Ενεργά και μη in-wall και on-wall ηχεία


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.787
Καλύτερα να τους αφήσουμε ήσυχους τους στοίχους αυτούς, έχουν γραφεί από και γιά πολύ καλύτερους από εμάς ανθρώπους...
Πολύ σωστά.

Κι όμως, όλοι μας μπορούμε να βρούμε αντιστοιχίες κάποιων που κρατάνε "τις Θερμοπύλες" είτε μέσα στην οικογένεια, είτε στην παρέα, είτε στη δουλειά, και πιθανώς και σε ένα φόρουμ.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.787
Ας δούμε ένα παράδειγμα από την ATC, που όλοι γνωρίζουμε, καθώς βγάζει τα ίδια ηχεία είτε σε ενεργά, είτε σε παθητικά, είτε με πολιτική περιβολή (χρώματος καστανί μαγόν), είτε για εργαλεία δουλειάς, δηλαδή κατά βάση για εντοιχισμό (soffit mounted).

Ας πάρουμε το 200-αρι, ένα ηχείο πραγματικά εξαιρετικό, και βέβαια ακριβό.

Εδώ έχουμε την καστανί μαγόν εκδοχή του:



Για να πιάνει χώρο σε κάποιο σαλόνι. Όπως μας ενημερώνει η κατασκευάστρια φίρμα στη σελίδα του προϊόντος, το εν λόγω καστανί μαγόν ηχείο έχει απόκριση συχνότητας 32 κύκλους με 20 χιλιοκυκλους.

Πάμε τώρα στο ίδιο ηχειακι, με περιβολή εργασίας:



Και φυσικά, στη σελίδα του προϊόντος, μας ενημερώνει η φίρμα τα εξής στοιχεία περί απόκρισης:

32Hz, 20kHz (free standing)
25Hz, 20kHz (soffit mounted)

Δηλαδή, το ηχειακι αυτό το μαβρο, παίζει το ίδιο με το άλλο το καστανί μαγόν, αλλά αν το εντοιχισεις, παίζει ακόμα καλύτερα, μέχρι και στην απόκριση.

Τώρα, αν πάμε να δούμε φωτογραφίες του καστανί μαγόν τοποθετημένου, δε πρόκειται να το βρούμε εντοιχισμένο. Αντίθετα, το μαβρο, κυρίως εντοιχισμένο κυκλοφορεί.

Συμπερασματικά, όσοι παίρνουν το μαβρο, ακούν καλύτερα. :p
 


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.658
Reaction score
2.334
Ο κατασκευαστής έχει προβλέψει τον εντοιχισμό.
Το πως θα γίνει χρειάζεται πολύ εξειδικευμένες γνώσεις.
Ακριβώς.
Ενα θέμα, αλλά όχι το δυσκολότερο, είναι η κατασκευή του τοίχου στήριξης.
Το δύσκολο είναι - με τα ηχεία σε φιξαρισμένη θέση - η εξισορρόπηση του απ' ευθείας ήχου με αυτόν των ανακλάσεων, το πεδίο αντήχησης, η θέση ακρόασης κλπ κλπ. Ολα αυτά είναι άμεσα συνδεδεμένα με την μορφή (γεωμετρική και ηχητική) του χώρου ακρόασης. Ο κατασκευαστής δίνει γενικές οδηγίες και κατευθύνσεις, αλλά η τελική σχεδίαση και υλοποίηση θέλει πολύ εξειδικευμένες γνώσεις. Προσωπικά, δεδομένης και της "μονιμότητας" του εγχειρήματος, δύσκολα θα το αποτολμούσα.

