεν είναι?
Εννοώ πως αν οι χρόνοι αντηχήσεων είναι άριστοι για την απόδοση της πληροφορίας του χώρου (στη μουσική) θα περίμενα και η ομιλία να έχει την μέγιστη "ευκρίνεια" και "αντιληπτότητα".
Τι σχόλιο έχεις επ'αυτού?
Επικρατεί διάκριση μεταξύ των προτεραιοτήτων.Στις εφαρμογές Μουσικής επιδιώκεται ν'αυξάνεται-εντός δεδομένων ορίων- μέσω της διαμόρφωσης του πεδίου αντήχησης η αντίληψη του αρμονικού περιεχομένου του καλλιτεχνήματος με σκοπό να προκύπτει ένα πλέον ελκυστικό αποτέλεσμα που θα δημιουργεί στο μέσο ακροατή τη βέλτιστη εντύπωση γιά το παρουσιαζόμενο έργο καθώς και την επιθυμία να ξαναεπισκεφθεί την αίθουσα.
Στις χρήσεις Λόγου επιδιώκεται πάνω απ'όλα η επίτευξη σαφήνειας κι έντασης της προσοχής γιά τα λόγια του ομιλητή από το βήμα μέχρι και την τελευταία σειρά της αιθούσης,συντηρώντας παράλληλα ένα μικρό ποσοστό αντηχούντος πεδίου γιά ν'αποφευχθούν στο μέτρο του δυνατού φαινόμενα μονοτονίας και κόπωσης από την πλευρά των ακροατών.

Ο ανηχοϊκός θάλαμος αποτελεί ένα ακραίο παράδειγμα,στο οποίο ο βαθμός ευκρίνειας της ηχητικής πηγής καθίσταται υπερβολικός γιά την ακουστική μας αντίληψη,ενώ ο μέσος οικιακός χώρος του...μπάνιου βρίσκεται στο αντιδιαμετρικό άκρο:612:

Στο παρόν θέμα,παράδειγμα θ'αποτελούσε η επιθυμία πραγματείας των ερωτημάτων τμηματικά,συμβιβάζοντας το φόρτο εργασίας με την επιθυμία γιά παράταση του ενδιαφέροντος...:126:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Εφαρμογές Κρουστικής Απόκρισης-Χωρικοί δείκτες

2. Απορία Νο2:
Απορώ πως στο καλό βγαίνει αρνητική τιμή (db) ευκρίνειας!
Αφού είναι λόγος ενέργειας των πρώτων 80 χιλ. δευτερολέπτου προς τη μεταγενέστερη ηχητική ενέργεια, εκφραζόμενη σε db πως μπορεί να παίρνει τιμή έως -10?
ΥΓ να "διαχυθεί" το θέμα όσο πάει...:126:
Το μέγεθος της ευκρίνειας εκφράζεται σε dB ως ο λογάριθμος-σε συνάρτηση με τη Διακριτότητα- ενός κλάσματος του οποίου ο αριθμητής δύναται να έχει μικρότερη τιμή από τον παρονομαστή,λ.χ. όταν θεωρούμε τα πρώτα 80 χιλιοστά δευτερολέπτου: Clarity[80]=10 log(Definition[80]/1-Definition[80])

http://www.mathsisfun.com/algebra/logarithms.html
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Εφαρμογές Κρουστικής Απόκρισης-Χωρικοί δείκτες


Και δεύτερη ερώτηση στο ίδιο θέμα: τι λόγος πρέπει να υφίσταται για να έχεις τιμή ευκρίνειας 50 db? Πόσο δηλαδή μπορεί να είναι το μέγεθος της ηχητικής ενέργειας μετά τα 80 χιλιοστά του δευτερολέπτου? Υπάρχει κανένα διάγραμμα επ'αυτού με αντιστοιχία τιμής ευκρίνειας και λόγων ηχητικής ενέργειας?

