Βιντεο και Ηχος...

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Πριν λίγες ημέρες κι ενώ βρισκόμουν εν τω μέσω σημαντικών δοκιμών, αλλά και μιας συγκεκριμένης εργασίας στο σύστημα μου,χτυπησε το τηλέφωνο...
Σε τέτοιες περιπτώσεις ,το πρώτο που κάνεις είναι να αδιαφορήσεις...
Έλα όμως που αρχίζουν τα μηνύματα με τους γνωστούς χαρακτηρισμους,οποτε για να δώσεις τόπο στην οργη,απαντας...
Ο Μαικ λοιπον,ειχε τεράστιο πρόβλημα όπως έλεγε...Αυτό ήταν...Παρατήσαμε τη δουλειά μας για ν’ ακούσουμε το πως και το γιατί...
Δεν πέρασε πολλή ωρα,κι αφού σερβιριστήκαμε και ανάλογα αφεψηματα,ξεκινησε με αργο,λυπητερο ύφος ,να μας εξιστορεί τον πόνο του...

«Οπως αρκετοι τωρα τελευταια,ετσι κι εγω αποφασισα να αγορασω μια καμερα HD ,οχι τιποτε σπουδαιο κι ακριβο αφου δεν εχω ιδεα απο πολλα πραγματα περι τουτου...
Καταχαρουμενος που λετε με το αποκτημα μου ,αρχισα να τραβαω σκηνες απο διαφορα θεματα ,αλλα επειδη ημουν περιεργο και βιαστικο αγορακι, τα εβλεπα κατοπιν απευθειας στην τηλεοραση μου και δεν ειχα καθολου χρονο να ασχοληθω με επεξεργασιες και διαφορα τετοια....»
Πηρε βαθεια ανασα και συνεχισε...

«Την περασμενη ομως Κυριακη συνεβη το κακο...Ειχαμε μια μικρη γιορτουλα για τα γενεθλια της μικρης ,κι ειπα να τραβηξω μερικα πλανα ,αν οχι ολο το σκηνικο...Τελος παντων,καποια στιγμη τελειωσε,αδειασε ο χωρος και ειπα να ξαναδω τα κατορθωματα μου στην tv…
Μου επεσαν τα σαγονια απο την εικονα...Τι χρωματα,τι εικονες,τι αντιθεσεις...Ειχα τρελλαθει,δεν το πιστευα...Κατι ομως δεν μου αρεσε...Παρατηρωντας πιο προσεχτικα τα πλανα ,προσεξα πως ο ηχος ηταν μπερδεμενος,δεν ξεχωριζα κουβεντες,συνομιλιες,μουσικη,ενα ματσο χαλια...Απελπιστηκα...!Δε μπορει,ειπα,κατι θα εχει ο ενισχυτης,αντε να φταιει η τηλεοραση,που ειναι το surround;;Αφου οι προδιαγραφες λενε πως το συγκεκριμενο μοντελο υποστηριζει εγγραφη 5.1...Εγω γιατι δεν ακουω;;;Μου εδωσαν εργαλειο πατατα...,πανε τα χρηματα,παει ο κοπος, πανε ολα....!!
Αφου περασαν 2 μερες ειπα να ξανακανω δοκιμη σε εξωτερικο χωρο,μηπως τις προηγουμενες φορες κατι μου ειχε ξεφυγει...Τα ιδια δυστυχως...Τιποτε...Κι ετσι σκεφτηκα να σας παρω τηλεφωνο να δω τι μπορει να φταιει...Ηρθα κι εφτασα...
Τι μπορει να φταίει αληθεια;;Μηπως κανω κατι λαθος εγω;;Να πω οτι δεν εχω ακουσει surround ηχο να το καταλαβω,αλλα κατι τρεχει με την καμερα...Δεν ξερω...Μια βοηθεια βρε παιδια;;;»

Δεν ειχαμε λογο ν’αμφισβητησουμε οτι μας ειπε...Ηταν ομως και μια αφορμη για μας να θυμηθουμε λιγο τα παλια ...Κιμωλια και μαυροπινακας λοιπον κι ο Μαικ να κραταει σημειωσεις σαν μαθητουδι...


...» Το τεσσαράγωνο της παρακατιανης τεντώστρας ορθοστεκούμενου τριγώνου, πατσίζει με τη σούμα των δύο κάθετων παϊδιών που στέκονται σούζα...»:142:

Τι μας ειχε πει ο Μαικ;;Οτι δεν ακουγε ηχο συγκεκριμενο στο βιντεο ή καλυτερα περιφερειακο ηχο,αφου το μοντελο της καμερας που ειχε αγορασει ,εξασφαλιζε κατι τετοιο...

Αχος βαρυς ακουγεται πολλα τουφεκια πεφτουν...:137:

Ηχος λοιπον...Τι ειναι;;Τι σημαινει;;




Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Μερος Πρωτο


Οι μεταβολες της πιεσης του αερα ή αλλων μεσων ,οπως των στερεων και των υγρων,διεγειρουν τα αισθητηρια οργανα της ακοης,προκαλωντας στον ανθρωπινο εγκεφαλο το αισθημα του ηχου...
Συγκεκριμενα αναφερομαστε στο φασμα των συχνοτητων που ανιχνευεται απο το ανθρωπινο αυτι-περιπου 20Hz εως 20kHz.
Η εργασια με τον ηχο περιλαμβανει την παραγωγη,την καταγραφη,διαχειριση και αναπαραγωγη των ηχητικων κυματων.Για να γινει αντιληπτο αυτο πρεπει να κατανοησουμε 2 πραγματα:

1.Ηχητικα κυματα=Τι ειναι,πως παραγονται και πως μπορουμε να τ’ακουσουμε

2.Ηχητικος εξοπλισμος=Ποια ειναι τα διαφορα συστατικα,τι κανουν,πως να επιλεξουμε σωστο εξοπλισμο και να το χρησιμοποιουμε σωστα.

Η θεωρια του ηχου ευτυχως ειναι πιο απλη απο αυτη του βιντεο και απο την στιγμη που κατανοουμε το βασικο μονοπατι απο την πηγη του ηχου εως το αυτι,τοτε ολα αρχιζουν να αποκτουν νοημα.
Στην βιντεοσκοπηση ειναι πολυ σημαντικο να αναγνωρισουμε την σημασια του ηχου.Ενα κοινο λαθος που κανουμε ολοι –κυριως οι πιο ερασιτεχνες-ειναι να επικεντρωνονται στην εικονα και να υποθετουν οτι αφου το μικροφωνο λειτουργει,ολα πανε καλα...
Ομως,οταν θελουμε ικανοποιητικη ροη ηχου,αυτο απαιτει ικανοτητα και προσπαθεια.Ο ηχος ειναι κατι κρισιμο για την ροη στο βιντεο μας και μαλιστα σε πολλες περιπτωσεις η υψηλη ποιοτητα ηχου ειναι πιο σημαντικη απο την υψηλη ποιοτητα εικονας...
Ας δουμε την βασικη θεωρια λοιπον των ηχητικων κυματων...



Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Τα ηχητικα κυματα ταξιδευουν μεσω του αερα με τον ιδιο τροπο οπως τα κυματα του νερου.Στην πραγματικοτητα ,δεδομενου οτι στο νερο τα κυματα ειναι ευκολο να τα δει κανεις και να καταλαβει περι τινος προκειται,χρησιμοποιειται συχνα σαν αναλογια για να δειξουμε πως συμπεριφερονται τα ηχητικα κυματα.
Απο μαθηματικη αποψη,τα κυματα μπορουν να απεικονιστουν σε μια γραφικη παρασταση χ- y .Οι καμπυλες που προκυπτουν ειναι γνωστες σαν Κυματομορφη,δηλαδη η μορφη του κυματος...



