- Μηνύματα
- 3.618
- Reaction score
- 6
ΚΟΝΣΟΛΕΣ ΜΙΞΗΣ ΗΧΟΥ
1.ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, από πολύ παλιά, υπάρχουν αυτά τα τεράστια τραπέζια με τα πολλά κουμπάκια επάνω τους, που μόνο που τα κοιτάς χάνεσαι. Αυτά τα υπέροχα εργαλεία που εξιτάρουν ακόμα και τον ποιο αδαή πάνω στον ήχο και το καθηλώνουν κοιτάζοντας τα.
Αυτά τα πανέμορφα , εκπληκτικά, φανταστικά τραπέζια δεν είχαν πάντοτε την μορφή που εχουν σήμερα. Ήταν λίγο πιο «ατσούμπαλα». Με τεραστία faders με μεγάλα ποτενσιόμετρα, με ακόμα πιο μεγάλα vu meters.
Παλαιότερα ήταν κάπως έτσι.

Σήμερα οι τράπεζες μίξης εχουν αυτή τη μορφή.

ή αυτήν

Φαίνονται λιγάκι απόμακρες έτσι;
Στην ουσία είναι λιγάκι «ντίβες», όσον αφορά το παρουσιαστικό τους, αλλά αν τελικά τις πλησιάσεις με αγάπη, στοργή και προδερμ, βλέπεις ότι δεν είναι τόσο πολύ …απλησίαστες.
Το τι εννοώ με αυτό θα το καταλάβουμε παρακάτω, διαβάζοντας και κατανοώντας τις βασικές λειτουργίες μια κονσόλας.
STUDIO CONSOLES.
Κατ’ αρχήν να πούμε ότι στις επαγγελματικές ηχογραφήσεις, όσον αφορά το studio, οι κονσόλες που από δω και πέρα θα αποκαλούμε σαν μείκτες (διοτι κονσόλα λέγετε πλέον και το playstation), χωρίζονται σε σχέση με την λειτουργιά τους σε δυο κατηγορίες,
Α. Στις split και
Β. Στις in line.
Τι διαφορές εχουν αυτοί οι μίκτες .
Στους μεν πρώτους , τα input channels, τα output (group) channels και το monitor section, βρίσκονται σε διαφορετικά modules.
Παράδειγμα, η Soundcraft 1600

Τα λευκά faders που φαίνονται στο κάτω μέρος του μείκτη, είναι οι είσοδοι ( input Channels),τα δυο κίτρινα που ακλουθούν είναι το Stereo Master Output και τα 8 κόκκινα είναι τα record bus (αποστολή προς ηχογραφηση).Πάνω από τα bus, υπάρχει ακόμα ένα module (δεν φαίνεται καλά), το οποίο είναι το Monitor Section. Δίπλα ακριβώς, υπάρχουν δυο σειρές ποτενσιόμετρα, τα οποια είναι οι επιστροφές από τον εγγραφέα για monitoring. Το patchbay βρίσκετε τέρμα δεξιά και εκεί γίνονται όλες οι συνδεσμολογίες και διακλαδώσεις που επιθυμούμε (routing through p.bay)
Μείκτης αυτός λέγετε Split 24/8-16/2, όπου, 24inputs/8-16bus/Stereo.
Στους δεύτερους μείκτες οι οποίοι είναι σήμερα και οι πιο διαδεδομένοι, σε κάθε input channel το οποίο είναι και bus, υπάρχει διαφορετικό fader ή ποτενσιόμετρο, λίγο πιο πάνω από το input fader, το οποίο παίζει το ρόλο του monitor. Δηλαδή κάθε «φέτα» εισόδου μπορεί να κάνει τρεις δουλειές. Input, Bus και monitor.
Παράδειγμα η ΑΜΕΚ 9098i.

Μη σας επηρεάσει η οθόνη στη μέση. Είναι αναλογική. Ίσως το απόλυτο αναλογικό μηχάνημα μαζί με την Neve και οι δυο σχεδιασμένες από τον Rupert Neve.
Για να μην πούμε για μια Solid State Logic J9000.......... (Όνειρο).