H Ευκρίνεια σε συνάρτηση με την ηχητική ενέργεια δίδεται λ.χ. γιά τα πρώτα 80 χιλιοστά δευτερολέπτου από τον απλουστευμένο τύπο:
C[80]=10log[10](Energy[80]/Energy[infinite]-Energy[80]) dB =10 log[10] {Ολοκλήρωμα(0-80)p^2*dt/Ολοκλήρωμα(80-άπειρο)p^2*dt}
Γιά τιμη 50dB,η ηχητική ενέργεια του χρονικού διαστήματος των πρώτων 80 χιλιοστών οφείλει να είναι 10 εις την πέμπτη δύναμη=100000 φορές μεγαλύτερη από το ολοκλήρωμα της μεταγενέστερης σε ΄΄άπειρο΄΄ χρόνο.
Είναι τιμή εφικτή γιά χώρους με φτωχή αντήχηση.Εάν αντίθετα έχουμε πλούσιο πεδίο αντήχησης,η ευκρίνεια θα λάβει αρνητική τιμή.Στην περίπτωση που η πρώιμη με τη μεταγενέστερη ενέργεια εχουν παραπλήσιες τιμές,τότε η ευκρίνεια τείνει στην τιμή των 0 dB.

http://www.acoustics-engineering.com/support/files/TIME INFINITY FOR ACOUSTICAL PARAMETERS.pdf
Ενδιαφέροντα διαγράμματα που αφορούν την Ευκρίνεια σε συνάρτηση με τη συχνότητα και άλλες παραμέτρους σε πρακτικές εφαρμογές περιέχονται εκτός από τα λινκ σε προηγηθέντα μηνύματα και στα παρακάτω:
http://www.akutek.info/Papers/MB_Objective_Assessment.pdf

http://www.acoustics.net/objects/pdf/article_farina03.pdf

http://www.fhk.cz/downloads/MV_FHK_Paper_33-IAC_ANJ.pdf


Ένα εγχειρίδιο οδηγιών χρήσης
http://www.fesb.hr/~mateljan/arta/download/ARTA-user-manual.pdf

Τί θεωρείται ΄΄άπειρο΄΄ χρονικό διάστημα στον υπολογισμό ακουστικών παραμέτρων:
http://www.acoustics-engineering.com/support/files/TIME INFINITY FOR ACOUSTICAL PARAMETERS.pdf

Κι επίσης ένα χρήσιμο βιβλίο:
http://books.google.gr/books?id=y0d...epage&q=clarity function sound energy&f=false
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.103
Reaction score
124.658
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων

αχ, καλά, τι καλά δηλαδή,... καλάθια.

να δω πότε θα βρω χρόνο να μετράω τους χρόνους (δε το βλέπω χρονικά στον άμεσο ορίζοντα πάντως).
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Εφαρμογές Κρουστικής Απόκρισης-Χωρικοί δείκτες


3. Απορία Νο3:
Για τους χωρικούς δείκτες γιατί απαιτείται ζεύγος ταυτοχρόνων κρουστικών αποκρίσεων και δε φτάνει η μία κρουστική μέτρηση με παντοκατευθυντικό μικρόφωνο? Μήπως μιλάμε αποκλειστικά για απομακρυσμένες αποστάσεις (πχ >10μέτρων) οπότε δεν έχει εφαρμογή σε τυπικό χώρο ακρόασης μουσικής παρα μόνο σε αίθουσες συναυλιών, όπως οι 80 του Leo?

Λινκ γιά το πρωτόκολλο ISO 3382 :
http://pcfarina.eng.unipr.it/Public/NPL-workshop/ISO3382-1997.pdf

