Διερεύνηση τρόπου ανάγνωσης του CD

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Ψάχνω και διαβάζω διάφορα μπας και καταλάβω τι γίνεται μέσα στο CD κατά την ανάγνωση του δίσκου.
Ακρη δεν έβγαλα ακόμα, αλλά κατέληξα σε κάποια συμπεράσματα τα οποία είναι ενδιαφέροντα.
Δε ξέρω αν κατάλαβα λάθος ή αν είναι ακόμα πιο πολύπλοκα τα πράγματα.
Τα βάζω κάτω, να δούμε αν κάνω λάθος, αν ξέρει κανείς κάτι παραπάνω ή αν μπορεί να βρεθεί κάτι διαφορετικό επί του θέματος.

Με τα σημερινά PC και το σύγχρονο software είναι επιτέλους πραγματικότητα το DAE χωρίς λάθη. Το διαπίστωσα με ανάλογα πειράματα.

Εκανα όμως κι ένα άλλο πείραμα ακόμα πιο απλό και τα αποτελέσματα δε μπορώ να τα εξηγήσω ακόμα με βεβαιότητα.
Εχω ένα audio CD image στο σκληρό δίσκο το οποίο "έκαψα" σε 5 διαφορετικής μάρκας-χρώματος CDR. Τα 5 αντίγραφα τα έκανα DAE στο σκληρό και σύγκριση με το αρχικό image και διαπίστωσα πως δεν υπήρχε ούτε 1 σφάλμα.

Η εγγραφή έγινε και στα 5 CDR με χ8 ταχύτητα. Χρησιμοποιήθηκε EAC για όλες τις διαδικασίες, με ρύθμιση του offset και όλων των παραμέτρων του προγράμματος. Για δοκιμή "έκαψα" κι ένα ακόμα CDR σε χ48 ταχύτητα εγγραφής, και τα αποτελέσματα ήταν ίδια, ούτε 1 σφάλμα.

Ως εδώ ΤΕΛΕΙΑ. Η σύγκριση bit προς bit μας βεβαιώνει για το αλάνθαστο της διαδικασίας.

Το πρόβλημα είναι στην ακρόαση, τα 5 αντίγραφα ακούγονται διαφορετικά, και μάλιστα με "αναλογική" διαφορά μεταξύ τους, και σταθερή σε διαφορετικά συστήματα αναπαραγωγής. Εκανα δοκιμή σε 3 διαφορετικά σετάπ, οι διαφορές ήταν ακουστές και μάλιστα σαφέστατες. Και από μένα και από τους ανυποψίαστους ιδιοκτήτες των συστημάτων.

Επίσης σαφώς χειρότερα ακούγεται το αντίγραφο που γράφτηκε σε 48πλή ταχύτητα...

Καμιά ιδέα?

Ισως να βοηθήσει αν δούμε το πως γίνεται η εγγραφή σε ένα CD.

Ψάχνοντας, βρήκα τα εξής: Καταρχήν κάθε "σκαλοπάτι" ή "σκάψιμο" ή "τρύπημα" ή "αλλαγή πόλωσης" ή ό,τι άλλο γίνεται στην επιφάνεια του εγράψιμου ή επανεγγράψιμου CD (γίνονται πολλά και διαφορετικά μεταξύ τους πράγματα, όσο απίστευτο κι αν ακούγεται) δεν μεταφράζεται σε "1" ή σε "0". Αν πχ στέλνει τη δέσμη laser δεξιά και μετά αριστερά λόγω διαφορετικής αντανάκλασης, τα δεξιά δε μεταφράζονται σε "1" και τα αριστερά σε "0".

Κάθε αλλαγή στην ανάγνωση του laser μεταφράζεται σε αλλαγή της σειράς συνεχιζόμενων "1" σε "0" ή συνεχιζόμενων "0" σε "1". Φυσικά μπορεί να υπάρχει μόνο ένα "1" και μετά μόνο ένα "0", κι όχι σειρά από πολλά "1" μαζί, αλλά αυτό είναι πραγματικά πολύ σπάνιο. Δηλαδή αν έχουμε ένα "σκαλοπάτι" εδώ κι ένα άλλο μετά 10 δευτερόλεπτα, θα έχουμε για 10 δευτερόλεπτα άσσους ή μηδενικά. Το "σκαλοπάτι" σηματοδοτεί την αλλαγή ψηφίου.