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.
Όλοι οι μείκτες χωρίζονται σε τρία βασικά τμήματα.
1. Inputs (Εισοδοι) ………………………………………………………………………..πηκιλουν από 2 έως 52 συνήθως.
2. Bus (Αποστολές προς εγγραφή)………………………………………………. 4 – 8 – 16 - 24
3. Master. (Κύριο τμήμα εξόδων , επιστροφών)………………………….. 2 (Stereo)
Συνεχίζετε με εκτεταμένες αναφορές πάνω στα επί μέρους τμήματα των στους επαγγελματικών τραπεζών μείξης......:105:
1.ΑΝΑΛΟΓΙΚΕΣ ΚΟΝΣΟΛΕΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Όπως όλοι γνωρίζουμε, από πολύ παλιά, υπάρχουν αυτά τα τεράστια τραπέζια με τα πολλά κουμπάκια επάνω τους, που μόνο που τα κοιτάς χάνεσαι. Αυτά τα υπέροχα εργαλεία που εξιτάρουν ακόμα και τον ποιο αδαή πάνω στον ήχο και το καθηλώνουν κοιτάζοντας τα.
Αυτά τα πανέμορφα , εκπληκτικά, φανταστικά τραπέζια δεν είχαν πάντοτε την μορφή που εχουν σήμερα. Ήταν λίγο πιο «ατσούμπαλα». Με τεραστία faders με μεγάλα ποτενσιόμετρα, με ακόμα πιο μεγάλα vu meters.
Παλαιότερα ήταν κάπως έτσι.

Σήμερα οι τράπεζες μίξης εχουν αυτή τη μορφή.


ή αυτήν


Φαίνονται λιγάκι απόμακρες έτσι;
Στην ουσία είναι λιγάκι «ντίβες», όσον αφορά το παρουσιαστικό τους, αλλά αν τελικά τις πλησιάσεις με αγάπη, στοργή και προδερμ, βλέπεις ότι δεν είναι τόσο πολύ …απλησίαστες.
Το τι εννοώ με αυτό θα το καταλάβουμε παρακάτω, διαβάζοντας και κατανοώντας τις βασικές λειτουργίες μια κονσόλας.
STUDIO CONSOLES.
Κατ’ αρχήν να πούμε ότι στις επαγγελματικές ηχογραφήσεις, όσον αφορά το studio, οι κονσόλες που από δω και πέρα θα αποκαλούμε σαν μείκτες (διοτι κονσόλα λέγετε πλέον και το playstation), χωρίζονται σε σχέση με την λειτουργιά τους σε δυο κατηγορίες,
Α. Στις split και
Β. Στις in line.
Τι διαφορές εχουν αυτοί οι μίκτες .
Στους μεν πρώτους , τα input channels, τα output (group) channels και το monitor section, βρίσκονται σε διαφορετικά modules.
Παράδειγμα, η Soundcraft 1600

Τα λευκά faders που φαίνονται στο κάτω μέρος του μείκτη, είναι οι είσοδοι ( input Channels),τα δυο κίτρινα που ακλουθούν είναι το Stereo Master Output και τα 8 κόκκινα είναι τα record bus (αποστολή προς ηχογραφηση).Πάνω από τα bus, υπάρχει ακόμα ένα module (δεν φαίνεται καλά), το οποίο είναι το Monitor Section. Δίπλα ακριβώς, υπάρχουν δυο σειρές ποτενσιόμετρα, τα οποια είναι οι επιστροφές από τον εγγραφέα για monitoring. Το patchbay βρίσκετε τέρμα δεξιά και εκεί γίνονται όλες οι συνδεσμολογίες και διακλαδώσεις που επιθυμούμε (routing through p.bay)
Μείκτης αυτός λέγετε Split 24/8-16/2, όπου, 24inputs/8-16bus/Stereo.
Στους δεύτερους μείκτες οι οποίοι είναι σήμερα και οι πιο διαδεδομένοι, σε κάθε input channel το οποίο είναι και bus, υπάρχει διαφορετικό fader ή ποτενσιόμετρο, λίγο πιο πάνω από το input fader, το οποίο παίζει το ρόλο του monitor. Δηλαδή κάθε «φέτα» εισόδου μπορεί να κάνει τρεις δουλειές. Input, Bus και monitor.
Παράδειγμα η ΑΜΕΚ 9098i.

Μη σας επηρεάσει η οθόνη στη μέση. Είναι αναλογική. Ίσως το απόλυτο αναλογικό μηχάνημα μαζί με την Neve και οι δυο σχεδιασμένες από τον Rupert Neve.
Για να μην πούμε για μια Solid State Logic J9000.......... (Όνειρο).

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά.
Όλοι οι μείκτες χωρίζονται σε τρία βασικά τμήματα.
1. Inputs (Εισοδοι) ………………………………………………………………………..πηκιλουν από 2 έως 52 συνήθως.
2. Bus (Αποστολές προς εγγραφή)………………………………………………. 4 – 8 – 16 - 24
3. Master. (Κύριο τμήμα εξόδων , επιστροφών)………………………….. 2 (Stereo)
Συνεχίζετε με εκτεταμένες αναφορές πάνω στα επί μέρους τμήματα των στους επαγγελματικών τραπεζών μείξης......:105: