Ενεργά ηχεία

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.882
Reaction score
127.306
Είχα ανακαλύψει (μέσα από πολύ παίδεμα λέμε) πολύ παλιά πόσο εκπληκτικό είναι το τι μπορείς να πετύχεις αν πάρεις το χώρο με το μέρος σου.
Έβλεπα δημοσιευμένα σχεδιαγράμματα απόκρισης ηχείων και όλα είχαν στα μπάσα μια ενίσχυση κάπου και μια ακύρωση παραδίπλα.
Μετρούσα και στο σπίτι μου, το ίδιο, κάπου τα έδινε ο χώρος, κάπου ρουφούσε. Πικ στους 30, ντιπ στους 45, ή το ανάποδο.

Δεν άργησα να καταλάβω ότι αυτό μπορούσα να το εκμεταλλευτώ, και το έκανα. Μετακινώντας το ηχείο, άλλαζαν τα σημεία ενίσχυσης και ακύρωσης. Αν έφερνα την ενίσχυση στο σημείο κρος, και την ακύρωση έξω από την περιοχή κρος, έλυνα το πρόβλημα!

Ομοίως με το κέρδος του μπας ριφλέξ. Δίνει ένα γκέιν η οπή σε συγκεκριμένη συχνότητα, που συχνά στο σχεδιάγραμμα απόκρισης είναι ένα αισθητό βουναλάκι, ένα σαφές πικ, το πικ του μπας ριφλέξ. Αν κάνεις εκεί πάνω το κρος τι γίνεται; Απλώς φεύγει το πικ και παίζει φλατ (μέχρι και αρκετά έξω από την περιοχή κρος) χωρίς να χρειάζεται καμία ισοστάθμιση! Απίστευτο; χαχαχαχαχα, κι όμως! δοκιμάστε το να γελάτε!

Και τα κοιτούσα σα χαζός τα σχεδιαγράμματα μετρήσεων και τα νούμερα στις μετρήσεις τόνων, να μου δείχνουν ότι έπαιζε μια χαρά το σαμπ στους 18 κύκλους, όταν το έκοβα στους 28 υποτίθεται! Κι όμως, η γη γυρίζει.

Θυμάμαι απορούσα. Έλεγα πχ μέσα μου: ρε συ, έκοψες προς τα πάνω το σαμπ στους 30 και το ηχείο προς τα κάτω στους 45, οπότε αφήνεις ένα κενό 30-45 να μη το παίζει κανένα ηχείο, πως δγιάλο παίζει κανονικά; Πως στο διάτανο εξηγείται αυτό και δεν υπάρχει κενό κανένα;;

Μετρούσα τόνους, μία μία συχνότητα, κι όλες ήταν εκεί, στην ίδια ακριβώς στάθμη! Τρελό, κι όμως αληθινό! χαχαχαχαχαχαχα

Μετέβαλα τη φάση του σαμπ, μία μία μοίρα, κι έβλεπα να βυθίζεται η κοινή απόκρισή τους. Οπότε βρήκα μόνος μου, πριν σχεδόν 15 χρόνια, το πως να στήσω το σαμπ! Μετακινούσα τις μοίρες φάσης μέχρι το σημείο που έδινε τη μαξ μέτρηση SPL στις κοινές συχνότητες των 2 μεγαφώνων! Και από συχνότητα σε συχνότητα, αυτό δε συμμαζευόταν με τίποτα αν απείχε περισσότερο το ένα μεγάφωνο από το άλλο, οπότε στανταράκι, το ηχείο θα απέχει από μένα όσο ακριβώς θα απέχει και το σαμπ! Ακριβώς όμως, όχι χαζά...

Παθαίνοντας έμαθα.

