Βιντεοκαμερα και High Definition...

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Cmos(Complementary metal–oxide–semiconductor)είναι μια κατηγορία ολοκληρωμένων κυκλωμάτων. Η τεχνολογία CMOS χρησιμοποιείται στους μικροεπεξεργαστές, τους μικροελεγκτές, το στατικό RAM, και άλλα ψηφιακά κυκλώματα . Η τεχνολογία CMOS χρησιμοποιείται επίσης για μια ευρεία ποικιλία των αναλογικών κυκλωμάτων όπως οι αισθητήρες εικόνας, οι μετατροπείς στοιχείων, και οι ιδιαίτερα ενσωματωμένοι πομποδέκτες για πολλούς τύπους επικοινωνιών.
Το CMOS επίσης μερικές φορές αναφέρεται ως complementary-symmetry metal–oxide–semiconductor (ή COS-MOS). Οι λέξεις «complementary-symmetry » αναφέρονται στο γεγονός ότι το χαρακτηριστικό ψηφιακό ύφος σχεδίου με το CMOS χρησιμοποιεί τα συμπληρωματικά και συμμετρικά ζευγάρια των κρυσταλλολυχνιών(transistors) επίδρασης τομέων ημιαγωγών μεταλλικών οξειδίων P-τύπων* και N-τύπων* (MOSFETs) για τις λειτουργίες του.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
*Ας μην εισέλθουμε στην διαδικασία επεξήγησης των τύπων ,γιατί θα χρειαστούμε ολόκληρο μαθημα Φυσικής ,πίνακα περιοδικών στοιχείων κλπ....*
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Δύο σημαντικά χαρακτηριστικά των συσκευών CMOS είναι η μεγάλη απουσία θορύβου και μικρή στατική κατανάλωση ισχύος. Η σημαντική ενέργεια “ανασύρεται” μόνο όταν μεταστρέφουν οι κρυσταλλολυχνίες(transistors) στη συσκευή CMOS μεταξύ κατάστασης on και off...
Το CMOS επιτρέπει επίσης μια υψηλή πυκνότητα των λειτουργιών σε ένα τσιπ κι αναφέρεται και σε ένα ιδιαίτερο ύφος του ψηφιακού σχεδίου στοιχείων κυκλώματος, και στην οικογένεια των διαδικασιών που χρησιμοποιούνται για να εφαρμόσουν εκείνα τα στοιχεία κυκλώματος στα ολοκληρωμένα κυκλώματα (τσιπ).
Τα στοιχεία κυκλώματος CMOS εχουν τη λιγότερη δύναμη όταν είναι στατικά, και είναι πυκνότερα από άλλες εφαρμογές που έχουν την ίδια λειτουργία.

Δεδομένου ότι αυτό το πλεονέκτημα έχει αυξηθεί και έχει γίνει σημαντικότερο, οι διαδικασίες και οι παραλλαγές CMOS έχουν εξουσιάσει τα πάντα , έτσι ώστε η μεγάλη πλειοψηφία της σύγχρονης κατασκευής ολοκληρωμένων κυκλωμάτων είναι στις διαδικασίες CMOS.

Σε έναν αισθητήρα CMOS, κάθε πίξελ κανει μονο του την μετατροπή , και ο αισθητήρας συχνά επίσης περιλαμβάνει τους ενισχυτές, διόρθωση θορύβου και κυκλώματα ψηφιακής αναλογικής μεταλλαγής, έτσι ώστε να δημιουργούνται τα ψηφιακα κομματια στο chip.. Αυτές οι "άλλες" λειτουργίες αυξάνουν την πολυπλοκότητα του σχεδίου Cmos και μειώνουν την περιοχή που είναι διαθέσιμη για την συλληψη του φωτός.

Με κάθε πίξελ που κάνει τη μετατροπή , η ομοιομορφία είναι χαμηλότερη. Αλλά το τσιπ μπορεί να κατασκευαστεί για να απαιτήσει τα λιγότερα off-chip στοιχεία κυκλώματος για τη βασική λειτουργία.

Η τεχνολογία CCD και Cmos ανακαλυφθηκαν περί τα τέλη 60 αρχές 70.Το ccd κατέστη κυρίαρχο λόγω του ότι έδωσε φοβερες φωτογραφίες με την υπάρχουσα τότε τεχνολογία.
Οι αισθητήρες εικόνας CMOS απαιτούσαν περισσότερη ομοιομορφία και μικρότερα χαρακτηριστικά γνωρίσματα από αυτό που μπορούσαν οι εταιρείες κατασκευής silicon wafer να παραδώσουν τότε. Μέχρι που η δεκαετία του '90 έφτασε την ανάπτυξη της λιθογραφίας στο σημείο που οι σχεδιαστές θα μπορούσαν να αρχίσουν σχεδιάσεις για CMOS πάλι.
Το ανανεωμένο ενδιαφέρον για το CMOS βασίστηκε στις προσδοκίες της χαμηλωμένης κατανάλωσης ισχύος, στα ολοκληρωμένα chip, και χαμήλωσε τις δαπάνες επεξεργασίας από επαναχρησιμοποίηση της επικρατούσας τεχνικής και της επεξεργασίας συσκευών μνήμης.


Ενώ όλα αυτά τα οφέλη είναι δυνατά θεωρητικά, επιτυγχάνοντάς τα στην πράξη ενώ ταυτόχρονα παραδίδοντας την υψηλή ποιότητα εικόνας, έχουν πάρει πολύ περισσότερο χρόνο, τα χρήματα, και προσαρμογή διαδικασίας από τις αρχικές προσδοκίες...


Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Και οι δύο τύποι -CCD & Cmos -μετατρέπουν το φως σε ηλεκτρική ενέργεια που μετατρέπεται σε ηλεκτρονικά σήματα. Σε έναν αισθητήρα CCD, η ενέργεια κάθε πιξελ μεταφέρεται μέσω ενός πολύ περιορισμένου αριθμού "κόμβων παραγωγής" (συχνά ακριβώς ένας) που μετατρέπονται σε τάση, αποθηκεύονται και που στέλνονται off-chip ως αναλογικό σήμα.
Όλο το πίξελ μπορεί να «αφιερωθεί» στη σύλληψη φωτός και η ομοιομορφία της παραγωγής (ένας βασικός παράγοντας στην ποιότητα εικόνας) είναι υψηλή.
Σε έναν αισθητήρα CMOS,όπως ειπαμε ,κάθε πίξελ κανει μονο του τη μετατροπή,εχοντας «διπλα» του ενισχυση,μετατροπη κυκλωματων ,διορθωση θορύβου κλπ...

Και τα δύο- CCDs και CMOS- μπορούν να προσφέρουν την άριστη απόδοση απεικόνισης όταν σχεδιάζονται κατάλληλα.

Το CCD έχει υπερτερήσει παραδοσιακά στις συγκριτικές μετρήσεις, σε επιδόσεις στις φωτογραφικές, επιστημονικές, και βιομηχανικές εφαρμογές που απαιτούν την υψηλότερη ποιότητα εικόνας (όπως μετριέται στην σχεση αποδοτικότητας - θορύβου) εις βάρος του μεγέθους συστημάτων.

Το CMOS προσφέρει περισσότερη ολοκλήρωση (περισσότερες λειτουργίες στο τσιπ), το χαμηλότερο βαθμό δύναμης (στο επίπεδο τσιπ), και τη δυνατότητα του μικρότερου μεγέθους συστημάτων, αλλά απαιτούν συχνά τους συμβιβασμούς μεταξύ της ποιότητας εικόνας και του κόστους συσκευών.

