Απόψεις για την προσέγγιση του καλού ήχου !

Μηνύματα
5.087
Reaction score
14
Τελος, ψαχνοντας αυτα τα θεματα, καλο ειναι να δινεται περισσοτερη σημασια και βαρος στην Ψυχοακουστικη προσεγγιση. Στον εαυτο μου εχω παρατηρησει οτι ο κυριοτερος παραγοντας που επιρρεαζει ενα ακουσμα, ειναι η διαθεση μου εκεινης της στιγμης. Το ιδιο μουσικο κομματι, παιγμενο απο το ιδιο συστημα, στον ιδιο χωρο, μου αφηνει σαφως αλλη εντυπωση κατα περιστασεις. Επισης ερωτηση προς ολους. Ο Ηχος που παραγεται απο ενα κινητηρα μοτοσυκλεττας, ειναι θορυβος ?
Το κλαμα του μικρου παιδιου του γειτονα ειναι θορυβος ?
Για ποιον ειναι τα παραπανω θορυβος και για ποιον γλυκια μουσικη ?


:cool_4: :respect:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Πως θα μπορούσε η προσέγγιση του καλού ήχου, να μην αφορά σε συγκινησιακούς παράγοντες, αφού το χόμπι αφορά στην μουσική?...

Οι ανατριχίλες, η χαλάρωση και η ευχαρίστηση που νιώθεις από ένα σύστημα που παίζει "μουσική" χωρίς να είναι επιθετικό και ψεύτικο, είναι συναισθήματα που δεν μετρώνται.

Όπως πολύ σωστά ετέθη όμως από τον Μιχάλη, όταν το όχημα για την μουσική είναι οι μηχανές, δεν μπορείς παρά να ξεκινήσεις από μετρήσιμα μεγέθη. Ο κόσμος διέπεται από φυσικούς κανόνες και όσο περισσότερο τους κατανοούμε τόσο περισσότερο θα είμαστε σε θέση να εξηγήσουμε τις συμπεριφορές μηχανών, χώρων κ.ο.κ.

Εγώ θα έλεγα ότι ευτυχώς υπάρχουν αρκετά πράγματα που... όχι ότι είναι ανεξήγητα (δεν μιλάμε για twilight zone), αλλά το επίπεδο γνώσεων του καθενός δεν μπορεί να τα δικαιολογήσει πλήρως. Αυτό προσωπικά μου δίνει έναυσμα και κουράγιο για περαιτέρω αναζήτηση. Όσο περισσότερο ασχολούμαι λοιπόν, τόσο περισσότερο εξηγώ αυτό που ακούω και μαθαίνω από τα λάθη μου.

Τέλος, δεν είναι τα πάντα ψυχοακουστική. Σίγουρα η διάθεσή μας παίζει πολύ μεγάλο ρόλο όταν ακούμε μουσική. Όμως υπάρχουν τρόποι ακόμη και για να ελαττώσεις την επιρροή αυτών των παραγόντων, όταν πρέπει να πάρεις μια απόφαση. Σε τελική ανάλυση όμως, όλα γίνονται για να απολαύσουμε μουσική και συνεπώς ο στόχος είναι το πριν με το μετά από την ακρόαση, να μην έχει καμία σχέση σε ότι αφορά στην διάθεσή μας. Αν μη τι άλλο, ας αφήσουμε την ίδια την μουσική να μας φιάξει την διάθεση... :cool_4:
 

Μηνύματα
644
Reaction score
7
Γενικά συμφωνώ με τον Κο Τσαντουλή αλλά όλα αυτά νομίζω είναι το ζητούμενο. Το πως θα επιτευχθεί είναι νομίζω το θέμα που πρέπει να συζητηθεί. Απο την άλλη επιμένω ότι δεν ξέρουμε τι να ζητήσουμε να αναπαραχθεί απο ένα σύστημα όταν δεν έχουμε καμμία πληροφορία ή ελάχιστες τέλος πάντων, για το τί γράφθηκε, με ποιές παραμέτρους και τι τελικά έκανε ο παραγωγός. Να ζητήσω την γυναικεία φωνή, πως είναι ηχογραφημένη όμως;:?
Και τέλος δεν κατάλαβα τον κάπταιν, τι εννοεί ότι ένα σύστημα είναι καλό όταν με χαλαρώνει! δηλ. αν ένα σύστημα αναπαράγει metalica και σε χαλαρώνει..........:pc:
 


Μηνύματα
201
Reaction score
0
, τόσο περισσότερο εξηγώ αυτό που ακούω και μαθαίνω από τα λάθη μου.

