Από nordost σε κάτι άλλο !!!



Μηνύματα
3.768
Reaction score
6.740
Φίλοι μου μετά απο 5 χρόνια που έχω να γράψω ασχολείστε με τα ίδια θέματα, τα ίδια στρατόπεδα. Κάπως βαρετό !

Αυτό έχει ένα μειονέκτημα. Δεν υπάρχει καμμία συζήτηση για την απόλαυση της μουσικής που υποτίθετε είναι ο στόχος. Οι παλιοί και "guru" μέσα στο forum αντί να "ανοίγετε πραγματικά το δρόμο" σε νέα μέλη ΦΙΛΟΜΟΥΣΟΥΣ, τους κλείνετε σε φυλακές "γνώσης" αντί να τους απελευθερώσετε να ανακαλύψουν την μουσική. Και αυτό για να τους ... "προστατέψετε"

Δεν θα σας πω εγώ τι θα κάνετε, αλλά έτσι το βλέπω από απόσταση.

FACT 1 - ΗΧΕΙΑ MONITOR / ΗΧΕΙΑ HOME AUDIO

Τα ενεργά ηχεία ήταν και είναι εξαιρετικό value for money αλλά δεν είναι η πρώτη λύση για ακρόαση στο σπίτι. Για ένα πολύ απλό λόγο. Μικρό DISPERSION του ήχου. Και ένας κουφός ακούει την διαφορά και τι σημαίνει αυτό.

Πρόσφατα πελάτης ευνουχισμένος απο τα λεγόμενα στο forum ήλθε να πάρει τα ενεργά Focal Shape Twin. Τα ακούει στο demo room και παθαίνει πλάκα. Τυχαία πέρναγα και τον ρώτησα που θα τα βάλει. Μου απαντάει σε ένα σαλόνι 40m2 και θα ακούει στα 4 μέτρα. Του απαντάω δεν θα πάιξει καλά και ακόμα και ένα φτηνό Chora 806 η Aria 906 με κατάλληλο ενισχυτή θα παίξει καλύτερα. Του βάζουμε το Aria 906 στο άλλο demo room. "Δεν είναι τόσο καλό το αποτέλεσμα όπως πρίν" μας λέει. Του ανεβάζουμε στο Hi-Fi room το Focal Shape Twin και το βάζουμε στη θέση του Aria 906. Απογοήτευση ... έπαιζε το 60% του Aria, όλη η μαγεία ακούγοντας το στα 2 μέτρα εξαφανίστηκε στα 4 μέτρα, για να μην μιλήσουμε για την εικόνα που ήταν η μισή στο δωμάτιο.

Νομίζετε πως οι σοβαρές εταιρείες είναι χαζές ? Δεν ξέρουν τι κάνουν και βγάζουν ηχεία έτσι για να υπάρχουν ?
( καλά υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες !)

Τα ενεργά ηχεία λοιπόν δεν είναι η πρώτη λύση για ακρόαση στο σπίτι αλλά μια λύση για λίγους που ανά περίπτωση και για συγκεκριμένους λόγους, ξέρουν γιατί θα προχωρήσουν με ενεργά. Υλοποιησεις δε όπως τα Grimm και τα Kii δεν κατατάσσονται στα κλασσικά ενεργά αφού μπορείς να τα δείς μόνο σαν σύστημα.

Και όπως έχω ξαναπεί δεκάδες φορές ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ πως σε Mastering room χρησιμοποιούν Hi-Fi ηχεία και ψάχνονται με καλώδια.

FACT 2 - ΚΑΛΩΔΙΑ

- Τα καλώδια έχουν πολύ μεγάλες διαφορές στον ήχο
- Δεν σημαίνει πως ένα πολύ ακριβό καλώδιο θα παίξει καλύτερα από ένα ποιό προσιτό αλλά σίγουρα θέλει κάποιο κόστος για να έχεις ΚΑΙ RESOLUTION σε ένα καλώδιο
- Οι διαφορές καλωδίων είναι μεγαλύτερες σε καλώδια ηχείων και βαίνουν ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ μειούμενες σε interconnect , ψηφιακά κλπ

Το καλό καλώδιο για ένα δεδομένο σύστημα, δεν αντικαθίσταται απο ένα Plug-in, μην μπερδεύεται το resolution με την τονική ισσοροπία η τις 2ες , 3ες αρμονικές που δίνουν emulation λάμπας κλπ

FACT 3 - ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΔΩΜΑΤΙΩΝ

Σημαντικότατος παράγοντας για το αποτέλεσμα ΑΛΛΑ, όχι να ευνουχίζετε ο κόσμος και να νομίζει πως δεν μπορεί να ακούσει υπέροχα μουσική αν δεν έχει Μπασοπαγίδες - Ακουστικά πάνελ - DSP - 3 Sub Woofer κλπ κλπ

- Μετά από 40 χρόνια εμπειρίας με τον ήχο έχω βρεθεί σε 3-4 χώρους που απλά δεν μπορούσες να ακούσεις μουσική.
Στο 50 % των περιπτώσεων ακούς μια χαρά απο την πρώτη στιγμή, στο 25 % θέλεις μικρές επεμβάσεις και σε ένα ακόμα 15-20 % χρειάζεσαι και DSP αν έχεις απαιτήσεις. That's simple

Και κάτι ακόμα, έχω πάει σε δεκάδες σπίτια φίλων - πελατών που έχουν επενδύσει σε ακουστικές λύσεις αλλά ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ δεν άκουσα κάτι που να δικαιολογεί τον κόπο. ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ αλλά γιατί στα όρια του hobby στην πράξη σε ένα σπίτι (και όχι studio) πέφτει τόσο νερό στο κρασί που είναι δώρο - άδωρο πολλές φορές.
(κάτι βελτιώθηκε - άλλα στοιχεία χάλασαν - ημιτελές αποτέλεσμα κλπ κλπ )


FACT 4 - ΚΑΛΟΣ ΗΧΟΣ ?! ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ?

Οι διαφορές των ηχογραφήσεων είναι μεγαλύτερες απο τις διαφορές των συστημάτων αναπαραγωγής.

Αν στήσεις ένα σύστημα ώστε να συμβαδίζει με τους βασικούς κανόνες του καλού ήχου

1. ΤΟΝΙΚΗ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ
2. ΧΩΡΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ
3. ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΙΚΡΟΔΥΝΑΜΙΚΩΝ
4. ΜΕΓΑΛΟ DISPERSION για αίσθηση live χωρίς να χάνεται το κέντρο

ακούς από καλά έως πολύ καλά το 80 % των ηχογραφήσεων
ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ

Όταν όμως το αγαπημένο σου κομμάτι απο τα 80's, η το Hit της εποχής, ακούγονται επιοικώς μέτρια, για τι μιλάμε ?
Και για αυτά δεν υπάρχει συζήτηση καμμία. Αλλά τρομερή ανάλυση για 4 sub ανα δωμάτιο που κανένας ποτέ δεν θα βάλει.

Αυτό γίνεται γιατί οι περισσότεροι μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με το hobby είναι ακόμα μπερδεμένοι με το τι πραγματικά "παίζει" με τον καλό ήχο αλλά δεν το παραδέχονται. Για παράδειγμα , έχουν ακόμα για υπόδειγμα γιαπωνέζικες ηχογραφήσεις των 90's που με απόλυτα σημερινά κριτήρια είναι μέτριες.

