Επαναληψεις

Nelsy

Ιεράπετρα
Μηνύματα
5.204
Reaction score
2.874
Απάντηση: Επαναληψεις

Contrast ratio η' αλλοιως λογος αντιθεσης;;
 



gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.601
Reaction score
4.135
Κάτι μαθαμε...

Άντε να ρωτήξω και εγώ(για να δω αν τα έχω μάθει καλά)

Ποιά η διαφορά ansi contrast και contrast(λογος αντίθεσης)

(καλά το πάω?)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.104
Reaction score
124.661
Απάντηση: Επαναληψεις

[/U]Τι μετραμε χρησιμοποιωντας το παρακατω πατερν?

πόσα τετράγωνα μπορούμε να δούμε.

και στο πρώτο ερώτημα, πολλά το λεπτό.
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Re: Απάντηση: Επαναληψεις

Θα με συγχωρέσετε που θα ανοίξω μία παρένθεση στο θέμα της αντίθεσης, αλλά έχουμε αφήσει κάποια ανοιχτά ζητήματα... :138:

Αν δεν κάνω λάθος ανάλογα με την ταχύτητα του τροχού, αλλάζει και η ταχύτητα των μικροκαθρεπτών.

Υποτίθεται ότι ένας τροχός π.χ. 5 περιοχών (χρωμάτων) και 4Χ ταχύτητας, καθώς γυρνάει σε μια πλήρη περιστροφή κάθε χρώμα που έρχεται μπροστά στο τσιπάκι DMD κάποια καθρεπτάκια κινούνται και παίρνουν θέση οn για να δείξουν το ανάλογο χρώμα.
Στο επόμενο χρώμα κάποια άλλα κινούνται για να δείξουν κι αυτά το ανάλογο.

4Χ ταχύτητα σημαίνει ότι ο χρωματικός τροχός παίρνει 200 στροφές το δευτερόλεπτο (50 ΗΖ επί 4)
Αυτό επί 5 περιοχές σημαίνει 1000 ανά δευτερόλεπτο.
Άρα και τα καθρεπτάκια κινούνται με 1000 ανοιγοκλεισίματα το δευτερόλεπτο.
Δηλ. 60000 το λεπτό.
Έτσι δεν είναι ή κάνω λάθος;
Το θέμα με τον χρωματικό τροχό και την επίδραση της ταχύτητας του στη συχνότητα λειτουργίας των καθρεφτών είναι αρκετά πολύπλοκο και η πολυπλοκότητα αυξάνει ακόμα περισσότερο αν συνυπολογίσουμε τις παραλλαγές που έχουν εισάγει οι διάφοροι κατασκευαστές (διάφοροι τρόποι διαχωρισμού του τροχού σε περιοχές, διαφορετικοί συνδυασμοί υποπεδίων διαβάθμισης, κτλ.).

Ο πολλαπλασιασμός της συχνότητας με ακέραιο, ήταν κάτι που συνέβαινε παλαιότερα, όταν η συντριπτική πλειονότητα των κατασκευαστών χρησιμοποιούσε τα δυαδικά υποπεδία διαβαθμίσεων (δηλαδή 8 υποπεδία για 24bit χρώμα και 10 υποπεδία για 30bit χρώμα).

Σήμερα, ο συνήθης χρωματικός τροχός είναι πλέον ο τύπου RGBRGB (6 περιοχών), ο οποίος περιστρέφεται με 2x ή 3x ταχύτητα, δηλαδή πραγματικής ταχύτητας 4x ή 6x. Επειδή με την ταχύτητα των 5040 κινήσεων, το DMD βρίσκεται ήδη κοντά στα όριά του (η συχνότητα των 12.000-15.000 κινήσεων, αφορά μόνο τη δυαδική λειτουργία, όπου η περίοδος ανοίγματος και κλεισίματος είναι σταθερή, άρα ακατάλληλη για χρήση βίντεο), αυτό που γίνεται, είναι να μοιράζονται τα υποπεδία διαβάθμισης στην αυξημένη ταχύτητα περιστροφής του τροχού.

Έτσι, σε έναν 2x τροχό, όπου η περιοχή του κάθε βασικού χρώματος θα περνάει 2 φορές στη διάρκεια ενός Hz, στο υποθετικό μας παράδειγμα του DMD με τα 10 δυαδικά υποπεδία διαβάθμισης, το πρώτο πέρασμα θα αντιστοιχεί στην περίοδο των SF1-SF9 και το δεύτερο στο SF10.