Ο υπολογισμός και η εφαρμογή των χωρικών δεικτών αφορά σε πρώτο στάδιο την ακουστική των αιθουσών παρά των μέσων οικιακών χώρων.Η ιδανικά απαιτούμενη επεξεργασία ζεύγους κρουστικών αποκρίσεων από δέκτες-μικρόφωνα που καταλαμβάνουν εικονική θέση τυμπάνων ωτός εντός των πλευρών της κεφαλής στο ανδρείκελο HATS συντελεί σε πιό ολοκληρωμένη προσομοίωση της διωτικής χωρικής αντίληψης(σε σύμπνοια με τα δεδομένα της ψυχοακουστικής) στο ύψος των αυτιών του μέσου ακροατή.Τα χωρικά χαρακτηριστικά των αιθουσών σχετίζονται με το αποδιδόμενο σήμα της πηγής,ενώ ο ακροατής σχετίζεται με την αντίληψή τους.Η πηγή χαρακτηρίζεται από συνάρτηση κατευθυντικότητας με χωρικές και χρονικές μεταβλητές.Η γεωμετρία του χώρου καθορίζει τον τρόπο που θα συμπεριφερθεί ο ήχος εντός αυτού και τέλος ο ακροατής προσομοιώνεται από συνάρτηση αντίληψης που εξαρτάται από χρονικά και χωρικά χαρακτηριστικά του ηχητικού πεδίου.
Σ'ένα θέμα που φιλοδοξεί ν'ανταποκρίνεται στον τίτλο του,θα ήταν παράλειψη να μην επεκταθούμε στις παραμέτρους εκείνες που καθορίζουν την ακουστική συμπεριφορά αιθουσών συναυλιών της οποίας την αντίληψη πολλοί χομπίστες συγκρατούν ως αναφορά ΄΄ζωντανής μουσικής΄΄ γιά ν'αξιολογήσουν κατόπιν ένα στερεοφωνικό ή πολυκαναλικό ηχοσύστημα στο δικό τους ΄΄τυπικό΄΄ χώρο ακρόασης:612: Επίσης χάρη στη μελέτη αυτών έχουν αναπτυχθεί οι εκάστοτε αλγόριθμοι προσομοίωσης ακουστικού περιβάλλοντος που παρέχουν οι επεξεργαστές.
http://www.levelacoustics.nl/resear...hone - Hak, Haaren, Wenmaekers, Luxemburg.pdf

Η εκτενής μοντελοποίηση των αιθουσών με τους χωρικούς δείκτες συνετέλεσε στην κατανόηση ότι η ακουστική αντίληψη εντός ενός μικρού οικιακού χώρου εξαρτάται όχι μονάχα από το τρίπτυχο συσκευές-τοποθέτηση-γεωμετρία,αλλά και από τα περιεχόμενα αντικείμενα,τους σχηματισμούς επί των περικλειουσών επιφανειών και την επικοινωνία με γειτονικούς χώρους.Χαρακτηριστικό παράδειγμα ιδιοτήτων που αντιπαραβάλλουν άμεσα τη χωρική αντίληψη μιάς αίθουσας με κείνη του οικιακού χώρου ακρόασης είναι η ΄΄διεύρυνση του ακουστικού ειδώλου΄΄ και το φαινόμενο ΄΄περιέλιξης΄΄ από το παραγόμενο ηχητικό πεδίο,τα οποία εξαρτώνται από την ηχητική ενέργεια των ανακλώμενων από τις πλευρικές επιφάνειες συνιστωσών.
http://books.google.gr/books?id=8JH...envelopment spaciousness room lateral&f=false

Το επόμενο λινκ αναφέρεται επίσης στην αναγωγή των παραμέτρων από τις μεγάλες αίθουσες σε χώρους μικρότερους.
http://infoscience.epfl.ch/record/148615/files/Full_Paper_Falourd_IN2010.pdf
(...)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Εφαρμογές Κρουστικής Απόκρισης-Χωρικοί δείκτες

