Διάφορα



Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.411
Reaction score
50.377
Τμήματα αεροπλάνων γίνονται… έπιπλα!

Αν σας αρέσουν οι πτήσεις και τα αεροπλάνα γενικότερα υπάρχει ένας τρόπος να φέρετε το σπίτι σας πιο κοντά στους αιθέρες. Σχεδιαστές αλλά και εταιρείες χρησιμοποιούν μέρη από παλιά στρατιωτικά και πολιτικά αεροσκάφη για να δημιουργήσουν πρωτότυπα και λειτουργικά έπιπλα. Τραπέζια, καρέκλες και γραφεία στολίζουν τους εσωτερικούς χώρους των σπιτιών και βάζουν μια πινελιά μοντέρνου σχεδιασμού σε διάφορες γωνιές…














- θυμάστε το παραλιακό club αεροδρομιο ; . . . έ , ήταν πολύ μπροστά
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.411
Reaction score
50.377
Η ιστορία της Διώρυγας της Κορίνθου



Η Διώρυγα της Κορίνθου υπήρξε ένα κατασκευαστικό όνειρο - πρόκληση που κράτησε 2.300 χρόνια. Λόγω της γεωγραφικής της θέσης, η «Άφνειος Κόρινθος» αναδείχθηκε από την αρχαιότητα σε σπουδαίο ναυτικό, εμπορικό και πολιτιστικό κέντρο.



Η δυσκολία στη μεταφορά των εμπορευμάτων δια ξηράς ώθησε τον Τύραννο της Κορίνθου Περίανδρο να κατασκευάσει τον περίφημο δίολκο, ένα πλακόστρωτο διάδρομο, «ντυμένο» με ξύλα, πάνω στον οποίο γλιστρούσαν τα πλοία της εποχής αλειμμένα με λίπος για να περάσουν τον Ισθμό από τη μια ακτή στην άλλη. Τα πανάκριβα τέλη (διόδια) που καταβάλλονταν στην Κόρινθο ήταν και το πιο σημαντικό έσοδο της πόλης.

Από μαρτυρίες αρχαίων συγγραφέων προκύπτει ότι ο Περίανδρος ήταν ο πρώτος που σκέφθηκε και τη διάνοιξη του Ισθμού, γύρω στο 602 π.Χ. Γρήγορα, όμως, εγκατέλειψε το σχέδιο του, από το φόβο ότι θα προκαλούσε την οργή των Θεών, έπειτα από το χρησμό της Πυθίας που έλεγε: «Ισθμόν δε μη πυργούτε μήδ' ορύσσετε. Ζευς γαρ έθηκε νήσον η κ' εβούλετο».

Το πιθανότερο είναι ότι ο χρησμός προκλήθηκε από τους ιερείς των διαφόρων ναών, που φοβήθηκαν ότι διανοίγοντας τον Ισθμό θα έχαναν τα πλούσια δώρα και αφιερώματα των εμπόρων, που δεν θα είχαν πια λόγο να μένουν στην Κόρινθο.

Ο βασικός, όμως, λόγος που ανάγκασε τον Περίανδρο να εγκαταλείψει το σχέδιό του δεν ήταν η θεϊκή οργή αυτή καθαυτή, αλλά οι τεράστιες τεχνικές δυσκολίες εκτέλεσης του έργου και τα οικονομικά συμφέροντα της Κορίνθου, που επιθυμούσε να διατηρήσει την προνομιούχο θέση της ως «κλειδούχος» του διαμετακομιστικού εμπορίου της Μεσογείου.

Άλλωστε, η συνέχιση του «περάσματος» των πλοίων δια της «διόλκου» δεν παρουσίαζε ιδιαίτερα προβλήματα στην Κόρινθο, διότι τα τότε πλοία ήταν μικρών διαστάσεων (τριήρεις) και η μυϊκή δύναμη των δούλων και των ζώων ήταν επαρκής για το σκοπό αυτό.

Από τη διάνοιξη της διώρυγας το 1886


Τρεις αιώνες αργότερα, το 307 π.Χ., ο Δημήτριος ο Πολιορκητής επιχείρησε να θέσει σ' εφαρμογή το ίδιο σχέδιο, αλλά εγκατέλειψε την ιδέα, όταν οι Αιγύπτιοι μηχανικοί που έφερε γι' αυτό το σκοπό τον διαβεβαίωσαν ότι η διαφορά της στάθμης του Κορινθιακού από τον Σαρωνικό ήταν τέτοια που με την τομή του Ισθμού τα νερά του Κορινθιακού που θα χύνονταν στον Σαρωνικό θα τον πλημμύριζαν, με συνέπεια την καταπόντιση της Αίγινας και των γειτονικών νησιών και ακτών.

