Ασφαλή αυτοκίνητα- ριψοκίνδυνοι οδηγοί

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
Μιάς και είμουν πρώην μηχανόβιος και οδηγός μιας υπέροχης Transalp 600, λόγω αυτοκινητιστικού ατυχήματος όπου κόντεψα να σβίσω στην Εθνική οδό, σας παραθέτω ενα θέμα που θα ήθελα να συζητήσουμε και να δούμε πόσοι απο εμάς έιχαμε εμπειρίες επάνω σε μηχανή βλέποντας το "Χριστό φαντάρο"!!!

Νομίζω πώς ένα μεγάλο προβλημα των οδηγών αυτοκινήτων είναι ότι δεν έχουν καβαλήσει μηχανή να ξέρουν πώς νοιώθει ο οδηγός και το βασικότερο πως θα αντιδράσει και τι περιθώρια πρέπει να αφήσει το αυτοκίνητο στην μηχανή.


πηγη: FT

του Tim Harford

Το πρόβλημα με τα αυτοκίνητα τον τελευταίο καιρό είναι ότι είναι
υπερβολικά ασφαλή. Φυσικά, δεν γράφω από την σκοπιά του αυτοκινητιστή,
αλλά από την πλευρά του μηχανόβιου.

Οι οδηγοί αυτοκινήτων νιώθουν ότι είναι τόσο προστατευμένοι από τις
ζώνες ασφαλείας, τους αερόσακους, τις μπάρες ασφαλείας και τα λοιπά
ηλεκτρονικά συστήματα , που μπορούν να παίρνουν ρίσκα. Οι οδηγοί
μηχανών και οι πεζοί είναι αυτοί που υφίστανται αυτά τα ρίσκα.

Χρειαζόμαστε πιο επικίνδυνα αυτοκίνητα. Μια λόγχη στο τιμόνι, η οποία
σημαδεύει κατευθείαν στην καρδιά του οδηγού, είναι ό,τι πρέπει. Ένα
αγκαθωτό σύρμα αντί για ζώνη ασφαλείας μπορεί επίσης να κάνει δουλειά.
Φυσικά, αυτές οι καινοτομίες θα πετσοκόψουν μια τυπική κούκλα για
crash-test, αλλά οι οδηγοί δεν είναι crash-test dummies. Δώσε τους το
σωστό κίνητρο και θα οδηγούν πιο προσεκτικά, προς όφελος των μηχανών
και των πεζών.

Η ιδέα ότι οι ζώνες ασφαλείας προκαλούν ατυχήματα είναι τόσο ηλίθια
που θα μπορούσε να προέλθει μόνο από έναν οικονομολόγο. Αυτός ο
οικονομολόγος είναι ο Sam Peltzman, ο οποίος δημοσιοποίησε το 1975 μια
έρευνα που κατέληγε ότι οι οδηγοί όντως οδηγούν πιο επικίνδυνα μετά
την επιβολή της χρήσης της ζώνης ασφαλείας δια νόμου στις ΗΠΑ.

Iσχυριζόταν ότι παρά τις τεχνολογικές αποδείξεις ότι οι ζώνες
ασφαλείας σώζουν ζωές σε ένα μεμονωμένο ατύχημα, δεν υπάρχει κάποια
απόδειξη ότι οι νόμοι υποχρεωτικής χρήσης των ζωνών ασφαλείας μείωσαν
τη θνησιμότητα στους δρόμους.

Με άλλα λόγια, οι οδηγοί εκμεταλλεύονται τις ζώνες ασφαλείας για να
οδηγούν πιο επικίνδυνα και όχι να ζουν περισσότερο. Όμως το ακόμη πιο
εντυπωσιακό είναι ότι ο Peltzman ανακάλυψε μια αύξηση στη θνησιμότητα
οδηγών μηχανών και πεζών, μετά την επιβολή της ζώνης.

Λίγη σκέψη οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ο Peltzman δεν είναι τόσο τρελός
όσο φαίνεται στην αρχή. Σκεφτείτε τις περιπτώσεις που κάποιο από τα
αξεσουάρ ασφαλείας του αυτοκινήτου σας, δεν λειτουργεί: ο μηχανισμός
της ζώνης ασφαλείας έχει "κολλήσει", το μωρό είναι στην αγκαλιά της
γυναίκας σας επειδή το κάθισμα είναι για πλύσιμο, ή ένα φλας δεν λειτουργεί.

Σε αυτές τις περιπτώσεις, οδηγείτε πιο προσεκτικά -με μικρότερη
ταχύτητα, λιγότερη επιθετικότητα και με μικρότερο κομμάτι της προσοχής
σας στο CD που είναι κάτω από το κάθισμα ή τις εισερχόμενες κλήσεις.
Αυτό σημαίνει ότι όταν όλα τα συστήματα ασφαλείας λειτουργούν, δεν
οδηγείτε τόσο προσεκτικά.

Πάντως, οι γνώμες των ερευνητών διίστανται για την σημασία του
"φαινομένου Peltzman". Οι Steven Peterson, George Hoffer και Edward
Millner, οικονομολόγοι στο Πανεπιστήμιο της Virginia, δημοσίευσαν
έρευνα στα μέσα της δεκαετίας του '90, που δείχνει ότι οι αερόσακοι
έχουν οδηγήσει σε περισσότερες αιτήσεις αποζημίωσης για σωματικές
ζημιές και περισσότερες κλήσεις από την αστυνομία για επιθετική οδήγηση.

Όμως η Alma Cohen του Harvard και ο Liran Einav του Stanford πρόσφατα
υποστήριξαν ότι ενώ οι ζώνες ασφαλείας δεν σώζουν τελικά τόσες ζωές
όσες υποτίθεται ότι θα έσωζαν, χωρίς η... ανακρίβεια αυτή να στρέφεται
εις βάρος των μηχανών και των πεζών.

Αναγκάζομαι να οδηγηθώ στο συμπέρασμα ότι εάν τα μέτρα ασφαλείας
ενθαρρύνουν τους οδηγούς να φλυαρούν στα κινητά τηλέφωνα και να
παραβιάζουν τα όρια ταχύτητας με σχετική ατιμωρησία, τότε θα έχουν
όφελος οι ίδιοι οι οδηγοί Ι.Χ.