Η ψάχουν την νιρβάνα σε ατάκες του στύλ " πρώτα η επιστήμη " για τον καλό ήχο.
Και μετά ανακαλύπτουν πως ο τάδε Class D δεν παίζει τόσο καλά όσο στα χαρτιά αλλά δεν τολμάμε να το πούμε.
Η βάζουμε το Dirac και μερικές φορές βγαίνει η χοντρή γιατί κάποιος πρέπει να ξέρει να το ρυθμίσει

Με με αυτά και με αυτά, βάζεις ένα δίδρομο "ηχειάκι" με ένα καλό "ενισχυτάκι" και απολαμβάνεις ΥΠΕΡΟΧΗ ΜΟΥΣΙΚΗ χωρίς πολλά λόγια και μεγάλα.

Μήπως λοιπόν να μιλήσουμε για μουσική ? Μήπως να συζητήσουμε ποιό σύστημα αποδίδει καλύτερα τα Βρανδεβούργια του Bach στην έκδοση της Harmonia Mundi ? για παράδειγμα Και τι διαφορές έχει ο ήχος απο τις Hi-Res ηχογραφήσεις της 2L ? Πως είναι γραμμένο το πιάνο στις ηχογραφήσεις του Keith Jarrett και πως ανταποκρίνεται σε διάφορα συστήματα. Γιατί ο Al Schmitt θεωρείτε ο κορυφαίος ίσως ηχολήπτης στην Αμερική ? Τι έχουν οι ηχογραφήσεις του που διαφέρουν απο τις άλλες ?
Ο Keith Jarret π.χ δεν χρειάζεται 4 Sub και οι ηχογραφήσεις του Al Schmit ακούγονται παντού εξαιρετικά.

ΓΙΑΤΙ?

Μήπως πρίν πάμε στις Atmos Surround μίξεις, στα δωμάτια με 4 Sub, γυρίσουμε στα βασικά για έμπνευση και .... ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ ?

Μετά τα ξανασυζητάμε όλα από την αρχή

*** Να θυμίσω στον φίλο μου τον Νίκο πως πρώτα ήμουν "Χαιφιντελίστας" μετά Mastering Engineer και μετά αντιπρόσωπος. Επομένως δεν αγάπησα τα passive πρόσφατα αλλά ακούω με passive ηχεία απο 18 χρονών για ευχαρίστηση και δουλειά.

( Linn Kan, Rogers BBC LS3-5A, ATC 10 passive, Lipinski 707, Sopra 1, Sopra 2 )
Σεντονάτο ποστ. Champions League και πάνω.
Απλά είναι τα πράγματα στη ζωή ....... :) :)
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.376
Reaction score
79.463
Πρόσφατα πελάτης ευνουχισμένος απο τα λεγόμενα στο forum ήλθε να πάρει τα ενεργά Focal Shape Twin. Τα ακούει στο demo room και παθαίνει πλάκα. Τυχαία πέρναγα και τον ρώτησα που θα τα βάλει. Μου απαντάει σε ένα σαλόνι 40m2 και θα ακούει στα 4 μέτρα.
Από αλλού θα ήταν ευνουχισμένος. Πουθενά στο φόρουμ δεν μπορεί να διάβασε πως αυτό το ηχείο κάνει για ακρόαση στα 4 μέτρα.

Αρκεί αυτό. Οποιος κατάλαβε κατάλαβε. Δεν θα σχολιάσω κάτι περαιτέρω, είναι κρίμα.
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
Ο Χατζησταμου σε κάποια demo που είχε κάνει τα προηγούμενα χρόνια με Mola Mola και Focal έπαιζε με καλώδια που η εμπορική τους αξία πιθανόν να ήταν ίση ή μεγαλύτερη από τα προαναφερθέντα!
Τα συγκεκριμένα καλώδια δεν τα αντιπροσώπευε ούτε τα προωθούσε από οσο γνωρίζω!Μαλλον ευνοούσαν το συγκεκριμένο setup.
μη λοξοκοιτατε τα ΥG,δεν φτανουν για όλους

:drinks:
Τα καλώδια ήταν ακριβά, αλλά η αξία τους ήταν το 15 % του συστήματος. Ήταν μάλλον το καλύτερο σύστημα που έχω ποτέ στήσει στα όρια του μαγικού, μετά απο 2 μήνες fine tuning (τώρα δεν έχω χρόνο ούτε μισή ώρα για fine tuning ). Και έχω και πρόβλημα στό σπίτι μου, γιατί μετά απο αυτό το σύστημα, όλα ακούγονται απλώς ΟΚ :)

Για την ιστορία το setup είχε και λίγο ... mastering με EQ απο το Amarra

Και η απόδειξη πως όταν δέσει η σούπα σταματάς να ασχολείσε με τον ήχο. Απλά ακούς με μανία μουσική.
 

Μηνύματα
348
Reaction score
685
Φίλοι μου μετά απο 5 χρόνια που έχω να γράψω ασχολείστε με τα ίδια θέματα, τα ίδια στρατόπεδα. Κάπως βαρετό !

Αυτό έχει ένα μειονέκτημα. Δεν υπάρχει καμμία συζήτηση για την απόλαυση της μουσικής που υποτίθετε είναι ο στόχος. Οι παλιοί και "guru" μέσα στο forum αντί να "ανοίγετε πραγματικά το δρόμο" σε νέα μέλη ΦΙΛΟΜΟΥΣΟΥΣ, τους κλείνετε σε φυλακές "γνώσης" αντί να τους απελευθερώσετε να ανακαλύψουν την μουσική. Και αυτό για να τους ... "προστατέψετε"

Δεν θα σας πω εγώ τι θα κάνετε, αλλά έτσι το βλέπω από απόσταση.

FACT 1 - ΗΧΕΙΑ MONITOR / ΗΧΕΙΑ HOME AUDIO

Τα ενεργά ηχεία ήταν και είναι εξαιρετικό value for money αλλά δεν είναι η πρώτη λύση για ακρόαση στο σπίτι. Για ένα πολύ απλό λόγο. Μικρό DISPERSION του ήχου. Και ένας κουφός ακούει την διαφορά και τι σημαίνει αυτό.

Πρόσφατα πελάτης ευνουχισμένος απο τα λεγόμενα στο forum ήλθε να πάρει τα ενεργά Focal Shape Twin. Τα ακούει στο demo room και παθαίνει πλάκα. Τυχαία πέρναγα και τον ρώτησα που θα τα βάλει. Μου απαντάει σε ένα σαλόνι 40m2 και θα ακούει στα 4 μέτρα. Του απαντάω δεν θα πάιξει καλά και ακόμα και ένα φτηνό Chora 806 η Aria 906 με κατάλληλο ενισχυτή θα παίξει καλύτερα. Του βάζουμε το Aria 906 στο άλλο demo room. "Δεν είναι τόσο καλό το αποτέλεσμα όπως πρίν" μας λέει. Του ανεβάζουμε στο Hi-Fi room το Focal Shape Twin και το βάζουμε στη θέση του Aria 906. Απογοήτευση ... έπαιζε το 60% του Aria, όλη η μαγεία ακούγοντας το στα 2 μέτρα εξαφανίστηκε στα 4 μέτρα, για να μην μιλήσουμε για την εικόνα που ήταν η μισή στο δωμάτιο.

Νομίζετε πως οι σοβαρές εταιρείες είναι χαζές ? Δεν ξέρουν τι κάνουν και βγάζουν ηχεία έτσι για να υπάρχουν ?
( καλά υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες !)

Τα ενεργά ηχεία λοιπόν δεν είναι η πρώτη λύση για ακρόαση στο σπίτι αλλά μια λύση για λίγους που ανά περίπτωση και για συγκεκριμένους λόγους, ξέρουν γιατί θα προχωρήσουν με ενεργά. Υλοποιησεις δε όπως τα Grimm και τα Kii δεν κατατάσσονται στα κλασσικά ενεργά αφού μπορείς να τα δείς μόνο σαν σύστημα.