Κατά τη ρωμαϊκή εποχή, ο Ιούλιος Καίσαρ το 44 π.Χ. και ο Καλιγούλας το 37 π.Χ. έκαναν ανάλογα σχέδια, τα οποία όμως εγκαταλείφθηκαν για πολιτικούς και στρατιωτικούς λόγους.

Στα σχέδια αυτά βασίσθηκε ο Νέρωνας, όταν αποφάσισε το 66 μ.Χ. να πραγματοποιήσει το έργο. Οι εργασίες άρχισαν το 67 μ.Χ. και από τις δυο άκρες (Κορινθιακό – Σαρωνικό), και χρησιμοποιήθηκαν τότε χιλιάδες εργάτες.

Την έναρξη των εργασιών έκανε ο ίδιος ο αυτοκράτορας, στις 28 Νοεμβρίου, δίδοντας το πρώτο χτύπημα στη γη του Ισθμού με χρυσή αξίνα.

Οι εργασίες εκσκαφής είχαν προχωρήσει σε μήκος 3.300 μ., σταμάτησαν όμως, όταν ο Νέρωνας αναγκάστηκε να γυρίσει στη Ρώμη για να αντιμετωπίσει την εξέγερση του στρατηγού Γάλβα. Τελικά, με το θάνατο του Νέρωνα -που συνέβη λίγο μετά την επιστροφή του- το έργο εγκαταλείφθηκε. Το πόσο σοβαρή και μελετημένη ήταν η προσπάθειά του αποδεικνύεται κι από το γεγονός ότι κατά την οριστική διάνοιξη της διώρυγας, στους νεότερους χρόνους, βρέθηκαν 26 δοκιμαστικά πηγάδια βάθους 10 μέτρων το καθένα και διάφοροι τάφροι της εποχής του.

Ο επόμενος που επιχείρησε να διανοίξει τη διώρυγα ήταν ο Ηρώδης ο Αττικός, αλλά οι προσπάθειες του σταμάτησαν σχεδόν αμέσως, όπως και αυτές των Βυζαντινών που ακολούθησαν. Αιώνες αργότερα, οι Ενετοί προσπάθησαν να διανοίξουν τον ισθμό ξεκινώντας, αυτή τη φορά, τις εκσκαφές από τον Κορινθιακό. Οι μεγάλες, όμως, δυσκολίες που συνάντησαν οδήγησαν και πάλι στη διακοπή των εργασιών.

Ο Ισθμός της Κορίνθου το 1907





Το τέλος της οθωμανικής κυριαρχίας βρήκε την Ελλάδα στο κατώφλι της βιομηχανικής εποχής. Οι συνθήκες ήταν πιο ευνοϊκές και ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας, προβλέποντας τη μεγάλη σημασία που θα είχε γενικότερα για την ανάπτυξη της χώρας η κατασκευή της διώρυγας, ανέθεσε τη σχετική μελέτη σε ειδικό μηχανικό.

Το κονδύλι, όμως, των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που κρίθηκε αναγκαίο σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά, πολύ περισσότερο δε να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό. Έτσι, η προσπάθεια του κυβερνήτη εγκαταλείφθηκε.

Με τη Βιομηχανική Επανάσταση του 19ου αιώνα, η τεχνολογική εξέλιξη επέτρεψε την υλοποίηση της πανάρχαιας ιδέας διόρυξης του Ισθμού. Η πραγματοποίηση του έργου κρίθηκε αναγκαία από τη μελέτη των συνθηκών του διεθνούς εμπορίου και της ναυτιλίας στη Μεσόγειο. Έτσι, άρχισε η προσπάθεια εξεύρεσης κεφαλαίων από τη διεθνή χρηματαγορά.

Η δια του Ισθμού οδός παρείχε δυο σημαντικά πλεονεκτήματα στη διεθνή ναυτιλία και κατ' επέκταση στο διεθνές εμπόριο: Ασφάλεια και Οικονομία. Η παράκαμψη των επικίνδυνων ακρωτηρίων Κάβο Μαλέα και Κάβο Ματαπά δεν θα μείωνε μόνο τους κινδύνους από ναυτικά ατυχήματα, αλλά και το κόστος μεταφοράς (ασφάλιστρα, καύσιμα, χρόνος).