Ως εκ τούτου, είμαι υπέρ των λίγων μέτρων ασφαλείας που αποσκοπούν
στην προστασία των υπόλοιπων: "σαμαράκια" και αυτόματοι "κόφτες" στις
μηχανές των αυτοκινήτων.

Το μόνο πρόβλημα είναι ότι εάν εφαρμοσθούν αυτές οι ιδέες, οι μηχανές
θα επαναπαυτούν και θα περνάνε με κόκκινο, οι μηχανόβιοι δεν θα φορούν
ποτέ κράνος και θα παραβιάζουν όλους τους μονόδρομους. Σε μεγαλύτερη
κλίμακα από ό,τι κάνουν ήδη....

πηγη: FT

Copyright The Financial Times Ltd. All rights reserved.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Για την ιστορία του θέματος, ο Tim Harford έγραψε ως ποδηλάτης (cyclist), όχι ως μοτοσυκλετιστής (biker) στο αγγλικό άρθρο. Βέβαια στην Ελλάδα είναι πολύ σπάνιο το φαινόμενο να πας στη δουλειά σου με ποδήλατο, αλλά στην Βρετανία παίζει πολύ σε μερικές περιοχές (Cambridge κλπ). Και ναι, στην Βρετανία οι ποδηλάτες φοράνε κράνος...το ξέρω ότι εδώ δεν φοράνε ούτε οι μοτοσυκλετιστές, αλλά είπαμε, εδώ είναι βαλκάνια...

Επί του θέματος όμως, ως μοτοσυκλετιστής και εγώ, και έχοντας γράψει 30.000 χλμ στην Βρετανία, και 2.000 χλμ περίπου στην Αθήνα πάνω στη μηχανή, θα έλεγα ότι έχω κινδυνέψει πολύ από οδηγούς που θεωρούν τους εαυτούς τους άτρωτους στα αυτοκίνητά τους. Συνήθως αυτά είναι SUVs/μεγάλα 4x4s, ή επίσης Mercedes (καλά αυτοί νομίζουν ότι όλοι πρέπει να κάνουν πέρα για να περάσουν), και ενίοτε Saxoralla, Punto, Ibiza καραφτιαγμένα και λοιπές αηδίες γεμάτα πλαστικουριές. Γενικά επίσης οι γυναίκες έχοντας λιγότερο spatial awareness (επιστημονικά αποδεδειγμένο), τείνουν να κλείνουν διόδους για μηχανές. (Ως παρένθεση βέβαια να αναφέρω ότι κάνοντας μια διαδρομή 5 χλμ καθημερινά σε 6 μήνες στην Αθήνα είχα κινδυνέψει περισσότερο από ότι σε 3 χρόνια στο Λονδίνο κάνοντας 100 χλμ καθημερινά, αλλά αυτό είναι αναμενώμενο.)

Δεν μπορείς βέβαια να επιβάλλεις σε κάποιον που παίρνει δίπλωμα οδήγησης να καβαλάει και μια μηχανή για να δει πώς είναι, αλλά μπορούμε να βελτιώσουμε την εκπαίδευση των οδηγών αυτοκινήτων. Να περιέχει και μάθημα πάνω στα ΑΛΛΑ οχήματα στον δρόμο, και ιδιαίτερα στις μηχανές και στα ποδήλατα. Τι μπορούν και τι δεν μπορούν να κάνουν. Πώς να τα αντιμετωπίζουμε στον δρόμο, με σεβασμό και προσοχή. Και να μην παίρνουν τα διπλώματα στο σπίτι με 100 ευρώ που λέει ο λόγος.

Αλλά μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρνουν και οι μοτοσυκλετιστές. Χώνονται παντού, δεν υπάρχει υπομονή για τίποτα, σε σημείο που να σου σπάνε τον καθρέπτη περνώντας και να μην δίνουν σημασία, όλα για να βγουν πρώτοι πρώτοι στο φανάρι 10 μέτρα πιο κάτω. Εγώ προσωπικά δίνω πάντα αρκετό χώρο στις μηχανές για "φιλτράρισμα" (filtering λέγεται στα αγγλικά το να περνάς ενδιάμεσα από λωρίδες αυτοκινήτων), αλλά απαιτώ και να μην μου γρατζουνίσουν το αυτοκίνητο με τις μ****ες τους. Άσε που οι περισσότεροι πήραν δίπλωμα με τον γνωστό ελληνικό τρόπο (2-3 μαθήματα και εξέταση σε Vespa 125...ΠΟΥ ΠΑΣ ΜΕ ΤΗΝ VARADERO 1000 ΒΡΕ ΚΟΥΛΕ!!!;;;)

Δεν νομίζω ότι πρόβλημα είναι τα 'ασφαλή αυτοκίνητα', αλλά οι ανεκπαίδευτοι, απερίσκεπτοι και ανυπόμονοι οδηγοί.

Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε οδηγικά ατυχήματα στην Ευρώπη. Αυτό λέει πολλά.
 

Μηνύματα
578
Reaction score
6
ak1s said:
Δεν νομίζω ότι πρόβλημα είναι τα 'ασφαλή αυτοκίνητα', αλλά οι ανεκπαίδευτοι, απερίσκεπτοι και ανυπόμονοι οδηγοί.

Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα σε οδηγικά ατυχήματα στην Ευρώπη. Αυτό λέει πολλά.
Σαφώς το πρόβλημα είναι θέμα παιδείας στην Ελλάδα. Βέβαια δεν έχουν καταλάβει οι οδηγοί οτι η ζώνη ασφαλείας και οι αερόσακοι είναι μόνο για τις μικρές ταχύτητες, διότι στις μεγάλες ταχύτητες δεν σε σώζει τίποτα εάν το αυτοκίνητο γίνει άμορφη μάζα. Πρίν από ένα μήνα ο κουνιάδος μου που πήρε καινούργιο αυτοκίνητο "κόλλησε" από πίσω ένα αυτοκίνητο με 40 χ.α.ω. (ζημιά 1500Ε) διότι δεν κράτησε απόσταση ασφαλείας και μου είπε "μα το ABS δεν λειτουργεί;;;". Σαφώς και λειτουργεί αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν πρόλαβε να λειτουργήσει, διότι το ABS δεν σχεδιάστηκε για να "κολλάμε" τους μπροστινούς μας με "ασφάλεια". Εάν είχε το παλίο αυτοκίνητο σίγουρα δεν θα συνέβαινε αυτό διότι δεν θα ήταν τόσο "σίγουρος" για το αυτοκίνητό του και θα κρατούσε απόσταση ασφαλείας.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
"μα το ABS δεν λειτουργεί;;;". Σαφώς και λειτουργεί αλλά στην προκειμένη περίπτωση δεν πρόλαβε να λειτουργήσει, διότι το ABS δεν σχεδιάστηκε για να "κολλάμε" τους μπροστινούς μας με "ασφάλεια". Εάν είχε το παλίο αυτοκίνητο σίγουρα δεν θα συνέβαινε αυτό διότι δεν θα ήταν τόσο "σίγουρος" για το αυτοκίνητό του και θα κρατούσε απόσταση ασφαλείας.
Συμφωνώ 100%. Επίσης ο πολύς κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι το ABS δεν είναι για να σταματάς σε μικρότερη απόσταση, αλλά για να μην λοκάρουν οι τροχοί και ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΤΙΜΟΝΙ. Δηλαδή, είναι για να ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ το εμπόδιο με στρίψιμο του τιμονιού, όχι για να μην πέσεις επάνω του φρενάροντας σε μικρότερη απόσταση. Στις περισσότερες περιπτώσεις φρενάρεις σε μεγαλύτερη απόσταση με το ABS, από ότι μπορεί να φρενάρει ένας καλός οδηγός.
 

Μηνύματα
10.483
Reaction score
5
Πραγματι οσοι εχουν οδηγησει μηχανη ειναι πιο προσεκτικοι οδηγοι αυτοκινητου και απεναντι στους αλλους.
Πιθανον οχι μονο επειδη εχουν περασει και απο το 2τροχο σταδιο και ξερουν πως ειναι, αλλα κα επειδη εχουν συνηθισει να ειναι πιο προσεκτικοι και σε εγρηγορση -μιας και ετσι πρεπει να εισαι με τη μηχανη.
Αν το διπλανο αυτοκινητο ακουμπησει το αυτοκινητο σου θα εχεις κανενα βαθουλωμα ή καμια γρατζουνια, ενω με τη μηχανη μπορει να σουπιασεις κιολας, οποτε θελει πολυ περισσοτερη προσοχη... στους αλλους και τις λαλακιες τους.

Με εκνευριζει ο κλειστος δεξιος καθρεφτης των αυτοκινητων... το οτι καποιοι ειναι στην κοσμαρα τους, ακομα και αν τους εχεις παιξει τα φωτα, αν εισαι διπλα τους εξω απο το παραθυρο τους και τους κορναρεις για να κανουν λιγο δεξια για να μη βρεις καθρεφτη. Οταν νομιζουν οτι ειναι μονο αυτοι στο δρομο.
Οταν σε βλεπουν και δε σε υπολογιζουν καθολου...
Οταν σε προσπερνανε, μπαινουν μπροστα σου και στριβουν στο επομενο στενο...
Οι γυναικες ειναι πιο προσεκτικες (λογω φοβου και οχι λογω ικανοτητας) αλλα εχω την εντυπωση οτι κοιτανε μονο μπροστα τους... το spatial awareness που λεει ο Ακης...
Πραγματι τα μεγαλα οχηματα δε σε υπολογιζουν.
Αλλα αυτο με τα Μερσεντια ειναι αλλο πραμα. Τελικα Ακη, μεσα σε 6 μηνες εχεις καταλαβει πληρως τι παιζεται!!!

Υπαρχουν καποιοι που σε παιρνουν χαμπαρι απο μακρυα οπως ερχεσαι -ειναι αυτοι που κοιτανε τους πλαινους καθρεφτες και μαλλον καβαλανε και μηχανη- και κανουν λιγο στην ακρη (οπως και εγω) ακομα και αν χωρας ετσι κι αλλιως.

Βεβαιως υπαρχουν και μηχανακιδες που ειναι για πολλες κλωτσιες, και κανουν απιστευτες λαλακιες στο δρομο, ακομα και στους αλλους 2τροχους.... Βεβαια ειναι και καποιοι που δεν εχουν τη νοοτροπια του αναβατη, και απλα βαζουν μπροστα και φευγουν....
Πρεπει να εκπαιδευσουμε συνειδητοποιημενους οδηγους και να εχουμε πιο αυστηρες εξετασεις. Οχι γραπτες -γιατι σε αυτες εχεις χρονο να σκεφτεις- αλλα πρακτικες και οχι για 15λεπτα.... Αν δε σε βαλουν να σου γλιστρισει λιγο το αυτοκινητο, για να δεις πως και αν μαζευεται, πως θα αντιδρασεις σε μια αναλογη κατασταση στο δρομο;;;
Παντα υπαρχει η κακια στιγμη ή ενας ασταθμητος παραγοντας, αλλα αν δεν τρομαξεις (και αν εχεις εμπειρια -σιγα σιγα ερχεται και αυτο) θα αντιδρασεις ψυχραιμα και δε θα αφησεις τα χερια απο το τιμονι ή θα πατησεις φρενο...

Ειναι καθαρα θεμα παιδειας, γιατι ουτε με 20 μαθηματα με 1η-2α-3η ταχυτητα θα μαθεις να οδηγεις, ουτε σε 125κε μηχανακι να κανεις 8αρια στις κορινες...
Ουτε η αξιολογηση με 1η ταχυτητα, μια οπισθογωνια και ενα παρκαρισμα, θα κρινει την ικανοτητα του οδηγου. Με καποιο παραδοξο τροπο τα 100€ το κρινουν αυτο...!!!!
Και ναι, σε αυτη την περιπτωση δε φταιμε εμεις, αλλα το κρατος που πιστευει οτι αυτος ειναι ο σωστος τροπος εξετασης...
Πρεπει το κρατος να καταλαβει οτι καλος οδηγος δεν ειναι αυτος που ξερει να παρκαρει... αν και εν μερει αυτος που δε μπορει να παρκαρει σημαινει οτι δε μπορει να υπολογισει το αυτοκινητο.