Και όπως έχω ξαναπεί δεκάδες φορές ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ πως σε Mastering room χρησιμοποιούν Hi-Fi ηχεία και ψάχνονται με καλώδια.

FACT 2 - ΚΑΛΩΔΙΑ

- Τα καλώδια έχουν πολύ μεγάλες διαφορές στον ήχο
- Δεν σημαίνει πως ένα πολύ ακριβό καλώδιο θα παίξει καλύτερα από ένα ποιό προσιτό αλλά σίγουρα θέλει κάποιο κόστος για να έχεις ΚΑΙ RESOLUTION σε ένα καλώδιο
- Οι διαφορές καλωδίων είναι μεγαλύτερες σε καλώδια ηχείων και βαίνουν ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ μειούμενες σε interconnect , ψηφιακά κλπ

Το καλό καλώδιο για ένα δεδομένο σύστημα, δεν αντικαθίσταται απο ένα Plug-in, μην μπερδεύεται το resolution με την τονική ισσοροπία η τις 2ες , 3ες αρμονικές που δίνουν emulation λάμπας κλπ

FACT 3 - ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΔΩΜΑΤΙΩΝ

Σημαντικότατος παράγοντας για το αποτέλεσμα ΑΛΛΑ, όχι να ευνουχίζετε ο κόσμος και να νομίζει πως δεν μπορεί να ακούσει υπέροχα μουσική αν δεν έχει Μπασοπαγίδες - Ακουστικά πάνελ - DSP - 3 Sub Woofer κλπ κλπ

- Μετά από 40 χρόνια εμπειρίας με τον ήχο έχω βρεθεί σε 3-4 χώρους που απλά δεν μπορούσες να ακούσεις μουσική.
Στο 50 % των περιπτώσεων ακούς μια χαρά απο την πρώτη στιγμή, στο 25 % θέλεις μικρές επεμβάσεις και σε ένα ακόμα 15-20 % χρειάζεσαι και DSP αν έχεις απαιτήσεις. That's simple

Και κάτι ακόμα, έχω πάει σε δεκάδες σπίτια φίλων - πελατών που έχουν επενδύσει σε ακουστικές λύσεις αλλά ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ δεν άκουσα κάτι που να δικαιολογεί τον κόπο. ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ αλλά γιατί στα όρια του hobby στην πράξη σε ένα σπίτι (και όχι studio) πέφτει τόσο νερό στο κρασί που είναι δώρο - άδωρο πολλές φορές.
(κάτι βελτιώθηκε - άλλα στοιχεία χάλασαν - ημιτελές αποτέλεσμα κλπ κλπ )


FACT 4 - ΚΑΛΟΣ ΗΧΟΣ ?! ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ?

Οι διαφορές των ηχογραφήσεων είναι μεγαλύτερες απο τις διαφορές των συστημάτων αναπαραγωγής.

Αν στήσεις ένα σύστημα ώστε να συμβαδίζει με τους βασικούς κανόνες του καλού ήχου

1. ΤΟΝΙΚΗ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ
2. ΧΩΡΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ
3. ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΙΚΡΟΔΥΝΑΜΙΚΩΝ
4. ΜΕΓΑΛΟ DISPERSION για αίσθηση live χωρίς να χάνεται το κέντρο

ακούς από καλά έως πολύ καλά το 80 % των ηχογραφήσεων
ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ

Όταν όμως το αγαπημένο σου κομμάτι απο τα 80's, η το Hit της εποχής, ακούγονται επιοικώς μέτρια, για τι μιλάμε ?
Και για αυτά δεν υπάρχει συζήτηση καμμία. Αλλά τρομερή ανάλυση για 4 sub ανα δωμάτιο που κανένας ποτέ δεν θα βάλει.

Αυτό γίνεται γιατί οι περισσότεροι μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με το hobby είναι ακόμα μπερδεμένοι με το τι πραγματικά "παίζει" με τον καλό ήχο αλλά δεν το παραδέχονται. Για παράδειγμα , έχουν ακόμα για υπόδειγμα γιαπωνέζικες ηχογραφήσεις των 90's που με απόλυτα σημερινά κριτήρια είναι μέτριες.

Η ψάχουν την νιρβάνα σε ατάκες του στύλ " πρώτα η επιστήμη " για τον καλό ήχο.
Και μετά ανακαλύπτουν πως ο τάδε Class D δεν παίζει τόσο καλά όσο στα χαρτιά αλλά δεν τολμάμε να το πούμε.
Η βάζουμε το Dirac και μερικές φορές βγαίνει η χοντρή γιατί κάποιος πρέπει να ξέρει να το ρυθμίσει

Με με αυτά και με αυτά, βάζεις ένα δίδρομο "ηχειάκι" με ένα καλό "ενισχυτάκι" και απολαμβάνεις ΥΠΕΡΟΧΗ ΜΟΥΣΙΚΗ χωρίς πολλά λόγια και μεγάλα.

Μήπως λοιπόν να μιλήσουμε για μουσική ? Μήπως να συζητήσουμε ποιό σύστημα αποδίδει καλύτερα τα Βρανδεβούργια του Bach στην έκδοση της Harmonia Mundi ? για παράδειγμα Και τι διαφορές έχει ο ήχος απο τις Hi-Res ηχογραφήσεις της 2L ? Πως είναι γραμμένο το πιάνο στις ηχογραφήσεις του Keith Jarrett και πως ανταποκρίνεται σε διάφορα συστήματα. Γιατί ο Al Schmitt θεωρείτε ο κορυφαίος ίσως ηχολήπτης στην Αμερική ? Τι έχουν οι ηχογραφήσεις του που διαφέρουν απο τις άλλες ?
Ο Keith Jarret π.χ δεν χρειάζεται 4 Sub και οι ηχογραφήσεις του Al Schmit ακούγονται παντού εξαιρετικά.

ΓΙΑΤΙ?

Μήπως πρίν πάμε στις Atmos Surround μίξεις, στα δωμάτια με 4 Sub, γυρίσουμε στα βασικά για έμπνευση και .... ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ ?

Μετά τα ξανασυζητάμε όλα από την αρχή

*** Να θυμίσω στον φίλο μου τον Νίκο πως πρώτα ήμουν "Χαιφιντελίστας" μετά Mastering Engineer και μετά αντιπρόσωπος. Επομένως δεν αγάπησα τα passive πρόσφατα αλλά ακούω με passive ηχεία απο 18 χρονών για ευχαρίστηση και δουλειά.

( Linn Kan, Rogers BBC LS3-5A, ATC 10 passive, Lipinski 707, Sopra 1, Sopra 2 )
Untrained listener κύριοι? :sneaky: :sneaky:
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487
Μου απαντάει σε ένα σαλόνι 40m2 και θα ακούει στα 4 μέτρα. Του απαντάω δεν θα πάιξει καλά και ακόμα και ένα φτηνό Chora 806 η Aria 906 με κατάλληλο ενισχυτή θα παίξει καλύτερα. Του βάζουμε το Aria 906 στο άλλο demo room. "Δεν είναι τόσο καλό το αποτέλεσμα όπως πρίν" μας λέει.
Α να γεια σου. ;)

Εγώ εδώ θα μείνω από όσα είπες φίλε μου Χρήστο (σε πεθύμησα ρε)

Η δικιά σου αντιμετώπιση στον χαιφιντελίστα, είναι να δεχτείς ότι θα ακούει στα 4μ άνευ αντιλογίας, γιατί "έτσι έχει μάθει", και του βρίσκεις μια λύση.