Μετά τη διάνοιξη της διώρυγας του Σουέζ, η Κυβέρνηση Ζαΐμη έλαβε την απόφαση τομής του Ισθμού και το Νοέμβριο του 1869 ψήφισε το νόμο της «περί διορύξεως του Ισθμού της Κορίνθου». Με το νόμο αυτό είχε δικαίωμα να παραχωρήσει σε εταιρεία ή ιδιώτη το προνόμιο κατασκευής και εκμετάλλευσης της Διώρυγας. Το ελληνικό δημόσιο κατακύρωσε το έργο το 1881 στον στρατηγό Στέφανο Τύρρ, μαζί με το προνόμιο εκμετάλλευσης της διώρυγας για 99 χρόνια.

Τα εγκαίνια του Ισθμού της Κορίνθου



Οι εργασίες διάνοιξης ξεκίνησαν στις 23 Απριλίου 1882. Η μελέτη του έργου έγινε από τον Ούγγρο Β. Gerfer, αρχιμηχανικό της διώρυγας Φραγκίσκου στην Ουγγαρία, και ελέγχθηκε από τον μηχανικό Daujats, αρχιμηχανικό της διώρυγας του Σουέζ. Για την τελική κατάληξη έγιναν μελέτες τριών χαράξεων. Ως η πιο σωστή και οικονομική, προκρίθηκε η χάραξη που είχε εφαρμόσει ο Νέρωνας. Ύστερα, όμως, από 8 χρόνια, η εταιρεία αυτή διέκοψε τις εργασίες της -εξαιτίας της εξάντλησης όλων των κεφαλαίων της- και τελικά διαλύθηκε.

Τη συνέχιση του έργου ανέλαβε ελληνική εταιρεία με την επωνυμία «Εταιρεία της Διώρυγας της Κορίνθου» υπό τον Ανδρέα Συγγρό, που ανέθεσε την εκτέλεση των εργασιών στην εργοληπτική εταιρεία του Α. Μάτσα, η οποία και αποπεράτωσε το έργο.

Αυτό το οικονομικό τόλμημα, αυτός ο τεχνικός άθλος, με τη χρησιμοποίηση 2.500 εργατών και των τελειότερων μηχανικών μέσων της εποχής, ολοκληρώθηκε μετά 11 χρόνια. Τα εγκαίνια έγιναν με ιδιαίτερη μεγαλοπρέπεια στις 25 Ιουλίου 1893, από το Πρωθυπουργό Σωτήριο Σωτηρόπουλο.

Η διώρυγα κόβει σε ευθεία γραμμή τον Ισθμό της Κορίνθου σε μήκος 6.346 μ. Το πλάτος της στην επιφάνεια της θάλασσας είναι 24,6 μ. και στο βυθό της 21,3 μ., ενώ το βάθος της κυμαίνεται μεταξύ 7,50 έως 8 μ. Ο συνολικός όγκος των χωμάτων που εξορύχτηκαν για την κατασκευή της έφθασε τα 12 εκατομμύρια κυβικά μέτρα.





Η γεωλογική σύσταση των πρανών της Διώρυγας είναι ανομοιόμορφη, με ποικιλία γεωλογικής συστάσεως εδαφών. Μία ιδιομορφία, που κατά καιρούς είχε ως συνέπεια την κατάπτωση μεγάλων χωμάτινων όγκων και κατά συνέπεια το κλείσιμο του καναλιού.

Συνολικά, από την έναρξη λειτουργίας της έως το 1940, η Διώρυγα παρέμεινε κλειστή για διάστημα τεσσάρων χρόνων. Μεγάλη διακοπή της λειτουργίας της έγινε και το 1944, όταν οι Γερμανοί, κατά την αποχώρησή τους, ανατίναξαν τα πρανή, προκαλώντας την κατάπτωση 60.000 κυβικών μέτρων χωμάτων. Οι εργασίες εκφράξεως διήρκεσαν πέντε χρόνια (1944-1949).

Σήμερα, η Διώρυγα της Κορίνθου αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών και εξυπηρετεί περί τα 12.000 πλοία ετησίως, όλων των εθνικοτήτων.