ΟΜΩΣ... υπάρχει και αντίλογος στα παραπάνω!
... που πηγάζει από το γεγονός οτι στα δεδομένα χρήματα, αγοράζεις ΠΟΛΥ!!! περισσότερο μεγάφωνο σε σχέση με τα κουτιά. Που ίσως αντισταθμίζει τις τυχόν απώλειες από μη όπτιμουμ κατασκευή ( ασε που και με συμβατικά ηχεία, μάλον μη όπτιμουμ θα είναι η λύση στην πράξη, όλα αυτά τα εξιδανικευμένα που γράφουμε δεξιά-αριστερά ανήκουν σε έναν φανταστικό για τους περισσότερους κόσμο χωρίς συμβιβασμούς ).
Αν λοιπόν μπορεί να συγκρατηθεί το κόστος κατασκευής, και το κόστος σχεδιασμού αλλά και αυτό της καθοδήγησης των τεχνιτών, ίσως και να αξίζει τον κόπο. Δεν ξέρω, δεν το έχω δοκιμάσει, δεν το προτείνω...

[DOUBLEPOST=1516440876][/DOUBLEPOST]
Ας δούμε ένα παράδειγμα από την ATC, που όλοι γνωρίζουμε, καθώς βγάζει τα ίδια ηχεία είτε σε ενεργά, είτε σε παθητικά, είτε με πολιτική περιβολή (χρώματος καστανί μαγόν), είτε για εργαλεία δουλειάς, δηλαδή κατά βάση για εντοιχισμό (soffit mounted).

Ας πάρουμε το 200-αρι, ένα ηχείο πραγματικά εξαιρετικό, και βέβαια ακριβό.

Εδώ έχουμε την καστανί μαγόν εκδοχή του:



Για να πιάνει χώρο σε κάποιο σαλόνι. Όπως μας ενημερώνει η κατασκευάστρια φίρμα στη σελίδα του προϊόντος, το εν λόγω καστανί μαγόν ηχείο έχει απόκριση συχνότητας 32 κύκλους με 20 χιλιοκυκλους.

Πάμε τώρα στο ίδιο ηχειακι, με περιβολή εργασίας:



Και φυσικά, στη σελίδα του προϊόντος, μας ενημερώνει η φίρμα τα εξής στοιχεία περί απόκρισης:

32Hz, 20kHz (free standing)
25Hz, 20kHz (soffit mounted)

Δηλαδή, το ηχειακι αυτό το μαβρο, παίζει το ίδιο με το άλλο το καστανί μαγόν, αλλά αν το εντοιχισεις, παίζει ακόμα καλύτερα, μέχρι και στην απόκριση.

Τώρα, αν πάμε να δούμε φωτογραφίες του καστανί μαγόν τοποθετημένου, δε πρόκειται να το βρούμε εντοιχισμένο. Αντίθετα, το μαβρο, κυρίως εντοιχισμένο κυκλοφορεί.

Συμπερασματικά, όσοι παίρνουν το μαβρο, ακούν καλύτερα. :p
ΟΧΙ φίλε μου, το "καστανί μαγόν" και το "μαύρο" ΔΕΝ είναι το ίδιο ηχείο, απλώς έχουν τα ίδια μεγάφωνα.
Και όσοι παίρνουν το "μαύρο", αν δεν προσέξουν ορισμένα πράγματα, δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ σίγουρο οτι θα ακούν καλύτερα
 
Last edited:

A

AKARL

Guest
Στοίχους ή στίχους;
Αμφότερα, ως λέξεις, σωστά είναι. ;)

στοίχος
< αρχαία ελληνική στοῖχος = σειρά, γραμμή, ανθρώπων ή αντικειμένων π.χ. σε παράταξη στρατιωτών, μαθητών, αθλητών που στέκονται ο ένας πίσω από τον άλλο ή δομικών υλικών σε τοιχοποιία
Παράδειγμα: ο γυμναστής του σχολείου παρέταξε τους μαθητές σε τρεις στοίχους για την παρέλαση.


Όμως, στη Λάρισα η λέξη στοίχος σημαίνει "εις τοίχο", δηλαδή, μέσα σε τοίχο.