Για το λαδωμα.... ας μην το εισαγουμε στην κουβεντα...γιατι τωρα πια ειναι must, ειτε κινδυνευεις να κοπεις ειτε εισαι πιλοτος....
Φυσικα δε μπορει κανενας να σε διδαξει προσοχη, εξυπναδα, γρηγορη σκεψη, αντιληψη, εμπειρια, ανεση στην οδηγηση, υπολογισμο αποστασεων... μπορεις να μαθεις να στριβεις, αλλα ολα τα αλλα με τιποτα, οσα και να πληρωσεις... Αυτη την εποχη πολλοι γνωστοι μου ετοιμαζονται για διπλωμα... Και φυσικα και για να πληρωσουν...

Χωρις καθρεφτες -κλειστους, βρωμικους, βρεγμενους- δε μπορω να οδηγησω. Ριχνω συνεχεια κλεφτες ματιες για να ξερω τι υπαρχει γυρω μου....
Κανω χωρο για τους μηχανακηδες. Δινω προτεραιοτητα, χρονο και χωρο στους 2καβαλους.


Ο Θεος ας μας προσεχει απο τους αλλους....
Αλλωστε στο δρομο προσεχουμε τους αλλους για το τι χαζομαρα θα κανουν ξαφνικα....
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Καλά αυτό το "κλειστός καθρέπτης" δεν το κατάλαβα ποτέ. Για να τον έκλεισες, μάλλον πάρκαρες σε στενό στενό (δις). Αφού το στενό ήταν στενό (πάλι), δεν έπρεπε να κοιτάξεις τον κλειστό (πλέον) καθρέπτη, για να βγεις; Πώς βγήκες; Άντε κόψαμε το τιμόνι και όποιον πάρει ο χάρος;

Για να είμαι δίκαιος, να επισημάνω για την ιστορία, ότι πήρα δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου στην Ελλάδα (στα 18 μου) και δίπλωμα μηχανής στην Αγγλία (αργότερα). Την εκπαίδευση και τα υποχρεωτικά tests που πέρασα στην Αγγλία για να οδηγήσω μηχανή, δεν τα πέρασα για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Και εδώ η εκπαίδευση για μηχανή είναι ανύπαρκτη.

Ας εξηγήσω μήπως διαβάζει κάποιος υπεύθυνος: η εξέταση στην Αγγλία γίνεται από πρώην μοτοσυκλετιστή/καθηγητή της αστυνομίας, με καμμιά 30αριά χρόνια στην πλάτη του, και διαρκεί 2-3 ώρες. 2.5 ώρες μου πήρε εμένα. Με ενδοεπικοινωνία μέσα από το κράνος να μου δίνει οδηγίες, με πορεία, με απότομα σταματήματα, με αναστροφή με 3 κινήσεις (αν πατήσεις πόδι κόπηκες), με κίνηση, με αυτοκινητόδρομους, με παραπλανητικές οδηγίες για να σε πιάσει (!) και τον μπάτσο κολλημένο πίσω σου να ελέγχει κάθε σου κίνηση. Α, και φυσικά γίνεται με μηχανές, όχι με scooter. Συγκεκριμένα εγώ έκανα με Fazer 600. Άντε μετά να κάνεις λαλακίες, να δεις για πότε θα πάρεις δίπλωμα.

Συγγνώμη δηλαδή, αλλά πόσοι από αυτούς που περνάνε τις "ας τις λέμε" εξετάσεις εδώ, θα τις πέρναγαν εκεί;

Μετά λέμε γιατί στην Αγγλία σκοτώνεται το 10% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνεται εδώ...και είμαι σίγουρος ότι κάτι αντίστοιχο λειτουργεί στην Γερμανία κλπ.
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
ak1s said:
Καλά αυτό το "κλειστός καθρέπτης" δεν το κατάλαβα ποτέ. Για να τον έκλεισες, μάλλον πάρκαρες σε στενό στενό (δις). Αφού το στενό ήταν στενό (πάλι), δεν έπρεπε να κοιτάξεις τον κλειστό (πλέον) καθρέπτη, για να βγεις; Πώς βγήκες; Άντε κόψαμε το τιμόνι και όποιον πάρει ο χάρος;

Για να είμαι δίκαιος, να επισημάνω για την ιστορία, ότι πήρα δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου στην Ελλάδα (στα 18 μου) και δίπλωμα μηχανής στην Αγγλία (αργότερα). Την εκπαίδευση και τα υποχρεωτικά tests που πέρασα στην Αγγλία για να οδηγήσω μηχανή, δεν τα πέρασα για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Και εδώ η εκπαίδευση για μηχανή είναι ανύπαρκτη.

Ας εξηγήσω μήπως διαβάζει κάποιος υπεύθυνος: η εξέταση στην Αγγλία γίνεται από πρώην μοτοσυκλετιστή/καθηγητή της αστυνομίας, με καμμιά 30αριά χρόνια στην πλάτη του, και διαρκεί 2-3 ώρες. 2.5 ώρες μου πήρε εμένα. Με ενδοεπικοινωνία μέσα από το κράνος να μου δίνει οδηγίες, με πορεία, με απότομα σταματήματα, με αναστροφή με 3 κινήσεις (αν πατήσεις πόδι κόπηκες), με κίνηση, με αυτοκινητόδρομους, με παραπλανητικές οδηγίες για να σε πιάσει (!) και τον μπάτσο κολλημένο πίσω σου να ελέγχει κάθε σου κίνηση. Α, και φυσικά γίνεται με μηχανές, όχι με scooter. Συγκεκριμένα εγώ έκανα με Fazer 600. Άντε μετά να κάνεις λαλακίες, να δεις για πότε θα πάρεις δίπλωμα.