Το κυμα που βλεπουμε παραπανω ,αποτελει ενα συνεχη ηχο σε μια καθορισμενη συχνοτητα.Λιγο πολυ τον εχουμε ακουσει ,ειναι ο θορυβος που χρησιμοποιειται ως δοκιμη ή σημα αναγνωρισης,το γνωστο test tone, που ειναι ιδανικο για τεχνικους σκοπους.
Ας εχουμε υποψιν μας οτι στο γραφημα η κυματομορφη ειναι δυο διαστασεων,αλλα στον πραγματικο κοσμο τα ηχητικα κυματα ειναι τρισδιαστατα.Βλεπουμε οτι το κυμα ταξιδευει κατα μηκος μιας διαδρομης απο αριστερα προς τα δεξια,αλλα τα πραγματικα ηχητικα κυματα ταξιδευουν σε μια διευρυμενη σφαιρα απο την πηγη.Ωστοσο,το δισδιαστατο μοντελο μας λειτουργει αρκετα καλα για το πως ο ηχος παει απο το ενα μερος στο αλλο.
Το επομενο πραγμα που εξεταζουμε ειναι τι αντιπροσωπευει το γραφημα;Δηλαδη,τι σημαινει οταν ενα κυμα «χτυπα» σε υψηλο ή χαμηλο σημειο.
Ας το δουμε απλα ,πως δηλαδη τα ηχητικα κυματα «δουλευουν» και τον τροπο εκπροσωπηση τους ως κυματομορφη.Μην το παρετε κυριολεκτικα,απλα σαν ενα τροπο για να απεικονισουμε τι ακριβως συμβαινει...
Σε ενα ηλεκτρονικο σημα,οι υψηλες τιμες αντιπροσωπευουν υψηλη θετικη ταση.Οταν αυτο το σημα μετατρεπεται σε ηχητικα κυματα,μπορουμε να σκεφτουμε υψηλες τιμες οι οποιες αντιπροσωπευουν τομεις της αυξημενης πιεσης του αερα.
Οταν η κυματομορφη δειχνει ενα υψηλο σημειο,αυτο αντιστοιχει σε πυκνα μορια του αερα.Οταν δειχνει ενα χαμηλο σημειο,τα μορια εξαπλωνονται πιο αραια...
Στο παρακατω διαγραμμα ,οι μαυρες κουκιδες αντιπροσωπευουν τα μορια του αερα.Καθως το μεγαφωνο δονειται,αναγκαζει τα περιβαλλοντα μορια αερα να δονουνται σε ενα συγκεκριμενο προτυπο που αντιπροσωπευεται απο την κυματομορφη.Η δονηση του αερα στη συνεχεια ,προκαλει το τυμπανο του ακροατη να δονειται στο ιδιο μοτιβο...
Οριστε!!!Ηχος...




Ας σημειωσουμε πως τα μορια του αερα στην πραγματικοτητα δεν ταξιδευουν απο το μεγαφωνο στο αυτι,αυτο θα ηταν ανεμος..Καθε μεμονωμενο μοριο κινειται μονο μια μικρη αποσταση καθως δονειται ,προκαλωντας στα παρακειμενα μορια μια αλληλοεπιδραση στη δονηση σε ολη τη διαδρομη προς το αυτι.
Αρα λοιπον το ολο θεμα εχει να κανει με τον χειρισμο των ηχητικων κυματων,και την υψηλη και χαμηλη ζωνη πιεσης...



Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Ιδιοτητες Ηχητικων Κυματων


Ολα τα κυματα εχουν ορισμενες ιδιοτητες.Οι τρεις πιο σημαντικες που εχουν σχεση με τον ηχο και τις διαφορες εφαρμογες του,ειναι οι παρακατω:

Wavelength: (Μηκος Κυματος)
Η αποσταση μεταξυ οποιουδηποτε σημειου σε ενα κυμα και το αντιστοιχο σημειο στην επομενη φαση.Με δυο λογια ,το μηκος του...



Amplitude: (Ευρος)
Η δυναμη ή ισχυς ενος κυματος.Υψηλοτερο ευρος ερμηνευεται ως μεγαλυτερη ενταση ,εξ ου και το ονομα «ενισχυτης»για μια συσκευη που αυξανει την ενταση...



Frequency: (Συχνοτητα)
Ο αριθμος που δειχνει ποσες φορες το μηκος κυματος εμφανιζεται σε 1 δευτερολεπτο.Η μετρηση γινεται σε kHz ή κυκλους ανα δευτερολεπτο.Οσο πιο γρηγορα δονειται η πηγη ηχου,τοσο μεγαλυτερη η συχνοτητα.




Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Phasing…

Οταν διαφορετικα ηχητικα κυματα συγκρουονται-παραδειγμα ενας ηχος απο διαφορετικη πηγη-τοτε αλληλεπιδρουν μεταξυ τους .Αυτο ονομαζεται WaveInterference.
Ας δουμε ενα παραδειγμα...


Ηχητικα κυματα που βρισκονται στην ιδια συχνοτητα αθροιζονται σε ενα πιο ισχυρο κυμα



Ηχητικα κυματα που ειναι 180 μοιρες εκτος φασης ,αλληλοεξουδετερωνονται και παραγουν ...την σιωπη!Αυτο δειχνει και πως καποιες συσκευες noise cancellation δουλευουν...


Ηχητικα κυματα τα οποια εχουν ποικιλες σχεσεις ως προς τη φαση τους παραγουν διαφορετικα ηχητικα εφε...




Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Συστηματα Ηχου


Εργασια με ηχο σημαινει εργασια με ηχητικα συστηματα.Φυσικα το ευρος των συστηματων που διατιθενται για διαφορες εφαρμογες ειναι τεραστιο.Ωστοσο ολα τα ηλεκτρονικα συστηματα ηχου βασιζονται σε μια απλη ιδεα:Στην ληψη ηχητικων κυματων ,μετατροπη αυτων σε ηλεκτρικο ρευμα και διαχειριση κατ’επιθυμια του καθενος,κατοπιν ξανα μετατροπη σε ηχητικα κυματα.
Ενα απλο παραδειγμα βλεπουμε παρακατω...

Αποτελειται απο 2 συστατικα:

1.Αισθητηριο-Μια συσκευη που μετατρεπει την ενεργεια απο μια μορφη σε αλλη.Οι δυο τυποι αισθητηριων που θα ασχοληθουμε ειναι:
τα Μικροφωνα,που μετατρεπουν την ακουστικη ενεργεια σε ηλεκτρικη και,
τα Ηχεια που κανουν ακριβως την αντιθετη εργασια...

2.Ενισχυτης-Μια συσκευη που λαμβανει ενα σημα και μεγαλωνει-ενισχυει το ευρος του.




Α.Η διαδικασια ξεκινα με μια πηγη ηχου ,οπως μια ανθρωπινη φωνη,η οποια δημιουργει ηχητικα κυματα(ακουστικη ενεργεια).
Β.Αυτα τα κυματα ανιχνευονται απο εναν μετατροπεα (μικροφωνο) που τους μετατρεπει σε ηλεκτρικη ενεργεια.
Γ.Επειδη το ηλεκτρικο σημα απο το μικροφωνο ειναι πολυ αδυναμο,χρειαζεται να τροφοδοτηθει σε εναν ενισχυτη.
Δ. Το μεγαφωνο στη συνεχεια μετατρεπει το ηλεκτρικο σημα ξανα σε ηχητικα κυματα ,τα οποια συλλαμβανονται απο το αυτι.

Ας δουμε κι ενα διαγραμμα με ενα πιο πολυπλοκο συστημα...