Παρεπιπτόντως Γιάννη, μιας και το ανέφερες, έχει καμία σχέση το dynamic false contour του τσιπ DMD με το φαινόμενο του false contouring, έτσι όπως εκδηλώνεται αυτό στην προβαλλόμενη εικόνα; Είναι το ίδιο πράγμα ή πρόκειται για κάτι διαφορετικό;

Και όσον αφορά ειδικά τους προβολείς DLP, το φαινόμενο του false contouring εκδηλώνεται περισσότερο και σε εντονότερο βαθμό όπως υποψιάζομαι ή εκδηλώνεται το ίδιο και στις υπόλοιπες τεχνολογίες προβολής;...
To false contouring είναι γνωστό και με τις ονομασίες posterization ή color banding και αποτελεί ένα φαινόμενο, κατά το οποίο μία εικόνα με α βάθος χρώματος, προβάλλεται από ένα μέσο προβολής ή έναν επεξεργαστή εικόνας με μικρότερο βάθος χρώματος από α. Το αποτέλεσμα θα είναι όπως στην ακόλουθη φωτό:



Το false contouring, αφορά όλες τις τεχνολογίες απεικόνισης και η εμφάνισή του ή όχι εξαρτάται καθαρά από το υποστηριζόμενο βάθος χρώματος.

Το dynamic false contouring, από την άλλη αποτελεί κάτι εντελώς διαφορετικό, απλώς επειδή ο τρόπος που το αντιλαμβάνεται οπτικά το μάτι μας είναι παρόμοιος, χρησιμοποιείται η ίδια ορολογία με την προσθήκη της λέξης dynamic, η οποία υποδηλώνει πως αυτό το φαινόμενο είναι ορατό σε κινούμενη εικόνα.

Το dynamic false contouring απαντάται μόνο σε τεχνολογίες απεικόνισης ψηφιακού χειρισμού του φωτός (DLP-Plasma-ψηφιακά GLV) και οφείλεται στην χρήση δυαδικών υποπεδίων για την περιγραφή των διαβαθμίσεων. Ουσιαστικά, τα δυαδικά υποπεδία, μπορεί να μας προσφέρουν απλούστερες ελεγκτικές διατάξεις, λόγω του μικρού τους αριθμού, αλλά οι ανισοκατανομές στον χρονισμό τους κάνουν το μάτι να "κλειδώνει" σε υποπεδία από διαφορετικά καρέ και να αντιλαμβάνεται λάθος χρώμα. Ειδικά σε μεγάλες επιφάνειες που κινούνται, αυτό το "κλείδωμα" γίνεται με τέτοιον τρόπο που δίνει την οπτική εντύπωση μειωμένου βάθους χρώματος για την διάρκεια της κίνησης. Η λύση είναι να αυξήσουμε τον αριθμό των υποπεδίων, ώστε οι ανισοκατανομές στον χρονισμό να περιορίζονται. Το ιδανικό θα ήταν για βάθος χρώματος π.χ. 30bit, να έχουμε 1024 διαφορετικά υποπεδία, κάτι που όμως θα αύξανε σημαντικά τον βαθμό πολυπλοκότητας των ελεγκτικών διατάξεων, οι οποίες θα έπρεπε να μπορούν και να λειτουργήσουν με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα για να ανταπεξέλθουν.

Για να γίνουν λίγο πιο κατανοητά τα ανωτέρω, ας θεωρήσουμε για χάρη της απλότητας, πως έχουμε ένα πάνελ DMD, με βάθος χρώματος 24bit, δηλαδή 8bit ή 256 διαβαθμίσεις ανά συνιστώσα.

Αν το λειτουργήσουμε με δυαδικά υποπεδία, χρειαζόμαστε 8 για πλήρη περιγραφή και η κατανομή τους θα είναι η ακόλουθη:

SF1: 1/256 Τ
SF2: 2/256 Τ
SF3: 4/256 Τ
SF4: 8/256 Τ
SF5: 16/256 Τ
SF6: 32/256 Τ
SF7: 64/256 Τ
SF8: 128/256 Τ



Έστω ότι θέλουμε την τιμή γκρι 129, θα ενεργοποιήσουμε 2 υποπεδία, το 1 και το 8 (1/256 Τ + 128/256 Τ).