, όταν πρέπει να πάρεις μια απόφαση. :cool_4:
Για να το κανουμε πιο λιανα...........
Γι αυτον ακριβως το λογο βρισκομαστε και γραφουμε εμεις, οι μη γνωριζοντες, εδω μεσα.
Οταν πρεπει να παρουμε μια αποφαση να το κανουμε με το λιγοτερο δυνατον ποσοστο λαθους.
Γι αυτο ρωταμε τους γνωριζοντες και ειδικους!!!!:prof:

(και για να ακριβολογησω, γνωριζουμε πεντε πραγματα με την μεθοδο του....πασαλειματος,αρα ουσια μηδεν!!!)

Θα σας πω ενα προσωπικο παραδειγμα για να καταλαβετε τι εννοω.
Εχω το Ερμη της AS.
Αυτο το ηχειο ειναι γνωστο οτι θελει βαρβατο ενισχυτη αν και ευαισθητο.
Να μην τα πολυλεω, εβαλα στην ακρη το Cyrus που ειχα και πηρα ενα προ και τελικο της Rotel.
Kαμμια σχεση σε δυναμη με το Cyrus ,ηχος (με τα αυτια μου ) περιπου ιδιος ,με τον cyrus λιιιγο καλυτερο.
Καποιο πρωινο ενας ..καλοθελητης μου ειπε τα κακα μαντατα
"που πας ρε καραγκιοζη με 200 βαττακια στο καναλι,ουτε τον μισο Ερμη δεν ακους"
Τον Ερμη δεν τον ακουγα ,ακουσα ομως αυτον και ξαμολυθηκα για αλλο τελικο.
Ακρη δεν εβγαζα, πηρα λοιπον γουρουνι στο σακι εναν Crown K1, που ολοι τον εχουνε περι πολλου και μαλιστα ενα φιλος που εκτιμω την γνωμη του, μου ειπε οτι ειναι ενα απο τα καλυτερα μηχανακια που ειχε ακουσει.
Δεν μετανοιωσα για την αγορα μου,σε γενικες γραμμες ειναι καλυτερος απο τον Rotel αλλα....
Εχω μια αδυναμια στο χαμηλο!!!
Οταν λοιπον εβαλα ενα συγκεκριμενο κομματι που ηξερα πολυ καλα πως ακουγοτανε, το βαθυ χαμηλο που ακουγα με τον Rotel ,περιπου ειχε παει περιπατο!!!!
Γαι να μην σας κουραζω,το τελικο συμπερασμα ηταν οτι το βαθυ χαμηλο που ακουγα ηταν λασπη και χασιμο ελεγχου απο τον Rotel και αυτο που παιζει τωρα,

ειναι το σωστο, σφιχτο, ελεγχομενο μπασο που οφειλει να εχει ενας ενισχυτης.

Και ρωτω εγω τωρα....
Ασχετο με τι μου αρεσει εμενα , ποιο ειναι το σωστο και πιο το λαθος????
Εχω δικαιωμα.....στη λασπη ή οφειλω να μαθω πιο ειναι το σωστο χαμηλο????
Υποελεγχε ο Rotel ή δεν μπορει να παρει τα ποδια του πολυ χαμηλα ο Crown????
Με ποιο δικαιωμα μπορω να κρινω και να προτινω εγω ενα μηχανημα σε καποιο φιλο που δεν του αρεσει το χαμηλο, οταν σε εμενα ειναι προτεραιοτητα?????

