Επιπτώσεις από απότομη διακοπή ρεύματος σε ενισχυτές

Μηνύματα
198
Reaction score
29
Καλημέρα, τι επιπτώσεις στην ασφάλεια των ενισχυτών μπορεί να έχει η απότομη διακοπή ρεύματος? Τα μηχανάκια κινδυνεύουν περισσότερο από την διακοπή του ρεύματος η από την επαναφορά του εφόσον παραμείνουν σε κατάσταση λειτουργίας.?
 

Μηνύματα
4.365
Reaction score
4.234
συνηθως στην επαναφορα γινετε η ζημια για αυτο χρειαζομαστε ενα AVR (Automatic Voltage Regulation) για να κοψει τα παραπανω volt που θα μας στειλει η καλη μας ΔΕΗ.
 

Μηνύματα
198
Reaction score
29
Καλημέρα, τι επιπτώσεις στην ασφάλεια των ενισχυτών μπορεί να έχει η απότομη διακοπή ρεύματος? Τα μηχανάκια κινδυνεύουν περισσότερο από την διακοπή του ρεύματος η από την επαναφορά του εφόσον παραμείνουν σε κατάσταση λειτουργίας.?
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Χθες είχα την ατυχία να πέσω σε πολύωρη διακοπή της ΔΕΗ. Το μηχάνημα ήταν σε λειτουργία σε σχετικά χαμηλή ένταση, ξαφνικά γίνεται η διακοπή και εισπράττω ένα μεγαλόπρεπο γκρουπ στα ηχεία μου. Θέλω να ρωτήσω αν τέτοιου είδους διακοπές είναι ικανές να απορυθμίσουν τον ενισχυτή και αυτός στην συνέχεια να βγάζει ένδειξη protection?
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.408
Reaction score
74.715
συνηθως στην επαναφορα γινετε η ζημια για αυτο χρειαζομαστε ενα AVR (Automatic Voltage Regulation) για να κοψει τα παραπανω volt που θα είναι πιθανό να μας στειλει η καλη μας ΔΕΗ.
Δεν είναι κανόνας. :)
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.830
Reaction score
2.427
Τι διαφορα εχει η διακοπη ρευματος απο τη ΔΕΗ απο το δικο μας off; το ιδιο ειναι. Πρεπει ομως να να κλεισουμε τον διακοπτη φοβουμενοι τα volt της επαναφορας.
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Σοφο θα ηταν να ξερουμε ποιος ενισχυτης ειναι γιατι δεν εχουν ολοι οι ενισχυτες τις ιδιες διαδικασιες ασφαλους επανεκινησης
Γενικα ολοι οι consumer ενισχυτες εχουν μια διαδικασια για αυτο το πραγμα καποιοι εχουν δωσει σοβαροτητα σε αυτο και καποιοι αλλοι οχι
ξεκιναμε απο εκει
 

Μηνύματα
198
Reaction score
29
Σοφο θα ηταν να ξερουμε ποιος ενισχυτης ειναι γιατι δεν εχουν ολοι οι ενισχυτες τις ιδιες διαδικασιες ασφαλους επανεκινησης
Γενικα ολοι οι consumer ενισχυτες εχουν μια διαδικασια για αυτο το πραγμα καποιοι εχουν δωσει σοβαροτητα σε αυτο και καποιοι αλλοι οχι
ξεκιναμε απο εκει
Είναι ο τελικός SPA2-150 της ATC
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Ο συγκεριμενος ενισχυτης δεν εχει σοβαρους λογους να εχει καποιο θεμα κατω απο τις συνθηκες που εχεις περιγραψει Κυκλωματικα και σχεδιαστικα εχουν προβλεψει τα απαραιτητα ωστε γενικα να μην εχεις καποιο θεμα μεσα σε ενα νορμαλ πλαισιο και μιας φυσιολογικης καταστασης διακοπης ρευματος
Αυτα περι αυξημενης τασης μετα την διακοπη εχουν μια αρκετα μεγαλη δοση μυθου μεσα τους γιατι για να σου δωσει η ΔΕΗ μια πολυ αυξημενη ταση μετα την διακοπη ( και τσπ εξω απο τα συνηθιμσμενα ορια ) πρεπει καπου να την βρει και αυτο συνηθως δεν ειναι εφικτο ....Δλδ χαλασε το εργοστασιο και αντι για 230 στελνει 260 ? αυτο δεν παιζει . Συν οτι στην απιθανη περιπτωση που κατι τετοιο εχει συμβει προφανως και θα ειχες και αλλες ζημιες στο χωρο σου εκτος απο αυτη .

