- Μηνύματα
- 43.619
- Reaction score
- 78.897
Λίγη ιστορία.
Όταν υπογράφηκε το πρωτόκολλο του Κυότο το 1997 με σημαντικότερο στόχο τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να ρίξουν μετά το 2005 τους συνολικούς ρύπους των στόλων τους στην Ευρώπη, ενώ στις ΗΠΑ και τις υπόλοιπες αναπτυγμένες χώρες οι ρύποι (αυτο)ελέγχονται ανα μοντέλο. H εξέλιξη των ηλεκτρικών ήταν πολύ πίσω και το κόστος τους θα ήταν μυθικό, οπότε επιλέχθηκε η επέκταση της ενεργειακά καλύτερης λύσης των diesel που εκπέμπουν πολύ λιγότερο CO2 απο τα βενζινοκίνητα, με αποτέλεσμα σε 15 χρόνια το ποσοστό των diesel αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη να ανέβει απο το 33% στο 53%. Το οτι εκπέμπουν πολλά οξείδια του αζώτου (NOx) που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι ρύποι, δεν ήταν ακόμη πρώτη προτεραιότητα αφού τα όρια του euro 4 ήταν ακόμη ψηλά.
Προοδευτικά όμως, θα έπρεπε να μειωθούν και όλες οι τιμές των επιτρεπόμενων ρύπων (euro 5, 6), με το euro 5 να είναι ήδη πολύ δύσκολο να τηρηθεί στα diesel χωρίς απώλεια επιδόσεων και αύξηση κατανάλωσης, ενώ το euro 6 να είναι αδύνατον χωρίς έξτρα συστήματα.
Έτσι φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση, με την οποία μπορεί να διασκεδάζουμε ή να θεωρούμε πως δε μας επηρεάζει. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική αφού ήδη στο VW group ανακοινώθηκαν μειώσεις προσωπικού και εξόδων. Θα ήταν πολύ εύκολο να παρασυρθεί όλη η αυτοκινητοβιομηχανία και τα περιφερειακά της, με τεράστιες μειώσεις προσωπικού και έξτρα ύφεση στην ΕΕ. Πώς θα πάρουμε μετά τα δανειάκια, και πώς θα έρθουν τα τουριστάκια;
Γι' αυτό πιστεύω πως θα πληρώσουν ένα μεγάλο αλλά διαχειρίσιμο πρόστιμο στις ΗΠΑ και τη Γερμανία, θα μειώσουν με λογικής αξίας τρόπο τους ρύπους, θα χάσουν και μερικά δικαστήρια και όλα καλά. Μην ξεχνάμε πως το κρατίδιο της Κάτω Σαξωνίας έχει το 20% των ψήφων της VW.
Η κατάργηση πάντως των diesel αυτοκινήτων στα επόμενα χρόνια φαίνεται σχεδόν βέβαιη στη δύση.
Όταν υπογράφηκε το πρωτόκολλο του Κυότο το 1997 με σημαντικότερο στόχο τη μείωση του διοξειδίου του άνθρακα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έπρεπε να ρίξουν μετά το 2005 τους συνολικούς ρύπους των στόλων τους στην Ευρώπη, ενώ στις ΗΠΑ και τις υπόλοιπες αναπτυγμένες χώρες οι ρύποι (αυτο)ελέγχονται ανα μοντέλο. H εξέλιξη των ηλεκτρικών ήταν πολύ πίσω και το κόστος τους θα ήταν μυθικό, οπότε επιλέχθηκε η επέκταση της ενεργειακά καλύτερης λύσης των diesel που εκπέμπουν πολύ λιγότερο CO2 απο τα βενζινοκίνητα, με αποτέλεσμα σε 15 χρόνια το ποσοστό των diesel αυτοκινήτων που πωλούνται στην Ευρώπη να ανέβει απο το 33% στο 53%. Το οτι εκπέμπουν πολλά οξείδια του αζώτου (NOx) που είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι ρύποι, δεν ήταν ακόμη πρώτη προτεραιότητα αφού τα όρια του euro 4 ήταν ακόμη ψηλά.
Προοδευτικά όμως, θα έπρεπε να μειωθούν και όλες οι τιμές των επιτρεπόμενων ρύπων (euro 5, 6), με το euro 5 να είναι ήδη πολύ δύσκολο να τηρηθεί στα diesel χωρίς απώλεια επιδόσεων και αύξηση κατανάλωσης, ενώ το euro 6 να είναι αδύνατον χωρίς έξτρα συστήματα.
Έτσι φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση, με την οποία μπορεί να διασκεδάζουμε ή να θεωρούμε πως δε μας επηρεάζει. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική αφού ήδη στο VW group ανακοινώθηκαν μειώσεις προσωπικού και εξόδων. Θα ήταν πολύ εύκολο να παρασυρθεί όλη η αυτοκινητοβιομηχανία και τα περιφερειακά της, με τεράστιες μειώσεις προσωπικού και έξτρα ύφεση στην ΕΕ. Πώς θα πάρουμε μετά τα δανειάκια, και πώς θα έρθουν τα τουριστάκια;
Γι' αυτό πιστεύω πως θα πληρώσουν ένα μεγάλο αλλά διαχειρίσιμο πρόστιμο στις ΗΠΑ και τη Γερμανία, θα μειώσουν με λογικής αξίας τρόπο τους ρύπους, θα χάσουν και μερικά δικαστήρια και όλα καλά. Μην ξεχνάμε πως το κρατίδιο της Κάτω Σαξωνίας έχει το 20% των ψήφων της VW.
Η κατάργηση πάντως των diesel αυτοκινήτων στα επόμενα χρόνια φαίνεται σχεδόν βέβαιη στη δύση.