Και για να ξεκαθαρισω μια και καλη ενα θεμα που για μενα ειναι αδιαπραγματευτο....
σε καμμια των περιπτωσεων δεν βαζω σαν αναφορα τον ζωντανο ηχο για πολλους και διαφορους λογους.
Ο πιο σημαντικος εινα οτι οταν ακουσα σε ενα κλαμπακι λατιν μουσικη με φυσικα οργανα χωρις καμμια ηλεκτρικη...υποβοηθηση, εκτος απο τις δυναμικες που μου κουνησαν το μυαλο ,στερεοφωνικη εικονα μπασα και πριμα οπως τα ηξερα απο το συστημα μου, ηταν ανυπαρκτα.ΚΑΜΜΙΑ σχεση ο φυσικος ηχος με την κονσερβα!!!
Ο επομενος λογος ειναι οτι θεωρω αδιανοητο να αποδεχτω φυσικους ηχους που εχουν περασει μεσα απο, μικροφωνα καλωδια, και θηριωδεις κονσολες με 5000 κουμπακια σαν ....φυσικους!!!
Και,σταματω εδω, τις παραπανω σκεψεις μου τις πιστοποιησε .....πιστοποιημενος ανθρωπος και τα σκυλια δεμενα!!!!!!

Αυταααααααα:happy_4:
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Απόψεις για την προσέγγιση του καλού ήχου !

1) Για να ελεγχθεί η δυνατότητα ενός συστήματος ως προς την

πιστότητα αναπαραγωγής σε σχέση με το πρωτότυπο απαιτούνται

τα εξής :

α... Χρήση εγγραφών υλοποιημένων με direct-μινιμαλιστικές μεθόδους

εγγραφής . Τα μηχανήματα αναλογικά ή ψηφιακά που

χρησιμοποιήθηκαν σε αυτές να είναι κορυφαίας ποιότητας και με

audiophile χαρακτηριστικά σχεδίασης . Οι μέθοδοι καταγραφής

τέτοιες που να μην παραβιάζουν την τονική και "χωρική"

πληροφορία (π.χ. blumlein ,isomike κ.λ.π.)

Τα όργανα καθαρά ακουστικά και χωρίς καμία επεξεργασία !

Οχι περιττές κονσόλες, όχι χιλιόμετρα καλωδιώσεων και

δεκάδες επαφές !

Η εγγραφή οικεία και το ιδανικό απαιτεί παρουσία σου στον χώρο

που υλοποιήθηκε !

Εγώ χρησιμοποιώ τέτοιες εγγραφές που έγιναν από τρεις

φίλους ηχολήπτες . Φυσικά ήμουν παρών στην υλοποίηση τους !

2) Αν δεν μας ενδιαφέρει η πιστότητα ως προς το πρωτότυπο τότε

αλλάζουν τα πράγματα !

Προσανατολιζόμαστε με δοκιμές σε ένα σύστημα που μας κάνει

να απολαμβάνουμε την πλειοψηφία των κομματιών που μας αρέσουν

με βάση τα γούστα μας !

3) Σε ένα κομμάτι με αναιμικό μέχρι ανύπαρκτο μπάσο ο ενισχυτής

που "λασπώνει"ή βαραίνει το χαμηλό είναι θείο δώρο !

Σε ένα κομμάτι με υπερβολικά ογκώδες και εμφατικό χαμηλό είναι

κατάρα ! (Μιλώντας πάντα για δεδομένο χώρο ακρόασης !)

Συνεπώς απόλυτη λύση για όλες τις μέτριες-υπερεπεξεργασμένες

εγγραφές δεν υπάρχει !
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.977
Reaction score
23.091
Re: Απάντηση: Απόψεις για την προσέγγιση του καλού ήχου !

3) Σε ένα κομμάτι με αναιμικό μέχρι ανύπαρκτο μπάσο ο ενισχυτής

που "λασπώνει"ή βαραίνει το χαμηλό είναι θείο δώρο !

Σε ένα κομμάτι με υπερβολικά ογκώδες και εμφατικό χαμηλό είναι

κατάρα ! (Μιλώντας πάντα για δεδομένο χώρο ακρόασης !)

Συνεπώς απόλυτη λύση για όλες τις μέτριες-υπερεπεξεργασμένες

εγγραφές δεν υπάρχει !
Πώς δεν υπάρχει! Η απόλυτη λύση είναι ο σωστός ενισχυτής, οπότε και θα αποδώσει την ηχογράφηση όπως είναι. Ρε Βασίλη, θα βαφτίσουμε τώρα "θεία δώρα" τους μέτριους ενισχυτές, επειδή υπάρχουν μέτριες ηχογραφήσεις; Ήμαρτον!
 


Μηνύματα
553
Reaction score
2.484
Εγώ πάλι πιστεύω ότι το καλύτερο εργαλείο είναι ένα ζευγάρι καλά ακουστικά . Προσωπικά χρησιμοποιώ τα Akg 1000 που δεν χαρίζουν τίποτα.

Όχι για να ακούς μουσική , αλλά για να συγκρίνεις τι ακούγεται στο σύστημα σου . Όταν ακούς πράγματα που δεν ακούγονται στα ακουστικά ή το αντίστροφο , τότε κάτι πρέπει να κάνεις . (Το τι είναι άλλη ιστορία). Το συνηθέστερο πρόβλημα βέβαια είναι ότι παρεμβαίνει ο χώρος

Για παράδειγμα αρκετές ηχογραφήσεις έχουν (σκόπιμα) στη φωνή μία ανεπαίσθητη ηχώ που την πιάνεις με τα ακουστικά . Στο σύστημα ακούγεται ? . Άλλες φορές υπάρχει ένας υπόηχος τόνος κάπου στο χαμηλό που πάλι τα ακουστικά τον αποκαλύπτουν αλλά το σύστημα το βγάζει σωστά ή τον εξαφανίζει ή τον υπερτονίζει ή τον λασπώνει ??
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
31.217
Reaction score
3.896
Re: Απάντηση: Απόψεις για την προσέγγιση του καλού ήχου !

Πώς δεν υπάρχει! Η απόλυτη λύση είναι ο σωστός ενισχυτής, οπότε και θα αποδώσει την ηχογράφηση όπως είναι.

Έλα που οι σύγχρονες τάσεις οδηγούν ακριβώς στον αντίθετο δρόμο. Μήπως αν βρεις τον κατάλληλο ενισχυτή (που καλά θα κάνεις να είναι ψηφιακός), το ηχείο θα παίξει σωστά?...
Ακόμη και οι καλύτερες hi end συσκευές, έχουν (εσκεμμένα) κάποια ίσως «κατασκευαστικά κόλπα ή και σφάλματα», (περισσότερο τα ηχεία δηλαδή), προκειμένου να αποδώσουν όλα τα ήδη της μουσικής με παρόμοιο τρόπο από πλευράς συχνοτικού περιεχομένου. Έτσι όλες οι ηχογραφήσεις καταντούν να ακούγονται (συχνοτικά) το ίδιο, είτε ακούς ένα ξερό πιάνο με μια φωνή, είτε ακούς μια μεγάλη ορχήστρα, είτε ακούς ροκ. Με ένα μη ισορροπημένο σύστημα, παντού θα ακούσεις μπάσα...

Μετά αρχίζει και ο διαγωνισμός για το πόσες χιλιάδες μικροφαράντ έχει ο κάθε τελικός και ιδού το μάτσινγκ ζει και βασιλεύει, με απώτερο σκοπό της ζωής μας... τα μπάσα. :crazy_1:
 

Μηνύματα
8.292
Reaction score
3.576
Βασίλη Τσαντουλή, κατ' αρχάς σου εύχομαι καλή επιτυχία στη θέση του συντονιστή μαζί με το υπόλοιπο team.

Κάποιες παρατηρήσεις και κάποιο προβληματισμοί που θεωρώ ότι είναι βασικοί για να πετύχουμε το ιδανικό επιθυμητό ηχητικό μοντέλο ή ηχητικό αποτέλεσμα, εάν πραγματικά είμαστε έτοιμοι να το δεχθούμε γιατί δεν αποκλείω και το ενδεχόμενο να μην είναι πάντα αυτό το ζητούμενο από όλους μας.

1. Θεωρώ κατ’ αρχάς ότι το βασικότερο εμπόδιο είναι αυτό το οικονομικό. Υπάρχουν πολύ καλές λύσεις αλλά δυστυχώς τα μηχανήματα που μας ταιριάζουν είναι πολύ ακριβά και δεν μπορούμε να τα αγοράσουμε. Η υποκειμενικότητα στην αξιολόγηση του ήχου είναι μεν δεδομένη, όμως από ένα σημείο και μετά τα πράγματα αρχίζουν να μιλάνε από μόνα τους και οι επιλογές μας αρχίζουν να συγκλίνουν όλο και περισσότερο προς συγκεκριμένα προϊόντα και ολοκληρωμένες λύσεις . Όλα αυτά με την προϋπόθεση ότι υπάρχει και η οικονομική άνεση αλλά και ο χρόνος για να βρούμε αυτό που θα μπορούσε να μας καλύψει απόλυτα ηχητικά.
Όταν υπάρχει το οικονομικό πρόβλημα, αναγκαστικά θα πρέπει να περιορίσουμε τις ανάγκες μας ή να τις ξεγελάσουμε με τρόπο έξυπνο ώστε αυτές να βρίσκονται μεν σε μια λανθάνουσα κατάσταση αλλά να μην είναι ικανές να σταθούν εμπόδιο στη απόλαυση της ίδιας της μουσικής που μας αρέσει να ακούμε..
Εδώ πιστεύω ότι οι περισσότεροι από εμάς χρειάζονται πραγματική βοήθεια.
Δεν νομίζω ότι έχουμε όλοι την οικονομική άνεση να αγοράσουμε αυτό που θέλουμε.
Εγώ προσωπικά έχω κάνει πολλούς συμβιβασμούς, αλλά εν γνώση μου.