Αληθεια ειναι οτι πολλοι ενισχυτες λογο προχειρης σχεδιασης του συστηματος εκκινησης δεν μπορουν να διαχειριστουν το πηγαινε ελα του ρευματος σε μια κατασταση διακοπης η βλαβης οπου το ρευμα παει και ερχεται επανηλημενα Αυτο ομως ειναι μια αλλη κατασταση το οποιο δεν εχει σχεση με το ρευμα κοπηκε και ξαναηρθε .

Τελος ο συγκεριμενος ενισχυτης ενω απο πλευρας κυκλωματος και απο πλευρας σχεδιασης εχει αυτα που πρεπει , αλλα η κατασκευη ειναι λιγο λαιτ και μετα απο μια τετοια κατασταση ειναι πιθανον να εχει βλαβη στο κυκλωμα εκκινησης η και βλαβη στην επιμερους τροφοδοσια .... θα πρεπει καποιος να τον δει
 

Μηνύματα
198
Reaction score
29
Ο συγκεριμενος ενισχυτης δεν εχει σοβαρους λογους να εχει καποιο θεμα κατω απο τις συνθηκες που εχεις περιγραψει Κυκλωματικα και σχεδιαστικα εχουν προβλεψει τα απαραιτητα ωστε γενικα να μην εχεις καποιο θεμα μεσα σε ενα νορμαλ πλαισιο και μιας φυσιολογικης καταστασης διακοπης ρευματος
Αυτα περι αυξημενης τασης μετα την διακοπη εχουν μια αρκετα μεγαλη δοση μυθου μεσα τους γιατι για να σου δωσει η ΔΕΗ μια πολυ αυξημενη ταση μετα την διακοπη ( και τσπ εξω απο τα συνηθιμσμενα ορια ) πρεπει καπου να την βρει και αυτο συνηθως δεν ειναι εφικτο ....Δλδ χαλασε το εργοστασιο και αντι για 230 στελνει 260 ? αυτο δεν παιζει . Συν οτι στην απιθανη περιπτωση που κατι τετοιο εχει συμβει προφανως και θα ειχες και αλλες ζημιες στο χωρο σου εκτος απο αυτη .

Αληθεια ειναι οτι πολλοι ενισχυτες λογο προχειρης σχεδιασης του συστηματος εκκινησης δεν μπορουν να διαχειριστουν το πηγαινε ελα του ρευματος σε μια κατασταση διακοπης η βλαβης οπου το ρευμα παει και ερχεται επανηλημενα Αυτο ομως ειναι μια αλλη κατασταση το οποιο δεν εχει σχεση με το ρευμα κοπηκε και ξαναηρθε .

Τελος ο συγκεριμενος ενισχυτης ενω απο πλευρας κυκλωματος και απο πλευρας σχεδιασης εχει αυτα που πρεπει , αλλα η κατασκευη ειναι λιγο λαιτ και μετα απο μια τετοια κατασταση ειναι πιθανον να εχει βλαβη στο κυκλωμα εκκινησης η και βλαβη στην επιμερους τροφοδοσια .... θα πρεπει καποιος να τον δει
Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση, προς το παρών τον έχω υπό παρακολούθηση, παίζει κανονικά, αν το ξανακάνει θα κοιτάξω να τον δει κάποιος ειδικός.
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.830
Reaction score
2.427
Δεν ξερω εαν οι ενισχυτες εχουν διαφορετικη προστασια σε περιπτωση επαναφορας, αλλα εχουν καει αρκετες αντλιες αρδευσης οταν το επαναφερθεν ρευμα ανεβηκε πανω απο 370v (αν θυμαμαι καλα, περασαν και καποια χρονια:(). Θελω να πω οτι κατα την επανατροφοδοτηση του δικτυου η ταση ανεβαινει, για πολυ λιγο μα αρκετο για να ...καρβουνιασουν οι περιελιξεις. Γιατι να μην συμβαινει και στο οικιακο μας ρευμα;
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.242
Reaction score
1.107
Δεν ξερω εαν οι ενισχυτες εχουν διαφορετικη προστασια σε περιπτωση επαναφορας, αλλα εχουν καει αρκετες αντλιες αρδευσης οταν το επαναφερθεν ρευμα ανεβηκε πανω απο 370v (αν θυμαμαι καλα, περασαν και καποια χρονια:(). Θελω να πω οτι κατα την επανατροφοδοτηση του δικτυου η ταση ανεβαινει, για πολυ λιγο μα αρκετο για να ...καρβουνιασουν οι περιελιξεις. Γιατι να μην συμβαινει και στο οικιακο μας ρευμα;