Που βαράει ο χώρος; ε, εκεί να μην είναι το μπας ριφλέξ συντονισμένο, για όνομα... την κάτσαμε τη βάρκα πατριώτ.. (να, το είδατε και λίγο πιο πριν στην πράξη, λέει ο επανταζ ο χώρος είναι 4χ4,5 και κατευθείαν υπολογίζω που θα βαράει και ψάχνω να μην είναι κει το μπας ριφλέξ του κεφ, κι είδατε κι ο μπούτχιας το ίδιο σκεφτόταν. Τυχαίο; δε νομίζω.... χαχαχαχαχαχαχα)

Καταντάει ανέκδοτο τι βλακείες έχω κάνει. Είχα ένα καναπέ κολλημένο στον τοίχο και εκεί καθόμουν να ακούσω. Ε, βαρούσε το μπάσο παραπάνω εκεί, όπως λέγαμε "συντόνιζε". Αλλά στο κέντρο του δωματίου δεν υπήρχε πρόβλημα. Όμως δε μπορούσα να πάω τον καναπέ στο κέντρο του δωματίου. Οπότε τι; Μπασοπαγίδες; Ίσως, ίσως και όχι. Κροσάροντας επιδέξια τα μεγάφωνα ένθεν κι ένθεν του σημείου συντονισμού, και χωρίς κανένα γκέιν, ούτε θετικό ούτε αρνητικό, έπαιζε φλατ στη θέση ακρόασης. Και το κέρδος ήταν διπλό, γιατί τα μεγάφωνα ζορίζονταν πολύ λιγότερο!

Δε λέμε ποτέ όχι σε τζάμπα γκέιν! :)

Αυτά είναι κάποια από τα τεράστια οφέλη του εξωτερικού ενεργού κρος, που σου δίνουν τη δυνατότητα να φέρεις τα ηχεία επακριβώς στα μέτρα του χώρου. Και το πρόβλημα (όπως πάντα) είναι στα μπάσα. Εκεί το σαμπ σου δίνει τη δυνατότητα αυτή, του εξωτερικού ενεργού κρος, ώστε να κάνεις παιχνίδι κανονικά. Θέλει μεθοδικότητα και υπομονή, μετρήσεις και δοκιμές, σκέψη, τύχη (χαχαχαχα) και όλα γίνονται.
Το να βάλεις το σαμπ στους 80 και το κυρίως ηχείο στους 80 και κάνε και μια ισοστάθμιση, δεν είναι η σοφότερη επιλογή, βρίσκεις το χώρο απέναντί σου.
Η δική μου εμπειρία λέει να ακούω τι θέλει ο χώρος και αναλόγως να κινούμαι σε όλες τις επιλογές μου, όπως και στην επιλογή του κροσαρίσματος.

Οπότε, προτείνω πριν κάνετε κάποιο κρος ανάμεσα σε σαμπ και κυρίως ηχεία, μετρήστε πρώτα τι παίζουν τα ηχεία μόνα τους, τι παίζει το σαμπ μόνο του, τι παίζουν και τα δυό μαζί, μετρήστε και το χώρο, τι προτιμήσεις έχει. Δείτε με μετρήσεις πως αλλάζει η απόκριση του σαμπ με διαφορετικές τοποθετήσεις, και πως αλλάζει η απόκριση του ηχείου με μετακινήσεις της θέσης του. Πάρτε μετά όλες τις μετρήσεις στο χέρι, κι αρχίστε σκέψη. Όταν βρείτε σημείο κρος, βάλτε το και ξαναμετρήστε τα, το καθένα ξεχωριστά, να δείτε πως παίζουν με το κρος, τι μορφή έχει η αποκοπή και πως γίνεται. Τίποτα δε πρέπει να γίνει τυχαία! ;)
 
Last edited:

Μηνύματα
4.059
Reaction score
776
Μπαίνω και γω σφήνα γιατι απ αυτο κατεχω λιγο και η απάντηση ειναι πως ναι. Και παλι αντιλαμβανόμαστε διαφορετικα τα χρωματα μεταξυ τους με αλλα με μετατοπισμενη την αισθηση ισορροπίας λευκου, της θερμοκρασίας των χρωματων δηλ. Γι αυτο σ οσους ασχολούνται πολυ σοβαρα με επεξεργασια χρωματος προτείνονται γκρι τοίχοι στο χώρο αν είναι εφικτο
Ο καθένας μπορεί να κάνει μετρήσεις σε κάποιο σημείο του χώρου του με μια πιστοποιημενη γκρίζα καρτα. Να μετρήσει απόκλιση απο το 5500k kelvin με μια ληψη φωτογραφίας και με βαση αυτο που αντιλαμβανεται υποκειμενικα.
Ελπίζω να καταλαβα σωστα αυτο που ρωτατε και να μην απαντησα κατι άσχετο.
Άπειρα τα λινκς, ότι και να διαβάσεις προς αυτή την κατεύθυνση είναι.
Ότι ισχύει στους προβολείς ισχύει και στις τηλεοράσεις.
Καλιμπράρουμε τον προβολέα για να βλέπουμε σωστά, και αυτό γίνεται σε συγκεκριμένο χώρο, με συγκεκριμένο φωτισμό και συγκεκριμένο πανί. Οτιδήποτε αλλάξει, το καλιμπραρισμα φεύγει πάει περίπατο.
Διαλέγεις ειδικό πανί, για να μη στο αλλοιώνει τόσο πολύ ο φωτισμός του χώρου, αλλά όχι ότι δε στο αλλοιώνει. Και σε κάθε επίπεδο φωτισμού, θες άλλη ρύθμιση, γιατί το μάτι έχει συγκεκριμένη δυνατότητα, εκτός κι αν είσαι σουπερμαν.
Ομοίως στην τηλεόραση, ο χώρος αλλοιώνει λιγότερο, όχι όμως ότι δε στο αλλοιώνει.

Σκεψου τους επαγγελματίες φωτογράφους που βλέπουν τη δουλειά τους σε ένα μόνιτορ.
Σκοτεινός χώρος, και hood στο μόνιτορ να μη παίρνει από γύρω γύρω τίποτα (ακόμα και από την αντανάκλαση που προέρχεται από τον ίδιο το φωτισμό του μόνιτορ απεικόνισης). Και καλιμπραρισμα κάθε σβκ.. ;)
Σόρρυ που σπάω το θέμα πάλι...

αλλα επειδή το είχα απορρία!
Έχετε κανα λίνκ γιατί δέν βρίσκω κάτι συγκεκριμένο?

Δηλαδή αν πάρω μία τηλεόραση σε άλλο δωμάτιο θέλει - φτού και απο την αρχή - πάλι ρύθμισμα? To calibration επηρεάζεται απο το χρώμα του δωματίου ή μπορούμε να το καλιμπράρουμε οπουδήποτε απλά το αλλάζουμε ετσι ώστε να "καθήσει" στο μάτι?

Οποιαδήποτε πληροφορία ευπρόσδεκτη...
 

Μηνύματα
557
Reaction score
523
Κατά την αλυσίδα της χαράς....μπορώ να μάθω ποιά b&w δαπέδου θα αποκτήσει ο καλός φίλος γκοκλάκιας?
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.624
Reaction score
80.607
(Υποτίθεται) τα δικά μου. Αλλά ούτε δαπέδου είναι (είναι ιστορικά μεγάλα βάσης), ούτε τα πουλάω-ανταλλάζω :)
 

Μηνύματα
557
Reaction score
523
(Υποτίθεται) τα δικά μου. Αλλά ούτε δαπέδου είναι (είναι ιστορικά μεγάλα βάσης), ούτε τα πουλάω-ανταλλάζω :)
Εγκυκλοπεδικά...ποια είναι?
[DOUBLEPOST=1482282186][/DOUBLEPOST]
Εγκυκλοπεδικά...ποια είναι?
Διοτι ψαχνω για 801 ή 800....
 





Μηνύματα
27.722
Reaction score
26.042
Εκεί που είσαι ήμουνα, κι εκεί που είμαι θα'ρθεις. ;)
Παθαίνοντας έμαθα. The hard way. :(