Συγγνώμη δηλαδή, αλλά πόσοι από αυτούς που περνάνε τις "ας τις λέμε" εξετάσεις εδώ, θα τις πέρναγαν εκεί;

Μετά λέμε γιατί στην Αγγλία σκοτώνεται το 10% των μοτοσυκλετιστών που σκοτώνεται εδώ...και είμαι σίγουρος ότι κάτι αντίστοιχο λειτουργεί στην Γερμανία κλπ.
Φιλε Ak1s σε ηλικία 18 χρονών πήρα το δίπλωμα αυτοκινήτου στην Αγγλία. 30 μαθήματα ήθελαν μίνιμουμ, και το μάθημα ήταν μάθημα δηλαδή 22 χρόνια μετά και θυμάμαι πολλές φορές λόγια και συμβουλές του εκπαιδευτή μου. Μου εντυπώθηκαν, με έκανε να καταλάβω το βασικότερο ότι όταν οδηγάω δεν είμαι μόνος στον δρόμο, οτι μπροστά μου θα προπορευεται οχημα με γριουλα οδηγό, με κανέναν disabled οδηγό που δεν έχει την ευχαίρεια με εμένα να οδηγήση όπως θα ήθελα. Επίσης θυμάμαι όταν συναντούσαμε άλλο εκπαιδευόμενο οδηγό, μας έμαθαν πως να τους αντιμετωπίζουμε, με υπομονη και χωρίς σπαστικές κινήσεις γιατί κάπως πρεπει να μαθουν. Επίσης με έμαθαν ότι οταν βάζεις το "L" στο τζάμι αυτό δεν έιναι υποτιμητικό αλλά μια ενδειξη ότι δέιξε μου υπομονή και μην αρχίζεις να κορνάρεις σαν τρελλός μόλις μου stall-άρει το αμάξι. Στο εξεταστικό κέντρο στο HENDON, αν και ήμουν μόνο 18 ετών με έιχαν προετοιμάσει τέλεια και δεν ενοιωσα αγχος, παρα μόνο σιγουριά ότι ο δάσκαλος με έιχε κάνει έτοιμο για να το περάσω. Με την πρώτη το πήρα και εξυπακούεται χωρίς μέσο. :p

Εδω στην ελλαδα δυστυχώς τα πράγματα και στην οδήγηση ακολουθούν την γενική πορεία μας σαν εθνος. Ασόβαρο, αρπαχτή, λαμογιά, στην ζούλα όλα καμωμένα και με ημίμετρα που εφαρμόζονται κατα περίπτωση και όποτε το κέφι του κάθε αρμοδίου διατάζει.

Στην Αγγλία οδηγούσα κάθε μέρα στον μεγαλίτερο αυτοκινητόδρομο τους τον M1, και πήγαινα με 70 μίλια την ώρα που όριζε ο νόμος. Ουτε 75 όυτε 85 όυτε 100 μίλια. Απειρες φορές εχω δεί στον δρόμο αναμεσα μας ενα undercover (τοτε Vauxhall Cavalier) αυτοκίνητο να βρίσκεται στην μεσαία λωρίδα και να ρυθμίζει την ταχύτητα όλου του δρόμου. Τον έπερνες χαμπάρι απο το ασπρο πουκάμισο και την μάυρη γραβάττα και το μικρό διακριτικό κεραιάκι του VHF.

Ολοι τον σεβόμασταν τον μάστορα, και αν σε σταμάταγε αστυνόμος υπήρχε σεβασμός και δεν του άρχιζες τα ξέρεις ποιός είμαι εγώ, όταν εκανες κάτι στραβό ζήταγες συγνώμη και δεν άρχιζες τις ελληνικές παπαριές ότιο εγώ δεν έκανα τίποτα κύριε Μπάτσε!

Εδώ σε σταματάνε και αρχίζει το ξέφρενο πανηγύρι, 'ασε που πολλές φορές σε σταματάνε για να τα αρπάξουνε, χωρίς ιδιαίτερο λόγο αφού το κίνητρο τους έιναι ηχρηματική κλήση και όχι η αποφυγή ατυχήματος.

Αυτή είναι η διαφορά μεταξύ της δικής μας αστυνομίας και των άλλων προηγμένων χωρών.

Στο Λονδίνο μια φορά σπίναρα σε εκκινηησ απο το φανάρι με ένα Renault 5 GT Turbo Που έιχα σαν φοιτητής, και ενας "bobbys" Μου σφυράει και με σταματάει 100 μέτρα πιο κάτω και μου λεει: "What was this show-off driving for??". Του λέω και εγώ με ελληνικό τουπέ, "The road was wet and my car skidded because if the Turbo" και μου λεει το εξής που μου έχει μέινει χαραγμάνο στην μνήμη μου : "If you are in no position to control your powerful vehicle maybe we should reconsider you driving such a car, or any car at all sir?"

Παιδιά αυτή είναι απάντηση απο αστυνόμο που βλέπει ένα 20χρονο τότε και θέλει να τον κουλάρει και φοβήσει ταυτόχρονα με ευγένεια και με το γάντι που λέω.

Ειναι θέμα παιδίας, θέμα αστυνόμευσης και θέμα πολιτισμού μας σαν άτομα...!!!

Σε αυτό ενώ ζζούμε τελικά ποιό όμορφα απο την υπόλοιπη Ευρώπη, είμαστε ακόμα λίγο αχαλίνωτοι... αυτό ίσως μας κάνει να απολαμβάνουμε μια ελευθερία σχετική...!!!
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Προς το παρόν, ας είμαστε όσο γίνεται πιο προσεκτικοί οδηγοί γιατί αυτό περνάει από το χέρι μας.

Κρίμα που οι στατιστικές λένε ότι σε κάθε έξοδο θα υπάρχει και αίμα στην άσφαλτο. Ελπίζω η φετινή να είναι λιγότερο θανατηφόρα.
 


Μηνύματα
4.496
Reaction score
2
Μεγάλο θέμα και δυστυχώς ανεξάντλητο.

Θα συμφωνήσω ότι η παιδεία είναι το άλφα και το ωμέγα.
Ομως μέσα σε αυτή,εμπεριέχονται και άλλοι παράμετροι.
Οχι τα ασφαλή αυτοκίνητα,αλλά τα "γρήγορα" αυτοκίνητα ή καλύτερα οι οδηγοί αυτών είναι ριψοκίνδυνοι και δημόσιος κίνδυνος.
Μπορώ ακόμη να βάλω και στοίχημα,ότι εκτός του ότι κανένας δεν έχει οδηγήσει μοτ/τα, μισούν τους οδηγούς τους,γιατί τους βλέπουν ανταγωνιστικά.
Εδώ ακριβώς ταιριάζει Άκη το "Νεοέλληνες".

Το πρώτο μου δίπλωμα ήταν για δίκυκλο και μετά απο λίγο καιρό έβγαλα και για αυτοκίνητο.
Στην πορεία δίνοντας εξετάσεις απέκτησα όλα τα διπλώματα και τελικά με την δεύτερη φορά  :( έβγαλα δίπλωμα εκπαιδευτή εκγυμναστή οδηγών,αυτοκινήτων και μοτ/τών.