Σήμερα δεν υπάρχει καμία σαφής γραμμή διαχωρισμού στους τύπους εφαρμογών που κάθε μια από τις δύο τεχνολογίες μπορεί να εξυπηρετήσει.
Οι σχεδιαστές CMOS έχουν αφιερωθεί στην έντονη προσπάθεια επίτευξης της υψηλής ποιότητας εικόνας, ενώ οι σχεδιαστές CCD έχουν χαμηλώσει τις απαιτήσεις ενέργειας και τα μεγέθη του πίξελ...
Κατά συνέπεια, μπορείτε να βρείτε CCDs στις χαμηλού κόστους χαμηλής ισχύος φωτογραφικές μηχανές κινητών τηλεφώνων και τους αισθητήρες CMOS στις υψηλής απόδοσης επαγγελματικές και βιομηχανικές φωτογραφικές μηχανές, ερχόμενες σε αντίθεση άμεσα με τα πρόωρα στερεότυπα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι κατασκευαστές που πετυχαίνουν με «τις διασταυρώσεις» των δύο φορμά , σχεδόν πάντα είναι καθιερωμένοι «παίκτες» με έτη βαθιάς εμπειρίας και στις δύο τεχνολογίες.

Το κόστος είναι παρόμοιο στο επίπεδο τσιπ. Οι πρώτοι υπερασπιστές CMOS υποστήριξαν ότι το CMOS θα ήταν πολύ φτηνότερο επειδή μπόρεσαν να κατασκευάσουν στις ίδιες υψηλές γραμμές επεξεργασίας με τα τσιπ της επικρατούσας μνήμης. Αυτό δεν είναι όμως το θέμα.
Οι κατασκευαστικές ιδέες απαίτησαν οριστικά απο τους σχεδιαστές CMOS να αναπτύξουν ενα εξειδικευμένο, διαδικαστικό επεξεργασίας ανάμειξης σημάτων χαμηλού όγκου,σαν εκείνους που χρησιμοποιούνται παρόμοια για CCDs. Για ν’αποδειχθεί αυτή η σχεδίαση στους διαδοχικά μικρότερους κόμβους λιθογραφίας (0.35um, 0.25um, 0.18um…) ήταν κάτι αργό και ακριβό.

Οι μηχανές CMOS μπορούν να απαιτήσουν λιγότερα συστατικά και τη λιγότερη ενέργεια, αλλά ακόμα γενικά απαιτούν τα τσιπ «βοηθών» για να βελτιστοποιήσουν την ποιότητα εικόνας, το αυξανόμενο κόστος και τη μείωση του πλεονεκτήματος που αποκομίζουν από την πιό μικρή κατανάλωση ισχύος.

Οι συσκευές CCD είναι λιγότερο σύνθετες από τις CMOS, έτσι κοστίζουν λιγότερο στο κατασκευαστικό σχέδιο. Οι διαδικασίες επεξεργασίας CCD τείνουν επίσης να είναι ωριμότερες και βελτιστοποιημένες και γενικά, θα κοστίσει λιγότερο (και στο σχέδιο και στην επεξεργασία) για να παράγει μια εταιρεία ένα CCD από ένα CMOS για μια συγκεκριμένη υψηλής απόδοσης εφαρμογή.

Εντούτοις, το μέγεθος των wafer μπορεί να είναι μια επιρροή στο κόστος συσκευών , όσο μεγαλύτερη η «γκοφρέτα», τόσες περισσότερες συσκευές που μπορεί να παραγάγει, και τόσο χαμηλότερο το κόστος ανά συσκευή.
200mm είναι αρκετά κοινά για τούς κατασκευαστές third-party CMOS ενώ για το CCD τείνουν να προσφέρουν 150mm.
Ενώ οι κατασκευές από τις ίδιες τις εταιρείες χρησιμοποιούν την παραγωγή 150mm, 200mm, και 300mm και για CCD και για το CMOS.
Κι ενώ τα πλεονεκτήματα δαπανών είναι δύσκολο να γίνουν αντιληπτά από την παραγωγή μέχρι την ολοκλήρωση του τσιπ , η ταχύτητα είναι ένας λόγος όπου τα CMOS μπορούν να καταδείξουν την ιδιαίτερη δύναμη λόγω της σχετικής ευκολίας των παράλληλων δομών παραγωγής. Αυτό τους δίνει τη μεγάλη δυνατότητα στις βιομηχανικές εφαρμογές.

Το CCD και το CMOS θα παραμείνουν συμπληρωματικά. Η επιλογή συνεχίζει να εξαρτάται από την εφαρμογή και τον προμηθευτή περισσότερο από την τεχνολογία...


Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά κι επιδόσεις...






Συνεχιζεται...
 
Last edited:

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
συνέχιζε Αρη, όταν τελειώσει ή όταν νομίζεις οτι το θέμα θα πρέπει να το σχολιάσουμε να μας το πείς να αρχίσουμε τα θέματα!!! Μέχρι τοτε ας μην στο χαλάσουμε!!! ΕΥΓΕ πάντως απο μένα!
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Οι αισθητήρες (CCD/CMOS) αναφέρονται συχνά με έναν προσδιορισμό μέρους όπως 1/1.8 " ή 2/3 "...
Aυτή η μέτρηση δημιουργήθηκε στη δεκαετία του '50 την εποχή των Vidicon tubes.

Mερικοί τύποι αισθητήρων και φακών ...




Αν και αυτο καθ'εαυτο το καθε μοντελο καμερας,επηρεασμενο ή οχι απο τον φακο, αν εχει καλα "κρατηματα",ωραια χρωματα,υψηλη αισθητικη κλπ,κλπ....,ειναι ΔΙΚΗ σας επιλογη το τι θ'αγορασετε...
Οπως εχετε και το δικαιωμα μη αποδοχης των παραπανω για πολλους και διαφορους λογους...

Καποτε ομως θα πρεπει να κανετε την αρχη στην αγορα σας...

Συνεχιζεται...
 
Last edited:

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Συνεχεια...

Μερος Γ'


HDV Editing…

Αγορασαμε λοιπον την καμερα μας ,τραβηξαμε καποια στιγμιοτυπα ,αλλα μας τρωει το σαρακι να δουμε τι ακριβως «ψαρια»πιασαμε ή αλλιως ,πώς θα καταφερουμε αυτο που βιντεοσκοπησαμε να τ’αποτυπωσουμε ή να τ’αποθηκευσουμε καπου...
Κι εδω μπαινει η λειτουργια που λεγεται video editing…
Tι ειναι αυτο;

Video editing ειναι η διαδικασία διαμορφωσης ή προσδιορισμου ενος βιντεο ή τα τμήματα του,ωστε να δημιουργηθει ενα αλλο κομματι του βίντεο,αν οχι ολοκληρο το ιδιο....
Οι στόχοι της διαδικασίας είναι οι ίδιοι όπως στην έκδοση ταινιών , η αφαίρεση του ανεπιθύμητου μήκους, ή των μερών του βίντεο, η απομόνωση του επιθυμητού μήκους και η ρύθμισή του εγκαίρως για να συνθέσουν ένα νέο κομμάτι του βίντεο.
Ο όρος video editing αναφερεται σε:
NonLinearEditing System(NLE),χρησιμοποιώντας pc και το ανάλογο software
Linear Video Editing που χρησιμοποιεί videotape
Vision Mixing όταν χρησιμοποιεί live βίντεο σήματα...