Η εγγραφή στο μέσο περιέχει τις αλλαγές στα ψηφία, όχι τα ψηφία αυτά καθ'εαυτά.

Το ίδιο ισχύει και στο wav στο σκληρό μας. Υπάρχει άλλος τρόπος που συγκεκριμενοποιεί το χρόνο βάσει του οποίου ορίζεται ο αριθμός των "1", και κάπου εκεί μπαίνει η ακρίβεια ρολογιού και το τζίτερ (ή έστω μιας μορφής τζίτερ), αλλά θα το δούμε αργότερα αυτό, το οποίο έχει σχέση με κάρτα ήχουμ ρολόι που χρησιμοποιείται, τρόπος και πρωτόκολλο εξόδου, κλπ κλπ κλπ.

Το μήκος λέξης και οι πληροφορίες start bit και stop bit (οι οποίες δεν υπάρχουν στο AES/EBU) σηματοδοτούν το τεμάχισμα της σειράς των συνεχόμενων ψηφίων σε αναγνωρίσημες από το DAC έννοιες.

Το σφάλμα λοιπόν που πιθανά δημιουργείται είναι σφάλμα έναρξης ή τέλους μιας σειράς ψηφίων. Σφάλμα χρονισμού που μεταφράζεται σε σφάλμα ψηφίων ΜΟΝΟ μέσα στο DAC.

Aς προσπαθήσω να το απλοποιήσω σε ένα παράδειγμα.
έστω η εξής 3 λέξεις:

111111111000000001111111
111111111111111111111111
111111111000000000000000

Εχουμε 3 αλλαγές από "1" σε "0", άρα στο CD υπάρχουν 3 "σκαψίματα" για τις λέξεις αυτές.

Αν υπάρξει 1 σφάλμα ανάγνωσης, δηλαδή χαλάσει το 1ο σημείο εναλλαγής ψηφίων, το αποτέλεσμα μέσα στο DAC θα είναι ως εξής:

111111111111111110000000
000000000000000000000000
000000000111111111111111

Καλημέρα σας δηλαδή, είναι το σημείο που κάνει "τσατ" και "κλικ" και τα συναφή. Σε κάποια φάση επεμβαίνει κάποιος μηχανισμός διόρθωσης και αφού χαθεί μια αλληλουχία λέξεων ξαναπάει στο σωστό η αναπαραγωγή.
Αυτό το σφάλμα δε γίνεται εύκολα όμως, υπάρχουν αρκετές δικλείδες ασφαλείας και πολλοί τρόποι ελέγχου και διόρθωσης.

Τι γίνεται και ακούγεται διαφορετικά όμως? Τι είναι αυτά που λένε κάποιοι για το ότι δεν υπάρχει σαφές 1 αλλά υπάρχει 0,3 και 0,7?

Αυτό αφορά το σημείο μετάβασης από ένα αριθμό σε ένα άλλο, αφορά δηλαδή το αναγνώσιμο "σκαλοπάτι" πάνω στο CD. Αν αυτό το σκάψιμο έχει απότομα χείλη ή ομαλά. Αν έχει απότομα τότε ορίζει σε συγκεκριμένη χρονική στιγμή τη μεταβολή ψηφίου (το σε ποιά χρονική στιγμή ακριβώς το ορίζει, ορίζει το τζίτερ εγγραφής), αν όμως η μεταβολή δε γίνεται ακαριαία (τώρα περνάμε στην πεζή πραγματικότητα) αλλά είναι πχ ένα σκαλοπάτι με πλευρές που σχηματίζουν γωνία 70 μοιρών με την επιφάνεια (το 90 θα ήταν το θεωρητικά τέλειο), σε ποιό ακριβώς χρονικό σημείο θα μεταφραστεί η αλλαγή ψηφίου κατά τη διάρκεια περιστροφής του μέσου και ανάγνωσης της πλευράς του "σκαλοπατιού"? Η διαφορά στην ταχύτητα ανάγνωσης μπορεί να μεταβάλλει τη "γωνία" πχ στο συγκεκριμένο σκαλοπάτι και από 80 μοίρες σε χαμηλή ταχύτητα εγγραφής να το κάνει 40 μοίρες???? Και σιγά σιγά ίσως μιλάμε για το τζίτερ ανάγνωσης, σε συνδυασμό με το ρολόι του μηχανισμού ανάγνωσης πάντα, το οποίο σηματοδοτεί την έναρξη των λέξεων.