Παράδειγμα: Ονίκς έβαλ τανεργά στοίχο = Ο Νίκος εντοίχισε τα ενεργά

στίχος < αρχαία ελληνική στίχος < ινδοευρωπαϊκή *steygʰ- (περπατώ, βαδίζω) =
  1. γραμμή, αράδα γραπτού κειμένου, κυρίως ποιήματος. Συγχέεται με τον στοίχο, αλλά εκείνος αφορά την ίσια γραμμή στη "στοίχηση" ανδρών, αντικειμένων κ.λπ. και όχι την ποίηση
  2. (κατ’ επέκταση) η ποιητική μορφή, η ποίηση
    ο τάδε διέπρεψε και στην πεζογραφία και στο στίχο
  3. (πληθυντικός) το κείμενο, τα λόγια ενός τραγουδιού
    στο διαδίκτυο είναι εύκολο να βρεις τους στίχους οποιουδήποτε τραγουδιού

Κι όμως, όλοι μας μπορούμε να βρούμε αντιστοιχίες κάποιων που κρατάνε "τις Θερμοπύλες" είτε μέσα στην οικογένεια, είτε στην παρέα, είτε στη δουλειά, και πιθανώς και σε ένα φόρουμ.
Έπιασες το νόημα αλλά σημειολογική ανάλυση δε βλέπω. :(


Καλύτερα να τους αφήσουμε ήσυχους τους στοίχους αυτούς, έχουν γραφεί από και γιά πολύ καλύτερους από εμάς ανθρώπους...
Πολύ σωστά.
Με τα ανωτέρω θα μου επιτρέψετε να διαφωνώ ταπεινώς ο .... ταπεινός. :oops:

Εξηγώ:

α) Σε πρώτο, πολύ, επιφανειακό επίπεδο μπορεί κανείς να διαφωνήσει και να απορρίψει ευκόλως τα ανωτέρω λέγοντας ότι το "καλύτερο" στα πάντα ;) (ΕΚΤΟΣ των αληθειών της ορθούς ηχητικής αναπαραγωγής - ειλικρινά δε θα μπορούσα να παλέψω τον ΕΑΡ και σε αφτό τώρα :D) είναι εξ ορισμού (ή a priori, αν προτιμάτε) υποκειμενικό. Ποιός και γιατί και με βάση ποιά "αντικειμενικά" κριτήρια μπορεί να αποφανθεί "αντικειμενικά" ότι κάτι ή κάποιος είναι καλύτερο/ς από κάτι ή κάποιον άλλο; ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ για κάθε μάτι και ... αφτί ;) ότι εξαιρούνται ΜΟΝΟ οι αλήθειες της ορθούς ηχητικής αναπαραγωγής. :D:drinks:

Στο αβουσάϊτ, όμως, δε μένουμε μόνο στην επιφάνεια, έτσι; ;)

Ας ρίξω λοιπόν το κοντό μου:

Καλύτερα να τους αφήσουμε ήσυχους τους στοίχους αυτούς, έχουν γραφεί από και γιά πολύ καλύτερους από εμάς ανθρώπους...
Αγαπητέ Τουλού, αν αντιλαμβάνομαι καλώς, υποστηρίζεις ότι οι εν λόγω στίχοι, ο Ποιητής και οι αναφερόμενοι σε αυτούς άνθρωποι, όντας καλύτεροι από εμάς τους ταπεινούς, υπέχουν, ή, θα έπρεπε να υπέχουν θέσης "μεταφορικού" Τοτέμ ή/και Ταμπού (στα Ελληνικά και στα Κσένα).

Τη θέση αυτή την αντιλαμβάνομαι και τη σέβομαι πολύ, όμως, ως άνθρωπος που, φύσει και θέσει, δεν πιστεύει σε Τοτέμ, Ταμπού και Ιερές Αγελάδες, διαφωνώ με αυτή .... εντόνως. ;)

Δε νομίζω (έτσι, αγαπητέ, ΕΑΡ; ;) ) ότι υπάρχει οποιοδήποτε θέμα, πρόσωπο, πεποίθηση, πίστη, γνώση, άποπση κ.ο.κ. το οποίο, ως Τοτέμ & Ταμπού, ή ως Ιερό & Όσιο, ή ως Επιστημονικά Αληθές (εξαιρείται το ώντιο), ή ως Ορθολογικά Σωστό, θα έπρεπε να είναι στο "απυρόβλητο" του σοβαρού, με σεβασμό και μετά γνώσεως διαλόγου, διαφωνίας, κριτικής κλπ.

Αν είναι να αυτοπεριοριζόμαστε σε κάτι, οι συγκαιρινοί ταπεινοί συμφορουμίτες, θα προτιμούσα αυτό να είναι η αμετροεπής, ιδιοτελής και, εν τέλει, ή ίδια η ... Ύβρις, που ακούει το όνομα: επιδίωξη της, με κάθε κόστος, μεγιστοποίησης του προσωπικού οφέλους εις βάρος στοιχειωδών προαπαιτουμένων της κοινωνικής συνοχής και ευημερίας όπως η κοινωνική ευπροσηγορία, η κοινή λογική και η στοιχειώδης κοινωνική αλληλεγγύη.

Αφτό ήτο το, ταπεινό, κοντό μου.

Υπάρχει και το ... μακρύ για κάθε σοβαρό και σοβαρά ενδιαφερόμενο. :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.787
ΟΧΙ φίλε μου, το "καστανί μαγόν" και το "μαύρο" ΔΕΝ είναι το ίδιο ηχείο, απλώς έχουν τα ίδια μεγάφωνα.
Μπα, το ίδιο ηχείο είναι, με άλλο σακάκι.8-)
Και όσοι παίρνουν το "μαύρο", αν δεν προσέξουν ορισμένα πράγματα, δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ σίγουρο οτι θα ακούν καλύτερα
Όσοι παίρνουν το μαβρο, είναι πολύ πιθανότερο να προσέξουν αυτά που χρειάζεται, παρά όσοι παίρνουν το καστανί μαγόν.:p

Δε νομίζω (έτσι, αγαπητέ, ΕΑΡ; ;) )
Έτσι ακριβώς. 8-)
Όλες οι απόψεις, δεκτές. (με τις γνωστές εξαιρέσεις).
Ταμπού δεν υπάρχουν πουθενά, απλώς η προσπάθεια συσχέτισης πολύ μικρής σημασίας δρώμενων με ιστορικά συμβάντα ιδιαίτερης αξίας, τείνει να προσδώσει αξία σε κάτι ανάξιο λόγου, όπως το σκατοηχείο του καθενός χατζηπαπάρα που ακούει τα πάντα από ρεμπέτικο.:p:p:p

Βεβαίως, οι συμπεριφορές και οι προσωπικές αξίες, αρχές και εν γένει το "ήθος", είναι ίδιας σημασίας, είτε είσαι ο απανταχού άγνωστος ασήμαντος και τίποτας που θα ξεχαστεί πριν πεθάνει, είτε είσαι ο ήρωας που έχει μείνει στην παγκόσμια ιστορία για χιλιετίες μετά θάνατον. Αλλά τώρα, ειλικρινά δηλαδή, έχουν θέση όλα αυτά μέσα σε ένα καφενείο για Ψωράλ;:gotcha:
 

A

AKARL

Guest
το σκατοηχείο του καθενός χατζηπαπάρα που ακούει τα πάντα από ρεμπέτικο.:p:p:p
:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Μη με τσιγκάς :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: βρε παλιάνθρωπεεεεεεε... :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: Τα πάντα από ρεμπέτικο! :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:


Αλλά τώρα, ειλικρινά δηλαδή, έχουν θέση όλα αυτά μέσα σε ένα καφενείο για Ψωράλ;:gotcha:
:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Τα :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Πάντα :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: έχουν :roflmao::roflmao::roflmao: θέση :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: ΚΑΙ :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: σε :roflmao::roflmao::roflmao: ένα :roflmao::roflmao::roflmao: καφενείο :roflmao::roflmao::roflmao: για :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Ψωράλ! Τα Πάντα! :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.658
Reaction score
2.334
... απλώς η προσπάθεια συσχέτισης πολύ μικρής σημασίας δρώμενων με ιστορικά συμβάντα ιδιαίτερης αξίας, τείνει να προσδώσει αξία σε κάτι ανάξιο λόγου, όπως το σκατοηχείο του καθενός...
Αυτό ακριβώς. Κατά τα άλλα, μαζί σου AKARL. ( Και συγγνώμη για το όμικρον-ιώτα :) )

Επι του θέματος,

Ηχεία με διαφορετική μπάφλα (ή και απλά με διαφορετική θέση μεγαφώνων στην ίδια μπάφλα), είναι διαφορετικά ηχεία, τέλος!
Για τα αναφερθέντα (που έχουν και διαφορετικό τουίτερ), είναι βέβαιο οτι έχει πέσει ποσοτικά, η ίδια σχεδιαστική φαιά ουσία για αμφότερα, και οτι αυτή ακολούθησε διαφορετικά μονοπάτια στο καθένα.
Ιδια είναι το μαύρο στον τοίχο και το μαύρο εκτός τοίχου. Το 2ο πεφτει νωρίτερα στο μπάσο - φυσικά, αφού εμφανίζεται το baffle step.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.515
Reaction score
78.537
Λίγη αυτοσυγκράτηση με τα emoticons παρακαλούμε, για να μη μας αναγκάσετε να επαναφέρουμε το παλιότερο όριο των 5 ανα post. :)
 

A

AKARL

Guest
Και συγγνώμη για το όμικρον-ιώτα
Ουδείς λόγος για συγγνώμη υφίσταται, δεδομένου ότι ο όρος που χρησιμοποίησες περιγράφει επακριβώς μεγάλο μέρος της σύγχρονης "τραγουδο(τοιχο)ποιΐας", στη συγκεκριμένη, όμως, περίπτωση απεδείχθη ακουσίως ατυχής. Smile Drinks

Λίγη αυτοσυγκράτηση με τα emoticons παρακαλούμε, για να μη μας αναγκάσετε να επαναφέρουμε το παλιότερο όριο των 5 ανα post.
Μήνυμα ελλήφθη αγαπητέμένε Ζιζίκο. Wink Oops (self)Punish

Παρακαλώ όπως επιληφθεί, κατ' αρμοδιότητα(?), ο Επαΐων Επίκουρος και επαναφέρει τις εμοτικές υπερβάσεις εις την προσήκουσα τάξιν μεγέθους. Ήτοι:

Μη με τσιγκάς βρε παλιάνθρωπεεεεεεε... Roflmao

Lol Τα πάντα από ρεμπέτικο! Rofl
Τα Πάντα έχουν θέση ΚΑΙ σε ένα καφενείο για Ψωράλ! Τα Πάντα! Roflmao
Ειλικρινά Υμέτερος
 

Μηνύματα
16.477
Reaction score
30.455
Παρακαλώ όπως επιληφθεί, κατ' αρμοδιότητα(?), ο Επαΐων Επίκουρος και επαναφέρει τις εμοτικές υπερβάσεις εις την προσήκουσα τάξιν μεγέθους.
Είμαι σε επίσχεση εργασίας..

