Ελαστικά και θόρυβος

Μηνύματα
489
Reaction score
0
Ένα θέμα που ίσως δεν δίνουμε τη πρέπουσα σημασία.
Όσες μονώσεις και να τοποθετήσουμε, πάντα οι εξωτερικοί θόρυβοι θα περνάνε στην καμπίνα των επιβατών.
Καλο είναι λοιπον να φροντίζουμε,έτσι ώστε ο παραγόμενος θόρυβος από το οχημα μας να είναι όσο το δυνατόν μικρότερος.
Μετά τον κινητήρα, τα ελαστικά είναι το πιο "θορυβώδες" στοιχείο του αυτοκινήτου μας.
 

Μηνύματα
489
Reaction score
0
Η θεωρία(αλλά και η πράξη) λέει πως πρωταρχικό ρόλο στον παραγόμενο θόρυβο των ελαστικών παίζει η κατασκευή τους.
Τα σκληρά ελαστικά είναι τα πιο θορυβώδη.

Τα ελαστικά με σπορτιφ προσανατολισμό έχουν σκληρές γόμες και ακομα σκληρότερους σκελετούς έτσι ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται σε αυξημένα φόρτια και να μην "σαπουνιάζουν" όπως λέμε στην αυτοκινητιστική αργκό, μετά από σκληρή χρήση.

Δεύτερος παράγοντας είναι η σχεδίαση του πέλματος.
Τα ελαστικά με ασύμμετρα ή με σχέδιο V πέλματα είναι τα πιο φασαριόζικα.
 

Μηνύματα
489
Reaction score
0
Πως επιλέγουμε το κατάλληλο ελαστικό:

Ο κανόνας λέει ότι κάνουμε την επιλογή με βάση της ανάγκες μας.
Δηλαδή εαν οδηγούμε γρήγορα και πιέζουμε το αυτοκίνητο, θα προτιμήσουμε ένα σπορ ελαστικό
και θα κάνουμε ένα συμβιβασμό στο θέμα θορύβου και άνεσης.
Εαν θέλουμε ήσυχα και άνετα ταξίδια θα επιλέξουμε ένα ελαστικό με πιο "φιλική" συμπεριφορά.

Τα ελαστικά χωρίζονται σε κατηγορίες ανάλογα με τον τύπο τους και χαρακτηρίζονται από το δείκτη τελικής ταχύτητας και από το δείκτη φορτιου.

Στο παρακατω link αναφέρονται αναλυτικά:

http://eu.goodyear.com/gr_el/advice/tiretutor/loadindex/

Ειναι αμεσα αντιληπτό ότι όσο μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας έχει ένα ελαστικό τόσο πιο σκληρό και άρα θορυβώδες είναι.
Επίσης όσο ανεβαίνουμε σε δείκτη ταχύτητας αυξάνεται και η διάσταση των ελαστικών.
Είναι προφανές ότι ένα αυτοκίνητο με τελική ταχύτητα 190χλμ δεν μπορεί να "φοράει" ελαστικό με δείκτη Υ.

Εμπειρικά μπορώ να σας πω ότι μέχρι 16αρα ζάντα και δείκτη ταχύτητας V, δεν θα έχετε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα από άποψη θορύβου.Προβάδισμα φυσικά θα έχουν τα ελαστικά μικρότερης διαμέτρου και δείκτη ταχύτητας.

Από 17 ίντσες και πάνω από 205 χιλιοστά φάρδος θα αρχίσετε να παρατηρείτε κάποιο βουητό που θα αυξάνεται όσο μεγαλώνει η ταχύτητα του οχήματος.
Εκεί καλό είναι να προσέξετε τη σχεδίαση του πέλματος(να είναι συμμετρική αλλά όχι σε σχήμα V) και να ρωτήσετε μέχρι ποιο δείκτη ταχύτητας βγαίνει το συγκεκριμένο ελαστικό.
 

Μηνύματα
489
Reaction score
0
Η δική μου "αθόρυβη" λίστα περιλαμβάνει:

1. Continental
2. Michelin
3. Yokohama
4. Pirelli
5. Avon
6. Goodyear


Εχω δοκιμάσει και τις 6 εταιρίες σε διαφορετικά αυτοκίνητα και σε διαφορετικές διαστάσεις.
Τα Continetal-Michelin είναι τα μόνα ελαστικά που συνδυάζουν σπορ αίσθηση με αξιοπρεπές επίπεδο θορύβου.
Εαν με ρωτούσατε ποια έχουν την καλύτερη αίσθηση αλλά ταυτόχρονα όχι ενοχλητικό επίπεδο θορύβου θα έλεγα τα Yokohama.
Tα Pirelli είναι για μένα προσωπικά,ελαστικά που δεν έχουν κατι σημαντικό να επιδείξουν(αλλά ούτε καποιο εντονο αρνητικό στοιχείο).Για αυτό τα τοποθετώ στο μέσο.
Τα δυο τελευταία είναι πραγματική κούραση σε μεγάλα ταξίδια αλλά σε σχέση τιμής-απόδοσης είναι τα καλύτερα για κάποιον που οδηγεί γρήγορα,πάει πίστα που και που και αλλάζει συχνά λάστιχα.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Κωστή, σε γενικές γραμμές συμφωνώ επί του θορύβου, αλλά σε μερικά σημεία, π.χ. "όσο μεγαλύτερο δείκτη ταχύτητας έχει ένα ελαστικό τόσο πιο σκληρό και άρα θορυβώδες είναι", δεν συμφωνώ.
Έχω δει τόσο μαλακά ελαστικά για M5 700 ίππων (don't ask :crazy_2: ) που και παρκαρισμένο να είναι το αυτοκίνητο το καλοκαίρι, τα αγγίζεις και είναι σαν μαλακή γόμα για σβήσιμο μολυβιού. Σχεδόν λιώνουν. Και μιλάω για 20 ίντσες ζάντα...
Γενικά μπορείς να βρεις μαλακή ή σκληρή γόμα σε ότι διάσταση και δείκτη ταχύτητας θέλεις. Μπορεί να μην κυκλοφορούν ευρέως στην Ελλάδα, αλλά υπάρχουν ελαστικά για κάθε γούστο.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.846
Reaction score
83.913
Απάντηση: Ελαστικά και θόρυβος

Τα μαλακά λάστιχα κανονικά έχουν καλύτερο κράτημα γιατί "αγκαλιάζουν" καλύτερα τις μικροανωμαλίες του οδοστρώματος. Από την άλλη τα "γρήγορα" ελαστικά πρέπει να αντέχουν στις υψηλές θερμοκρασίες που αναπτύσσονται στις μεγάλες ταχύτητες και στις αυξημένες καταπονήσεις. Γι' αυτό και είναι κατασκευασμένα να προσφέρουν το καλύτερο κράτημα στις υψηλές θερμοκρασίες λειτουργίας. Στις χαμηλότερες θερμοκρασίες πολλά από αυτά δε δουλεύουν σωστά και γλιστρούν. Αυτό ισχύει όσο πιο αγωνιστικό γίνεται ένα λάστιχο, βλ. F1.
Με λίγα λόγια θέλουμε το λάστιχο να είναι μαλακό στη θερμοκρασία για την οποία είναι κατασκευασμένο να "δουλεύει". Από κει και πέρα και σε συνάρτηση με την απίστευτη πρόοδο που έχουν σημειώσει οι κατασκευαστές στα νέα υλικά γόμας, υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί σκληρότητας/ταχύτητας.

Υ.Γ. Εκτός από το θόρυβο κύλισης υπάρχει και το γνωστό "σφύριγμα" των ελαστικών που οφείλεται στον εγκλωβισμένο αέρα στα αυλάκια του πέλματος. Υπεύθυνη είναι η σχεδίαση τους και η κακή ποιότητα του οδοστρώματος (όταν είναι "γυαλί" και δεν έχει ανωμαλίες οπότε ο εγκλωβισμένος αέρας δεν έχει διέξοδο).

Κωστή μπράβο για το πολύ ωραίο θέμα που άνοιξες. ;-)
 

VG

Μηνύματα
5.157
Reaction score
0
Προσωπικα πιστευω οτι τα ελαστικα δεν παραγουν σημαντικο θορυβο.
Αν σκεφτεις τον θορυβο που υπαρχει εξω απο το αυτοκινητο,που παραγεται απο αλλες πηγες, μαλλον δεν ειναι σημαντικος overall.
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
4
Σε μικρές διαστάσεις δεν είναι άξιο λόγου. Σε μεγάλες όμως, κάνει διαφορά. Trust me...
Να πω μόνο ότι οι μεγάλοι κατασκευαστές ελαστικών έχουν ειδικά τμήματα που ερευνούν το θόρυβο που παράγεται από τα ελαστικά τους, πολλές φορές σε συνεργασία με κατασκευαστές αυτοκινήτων. Βέβαια όλα είναι ένα tradeoff. Δεν μπορείς να έχεις π.χ. πολύ τριβή και λίγο θόρυβο.
 