Κόψε τους υπόηχους, ή ανέβασε το σημείο κρος στο κάτω μέρος του φάσματος που δίνεις στο μεγάφωνο, ή βάλε limiter & compression με γρήγορο attack time και χαλαρό release στο φάσμα που τσακίζει το μεγάφωνο. Εγώ και στο σαμπ εφαρμόζω τουλάχιστον 4ης τάξης υψιπερατό φίλτρο στους 20 με 24 κύκλους. ;)
Κώστα δεν χρειάζεται τίποτα από όλα αυτά. Στην δική μου περίπτωση τουλάχιστον. Απλά έχουν μαλακώσει τα spiders και χρήζουν αντικατάστασης.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.878
Reaction score
11.188
Είχα ανακαλύψει (μέσα από πολύ παίδεμα λέμε) πολύ παλιά πόσο εκπληκτικό είναι το τι μπορείς να πετύχεις αν πάρεις το χώρο με το μέρος σου.
Έβλεπα δημοσιευμένα σχεδιαγράμματα απόκρισης ηχείων και όλα είχαν στα μπάσα μια ενίσχυση κάπου και μια ακύρωση παραδίπλα.
Μετρούσα και στο σπίτι μου, το ίδιο, κάπου τα έδινε ο χώρος, κάπου ρουφούσε. Πικ στους 30, ντιπ στους 45, ή το ανάποδο.

Δεν άργησα να καταλάβω ότι αυτό μπορούσα να το εκμεταλλευτώ, και το έκανα. Μετακινώντας το ηχείο, άλλαζαν τα σημεία ενίσχυσης και ακύρωσης. Αν έφερνα την ενίσχυση στο σημείο κρος, και την ακύρωση έξω από την περιοχή κρος, έλυνα το πρόβλημα!

Ομοίως με το κέρδος του μπας ριφλέξ. Δίνει ένα γκέιν η οπή σε συγκεκριμένη συχνότητα, που συχνά στο σχεδιάγραμμα απόκρισης είναι ένα αισθητό βουναλάκι, ένα σαφές πικ, το πικ του μπας ριφλέξ. Αν κάνεις εκεί πάνω το κρος τι γίνεται; Απλώς φεύγει το πικ και παίζει φλατ (μέχρι και αρκετά έξω από την περιοχή κρος) χωρίς να χρειάζεται καμία ισοστάθμιση! Απίστευτο; χαχαχαχαχα, κι όμως! δοκιμάστε το να γελάτε!

Και τα κοιτούσα σα χαζός τα σχεδιαγράμματα μετρήσεων και τα νούμερα στις μετρήσεις τόνων, να μου δείχνουν ότι έπαιζε μια χαρά το σαμπ στους 18 κύκλους, όταν το έκοβα στους 28 υποτίθεται! Κι όμως, η γη γυρίζει.

Θυμάμαι απορούσα. Έλεγα πχ μέσα μου: ρε συ, έκοψες προς τα πάνω το σαμπ στους 30 και το ηχείο προς τα κάτω στους 45, οπότε αφήνεις ένα κενό 30-45 να μη το παίζει κανένα ηχείο, πως δγιάλο παίζει κανονικά; Πως στο διάτανο εξηγείται αυτό και δεν υπάρχει κενό κανένα;;

Μετρούσα τόνους, μία μία συχνότητα, κι όλες ήταν εκεί, στην ίδια ακριβώς στάθμη! Τρελό, κι όμως αληθινό! χαχαχαχαχαχαχα

Μετέβαλα τη φάση του σαμπ, μία μία μοίρα, κι έβλεπα να βυθίζεται η κοινή απόκρισή τους. Οπότε βρήκα μόνος μου, πριν σχεδόν 15 χρόνια, το πως να στήσω το σαμπ! Μετακινούσα τις μοίρες φάσης μέχρι το σημείο που έδινε τη μαξ μέτρηση SPL στις κοινές συχνότητες των 2 μεγαφώνων! Και από συχνότητα σε συχνότητα, αυτό δε συμμαζευόταν με τίποτα αν απείχε περισσότερο το ένα μεγάφωνο από το άλλο, οπότε στανταράκι, το ηχείο θα απέχει από μένα όσο ακριβώς θα απέχει και το σαμπ! Ακριβώς όμως, όχι χαζά...

Παθαίνοντας έμαθα.

Που βαράει ο χώρος; ε, εκεί να μην είναι το μπας ριφλέξ συντονισμένο, για όνομα... την κάτσαμε τη βάρκα πατριώτ.. (να, το είδατε και λίγο πιο πριν στην πράξη, λέει ο επανταζ ο χώρος είναι 4χ4,5 και κατευθείαν υπολογίζω που θα βαράει και ψάχνω να μην είναι κει το μπας ριφλέξ του κεφ, κι είδατε κι ο μπούτχιας το ίδιο σκεφτόταν. Τυχαίο; δε νομίζω.... χαχαχαχαχαχαχα)

Καταντάει ανέκδοτο τι βλακείες έχω κάνει. Είχα ένα καναπέ κολλημένο στον τοίχο και εκεί καθόμουν να ακούσω. Ε, βαρούσε το μπάσο παραπάνω εκεί, όπως λέγαμε "συντόνιζε". Αλλά στο κέντρο του δωματίου δεν υπήρχε πρόβλημα. Όμως δε μπορούσα να πάω τον καναπέ στο κέντρο του δωματίου. Οπότε τι; Μπασοπαγίδες; Ίσως, ίσως και όχι. Κροσάροντας επιδέξια τα μεγάφωνα ένθεν κι ένθεν του σημείου συντονισμού, και χωρίς κανένα γκέιν, ούτε θετικό ούτε αρνητικό, έπαιζε φλατ στη θέση ακρόασης. Και το κέρδος ήταν διπλό, γιατί τα μεγάφωνα ζορίζονταν πολύ λιγότερο!

Δε λέμε ποτέ όχι σε τζάμπα γκέιν! :)

Αυτά είναι κάποια από τα τεράστια οφέλη του εξωτερικού ενεργού κρος, που σου δίνουν τη δυνατότητα να φέρεις τα ηχεία επακριβώς στα μέτρα του χώρου. Και το πρόβλημα (όπως πάντα) είναι στα μπάσα. Εκεί το σαμπ σου δίνει τη δυνατότητα αυτή, του εξωτερικού ενεργού κρος, ώστε να κάνεις παιχνίδι κανονικά. Θέλει μεθοδικότητα και υπομονή, μετρήσεις και δοκιμές, σκέψη, τύχη (χαχαχαχα) και όλα γίνονται.
Το να βάλεις το σαμπ στους 80 και το κυρίως ηχείο στους 80 και κάνε και μια ισοστάθμιση, δεν είναι η σοφότερη επιλογή, βρίσκεις το χώρο απέναντί σου.
Η δική μου εμπειρία λέει να ακούω τι θέλει ο χώρος και αναλόγως να κινούμαι σε όλες τις επιλογές μου, όπως και στην επιλογή του κροσαρίσματος.

Οπότε, προτείνω πριν κάνετε κάποιο κρος ανάμεσα σε σαμπ και κυρίως ηχεία, μετρήστε πρώτα τι παίζουν τα ηχεία μόνα τους, τι παίζει το σαμπ μόνο του, τι παίζουν και τα δυό μαζί, μετρήστε και το χώρο, τι προτιμήσεις έχει. Δείτε με μετρήσεις πως αλλάζει η απόκριση του σαμπ με διαφορετικές τοποθετήσεις, και πως αλλάζει η απόκριση του ηχείου με μετακινήσεις της θέσης του. Πάρτε μετά όλες τις μετρήσεις στο χέρι, κι αρχίστε σκέψη. Όταν βρείτε σημείο κρος, βάλτε το και ξαναμετρήστε τα, το καθένα ξεχωριστά, να δείτε πως παίζουν με το κρος, τι μορφή έχει η αποκοπή και πως γίνεται. Τίποτα δε πρέπει να γίνει τυχαία! ;)
Πω-πω, εποχή του χαλκού. Μετρήσεις μία-μία συχνότητα με ντεσιμπελόμετρο! Χωρίς δυνατότητα καταγραφής / απεικόνισης χρονικών δεδομένων. Δοκιμές ηχείων σε διαφορετικές θέσεις! Χρόνος, κούραση...

Πόσο πιο εύκολη είναι τώρα η ζωή μας με τα μετρητικά προγράμματα, τα room simulators, τη δυνατότητα ρύθμισης cross, gain, phase, delay από τη θέση ακρόασης, εκ του καναπέως.
 
Last edited:

Μηνύματα
476
Reaction score
298
Σόρρυ που σπάω το θέμα πάλι...

αλλα επειδή το είχα απορρία!
Έχετε κανα λίνκ γιατί δέν βρίσκω κάτι συγκεκριμένο?