Η μη γραμμική επεξεργασία (NLE) για τις ταινίες και την τηλεόραση, είναι μια σύγχρονη μέθοδος editing που επιχειρεί να προσεγγίσει σε ένα frame οποιουδήποτε βιντεοκλίπ, με την ίδια ευκολία οποιουδήποτε αλλου. Αυτή η μέθοδος είναι παρόμοια στην έννοια με την τεχνική «cut &paste» που χρησιμοποιείται στην έκδοση ταινιών από την αρχή.
Οι μη γραμμικές μέθοδοι άρχισαν να εμφανίζονται με την εισαγωγή της ψηφιακής τηλεοπτικής τεχνολογίας.
Τα βίντεο αρχεια όπως και του ήχου, «γράφονται» αρχικά στους σκληρούς δίσκους ή άλλες συσκευές ψηφιακής αποθήκευσης. Το αρχείο είτε καταγράφεται άμεσα στη συσκευή αποθήκευσης είτε εισάγεται από μια άλλη πηγή. Μόλις εισαχθούν ολα τ’αρχεία μπορούν να γίνουν επεξεργασία σε έναν υπολογιστή χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε πρόγραμμα από ένα ευρύ φάσμα του λογισμικού,που ήδη έχουμε αναφερει...

Στη μη γραμμική επεξεργασία, τα αρχικά αρχεία πηγής δεν χάνονται ή τροποποιούνται κατά τη διάρκειά της.. Το επαγγελματικό λογισμικό πεξεργασίας καταγράφει τις αποφάσεις του editor εκδίδοντας τον κατάλογο απόφασης[edit decision list] (EDL) που μπορεί να ανταλλαχθεί με άλλα εργαλεία επεξεργασίας...
Πολλές παραλλαγές των αρχικών αρχείων πηγής μπορούν να υπάρξουν χωρίς να πρέπει να αποθηκευτούν πολλά διαφορετικά αντίγραφα, που επιτρέπουν την πολύ «εύκαμπτη» επεξεργασία...
Το καθιστά επίσης εύκολο να αλλάξει τις περικοπές και να ανατρέψει τις προηγούμενες αποφάσεις ,απλά με την επεξεργασία εκδίδει τον κατάλογο απόφασης «[edit decision list]» (χωρίς να πρέπει να αναπαραχθούν τα πραγματικά στοιχεία ταινιών). Η απώλεια ποιότητας αποφεύγεται επίσης λόγω του ότι δεν πρέπει επανειλημμένα να επανακωδικοποιηθούν τα στοιχεία όταν εφαρμόζονται τα διαφορετικά αποτελέσματα.
Έναντι της γραμμικής μεθόδου επεξεργασίας (LVE), η μη γραμμική προσφέρει την ευελιξία της επεξεργασίας ταινιών, με την τυχαία προσπέλαση και την εύκολη οργάνωση προγράμματος. Με τους καταλόγους απόφασης(EDL), ο χρήστης μπορεί να εργαστεί σε χαμηλής ανάλυσης αντίγραφα του βίντεο.
Ετσι λοιπόν ο χρήστης εχει την άνεση κι ευκολία να χειριστεί και τη standard-definition ποιότητα και την high , πολύ γρήγορα στα PC που δεν έχουν τη δύναμη να κάνουν την πλήρη επεξεργασία των τεράστιων πλήρη ποιοτικών υψηλής ευκρίνειας στοιχείων στον πραγματικό χρόνο.

Ένας υπολογιστής για τη μη γραμμική έκδοση του βίντεο έχει συνήθως μία video capture card για να συλλάβει το αναλογικό βίντεο ή μια σύνδεση FireWire για να συλλάβει το ψηφιακό βίντεο από μια μηχανή DV, με το απαραιτητο λογισμικό, ή μια θύρα usb.

Mε την έλευση του DV φορμά ειτε για ερασιτεχνική είτε για επαγγελματική χρήση,και χρησιμοποιώντας μια θύρα firewire ή iLink , ήταν πια η πιο εύκολη και φθηνή λυση ,χωρις να χρειάζεται η μετατροπή του βίντεο από αναλογικό σε ψηφιακό.

Με τον ερχομό του HDV ,συνεχίζεται το ίδιο σκηνικό ,κάνοντας την επεξεργασία υλικού υψηλής ευκρίνειας σε ένα normal pc μόνο με το πρόγραμμα επεξεργασίας...

Μια από τις ανησυχίες με τη μη γραμμική επεξεργασία είναι πάντα η ποιότητα εικόνων και ήχου. Η ανάγκη να συμπιεστεί και να αποσυμπιεστεί το βίντεο οδηγεί σε κάποια απώλεια στην ποιότητα. Ενώ οι βελτιώσεις στις τεχνικές συμπίεσης και η ικανότητα αποθήκευσης των δίσκων έχουν μειώσει αυτές τις ανησυχίες, εξακολουθούν να υφίστανται...
Βεβαια,τα περισσότερο επαγγελματικα NLEs είναι σε θέση να επεξεργαστούν το ασυμπίεστο βίντεο με το κατάλληλο hardware.


NLE λοιπόν...
Εργαλεια επεξεργασίας φιλικά προς τον χρήστη ,έχουν πια δώσει πρόσβαση σε πολλούς να επεξεργαστούν και να δουν ολοκληρωμένο το βίντεό τους ,είτε σε Pc είτε σε δισκάκι...


Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Linear Video Editing (Γραμμική Επεξεργασία) είναι η διαδικασία επιλογής και διευθέτησης εικόνας και ήχου που καταγράφονται σε μαγνητοταινία και εγγράφονται από μια καμερα, είτε δημιουργούνται απο καποιο προγραμμα computer graphics,είτε καταγράφονται σε στούντιο.
Μεχρι την εμφάνιση στις αρχές της δεκαετίας του 90 του NLE ,που βασιζόταν σε κομπιούτερ,το LVE απλά λεγοταν video editing.

Έως την εισαγωγή της μαγνητοταινίας ,η τηλεόραση ήταν το μόνο «ζωντανό»μέσο.
Η λειτουργία του editing στη ζωντανή τηλεοπτική παραγωγή, πραγμοτοποιόταν με την αλλαγή μεταξύ δύο ή περισσότερων μηχανών.

Αυτό ήταν (και είναι) εφικτό ,χρησιμοποιώντας έναν switcher, μια ηλεκτρονική συσκευή ικανή να χειριστεί δύο ή περισσότερα συγχρονισμένα βίντεο σήματα και να τα συνδυάζει σε ενα βίντεο output.
Ένας Switcher μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να εκτελέσει τις περικοπές μεταξύ των πηγών, ή οποιοδήποτε αριθμό πιό μακροχρόνιων μεταβάσεων(transitions), όπως wipes, fades and dissolves, με πολλαπλές πηγές.

Η «ζωντανή» τηλεόραση είναι ακόμα βασικά παραχθείσα με τον ίδιο τρόπο όπως ήταν στη δεκαετία του '50 (αν και μετασχηματίζεται από τις τεχνικές προόδους).

Εντούτοις, ο μόνος τρόπος ώστε το το ίδιο πράγμα να παρουσιάζεται ξανά και ξανά προτού να εισαχθεί η μαγνητοταινία, ήταν με τη χρησιμοποίηση ενός kinescope (ουσιαστικά μια κινηματογράφηση της εικόνας από μια κάμερα 16mm ή 35mm μπροστά από ενα βίντεο μόνιτορ).