Εγώ προσωπικά προτιμώ να τον βάλω στα 2μ να ακούσει τι σκατά παίζει το ενεργό, να πάθει ένα σοκ, που το παθαίνει, και μετά να τον πιέσω να αλλάξει τακτική στο σπίτι του, φέρνοντας το ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης στην ενδεδειγμένη απόσταση για το μόνιτορ που αντέχει η τσέπη του, διότι βεβαίως υπάρχουν Φαρ Φιλντ ενεργά μόνιτορ, αλλά ποιος θα διαθέσει τα λεφτά που θέλει το ενεργό ATC το 200-αρι ή 300-αρι ή τα ενεργά PMC τα φαρφιλντ που έχει ο Τζιοβάνι;

Άρα μικρή απόσταση ακρόασης, διότι με τα τυπικά ηχεία στα 4μ:

Δεν είναι τόσο καλό το αποτέλεσμα όπως πρίν"
Ενώ όταν ακούει τα ενεργά μόνιτορ στις προβλεπόμενες συνθήκες, "παθαίνει πλάκα" όπως εσύ είπες. ;)

Δηλαδή, προτιμώ να δώσω μια μόρφωση επί του θέματος για τον τρόπο λειτουργίας και τις αναγκαίες συνθήκες για αυτόν τον ήχο που θα πάθει πλάκα, παρά να του κάνω το κέφι με ένα ηχειάκι στα 4μ που απλώς θα παίζει.



ΥΓ.

Αυτό:

Μήπως λοιπόν να μιλήσουμε για μουσική ? Μήπως να συζητήσουμε ποιό σύστημα αποδίδει καλύτερα τα Βρανδεβούργια του Bach στην έκδοση της Harmonia Mundi ? για παράδειγμα Και τι διαφορές έχει ο ήχος απο τις Hi-Res ηχογραφήσεις της 2L ? Πως είναι γραμμένο το πιάνο στις ηχογραφήσεις του Keith Jarrett και πως ανταποκρίνεται σε διάφορα συστήματα. Γιατί ο Al Schmitt θεωρείτε ο κορυφαίος ίσως ηχολήπτης στην Αμερική ? Τι έχουν οι ηχογραφήσεις του που διαφέρουν απο τις άλλες ?
Ο Keith Jarret π.χ δεν χρειάζεται 4 Sub και οι ηχογραφήσεις του Al Schmit ακούγονται παντού εξαιρετικά.

ΓΙΑΤΙ?
Έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον.

Οι γνώσεις σου στο θέμα είναι αδιαμφισβήτητες. Κάτσε κάνε ένα θρεντ να μας πεις τα βασικά τουλάχιστον. :drinks:
Μήπως πρίν πάμε στις Atmos Surround μίξεις, στα δωμάτια με 4 Sub, γυρίσουμε στα βασικά για έμπνευση και .... ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ ?
Δεν διαφωνώ.
Παρόλα αυτά, συντομότερη οδός από την ευθεία, δεν υπάρχει.

Η απευθείας υλοποίηση ενός ιμερσιβ σεταπ, εκ των πραγμάτων δεν είναι λάθος επιλογή για κανέναν λόγο, και ιδίως εκεί, το τυπικά μειωμένο dispersion των στουντιακων μόνιτορ είναι τρομερό πλεονέκτημα, και ταυτόχρονα είναι επιθυμητοί οι ελαττωμενοι χρόνοι αντήχησης του χώρου ακρόασης, έως τα κάτω όρια των προβλεπόμενων. 8-)



ΥΓ. Για τις απόψεις σου για τα καλώδια, δεν συμφωνώ, αν και ξέρω τι λες, χρόνια ήμουν τυπικός χαϊεντάς, σε νιώθω και σε καταλαβαίνω απόλυτα, τουλάχιστον το εκφράζεις σωστά, όχι όπως κάποιοι άλλοι. Εσύ κατά βάθος, συνεχίζεις να είσαι χαϊεντάς σε πολλά πράγματα, όχι μόνο στα στέρεα. Έχεις όμως τόση πραγματική γνώση, ιδίως όσον αφορά την τονική ισορροπία, που αυτά αποτελούν πλέον ασήμαντες λεπτομέρειες και ιδίως για σένα, είναι ανάξια λόγου. ;)

Το μόνο που θα βάλω ως "τροφή για σκέψη", είναι το ότι στις σωστές συνθήκες ακρόασης των ενεργών μόνιτορ, όπου ο οποιοσδήποτε "παθαίνει πλάκα", δεν συναντάς ακριβές καλωδιώσεις, παρά μόνο αυτά τα μαύρα, τα επαγγελματικά (τυπικά μογκαμάκι και μπελντενάκι). Τυχαίο; Δε νομίζω... 8-)
 
Last edited:


leandros

Πάρτε παθητικά!
Μηνύματα
3.195
Reaction score
6.100
Φίλοι μου μετά απο 5 χρόνια που έχω να γράψω ασχολείστε με τα ίδια θέματα, τα ίδια στρατόπεδα. Κάπως βαρετό !

Αυτό έχει ένα μειονέκτημα. Δεν υπάρχει καμμία συζήτηση για την απόλαυση της μουσικής που υποτίθετε είναι ο στόχος. Οι παλιοί και "guru" μέσα στο forum αντί να "ανοίγετε πραγματικά το δρόμο" σε νέα μέλη ΦΙΛΟΜΟΥΣΟΥΣ, τους κλείνετε σε φυλακές "γνώσης" αντί να τους απελευθερώσετε να ανακαλύψουν την μουσική. Και αυτό για να τους ... "προστατέψετε"

Δεν θα σας πω εγώ τι θα κάνετε, αλλά έτσι το βλέπω από απόσταση.

FACT 1 - ΗΧΕΙΑ MONITOR / ΗΧΕΙΑ HOME AUDIO

Τα ενεργά ηχεία ήταν και είναι εξαιρετικό value for money αλλά δεν είναι η πρώτη λύση για ακρόαση στο σπίτι. Για ένα πολύ απλό λόγο. Μικρό DISPERSION του ήχου. Και ένας κουφός ακούει την διαφορά και τι σημαίνει αυτό.

Πρόσφατα πελάτης ευνουχισμένος απο τα λεγόμενα στο forum ήλθε να πάρει τα ενεργά Focal Shape Twin. Τα ακούει στο demo room και παθαίνει πλάκα. Τυχαία πέρναγα και τον ρώτησα που θα τα βάλει. Μου απαντάει σε ένα σαλόνι 40m2 και θα ακούει στα 4 μέτρα. Του απαντάω δεν θα πάιξει καλά και ακόμα και ένα φτηνό Chora 806 η Aria 906 με κατάλληλο ενισχυτή θα παίξει καλύτερα. Του βάζουμε το Aria 906 στο άλλο demo room. "Δεν είναι τόσο καλό το αποτέλεσμα όπως πρίν" μας λέει. Του ανεβάζουμε στο Hi-Fi room το Focal Shape Twin και το βάζουμε στη θέση του Aria 906. Απογοήτευση ... έπαιζε το 60% του Aria, όλη η μαγεία ακούγοντας το στα 2 μέτρα εξαφανίστηκε στα 4 μέτρα, για να μην μιλήσουμε για την εικόνα που ήταν η μισή στο δωμάτιο.

Νομίζετε πως οι σοβαρές εταιρείες είναι χαζές ? Δεν ξέρουν τι κάνουν και βγάζουν ηχεία έτσι για να υπάρχουν ?
( καλά υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες !)