Πηγή: sansimera.gr


http://www.enikos.gr/society/527769/i-istoria-tis-diorygas-tis-korinthou-photo

 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.447
Μεταλλεία Γραμματικού


Χθες πήγαμε με μέλος του forum στο Σέσι για ψάρια (άριστα, πολλή ζέστη), και μετά η κυρά λύσσιαξε να πάμε στο σημείο που τελείωνε η σιδηροδρομική γραμμή των μεταλλείων Γραμματικού που οδηγούσε τα σιδηρομεταλλεύματα στη θάλασσα για να επιβιβαστούν σε καράβια (το μεταλλείο σχεδόν έκλεισε πριν 100 περίπου χρόνια).

Αφού περάσαμε 4-5 χιλιόμετρα κακού χωματόδρομου με φυτευτή πέτρα, χωρίς λήψη κινητού σε πολλά σημεία, όπου ανησυχούσα πως θα σκάσει λάστιχο στο μηχανάκι και θα μας βρουν το φθινόπωρο, φτάσαμε:


IMG_20170724_193124.jpg



IMG_20170724_192833.jpg



20170724_192904.jpg


20170724_194138.jpg



IMG_20170724_192846.jpg
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.346
Reaction score
74.447
Τα πάντα είναι καταπατημένα. Η μία άκρη του πέτρινου τούνελ, του οποίου δεν καταλαβαίνω το λόγο ύπαρξης αφού το μήκος του είναι μόνο 80-100 μέτρα, είναι αποθήκη στάνης και η άλλη κατοικία( ; ).
Χρησιμοποιούν τα υλικά απο το ντόκο για την κατασκευή των σπιτιών και την επέκταση των οικοπέδων...

IMG_20170724_193005.jpg



IMG_20170724_193025.jpg


20170724_193136.jpg
 





Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.411
Reaction score
50.377
Η θρυλική φωτογραφία του Αϊνστάιν με την γλώσσα έξω πουλήθηκε 125.000 δολάρια

Η πιο χαριτωμένη και ίσως η πιο διάσημη φωτογραφία τού ‘Αλμπερτ Αϊνστάιν, στην οποία βγάζει έξω τη γλώσσα του, πουλήθηκε αντί 125.000 δολαρίων σε δημοπρασία στις ΗΠΑ. Η πρωτότυπη εμβληματική φωτογραφία -μία από τις πιο αξιομνημόνευτες για νομπελίστα και γενικότερα για διασημότητα τέτοιου βεληνεκούς- δημοπρατήθηκε από τον οίκο Nate Sanders του Λος ‘Αντζελες και αποκτήθηκε από αγοραστή που κράτησε την ανωνυμία του. Η φωτογραφία είχε τραβηχτεί στις 14 Μαρτίου 1951, στη διάρκεια του πάρτι γενεθλίων για τα 72 χρόνια του μεγάλου φυσικού, το οποίο είχε γίνει στο Πανεπιστήμιο Πρίνστον.



Μια ομάδα φωτογράφων προσπάθησαν να πείσουν τον Αϊνστάιν να ποζάρει για μια φωτογραφία, καθώς έφευγε από το πάρτι, και αυτός τους «αποζημίωσε» με μια αστεία πόζα. Την φωτογραφία τράβηξε ο φωτογράφος ‘Αρθουρ Σας του πρακτορείου ειδήσεων UPI. Ο ίδιος ο Αϊνστάιν αγαπούσε πολύ την αστεία φωτογραφία του και είχε ζητήσει από το UPI να του δώσει εννέα αντίγραφά της για να τα χαρίσει ως κάρτες σε φίλους του. Συνήθως στη φωτογραφία που αναδημοσιεύεται μέχρι σήμερα, φαίνεται μόνο το πρόσωπο του Αϊνστάιν, όμως στην πρωτότυπη που δημοπρατήθηκε, ο Αϊνστάιν συνοδεύεται από τον συνάδελφό του στο Πρίνστον καθηγητή Φρανκ Έιντελοτ και τη σύζυγό του Μαρί Ζανέτ. Η δημοπρατημένη φωτογραφία είναι μάλιστα υπογεγραμμένη από τον Αϊνστάιν.