Τα kinescopes (οι κινηματογραφήσεις των τηλεοπτικών εκπομπών) έπασχαν από τα διάφορα είδη της υποβάθμισης εικόνων, από τη διαστρέβλωση εικόνας και τις προφανείς γραμμές ανίχνευσης στα αντικείμενα ,όπως και την απώλεια λεπτομέρειας.

Επίσης, έπρεπε να υποβληθούν σε επεξεργασία και να τυπωθούν σε ένα εργαστήριο ταινιών, κάτι ιδιαίτερα ριψοκινδυνο όσο αναφορά τις καθυστερήσεις σε αναμετάδοση διαφορετικών χρονικών ζωνών.

Έτσι, το αρχικό κίνητρο για την ανάπτυξη της μαγνητοταινίας ήταν να βρεθεί ενα σύντομο ή μακροπρόθεσμο αρχειακό μέσο
Αφού έκανε μια σειρά τεχνικών προόδων δια μέσω των δεκαετιών, γίνεται τελικά ένα βιώσιμο εργαλείο παραγωγής ίσης αξίας με το editing ταινιών.
Όταν τα helical scan video recorders έγιναν το standard ,σε εκείνο το σημείο η διαδικασια χρησιμοποιούσε δύο βίντεο, το ένα επαιζε το σήμα πηγής ή το ακατέργαστο κομμάτι και το άλλο «εγραφε» ακριβώς εκείνα τα κομμάτια .

Ο όγκος της γραμμικής επεξεργασίας γίνεται απλά, με δύο βίντεο μηχανές και μια συσκευή για να τον έλεγχο. Πολλές βιντεο μηχανές είναι σε θέση να ελεγξουν μια δεύτερη μηχανή, εξαλείφοντας την ανάγκη για μια εξωτερική συσκευή ελέγχου .

Αυτή η διαδικασία είναι «γραμμική», δεδομένου ότι η φύση της αντιγραφής από ταινία σε ταινία απαιτεί ότι όλες οι σκηνές σχεδιάζονται στην τελική επεξεργασθείσα εντολή. Μόλις μία σκηνή εγγραφεί στην ταινία, τίποτα δεν μπορεί να τοποθετηθεί μπροστά από την συγκεκριμένη σκηνή ,δίχως να επικαλύψει οτιδήποτε βρίσκεται ήδη γραμμένο εκεί.

Εάν το απολύτως απαραίτητο υλικό μπορεί να παρεμβληθεί με την αντιγραφή του επεξεργασθέντος περιεχομένου επάνω σε μια άλλη ταινία, εντούτοις δεν είναι και το πιο επιθυμητό,καθώς δημιουργείται υποβαθμιση στην εικόνα.

Το Video editing έφθασε στις δόξες του στα τέλη του 70 , όταν με έλεγχο από υπολογιστή,επεξεργαζεται μια ακολουθία ελεγκτών που είχαν αναπτυχθεί ως τότε και οι οποίοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν edit decision list(EDL), χρησιμοποιώντας timecode για να συγχρονίσουν τις πολλαπλάσιες μηχανές ταινιών και τις βοηθητικές συσκευές.
Φυσικα τέτοια συστήματα ήταν πανακριβα εάν σκεφτεί κανείς και το βοηθητικό υλικο(VTRs, video switchers και graphics generators) .

Ενώ η βασισμένη σε υπολογιστή μη γραμμική επεξεργασία έχει υιοθετηθεί απο το μεγαλύτερο μέρος της κινηματογραφικής βιομηχανίας ,και των εταιρειών που παράγουν αντίστοιχο καταναλωτικό υλικό, η γραμμική έκδοση είναι ακόμα κοινή στις αίθουσες τύπου τηλεοπτικών σταθμών, και τις μέσου μεγέθους εγκαταστάσεις παραγωγής που δεν έχουν κάνει την κύρια επένδυση στις νεώτερες τεχνολογίες.

Τα τμήματα ειδήσεων συχνά ακόμα χρησιμοποιούν τη γραμμική έκδοση επειδή μπορούν να αρχίσουν την επεξεργασία της ταινίας αμέσως μόλις αρχίσει το σήμα να λαμβανεται , δεδομένου ότι κανένας πρόσθετος χρόνος δεν ξοδεύεται για τη σύλληψη του υλικού,όπως είναι απαραίτητος στα μη γραμμικά συστήματα έκδοσης.


Συνεχίζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Σήμερα, σχεδόν όλα τα γνωστά NLEs έχουν υποστήριξη υποστήριξη HDV, και τα περισσότερα συστήματα που μπορούν να χειριστούν τη βαρέων καθηκόντων εργασία DV μπορούν επίσης να διαχειριστούν HDV.
Αυτό είναι ένα τεράστιο όφελος για κάποιον που συνειδητά διαθέτει έναν προυπολογισμό για το συγκεκριμένο θέμα,δεδομένου ότι μπορείτε να αναβαθμίσετε σε HDV χωρίς να πρέπει να γίνουν οι σημαντικές επενδύσεις στο postproduction ,που δεν είναι ίδια η περίπτωση με άλλα φορμά HD.

Αλλά ακριβώς επειδή το σύστημά σας έχει την ιπποδύναμη για να επεξεργαστεί HDV, και το NLE σας μπορεί να συλλάβει και να χειριστεί τα αρχεία πηγής HDV, δεν σημαίνει ότι όλα θα λειτουργήσουν ομαλά .

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα έχετε να κάνετε για να συνεργαστούν όλα με το βιντεο που μόλις «τραβήξατε», είναι να πάρετε κάποιες αποφάσεις για το τι μορφή επεξεργασίας θα έχει το τελικό αρχείο που θα χρησιμοποιήσετε συγκεκριμένα, αν θα χρησιμοποιήσετε ένα ενδιάμεσο κωδικοποιητή για μοντάζ HDV, ή αν θα συνεργαστεί στην ίδια μορφή με την οποία το κινηματογραφήσατε...

Γιατί χρειάζεται έναν ενδιάμεσο κωδικοποιητή -ή τουλάχιστον, θεωρείται, και συχνά σκόπιμο-για μοντάζ HDV; Βασικά, επειδή το HDV είχε σχεδιαστεί ως μορφή βίντεο , παρά ως μια μορφή επεξεργασίας, και τέτοια βασικά είναι...

Ας δουμε τι είναι HDV και πώς το MPEG-2 «δουλεύει»...


Το HDV έρχεται σε δύο μορφές, HDV1 και HDV2. Το HDV1 είναι 720p, φορμά 16:9 με τον ίδιο το χώρο χρώματος (4:2:0), όπως το NTSC-DV-PAL. Αυτό είναι 720 οριζόντιες γραμμές προοδευτικής σάρωσης βίντεο σε πραγματικό widescreen aspect ratio.
Το HDV2 καθορίζεται ως 1080i, 16:9 format, 4:2:0 χώρο χρώματος και 1080 οριζόντιες γραμμές από συμπεπλεγμένες γραμμές , ευρείας οθόνης. Μια προοδευτική σάρωση 1080p αναδύεται ως μορφή αυτής της μορφής. Το HDV αναπτύχθηκε για να προσφέρει μια προσιτή εναλλακτική λύση για την αγορά HD prosumer και μικρότερα στούντιο, που σήμερα περιορίζεται σε SD (κανονική ευκρίνεια) βίντεο, το οποίο είναι 720x480, λόγο 4:3, με βάση την παραδοσιακή μετάδοση που χρησιμοποιούν τα τηλεοπτικά πρότυπα.


Εκτός από το προσιτό κόστος, το άλλο χαρακτηριστικό του HDV είναι το συμβατό με την πανταχού πρότυπο MiniDV κασέτα. Οι HDV κάμερες είναι στην πραγματικότητα δύο κάμερες σε μία, προσφέροντας τόσο 16:9 SD -16:9 HDV όσο και DV. Αρκετές tapelles μορφές εγγραφής επιτρέπουν την απευθείας εγγραφή στο δίσκο με σύνδεση σε DDRs (direct disk recorders),παρά την όποια συνδεση με pc διαμέσου firewire κι εγγραφή σε δίσκο,παρέχοντας την δυνατότητα για γρηγορότερη μετάβαση στο βίντεο ή την επεξεργασια αυτού από το όποιο πρόγραμμα ...

Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Τέτοια μορφή επεξεργασίας ήταν διαθέσιμη με το sd πρότυπο αλλά όχι και τόσο δημοφιλής.
Οι συσκευές ήταν τρίτων κατασκευαστών κι όχι τόσο αγαπητές από τους επαγγελματίες.
Τώρα τέτοια μορφή βλέπουμε να είναι ήδη ενσωματωμένη σε κάμερες.
Το HDV χρησιμοποιεί το φορμά συμπίεσης mpeg-2 που φέρνει το ποσοστό δυαδικών ψηφίων(bits) για το βίντεο HD σε 25Mbps (όπως το DV) για 1080i HDV2, και 19Mbps (περισσότερο από 20% λιγότερο από DV) για 720p HDV1.

Όλη η πρόσθετη συμπίεση και ο τρόπος που το στοιχείο συμπιέζεται πρέπει να ανησυχεί εκείνον που θεωρεί πως το εγγενές σχήμα HDV, έλυσε τα όποια προβλήματα.
Το mpeg-2 επιτρέπει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσό στοιχείων στη μεταφορά από μια συσκευή σε άλλη, για την αποθήκευση με τις γρηγορότερες ταχύτητες από τις μεθόδους που χρησιμοποιούνται από τις μηχανές SD.

Η δομή mpeg-2 HDV δεν αποθηκεύει όλα τα στοιχεία για κάθε frame του βίντεο. Αυτά θα ήταν πολλά στοιχεία για να πρέπει να μεταφερθούν από τη μία συσκευή στην άλλη συσκευή ώστε να κωδικο-αποκωδικοποιούνται on the fly.

Για να συντηρήσει τα bits και να αποκτήσουν την εικόνα HD σε μέγεθος ποσοστών δυαδικών ψηφίων στο μισό λιγότερο από άλλων φορμά HD, το HDV χρησιμοποιεί τρείς τύπους frames,τα γνωστά I –B-P. Συνδυάζει αυτά λοιπόν προκειμένου να είναι σε θέση να επανοικοδομήσει την πλήρη εικόνα κάθε frame γρήγορα.
Ένα Ι frame κωδικοποιεί όλα τα στοιχεία για εκείνο το frame. Τα P- frames κωδικοποιούνται με την πρόβλεψη των στοιχείων από τα προηγούμενα πλαίσια. Τα B-frames κωδικοποιούν την εικόνα με την παραγωγή προβλέψεων και από τα προηγούμενα και επόμενα πλαίσια. Κατά συνέπεια, τα I- frames είναι τα μόνα που μπορούν να σταθούν ανεξάρτητα από οποιαδήποτε άλλα πλαίσια στο βίντεο.
Αυτά τα πλαίσια οργανώνονται σε μια σφιχτή μαθηματική δομή αποκαλούμενη ομάδα εικόνων, ή GOP. Το HDV χρησιμοποιεί ένα σχήμα mpeg-2 LongGOP.

Το GOP είναι η ομάδα των Ι-P-B frames, σε συγκεκριμένες σειρές οι οποίες συνδυάζονται για να δημιουργήσουν το πλήρες μήκος του HDV βίντεό σας.
Αφού λοιπόν έχουμε τη σωστή σειρά και το τι κάνει το καθένα ,άρα το φορμά τα κάνει όλα μόνο του;
ΟΧΙ!!!

Χρειάζεται μια cpu για να επεξεργαστεί όλα αυτά τα στοιχεία.
Αυτό είναι κάπως παραπλανητικό για το ρυθμό μετάδοσης bit του HDV, άμεσα συγκρίσιμο (ή λιγότερο από) το MiniDV-έστω και αν είναι το ίδιο ποσό των bits και το ίδιο ποσό των frames (σε σύγκριση 60i DV -60i HDV ή DV 24p -24p HDV), με το HDV video stream να απαιτεί από τη διαδικασία της CPU να τροφοδοτεί με πολύ περισσότερα δεδομένα.

Σε αντίθεση με τα δεδομένα που αποτελεί μια εικόνα σε ένα DV stream, τα δεδομένα σε ένα HDV πλαίσιο (εκτός από το I-frame), δεν είναι όλα «εκεί». Για να κατασκευαστεί μια πλήρης εικόνα από ένα συγκεκριμένο πλαίσιο που μπορείτε να κάνετε προεπισκόπηση, να επεξεργαστείτε, κ.λπ., ο επεξεργαστής πρέπει να συγκεντρώνει στοιχεία από πολλά γειτονικά πλαίσια. Αυτή η μεγάλη ποσότητα των δεδομένων είναι που προξενεί ανησυχία σε όσους ασχολούνται με το «άθλημα»...


Πώς λοιπόν «κατασκευάζονται τα B-P frames απο τη στιγμή που δεν υπάρχουν σε συγκεκριμένη στιγμή ;

Τα B-P λοιπόν εξετάζουν άλλα frames,βλέπουν τι εχει αλλάξει και καταγράφουν ΜΟΝΟ τ’αλλαγμένα δεδομένα.
Οτιδήποτε που δεν εχει αλλαχθεί ,παράγεται απο «δανεισμό»πλησιέστερων στοιχείων.

Ωστόσο, το ίδιο πρέπει να γίνει κατά την αποκωδικοποίηση, τα δεδομένα που έχει δανειστεί από άλλα πλαίσια, για να συμπληρώσουν τα ελλείποντα στοιχεία Τι σημαίνει αυτό;
Πολύ περισσότερο χρόνο και ενέργεια είναι αναγκαία για τον υπολογιστή για την επεξεργασία και το ταίριασμα όλων των δεδομένων.

Και τι πρέπει δηλαδή κάποιος να κάνει; Να περιμένει πότε θα τελειώσει ;

Είναι λοιπόν η CPU σας κατάλληλη για να διεκπεραιώνει όλες τις εν λόγω επεξεργασίες, και η ζήτηση από το NLE πρόγραμμά σας ,για να βεβαιωθείτε ότι οι CPU πόροι χρησιμοποιούνται αποτελεσματικά ;
Κάποτε όχι ,τώρα ΝΑΙ!!!

Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Το δίλημμα που είναι συνυφασμένο με την επεξεργασία του GOP σε μορφή MPEG-2 είναι ότι σε ένα NLE μοντάζ HDV εγγενώς μπορείτε μόνο να κάνετε αλλαγές στα I –frames. Ορισμένα NLEs έχουν εξελιχθεί έτσι ώστε να μπορούν να αναδιαρθρώσουν το GOP on the fly, έτσι ώστε οι αλλαγές μπορούν να γίνουν σε οποιοδήποτε πλαίσιο. Για να γίνει αυτό τόσο γρήγορα αναλαμβάνουν ένα σημαντικό αριθμό κύκλων επεξεργαστή και ένα μεγάλο μέρος υπάρχουσας «ιπποδύναμης».. Έτσι, ορισμένα NLEs απαιτούν top-end hardware για την επεξεργασία εγγενώς HDV.
Ορισμένα πάλι NLEs κάνουν native HDV επεξεργασία σε παλαιότερα μηχανήματα, αλλά πρέπει να περιμένουν για να ολοκληρωθεί το GOP. Αυτό απαιτεί χρόνο, παρόμοιο με το rendering, όπως προσθέτει χρόνο και στην διαδικασία επεξεργασίας. Μπορεί να πάρει μόνο μερικά δευτερόλεπτα, αλλά όταν επεξεργάζεστε ένα δίωρο τη δυνατότητα GOP και έχετε πολλές από αυτές τις περιόδους, προστίθεται επιπλέον χρόνος μέχρι να τη συνολική διαδικασία.

Να θυμάστε ότι μοντάζ HDV σημαίνει μεταποίηση 1.080 γραμμές της οθόνης, σε αντίθεση με το DV. Δηλαδή περισσότερες πληροφορίες για τη διαχείριση, θεωρητικά, στο ίδιο χρονικό διάστημα.


Μια πολύ έξυπνη λύση για το πρόβλημα αυτό είναι η χρήση ενδιάμεσων κωδικοποιητών (IC). Οι κωδικοποιητές αναπτύχθηκαν πριν από λίγο καιρό, όταν το Χόλιγουντ άρχισε μοντάζ κινηματογραφικών ταινιών για τα ηλεκτρονικά συστήματα NLE. Στη διαδικασία αυτή, η αρχική ταινία είναι σάρωση, καρέ-καρέ, από πολύ ακριβά μηχανήματα, και έχει μετατραπεί σε ένα ψηφιακό αρχείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ένα NLE για ταχύτερη, ευκολότερη επεξεργασία.
Παρόμοια τεχνική έχει χρησιμοποιηθεί και στο HDV.
Χρησιμοποιώντας HDV ic(intermediate codec) όπως τον Cineform - AspectHD, ένα NLE μπορεί ευλόγως να επεξεργαστεί πολύ ταχύτερα από ό,τι πριν ένα native HDV.

Oρισμένοι υποστηρίζουν οτι το native είναι καλύτερο και δεν έχει απώλεια στην εικόνα χρησιμοποιώντας έναν ενδιάμεσο κωδικοποιητή, αν και τα περισσότερα εχουν –αν έχουν-ελάχιστη απώλεια.

Το άλλο θέμα είναι η αποθήκευση , δεδομένου ότι το πλαίσιο Ic προσθέτει πληροφορίες σε κάθε frame και έτσι δημιουργεί μεγαλύτερα αρχεία.

Να πώς ο ενδιάμεσος κωδικοποιητής λειτουργεί.

Λαμβάνει HDV GOP και κάνει transcode τη μορφή και το υλικό, έτσι ώστε όλα τα frames να είναι I.
Αν κάθε πλαίσιο περιέχει όλα τα στοιχεία αυτής της εικόνας, όπως και η τακτική DV, τότε μπορεί να κοπεί σε οποιοδήποτε frame, χωρίς να περιμένει την ολοκλήρωση του GOP και χωρίς να τερματίζει την λειτουργία της cpu. Άπαξ και γίνει αυτό, το υλικό μπορεί να “επιστρέψει” πίσω στην παραγωγή native HDV GOP μορφής,μετατρέποντας όλα τα I-B και P -frames ...

Φυσικα μπορεί να γίνει αποθήκευση σε οποιοδήποτε φορμά –όπως dvd –ή ότι άλλο υποστηρίζει το NLE πρόγραμμα...


Συνεχίζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Τα τρία μειονεκτήματα της χρήσης των ενδιάμεσων codecs.


Πρώτο είναι η στιγμή που θα αναλάβει το NLE να κάνει την μετατροπή –πριν ή μετά την επεξεργασία. Ανάλογα με το σύστημα και το μέγεθος του έργου, αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα ή σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.

Το δεύτερο μειονέκτημα είναι ότι τα αρχεία βίντεο που δημιουργήθηκαν από τον «ενδιάμεσο» είναι αρκετά μεγαλύτερα από αυτά των native HDV αρχείων. Αυτό οφείλεται στο ότι το native HDV αρχείο είναι μόνο μέρος της αποθήκευσης των δεδομένων για τα περισσότερα από τα frames. O «ενδιάμεσος»,αποθηκεύει όλα τα δεδομένα για όλα τα frames, απαιτώντας έτσι περισσότερο αποθηκευτικό χώρο του σκληρού δίσκου.
Τέλος, υπάρχει το θέμα της ποιότητας εικόνας. Απλά επειδή τα δεδομένα είναι ψηφιακά δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει απώλεια . Αυτό οφείλεται στην κωδικοποίηση και αποκωδικοποίηση της διαδικασίας.
Κάθε φορά που ένα αρχείο είναι κωδικοποιημένo, κάτι έχει χαθεί. Οι επιπτώσεις εδώ δεν είναι διαφορετικές από την επεξεργασία ενός έργου ως DV-AVI για επεξεργασία σε άλλο πρόγραμμα, και αναγκάζοντας έτσι ένα επιπλέον rendering αργότερα.
Ακόμη και αν τα δεδομένα δεν είναι συμπιεσμένα σε μορφή χαμηλότερης ποιότητας, υπάρχει ακόμα κάποια αναπόφευκτη απώλεια

Η συζήτηση κατά πόσο έχει χαθεί η ποιότητα εικόνας με χρήση “ενδιάμεσου» codec συνεχίζεται ,με αμφότερους τους «αντιπάλους» να έχουν ο καθένας τα δικά του επιχειρήματα...

Δεδομένου ότι η τεχνολογία IC εμφανίστηκε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, και τα τρία από αυτά τα θέματα δεν μπορούν να προκαλούν ιδιαίτερη ανησυχία...
Οι σκληροί δίσκοι έχουν πολύ προσιτές τιμές, και το transcoding σε αρκετά NLEs είναι σχετικά σύντομο. Τα περισσότερα NLEs τελειοποίησαν τους HDV IC codecs ,οσο αναφορά την ποιότητα της εικόνας, έτσι ώστε η απώλεια είναι ελάχιστη και, σε ορισμένες περιπτώσεις ανύπαρκτη.

Η απόφαση επεξεργασίας με τον έναν ή άλλον τρόπο είναι θέμα υποκειμενικό...

Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι οι περισσότεροι από τους σημερινούς high-end υπολογιστές και NLEs είναι πλέον σε θέση να επεξεργαστούν native HDV με πολύ λίγο, εάν υπάρχει, χρόνο για την ολοκλήρωση των GOPs και το rendering…
Ωστόσο, οι ενδιάμεσοι κωδικοποιητές για μοντάζ HDV είναι πολύτιμοι για εκείνους που εργάζονται σε συστήματα που δεν είναι αρκετά αρκετά ισχυρά για την υποστήριξη επεξεργασίας σε πραγματικό χρόνο,καθώς και για εκείνους που θέλουν να κάνουν mix ένα άλλο HD φορμά με native HDV αρχεία…

Έχοντας λοιπον ο καθένας ένα πρόγραμμα επεξεργασίας καλό θα ήταν να σκεφθεί τα εξης:

Πώς μπορεί το πρόγραμμα μας να χειριστεί τα κάθε είδους hd αρχεία;
Ποια είναι η ταχύτητα της cpu και πόσους processors χρειαζόμαστε;
Πόση μνήμη χρειάζεται;

Υπάρχει χώρος στον –στους σκληρούς;Είναι άραγε ταχείς αρκετά για όλη αυτή την διαδικασία ώστε να τροφοδοτούν γρήγορα το πρόγραμμά μας;
Πόσο μεγάλο είναι το αρχείο μας ;


Η παρούσα κατάσταση στην τεχνολογία επεξεργασίας βίντεο αλλάζει πολύ γρήγορα. Ένας NLE μπορεί να είναι στην αιχμή σήμερα, αλλά να αφεθεί στη σκόνη από τους ανταγωνιστές του αύριο.

Είναι ένα παιχνίδι που παίζουν όλοι... Ο στόχος είναι να βρούμε ένα σύστημα που λειτουργεί με έναν τρόπο που είναι ο πιο κατάλληλος για μας να χρησιμοποιήσουμε μακροπρόθεσμα .

Αν έχετε ένα νεότερο σύστημα (υπολογιστής, NLE, περιφερειακά), στη συνέχεια η επεξεργασία nativeHDV δεν θα πρέπει να είναι οποιοδήποτε πρόβλημα.
Όμως, εάν είστε σε ένα παλαιότερο σύστημα και δεν μπορεί να αντέξει μια μαζική αναβάθμιση αυτή τη στιγμή, απλώς αναβαθμίστε το NLE (αν χρειάζεται) με τον HDV ενδιάμεσο κωδικοποιητή που χρειάζεστε...


Συνεχίζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
AVCHD editing…

Κι ενω το avchd ειναι σχετικα νεο φορμά ,ο AVC codec που χρησιμοποιεί έχει αρκετή πορεία στα δρώμενα του βίντεο.
Ας δούμε λίγο την πορεία του μέσα απ’αυτόν τον πίνακα...

AVC


Aυτή τη στιγμη οι κατασκευαστές προσπαθούν να βελτιώσουν το φορμά .Το πιο βασικό πρόβλημα είναι το χαμηλό bitrate που οδηγεί στα γνωστά artifacts.
Προσπαθούν να καθορίσουν αυτό με «βελτιωμένα» σχέδια κωδικοποίησης. Δεδομένου ότι οι κατασκευαστές camcorder είναι ανταγωνιστές ο ένας με τον άλλον, δεν συνεργάζονται αμοιβαία σε αυτήν την προσπάθεια.
Τι σημαίνει αυτό;
Δεν υπάρχει καμία κοινή συμβατότητα με τα αρχεία AVCHD από τα camcorders.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι το σύστημα παίρνει ένα σημαντικό ποσό δύναμης για την επεξεργασία ώστε να κωδικοποιήσει (και να αποκωδικοποιήσει) το βίντεο AVCHD.

Οι κατασκευαστές camcorder εμφανίζουν το AVCHD ως καταναλωτικό βίντεο φορμά.

Αυτό που συμβαίνει, είναι να κρατηθεί το κόστος κάτω, τα καταναλωτικά προϊόντα πρέπει να διατιμηθούν ανταγωνιστικά.
Το κόστος αυτών των camcorders θα ήταν υψηλότερο εάν οι μηχανές υλικού στα camcorders για κωδικοποίηση ,ήταν πιο ενισχυμένες αρκετά επάνω για να χειριστούν την υψηλότερη κωδικοποίηση ποσοστού δυαδικών ψηφίων(bitrate) AVCHD.
Δηλαδή,γνωρίστε το HD φορμά σε μια ενδιάμεση κατάσταση που είναι προσιτή στον καταναλωτή.
Γι’αυτο –ίσως- τα υψηλοτερα bitrates τα χρησιμοποιούν σε highend κάμερες επαγγελματικού επιπέδου.

Συνεχίζεται...
 
Last edited:

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Οι κάμερες AVCHD όπως εχουμε πει,ειναι tapeless ,εγγραφουν δηλαδή σε mini-DVD,κάρτες μνήμης και σκληρούς δίσκους.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός πως όταν παρουσιάστηκε το φορμά,φάνηκε να εστιάζει στις κάμερες με οπτικό μέσο,που θα μπορούσαν ν’αποθηκεύσουν βίντεο υψηλής ευκρίνειας ,για άμεση αναπαραγωγή σε blu ray players.
Φαίνεται όμως πως εξελισεται σε ένα πιο γενικό φορμά ...

Όπως το HDV, έτσι και το AVCHD είναι ένα φορμά GOP που χρησιμοποιεί ένα μίγμα intraframes ( Ι) καθώς επίσης και Β- P frames.
Αυτό το περίπλοκο σχέδιο ενισχύει την αποδοτικότητα συμπίεσης, διατηρώντας την ποιότητα με χαμηλό bitrate, αλλά και καθιστά to AVCHD editing δυσκολότερο...
Άμεσο editing είναι πολύ δύσκολο να γίνει.Γι’αυτό τα περισσότερα NLEs αποσυμπιέζουν πρώτα το βίντεο ή το μετατρέπουν σε Mpeg 2 πριν την επεξεργασία.
Ακριβότερα προγράμματα υποστηρίζουν τη μετατροπή AVCHD σε ένα ψηφιακό ενδιάμεσο σχήμα όπως είδαμε και στο HDV .
Μερικές φορές όμως ακόμα κι ένας τέτοιος «ενδιάμεσος» codec μπορεί να στοιχίζει σχεδόν όσο μία κάμερα...

To editing μπορεί να γίνει στα πλαίσια Ι (διαστήματα περ. 30sec) ή με αποσυμπιεσμένα GOPs.
Και το πιο σημαντικό;
Δεν υποστηρίζουν όλα τα γνωστά προγράμματα εγγενώς το φορμά,αν και συνεχώς αναβαθμίζονται...
Συν ότι όταν εχεις μία συγκεκριμένη μάρκα κάμερας πρέπει να έχεις και τ’αντίστοιχο δικό της πρόγραμμα...Αν κι αυτο σιγά-σιγά εξαλείφεται...

Μεσα σ’ολο αυτό τον χαμό ,έρχεται κι άλλο ένα πρόβλημα που ίσως είναι το σημαντικότερο...
Έχουμε την κάμερα και το αντίστοιχο πρόγραμμα....
Με τι μέσον θα γίνει όλη αυτή η διαδικασία;
Οι ελάχιστες λοιπόν απαιτήσεις ενός συστήματος για AVCHD επεξεργασία είναι ...

Τουλάχιστον Core 2 Duo 3GHz
4GB system memory
500GB αποθήκευσης (καλύτερα σε RAID)
64μπιτο λειτουργικό αν είναι δυνατόν (οι νεες εκδόσεις των NLEs λειτουργούν πολύ καλύτερα σε τετοιο περιβαλλον)
Καθώς επίσης και λιγότερες εγκαταστάσεις από προγράμματα που το μόνο που κανουν,είναι ν’απασχολούν τους πορους του συστήματος.
Βλέπετε,τα προβλήματα ξεκινούν από την στιγμή που ξεκινά το paging file…

Φυσικά να μην ξεχάσω τα ψιλά γράμματα των κατασκευαστριών εταιρειών NLE,που αφού σε έχουν παραφουσκώσει με όλα τα καλούδια που σου προσφέρουν,σου «πετάνε» κι ένα :
«Προτεινόμενο σύστημα τύπου Quad2core ,8ghz Μνημη κλπ...»
Ολόκληρο workstation για να αποθηκεύσω 1 ώρα εκδρομής;



Αποκαρδιωτικά όλα αυτά;

Και γιατί όλη αυτή η αναστάτωση και τα μπερδέμετα...

Συνεχίζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Ίσως γιατί πια το Mpeg-2 ,που υπάρχει απο τις αρχές του 90,δεν είναι πια ο ηγέτης στην συμπίεση.

Με την υποστήριξη των δύο βασικών οργανώσεων προτύπων,το AVCHD είναι ο σαφής και προφανής κληρονόμος.

Ας μην ξεχνάμε τις δορυφορικές αναμεταδόσεις ή ακόμα και το IPTV …


Με την ολοένα συρρικνωση των σκληρών,και την μείωση στην αξία των SD ,όπως και άλλων συσκευών στερεάς κατάστασης,καθώς και την μεταβίβαση από τα tape –based φορμά τύπου HDV –επειδη τεχνικά περιγράφεται ως πρότυπο-ίσως τελικά το AVCHD να είναι ο νικητής σ’έναν «πόλεμο» πολύ μπερδεμένο για τον μέσο καταναλωτή, που στην τελική αυτό που τον ενδιαφέρει πέρα απο φορμά και φακούς και ευκολίες ,και μοντάζ ,και χρώματα και αναλυσεις ,είναι με ένα σεβαστό ποσό ν’αποκτήσει μία κάμερα που θα τον βάλει για τα καλά στην υψηλή ευκρίνεια.



Τα δικά του μάτια είναι ο μοναδικός κριτής αξιολόγησης ανάλυσης και φυσικά η τσέπη του .
Ζυγίζουμε τις ανάγκες μας ,βάζουμε τον πήχυ λίγο ψηλότερα απ’ότι μέχρι σήμερα,κάνοντας μικρά και σταθερά βήματα.
Τί έχουμε ,τί ακριβώς θέλουμε ,με τι απαιτήσεις και τί λειτουργικότητα...

Το να λέω ότι έχω στην κατοχή μου ένα χ μοντέλο και κάνει τα πάντα ,γράφει έτσι και γιουβέτσι,είναι καταπληκτικό κλπ,κλπ...,τις περισσότερες φορές δεν λέει τίποτε...

Φυσικά δεν είναι εύκολη επιλογή,ακόμα κι αν κάποιος είναι φανατικός υποστηρικτής κάποιας εταιρείας ,σίγουρα με το ν’αγοράσει τώρα ένα μοντέλο, σε λίγους μήνες θα δει ένα νέο με άλλο αριθμό από τον δικό του ,που του προσφέρει βασικά –σε σχέση με το δικό του –ένα ακόμα πρόσθετο που ίσως να μην είναι και αναγκαίο...

Από την άλλη ,με το να λέμε :
«Nαι ,σιγά τώρα αυτό μου λείπει ή ας περιμένω λίγο ακόμα μπας και ...»ίσως να μη μας δοθεί η ευκαιρία τελικά να αγοράσουμε ...!

Η τεχνολογία προχωράει ,ποτέ δεν ξέρουμε αύριο τί ξημερώνει και ίσως να δούμε τίποτις νέο πάλι και ν’αρχίσουν τα πανηγύρια...

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι υπάρχει κάποιος «πόλεμος» των φορμά.
Μπορούμε να κάνουμε τις επιλογές μας ήρεμα ,μπορούμε να δούμε πια παααααααααααααααααααρα πολλές απόψεις οπουδήποτε στο δίκτυο ,χωρίς να ενστερνιζόμαστε καμιά απαραίτητα.
Το πιο καλό ίσως θα ήταν –εάν έχουμε αποφασίσει τι θέλουμε να πάρουμε-να δούμε απο κοντά κάποιον που έχει στη κατοχή του κάτι παρόμοιο ,ώστε να πάρουμε μια ιδέα...
Ας μην ξεχνάμε πως οι διαφορές δεν είναι μόνο στα φορμά ,αλλά φτάνουν μέχρι τον τρόπο που κουμπώνει το λουράκι στον ώμο...

Από κει και μετά νομίζω το νερό θα κυλήσει μόνο του...


Ψυχραιμία λοιπόν και καλές αγορές...


Θα ήθελα να ευχαριστήσω τους Unforgiven και Dream_Gr για τις όποιες τεχνικές συμβουλές ...

Ευχαριστώ για την υπομονή σας
Να'στε όλοι καλά...:114:


Υ.Γ Είναι νομίζω καιρός να ξεκουραστώ και να προγραμματίσω τις Πασχαλινές διακοπές...:137:
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.643
Reaction score
9.215
Απάντηση: Βιντεοκαμερα και High Definition...

Σ' ευχαριστούμε πολύ για τον κόπο σου!
 

Μηνύματα
10.188
Reaction score
62
Τι να πω....έχω μείνει άναυδος. Δεν περίμενα τοοοοοσα πράγματα και θάματα στο θέμα βιντεοκάμερα. Συγχαρητήρια για το θέμα. Είναι must για αρχάριους, αλλά και προχωρημένους στο θέμα της βινεοκάμερας!!
 

Μηνύματα
16.004
Reaction score
14
εξαιρετικό!!!!! Αρη εγραψες ή μάλλον ακόμα περιμένουμε να γράψεις και άλλα!!!

Θα σου στείλω ιδέες φίλε!!

Ενα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ
 

Μηνύματα
3
Reaction score
0
Γειά και χαρά σε όλους!
Είμαι νέο μέλος στο site και έχω προβλήματα με το AVCHD.
Ποιό μέλος μπορεί βρε παιδιά να με βοηθήσει;
Έχω απευθυνθεί παντού και κανείς δεν μπόρεσε να μου δώσει λύση στο πρόβλημά μου.
Δεν είμαι και πολύ γνώστης της τεχνολογίας και σαν να μην έφτανε αυτό έμπλεξα και με το AVCHD!
Για να σας δώσω μια πρώτη γεύση, προσπαθώ να "κάψω" απο μια βιντεοκάμερα SONY (CX6), μέσω ενός DVD BURNER SONY (VRD-MC5), δισκάκια DVD και να τα δω ο έρμος σ' ένα απλό DVD, αλλά μάταια!
Κοντεύω να τρελαθώ ρε παιδιά. Βοηθήστε κάποιος να..... σχωρεθούν τα 'ποθαμένα σας!!!!
 

Μηνύματα
279
Reaction score
2
Πάντως δεν είναι τόσο τραγικά τα πράγματα όσον αφορά στις απαιτήσεις επεξεργαστικής ισχύος για το editing. Ο παλιός καλός μου P4 3.2 με 2 GB μνήμη τα κουτσοκαταφερνει. Ενταξει, δεν θα γραψει 5 ώρες σε 10 λεπτά αλλά την δουλειά του θα την κάνει.
 

Μηνύματα
1.453
Reaction score
50
Φιλε εισαι πολυ γατονι μιλαμε!! μ εστειλες..
χαιρομαι γιατι ΞΕΡΕΙΣ!! Και οχι απλα 'ξερεις'..
Τα σεβη μου.
 


Staff online

  • n_olympios
    Μαντιναδόρος!
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.600
Μηνύματα
2.867.453
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top