2. Μακάρι να μπορούσαμε να αναπαραγάγουμε ένα μουσικό έργο στον χώρο μας από δύο ηχεία με τον τρόπο που γράφτηκε και ακούστηκε για πρώτη φορά στο studio της ηχογράφησης. Αυτό όμως για καθαρά τεχνικούς λόγους δεν γίνεται. Χωρίς βέβαια να αποκλείω και το ενδεχόμενο σε κάποιους χώρους και σε κάποια συστήματα το αποτέλεσμα της ηχογράφησης να ακούγεται ακόμα καλύτερα και από το studio. Σε κάθε περίπτωση ο ήχος που ακούγεται στον χώρο μας είναι μοναδικός στον κόσμο ολόκληρο. Αυτό μπορεί να είναι και κακό αλλά και κακό. Εξαρτάται πως το βλέπει κανείς.

3. Σε ότι αφορά την ηλεκτρονική ή την μηχανική σχεδίαση ενός προϊόντος , τα τεχνικά χαρακτηριστικά του είναι απαραίτητα γιατί μας προσδιορίζουν το ποσοστό της απόκλισης από το ιδανικό μαθηματικό μοντέλο, είτε αυτό αφορά έναν ενισχυτή είτε ένα ηχείο είτε μια πηγή. Εάν τηρηθούν όλοι οι κανόνες και οι προδιαγραφές διασύνδεσης μιας συσκευής με μια άλλη , τότε έχουμε λιγότερες πιθανότητες να πάρουμε ένα λάθος αποτέλεσμα σε σχέση πάντα με το ιδανικό μοντέλο.

