- Μηνύματα
- 39.971
- Reaction score
- 98.332
Αυτό είναι "διεθνής γλώσσα". Πολλοί είναι οι "γνώστες"! :happy_9:Απο τα 11 το μακρύτερο :happy_6:
Αυτό είναι "διεθνής γλώσσα". Πολλοί είναι οι "γνώστες"! :happy_9:Απο τα 11 το μακρύτερο :happy_6:
Μα δεν χρησιμοποιούνται μόνο 1 ή 2 μικρόφωνα... Χρησιμοποιούνται αρκετά από αυτά σε μιά surround ηχογράφηση, και η ηχογράφησή τους πολυπλέκεται αργότερα στο στούντιο ανάλογα αν γίνεται ddolby, dts, ac3 κλπ... Αν τα μπερδεύεις με τα παντοκατευθυντικά, αυτά απλά λόγω κατασκευής έχουν ενεργή ακτίνα λήψης 360 μοίρες... τίποτα το ιδιαίτερο...Και επανέρχομαι...
Τα αυτιά μας έχουν κοκκαλάκια κι ακούν sarround...
Τα μικρόφωνα τι έχουν για να ηχογραφήσουν sarround?????
- Φίλε Βιος ειλικρινά θα ήθελα να παρακολουθήσω μια 'ζωντανή συναυλία' όπως την περιγράφεις παραπάνω... Σοβαρολογώ... Θα ήταν τρομερά ενδιαφέρον να παίζει ο κλασικός κιθαρίστας(μιας και μιλάς για φυσικά όργανα) ξαπλωμένος στο πάτωμα και ο κλαρινετίστας σκαρφαλωμένος πάνω σε μια σκάλα...Και μιας και μου άναψες τη φαντασία ο μπασίστας μέσα σ' ένα βαρέλι βυσινάδα, ο ντραμίστας κρεμασμένος από σχοινιά και η τραγουδίστρια πάνω σε μια σκαλωσιά....Θα είχε τρομερό ενδιαφέρον...(Βέβαια το όλο σκηνικό θα έμοιαζε πιο πολύ με CIRCO ROMA και όχι με concert)......Οι ήχοι σε μιά ζωντανή συναυλία με φυσικά όργανα, λόγω της φυσικής τοποθέτησης των μουσικών, έχουν όντως τις πληροφορίες αριστερά-δεξιά, πάνω-κάτω, μπρός-πίσω.....................................
Η αδυναμία αυτή της στερεοφωνίας οφείλεται στο ότι τα 2 ηχεία δουλεύουν σαν 2 ΣΗΜΕΙΑΚΕΣ πηγές, είτε το θέλουμε, είτε όχι...........................
Και εκ των πραγμάτων, δεν υπάρχει τρόπος να αντιληφθούμε την υψομετρική διαφορά μεταξύ του ξαπλωτού κιθαρίστα και του κλαρινετίστα πάνω στην σκάλα, γιατί τότε θα χρειαζόμασταν επιπλέον γούφερς/τουήτερς πάνω στο ίδιο ζευγάρι ηχεία ............................
Στα παλιότερα μέσα, πριν την έλευση του BD, δεν υπάρχει χώρος.... Είχε πεί τότε ότι έπρεπε όντως να προστεθεί κεντρικό κανάλι και ένα στο κέντρο και πάνω ψηλά στο ταβάνι με πληροφορίες χώρου. Βέβαια απο ότι ξέρουμε δεν έγινε κάτι.
:cool_1:Στα παλιότερα μέσα, πριν την έλευση του BD, δεν υπάρχει χώρος.
Παράδειγμα καθ'υπερβολή χρησιμοποίησα, αλλά δεν σκέφτηκα ότι δεν θα έβλεπες το χιούμορ πίσω από την εικόνα που έδωσα... Ζητώ συγνώμη...- Φίλε Βιος ειλικρινά θα ήθελα να παρακολουθήσω μια 'ζωντανή συναυλία' όπως την περιγράφεις παραπάνω... Σοβαρολογώ... Θα ήταν τρομερά ενδιαφέρον να παίζει ο κλασικός κιθαρίστας(μιας και μιλάς για φυσικά όργανα) ξαπλωμένος στο πάτωμα και ο κλαρινετίστας σκαρφαλωμένος πάνω σε μια σκάλα...Και μιας και μου άναψες τη φαντασία ο μπασίστας μέσα σ' ένα βαρέλι βυσινάδα, ο ντραμίστας κρεμασμένος από σχοινιά και η τραγουδίστρια πάνω σε μια σκαλωσιά....