Δηλαδή αν πάρω μία τηλεόραση σε άλλο δωμάτιο θέλει - φτού και απο την αρχή - πάλι ρύθμισμα? To calibration επηρεάζεται απο το χρώμα του δωματίου ή μπορούμε να το καλιμπράρουμε οπουδήποτε απλά το αλλάζουμε ετσι ώστε να "καθήσει" στο μάτι?

Οποιαδήποτε πληροφορία ευπρόσδεκτη...

Το καλιμπράρισμα της οθόνης ειναι ένα, χωρίς να επηρεάζεται απο περιβαλλοντικούς παράγοντες. Η δική μας αντίληψη των χρωμάτων και της φωτεινότητας αλλάζει, γι'αυτό υπάρχουν συσκευές καλιμπραρίσματος που είναι σε μόνιμη σύνδεση με τον υπολογιστή και έχουν φωτόμετρο που το τοποθετούμε στο γραφείο μας, ώστε κατα τη διάρκεια της ημέρας να ρυθμίζεται συνεχώς η φωτεινότητα με βάση τον περιβαλλοντικό φωτισμό. Αν δεν ασχολείστε επαγγελματικά με το χρώμα, θα έλεγα πως είναι κάπως υπερβολική η διαδικασία αυτή. Ένα απλό καλιμπράρισμα κάθε 6-12 μήνες αρκεί.

Για σχετικά προϊοντα θα κοίταζα προς X-rite (colormunki ή και ανώτερο μοντέλο) καθώς και τα προϊοντα της Spyder
Προσοχή σε θέματα συμβατότητας με την οθόνη. Βεβαιωθείτε πως η οθόνη σας ειναι συμβατή με το εργαλείο που θα πάρετε
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.891
Reaction score
38.679
Το CD με τις συχνοτητες γινεται.....σε flak... ??
...το δεχομαι κ σαν δωρο γενεθλιων...
Ευχαριστω εκ των προτερων...
^^
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.624
Reaction score
80.607
άλλαξε πυκνωτές στο παθητικό κρός??????
Άλλαξε ΟΛΟ το κρος. Και το υπερ-βελτιωμένο αποτέλεσμα ηταν το καλύτερο επιχείρημα εναντίον των παθητικών κρος!
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.624
Reaction score
80.607
Πάλι παθητικό δεν είναι το κρος? Εκτός αν τα έκανες full ενεργά...
Ετσι οπως τα λες. Αλλα το συμπερασμα που εβγαλα ειναι: ¨εφοσον με αλλαγη των στοιχείων του κρος υπαρχει τοση βελτιωση, καλυτερα να μην εχεις καθόλου κρος" :D
 

loudobic

AVSite Member
Μηνύματα
942
Reaction score
296
Υπνοδωματιο 4*4.5 αποσταση γυρω στα 3 μετρα...σταθμες....υπνοδωματιου...
Το τελευταιο δεν το καταλαβα
Για το υπνοδωμάτιο ξάπλα ενα Bluetooth ηχειο της JBL π.χ το Charge 3 που εχω εγω θα σε κάλυψη άνετα και κρατα τα λεφτά για κατι αλλο....:beach:
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.882
Reaction score
127.306
Μεγάλα πράγματα έρχονται από την dynaudio, από τη στιγμή που έφτιαξαν νέο RD department και προσέλαβαν νέο σχεδιαστή, αλλά και προσάρτησαν μία εταιρεία εξέλιξης λογισμικού για βελτιστοποίηση audio.
 

Sugah

Ζαχαρούλης
Μηνύματα
1.974
Reaction score
3.326
Ας είναι καλά οι κινέζοι που έφεραν χρήμα μαζί τους γιατί διαφορετικά, πάλι κάθε 15 χρόνια θα άλλαζαν μοντέλα...
Ωραία πάντως τα ηχεία και σε "λογικές" τιμές από ότι φαίνεται θα βγουν για αυτό που προσφέρουν
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

  • Zizik
    Chauncey Gardiner * tl;dr *

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.009
Μηνύματα
2.885.192
Members
37.975
Νεότερο μέλος
Sonic10
Top