Μηνύματα
489
Reaction score
0
Θα ήθελα να αναπτύξουμε το θέμα επί του θορύβου και όχι περί απόδοσης.
Εννοείται ότι υπάρχουν ελαστικά που τα κάνουν όλα αλλά δεν συμφέρουν.
Πχ.τα Yokohama ADVAN Α032 σε 195-55-15 είναι ικανά να σου προκαλέσουν πονοκέφαλο μέσα σε 10 λεπτά από το θόρυβο.Όμως παρόλο που μπορούν να κυκλοφορούν και στο δρόμο(όταν δεν βρέχει) δεν χαρακτηρίζονται "καθημερινά" ελαστικά.

Ας επικεντρωθούμε σε βολτίσια ελαστικά που χρησιμοποιούμε στο καθημερινό μας αυτοκίνητο.
Περιμένω και τις δικές σας λίστες με τα πιο αθόρυβα ελαστικά για να συκρίνουμε.
Καλό είναι να γράφουμε και διαστάση για το ελαστικό που αναφερομαστε έτσι ώστε να φτιάξουμε μια μικρή database.


(εάν θέλετε να μιλήσουμε για απόδοση ας ανοίξουμε ένα άλλο topic:happy_6:)
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
35.846
Reaction score
83.913
Απάντηση: Ελαστικά και θόρυβος

Στο SLK έχω AVON σε διαστάσεις:

Εμπρός: 225/40 18"
Πίσω: 255/35 18"

Ο θόρυβός τους είναι αρκετός, όχι όμως ενοχλητικός. Είναι εύκολα αντιληπτός σε μέτριες ταχύτητες σε ήσυχους δρόμους (χωρίς μουσική φυσικά.. ).
Τα Michelin που είχα στο παλιό μου αυτοκίνητο, σε παραπλήσιες διαστάσεις, ήταν σχεδόν αθόρυβα.
 

Μηνύματα
489
Reaction score
0
Στο SLK έχω AVON σε διαστάσεις:

Εμπρός: 225/40 18"
Πίσω: 255/35 18"

Ο θόρυβός τους είναι αρκετός, όχι όμως ενοχλητικός. Είναι εύκολα αντιληπτός σε μέτριες ταχύτητες σε ήσυχους δρόμους (χωρίς μουσική φυσικά.. ).
Τα Michelin που είχα στο παλιό μου αυτοκίνητο, σε παραπλήσιες διαστάσεις, ήταν σχεδόν αθόρυβα.
Ta ZZ3 έχεις???
Τα έχω στην 147 σε 205-55-16 και μου έχουν πάρει τα αυτιά!!!
 

Μηνύματα
724
Reaction score
0
Πριν δυο τρια χρονια που εβαλα τα Michelin Sychrone στο CR-V προσεξα αμεσως ενα βουητο. Πριν λιγους μηνες που τα αλλαξα και εβαλα τα BFGoodrich Macadam το βουητο εξαφανιστηκε αλλα και η ανεση του αυτοκινητου βελτιωθηκε πολυ (και το σπιναρισμα) .
Στο Mercedes E class περιπου 2 ετων του πατερα μου εμενα με ενοχλει καποιος θορυβος που μαλλον ερχεται απο το πισω μερος και ειναι ισως απο τα λαστιχα. Εχει αυτα που ηρθε απο το εργοστασιο, τα Continental. Σχεδον καινουρια βεβαια αφου δεν εχει κανει πολλα χιλιομετρα. Παντως αν φταινε τα λαστιχα για εκεινο τον θορυβο, ειναι επιεικως απαραδεκτα.
 

Μηνύματα
489
Reaction score
0
Αν σου είναι εύκολο να θυμηθείς τον τύπο των Continental θα με βοηθήσεις να το ψάξω λίγο.
Πρώτη φορά ακούω για θορυβώδη Conti, πόσο μαλλον σε Mercedes που δίνουν μεγαλη προσοχή στην ηχομόνωση της καμπίνας.
Να ξέρεις πάντως πως τα ελαστικά "παλιώνουν" και σκληραίνουν άσχετα με τα χλμ που έχουν διανύσει.
Δύο χρόνια βέβαια είναι μικρό διαστημα για να συμβεί κατι τέτοιο.
Μετά τα 3 παρατηρούνται τέτοια φαινόμενα.
 

Μηνύματα
4.115
Reaction score
3.660
Μια άσχετη ερώτηση με θόρυβο αλλά σχετική με ελαστικά
Είναι ώρα να αλλάξω λάστιχα στο μικρό μου αμαξάκι 165-55-13 και δεν έχω ιδέα τι να βάλω.Μέχρι τώρα είχα τα φθηνά bridgestone b330 και λέω να αλλάξω αλλά πάλι σε κάτι φθηνό max 200e.
Έχω βρεί michelin 220e , goodrich 170e . Φυσικά δεν τα χρειάζομαι για επιδόσεις αλλά μην αγοράσω και κανα χωράφι.....
 

Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
Για Cinquecento / Seicento Sporting μιλάμε??:respect:
Είναι πολύ περίεργη διάσταση η 165/55R13 και πολύ ακριβή!:pc:

Η πρόταση που κυκλοφορεί πιο πολύ είναι τα Goodyear NCT5 (οι άλλες εταιρίες δεν έχουν συνήθως στοκ) αλλά ανεβαίνεις πολύ σε χρήμα......
Μιλάμε για κόστος κοντά στα 300€!!!

Έχω να προτείνω έναν άλλο συνδυασμό που αποδεδειγμένα δουλεύει σε sporting και θα σε γλυτώσει από τις ακριβές αλλεγές ελαστικών.
Να βάλεις ελαστικά διάστασης 165/65R13 όπου το κόστος θα πέσει στα 200€ και κάτω......
Κάποιο Bridgestone (νομίζω B250) ή Μichelin ή Uniroyal θα σε καλύψει (αλλά με λιγότερο σπορτίφ σχεδίαση πέλματος)

Τα υπέρ αυτής της αλλαγής στα είπα ήδη. Κέρδος 100+€ σε κάθε αλλαγή ελαστικών. Ααα....θα έχεις και μεγάλη βελτίωση στο θέμα άνεσης.

Τα μείον είναι ότι θα γίνουν λίγο πιο μακριές οι σχέσεις στο (έτσι κι αλλιώς κοντό) κιβώτιο (λόγω νέας, μεγαλύτερης διαμέτρου στα λάστιχα, θα μεγαλώσει το βήμα) οπότε κάθε σχέση θα βγάζει λίγα παραπάνω χιλιόμετρα στις ίδιες στροφές. Άρα στην εθνική θα είναι λίγο πιο χαμηλές οι στροφές του μοτέρ με βελτίωση στην κατανάλωση και στην μείωση θορύβου.
Και βεβαίως ότι τα όρια του αυτοκινήτου (σε οριακή οδήγηση σε στροφές) θα μειωθούν ένα 10% αλλά το αυτοκίνητο θα γίνει πιο προβλέψιμο (καλό αυτό γιατί τα sporting είναι λίγο νευρικά στο όριο).

Το συζητάμε βέβαια.......
Γιατί πιθανότατα να μην έχεις sporting (οπότε μιλάμε εκ νέου) και κατά δεύτερον έχω μια μικρήηηηηη υποψία ότι το αυτοκίνητο φοράει ήδη 165/65R13 (με βάζει σε σκέψεις το Β330 γιατί νομίζω δεν έβγαινε σε διάσταση 165/55):crazy_1: :crazy_1:
 


Μηνύματα
30.533
Reaction score
40
Πολύ πιθανόν να φοράει 165/65 13 και εγώ να κάνω λάθος. Το αυτοκίνητο είναι Peugeot 106 1.000 κυβικά

Τσεκάρισέ το πάντως. Κατά 99% δεν φοράει 165/55.
Ιδιαίτερα αφού μιλάμε για το 106......
Δες το και το ξαναβλέπουμε!
 


Μηνύματα
4.115
Reaction score
3.660
Μάλλον θα βάλω τα goodrich τα απλά τα βρήκα καλή τιμή 160ευρώ. Πιστεύω είναι πολύ φθηνά και σχετικά αξιοπιστη μάρκα. Αυριο τα βάζω και σας λέω εντυπώσεις.
 

Μηνύματα
106
Reaction score
0
Προσωπικα πιστευω οτι τα ελαστικα δεν παραγουν σημαντικο θορυβο.
Αν σκεφτεις τον θορυβο που υπαρχει εξω απο το αυτοκινητο,που παραγεται απο αλλες πηγες, μαλλον δεν ειναι σημαντικος overall.

Θα διαφωνησω καθετα. Αν εξαιρεσεις την περιπτωση του να εισαι κολλημενος στην κινηση και να κινεισαι με ΜΟΤ 10 χλμ τοτε ο θορυβος απο τα ελαστικα ειναι πολυ μεγαλος.

Συγκεκριμενα απο τα Continental που ειχε το COrsa οταν το αγορασα και ηταν αθορυβα και πηγα στα Goodyear F1 τωρα που κανουν τρελλη βαβουρα. Ο θορυβος γινεται αντιληπτος οταν κινησε πανω απο τα 80χλμ και εκει γινεται κουραστικος, σε ταξιδι στην εθνικη οδο.

Ειδικα σε καλο οδοστρωμα (Autostrada) οπου ειναι και τραχυ το οδοστρωμα το volume του ηχοσυστηματος ανεβηκε πολυ ωστε να μην σπαει τα νευρα!:crazy_1: :crazy_1:
 


Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.654
Μηνύματα
2.870.973
Members
37.929
Νεότερο μέλος
axil
Top