Άσε που το θέμα μου τώρα , δεν είναι οι εμοτικες υπερβάσεις, αλλά οι εμετικες παρεμβάσεις μελών ,σε παραδίπλα θρεντ που ασχολείται με τα βαφτίσια κρατιδίου στα βόρεια σύνορα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.206
Reaction score
143.787
Επί του θέματος του κοστολογίου, εκτιμώ ότι το κόστος του εντοιχισμού δεν είναι σημαντικό. Οι γυψοσανίδες και τα ηχομονωτικά είναι χαμηλού κόστους.
Τα ίδια ηχεία με πολιτική περιβολή ζητάνε πολύ περισσότερα από ότι με περιβολή εργασίας, ιδανική για εντοιχισμό. ;)

Επί του θέματος της γνώσης που απαιτείται για να γίνει σωστή εγκατάσταση, μην αγχώνεστε. Γνώση υπάρχει, και εγκαταστάτες υπάρχουν, άλλωστε η χώρα μας διαθέτει ένα σωρό στούντιο με εντοιχισμένα, δεν μπήκαν από μόνα τους.. αν φυσικά νομίζετε ότι οι εγκαταστάτες που φτιάχνουν τα στούντιο στην Ελλάδα δεν είναι αρκετά "ικανοί" για τις δικές σας απαιτήσεις στο χώρο σας, είστε απλώς γραφικοί.

Τέλος, από πλευράς εμφάνισης, η δική μου εκτίμηση είναι ότι τα εντοιχισμένα αποτελούν ο,τι πιο καλαίσθητο, σύγχρονο και διακριτικό μπορεί να έχει κανείς στο χώρο του. Ιδίως σε πολυκάναλο κινηματογραφικό σεταπ, το μαύρο χάλι των διάσπαρτων ηχείων σε όλο το χώρο και το ταβάνι, φτάνει σε επίπεδο γελοιοτητας, μην απορούμε που δε μας αντέχουν οι γυναίκες μας στο σπίτι, δίκιο έχουν!
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.658
Reaction score
2.334
... αν φυσικά νομίζετε ότι οι εγκαταστάτες που φτιάχνουν τα στούντιο στην Ελλάδα δεν είναι αρκετά "ικανοί" για τις δικές σας απαιτήσεις στο χώρο σας, είστε απλώς γραφικοί...
Θείο παρανόησες και διαβάζεις πολύ βιαστικά :p, που στο καλό το βρήκες αυτό??? (αν βέβαια αναφέρεσαι στο ποστ μου #46, αλλά που αλλού μπορεί να αναφέρεσαι; )

Τα ίδια λέμε, οτι "Τα ίδια ηχεία με πολιτική περιβολή ζητάνε πολύ περισσότερα από ότι με περιβολή εργασίας".

Αρα, αν προχωρήσει μόνος του και με "φιλική" βοήθεια ( όπως λέω: "...Αν λοιπόν μπορεί να συγκρατηθεί το κόστος σχεδιασμού..." ) το πλεονέκτημα της "φθηνής περιβολής εργασίας" διατηρείται. Η εκτέλεση το πιθανότερο δεν θα είναι τόσο καλή οσο θα μπορούσε, αλλά αυτό ίσως (ξαναλέω, ίσως) το αντισταθμίσει το (πολύ) καλύτερο χάρντουέαρ έναντι μιας συμβατικής λύσης αντίστοιχου κόστους.
Αλλοιώς οι ικανοί μελετητές και οι εγκαταστάτες σου θα θέλουν να πληρωθούν, έ;

Και για τα περί αισθητικής συμφωνούμε
.
.
.
ΥΓ. Τώρα, στο τελευταίο τσεκ πριν πατήσω "υποβολή απάντησης", βλέπω οτι αυτό το "παρανόησες" στην πρώτη σειρά μπορεί και να παρεξηγηθεί. Δεν εννοώ προς Θεού οτι σε έπιασε παράνοια, αλλά οτι έγινε παρανόηση στα γραφόμενά μου.... δεν το αλλάζω όμως μ'αρέσει έτσι :D
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.846
Μηνύματα
3.030.306
Members
38.506
Νεότερο μέλος
costasgera
Top