Στα 10 χρόνια που εκπαιδεύω φτασμένους οδηγούς,έχω διαπιστώση την στροφή των νέων απο την μοτ/τα που ήταν παλαιότερα,στο αυτοκίνητο και ειδικά στο "φτιαγμένο".
Το πιθανότερο είναι ότι τα κατάλοιπα και τα αποθημένα των γονιών μας,τώρα που οι τράπεζες χρηματοδοτούν αυτήν την αγορά,έγιναν πραγματικότητα στο πρόσωπό μας.

Ποιανού οι γονείς δεν του έχουν πεί να μην αγοράσει μηχανάκι για να μην σκοτωθεί αλλά να πάρει αυτοκίνητο για να είναι προστατευμένος?!!!

Ορκισμένος και  κατασταλαγμένος μοτ/τής,αυτοκίνητο οδηγώ μόνο όταν δεν μπορώ για κάποιους λόγους να οδηγήσω μοτ/τα,εαν είχα την δυνατότητα (δύναμη),όλους τους υποψήφιους οδηγούς αυτοκινήτων,θα τους έβαζα υποχρεωτικά να κάνουν έστω και σαν συνοδηγοί κάποια μαθήματα με δίκυκλο,για να καταλάβουν την ελευθερία αλλά και τους κινδύνους που έχει η κίνηση στους δύο τροχούς.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Φίλε dream_gr, έχω και εγώ παρόμοιες εμπειρίες στο Λονδίνο με bobbies, με έχουν σταματήσει αρκετές φορές, ιδίως όταν είχα μόλις πρωτοπάει, γιατί μετά κατάλαβα το πνεύμα. Πάντα ευγενικοί, πάντα αφοπλιστικοί, πάντα γνωστικοί στο αντικείμενο, εντελώς επαγγελματίες. Με έχουν βάλει στο περιπολικό για να μου εξηγήσουν τι ακριβώς λάθος έκανα, και πόσο πρόστιμο θα φάω. Μετά μου έδωσαν συμβουλές και με άφησαν στο καλό.

Δεν το καταλαβαίνει κανείς αυτό αν δεν το έχει ζήσει. Δεν θα μπω σε χαρακτηρισμούς για το τι εντύπωση έχω για τους έλληνες τροχαίους...

Φυσικά συμφωνώ με όλους τους προλαλήσαντες, και με τον φίλο giotamike, παρ'όλο που η γλώσσα των αριθμών δεν είναι με το μέρος του. Η Βρετανία έχει 10 φορές το σιδηροδρομικό μας δίκτυο, με 100 φορές περισσότερα βαγόνια τραίνων και 1000 φορές περισσότερα δρομολόγια. Ατυχήματα γίνονται παντού. Μοντέλο στην Ευρώπη των τελευταίων δεκαετιών είναι η Γαλλία με τα TGVs της, όχι η Βρετανία.
Επίσης αν σκεφτείς ότι κυκλοφορούν στην Βρετανία 50 εκατ αυτοκίνητα, 10 εκατ μόνο στο ευρύτερο Λονδίνο και περίχωρα, θα καταλάβεις ότι σε ποσοστό ατυχημάτων και δη ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΩΝ είμαστε ΠΟΛΥ ΜΠΡΟΣΤΑ...δεν το λέω εγώ, το λέει η Eurostat.

Τι να πω, να πω για την ένδυση των μοτοσυκλετιστών εν Ελλάδει; Που από τότε που ήρθα στην χώρα, δεν έχω δει μοτοσυκλετιστή με FULL ΚΑΝΟΝΙΚΗ εξάρτηση: ειδικές μπότες, ειδικά γάντια, σωστό ελεγμένο κράνος (όχι από Lidl), ειδικό μπουφάν και ειδικό παντελόνι. Τα λέω ειδικά, γιατί ΟΧΙ, το Timberland δεν είναι μπότα για μοτοσυκλέτα, και το ωραίο το Dainese μπουφάν που το φοράς για μόστρα, δεν θα σε προστατεύσει όταν σκάσεις και συρθείς στην άσφαλτο για 200 μέτρα χωρίς κράνος, γάντια και μπότες. Α, και το τζην σκίζεται σε 3 δευτερόλεπτα με το σύρσιμο.
Διαλέχτε και πάρτε...
Στην Αγγλία δεν βγαίνει κανείς από το σπίτι χωρίς full εξάρτηση. Όχι απαραίτητα ακριβή, ούτε δερμάτινη. Υφασμάτινη τουλάχιστον.

Βέβαια θεωρείται "πιλότος" κάποιος που φοράει full δερμάτινα χειροποίητα (έχω και καλές προτάσεις αν θέλετε), αγωνιστικό κράνος και αγωνιστικές μπότες. Και καβαλάει και κανα σοβαρό supersport, R1, R6, GSX-R1000, Daytona, 999 κλπ κλπ.

Ενώ εδώ θεωρείται "πιλότος" αυτός που τρέχει του σκοτωμού με το φτιαγμένο μηχανάκι του, με θορυβώδης εξάτμιση, με σορτσάκι, αθλητικά παπούτσια και το πουκάμισο να ανεμίζει στον άνεμο, κάνοντας σφήνες μέσα στην κίνηση...ΤΙ ΝΑ ΛΕΜΕ ΤΩΡΑ!!!!

Μεγαλογιατρός του ΚΑΤ είχε πει κάποτε στον πατέρα μου: "Τον βλέπετε αυτόν τον κύριο; Θέλει μεταμόσχευση γρήγορα. Αλλά ευτυχώς βρέχει, όλο και κάποιος μηχανόβιος - δωρητής οργάνων θα έρθει!!!"

Άντε και συγχύστηκα μεγάλη εβδομάδα! :D
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Φίλε Άκη, χαίρομαι που συμφωνούμε.

Η γλώσσα των αριθμών δεν είναι με το μέρος μου, γιατί δεν την χρησιμοποίησα. Δεν έκανα σύγκριση Αγγλίας και Ελλάδας, παρα μόνο σχολίασα ότι "βλάκες ή ατυχήματα, υπάρχουν παντού.."και νομίζω ότι σε αυτό τουλάχιστον συμφωνούμε όλοι. Άσε που ένας φίλος που διάβασε τα παραπάνω, αφοπλιστικά μου σχολίασε ότι¨" σκέψου αυτοί κάνουν τόσα ατυχήματα μολονότι λαμβάνουν τόσο καλή εκπαίδευση, δηλαδή αν είχαν παρόμοια με τη δικιά μας (εκαπίδευση), τι θα πάθαιναν...??? :D :D :D

Το πνεύμα των λόγων μου έχει να κάνει με το"...ας είμαστε όσο γίνεται πιο προσεκτικοί οδηγοί γιατί αυτό περνάει από το χέρι μας. ", που διάβασες παραπάνω.!

Καλός οδηγός για εμένα, είναι ο ασφαλής οδηγός.!
 

Μηνύματα
797
Reaction score
1
Εγώ πάλι δεν είμαι μηχανόβιος. Μιά ζωή οδηγώ αυτοκίνητο.

Εκνευρίζομαι πολύ από τα μηχανάκια όπως φαντάζομαι εκνευρίζονται και εκείνα από εμένα:
Με τσατίζει όταν μπαίνουν μπροστά μου στο φανάρι και μετά πηγαίνουν αργά - αργά ενώ εγώ βιάζομαι.
Με τρελλαίνει όταν μου κορνάρουν για να κάνω πιο δεξιά για να περάσουν ανάμεσα στα σταματημένα ... στο κάτω κάτω στην λωρίδα μου είμαι και ΑΝ θέλω τα αφήνω να περάσουν - δεν έχουν όμως δικαίωμα ούτε να κορνάρουν, ούτε να βρίζουν.
Με κάνουν να αφηνιάζω όταν πετάγονται ανάποδα σε μονόδρομο, ή από STOP (ιδιαίτερα οι πιτσαδόροι) και μετά ζητάνε και τα ρέστα. Μάλιστα έκανα φασαρία στον διευθυντή υποκαταστήματος γνωστής αλυσίδας πιτσαρίας όταν για δεύτερη φορά ΠΑΡΑ ΤΡΙΧΑ δεν σκότωσα έναν delivery που πετάχτηκε ανάποδα από τον ίδιο μονόδρομο (και τι μονόδρομο: ο παράδρομος της Κηφισίας στο ύψος του Φάρου και στο ρεύμα προς Κηφισιά!!.
Με τυφλώνουν με τα φώτα τους όταν είναι πίσω μου.
Με τρομάζουν όταν κάνουν σφήνες ανάμεσα στα αυτοκίνητα παίζοντας τη ζωή τους κορώνα γράμματα.

Όλα αυτά όμως οδηγούν σε στερεότυπα, τα οποία σιχαίνομαι. Υπάρχουν πολύ καλοί οδηγοί και άνθρωποι, όπως και πολύ κακοί οδηγοί και άνθρωποι τόσο πάνω σε δύο όσο και πάνω σε 4 ρόδες.

Απλά, στο δρόμο, πρέπει να έρχεται ο ένας στη θέση του άλλου για να προφυλάσσει και τον εαυτό του και τον άλλο.
 

Μηνύματα
797
Reaction score
1
Με άλλα λόγια, οι οδηγοί εκμεταλλεύονται τις ζώνες ασφαλείας για να
οδηγούν πιο επικίνδυνα και όχι να ζουν περισσότερο. Όμως το ακόμη πιο
εντυπωσιακό είναι ότι ο Peltzman ανακάλυψε μια αύξηση στη θνησιμότητα
οδηγών μηχανών και πεζών, μετά την επιβολή της ζώνης.
Αυτό πάντως το συμπέρασμα είναι τουλάχιστον απλοϊκό, γιατί αν το φτάσει κανείς στα άκρα θα μπορούσε, με το ίδιο επιχείρημα να υποστηρίξει ότι όσοι οδηγούν, π.χ. φορτηγά, θα έπρεπε, να περνάνε μέσα από κτήρια!! Λογική .... καρπούζι που λέει και ένας φίλος μου.

Δεν μπορείς να συνδέεις τέτοια συμπεράσματα με την επιβολη της ζώνης αν δεν εξετάσεις τη σχέση αιτίου - αιτιατού. Θα μπορούσε, λ.χ. το ίδιο διάστημα να είχε σημειωθεί μια πτώση της τιμής της μπύρας = περισσότεροι οδηγοί στουπί = περισσότερα ατυχήματα.

Συμφωνώ όμως απόλυτα με αυτό:

Εδω στην ελλαδα δυστυχώς τα πράγματα και στην οδήγηση ακολουθούν την γενική πορεία μας σαν εθνος. Ασόβαρο, αρπαχτή, λαμογιά, στην ζούλα όλα καμωμένα και με ημίμετρα που εφαρμόζονται κατα περίπτωση και όποτε το κέφι του κάθε αρμοδίου διατάζει.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
giotamike said:
Άσε που ένας φίλος που διάβασε τα παραπάνω, αφοπλιστικά μου σχολίασε ότι¨" σκέψου αυτοί κάνουν τόσα ατυχήματα μολονότι λαμβάνουν τόσο καλή εκπαίδευση, δηλαδή αν είχαν παρόμοια με τη δικιά μας (εκαπίδευση), τι θα πάθαιναν...??? :D :D :D
Περιττό να πω ότι δεν το βρίσκω αφοπλιστικό αυτό, αλλά σύμφωνο με το πνεύμα του νεοέλληνα "όσα δεν πιάνει η αλεπού...". Όχι φίλε μου, δεν είμαστε όλοι παρεξηγημένοι πιλότοι F1 εδώ στο Ελλάντα. Είμαστε ανεκπαίδευτοι και βάρβαροι οδηγοί. Sorry, αλλά είναι η αλήθεια των αριθμών.

Αυτό που εγώ εννοούσα είναι ότι 'εκεί στα ξένα' :) ΔΕΝ "κάνουν ΤΟΣΑ ατυχήματα"...κάνουν πολύ λιγότερα από το αντίστοιχο ποσοστό ατυχημάτων που γίνονται εδώ. Και τα ατυχήματα δεν "κάνονται", αλλά "γίνονται", δηλαδή υπάρχουν πάντα παράμετροι όπως η κακιά στιγμή, η τύχη, οι συγκυρίες, το αλκοόλ, ιατρικά προβλήματα, μηχανικές βλάβες, και φυσικά το ανθρώπινο λάθος. "Λάθη είμαστε, ανθρώπους κάνουμε" που έλεγε κάποιος.

Και ο φίλος moonprince λέει μεγάλες αλήθειες. Να πιάσουμε ένα δείγμα 100 πιτσαδόρων να δούμε πόσοι από αυτούς έχουν δίπλωμα;;;; Δεν λέμε για παιδεία, λέμε ότι τα στοιχειώδη δεν υπάρχουν εδώ πέρα...

Mike, μην χαλιέσαι όταν τα χώνουμε στο ελληνικό σύστημα, εγώ τουλάχιστον τα λέω γιατί ίσως κάποτε τα ακούσει κάποιος που πρέπει και μπορεί να βελτιώσει μερικά πράγματα. Πουθενά δεν είναι παράδεισος, αλλά καλό είναι να παίρνουμε τα καλά από τα ξένα συστήματα, και να αφήνουμε τα κακά τους εκεί.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Να πω επίσης ότι ο πατέρας μου έχει μείνει ανάπηρος σε κάποιο βαθμό, από τρακάρισμα πριν χρόνια, που έφταιγε αποκλειστικά αυτός, οπότε το θέμα με καίει προσωπικά. Πιστεύω ότι αν έπρεπε να περάσεις έστω 10 λεπτά από τα εφημερεύοντα ιατρεία του ΚΑΤ, για να πάρεις οποιοδήποτε δίπλωμα, θα ήταν μια καλή εμπειρία για όλους μας...
 


Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Ακη και στο παρελθόν έχουμε ανταλλάξει απόψεις σχετικά με συγκρίσεις Ελλάδας και εξωτερικού.

Φαντάζομαι γνωρίζεις και ότι το κύριο μέλλημά μου δεν είναι το να τα χώνουμε ή όχι στο Ελληνικό σύστημα, γιατί αυτή είναι μια "καραμέλα" που πιπιλίζουν όλοι όσοι κάνουν του κεφαλιού τους και για όλα φταίει το κράτος. Για εμένα δεν φταίει το κράτος ΜΟΝΟ για τα όσα στραβά και γελοία γίνονται στο τόπο μας, αλλα ΕΜΕΙΣ. Και όσο περισσότερο τα ρίχνουμε στους άλλους ή στο κράτος, τόσο περισσότερο το κακό θα μεγαλώνει.
Πάντα η λύση που προτείνω είναι να γινόμαστε εμείς καλύτεροι και είναι μάλλον μαθηματικά βέβαιο, ότι και το κράτος θα γίνει καλύτερο.

Σχετικά με το θέμα των ατυχημάτων αλλά και σε άλλου είδους θέματολογία, δεν μου αρέσει τα ίδια ή αντίστοιχα περιστατικά να σχολιάζονται με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Είτε πρόκειται για θεομηνία, είτε για κλοπές, είτε... είτε.... Η δική μου γνώμη λέει ότι κάθε είδους ατύχημα, θεομηνία, κακή συμπεριφορά μπορεί αν γίνει και να συνεχίζει να γίνεται σε κάθε μέρος του κόσμου. Πιθανόν, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο ποσοστό απ'ότι εδώ, αλλά μπορεί να γίνει. Η προσωπική μου γνώμη και πείρα μου λέει, ότι βλάκες, ανώριμοι, κακοί οδηγοί, επιδειξίες, αλήτες, αγενείς και άλλα παρόμοια υπάρχουν σε όλη την Υφήλιο. Και σαφώς δεν πιστεύω ότι ζούμε στο χειρότερο μέρος του κόσμου με τους χειρότερους ανθρώπους ή ότι στο εξωτερικό ο κόσμος είναι "αγγελικά πλασμένος".

Οπότε εν'κατακλείδι, συμφωνούμε ότι "πουθενά δεν είναι παράδεισος" και προσθέτω ότι 'ας προσπαθήσει ο καθένας να κάνει το καλύτερο για το τόπο του εν'γένει και όλα θα πάνε καλύτερα".
 

Μηνύματα
797
Reaction score
1
Η προσωπική μου γνώμη και πείρα μου λέει, ότι βλάκες, ανώριμοι, κακοί οδηγοί, επιδειξίες, αλήτες, αγενείς και άλλα παρόμοια υπάρχουν σε όλη την Υφήλιο. Και σαφώς δεν πιστεύω ότι ζούμε στο χειρότερο μέρος του κόσμου με τους χειρότερους ανθρώπους ή ότι στο εξωτερικό ο κόσμος είναι "αγγελικά πλασμένος".
Σαφώς, ούτε το ένα συμβαίνει, ούτε το άλλο.

Από την άλλη μεριά, δεν μπορείς να μην παραδεχτείς ότι αλλιώς οδηγούν οι οδηγοί στην Γερμανία, αλλιώς στην Γαλλία, αλλιώς στην Ιταλία (παναγίτσα μου! να μου κοπεί το πόδι αν ξαναοδηγήσω εκεί - ξέρεις τι είναι να πηγαίνεις με 120 στη ΔΕΞΙΑ ΛΩΡΙΔΑ και να σου ανάβει φώτα κολλημένος από πίσω σου o άλλος που προσπερνά από δεξιά με 220? - και αυτό να συμβαίνει συνέχεια?) και αλλιώς στην Ελλάδα. Σαφώς αλλού είναι χειρότερα και αλλού ΠΟΛΥ ΚΑΛΥΤΕΡΑ.
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
giotamike said:
Η δική μου γνώμη λέει ότι κάθε είδους ατύχημα, θεομηνία, κακή συμπεριφορά μπορεί αν γίνει και να συνεχίζει να γίνεται σε κάθε μέρος του κόσμου. Πιθανόν, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο ποσοστό απ'ότι εδώ, αλλά μπορεί να γίνει. Η προσωπική μου γνώμη και πείρα μου λέει, ότι βλάκες, ανώριμοι, κακοί οδηγοί, επιδειξίες, αλήτες, αγενείς και άλλα παρόμοια υπάρχουν σε όλη την Υφήλιο. Και σαφώς δεν πιστεύω ότι ζούμε στο χειρότερο μέρος του κόσμου με τους χειρότερους ανθρώπους ή ότι στο εξωτερικό ο κόσμος είναι "αγγελικά πλασμένος".
Ακριβώς. Ήδη έχω τοποθετηθεί για το θέμα.
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.621
Μηνύματα
2.868.368
Members
37.940
Νεότερο μέλος
geo kok
Top