Κανεις τραγικα μεγαλο λαθος
Οι τριφασικες αντλιες πρεπει να συνοδευονται απο ενα πολυ συγκριμενο αυτοματισμο ο οποιος συνηθως ειναι αστεροτριγωνικο που σημαινει οτι με συγκεκριμενο αυτοματισμο εκινει την αντλια πρωτα σε αστερα και μετα την μεταγαγει σε τριγωνο σε συγκεκριμενο χρονικο διαστημα ( χρονικο ) αναλογως φορτιου , αναλογως αντλιας κλπ
Στην διαταξη που συνηθως ειναι πινακας ολοκληρος σε διαφορα σημεια υπαρχουν επισης αυτοματισμοι οι οποιοι κανουν επιτηρηση στα ρευματα ( θερμικα ) που περνανε μεσα απο αυτο το κυκλωμα και φροντιζουν για τις περιελιξεις ωστε αν το ρευμα υπερβει ενα συγκεριμενο οριο διακοπτουν το κυκλωμα ακριβως για αυτο τον λογο και τελικα να προστατευθει η αντλια απο το καψιμο
Σαφως μεσα σε αυτο το κυκλωμα υπαρχει επιτηρηση φασης που σημαινει οιτ εαν μια απο τις τρεις φασεις λειψει η χαμηλωσει ( ΝΟΥΜΕΡΟ 1 ΑΙΤΙΑ ΚΑΨΙΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΟΤΕΡ ΙΙΙ ) τοτε διακοπτει το κυκλωμα για να προστατευσει και παλι την περιελιξη .

Αρα λοιπον οι αντλιες δεν καιγονται ποτε και οταν καιγονται φταινε μονο η παρακατω λογοι :
1) ρουλεμαν και κουζινετα οπου υπαρχουν και γενικα μηχανικοι λογοι
2) Αδυναμια ψυξης του κινητηρα και η θερμοτητα που παραγεται δεν μπορει να αποβληθει ( η και χαλασμενη φτερωτη )
3) Προβληματα στεγανοτητας και υγρασιας
4) Πληρης ανυπαρξια πινακα αστερος τριγωνου με επιτηρηση φασης
5) πεπαλαιωμενος πινακας λειτουργιας/ ανεπαρκης ρυθμιση θερμικων και επιτηρησης φασης ....

Ομως για να γινω και 100% χρηστικος μπορω να σου επιβεβαιβεωσω εμπρακτως οποτε θες οτι κατα κανονα μια οποιαδηποτε αντλια μπορει ευκολα να λειτουργησει με ενα 10-20% παραπανω ταση για παρα πολλες ωρες Σιγουρα και με 30% παραπανω αλλα το ποσες ωρες εξαρταται απο την ποιοτητα κατασκευης και την ψυξη της ...

Εμπρακτως επισης μπορω να σου βεβαιωσω οτι μια αντλια ΙΙΙ θα καει σε ελαχιστο χρονικο διαστημα αν λειψει η αν χαμηλωσει μια απο τις 3 φασεις

με εκτιμηση
Σακης Πετροπουλος
[DOUBLEPOST=1532003657][/DOUBLEPOST]Αυτο που συνεβηκε μαλλον στον φιλο μας ειναι οτι ενισχυτης και προενισχυτης πηραν ρευμα την ιδια ακριβως στιγμη ο τελικος ανοιξε πριν ο προενισχυτης ειναι ετοιμος ( εδω καλο θα ηταν να ξερουμε ποιος ειναι και ο προενισχυτης ωστε να μαθουμε εαν εχει ρελε και καθυστερηση στην εξοδο )
Ειναι γνωστο οτι πρωτα ανοιγουμε τις πηγες μετα τον προ αν υπαρχει και μετα τον τελικο ..... Σε μια διακοπη και επανεκινηση προφανως αυτο δεν εγινε

Αρα το γντουπ που ακουστηκε ειναι απο τον προενισχυτη Ορθα ο ενισχυτης μπηκε σε προστασια προφανως απο υπεροδηγηση στην εισοδο και αρα δεν εχει καποια βλαβη

Πες μας ποιος ειναι ο προενισχυτης
 

lakiss51

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
11.830
Reaction score
2.427
Σακη
Δεν μπορω να σου απαντησω ...επιστημονικα (αλλη ειδικοτητα ειχα οχι του ηλ/γου μηχ/γου), αλλα οτι ειχαμε ζημιες λογω υπερτασης ειναι γεγονος. Ιδιαιτερα σε κατι αντλιες ΠΟΛΕΜΗ (σωστα το λεω; ) αλλα και ΑΒΒ - αυτα πριν το 2000 που πιθανως ειχαν, ή δεν ειχαν, αλλες προστασιες. Ισως συνεβαινε αυτο που λες με τις φασεις
 

Μηνύματα
198
Reaction score
29
Κανεις τραγικα μεγαλο λαθος
Οι τριφασικες αντλιες πρεπει να συνοδευονται απο ενα πολυ συγκριμενο αυτοματισμο ο οποιος συνηθως ειναι αστεροτριγωνικο που σημαινει οτι με συγκεκριμενο αυτοματισμο εκινει την αντλια πρωτα σε αστερα και μετα την μεταγαγει σε τριγωνο σε συγκεκριμενο χρονικο διαστημα ( χρονικο ) αναλογως φορτιου , αναλογως αντλιας κλπ
Στην διαταξη που συνηθως ειναι πινακας ολοκληρος σε διαφορα σημεια υπαρχουν επισης αυτοματισμοι οι οποιοι κανουν επιτηρηση στα ρευματα ( θερμικα ) που περνανε μεσα απο αυτο το κυκλωμα και φροντιζουν για τις περιελιξεις ωστε αν το ρευμα υπερβει ενα συγκεριμενο οριο διακοπτουν το κυκλωμα ακριβως για αυτο τον λογο και τελικα να προστατευθει η αντλια απο το καψιμο
Σαφως μεσα σε αυτο το κυκλωμα υπαρχει επιτηρηση φασης που σημαινει οιτ εαν μια απο τις τρεις φασεις λειψει η χαμηλωσει ( ΝΟΥΜΕΡΟ 1 ΑΙΤΙΑ ΚΑΨΙΜΑΤΟΣ ΣΕ ΜΟΤΕΡ ΙΙΙ ) τοτε διακοπτει το κυκλωμα για να προστατευσει και παλι την περιελιξη .

Αρα λοιπον οι αντλιες δεν καιγονται ποτε και οταν καιγονται φταινε μονο η παρακατω λογοι :
1) ρουλεμαν και κουζινετα οπου υπαρχουν και γενικα μηχανικοι λογοι
2) Αδυναμια ψυξης του κινητηρα και η θερμοτητα που παραγεται δεν μπορει να αποβληθει ( η και χαλασμενη φτερωτη )
3) Προβληματα στεγανοτητας και υγρασιας
4) Πληρης ανυπαρξια πινακα αστερος τριγωνου με επιτηρηση φασης
5) πεπαλαιωμενος πινακας λειτουργιας/ ανεπαρκης ρυθμιση θερμικων και επιτηρησης φασης ....

Ομως για να γινω και 100% χρηστικος μπορω να σου επιβεβαιβεωσω εμπρακτως οποτε θες οτι κατα κανονα μια οποιαδηποτε αντλια μπορει ευκολα να λειτουργησει με ενα 10-20% παραπανω ταση για παρα πολλες ωρες Σιγουρα και με 30% παραπανω αλλα το ποσες ωρες εξαρταται απο την ποιοτητα κατασκευης και την ψυξη της ...

Εμπρακτως επισης μπορω να σου βεβαιωσω οτι μια αντλια ΙΙΙ θα καει σε ελαχιστο χρονικο διαστημα αν λειψει η αν χαμηλωσει μια απο τις 3 φασεις

με εκτιμηση
Σακης Πετροπουλος
[DOUBLEPOST=1532003657][/DOUBLEPOST]Αυτο που συνεβηκε μαλλον στον φιλο μας ειναι οτι ενισχυτης και προενισχυτης πηραν ρευμα την ιδια ακριβως στιγμη ο τελικος ανοιξε πριν ο προενισχυτης ειναι ετοιμος ( εδω καλο θα ηταν να ξερουμε ποιος ειναι και ο προενισχυτης ωστε να μαθουμε εαν εχει ρελε και καθυστερηση στην εξοδο )
Ειναι γνωστο οτι πρωτα ανοιγουμε τις πηγες μετα τον προ αν υπαρχει και μετα τον τελικο ..... Σε μια διακοπη και επανεκινηση προφανως αυτο δεν εγινε