4. Κάθε μονοφωνική ηχητική συσκευή χαρακτηρίζεται από μια είσοδο και μια έξοδο. Επομένως είναι δύο τα σημεία που πρέπει να εστιάσουμε την προσοχή μας. Εάν σε αυτό το σημείο γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί τότε ξεφεύγουμε από το ιδανικό μοντέλο και ολόκληρο το σύστημα αποσυντονίζεται. Εάν δεν γνωρίζουμε επακριβώς τα τεχνικά χαρακτηριστικά της συσκευής μας αυτή είναι αδύνατον να συνεργαστεί με τα υπόλοιπα μέρη του συστήματος κι αν ποτέ συνεργαστεί θα είναι εντελώς τυχαία περίπτωση. Επομένως θεωρώ απαραίτητα τα τεχνικά χαρακτηριστικά και κάθε απόκλιση από το ιδανικό μοντέλο αυτομάτως δημιουργεί την αφορμή για απρόβλεπτες καταστάσεις σε όλη την ηχητική μας αλυσίδα.
Και το ανθρώπινο αυτί έχει μια είσοδο και μια έξοδο. Οι προδιαγραφές της εξόδου είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό τους ακόμα άγνωστες και αν ποτέ γίνουν γνωστές αυτές νομίζω ότι θα διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο. Η θεωρία των μαθηματικών και της στατιστικής έχει την τάση να θεωρεί τον παρατηρητή ένα ιδανικό μοντέλο με μικρές έως ασήμαντες αποκλίσεις από τον μέσο όρο. Αυτό το στοιχείο από μόνο είναι ένα είδος συγκερασμού.
Με ποιο απλά λόγια, στο μέλλον η τεχνολογία θα φτάσει σε ένα σημείο που θα έχει ξεπεράσει τα περισσότερα τεχνικά προβλήματα που έχουν σήμερα οι συσκευές αναπαραγωγής ήχου. Αυτό το βλέπουμε σε καθημερινή πλέον βάση. Το πρόβλημα όμως που αφορά το μοντέλο του ιδανικού ακροατή –δέκτη- δύσκολα θα ξεπεραστεί και οι συσκευές θα συνεχίσουν να παράγονται με βάση τον μέσο όρο της ακουστικής αντίληψης του ανθρώπου. Ίσως μια μέρα οι επιστήμονες να επέμβουν ακόμα και στον δέκτη, στο ίδια δηλαδή τα εγκεφαλικά μας κύτταρα , ποιος ξέρει ?
Εάν τα έσοδα από τις πωλήσεις μια τέτοιας ανακάλυψης φαντάζουν μεγαλύτερα από την βιομηχανία του Hi-End τότε σίγουρα θα γίνουν πολλές προσπάθειες και προς αυτή την κατεύθυνση. Εάν το ζητούμενο είναι μόνο η ακρόαση της μουσικής χωρίς να υπάρχει η ανθρώπινη αδυναμία ή η ανάγκη για οπτική επαφή με τα μηχανήματα , τότε τα πράγματα θα είναι ακόμα ποιο εύκολα. Να όμως που για τους περισσότερους παίζει ρόλο και η οπτική επαφή με τα μηχανήματα . Πως θα ακούμε μουσική από μια μόνο πηγή που θα μεταδίδει το κατάλληλο σήμα για να διεγείρει απευθείας τα εγκεφαλικά μας κύτταρα ;;;; Τον θέλουμε πραγματικά αυτόν τον τέλειο συνδυασμό μετάδοσης δεδομένων από τον πομπό στον δέκτη ή όχι ?
Η μήπως μας αρέσει να βλέπουμε και τα Hi-End ντιζαϊνάτα μηχανήματα τοποθετημένα όμορφα επάνω στο rack μας ?

5. Χαίρομαι πραγματικά εκείνους τους ανθρώπους που έχουν ξεπεράσει ή έχουν ξεγελάσει τις όποιες αδυναμίες του συστήματος με έξυπνο τρόπο χωρίς να έχουν ξοδέψει μια περιουσία καθώς και τον πολύτιμο ελεύθερο χρόνο τους Τώρα αν πολλοί από εμάς έχουμε συνδυάσει την αναζήτηση στον χώρο του audio και με άλλες κοινωνικές δραστηριότητες τότε νομίζω ότι έχουμε κερδίσει και άλλα πράγματα που είναι εξίσου ενδιαφέροντα θα έλεγα πολυτιμότερα από ένα άψυχο σύστημα αναπαραγωγής ήχων.


Συγγνώμη αν σας κούρασα με όλα αυτά .

Καλή συνέχεια Βασίλη.
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.977
Reaction score
23.091
2. Μακάρι να μπορούσαμε να αναπαραγάγουμε ένα μουσικό έργο στον χώρο μας από δύο ηχεία με τον τρόπο που γράφτηκε και ακούστηκε για πρώτη φορά στο studio της ηχογράφησης. Αυτό όμως για καθαρά τεχνικούς λόγους δεν γίνεται. Χωρίς βέβαια να αποκλείω και το ενδεχόμενο σε κάποιους χώρους και σε κάποια συστήματα το αποτέλεσμα της ηχογράφησης να ακούγεται ακόμα καλύτερα και από το studio.
Ε;
 

Κώστας Φ.

Truth hurts. Here's a teddy bear.
Μηνύματα
8.978
Reaction score
895
Απάντηση: Re: Απάντηση: Απόψεις για την προσέγγιση του καλού ήχου !



Έλα που οι σύγχρονες τάσεις οδηγούν ακριβώς στον αντίθετο δρόμο. Μήπως αν βρεις τον κατάλληλο ενισχυτή (που καλά θα κάνεις να είναι ψηφιακός), το ηχείο θα παίξει σωστά?...
Ένα ζευγαράκι Bel Canto Ref1000 κάνει μάστορα?! :respect:

Το "ματσάρισμα" είναι λογικό να υπάρχει όταν μιλάμε για μηχανήματα που δε δουλεύουν ως όφειλαν...Αν συνδιάσεις ένα ηχείο που τονίζει τις υψηλές με παρόμοιου χαρακτήρα ενισχυτή και "φωτεινό" cd player, πας γυρεύοντας για πονοκέφαλο... :crazy_1:

Πάντως, δεν έχουμε όλοι τη δυνατότητα να αγοράσουμε "σωστά" από τεχνική/κατασκευαστική άποψη μηχανήματα ακόμα κι αν ξέρουμε ποια είναι αυτά. Οπότε ίσως το καλύτερο που έχεις να κάνεις σε τέτοια περίπτωση είναι να βρεις το "συνδυασμό υποχωρήσεων" στους κρίκους της ηχητικής αλυσίδας που "κάθεται" καλύτερα στα αυτιά σου.
 

Μηνύματα
8.292
Reaction score
3.576
Κώστα, θα σου το εξηγήσω λιγο διαφορετικά

1. Για καθαρά τεχνικούς λόγους είναι αδύνατον δύο διαφορετικοί χώροι ακρόασης με διαφορετικά μηχανήματα να βγάζουν το ίδιο ηχητικό αποτέλεσμα.

2. Για την δεύτερη παρατήρηση που έκανες,μαρκάροντας με bold το "ακόμα καλύτερα και από το studio" έχω να πω το εξής :

Κάποιοι ιδιώτες διαθέτουν σήμερα καλύτερα συστήματα π.χ. ηχεία από κάποια studios ηχογραφήσεων. Ολες οι ηχογραφήσεις που κυκλοφορούν σήμερα στο εμπόριο, παλαιές και νέες δουλειές, δεν έγιναν απαραίτητα με state of the art συστήματα αναπαραγωγής. Οπότε δεν αποκλείω το ενδεχόμενο κάποιοι ιδιώτες να ακούν σήμερα τα κομάτια καλύτερα από ότι τα άκουσαν κάποτε αυτοί που ασχολήθηκαν με την ίδια την ηχογράφηση ή με το mastering. Το θεωρείς απίθανο ?


Υ.Γ. Δεν συγκρίνω τον live ήχο, δηλαδή τον φυσικό ήχο την ημέρα που έγινε η ηχογράφηση στο studio, με τον ήχο που αναπαράγεται από ένα κορυφαίο σύστημα ενός ιδιώτη σήμερα.
Συγκρίνω το πως ακούγεται το αποτέλεσμα της ηχογράφησης σε δύο διαφορετικά συστήματα:
α) Από τα monitors στο στούντιο τότε που έγινε η ηχογράφηση
β) Aπό ένα κορυφαίο σύστημα ενος ιδιώτη σήμερα.
 

Μηνύματα
8.292
Reaction score
3.576
Να συμπληρώσω ότι σε όλες τις ηχογραφήσεις υπάρχει πληροφορία που πιθανότατα δεν έχουμε ακόμα ακούσει από ηχεία. Οσο βελτιώνονται τα συστήματα αναπαραγωγής και περισσότερο τα ηχεία, όλο και περισσότερη "κρυμμένη" πληροφορία θα φτάνει στα αυτιά μας.

Αυτό ισχύει φυσικά και για το αναλογικό πικάπ. Η κεφαλές ανάγνωσης σήμερα διαβάζουν πολύ καλυτερα απ' ότι πριν από 40 χρόνια.

Συνεπώς η προσέγγιση του καλού ήχου δεν έχει πάντα σαν αναφορά της το πως ακούστηκε μια master ηχογράφηση στα στουντιακά monitors την ημέρα που ολοκληρώθηκε το master.
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Ταδε εφη g.kar λιγο παραπανω
""Σε κάθε περίπτωση ο ήχος που ακούγεται στον χώρο μας είναι μοναδικός στον κόσμο ολόκληρο.""

Γιωργο,με μια προταση ,εγκυκλοπαιδειες πηγαν στην ακρη!:respect:
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Απόψεις για την προσέγγιση του καλού ήχου !

1) Ευχαριστώ το Γιώργο-Gkar για τα καλά του λόγια !

Δέχομαι αρκετές από τις απόψεις του !

2) Συμμερίζομαι και κατανοώ πλήρως τους προβληματισμούς

του mdvq ! Και που να δεις Φίλε mdvq τους ενισχυτές που ανέφερες

σε άλλο σύστημα να δίνουν τελείως αντίθετες συμπεριφορές στο χαμηλό!