Η διασπορά έχει να κάνει με την κατευθυντικότητατων ακουστικών συχνοτήτων στον χώρο. Αφορά το κλειστ'ο σύστημα "πηγή ήχου-αυτί" και είναι η ικανότητα μιάς πηγής να γίνει απ'ευθείας αντιληπτ'η από τον ακροατή που βρίσκεται σε κάποια γωνία έξω από τον κεντρικό άξονα εκπομπής της πηγής - και όχι από ανακλάσεις του ήχου στον υπόλοιπο χώρο.- Τα ηχεία είναι μεν σημειακές πηγές αλλά στο hi-fi υπάρχουν και οι έννοιες διασπορά, on και off axis.Και φυσικά ένα καλό ζευγάρι ηχεία μπορεί να αναπαραγάγει ΑΡΙΣΤΑ τη στερεο πληροφορία και πολύ πολύ καλά τη χωρική...
Ευάγγελε όταν η ηχογράφηση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ direct to tape(or dat or hdr) με (2) μικρόφωνα χωρίς προσθήκη εφφέ, τότε η χωρική πληροφορία είναι 'μερικώς' πλαστή ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟ ΝΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι δεν είναι σωστή... Κάθε μέθοδος ηχοληψίας έχει τα 'υπέρ' και τα 'κατά'...Η 'direct' μέθοδος μεταφέρει καλύτερα την ατμόσφαιρα και την χωρική πληροφορία και θεωρείται η πιο 'pure' και 'audiophile'(προσωπικά δεν συμφωνώ) και κλασσικό παράδειγμά της είναι το γνωστό 'jazz at the pawnshop'...Όμως ΠΑΣΧΕΙ στο ότι δεν μπορεί να αποδώσει τα 'solos' των μουσικών,τις χροιές των οργάνων και τις φωνές... Η πιο συνηθισμένη μέθοδος ηχογράφησης κλασσικής ή ακουστικής μουσικής είναι η 'μικτή' δηλ α) δύο μικρόφωνα μακρυά από τη σκηνή ακριβώς στη μέση και πολύ κοντά μεταξύ τους ΠΡΟΣΟΜΟΙΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΑΥΤΙΑ να 'παίρνουν' όλο το σκηνικό και β) επί μέρους ηχοληψία των οργάνων ή των ομάδων οργάνων, της χορωδίας και των solist(οργάνων και φωνών)... Εκεί ο παραγωγός (στο downmix πια) βγάζει α) ένα ποσοστό(που κρίνει αυτός) από τα δύο stereo περιβαλοντικά μικρόφωνα και β) ένα επίσης ποσοστό από κάθε ξεχωριστό κανάλλι με έμφαση στα solos και τις φωνές... Αυτή η μέθοδος δίνει καλύτερη περιγραφή, ανάλυση και ταυτότητα στα όργανα μιας και έχει γίνει 'close miking'...Αυτή είναι και η συνηθέστρη μέθοδος ηχογράφησης στο ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ... άν και η τελειότητα της ακουστικής του Μεγάρου θα επέτρεπε με την πρώτη 'direct' μέθοδο να έχουμε πολύ καλές ηχογραφήσεις...Ειλικρινά θα ήθελα να μάθω τον τρόπο πως τοποθετεί ο παραγωγός τα όργανα στο χώρο (στους τρεις άξονες) και με ποια κριτήρια, πως δίνει αέρα στα όργανα όταν π.χ. είναι πολλά χάλκινα πνευστά και γενικά αυτές τις τεχνικές.
Τα 'εργαλεία' που έχει ο παραγωγός για την 'τοποθέτηση' των οργάνων δεν είναι και πολλά...Ειλικρινά θα ήθελα να μάθω τον τρόπο πως τοποθετεί ο παραγωγός τα όργανα στο χώρο (στους τρεις άξονες) και με ποια κριτήρια, πως δίνει αέρα στα όργανα όταν π.χ. είναι πολλά χάλκινα πνευστά και γενικά αυτές τις τεχνικές.