...
Να είσαι καλά φίλε μου για το απίστευτο αυτό θρεντ, παρότι είναι ιδιαίτερα πολύπλοκο για τον τυπικό "μουσικόφιλο", αποτελεί έναυσμα και σημείο εκκίνησης ενασχόλησης με το αντικείμενο, αλλά και σταθμό μελέτης για όλους μας. Και πάλι, ΜΠΡΑΒΟ!:446::607::605:
...:126:
Το παρόν θέμα βρίσκεται πάντα στην αρχή του.Αναμένεται να περιπλανηθούμε σε πολλά διαφορετικά...χωρία,συμπεριλαμβανομένων και των δωματίων ελέγχου που διαμορφώνουν τον ήχο που καλούνται ν'αναπαράγουν τα οικιακά συστήματα.
Σα σκηνές από ταινία προσεχώς,παρατίθονται τα λινκ:

http://crosbi.znanstvenici.hr/datoteka/197814.Acoustic_treatment_of_small_spaces.pdf

http://www.acoustics.hut.fi/asf/bnam04/webprosari/BNAM_slides/BNAM_pres_svensson.pdf

http://eeweb.poly.edu/~yao/EE3414/midterm_review.pdf

http://nefeli.lib.teicrete.gr/brows...nios/attached-document/Liandrakis___Mamos.pdf

http://www.ionio.gr/~floros/lessons/avarts_acoustics_lesson11.pdf

http://avarts.ionio.gr/~floros/lessons/avarts_acoustics_lesson12.pdf

Kαι ακόμα ένα ενδιαφέρον βιβλίο που αναλύει τα χαρακτηριστικά του ήχου των μουσικών οργάνων:

http://books.google.gr/books?id=Mlkut4PAAiUC&pg=PA115&lpg=PA115&dq=soundfield vibrating string&source=bl&ots=uHC5Jz2q9H&sig=_L6b1eg0YtoP_-MuMQDrNW7xCp0&hl=el&ei=GkLYS8LgK9GPsAa5-oD8Ag&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=5&ved=0CCIQ6AEwBDh4#v=onepage&q&f=false

http://books.google.gr/books?id=Mlkut4PAAiUC&pg=PA115&lpg=PA115&dq=soundfield vibrating string&source=bl&ots=uHC5JB0m3z&sig=WiYj3pSiwAXsWLkmoGzz3PA1qKk&hl=el&ei=lYbYS6vxN4ngsAbPsL37Ag&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&ved=0CCwQ6AEwBTh4#v=onepage&q&f=false
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων

http://www.primacoustic.com/impulse-response.htm




Να ζήσεις Ear και χρόνια πολλά
τ'αυτιά σου να μείνουν γιά πάντα καλά
χωρίς μικρόφωνο αυτά να μετράνε
και ν'ακούν αυτούς που σ'εκτιμάνε
να σε χαρούν τα τρία σου παιδάκια
κι εσύ να προσέχεις του νου τα λαμπάκια
(αν σου αρέσει αυτή η ατάκα,
είναι γραμμένη από μένα το βλάκα:612:)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: To τέλειο Πεδίο Διάχυσης (Diffusion Field)

Προκειμένου να ληφθούν μετρήσεις ΄΄σταθερής κατάστασης΄΄ γιά την απόκριση ενός δωματίου,σήμα κυμαινόμενης συχνότητας(σάρωση επί διαφορετικών συχνοτικών ζωνών) τροφοδοτείται σε σύστημα ενισχυτή-ηχείου(τοποθετημένου γιά παράδειγμα σε επιδαπέδια γωνία συμβολής τριών επιφανειών ώστε να ενεργοποιεί όλους τους ρυθμούς) και ο εκπεμπόμενος ήχος συλλαμβάνεται από μικρόφωνο τοποθετημένο λ.χ. στο αντιδιαγώνιο σημείο συμβολής τριών επιφανειών επί της οροφής.Η εναλλακτική μέθοδος συνίσταται στη μετακίνηση του μικροφώνου,ενώ η εκπεμπόμενη συχνότητα από το ηχείο μένει σταθερή.