Ετσι, ένα μικρό "παίξιμο" στο "σκαλοπάτι" πάνω στο μέσο (CD) θα μετατρέψει τις λέξεις ως εξής:

Από έτσι:
111111111000000001111111
111111111111111111111111
111111111000000000000000

Θα γίνει έτσι:

111111000000000000001111
111111111111111111111111
111111111111111111110000

Αυτές οι δυό εντελώς διαφορετικές ακολουθίες ψηφίων, σαν ανάγνωση με DAE θα δώσουν ΑΚΡΙΒΩΣ το ίδιο αποτέλεσμα, 3 αλλαγές.

Αν κάπου κάνω λάθος, ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΟΛΥ διορθώστε με να τα μάθω σωστά...
Ευχαριστώ για το χρόνο σας....
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Για να μπερδευτεί ακόμα περισσότερο το θέμα, κάθε άδειο CDR στην πραγματικότητα δεν είναι άδειο, αλλά έχει ένα σωρό προ-σκαμμένα σκαλοπάτια, τα οποία οριοθετούν το ίδιο το μέσο και είναι απαραίτητα.

Τα διαφορετικής μάρκας CDR όμως έχουν διαφορετικά "σκαλοπάτια" μεταξύτους, και στην ποσότητα και στην ποιότητα αυτών.

Ολα αυτά τα "σκαλοπάτια" μπορούν να μπερδέψουν το προς εγγραφή σήμα ΜΟΝΟ αν αυτό είναι audio.

καλό? :lol: :lol: :lol: :lol:
 


xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.758
Reaction score
83.593
Να προσθέσω ότι η βασική διαφορά των CD-Rs από τα CDs που αγοράζουμε στα δισκοπωλεία είναι ότι δεν έχουν "σκαλοπάτια". Αυτά υπάρχουν μόνο στα πρεσαριστά CDs.
Όταν "γράφουμε" σε CD-Rs ουσιαστικά το laser αλλάζει την "κατάσταση" του υλικού επίστρωσης, ώστε να μεταβάλλεται ο τρόπος που αντανακλάται το φως.

CD-Rs and CD-RWs don't have "pits" in the same sense as pressed CDs. If the material were burned away, you'd get a distinct odor from your CD recorder as the combustion by-products escaped. If the burned material were trapped in the CD, it would probably rupture the lacquer coat (converting solid matter to gaseous form rapidly is commonly known as "exploding").

It's not accurate to describe a recorded CD as having "deep" or "shallow" pits, because it doesn't have pits at all. The organic dye or phase-change film changes state in a way that affects how light is reflected. The result in a CD player is the same, though the peak reflectivity may be different. You will get different results from different read heads though, e.g. DVD players have trouble reading CD-Rs, but rarely have problems with CD-RWs and pressed CDs.

Incidentally, it's not desirable to have "deeper" pits in a pressed CD. The depth of the pit is chosen to cause a 1/2 phase difference in the reflected light. If the pit were shallower or deeper, the effect would be lost.


Πηγή:

http://www.cdrfaq.org
 

Μηνύματα
709
Reaction score
10
Αγαπητέ costas
Τα υπεραπλούστευσες, όλα...
Έχεις δίκιο ότι σε φυσικό επίπεδο χρησιμοποιεί NRZI κωδικοποίηση αλλά από εκεί και πέρα
αναλαμβάνουν μία σειρά από μηχανισμούς να αποτρέψουν το κακό που περιγράφεις στην περίπτωση
σφάλματος στην ανάγνωση.
Ένας αναλαμβάνει να μην έχεις πολλά συνεχόμενα 0 ή 1.
Άλλος αναλαμβάνει να ανακατέψει τα δεδομένα ώστε αν υπάρχει γρατζουνιά για παράδειγμα να μην
καταστρέφονται συνεχόμενα δείγματα.
Τρίτος φτιάχνει bit ισοτιμίας για τον εντοπισμό/διόρθωση λαθών.
Αν τώρα όλα πάνε στραβά...
πρέπει κάτι να κάνει το player για να παίξει στη θέση του λάθους/μή ανάγνωσης.
Εκεί ακούγονται πλέον τα προβλήματα.
Σημείωση (έχει ξαναγραφτεί), δεν χρησιμοποιούν όλοι οι κατασκευαστές (ακόμα και οι hi-end-less-doulema)
όλες τις δυνατότητες διόρθωσης λαθών που παρέχει το μέσο (και πλέον δεν υπάρχει δικαιολογία - το κόστος είναι μηδενικό)
Το EAC είναι πιο έξυπνο?
Στις περισσότερες περιπτώσεις δίνει άψογο αποτέλεσμα σε χρόνο λιγότερο από ότι να παίξει κανονικά το CD.
Βάλτε μια μεγάλη μνήμη για buffer και στείλτε το αποτέλεσμα σε ένα DAC αντί για το δίσκο...
ορίστε το τέλειο transport (και μην ακούσω για δυσκολία χρονισμού δειγμάτων στα 44.1KHz)
Πιο πολλές λεπτομέρειες δεν προλαβαίνω, αλλά θα βρεις αν ψάξεις στο δίκτυο και έχεις υπομονή να διαβάσεις.
Μπορώ να σου πω και βιβλία για τηλεπικοινωνίες που περιγράφουν αναλυτικά όλους αυτούς
τους μηχανισμούς - γιατί ναι το CD είναι ένα τηλεπικοινωνιακό σύστημα!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Μα δε μιλάω για απώλεια δεδομένων, θεωρώ ότι τέτοιο πράγμα παύει να υφίσταται πια. Γι'αυτό "Τα υπεραπλούστευσες, όλα..."...

Αυτό που προσπαθώ να διευκρινήσω είναι αν η απώλεια χρονισμού (σε οποιοδήποτε σημείο της ανάγνωσης-εγγραφής-μεταφοράς των δεδομένων) επιφέρει τελικά αλλοιώσεις data στο DAC με τον ένα ή τον άλλο τρόπο.

Κι έτσι να εξηγήσω την ακουστή διαφορά των διαφορετικών μέσων, αλλά και τα σενάρια εξαιρετικής προσήλωσης στην ακρίβεια ρυθμού ανάγνωσης και μετάδοσης των δεδομένων (στο χρόνο) ακόμα και στο memory player....
Ακόμα κι ο σκληρός ή η μνήμη έχουν αυτά τα προβλήματα, σε άλλο βαθμό βέβαια το καθένα, με τη μνήμη να δείχνει πως υπερέχει αισθητά.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.758
Reaction score
83.593
Περί των διαφορών μεταξύ των καλών και κακών media που μπορεί να επηρεάσουν την εγγραφή και την αναπαραγωγή:

“Good” vs. “Bad” media

There are many factors that differentiate good quality CD-R media from poor quality media. One factor is the flatness of the disc. You want to know that your media is the flattest in the industry. Another factor is equal weight distribution around the disc. A disc that is uneven in weight will wobble while it spins in the burner and the reader. That will make for a poorly burned disc. Another factor is amount and consistency of the dye on the bottom of the disc. If the CD-R has too much or too little dye, the burning process will be affected and consequently, so will the reading process. These guidelines are key in determining the quality of a CD-R disc.


http://www.microboards.com/article.php/20050217102554470


Επίσης μερικά έμμεσα συμπληρωματικά στοιχεία από το site του Paranoia audio extraction software:

http://xiph.org/paranoia/faq.html#play
 

Μηνύματα
709
Reaction score
10
costas EAR said:
Aς προσπαθήσω να το απλοποιήσω σε ένα παράδειγμα.
έστω η εξής 3 λέξεις:

111111111000000001111111
111111111111111111111111
111111111000000000000000

Εχουμε 3 αλλαγές από "1" σε "0", άρα στο CD υπάρχουν 3 "σκαψίματα" για τις λέξεις αυτές.

Αν υπάρξει 1 σφάλμα ανάγνωσης, δηλαδή χαλάσει το 1ο σημείο εναλλαγής ψηφίων, το αποτέλεσμα μέσα στο DAC θα είναι ως εξής:

111111111111111110000000
000000000000000000000000
000000000111111111111111
Τώρα που διάβασα καλύτερα αυτά που έγραψες, νομίζω ότι έχεις καταλάβει κάτι τελείως ανάποδα...
Η κωδικοποίηση κατά NRZI που χρησιμοποιείται για την αποθήκευση των δεδομένων πάνω στην επιφάνεια
του CD δουλεύει ως εξής:
όποτε στην λέξη του PCM υπάρχει άσσος, στο μέσο (επιφάνεια CD) έχουμε μεταβολή,
όποτε συναντούμε 0 στην λέξη δεν αλλάζουμε κατάσταση.
Δηλαδή σε συνεχόμενα 1 στην λέξη PCM, στο CD θα έχουμε "σκαμπανεβάσματα" και
σε συνεχόμενα 0 στη λέξη, θα παραμένουμε είτε σε "λόφο" είτε σε "κοιλάδα".
Υπάρχει όμως και ένα σύστημα που φροντίζει να μην έχουμε πολλά συνεχόμενα 0
για να μην χάνεται ο συγχρονισμός και ονομάζεται Eight-to-Fourteen Modulation (EFM).

Από εκεί και πέρα ΑΝ όλα πάνε καλά κατά την ανάγνωση θεωρώ Απαράδεκτο να συζητάμε για ζητήματα
χρονισμού σε μνήμες,buffers, bus κλπ μέχρι το DAC γιατί πολύ απλά εδώ και πολλά χρόνια
υπάρχουν συστήματα που δουλεύουν σε πολλαπλάσιες ταχύτητες και αποστάσεις
με πολύ πιο αυστηρά όρια χρονισμού.

Τα περισσότερα προβλήματα όμως γίνονται στην ανάγνωση του δίσκου, είτε το θέλουμε, είτε όχι.
Εκεί είναι ο αδύναμος κρίκος και εκεί παίζει ρόλο η μάρκα του CDR και τι χρωστικές και
ανακλαστική επιφάνεια έχει και αν γράφτηκε γρήγορα ή αργά.
Γιατί όταν το σούπερ-ντούπερ CD player έχει έναν μηχανισμό ανάγνωσης που διαβάζει σε μονή
ταχύτητα και με όχι καλή διακριτική ικανότητα για να ξεχωρίζει και τα pit που πέφτουν εκτός
προδιαγραφών (τα προβλήματα με τα σκαλοπάτια που αναφέρεις) και με αδύναμο laser και
δέκτη, τότε δεν χρονίζει σωστά, υπάρχει πρόβλημα και δεν το σώζει τίποτα.
Αλλά λύσεις υπάρχουν και το βλέπεις με το πρόγραμμα EAC και τα πάμφθηνα drives για PC.

Αν τα bits εξαχθούν σωστά από το CD και μπουν σε buffer μετά τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά . + -
Δεν μπορούμε στο έτος 2006 να χρονίζουμε το σύστημα με το ρυθμό ανάγνωσης του δίσκου!

Τέλος σύμφωνα με το παραπάνω ελπίζω να φαίνεται ότι δεν γίνονται αυτά τα τραγικά λάθη με ολόκληρες
σειρές από bit λάθος μόνο με ένα λάθος κατά την ανάγνωση, όπως περιέγραψες στο παράδειγμά σου.

Για το ζήτημα του jitter που είναι κάτι διαφορετικό (αν και κοντά στα όσα αναφέρουμε εδώ),
κάποια στιγμή ο RDoherty είχε δείξει ένα ενδιαφέρον διάγραμμα, για ένα από τα σημεία
ενός μουσικού σήματος που μπορούν να επηρεαστούν.
Αλλά θα ξαναπώ ότι ασχολούμαστε με πολύ μικρές συχνότητες για να κάνει κανείς ζήτημα
την δυσκολία χρονισμού, τότε όσοι ασχολούνταν με την εικόνα θα έπρεπε να κάνουν χαρακίρι.

Ώρα για ύπνο.
 

Μηνύματα
5.581
Reaction score
297
Η μετατροπή των 8-μπιτων bytes σε 14-μπιτα γίνεται με βάση τον παρακάτω πίνακα:
http://www.physics.udel.edu/wwwusers/watson/scen103/efm.html
Οι στήλες δείχνουν κατά σειράν τη δεκαδική αξία του byte (0-255), τη δεκαεξαδική, τη δυαδική και την EFM.
Όπως φαίνεται, συνεχόμενα 1 απαγορεύονται, ενώ πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον δύο (μέγιστο: δέκα) 0 ανάμεσα σε δύο 1.
Επίσης χρησιμοποιούνται άλλα τρία μπιτ ανάμεσα στα 14μπιτα bytes, σύνολο 17 bits για 8 bit πληροφορίας.
http://en.wikipedia.org/wiki/Eight-to-Fourteen_Modulation
O αλγόριθμος Reed-Solomon, που δουλεύει σε τετραδικό σύστημα αν δεν κάνω λάθος, προσθέτει ένα parity bit σε κάθε byte και μετά κατανέμει το byte με τα bits του μακριά το ένα από το άλλο, ενώ ταυτόχρονα διασπείρει τα bytes έτσι ώστε να μην βρίσκονται το ένα δίπλα στο άλλο. Συνεπώς μια γρατζουνιά εξαλείφει πληροφορία που κανονικά "ανήκει" σε πολλά διαφορετικά σημεία του δίσκου, δημιουργώντας μόνο διορθώσιμα λάθη σε αυτά. Έτσι καταφέρνει να διορθώνει πλήρως μέχρι και 3500 "χαλασμένα" bytes στη σειρά, που αντιστοιχούν σε 2.4 mm καταστροφής της επιφάνειας του δίσκου.
http://en.wikipedia.org/wiki/Reed-Solomon
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
sp502 said:
Τώρα που διάβασα καλύτερα αυτά που έγραψες, νομίζω ότι έχεις καταλάβει κάτι τελείως ανάποδα...
:lol: :lol: :lol: Χαίρομαι που το διάβασες καλύτερα λοιπόν!

sp502 said:
Δηλαδή σε συνεχόμενα 1 στην λέξη PCM, στο CD θα έχουμε "σκαμπανεβάσματα"
Τελικά δεν νομίζω να υπάρχουν συνεχιζόμενα "1", υποχρεωτικά τουλάχοστον ένα "0" θα είναι ανάμεσά τους, και απ'ότι βλέπω έχς δέκα "0" μπορούν να είναι μαζεμένα. Σωστά?

sp502 said:
Αλλά λύσεις υπάρχουν και το βλέπεις με το πρόγραμμα EAC και τα πάμφθηνα drives για PC.
Δεν με πείθει καθόλου το σκεπτικό σου. Αν ήταν έτσι, τότε όλα τα cd-players που έχουν ένα cd-rom μέσα, θα δουλεύανε τέλεια, αλλά δεν είναι έτσι. Ακόμα και τα meridian που κατά παράδοση έτσι δουλεύουν, μόνο τέλεια δεν είναι και βγάζουν πολύ μεγάλες διαφορές σε διαφορετικά μέσα (CDR), διαπιστωμένα...

sp502 said:
Τέλος σύμφωνα με το παραπάνω ελπίζω να φαίνεται ότι δεν γίνονται αυτά τα τραγικά λάθη με ολόκληρες
σειρές από bit λάθος μόνο με ένα λάθος κατά την ανάγνωση, όπως περιέγραψες στο παράδειγμά σου.
Ας το δούμε λίγο περισσότερο αυτό.
Μήπως γίνονται σειρές λαθών από ένα μόνο λάθος ανάγνωσης?
πχ η εξής ακολουθία:

10001000100000 το οποίο μεταφράζεται σε 00000011
η οποία περιέχει 3 "σκαλοπάτια", για τα υπάρχοντα "1".
Αν χαθεί ένα από τα 3 "σκαλοπάτια", μπορούμε να έχουμε τα εξής αποτελέσματα:
00001000100000 το οποίο μεταφράζεται σε 00100010
10000000100000 το οποίο μεταφράζεται σε 00010000
10001000000000 το οποίο μεταφράζεται σε κάτι άλλο...

Θεωρητικά αν χαθεί ένα "1" και βρεθούν ξαφνικά πάνω από 10 "0" μαζεμένα, οι αλγόριθμοι διόρθωσης θα βάλουν κάπου ανάμεσα ένα "1", αλλά που θα μπει αυτό? Υποθέτω θα μπει στο σωστό σημείο, σωστά?

Ξέρω τη δυνατότητα πλήρους διόρθωσης μιας τρύπας στο CD με διάμετρο 2,4mm, γι'αυτό και λέω ότι δε με ενδιαφέρουν τα σφάλματα ανάγνωσης ή τα σφάλματα κατά την εγγραφή που είναι πια μηδενικά.

Αυτό που ενδιαφέρει να ανακαλύψουμε είναι η διαφορά που κάνον τα σφάλματα χρονισμού.
έστω και θεωρητικά μόνο.
Καμιά ιδέα?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.411
Reaction score
125.600
Στην περίπτωση που το image των CD είναι το ίδιο, άρα έχουμε την ίδια ποσότητα από "1", το μόνο που μπορεί να διαφέρει είναι ο αριθμός στη σειρά των "0".

Γίνεται να έχουμε εκεί μεταβολή?
Εξηγείται με την ανακρίβεια του "σκαλίσματος" πάνω στο CD?
Eξηγείται με την ανακρίβεια περιστροφής του CD?
Εξηγείται με τη μη σταθερή μεταφορά δεδομένων ("1") στο πεδίο του χρόνου?

Για να έχουμε ένα CD image στο σκληρό ή στη μνήμη, πρώτα πρέπει να διαβάσουμε το CD, υπάρχει τρόπος να είναι διαφορετικό το περιεχόμενο της πληροφορίας ήχου με σταθερό αριθμό "1" άρα με πανομοιότυπα image?

Με την μη σταθερή μετάδοση των "1" μπορεί να διαφοροποιέιται ο αριθμός των συνεχιζόμενων "0"? Αυτό μπορεί να γίνει και στην μεταφορά από τη μνήμη ή το σκληρό ή ακόμα και το καλώδιο?

Σε ποιό σημείο έρχεται και δίνει παλμούς χρονισμού το ρολόι και πως βελτιώνει την κατάσταση ένα ρολόι ακριβείας?

Αν είναι λάθος διαβασμένο το αρχικό image υπάρχει τρόπος να επανέλθει στο σωστό?

Εχω πολλές απορίες, ε? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 

GF

Μηνύματα
941
Reaction score
27
Goto next step!
http://www.digital-recordings.com/ded_pro/ded.html

Some of the uses of DEDpro
continuous monitoring of data errors from CD/DVD players, DAT recorders and other digital audio sources
continuous monitoring of digital link from CD/DVD players, DAT recorders and other digital audio sources
early failure-warning system for CD/DVD players, DAT recorders and other digital audio sources
evaluation of CD / DVD players quality, reliability and durability (with CD-CHECK)
improve and maintain top CD / DVD player and DAT recorder performance
save the laser lens and heads - check if cleaning is really needed
evaluate effectiveness and safety of sound-enhancing devices
verification of recorded and blank recording media (CDs, CD-Rs, CD-RWs, DATs)
 

GF

Μηνύματα
941
Reaction score
27
Το jitter "αποκαλυπτεται" στο τελος. Την στιγμη δηλαδη που γινεται η μετατροπη απο ψηφιακο σε αναλογικο. Στο DAC.
Εκει πρεπει να ειναι οσο το δυνατον χαμηλοτερο. Εκει εχει νοημα το σουπερ ακριβειας clock!
 


GF

Μηνύματα
941
Reaction score
27
Maximum sampling frequency is 48 kHz. Που σημαινει οτι μπορεις να το βαλεις μονο στην εξοδο του CDp και οχι μετα τα upsamplings!
 







Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.622
Μηνύματα
2.868.422
Members
37.941
Νεότερο μέλος
mdim051
Top