Όπως φαίνεται και στο σχήμα, τα υποπεδία 2, 3, 4, 5, 6 και 7 θα μείνουν σβηστά, αφήνοντας ένα μεγάλο κενό ανάμεσα στο 1/256 Τ και στο επόμενο 128/256 Τ διάστημα που θα είναι ανοιχτοί οι καθρέφτες, για να πάρουμε τη συνολική τιμή των 129/256 Τ. Αν τώρα στο επόμενο Hz πρόκειται να ενεργοποιηθεί μεταξύ των άλλων ένα από τα υποπεδία 2, 3, 4, 5, 6 ή 7 που βρίσκονται χρονικά πιο κόντα από το προηγούμενο υποπεδίο 1, το μάτι μας θα κλειδώσει ένα εκ αυτών με το προηγούμενο υποπεδίο 8 κι έτσι αντί για την επιθυμητή τιμή γκρι 129, θα αντιληφθεί κάποια άλλη και αυτό είναι το φαινόμενο dynamic false contouring.

Για να δούμε τώρα τι θα συνέβαινε, αν αντί για 8 είχαμε 14 υποπεδία για 256 διαβαθμίσεις:



Για να πάρουμε την τιμή 129 σε αυτή την περίπτωση θα ενεργοποιηθούν τα υποπεδία 1, 6, 8, 10, 12, 14. Όπως είναι εμφανές, οι ανισοκατανομές στον χρονισμό είναι σαφώς μικρότερες και αντίστοιχα μειώνεται και η πιθανότητα να παρατηρηθεί το φαινόμενο dynamic false contouring.

Κλείνει η παρένθεση...
 

abcd

Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
Super Moderator
Μηνύματα
77.387
Reaction score
93.965
Απάντηση: Re: Απάντηση: Επαναληψεις

Κλείνει η παρένθεση...
Αυτή δεν ήταν παρένθεση, ήταν ολόκληρο βιβλίο!

Μπράβο για άλλη μία φορά!:624:
 

Μηνύματα
10.383
Reaction score
6
JL_ I'm left speechless... :622:

Να ρωτήσω κάτι αν και φοβάμαι ότι επεκτείνω την παρένθεση; Το false contour, όπως το περιγράφεις (dynamic δηλαδή ορατό σε κίνηση) μπορεί να είναι και θέμα software; Ή για να το πούμε σε προβολείς θέμα επεξεργασίας της πληροφορίας από τον ίδιο τον προβολέα;
To ρωτάω γιατί στις ρυθμίσεις της κάρτας γραφικών που έχω συμβαίνει ακριβώς αυτό (false contour) όταν επιλέγω ρυθμίσεις πιο smooth σε κίνηση.
 

JL_

Μηνύματα
797
Reaction score
19
Να ρωτήσω κάτι αν και φοβάμαι ότι επεκτείνω την παρένθεση; Το false contour, όπως το περιγράφεις (dynamic δηλαδή ορατό σε κίνηση) μπορεί να είναι και θέμα software; Ή για να το πούμε σε προβολείς θέμα επεξεργασίας της πληροφορίας από τον ίδιο τον προβολέα;
To ρωτάω γιατί στις ρυθμίσεις της κάρτας γραφικών που έχω συμβαίνει ακριβώς αυτό (false contour) όταν επιλέγω ρυθμίσεις πιο smooth σε κίνηση.
Αν οφείλεται σε software ή σε θέμα επεξεργασίας της πληροφορίας από τον ίδιο τον προβολέα, είναι απλό false contouring που έχει να κάνει με πραγματική μείωση του βάθους χρώματος.

Στο dynamic, δεν έχουμε ποτέ μείωση του πραγματικού βάθους χρώματος, απλώς το μάτι μας το αντιλαμβάνεται έτσι λόγω του "κλειδώματος" σε λάθος υποπεδία.

Απ' ό,τι φαίνεται, η κάρτα σου για να ανταπεξέλθει στο αυξημένο pixel drawing rate που χρειάζεται η πιο ομαλή κίνηση, μάλλον ρίχνει το βάθος χρώματος...
 


Μηνύματα
10.383
Reaction score
6
Αν οφείλεται σε software ή σε θέμα επεξεργασίας της πληροφορίας από τον ίδιο τον προβολέα, είναι απλό false contouring που έχει να κάνει με πραγματική μείωση του βάθους χρώματος.

Στο dynamic, δεν έχουμε ποτέ μείωση του πραγματικού βάθους χρώματος, απλώς το μάτι μας το αντιλαμβάνεται έτσι λόγω του "κλειδώματος" σε λάθος υποπεδία.

Απ' ό,τι φαίνεται, η κάρτα σου για να ανταπεξέλθει στο αυξημένο pixel drawing rate που χρειάζεται η πιο ομαλή κίνηση, μάλλον ρίχνει το βάθος χρώματος...

Thank you!!!!!!
 


Τελευταια Μηνυματα

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.311
Μηνύματα
2.858.160
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top