Περιλαμβανει:

Επεξεργαστες Ηχου-Συσκευες και λογισμικο που επειτρεπουν τοχειρισμο του σηματος με διαφορους τροπους.Οι πιο συνηθισμενοι ειναι οι γνωστοι σε ολους μας ρυθμιστες για μπασα και πριμα(bass-treble controls).

Eγγραφη –Αναπαραγωγη-Συσκευες που μετατρεπουν ενα σημα και το αποθηκευουν για αναπαραγωγη.







1.Το ηχητικο σημα απο το αισθητηριο(μικροφωνο)διερχεται απο μια ή περισσοτερες μοναδες επεξεργασιας,καταγραφεται ή ενισχυεται.
2.Το σημα μεταδιδεται σε μια συσκευη καταγραφης για αποθηκευση.
3. Το αποθηκευμενο σημα αναπαραγεται τροφοδοτωντας περισσοτερους επεξεργαστες.
4.Το σημα ενισχυεται και τροφοδοτει το ηχειο.

Ενας απλος τροπος απεικονισης οποιουδηποτε ηχητικου συστηματος ,ειναι η διαιρεση του σε 3 τμηματα:πηγης(ων),επεξεργαστη(ες),και τις εξοδους.Οι πιο πολλοι σιγουρα θα ειχαμε καποτε επαφη με ενα κασσετοφωνο ...:138:

Με τον ιδιο τροπο φανταστειτε ενα συστημα multi-kilowatt,σαν αυτα των συναυλιων...Σιγουρα πιο πολυπλοκο,αλλα με επικεντρο τα 3 τμηματα:
Πηγες (μικροφωνα,οργανα,κλπ)-Επεξεργαστες,Ενισχυτες-Ηχεια...
Οποιο κι αν ειναι το μεγεθος ισχυουν οι ιδιες βασικες αρχες της ηχητικης αναπαραγωγης...



Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Μερος Δευτερο




Πως δουλευουν τα μικροφωνα;;



Μικροφωνο οπως ειπαμε,ειναι ενας τυπος αισθητηριου,μια συσκευη που μετατρεπει την ενεργεια απο μια μορφη σε αλλη.Ετσι,τα μικροφωνα μετατρεπουν τα ηχητικα κυματα σε ηλεκτρικη ενεργεια(ηχητικο σημα).

Διαφορετικοι τυποι μικροφωνων εχουν διαφορετικους τροπους μετατροπης της ενεργειας,αλλα ολοι εχουν ενα κοινο χαρακτηριστικο:Το Διαφραγμα…



Είναι ένα λεπτο κομματι υλικου(χαρτι,πλαστικο ή αλουμινιο)το οποιο δονειται όταν δεχθει ηχητικα κυματα.Οταν δονειται λοιπον,προκαλει σε αλλα στοιχεια του μικροφωνου να δονουνται.Αυτες οι δονησεις μετατρεπονται σε ηλεκτρικο ρευμα το οποιο γινεται ηχητικο σημα.
Στην άλλη πλευρα της αλυσιδας του ηχου φυσικα,τα ηχεια επισης μετατρεπουν την ηλεκτρικη ενεργεια σε ακουστικη ενεργεια.

Τυποι μικροφωνου


Υπαρχει ενας αριθμος διαφορετικων τυπων μικροφωνου.Οι διαφορες μπορουν να χωριστουν σε δυο τομεις:

1.Στο ειδος τεχνολογιας μετατροπης που χρησιμοποιουν.Αυτο αναφερεται στις τεχνικες μεθοδους που το μικροφωνο χρησιμοποιει για να μετατρεψει τον ηχο σε ηλεκτρικη ενεργεια.
Οι πιο κοινες τεχνολογιες ειναι:Dynamic-condenser-ribbon και crystal.
Η κάθε μια τεχνολογια εχει πλεονεκτηματα και μειονεκτηματα και η καθεμια γενικα ταιριαζει περισσοτερο ή λιγοτερο σε ένα ευρος εφαρμογων.


2.Στο ειδος τεχνολογιας για την εφαρμογη που εχουν σχεδιαστει.Μερικα μικροφωνα εχουν σχεδιαστει για γενικη χρηση και μπορουν να χρησιμοποιηθουν αποτελεσματικα σε διαφορετικες καταστασεις.Αλλα παλι είναι εξειδικευμενα για συγκεκριμενες χρησεις .
Τα χαρακτηριστικα που συνηθως αναζητουμε είναι :

1.Ιδιοτητες Directional(κατευθυντικες)
2.Ιδιοτητες Frequency (αποκριση συχνοτητας)
3.Ιδιοτητες Impedance (αντισταση)


Mic Level και Line Level


Το ρευμα που παραγεται από ένα μικροφωνο είναι πολύ μικρο.Αναφερεται ως mic level και τυπικα μετριεται σε millivolts.Πριν χρησιμοποιηθει για οποιονδηποτε σκοπο,το σημα αυτό πρεπει να ενισχυθει ,συνηθως σε Line level (0.5-2v)Οντας λοιπον πιο ισχυρο το σημα σαν Line Level,είναι το προτυπο ισχυος του σηματος στην επεξεργασια ηχου και σε διαφορες συσκευες…
Αυτή η ενισχυση επιτυγχανεται ως εξης:
• Μερικα μικροφωνα διαθετουν μικροσκοπικους ενσωματωμενους ενισχυτες που ενισχυουν το σημα σε high mic level ή Line level.
• To μικροφωνο μπορει να τροφοδοτηθει μεσω ενός μικρου ενισχυτη που συχνα αποκαλειται Line amp.
• Οι sound mixers εχουν μικρους ενισχυτες σε κάθε καναλι.Οι Attenuators μπορουν να φιλοξενησουν μικροφωνα διαφορων επιπεδων και να τα προσαρμοσουν σε ένα line level.
• To ηχητικο σημα μεταδιδεται σε έναν ενισχυτη ισχυος (power amplifier),ένα εξιδικευμενο ενισχυτη που ενισχυει το σημα ώστε να τροφοδοτησει τα μεγαφωνα.


Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Δυναμικα Μικροφωνα


Τα δυναμικα μικροφωνα είναι ευελικτα και ιδανικα για κάθε χρηση.Χρησιμοποιουν έναν απλο σχεδιασμο με λιγα κινουμενα μερη,είναι ανθεκτικα σε σκληρη μεταχειριση και προσαρμοζονται καλυτερα στο να χειριστουν ισχυρα επιπεδα εντασης.Δεν εχουν καμια εσωτερικη ενισχυση και δεν χρειαζονται μπαταριες ή εξωτερικη τροφοδοσια.

Λειτουργια δυναμικου μικροφωνου


Ισως να θυμαστε από το σχολειο πως όταν ενας μαγνητης κινειται κοντα σε ένα πηνιο ,παραγεται ένα ηλεκτρικο ρευμα.Χρησιμοποιωντας την αρχη του ηλεκτρομαγνητη λοιπον ,το δυναμικο μικροφωνο παραγει ηχητικο σημα.
Το διαφραγμα είναι συνδεδεμενο με το πηνιο.Οταν δονειται στα εισερχομενα ηχητικα κυματα,το πηνιο κινειται προς τα πισω και προς τα μπρος μετα τον μαγνητη.Αυτο δημιουργει ένα ρευμα στο πηνιο που διοχετευεται από το μικροφωνο κατά μηκος των καλωδιων.Μια απλη ρυθμιση βλεπουμε παρακατω…




Νωριτερα αναφεραμε πως,τα μεγαφωνα εκτελουν την αντιστροφη λειτουργια των μικροφωνων με την μετατροπη της ηλεκτρικης ενεργειας σε ηχητικα κυματα.Αυτο αποδεικνυεται απολυτα στο δυναμικο μικροφωνο που ουσιαστικα είναι είναι ένα ηχειο με αντιστροφη σειρα.Εαν δειτε την διατομη ενός ηχειου ,θα παρατηρησετε την ομοιοτητα με το παραπανω διαγραμμα.
Παραδειγμα εχουμε από ορισμενα συστηματα ενδοεπικοινωνιας που χρησιμοποιουν το ηχειο σαν μικροφωνο.
Συνηθως τα δυναμικα δεν εχουν την ιδια flat αποκριση συχνοτητων όπως τα πυκνωτικα.Αντ’αυτου εχουν προσαρμοσμενες αποκρισεις για συγκεκριμενες εφαρμογες…
Οι μαγνητες Νεοδυμιου είναι πιο ισχυροι από τους συμβατικους,που σημαινει ότι μικροφωνα από Νεοδυμιο μπορουν να κατασκευαστουν μικροτερα και με πιο γραμμικη αποκριση συχνοτητων κι υψηλοτερη σταθμη εξοδου…


Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Πυκνωτικα Μικροφωνα


Όπως το λεει η λεξη,αν και παρωχημενη,αποτελουνται από ένα ηλεκτρονικο εξαρτημα που αποθηκευει ενεργεια με τη μορφη ενός ηλεκτροστατικου πεδιου ,για την μετατροπη της ακουστικης ενεργειας σε ηλεκτρικη.
Τα πυκνωτικα μικροφωνα απαιτουν ενεργεια από μπαταρια ή εξωτερικη πηγη.Το ηχητικο σημα που προκυπτει από ένα τετοιο μικροφωνο είναι πιο ισχυρο από ένα δυναμικο.Οι πυκνωτες επισης τεινουν να είναι πιο ευαισθητοι και τους καθιστα καταλληλους για συλληψη ηχων με λεπτες αποχρωσεις.Δεν είναι ιδανικο εργαλειο για high-volume καταστασεις γιατι η ευαισθησια τους τους κανει επιρρεπεις σε παραμορφωσεις.

Λειτουργια Πυκνωτικων Μικροφωνων


Ενας πυκνωτης εχει δυο πλακες με ταση μεταξυ τους.Στο πυκνωτικο μικροφωνο μια απ’αυτές τις πλακες είναι είναι φτιαγμενη από πολύ ελαφρυ υλικο και λειτουργει ως διαφραγμα. Το διαφραγμα δονειται από ηχητικα κυματα,αλλαζοντας την αποσταση μεταξυ των πλακων και κατά συνεπεια την χωρητικοτητα .Συγκεκριμενα,όταν οι πλακες είναι πιο κοντα ,η χωρητικοτητα αυξανεται κι ένα ρευμα φορτισης εμφανιζεται.Οταν οι πλακες είναι σε αποσταση η χωρητικοτητα μειωνεται και σημειωνεται εκφορτιση.Για ολη αυτή την εργασια ,χρειαζεται ένα ρευμα στον πυκνωτη.Αυτο παρεχεται ειτε από μπαταρια στο μικροφωνο ή από εξωτερικη τροφοδοσια.

Πυκνωτικο Μικροφωνο Electret


Αυτό το μικροφωνο χρησιμοποιει έναν ειδικο τυπο πυκνωτη που εχει μια μονιμη ταση από κατασκευης του.Κατι σαν μονιμος μαγνητης δηλαδη,με την εννοια ότι δεν απαιτει καμια εξωτερικη πηγη ενεργειας για τη λειτουργια του.Ωστοσο,τα καλα electret μικροφωνα περιλαμβανουν συνηθως έναν προενισχυτη που χρειαζεται κατι αντιστοιχο …
Εκτος από αυτή τη διαφορα ,μπορειτε να πειτε ότι ένα electret είναι πανομοιοτυπο με ένα πυκνωτικο…


Ετσι λοιπον…

• Τα πυκνωτικα εχουν μια πιο flat αποκριση συχνοτητας από τα δυναμικα και
• Ένα πυκνωτικο μικροφωνο λειτουργει με τον ιδιο τροπο όπως ένα ηλεκτροστατικο tweeter,αν και προφανως αντιστροφα…




Συνεχιζεται…
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...


Κατευθυντικοτητα



Καθε μικροφωνο εχει μια ιδιοτητα γνωστη ως κατευθυντικοτητα που περιγραφει την ευαισθησια του μικροφωνου ως προς τον ηχο απο διαφορες κατευθυνσεις.Καποια παιρνουν τον ηχο εξισου απο ολες τις κατευθυνσεις,άλλα μονο απο μια κατευθυνση ή απο διαφορες κατευθυνσεις με εναν συνδυασμο.
Οι τυποι της κατευθυντικοτητας χωριζονται σε 3 βασικες κατηγοριες:

1. Omnidirectional(πανκατευθυντικη)που συλλαμβανει ηχους απο διαφορες κατευθυνσεις,
2. Unidirectional (Μονοκατευθυντικη) απο μια κατευθυνση και περιλαμβανει καρδιοειδη(cardioid) και υπερκαρδιοειδη (hypercardiod) μικροφωνα,
3. Bidirectional (Αμφιδρομη)που συλλαμβανει ηχο απο αντιθετες κατευθυνσεις.
Για να γινει κατανοητη η κατευθυντικοτητα ενος μικροφωνου,τα εγχειριδια χρησης περιλαμβανουν συχνα μια γραφικη αναπαρασταση της κατευθυντικοτητας του μικροφωνου,που ονομαζεται polar pattern…


Μερικα παραδειγματα...

Omnidirectional


Χρησεις =καταγραφη περιβαλλοντος θορυβου οπου ο ηχος προερχεται απο πολλες κατευθυνσεις,καταγραφη σε περιπτωσεις οπου το μικροφωνο πρεπει να παραμεινει σταθερο,ενω η πηγη του ηχου βρισκεται σε κινηση.
Αν και τα κατευθυντικα μικροφωνα ειναι πολυ χρησιμα στη σωστη περισταση ,το να συλλαμβανουν ηχους απο παντου δεν ειναι και το ζητουμενο.
Ο ηχος Omni ειναι γενικος και αοριστος.Αν προσπαθουμε να καταγραψουμε ηχο απο συγκεκριμενο θεμα ή τομεα ,ειναι πιθανο να επηρεαστει απο αλλους ηχους ή θορυβους.




Cardioid
Ο τυπος του συγκεκριμενου μικροφωνου χρησιμ
οποιει το σχημα καρδιας για την καταγραφη του ηχου απο μπροστα και σε μικροτερο βαθμο απο τις πλευρες.

Χρησεις
=τονιζει τον ηχο απο την κατευθυνση του μικροφωνου ,αφηνοντας λιγα περιθωρια για κινηση μικροφωνου και περιβαλλοντα θορυβο.
Ενα πολυ ευελικτο μικροφωνο ιδανικο για γενικη χρηση.Συνηθως τα μικροφωνα χειρος ειναι τετοιου τυπου.Υπαρχουν πολλες παραλλαγες του συγκεκριμενου τυπου ,οπως το...


Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Hypercardioid



Μια υπερβολικη εκδοχη του cardioid.Ειναι πολυ κατευθυντικο κι εξουδετερωνει τον ηχο που ερχεται απο τα πλαγια και πισω.Λογω της μακρας λεπτης σχεδιασης του,συχνα αναφερεται και σαν shotgun.