Κατά τον T.F.W.Embleton είναι θεωρητικά δυνατή εντός μεγάλου χώρου με ακανόνιστες διαστάσεις η ύπαρξη ηχητικού πεδίου διάχυσης,αποτελούμενου από διαδοχικές υπερθέσεις συνιστωσών με ίση πιθανότητα διάδοσης προς όλες τις κατευθύνσεις.Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό συνεπάγεται ακριβώς ότι η μέση πυκνότητα ενέργειας θα είναι ίδια σε όλες τις θέσεις εντός του χώρου,οπότε δεν θα υφίσταται καθαρή ροή γιά ανακατανομή ενέργειας προς οποιαδήποτε κατεύθυνση.Κατά συνέπεια,το τέλειο πεδίο διάχυσης δεν δύναται να υπάρξει πραγματικά,εφόσον σε κάθε χώρο ακρόασης συμβαίνει αναπόφευκτα ροή ηχητικής ενέργειας καθώς αυτή διαδίδεται από την πηγή στις εκάστοτε θέσεις απορρόφησής της.Η ίδια η έννοια του τελείου πεδίου διάχυσης καθίσταται χρήσιμη στη μελέτη χώρων ακρόασης που χαρακτηρίζονται από μικρή απορρόφηση κι επιπλέον γιά θέσεις μέτρησης που δεν βρίσκονται κοντά στην πηγή, αλλά ούτε και σε μικρές έντονα απορροφητικές ζώνες του δωματίου.

Εκτός από τις ακανόνιστες διαστάσεις ενός χώρου ακρόασης και των στερεών αντικειμένων εντός αυτού,το ηχητικό κύμα διασκορπίζεται επίσης από τραχιές επιφάνειες ανάκλασης αλλά και από περιοχές διακύμανσης των ακουστικών χαρακτηριστικών του μέσου διάδοσης.Τα στροβιλιζόμενα αέρια ρεύματα λ.χ. που δημιουργούνται υπό κατάλληλες συνθήκες όταν ανοίγουμε διάπλατα πόρτες και παράθυρα σε χώρο ακρόασης εντός εξοχικής κατοικίας διασκορπίζουν την ηχητική ενέργεια.

Aν και η σύστασή του είναι κυριολεκτικά ανέφικτη,μολαταύτα είναι χρήσιμο -σε ρόλο σημείων αναφοράς- να καθοριστούν οι ιδιότητες του τελείου πεδίου διάχυσης.Με βάση την παρατήρηση,οι Randall & Ward κωδικοποίησαν τα χαρακτηριστικά του σε μιά σειρά κανόνων:
(...)
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Χαρακτηριστικά Πεδίου Διάχυσης...

- Οι συχνοτικές και χωρικές διακυμάνσεις που προκύπτουν από μετρήσεις σταθερής κατάστασης οφείλουν να είναι μηδαμινές.


 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Οι διακυμάνσεις στα παραδείγματα απόκρισης σταθερής κατάστασης εκτείνονται σε συνολικό εύρος που φτάνει και τα 30dB επί της γραμμικής σάρωσης στον άξονα της συχνότητας.Αυτές οι καμπύλες είναι ενδεικτικές ενός ηχητικού πεδίου που απέχει από την ιδιότητα της τέλειας διάχυσης.Μιά ανάλογη απόκριση σε ανηχοϊκό δωμάτιο ή στούντιο ηχοληψίας θα εξακολουθούσε να έχει μεταπτώσεις,αλλά σε αρκετά μικρότερο βαθμό.Οι διακυμάνσεις αντίθετα θα γίνονταν πιό έντονες σε δωμάτιο περισσότερο ΄΄ζωντανό΄΄ από ακουστικής άποψης ή θάλαμο αντήχησης.

 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Χαρακτηριστικά Πεδίου Διάχυσης...

- Αμελητέα Διακροτήματα(παλμοί) στη χαρακτηριστική καμπύλη εξασθένησης.

Η κλίση των καμπυλών εξασθένησης τείνει γενικά να ομαλοποιείται καθώς ανεβαίνουμε σε τονικό ύψος.Το πλήθος των υπαρχόντων ρυθμών συντονισμού σε κάθε εύρος ζώνης οκτάβας ανώτερης τάξης αυξάνεται σε σχέση με την προηγούμενη και η μεγαλύτερη πυκνότητα των ρυθμών σημαίνει ομαλότερη επίδραση της συνισταμένης αυτών.


Η παρουσία χαρακτηριστικών διακροτημάτων (παλμών) στις καμπύλες εξασθένησης των χαμηλών συχνοτήτων καθιστά δυνατή την εκτίμηση του βαθμού διάχυσης που επικρατεί σε δεδομένο χώρο.Γιά μιά ολοκληρωμένη εκτίμηση,είναι απαραίτητο οι μετρήσεις του χρόνου αντήχησης να παρέχουν ακριβή μορφή των καμπυλών σε διαφορετικές οκτάβες και όχι μόνο στο μέσο όρο του συνόλου.

 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Χαρακτηριστικά Πεδίου Διάχυσης...

- Οι εξασθενήσεις του ηχητικού πεδίου οφείλουν να είναι τέλεια εκθετικές (ευθείες γραμμές σε λογαριθμική κλίμακα).

H αυθεντική εκθετική εξασθένηση ισοδυναμεί με ευθεία γραμμή σε γραφική παράσταση μεταβολής της ηχητικής ενέργειας σε σχέση με το χρόνο (κόκκινη γραμμή) και περιγράφεται είτε ως ρυθμός εξασθένησης (dB ανά δευτερόλεπτο),είτε ως χρόνος αντήχησης σε δευτερόλεπτα.Στη μπλε καμπύλη παρατηρούμε αξιόλογες αποκλίσεις από την ευθεία γιά το τελικό της τμήμα.Οι αποκλίσεις από την ευθεία συμβολίζουν τη μη επικράτηση του πεδίου διάχυσης.




 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Χαρακτηριστικά Πεδίου Διάχυσης...

- Ο Χρόνος Αντήχησης σταθερός σε όλες τις θέσεις εντός αυτού.

Ο χρόνος αντήχησης που υπολογίζεται γιά μιά δεδομένη συχνότητα,αποτελεί συνήθως το μέσο όρο των διαφορετικών χρόνων που λαμβάνονται σε θεωρούμενες θέσεις εντός του δωματίου.Τούτο έγκειται στο γεγονός ότι το ηχητικό πεδίο δεν είναι ομοιόμορφο μεταξύ διαφορετικών σημείων αυτού.Οι τοπικές διακυμάνσεις του χρόνου αντήχησης συνεισφέρουν ενδεικτικά στο ποσοστό διάχυσης του ήχου στο χώρο.Οι στατιστικές αποκλίσεις των χρόνων αντήχησης παρέχουν μέτρο του εύρους διασποράς γιά τα δεδομένα που λαμβάνονται σε διαφορετικές θέσεις.Κατά τον υπολογισμό της μέσης τιμής,τα τεκμήρια διασποράς των δεδομένων απαλείφονται.Το ΄΄+΄΄ ή ΄΄-΄΄ μιάς τυπικής απόκλισης περιλαμβάνει το 68% του συνόλου των δεδομένων εφόσον πρόκειται γιά κανονική(Gaussian) κατανομή τιμών.

 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Χαρακτηριστικά Πεδίου Διάχυσης...

- Ο χαρακτήρας της εξασθένησης επίσης δεν διαφοροποιείται μεταβαλλoμένης της συχνότητας: Εάν όλες οι επιμέρους καμπύλες εξασθένησης διακρίνονται από παρόμοιο ομαλό χαρακτήρα,τότε επικρατεί πεδίο διάχυσης εντός του χώρου.Στην πραγματικότητα,υπάρχουν χαρακτηριστικές διαφοροποιήσεις,με ιδιαίτερη έμφαση στις καμπύλες που αντιστοιχούν σε τιμές 63Hz και 125Hz. εξαιτίας ρυθμών ταλάντωσης.

- Θα είναι επίσης ανεξάρτητος της κατευθυντικότητας του μικροφώνου μέτρησης: Το σήμα που συλλαμβάνει ένα μικρόφωνο υψηλής κατευθυντικότητας (λχ.καρδιοειδές) μετακινούμενο εντός ομογενούς ηχητικού πεδίου είναι σταθερό.Αν περιφέρουμε επομένως ένα μικρόφωνο τέττοιου τύπου σε διαφορετικά επίπεδα ενόσω διεγείρουμε ακουστικά το χώρο,αυτό βοηθά στην εκτίμηση του ποσοστού διάχυσης στο ηχητικό πεδίο εντός αυτού.Η μέθοδος είναι εφαρμόσιμη σε μεγάλους χώρους παρά σε μικρούς (που εμφανίζουν και τα μεγαλύτερα προβλήματα στο πεδίο διάχυσης).
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων

Όπως έχει αναφερθεί προηγουμένως,μία ιδιότητα που συνεπάγεται γιά το πεδίο διάχυσης είναι ότι η ηχητική ενέργεια παραμένει σταθερή στους επιμέρους στοιχειώδεις όγκους του,δηλαδή δεν υφίσταται καθαρή μεταβίβαση ηχητικής ισχύος μεταξύ αυτών.Η ένταση του πεδίου δίδεται από τον τύπο:
Ιdf=P^2/4d*c ,
όπου P εκφράζει την ισχύ rms,d την πυκνότητα του μέσου και c την ταχύτητα του ηχητικού κύματος εντός αυτού.

http://books.google.gr/books?id=Yyk5nAIJcBcC&pg=PA283&lpg=PA283&dq=eyring reverberation&source=bl&ots=rUHICWVhQa&sig=D7913SYlEbk32DAsAb_afzg5LAE&hl=el&ei=obnIS9DgFI7Fsgbyv9DtCg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=9&ved=0CDsQ6AEwCDgK#v=onepage&q=eyring reverberation&f=false
 
Last edited:

skaloumbakas

4Haris
Μηνύματα
24.751
Reaction score
1.676
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων

Τα θερμά μου συγχαρητηρια για την κοπιαστική συνεισφορά σου στον σπουδαιότερο κρίκο της αλυσίδας ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ προς την ΗΧΗΤΙΚΗ ΠΙΣΤΟΤΗΤΑ...
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων




Ο σχεδιασμός ενός χώρου ακρόασης στοχεύει στην πυκνότητα και ισομερή κατανομή των ούτως ή άλλως αναπόφευκτων συντονισμών εντός αυτού.Σε προηγούμενα κεφάλαια έχει ήδη γίνει αναφορά γιά τις αναλογίες διαστάσεων σε σχέση με τη βελτιστοποίηση της διαχείρισης(περιορισμός-ομοιόμορφη κατανομή) των στασίμων κυμάτων.

Εάν υπάρχει δυνατότητα κι εφόσον οι αναλογίες δεν είναι απαγορευτικές (ώστε να μην υφίστανται συμπτώσεις που επιφέρουν αντίστοιχες εξάρσεις και βυθίσεις σε σημεία μεγίστης κι ελαχίστης πίεσης διαδοχικών ρυθμών),είναι χρήσιμο να επιλέγουμε το μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο ως δωμάτιο ακρόασης.Οι μεγαλύτεροι χώροι τείνουν να εμφανίζουν καλύτερη ακουστική συμπεριφορά καθότι υπάρχει πυκνότερη κατανομή ρυθμών συντονισμού επί του φάσματος,με αποτέλεσμα οι προεξάρχοντες-που δημιουργούν τα κυριότερα προβλήματα- να γίνονται λιγότερο διακριτοί μεμονωμένα.Τούτο οδηγεί σε ομαλοποίηση της απόκρισης του χώρου.

Στους μικρούς χώρους διεγείρονται ορισμένα μόνο στάσιμα κύματα,των οποίων οι κοιλίες (μέγιστα πίεσης) και οι κόμβοι (ελάχιστα) επιφέρουν έντονες ανομοιομορφίες στην απόκριση του δωματίου διασπώντας το πεδίο διάχυσης.
http://www.arkhipov.com/AudioVideo/Room/RoomDesign.html

 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.310
Μηνύματα
2.858.128
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top