Τα ενεργά ηχεία λοιπόν δεν είναι η πρώτη λύση για ακρόαση στο σπίτι αλλά μια λύση για λίγους που ανά περίπτωση και για συγκεκριμένους λόγους, ξέρουν γιατί θα προχωρήσουν με ενεργά. Υλοποιησεις δε όπως τα Grimm και τα Kii δεν κατατάσσονται στα κλασσικά ενεργά αφού μπορείς να τα δείς μόνο σαν σύστημα.

Και όπως έχω ξαναπεί δεκάδες φορές ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ πως σε Mastering room χρησιμοποιούν Hi-Fi ηχεία και ψάχνονται με καλώδια.

FACT 2 - ΚΑΛΩΔΙΑ

- Τα καλώδια έχουν πολύ μεγάλες διαφορές στον ήχο
- Δεν σημαίνει πως ένα πολύ ακριβό καλώδιο θα παίξει καλύτερα από ένα ποιό προσιτό αλλά σίγουρα θέλει κάποιο κόστος για να έχεις ΚΑΙ RESOLUTION σε ένα καλώδιο
- Οι διαφορές καλωδίων είναι μεγαλύτερες σε καλώδια ηχείων και βαίνουν ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ μειούμενες σε interconnect , ψηφιακά κλπ

Το καλό καλώδιο για ένα δεδομένο σύστημα, δεν αντικαθίσταται απο ένα Plug-in, μην μπερδεύεται το resolution με την τονική ισσοροπία η τις 2ες , 3ες αρμονικές που δίνουν emulation λάμπας κλπ

FACT 3 - ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΔΩΜΑΤΙΩΝ

Σημαντικότατος παράγοντας για το αποτέλεσμα ΑΛΛΑ, όχι να ευνουχίζετε ο κόσμος και να νομίζει πως δεν μπορεί να ακούσει υπέροχα μουσική αν δεν έχει Μπασοπαγίδες - Ακουστικά πάνελ - DSP - 3 Sub Woofer κλπ κλπ

- Μετά από 40 χρόνια εμπειρίας με τον ήχο έχω βρεθεί σε 3-4 χώρους που απλά δεν μπορούσες να ακούσεις μουσική.
Στο 50 % των περιπτώσεων ακούς μια χαρά απο την πρώτη στιγμή, στο 25 % θέλεις μικρές επεμβάσεις και σε ένα ακόμα 15-20 % χρειάζεσαι και DSP αν έχεις απαιτήσεις. That's simple

Και κάτι ακόμα, έχω πάει σε δεκάδες σπίτια φίλων - πελατών που έχουν επενδύσει σε ακουστικές λύσεις αλλά ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ δεν άκουσα κάτι που να δικαιολογεί τον κόπο. ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ αλλά γιατί στα όρια του hobby στην πράξη σε ένα σπίτι (και όχι studio) πέφτει τόσο νερό στο κρασί που είναι δώρο - άδωρο πολλές φορές.
(κάτι βελτιώθηκε - άλλα στοιχεία χάλασαν - ημιτελές αποτέλεσμα κλπ κλπ )


FACT 4 - ΚΑΛΟΣ ΗΧΟΣ ?! ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ?

Οι διαφορές των ηχογραφήσεων είναι μεγαλύτερες απο τις διαφορές των συστημάτων αναπαραγωγής.

Αν στήσεις ένα σύστημα ώστε να συμβαδίζει με τους βασικούς κανόνες του καλού ήχου

1. ΤΟΝΙΚΗ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ
2. ΧΩΡΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ
3. ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΙΚΡΟΔΥΝΑΜΙΚΩΝ
4. ΜΕΓΑΛΟ DISPERSION για αίσθηση live χωρίς να χάνεται το κέντρο

ακούς από καλά έως πολύ καλά το 80 % των ηχογραφήσεων
ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ

Όταν όμως το αγαπημένο σου κομμάτι απο τα 80's, η το Hit της εποχής, ακούγονται επιοικώς μέτρια, για τι μιλάμε ?
Και για αυτά δεν υπάρχει συζήτηση καμμία. Αλλά τρομερή ανάλυση για 4 sub ανα δωμάτιο που κανένας ποτέ δεν θα βάλει.

Αυτό γίνεται γιατί οι περισσότεροι μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με το hobby είναι ακόμα μπερδεμένοι με το τι πραγματικά "παίζει" με τον καλό ήχο αλλά δεν το παραδέχονται. Για παράδειγμα , έχουν ακόμα για υπόδειγμα γιαπωνέζικες ηχογραφήσεις των 90's που με απόλυτα σημερινά κριτήρια είναι μέτριες.

Η ψάχουν την νιρβάνα σε ατάκες του στύλ " πρώτα η επιστήμη " για τον καλό ήχο.
Και μετά ανακαλύπτουν πως ο τάδε Class D δεν παίζει τόσο καλά όσο στα χαρτιά αλλά δεν τολμάμε να το πούμε.
Η βάζουμε το Dirac και μερικές φορές βγαίνει η χοντρή γιατί κάποιος πρέπει να ξέρει να το ρυθμίσει

Με με αυτά και με αυτά, βάζεις ένα δίδρομο "ηχειάκι" με ένα καλό "ενισχυτάκι" και απολαμβάνεις ΥΠΕΡΟΧΗ ΜΟΥΣΙΚΗ χωρίς πολλά λόγια και μεγάλα.

Μήπως λοιπόν να μιλήσουμε για μουσική ? Μήπως να συζητήσουμε ποιό σύστημα αποδίδει καλύτερα τα Βρανδεβούργια του Bach στην έκδοση της Harmonia Mundi ? για παράδειγμα Και τι διαφορές έχει ο ήχος απο τις Hi-Res ηχογραφήσεις της 2L ? Πως είναι γραμμένο το πιάνο στις ηχογραφήσεις του Keith Jarrett και πως ανταποκρίνεται σε διάφορα συστήματα. Γιατί ο Al Schmitt θεωρείτε ο κορυφαίος ίσως ηχολήπτης στην Αμερική ? Τι έχουν οι ηχογραφήσεις του που διαφέρουν απο τις άλλες ?
Ο Keith Jarret π.χ δεν χρειάζεται 4 Sub και οι ηχογραφήσεις του Al Schmit ακούγονται παντού εξαιρετικά.

ΓΙΑΤΙ?

Μήπως πρίν πάμε στις Atmos Surround μίξεις, στα δωμάτια με 4 Sub, γυρίσουμε στα βασικά για έμπνευση και .... ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ ?

Μετά τα ξανασυζητάμε όλα από την αρχή

*** Να θυμίσω στον φίλο μου τον Νίκο πως πρώτα ήμουν "Χαιφιντελίστας" μετά Mastering Engineer και μετά αντιπρόσωπος. Επομένως δεν αγάπησα τα passive πρόσφατα αλλά ακούω με passive ηχεία απο 18 χρονών για ευχαρίστηση και δουλειά.