Οτιδήποτε ανήκε στον «πατέρα» της θεωρίας της σχετικότητας, «πιάνει» μεγάλα ποσά στις κατά καιρούς δημοπρασίες. Ενδεικτικά, νωρίτερα φέτος, κάποιος έδωσε σχεδόν 54.000 δολάρια για να αποκτήσει μια επιστολή του Αϊνστάιν του 1953, ενώ μια Βίβλος που έφερε την υπογραφή του, πουλήθηκε αντί 68.500 δολαρίων το 2013. Το ρεκόρ μάλλον κατέχει η λεγόμενη «επιστολή του Θεού», όπου ο Αϊνστάιν εκθέτει τις θρησκευτικές απόψεις του χαρακτηρίζοντας «παιδιάστικη» την πίστη σε ένα Θεό, και η οποία πουλήθηκε για πάνω από τρία εκατομμύρια δολάρια σε ηλεκτρονική δημοπρασία του eBay το 2012.
 






Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.411
Reaction score
50.377
Εντυπωσιακά σπίτια που επιπλέουν στο νερό!

Πολυτελείς, πρωτότυπες κατοικίες κατασκευάζονται ανά τον κόσμο με έναν μόνο σκοπό: Να ικανοποιήσουν το όνειρο που έχουν πολλοί άνθρωποι για διαμονή στο νερό. Πλωτά σπίτι με ιδιαίτερο design κερδίζουν τις εντυπώσεις όχι μόνο των ιδιοκτητών τους αλλά και όσων τα βλέπουν ή τα επισκέπτονται. Σε διάφορες λίμνες, θάλασσες, ποτάμια ή ακόμα και ωκεανούς ένα πλωτό παλάτι είναι έτοιμο να σας ταξιδέψει σε ονειρεμένους χώρους…

Exbury Egg

The Fennell Residence

Floating Penthouse

WHY Floating Home

Steeltec37

The Floatwing

The Citadel

Muskoka Floating Cabin

House On Water

Villa Näckros








- και από πικάπ τι γίνεται ; . . . o_O
 

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.411
Reaction score
50.377
Εσύ ξέρεις τι σημαίνουν οι ονομασίες αυτών των κρατών;


Όλοι ξέρουμε την Αυστραλία, την Αργεντινή, την Ουρουγουάη, την Κορέα, το Βιετνάμ, το Χονγκ Κονγκ και άλλα κράτη ή γνωστές τοποθεσίες, όπως το Αλκατράζ. Όμως, από πού πήραν την ονομασία τους και τι σημαίνει αυτή;

Διαβάστε τι σημαίνει το κάθε όνομα διάφορων κρατών ή τοποθεσιών:

Γουιάνα σημαίνει η χώρα με τα πολλά νερά.

Αλκατράζ σημαίνει το «Νησί των Πελεκάνων».

Αργεντινή σημαίνει «Ασημένια Χώρα».

Αυστραλία σημαίνει η «Χώρα του Νότου».

Γροιλανδία σημαίνει "Πράσινη Χώρα".

Παραγουάη σημαίνει «Γεννημένος απ’ το νερό».

Μπανγκόκ σημαίνει «Χωριό που βρίσκεται δίπλα σε ρυάκι».

Ουρουγουάη σημαίνει "Ποτάμι των Ζωγραφιστών Πουλιών".

Χονγκ Κονγκ σημαίνει "Ευωδιαστός Πορθμός".

Ισλανδία σημαίνει Χώρα των Πάγων.

Κορέα σημαίνει "Χώρα της Πρωινής Ηρεμίας".

Φερόες Νήσοι σημαίνει "Νήσοι των Προβάτων".

Βιετνάμ σημαίνει "Κράτος του Νότου".

Τελ Αβίβ σημαίνει "Λόφος της Άνοιξης".



http://www.enikos.gr/international/529457/esy-xereis-ti-simainoun-oi-onomasies-afton-ton-kraton














- και προσθέτω . . .

- Νορβηγία ( nor-way ) = o δρόμος προς τον βορά
- Φινλανδία ( fin-land ) = η τελευταία γή

. . . άραγε οι αντάρτες να προέρχονται από την ΑΝΤΑΡκΤΙΚΗ ; . . . :whistling:
 
Last edited:

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
77.410
Reaction score
94.013
Προβλέπω το νούμερο 1 σε λίγο καιρό.

Τώρα είναι είναι στη 5η θέση νομίζω με 2.487.805.024 προβολές, σε έξι μόλις μήνες που υπάρχει στο YouTube!

Σήμερα πέρασε στη 1η θέση με πάνω από 3.000.000.000!
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.318
Μηνύματα
2.858.378
Members
37.894
Νεότερο μέλος
tassos249
Top