Χρησεις=εξουδετερωνει τον ηχο απο ενα θεμα ή μια κατευθυνση οταν υπαρχει περιβαλλων θορυβος,καταγραφη ηχου απο μια αποσταση..
Με την καταργηση του θορυβου ,ο μονοκατευθυντικος ηχος μπορει να ειναι λιγο αφυσικος,μπορουμε ομως να προσθεσουμε ενα διακριτικο ηχο απο αλλο μικροφωνο(σταθερο θορυβο σε χαμηλα επιπεδα).Χρειαζεται προσοχη ωστε να κρατηθει η συνεπεια του ηχου στο θεμα μας,γιατι εαν το μικροφωνο δεν «σημαδευει»σωστα,θα χασουμε τον ηχο...
Τα σχετικα μικροφωνα εχουν μια περιοχη αυξημενης ευαισθησιας προς τα πισω...


Bidirectional


Το μικροφωνο αυτο χρησιμοποιει εναν τυπο eight pattern και καταγραφει ηχο εξισου απο δυο αντιθετες κατευθυνσεις.
Χρησεις=Δεν υπαρχουν και πολλες περιπτωσεις οπου θα χρειαστει αυτο το ειδος.Μια δυνατοτητα θα ηταν μια συνεντευξη με 2 ανθρωπους που αντιμετωπιζουν ο ενας τον αλλον με το μικροφωνο μεταξυ τους...


Μεταβλητη Κατευθυντικοτητα



Καποια μικροφωνα μας επιτρεπουν να διαφοροποιουμε τα κατευθυντικα χαρακτηριστικα επιλεγοντας omni,cardioid,ή shotgun μοτιβα.
Αυτο το χαρακτηριστικο βρισκεται μερικες φορες στο μικροφωνο μιας καμερας,με την σκεψη οτι μπορειτε να ρυθμισετε την κατευθυντικοτητα για να ταιριαξει η γωνια ζουμ,πχ. Εχοντας ενα ενα shotgun μικροφωνο για μεγαλα ζουμ.
Μερικα μοντελα μπορουν αυτοματα να ακολουθουν το ζουμ γωνιας του φακου,ωστε ν’αλλαζει η κατευθυντικοτητα απο cardioid σε shotgun καθως κανουμε zoom in.
Αν κι αυτο φαινεται καλη ιδεα κι ορισμενες φορες μπορει να ειναι βολικο,τα μικροφωνα με μεταβλητο ζουμ δεν αποδιδουν ιδιαιτερα καλα και συχνα κανουν εναν θορυβο κατα το zoom .Χρησιμοποιωντας διαφορετικα μικροφωνα θα εχουμε σιγουρα καλυτερα αποτελεσματα....


Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Microphone Impedance(Αντισταση Μικροφωνου)



Οταν ασχολουμαστε με μικροφωνα, μια κατασταση που συχνα παραβλεπεται ή ειναι παρεξηγημενη,ειναι η αντισταση ενος μικροφωνου.
Ισως να οφειλεται στο γεγονος οτι δεν αποτελει critical factor ,δηλαδη το μικροφωνο θα εξακολουθησει να λειτουργει ακομη κι αν δεν χρησιμοποιειται η καλυτερη βαθμολογηση της αντιστασης.
Προκειμενου να εξασφαλιστει η καλυτερη ποιοτητα και ο πιο αξιοπιστος ηχος, πρεπει να δοθει προσοχη στον συγκεκριμενο παραγοντα.
Συντομη απαντηση στο ερωτημα;;η χαμηλη αντισταση ειναι καλυτερη απο την υψηλη...

Τι ειναι αντισταση;;

Αντισταση ειναι το φαινομενο κατα το οποιο ένα υλικό δυσχεραίνει τη διέλευση ηλεκτρικού ρεύματος μέσα του.Απο τεχνικης αποψεως ειναι η συνδυασμενη επιδραση της χωρητικοτητας,αυτεπαγωγης και αντιστασης σε ενα σημα.
Το γραμμα Ζ χρησιμοποιειται συχνα ως συντομογραφια
Hi-Z Low-Z...

H αντισταση μετριεται σε ohm και συμβολιζεται με το ελληνικο Ω.
Ολα τα μικροφωνα εχουν μια προδιαγραφη που αναφερεται στην αντισταση τους και γραφεται συνηθως επανω στο μικροφωνο ή στο εγχειριδιο.
Πολυ συχνα ,μικροφωνα με καλωδιο κι ενα ¼ jack εχουν υψηλη αντισταση και μικροφωνα με ξεχωριστο ισσοροπημενο καλωδιο ηχου και υποδοχη XLR ,εχουν χαμηλη αντισταση.

Υπαρχουν 3 γενικες ταξινομησεις :

Χαμηλης αντιστασης (λιγοτερο απο 600Ω)
Μεσαιας αντιστασης (600Ω-10.000Ω)
Υψηλης (μεγαλυτερης απο 10.000Ω)

Υπαρχουν και μικροφωνα οπου μπορειτε να επιλεξετε απο διαφορετικες ταξινομησεις οσο αναφορα την αντισταση.


Ποια Αντισταση να επιλεξω;

Μικροφωνα με υψηλη αντισταση ειναι συνηθως αρκετα φθηνα..Το κυριοτερο μειονεκτημα τους ειναι οτι δεν αποδιδουν καλα σε μεγαλες αποστασεις καλωδιων,μετα απο περιπου 5 ή 10 μετρα αρχιζουν να παραγουν ασχημη ποιοτητα ηχου(απωλεια υψηλων συχνοτητων).Για σοβαρη δουλεια δεν ειναι και η καλυτερη επιλογη αυτο το ειδος μικροφωνου.
Μικροφωνα με χαμηλη αντισταση ειναι συνηθως η προτιμωμενη επιλογη.


Ταιριασμα Αντιστασης με αλλες συσκευες


Τα μικροφωνα δεν ειναι τα μονα πραγματα με αντισταση.Ενας μεικτης ηχου για παραδειγμα εχει επισης ohms ,οποτε θα πρεπει να συμβουλευτειτε το εγχειριδιο για να βρειτε τις αντιστοιχες αξιες,γιατι οταν συστημα αποκαλειται χαμηλης αντιστασης ,δεν σημαινει οτι ειναι το ιδιο με το μικροφωνο χαμηλης που εχετε.
Θα πρεπει να κοιταξετε πραγματικα να δειτε με τι εχετε να κανετε ελεγχοντας τα Ω.
Ενα μικροφωνο χαμηλης θα πρεπει να ειναι συνδεδεμενο με μια αντιστοιχη ή υψηλοτερη αντισταση εισοδο.Στην αντιθετη περιπτωση θα υπαρξει απωλεια ισχυος..
Σε μερικες περιπτωσεις μπορειτε να χρησιμοποιησετε ενα line matching transformer,που θα μετατρεψει το σημα σε διαφορετικη αντισταση για το ταιριασμα με αλλα στοιχεια...




Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Επιλεγοντας το σωστο Μικροφωνο



Οπως ειπαμε λοιπον ,υπαρχουν πολλοι διαφορετικοι τυποι μικροφωνων και οι διαφορές περιγραφονται με 2 τροπους:

Στην τεχνολογια που χρησιμοποιουν και στην κατευθυντικοτητα.Επιπλεον τα μικροφωνα εχουν μια σειρα αλλων χαρακτηριστικων που πρεπει να ληφθουν υποψιν...
Οταν επιλεγουμε ενα μικροφωνο,το πρωτο πραγμα που πρεπει να ξερουμε ειναι τα χαρακτηριστικα που χρειαζομαστε.Μετα απ’αυτο μπορουμε να ανησυχουμε για το μεγεθος,την μαρκα ,το κοστος κλπ...


Τι πρεπει να εξεταζουμε:

Κατευθυντικοτητα =αποφασιζουμε για το μοντελο που ταιριαζει καλυτερα στις αναγκες μας.Ειναι καλυτερο να χρησιμοποιησουμε ενα λιγοτερο κατευθυντικο σε μια θεση κοντα στην πηγη του ηχου ,απο το να ειναι πιο μακρια χρησιμοποιωντας ενα hypercardioid...


Αποκριση συχνοτητας=βεβαιωθειτε οτι εχετε το καταλληλο μικροφωνο για την συγκεκριμενη δουλεια.Κατα κανονα επιπεδες μορφες αποκρισης ειναι καλυτερες,αλλα σε πολλες περιπτωσεις μια προσαρμοσμενη θα ειναι ακομα καλυτερη.

Αντισταση=Ο κανονας ειναι,χαμηλη αντισταση ειναι καλυτερη απο την υψηλη.


Χειρισμος θορυβου=να θυμαστε οτι το διαφραγμα λειτουργει μετατρεποντας τους κραδασμους απο τα ηχητικα κυματα σε ηλεκτρικο σημα.Εκτος και το μικροφωνο εχει ενα συστημα προστασιας,το διαφραγμα δεν μπορει να διακρινει την διαφορα ενος επιθυμητου ηχου και καποιο αλλο ειδος δονησης,πχ το χτυπημα στο περιβλημα με τα δαχτυλα,ετσι ολες οι δονησεις θα γινουν μερος του παραγομενου ηχου...

Αν το μικροφωνο ειναι πιθανο να υποβληθει σε οποιοδηποτε χειρισμο που θα εχει αποτελεσμα θορυβο ή δονησεις,χρειαζεστε καποιο που θα το αποτρεψει.Υψηλης ποιοτητας φορητα μικροφωνα συνηθως προσπαθουν να απομονωσουν το διαφραγμα απο τις δονησεις χρησιμοποιωντας ενα ειδος αφρου ή καποια αλλη μεθοδο.Τα χαμηλης ποιοτητας μικροφωνα τεινουν να μεταφερουν τις δονησεις απο το περιβλημα στο διαφραγμα,προκαλωντας εναν φοβερο θορυβο...
Να σημειωσουμε οτι μικροφωνα τυπου lavalier δεν εχουν συνηθως προστασια απο θορυβους μονο και μονο επειδη ειναι μικρα ωστε να ενσωματωθει καποια επενδυση.Επομενως καλο ειναι να ξερουμε οτι δεν πρεπει να μετακινηθουν...


Για οσους ασχολουνται με το βιντεο μια επιλογη ειναι ενα πυκνωτικο με δυνατοτητα επιλογης κατευθυντικοτητας,κατι μεταξευ cardioid και hypercardioid…
Aν αντεχετε οικονομικα επιλεξτε 3 μικροφωνα,ενα δυναμικο,ενα πυκνωτικο shotgun κι ενα μικροφωνο πετου...

Τελικα,ο ηχος ειναι αρκετα υποκειμενικο θεμα...Μια καλη ιδεα ειναι να κανετε δοκιμες .Καταγραψτε τους ιδιους ηχους χρησιμοποιωντας διαφορετικα μικροφωνα,διατηρωντας ολους τους αλλους παραγοντες σταθερους...
Βεβαιωθειτε οτι συγκρινετε ομοια πραγματα...Για παραδειγμα,δεν συγκρινουμε ενα cardioid χειρος με ενα shotgun στην ιδια θεση,αλλα στην καλυτερη τους δυνατη...




Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Θεση του μικροφωνου


Ο χρυσος κανονας της τοποθετησης του μικροφωνου ειναι να διαλεξετε την σωστη θεση.Σε γενικες γραμμες τοποθετηστε το μικροφωνο οσο πιο πρακτικα στην πηγη του ηχου ,χωρις να ειναι
πολυ κοντα ωστε να παρουσιαστουν ανεπιθυμητες παρενεργειες.

Στοχος ειναι να επιτευχθει μια καλη ισορροπια του ηχου και του περιβαλλοντος θορυβου.Στις περισσοτερες των περιπτωσεων θελετε μια σαφη εστιαση του ηχου που να συμπληρωνεται με ενα μετριο ή χαμηλο επιπεδο θορυβου,κατι που ποικιλει αναλογα με την κατασταση και το απιτουμενο αποτελεσμα.

Πχ. Εαν ενα μικροφωνο ειναι πολυ κοντα στο στομα του ομιλητη,ο ηχος μπορει να ειναι με υπερβολικες χαμηλες συχνοτητες και να επηρεαστει απο παρακειμενους θορυβους...
Οπως κι οταν ειναι πολυ κοντα σε μια πηγη ηχου ,ειναι πιθανον να δημιουργηθουν στρεβλωσεις...

Οταν χρησιμοποιειτε περισσοτερα απο 1 μικροφωνα θα πρεπει να εχετε επιγνωση του phasing και του cancellation…Λογω του τροπου που αλληλεπιδρουν τα ηχητικα κυματα μεταξυ τους.τα προβληματα συμβαινουν οταν η ιδια πηγη ηχου καταγραφεται απο διαφορετικα μικροφωνα σε ελαφρως διαφορετικες αποστασεις...

Να σκεφτεστε οτι δεν χρειαζεται παντα να ακολουθουμε τους κανονες...Δεν υπαρχει λογος να μην τοποθετουμε τα μικροφωνα σε ασυνηθιστες θεσεις...Για παραδειγμα ,τα lavalier ειναι ευελικτα και λογω του μικρου τους μεγεθους ,μπορουν να τοποθετηθουν σε θεσεις που θα ηταν ρεαλιστικο για μεγαλυτερου μεγεθους...


Δεν θα αναφερθουμε σε βασεις και αλλα ειδη στηριξης ,μιας και λιγο πολυ ολοι τα γνωριζουμε...

Θα πουμε ομως για το boom μικροφωνο...
Το boom ειναι πολυ δημοφιλες στην παραγωγη ταινιων και στην τηλεοραση.Ενα κατευθυντικο μικροφωνο τοποθετειται σε ενα βραχιονα και τοποθετειται ακριβως εξω απο το πλαισιο της καμερας.Το καλωδιο τυλιγεται μια δυο φορες γυρω απο το μπρατσο του βραχιονα.
Οι βραχιονες εχουν το πλεονεκτημα οτι ελευθερωνονται απο τα θεματα απο το να ανησυχουν για τα μικροφωνα.Κυκλοφορουν ελευθερα χωρις να διαταρασεται ο ηχος και ανησυχωντας για τον ηχο και την διορθωση του.
Το μικροφωνο πρεπει να ειναι οσο το δυνατον πιο κοντα,χωρις να υπαρχει η πιθανοτητα να εμφανιστει στο καδρο.Θα πρεπει να διατηρειται επισης μια συνεπης αποσταση για να μην υπαρχουν διακυμανσεις στον ηχο.

------------------------
Προσεχετε να μην χτυπατε-φυσατε στο μικροφωνο σας.Το διαφραγμα ειναι σχεδιασμενο για να ανταποκρινεται σε ηχητικα κυματα κι οχι στον ανεμο.

Μην υποβαλλετε το μικροφωνο-α σε επιπεδα ανω των δυνατοτητων του σχεδιασμου τους...

Να ειστε προσεχτικοι με την τροφοδοσια .Αν και δεν θα βλαψει το μικροφωνο,ειναι συνετο ολα να γινονται με ασφαλεια...

Αν με την παροδο του χρονου η αποδοση του μικροφωνου επιδεινωνεται,ισως να θελει καθαρισμα το διαφραγμα...



Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Μερος Τριτο

Οι περισσοτερες καμερες εχουν καποιο μικροφωνο –συνηθως stereo-για την καταγραφη του ηχου.Μπορειτε να δειτε συνηθως μια προεξοχη ή μια υποδοχη προς τα εμπρος από την καμερα που στηριζεται ένα μικροφωνο μικροσκοπικο.Αυτο το μικροφωνο καταγραφει όχι μονο τους θορυβους-διαλογους από τους πρωταγωνιστες του βιντεο,αλλα και τους θορυβους που κανει ο χειριστης,τον θορυβο του ανεμου αλλα και τους θορυβους από την αλλαγη στο πιασιμο της καμερας.
Ακομα και καμερες υψηλης ποιοτητας σε consumer level δεν εχουν πολλες δυνατοτητες όταν προκειται για ηχο.Σιγουρα ένα hot-shoe μπορει να υποστηριζει ένα μικροφωνο υψηλης ποιοτητας σε σχεση με το ενσωματωμενο ,αλλα κι αυτό δεν δινει λυση στα προβληματα.
Μια εξωτερικη υποδοχη για συνδεση μικροφωνου 3.5mm(mini jack)είναι καταλληλη για μικρης ισχυος μικροφωνα τυπου lavalier.
Για μεγαλο ηχο ,χρειαζεστε καποιον με ένα boom shotgun που να σημαδευει ακριβως εκει που ερχεται ο ηχος.
Οι πρωτες ερωτησεις για απαντηση οσο αναφορα την μεταβαση από το ενσωματωμενο στην καμερα σε ένα εξωτερικο ειναι:

Τι ειδους μικροφωνο θελουμε;;

Τι ειδους υποδοχη-βυσμα για την συνδεση;;

Η απαντηση στην πρωτη ερωτηση είναι ένα shotgun μικροφωνο που αναγνωριζεται από την μακρια σωληνοειδη δομη του και είναι γνωστο για την κατευθυντικη του αποδοση.
Επειδη καταγραφει μονο τους ηχους που επιλεγετε,καταγραφει υχηλης ποιοτητας ηχογραφησεις διαλογων χωρις λαθος καταγραφη του περιβαλλοντος θορυβου.
Αυτό σημαινει ότι το μικροφωνο σας πρεπει να κλιμακωθει συμφωνα με τις αναγκες σας εαν θελετε να καταγραψετε περιβαλλοντα θορυβο.
Το που συνδεετε το μικροφωνο,αν όχι στην καμερα,είναι επισης σημαντικο.Τα μικροφωνα παραδοσιακα συνδεονται με με
3πινη υποδοχη XLR που παρεχουν μια ισορροπημενη διαδρομη του σηματος ,εξαλειφοντας τις παρεμβολες θορυβου σε μεγαλες αποστασεις καλωδιων…
Είναι δυνατον να χρησιμοποιησετε ένα XLR σε mini-jack για να συνδεσετε το μικροφωνο απευθειας στην καμερα,αλλα κατι τετοιο δεν συνισταται και καταπασα πιθανοτητα δεν θα λειτουργησει.
Αντ’αυτου,ένα μικροφωνο θα πρεπει να συνδεεται σε έναν προενισχυτη που λαμβανει το χαμηλο σημα από ένα μικροφωνο και το μετατρεπει σε Line Level σημα καταλληλο για την καταγραφη,μειξη κι επεξεργασια.
Αρα θα χρειαστειτε έναν προενισχυτη που μπορει να προσφερει 48v phantom power για το μικροφωνο,εάν χρησιμοποιησετε ένα πυκνωτικο.Τα περισσοτερα καλα shotgun μικροφωνα είναι πυκνωτικα.
Εάν δεν συνδεσετε ένα μικροφωνο στην καμερα,θα το συνδεσετε σε ένα ειδος recorder ,κατά προτιμηση έναν υπολογιστη (laptop εάν κανετε field εγγραφη).
Το “γεφυρωμα” μεταξυ μικροφωνου και κομπιουτερ είναι το audio interface που φροντιζει για την μετατροπη του ηχου από το αναλογικο μικροφωνο σε ψηφιακο ,κατι που το pc μπορει να χειριστει και αποθηκευσει.
Οι Διεπαφες Ηχου(audio interfaces)συνηθως περιλαμβανουν έναν ή περισσοτερους προενισχυτες για μικροφωνα και την χρηση USB ή FIREWIRE θυρας για συνδεση στο pc.

Υπαρχουν φθηνα με 2 προενισχυτες ,μεχρι ακριβα πολλαπλων καναλιων –μοναδες rackmount…
Θα χρειαστειτε έναν προενισχυτη για κάθε μικροφωνο που χρησιμοποιειτε,ώστε ένα audio interface δυο καναλιων να είναι μια καλη αρχη για να ξεκινησετε,αν χρησιμοποιειτε ένα shotgun μικροφωνο κι ένα για περιβαλλοντα ηχο…

Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Ο υπολογιστης χρειαζεται software για να καταγραψει το εισερχομενο ψηφιακο σημα ωστε να τα χειριστει καταλληλα μεχρι την τελικη αποθηκευση του.Υπαρχουν προγραμματα free εως παρα πολυ ακριβα .
Μολις ενα μικροφωνο επιλεγει και συνδεθει σε ενα audio interface ,θα πρεπει να αποφασισετε τι ειδους επιλογες εγγραφης θα χρησιμοποιησετε.Ο ψηφιακος ηχος περιγραφεται απο την συχνοτητα δειγματοληψιας (ο αριθμος των samples που λαμβανονται καθε δευτερολεπτο αντιπροσωπευοντας ενα ηχητικο κυμα)και το μεγεθος(ο αριθμος των bits που χρησιμοποιειται για να περιγραψει καθε δειγμα)...
Παραδειγμα το cd, εχει 44100δειγματα ανα ευτερολεπτο(44KHz)κι ενα μεγεθος 16 bit.
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΜΑΓΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ,αλλα οσο υψηλοτερος ο αριθμος τοσο καλυτερη η ποιοτητα ηχου.
Ακομη και τα φθηνα audio interfaces ειναι σε θεση να προσφερουν 24-bit αναλυσης σε 48000 δειγματα ανα δευτερολεπτο...
Ο καλυτερος κανονας ειναι να συλλαβει τον ηχο σε επιπεδο ισο ή υψηλοτερο απ’αυτον που θα ακολουθησει στην επεξεργασια.Για τις περισσοτερες καμερες οι καλυτερες ακολουθιες ειναι 48KHz.Τα περισσοτερε προγραμματα επεξεργασιας εικονας,κανουν χρηση 32-bit κινητης υποδιαστολης για τον ηχο,ετσι καταγραψτε σε 24 bits εαν μπορειτε και σε 16 εαν πρεπει...
ΜΗΝ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΤΕ ΣΕ ΣΥΜΠΙΕΣΜΕΝΟ τυπο αρχειου οπως MP3 ,αλλα σε wav ή AIFF μορφη...

Η τελευταια μεγαλη ερωτηση σχετικα με την καταγραφη ηχου ,χωριστα απο το μικροφωνο της καμερας,εχει να κανει με το πως θα συγχρονισουμε τον ηχο με την εικονα.
Ο ευκολοτερος τροπος ειναι ειναι να ξεκινησει η καμερα την καταγραφη και η συσκευη εγγραφης ,δημιουργωντας ενα σημειο συγχρονισμου με την χρηση μιας κλακετας .Αυτο δινει τοσο εικονικο οσο και ακουστικο σημα.Βεβαιωθειτε οτι η κλακετα ακουγεται σε ολα τα μικροφωνα...
Αργοτερα στο προγραμμα επεξεργασιας,μπορειτε να χρησιμοποιησετε την κλακετα ως σημειο εναρξης για να συγχρονισετε ηχο με εικονα.Θυμηθειτε να χρησιμοποιειτε την κλακετα καθε φορα ξεκινατε την καμερα ή την συσκευη εγγραφης.
Μια timecode διακοπη διακοπη σημαινει διακοπη συγχρονισμου...
Εαν καταγραφετε μια σκηνη με ενα μικροφωνο ξεχωριστο,δεν ειναι απαραιτητο να απενεργοποιησετε το ενσωματωμενο.Στην πραγματικοτητα ,μπορει να ειναι χρησιμο,ωστε να διατηρηθει αυτος ο ηχος σαν σημειο αναφορας,εαν χασει την γωνια ληψης ή την κλακετα,οποτε ο ηχος αναφορας απο την καμερα μπορει να χρησιμοποιηθει για τον συγχρονισμο με τον καλο ηχο απο την συσκευη εγγραφης...
Στην περιπτωση αυτη να βεβαιωθειτε οτι και η καμερα και η συσκευη εγγραφης χρησιμοποιουν τον ιδιο αριθμο δειγματοληψιας για την καταγραφη.
Εγγραφη ξεχωριστου ηχου μπορει να περιπλεξει μια σκηνη.Θα χρειαστει τουλαχιστον ενα ακομη ζευγαρι χερια ,ιδανικα 2(ενα για το μικροφωνο με τον βραχιονα κι ενα για τον μεικτη –audio interface-recorder)με τα επιπεδα εισροων να εξασφαλιζουν καλη ακουστικη συλληψη...
Και φυσικα καποιος για την κλακετα...:137:

Συνεχιζεται...
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

"Ολα αυτα καλα κι αγια,εγω γιατι δεν ακουω περεφερειακο ηχο ομως;;"ρωτησε ελαφρως ζαλισμενος ο Μαικ...


Η διαδικασια καταγραφης DD 5.1 SS ειναι μια πολυ ακριβη και τεχνικα απαιτητικη διαδικασια.
Για να καταγραψεις DD 5.1 SS ,πρεπει να επιλεξεις 6 καλα σχεδιασμενα και καλα τοποθετημενα μικροφωνα,εναν καταγραφεα πολλαπλων καναλιων (multi-channel recorder),ενα mixing panel,κι ολα αυτα να τα χειριζεται ενας εξειδικευμενος τεχνικος..!!!.
Μερικα δικα μου αρχεια για παραδειγμα καταγραφονται ως 6 διακριτα καναλια και στη συνεχεια αναμειγνυονται,ενω ορισμενα ειναι faux 5.1 και δημιουργουνται απο 2-channel υλικο...
Μεγαλο μερος των φιλμ του Hollywood ειναι πραγματικο faux 5.1 στο μετρο που η πρωτη υλη σπανια καταγραφεται σε 5.1
Το υλικο ειναι stereo και mono και μειγμα απο μυριαδες πηγες.Αυτες μπορει να ειναι SFX,διαλογοι κι ατμοσφαιρικος ηχος.
Οι περισσοτερες απ’αυτες ειναι mono για να χωριστουν απο οποιαδηποτε αλλη πηγη ηχου.Ενα παραδειγμα ειναι η αφηγηση...
Ενας τεχνικος ηχου θα χρησιμοποιουσε ενα stereo μικροφωνο για αφηγηση και θα επελεγε ενα πολυ κατευθυντικο μονοφωνικο μικροφωνο ,ετσι ωστε να απορριψει τα αλλα σηματα ηχου...

Θα μπορουσα για παραδειγμα να βαλω τον ηχο μιας μελισσας οπουδηποτε θελω οταν θελω 5.5 SS.Παντα mono πηγες για καθαρο σημα ως προς τις ενδειξεις της προελευσης τους και κατοπιν μειξη...
Με τη μουσικη του Hollywood ,η καταγραφη γινεται σε multi-track στο studio και γινεται mixed-down σε 5.1.Αυτη ειναι η μονη φορα που ο ηχος γινεται multi-channel στην καταγραφη,καθως λιγα περιβαλλοντα επιδεχονται 5.1 κατα τη διαρκεια της εγγραφης...
Υπαρχουν εξαιρεσεις οπως οι συναυλιες αλλα αυτο ειναι ενα ειδος μονο του...
Οσο αναφορα τον συγχρονισμο εικονας και ηχου ,εξαρταται απο την συσκευη ελεγχου καταγραφης.Πολλοι ανακαλυπτουν σε διαφορετικες μηχανες κι εγγραφεις ,οτι υπαρχει μετατοπιση sync και πρεπει να προβουν στην αναλογη ...θεραπεια..
Στα παλια καλα χρονια ,συνδεαμε την καμερα στο Nagra εγγραφεα κι επιλεγαμε ποιας μοναδας το ρολοι θα πραγματοποιουσε sync,εχοντας ενα καλωδιο μεταξυ των δυο...Σημερα που ολα ειναι ψηφιακα ,φαινονται ακομα πιο δυσκολα...
Χρειαζεται κριτικο πνευμα.Τα sync clocks σε διαφορετικο εξοπλισμο δεν ταιριαζουν απολυτα και συνηθως δεν υπαρχει ενα universal clock το οποιο θα υπερισχυε των εσωτερικων ,οπως τα παλαια καλα χρονια...

"Δηλαδη ,δεν εχει 5.1 ;;"

Βολεψου με το stereo κι ελαφρως ψευδοsurround ,αρκει να σημαδευεις σωστα προς την μερια του ηχου ...Μικροφωνα με encoders 5.1 και software στην καμερα,κοστιζουν μερικες χιλιαδες δολλαρια εως εκατονταδες χιλιαδες...Η ουσια αυτη ειναι...Τα υπολοιπα ειναι μαρκετινγκ...

Αληθεια,εχεις σκεφτει να βαλεις ακουστικα;;:137:


Να ευχαριστησω τον Βill για τις ατελειωτες ωρες βιντεοδιασκεψης και πολλους χαιρετισμους στο Tampa Bay…


Eυχαριστω για την υπομονη σας...
Ναστε ολοι καλα...

Υ.Γ
Ειναι καιρος να ετοιμασω βαλιτσες για τις χριστουγεννιατικες διακοπες...:109:
 

Μηνύματα
901
Reaction score
54
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Βίντεο και ήχος ή μάθημα κινηματογράφου για αρχάριους και προχωρημένους.
Κεφάλαιο ήχος.
Ευκαιρία για συμπυκνωμένη γνώση ηχοληψίας σε ένα και μόνο μάθημα -σεμινάριο.

Ξεδιαλύθηκε και η αυταπάτη που δημιουργεί το μάρκετινγκ περί λήψης περιβάλλοντος ήχου από ερασιτεχνικές βιντεοκάμερες....
Πιστεύω ότι όσα γράφτηκαν παραπάνω θα διαβαστούν και πρέπει να διαβαστούν από πολλούς και ιδιαίτερα από όσους ασχολούνται
ή θέλουν να ασχοληθούν σοβαρά με τη βιντεολήψη.
Επίδοξοι μικρομηκάδες, εραστές της εικόνας , της τέχνης, ή του ήχου, ας κάνουν μια στάση εδώ.
 

Μηνύματα
4.830
Reaction score
1
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Καλά και ωραία αυτά που μας έγραψες και σε ευχαριστούμε πολύ για τη λεπτομερή ανάλυση.
Αλλά μιας και με καίει πολύ το 5.1 στην κάμερα, τελικά τι συμβαίνει;
Υπάρχει πραγματικό 5.1 (ή τουλάχιστον αποδεκτό) στη βιντεοκάμερα;

Επί του πιεστηρίου: Με πρόλαβε στο ποστ ο yannis7.
 

exile

Videocameras
Μηνύματα
6.053
Reaction score
4.347
Απάντηση: Βιντεο και Ηχος...

Μια απαντηση και δεν θ'ασχοληθω ξανα...

Οποιος φοραει στολη καταδυσης δεν γινεται αυτοματα και δυτης...
Τα κειμενα γραφονται και διαβαζονται...
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.607
Μηνύματα
2.867.724
Members
37.937
Νεότερο μέλος
Hdch
Top