( Linn Kan, Rogers BBC LS3-5A, ATC 10 passive, Lipinski 707, Sopra 1, Sopra 2 )
Συγχαρητήρια!
Αναλυτικοτατος, σοβαρός, μεστός και κυρίως.. κύριος!!
Respect!!
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.380
Reaction score
125.487

λιγο διαβασμα θελει και θα μαθει και αυτος...δωστου λιγο χρονο
Όταν η ανοησία συναντά την ειρωνεία, γράφει αμπσέντι κάπου στη γωνία. :tongue:

Δε λέω, σημαντική η προσφορά σου στο νήμα. :lol:

53611204.jpg


:lol:



ΥΓ. Αφού συμφωνείτε κάποιοι με τον Χρήστο, αντί να τον χειροκροτείτε επιλεκτικά, γιατί δε πάτε να πάρετε κιι ή και τα υπέροχα Γκριμ, να σας φέρει ο ίδιος ο Χρήστος και μια τονική ισορροπία με το ενσωματωμένο dsp τους;
Ειδάλλως σε τι ακριβώς συμφωνείτε μαζί του; Στο ότι έκανε μαστερινγκ (dsp μέσω αμαρα) στα φοκαλάκια για να έρθουν όπως πρέπει; Δηλαδή συμφωνείτε στη χρήση ισοστάθμισης στο σεταπ; Και γιατί τότε δεν έχετε σεις τέτοια ισοστάθμιση στο δικό σας; Στο ότι τα ενεργά μόνιτορ είναι εκ των πραγμάτων εξαιρετικά vfm; Στο ότι θα πάθετε πλάκα αν ακούσετε ένα ζευγάρι ενεργά στημένα καθωσπρέπει; Στο ότι οι ηχογραφησεις είναι εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους, άρα ο μόνος σωστός τρόπος να στήσεις σύστημα είναι με άριστη τονική ισορροπία;

Που ακριβώς συμφωνήσατε;

Κι αν τυχόν όντως συμφωνείτε με αυτά που τα είπε προ λίγου ο Χρήστος, τότε γιατί στο διάτανο αντιδρατε όταν σας τα λέω τα ίδια ακριβώς εγώ;

Ε;
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Φίλοι μου μετά απο 5 χρόνια που έχω να γράψω ασχολείστε με τα ίδια θέματα, τα ίδια στρατόπεδα. Κάπως βαρετό !

Αυτό έχει ένα μειονέκτημα. Δεν υπάρχει καμμία συζήτηση για την απόλαυση της μουσικής που υποτίθετε είναι ο στόχος. Οι παλιοί και "guru" μέσα στο forum αντί να "ανοίγετε πραγματικά το δρόμο" σε νέα μέλη ΦΙΛΟΜΟΥΣΟΥΣ, τους κλείνετε σε φυλακές "γνώσης" αντί να τους απελευθερώσετε να ανακαλύψουν την μουσική. Και αυτό για να τους ... "προστατέψετε"

Δεν θα σας πω εγώ τι θα κάνετε, αλλά έτσι το βλέπω από απόσταση.
...
Καλώς ή κακώς είναι...ολοφάνερο ότι δεν είστε αυτοπροσώπως ενήμερος με αρκετά τεκταινόμενα και συμβουλές στον παρόντα ιστότοπο.Και αυτό είναι επόμενο με δεδομένο τον όγκο και τη σπουδαιότητα στην επαγγελματική σας ενασχόληση.

Στο θέμα της ομαλής πολικής απόκρισης έχουν εξηγηθεί αναλυτικώς τρόποι να μετριαστεί η όποια εγγενής ανομοιογένεια,ενώ έχουν κιόλας εκθειαστεί υλοποιήσεις που το επιτυγχάνουν με την αυθεντική τους σχεδίαση,όπως λ.χ. τα Kii & Grimm LS1 που εσείς αντιπροσωπεύετε.Και βεβαίως δεν γίνεται να επιρρίπτονται ψόγοι για όποια...παρερμηνεία έχει γίνει δυνητικώς από άλλους αναγνώστες.

Ειλικρινώς εκπλήσσομαι που ένας έγκριτος επαγγελματίας και ηχητικός μηχανικός όπως εσείς διατυπώνει αφοριστικές αιχμές δίχως να έχει αξιολογήσει πλήρως τα δεδομένα,ήτοι όση προσπάθεια έχει καταβληθεί εδώ όλον αυτόν τον καιρό.

Ορισμένα πράγματα - όπως φανερώνει και η τρέχουσα υγειονομική κρίση - δεν πρόκειται ποτέ να επανέλθουν εντελώς σε αυτό που ίσχυε πρωτύτερα.

Και σε αρμονία με τους αφορισμούς ένα γνωμικό : της Μουσικής οι ΄΄φυλακές΄΄ είναι για τους...λεβέντες. ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
948
Reaction score
2.991
Φίλοι μου μετά απο 5 χρόνια που έχω να γράψω ασχολείστε με τα ίδια θέματα, τα ίδια στρατόπεδα. Κάπως βαρετό !

Αυτό έχει ένα μειονέκτημα. Δεν υπάρχει καμμία συζήτηση για την απόλαυση της μουσικής που υποτίθετε είναι ο στόχος. Οι παλιοί και "guru" μέσα στο forum αντί να "ανοίγετε πραγματικά το δρόμο" σε νέα μέλη ΦΙΛΟΜΟΥΣΟΥΣ, τους κλείνετε σε φυλακές "γνώσης" αντί να τους απελευθερώσετε να ανακαλύψουν την μουσική. Και αυτό για να τους ... "προστατέψετε"

Δεν θα σας πω εγώ τι θα κάνετε, αλλά έτσι το βλέπω από απόσταση.

FACT 1 - ΗΧΕΙΑ MONITOR / ΗΧΕΙΑ HOME AUDIO

Τα ενεργά ηχεία ήταν και είναι εξαιρετικό value for money αλλά δεν είναι η πρώτη λύση για ακρόαση στο σπίτι. Για ένα πολύ απλό λόγο. Μικρό DISPERSION του ήχου. Και ένας κουφός ακούει την διαφορά και τι σημαίνει αυτό.

Πρόσφατα πελάτης ευνουχισμένος απο τα λεγόμενα στο forum ήλθε να πάρει τα ενεργά Focal Shape Twin. Τα ακούει στο demo room και παθαίνει πλάκα. Τυχαία πέρναγα και τον ρώτησα που θα τα βάλει. Μου απαντάει σε ένα σαλόνι 40m2 και θα ακούει στα 4 μέτρα. Του απαντάω δεν θα πάιξει καλά και ακόμα και ένα φτηνό Chora 806 η Aria 906 με κατάλληλο ενισχυτή θα παίξει καλύτερα. Του βάζουμε το Aria 906 στο άλλο demo room. "Δεν είναι τόσο καλό το αποτέλεσμα όπως πρίν" μας λέει. Του ανεβάζουμε στο Hi-Fi room το Focal Shape Twin και το βάζουμε στη θέση του Aria 906. Απογοήτευση ... έπαιζε το 60% του Aria, όλη η μαγεία ακούγοντας το στα 2 μέτρα εξαφανίστηκε στα 4 μέτρα, για να μην μιλήσουμε για την εικόνα που ήταν η μισή στο δωμάτιο.

Νομίζετε πως οι σοβαρές εταιρείες είναι χαζές ? Δεν ξέρουν τι κάνουν και βγάζουν ηχεία έτσι για να υπάρχουν ?
( καλά υπάρχουν και αυτές οι εταιρείες !)

Τα ενεργά ηχεία λοιπόν δεν είναι η πρώτη λύση για ακρόαση στο σπίτι αλλά μια λύση για λίγους που ανά περίπτωση και για συγκεκριμένους λόγους, ξέρουν γιατί θα προχωρήσουν με ενεργά. Υλοποιησεις δε όπως τα Grimm και τα Kii δεν κατατάσσονται στα κλασσικά ενεργά αφού μπορείς να τα δείς μόνο σαν σύστημα.

Και όπως έχω ξαναπεί δεκάδες φορές ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ πως σε Mastering room χρησιμοποιούν Hi-Fi ηχεία και ψάχνονται με καλώδια.