Αρα το γντουπ που ακουστηκε ειναι απο τον προενισχυτη Ορθα ο ενισχυτης μπηκε σε προστασια προφανως απο υπεροδηγηση στην εισοδο και αρα δεν εχει καποια βλαβη

Πες μας ποιος ειναι ο προενισχυτης
Καλημέρα, ο προενισχυτής είναι το ταίρι του τελικού δηλαδή ο SCA2 της ATC
 

Μηνύματα
1.017
Reaction score
1.188
Εγω, στην περιπτωση διακοπης ρευματος με το συστημα σε λειτουργια, φοβαμαι για τα ηχεια, ειδικα αν τη στιγμη της διακοπης παιζουν σε υψηλη ενταση.
Επισης, οταν η διακοπη υπερβαινει τις 2-3 ωρες οι ενισχυτες AV (τουλαχιστον οσοι εχουν περασει απο μενα) χανουν τις ολες ρυθμισεις τους και πρεπει να κανεις το set up απο την αρχη παλι. Πολυ σπαστικο αυτο......
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.408
Reaction score
74.715
Επισης, οταν η διακοπη υπερβαινει τις 2-3 ωρες οι ενισχυτες AV (τουλαχιστον οσοι εχουν περασει απο μενα) χανουν τις ολες ρυθμισεις τους και πρεπει να κανεις το set up απο την αρχη παλι. Πολυ σπαστικο αυτο......
Ποιοί; Δεν μου έχει τύχει.
 

Μηνύματα
198
Reaction score
29
Εγω, στην περιπτωση διακοπης ρευματος με το συστημα σε λειτουργια, φοβαμαι για τα ηχεια, ειδικα αν τη στιγμη της διακοπης παιζουν σε υψηλη ενταση.
Επισης, οταν η διακοπη υπερβαινει τις 2-3 ωρες οι ενισχυτες AV (τουλαχιστον οσοι εχουν περασει απο μενα) χανουν τις ολες ρυθμισεις τους και πρεπει να κανεις το set up απο την αρχη παλι. Πολυ σπαστικο αυτο......
Χίλια ευχαριστώ για την απάντηση, όπως προείπα, το μηχάνημα προς το παρών παίζει χωρίς προβλήματα αν ξαναβγάλει για κάποιο λόγο protection Θα τα ξαναπούμε προκειμένου να ελεγχθεί. Ευχαριστώ και πάλι, καλό Σαββατοκύριακο.
 
Last edited by a moderator:



Μηνύματα
1.017
Reaction score
1.188
Δεν νομιζω να ειχαν την ιδια βλαβη και οι 3 ενισχυτες (των ανωτερω εταιριων) που περασαν απο το σαλονι μου. Τωρα εχω σε λειτουργια τον YAMAHA 663. Πριν ειχα ΜΑΡΑΝΤΖ (6002 & 5002 νομιζω ηταν οι κωδικοι τους). Σε ερωτηση που ειχα κανει παλια στο τεχνικο τμημα της ΜΑΡΑΝΤΖ μου ειχαν πει οτι η τροφοδοσια της μνημης που ειναι αποθηκευμενες οι ρυθμισεις του menou επαρκει για λιγες ωρες μονο (με τη συσκευη εκτος δικτυου). Το ιδιο συνεβαινε και σε οσες συσκευες βιντεο ειχα (και αυτες που εχω τωρα), οι οποιες χανουν τις ρυθμισεις ωρας & ημερομηνιας (επανερχονται στην αρχικη εργοστασιακη ρυθμιση).
Αντιθετα με τηλεορασεις, ραδιοφωνα και dvd players δεν ειχα ποτε τετοιο θεμα.
 

Zizik

Chauncey Gardiner * tl;dr *
Super Moderator
Μηνύματα
42.408
Reaction score
74.715
Έχει τύχει να έχω παλιότερους ενισχυτές στο ράφι για χρόνια χωρίς να χάσουν ρυθμίσεις. Marantz, Yamaha, Pioneer. :idk:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.611
Μηνύματα
2.867.882
Members
37.939
Νεότερο μέλος
geo kok
Top