Σε διαβεβαιώ ότι είναι μάλλον σύνηθες....

3) Συμφωνώ με τον Ηλία για την χρησιμότητα σε αυτές τις περιπτώσεις

των ακουστικών . Και εγώ χρησιμοποιώ ένα ζευγάρι AKG 340 .

4) Επίσης συμφωνώ σε όλα με τον Μιχάλη Σπέρτο.....

5) Οσον αφορά στην "ψηφιακή" ενίσχυση που ανέφερε ο Νικόλας

έχουμε μια άλλη ενδιαφέρουσα πονεμένη ιστορία !

Ελπίζω να ανοίξουμε σχετικό θέμα και να καταθέσουμε απόψεις

και εμπειρίες πολύ σύντομα...
 

Μηνύματα
8.292
Reaction score
3.576
Ταδε εφη g.kar λιγο παραπανω
""Σε κάθε περίπτωση ο ήχος που ακούγεται στον χώρο μας είναι μοναδικός στον κόσμο ολόκληρο.""

Γιωργο,με μια προταση ,εγκυκλοπαιδειες πηγαν στην ακρη!:respect:
1 Εχεις την εντύπωση ότι υπάρχει πιθανότητα να ακούσεις δύο διαφορετικά setups μηχανημάτων στημένα σε δύο διαφορετικούς χώρους και να ακούγονται ακριβώς ίδια μεταξύ τους ?


2, Εχεις την εντύπωση ότι υπάρχει πιθανότητα να ακούσεις δύο ίδια setups μηχανημάτων στημένα σε δύο διαφορετικούς χώρους και να ακούγονται ακριβώς ίδια μεταξύ τους ?

3. Εχεις την εντύπωση ότι υπάρχει πιθανότητα να ακούσεις δύο ίδια setups μηχανημάτων στημένα σε δύο ίδιους γεωμετρικά χώρους και να ακούγονται ακριβώς ίδια μεταξύ τους ?


4. Εχεις την εντύπωση ότι υπάρχει πιθανότητα να ακούσεις δύο ίδια setups μηχανημάτων στημένα σε δύο ίδιους γεωμετρικά χώρους με ακριβώς την ίδια επίπλωση και να ακούγονται ακριβώς ίδια μεταξύ τους ?


5 . Εχεις την εντύπωση ότι υπάρχει πιθανότητα να ακούσεις δύο ίδια setups μηχανημάτων στημένα σε δύο ίδιους γεωμετρικά χώρους με ακριβώς την ίδια επίπλωση και με την ίδια ποιότητα παροχής ρεύματος και να ακούγονται ακριβώς ίδια μεταξύ τους ?


κ.λ.π κ.λ.π

Μπορώ με copy paste να σου γράψω άλλες 1000 διαφορετικές περιπτώσεις.

Οπότε, ο ήχος που ακούμε στο σπίτι μας είναι μοναδικός στον κόσμο ολόκληρο για τον απλούστατο λόγο ότι είναι αδύνατον να υπάρχει αλλού το ίδιο setup συστηματων το οποίο θα λειτουργεί κάτω από ίδιες συνθήκες .

Simple as that !!!
 

Nick Arvanitakis

Audio Pro
Μηνύματα
46.961
Reaction score
23.746
Δεν εχω αντιρρηση.:cool_4:
Καπως ετσι γινεται και δεν συμφωνουμε με τους reviewers ουτε μεταξυ μας και παντα μια εκτιμηση για ακουστικη συμπεριφορα ειναι υποκειμενικη.
Προς τι το σεντονακι?:cool_3:
 

Μηνύματα
2.868
Reaction score
250
Απάντηση: Απόψεις για την προσέγγιση του καλού ήχου !

Προφανώς παρεξηγήθηκε η λιτή τοποθέτηση του Νίκου από τον Γιώργο .

Ανεξάρτητα από αυτό εγώ συμφωνώ με τις "2 και 3" τοποθετήσεις του Γιώργου !

Γιατί όμως τα ίδια μηχανήματα σε ίδιους γεωμετρικά χώρους με όμοια επίπλωση

και όμοια χαρακτηριστικά ρευματοδοσίας να δίνουν διαφορετικό ηχητικό

αποτέλεσμα;
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.975
Μηνύματα
3.036.411
Members
38.524
Νεότερο μέλος
opanamas
Top