FACT 2 - ΚΑΛΩΔΙΑ

- Τα καλώδια έχουν πολύ μεγάλες διαφορές στον ήχο
- Δεν σημαίνει πως ένα πολύ ακριβό καλώδιο θα παίξει καλύτερα από ένα ποιό προσιτό αλλά σίγουρα θέλει κάποιο κόστος για να έχεις ΚΑΙ RESOLUTION σε ένα καλώδιο
- Οι διαφορές καλωδίων είναι μεγαλύτερες σε καλώδια ηχείων και βαίνουν ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ μειούμενες σε interconnect , ψηφιακά κλπ

Το καλό καλώδιο για ένα δεδομένο σύστημα, δεν αντικαθίσταται απο ένα Plug-in, μην μπερδεύεται το resolution με την τονική ισσοροπία η τις 2ες , 3ες αρμονικές που δίνουν emulation λάμπας κλπ

FACT 3 - ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΔΩΜΑΤΙΩΝ

Σημαντικότατος παράγοντας για το αποτέλεσμα ΑΛΛΑ, όχι να ευνουχίζετε ο κόσμος και να νομίζει πως δεν μπορεί να ακούσει υπέροχα μουσική αν δεν έχει Μπασοπαγίδες - Ακουστικά πάνελ - DSP - 3 Sub Woofer κλπ κλπ

- Μετά από 40 χρόνια εμπειρίας με τον ήχο έχω βρεθεί σε 3-4 χώρους που απλά δεν μπορούσες να ακούσεις μουσική.
Στο 50 % των περιπτώσεων ακούς μια χαρά απο την πρώτη στιγμή, στο 25 % θέλεις μικρές επεμβάσεις και σε ένα ακόμα 15-20 % χρειάζεσαι και DSP αν έχεις απαιτήσεις. That's simple

Και κάτι ακόμα, έχω πάει σε δεκάδες σπίτια φίλων - πελατών που έχουν επενδύσει σε ακουστικές λύσεις αλλά ΣΧΕΔΟΝ ΠΟΤΕ δεν άκουσα κάτι που να δικαιολογεί τον κόπο. ΟΧΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ αλλά γιατί στα όρια του hobby στην πράξη σε ένα σπίτι (και όχι studio) πέφτει τόσο νερό στο κρασί που είναι δώρο - άδωρο πολλές φορές.
(κάτι βελτιώθηκε - άλλα στοιχεία χάλασαν - ημιτελές αποτέλεσμα κλπ κλπ )


FACT 4 - ΚΑΛΟΣ ΗΧΟΣ ?! ΤΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ?

Οι διαφορές των ηχογραφήσεων είναι μεγαλύτερες απο τις διαφορές των συστημάτων αναπαραγωγής.

Αν στήσεις ένα σύστημα ώστε να συμβαδίζει με τους βασικούς κανόνες του καλού ήχου

1. ΤΟΝΙΚΗ ΙΣΣΟΡΟΠΙΑ
2. ΧΩΡΙΚΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗ
3. ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΜΙΚΡΟΔΥΝΑΜΙΚΩΝ
4. ΜΕΓΑΛΟ DISPERSION για αίσθηση live χωρίς να χάνεται το κέντρο

ακούς από καλά έως πολύ καλά το 80 % των ηχογραφήσεων
ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ

Όταν όμως το αγαπημένο σου κομμάτι απο τα 80's, η το Hit της εποχής, ακούγονται επιοικώς μέτρια, για τι μιλάμε ?
Και για αυτά δεν υπάρχει συζήτηση καμμία. Αλλά τρομερή ανάλυση για 4 sub ανα δωμάτιο που κανένας ποτέ δεν θα βάλει.

Αυτό γίνεται γιατί οι περισσότεροι μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με το hobby είναι ακόμα μπερδεμένοι με το τι πραγματικά "παίζει" με τον καλό ήχο αλλά δεν το παραδέχονται. Για παράδειγμα , έχουν ακόμα για υπόδειγμα γιαπωνέζικες ηχογραφήσεις των 90's που με απόλυτα σημερινά κριτήρια είναι μέτριες.

Η ψάχουν την νιρβάνα σε ατάκες του στύλ " πρώτα η επιστήμη " για τον καλό ήχο.
Και μετά ανακαλύπτουν πως ο τάδε Class D δεν παίζει τόσο καλά όσο στα χαρτιά αλλά δεν τολμάμε να το πούμε.
Η βάζουμε το Dirac και μερικές φορές βγαίνει η χοντρή γιατί κάποιος πρέπει να ξέρει να το ρυθμίσει

Με με αυτά και με αυτά, βάζεις ένα δίδρομο "ηχειάκι" με ένα καλό "ενισχυτάκι" και απολαμβάνεις ΥΠΕΡΟΧΗ ΜΟΥΣΙΚΗ χωρίς πολλά λόγια και μεγάλα.

Μήπως λοιπόν να μιλήσουμε για μουσική ? Μήπως να συζητήσουμε ποιό σύστημα αποδίδει καλύτερα τα Βρανδεβούργια του Bach στην έκδοση της Harmonia Mundi ? για παράδειγμα Και τι διαφορές έχει ο ήχος απο τις Hi-Res ηχογραφήσεις της 2L ? Πως είναι γραμμένο το πιάνο στις ηχογραφήσεις του Keith Jarrett και πως ανταποκρίνεται σε διάφορα συστήματα. Γιατί ο Al Schmitt θεωρείτε ο κορυφαίος ίσως ηχολήπτης στην Αμερική ? Τι έχουν οι ηχογραφήσεις του που διαφέρουν απο τις άλλες ?
Ο Keith Jarret π.χ δεν χρειάζεται 4 Sub και οι ηχογραφήσεις του Al Schmit ακούγονται παντού εξαιρετικά.

ΓΙΑΤΙ?

Μήπως πρίν πάμε στις Atmos Surround μίξεις, στα δωμάτια με 4 Sub, γυρίσουμε στα βασικά για έμπνευση και .... ΚΟΥΡΔΙΣΜΑ ?

Μετά τα ξανασυζητάμε όλα από την αρχή

*** Να θυμίσω στον φίλο μου τον Νίκο πως πρώτα ήμουν "Χαιφιντελίστας" μετά Mastering Engineer και μετά αντιπρόσωπος. Επομένως δεν αγάπησα τα passive πρόσφατα αλλά ακούω με passive ηχεία απο 18 χρονών για ευχαρίστηση και δουλειά.

( Linn Kan, Rogers BBC LS3-5A, ATC 10 passive, Lipinski 707, Sopra 1, Sopra 2 )
Συγχαρητήρια Χρήστο !

.
 

Μηνύματα
9.218
Reaction score
12.732


Όταν η ανοησία συναντά την ειρωνεία, γράφει αμπσέντι κάπου στη γωνία. :tongue:

Δε λέω, σημαντική η προσφορά σου στο νήμα. :lol:

View attachment 161296

:lol:
ασε ασε σου λεω....ξεκινησα να διαβαζω [ ο θανατος του δικαναλου ] :rofl: :rofl::rofl:
αμπσέντι κάπου στη γωνία
και στηλ αλλη γωνια ο γιατρος..τραγουδαει το με λενε Ριζο και οπως θελω τα γυριζω:roflmao::roflmao:
 

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
[/QUOTE]
Εγώ εδώ θα μείνω από όσα είπες φίλε μου Χρήστο (σε πεθύμησα ρε)
Και εγώ!

Κωστή, ο μόνος λόγος που έγραψα είναι ο εξής.

