Παραθέτω και κάποιες άλλες πληροφορίες που βρήκα για τον βραχίονα απο τον Βαγγέλη Λαζάρου.
Ο ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ
Ίσως το πιο δύσκολο εξάρτημα-μέλος ενός πικ-άπ να είναι ο βραχίονας .Εκεί ή τα παίρνεις όλα ή τα χάνεις! Ο βραχίονας της P.A.M labs (model IV χρησιμοποιεί σα βάση τον γνωστό Rega . Όμως πρόκειται για βαρέου τύπου τροποποίηση που καταλήγει να δείχνει ότι δεν έχει καμία σχέση με έναν Rega. Το arm tube έχει υποστεί ειδική επεξεργασία, έχει αφαιρεθεί μάζα σε επιλεγμένα σημεία του και αντίστοιχα έχει προστεθεί άλλη ως απόσβεση Με αυτό το τρόπο πλέον μπορούν με περισσότερη άνεση να τοποθετηθούν περισσότερες κεφαλές και όλες τους αποδίδουν ακόμα καλύτερα. Τα τέσσερα ρουλεμάν στο κάθετο και στον οριζόντιο άξονα έχουν αλλαχθεί από ABEC 3 ή ABEC 5 σε ABEC 7 ή ABEC 9 ειδικών
Προδιαγραφών παραγγελία της P.A.M labs στην Ιαπωνική ΝΜΒ. Το απαίσιο σύστημα antiscating που τελικά εμπόδιζε την κίνηση και δεν ήταν αξιόπιστο , έχει φύγει και τη θέση του έχει πάρει σύστημα με βαρίδι που είναι σαφέστατα καλύτερο. Επίσης έχει φύγει και το «περίεργο» ομοκεντρικό έλασμα που μικρορυθμίζουμε το βάρος στα δεξιά του pivot και στο κενό επ’ευκαιρία έχει μπει ειδικό λαστιχάκι απόσβεσης . Το έλασμα αυτό (δεν υπάρχει στον RB 250) , επεμβαίνει ΠΑΝΤΑ στη κάθετη κίνηση του βραχίονα και συντονίζει στη περιοχή των μεσουψηλών συχνοτήτων! Πολύ χάλια δηλαδή...
Το σύστημα βαρίδι είναι πολύ προχωρημένο με συνδυασμό μέταλλου και ακρυλικού και με σωστή γωνία και επίπεδο εφαρμογής σε σχέση με την βελόνα , κάνει το βραχίονα πιο ελεύθερο και πιο ταχύ, ενώ ταυτόχρονα δίνει και απόσβεση στην όλη μάζα, ενεργή και στατική.
Επίσης σε πολλά σημεία που δεν φαίνονται με το μάτι, υπάρχουν μικροεπεμβάσεις
Ώστε να εξισορροπηθούν με ακρίβεια οι μικρές μάζες και να μην υπάρχουν διαφορές στη παραγωγή. Να σας πω ότι οι original Rega μεταξύ τους παρουσιάζουν διαφορές έως και 20% στο ίδιο μοντέλο. Για εμάς όμως ενδιαφέρον είναι ότι σαν βάση είναι κορυφαίοι βραχίονες,
Οι τρύπες στον βραχίονα έχουν υπολογισθεί με ακρίβεια διατομής και θέσης και δεν είναι σε όλους τους βραχίονες ακριβώς ίδιες! Αυτό διότι Ο ΚΑΘΕ ένας βραχίονας συντονίζεται ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ και μετά τη πρώτη του συναρμολόγηση ξαναλύνεται για να γίνει το fine tuning . Τα φαινόμενα "κιθάρας" όχι μόνο δεν υπάρχουν αλλά είναι τελείως εξαφανισμένα σε σχέση με το original. Εξ'άλλου, έχει προβλεφθεί μετά την μείωση της μάζας, αντίστοιχη προσθήκη εξωτερικά -εξωτερικά ειδικής απόσβεσης.
Ο ΒΡΑΧΙΟΝΑΣ
Ίσως το πιο δύσκολο εξάρτημα-μέλος ενός πικ-άπ να είναι ο βραχίονας .Εκεί ή τα παίρνεις όλα ή τα χάνεις! Ο βραχίονας της P.A.M labs (model IV χρησιμοποιεί σα βάση τον γνωστό Rega . Όμως πρόκειται για βαρέου τύπου τροποποίηση που καταλήγει να δείχνει ότι δεν έχει καμία σχέση με έναν Rega. Το arm tube έχει υποστεί ειδική επεξεργασία, έχει αφαιρεθεί μάζα σε επιλεγμένα σημεία του και αντίστοιχα έχει προστεθεί άλλη ως απόσβεση Με αυτό το τρόπο πλέον μπορούν με περισσότερη άνεση να τοποθετηθούν περισσότερες κεφαλές και όλες τους αποδίδουν ακόμα καλύτερα. Τα τέσσερα ρουλεμάν στο κάθετο και στον οριζόντιο άξονα έχουν αλλαχθεί από ABEC 3 ή ABEC 5 σε ABEC 7 ή ABEC 9 ειδικών
Προδιαγραφών παραγγελία της P.A.M labs στην Ιαπωνική ΝΜΒ. Το απαίσιο σύστημα antiscating που τελικά εμπόδιζε την κίνηση και δεν ήταν αξιόπιστο , έχει φύγει και τη θέση του έχει πάρει σύστημα με βαρίδι που είναι σαφέστατα καλύτερο. Επίσης έχει φύγει και το «περίεργο» ομοκεντρικό έλασμα που μικρορυθμίζουμε το βάρος στα δεξιά του pivot και στο κενό επ’ευκαιρία έχει μπει ειδικό λαστιχάκι απόσβεσης . Το έλασμα αυτό (δεν υπάρχει στον RB 250) , επεμβαίνει ΠΑΝΤΑ στη κάθετη κίνηση του βραχίονα και συντονίζει στη περιοχή των μεσουψηλών συχνοτήτων! Πολύ χάλια δηλαδή...
Το σύστημα βαρίδι είναι πολύ προχωρημένο με συνδυασμό μέταλλου και ακρυλικού και με σωστή γωνία και επίπεδο εφαρμογής σε σχέση με την βελόνα , κάνει το βραχίονα πιο ελεύθερο και πιο ταχύ, ενώ ταυτόχρονα δίνει και απόσβεση στην όλη μάζα, ενεργή και στατική.
Επίσης σε πολλά σημεία που δεν φαίνονται με το μάτι, υπάρχουν μικροεπεμβάσεις
Ώστε να εξισορροπηθούν με ακρίβεια οι μικρές μάζες και να μην υπάρχουν διαφορές στη παραγωγή. Να σας πω ότι οι original Rega μεταξύ τους παρουσιάζουν διαφορές έως και 20% στο ίδιο μοντέλο. Για εμάς όμως ενδιαφέρον είναι ότι σαν βάση είναι κορυφαίοι βραχίονες,
Οι τρύπες στον βραχίονα έχουν υπολογισθεί με ακρίβεια διατομής και θέσης και δεν είναι σε όλους τους βραχίονες ακριβώς ίδιες! Αυτό διότι Ο ΚΑΘΕ ένας βραχίονας συντονίζεται ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ και μετά τη πρώτη του συναρμολόγηση ξαναλύνεται για να γίνει το fine tuning . Τα φαινόμενα "κιθάρας" όχι μόνο δεν υπάρχουν αλλά είναι τελείως εξαφανισμένα σε σχέση με το original. Εξ'άλλου, έχει προβλεφθεί μετά την μείωση της μάζας, αντίστοιχη προσθήκη εξωτερικά -εξωτερικά ειδικής απόσβεσης.