Κάποιοι πελάτες έρχονται στο κατάστημα, θέλουνε να ξεκινήσουν με μικρό συνήθως budget ένα σύστημα και η συζήτηση ξεκινάει πως θα ήθελαν να ακούσουν μουσική αλλά δεν έχουν φτιάξει το χώρο τους με μπασοπαγίδες, δεν μπορούν να βάλουν πάνελ, δεν έχουν χώρο και χρήματα για 2 Sub και τελικά ρωτάνε αν έχει νόημα να πάρουν κάτι για να ακούνε μουσική !!!

Ο ρόλος ενός forum πρέπει να είναι θετικός όχι να φρενάρει την ουσία του hobby και τις ανάγκης να ακούμε μουσική.
Αυτό οδηγεί όλους στο να αγοράζουν Bluetooth σκουπίδια. Φαντάζομαι δεν είναι αυτό που θα ήθελες

Δεν υπάρχει σε σπίτι και σαλόνι ακρόαση στα 2 μέτρα στο 80 % των περιπτώσεων και όλη η μαγία στο Hi-Fi είναι το dispersion και η μεγάλη εικόνα στά σύγχρονα συστήματα. Να περπατάς στο χώρο και να έχεις ένα sound wall

Δεν υπάρχει κανένας κανόνας πως ένα παθητικό σύστημα είναι κατώτερο απο ενεργό. Κάθε ένα έχει + και -
ανάλογα το budget, το στύλ μουσικής ( κλασσική απο ενεργό το ξεχνάς , Rock ποιό εύκολα θα πάιξει ενεργό ), το χώρο, την απόσταση ακρόασης και βέβαια ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΘΕ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Το δικό σου σύστημα είναι καλό όχι επειδή έχεις ενεργή πολυενίσχυση αλλά επειδή το έχεις ρυθμίσει (ελπίζω !!) πολύ καλά. Μπορεί ένα μεγάλο παθητικό να σου πάρει το scalp και το ξέρεις

Να δίνουμε όλη την πληροφορία, τις προσωπικές προτιμίσεις ασφαλώς, αλλά να είμαστε ανοικτοί

Δεν υπάρχει μια αλήθεια ( ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ )
 

Μηνύματα
9.218
Reaction score
12.732
Και εγώ!

Κωστή, ο μόνος λόγος που έγραψα είναι ο εξής.

Κάποιοι πελάτες έρχονται στο κατάστημα, θέλουνε να ξεκινήσουν με μικρό συνήθως budget ένα σύστημα και η συζήτηση ξεκινάει πως θα ήθελαν να ακούσουν μουσική αλλά δεν έχουν φτιάξει το χώρο τους με μπασοπαγίδες, δεν μπορούν να βάλουν πάνελ, δεν έχουν χώρο και χρήματα για 2 Sub και τελικά ρωτάνε αν έχει νόημα να πάρουν κάτι για να ακούνε μουσική !!!

Ο ρόλος ενός forum πρέπει να είναι θετικός όχι να φρενάρει την ουσία του hobby και τις ανάγκης να ακούμε μουσική.
Αυτό οδηγεί όλους στο να αγοράζουν Bluetooth σκουπίδια. Φαντάζομαι δεν είναι αυτό που θα ήθελες

Δεν υπάρχει σε σπίτι και σαλόνι ακρόαση στα 2 μέτρα στο 80 % των περιπτώσεων και όλη η μαγία στο Hi-Fi είναι το dispersion και η μεγάλη εικόνα στά σύγχρονα συστήματα. Να περπατάς στο χώρο και να έχεις ένα sound wall

Δεν υπάρχει κανένας κανόνας πως ένα παθητικό σύστημα είναι κατώτερο απο ενεργό. Κάθε ένα έχει + και -
ανάλογα το budget, το στύλ μουσικής ( κλασσική απο ενεργό το ξεχνάς , Rock ποιό εύκολα θα πάιξει ενεργό ), το χώρο, την απόσταση ακρόασης και βέβαια ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΘΕ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Το δικό σου σύστημα είναι καλό όχι επειδή έχεις ενεργή πολυενίσχυση αλλά επειδή το έχεις ρυθμίσει (ελπίζω !!) πολύ καλά. Μπορεί ένα μεγάλο παθητικό να σου πάρει το scalp και το ξέρεις

Να δίνουμε όλη την πληροφορία, τις προσωπικές προτιμίσεις ασφαλώς, αλλά να είμαστε ανοικτοί

Δεν υπάρχει μια αλήθεια ( ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ )
:hi: :hi::hi::hi:
 

Μηνύματα
1.866
Reaction score
4.431
...ακούς από καλά έως πολύ καλά το 80 % των ηχογραφήσεων
ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ
Πραγματικά δεν ξέρω σε τι θα ωφελούσε τον απλό χομπιστα
να αγωνιστει για ένα συστημα
που δεν θα ικανοποιούσε αυτόν τον όρο.
Ίσως για άσκηση επί χάρτου
η prestige.

Χρήσιμες και ουσιαστικες
όλες οι επισημάνσεις
από αδιαμφισβητητο γνωστη του
αντικειμένου..
 
Last edited:


I

iason

Guest
:hi:
Και εγώ!

Κωστή, ο μόνος λόγος που έγραψα είναι ο εξής.

Κάποιοι πελάτες έρχονται στο κατάστημα, θέλουνε να ξεκινήσουν με μικρό συνήθως budget ένα σύστημα και η συζήτηση ξεκινάει πως θα ήθελαν να ακούσουν μουσική αλλά δεν έχουν φτιάξει το χώρο τους με μπασοπαγίδες, δεν μπορούν να βάλουν πάνελ, δεν έχουν χώρο και χρήματα για 2 Sub και τελικά ρωτάνε αν έχει νόημα να πάρουν κάτι για να ακούνε μουσική !!!

Ο ρόλος ενός forum πρέπει να είναι θετικός όχι να φρενάρει την ουσία του hobby και τις ανάγκης να ακούμε μουσική.
Αυτό οδηγεί όλους στο να αγοράζουν Bluetooth σκουπίδια. Φαντάζομαι δεν είναι αυτό που θα ήθελες

Δεν υπάρχει σε σπίτι και σαλόνι ακρόαση στα 2 μέτρα στο 80 % των περιπτώσεων και όλη η μαγία στο Hi-Fi είναι το dispersion και η μεγάλη εικόνα στά σύγχρονα συστήματα. Να περπατάς στο χώρο και να έχεις ένα sound wall

Δεν υπάρχει κανένας κανόνας πως ένα παθητικό σύστημα είναι κατώτερο απο ενεργό. Κάθε ένα έχει + και -
ανάλογα το budget, το στύλ μουσικής ( κλασσική απο ενεργό το ξεχνάς , Rock ποιό εύκολα θα πάιξει ενεργό ), το χώρο, την απόσταση ακρόασης και βέβαια ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΘΕ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ

Το δικό σου σύστημα είναι καλό όχι επειδή έχεις ενεργή πολυενίσχυση αλλά επειδή το έχεις ρυθμίσει (ελπίζω !!) πολύ καλά. Μπορεί ένα μεγάλο παθητικό να σου πάρει το scalp και το ξέρεις

Να δίνουμε όλη την πληροφορία, τις προσωπικές προτιμίσεις ασφαλώς, αλλά να είμαστε ανοικτοί

Δεν υπάρχει μια αλήθεια ( ΕΝ ΟΙΔΑ ΟΤΙ ΟΥΔΕΝ ΟΙΔΑ )
Πέστα άνθρωπέ μού,να αγιάσει το στόμα σού και άς μην σε γνωρίζω.
Strait to the point, Respect:hi:
 
Last edited by a moderator:


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.598
Μηνύματα
2.867.338
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top