Επισκεψη στα στουντιο της ΑRRI MEDIA.

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
H επισκεψη πραγματοποηθηκε απο τον τον Patrick του Grobi.Τv με βασικο σκοπο να γνωρισουμε κατι παραπανω απο αυτα που διαδραματιζονται στο παρασκηνιο κατα την επεξεργασια μιας κινηματογραφικης ταινιας στον τομεα του ηχου κατα κυριο λογο.

Οικοδεσποτης ο κυριος Daniel Vogl υπευθυνος στον τομεα του ηχου και οχι μονο.( Head of Post Production ARRI@Bavariafilm / Head of Sound)
1634224767821.png


Υπευθυνοι για την δημιουργια της <<εταιριας>> ηταν ο Arnold & Richter.

Μια οικογενειακη υποθεση με παρελθον 102 χρονων περιπου. Παγκοσμιως ειναι γνωστη για τις καμερες ARRI ενω δραστηριοποιειται και στον τομεα του φωτισμου των κινηματογραφικων σκηνων περα βεβαιως απο την βασικη ενασχοληση τους με την εινονα και τον ηχο.

Στο τεχνικο κομματι μετρανε μεχρι τωρα αρκετες βραβευσεις και 19 οσκαρ ειδικου σκοπου.



1634224798646.png


Η ξεναγηση ξεκιναει απο ενα παλιο κτιριο του 1920 οπου και στεγαζεται η κινηματογραφικη αιθουσα με την κωδικη ονομασια ( αυτο για τους λατρεις του Βond) V1 οπου και διατηρηθηκε η αισθητικη εκεινης της περιοδου ενω βεβαιως εξοπλιστηκε με τις μοντερνες εκγαταστασεις ηχου της εποχης μας ( 7.1. για τους λατρεις των αριθμων). Ο ιδιος ο κινηματογραφος αποτελει μερος της ιστοριας, δεν ειναι προσβασιμος για το κοινο και χρησιμοποιειται αποκλειστικα για την προβολη ταινιων για τις οποιες εχει τελειωσει θα λεγαμε το κομματι της επεξεργασιας αλλα ειναι απαραιτητο πριν ακομη μεταφερθουν στους κινηματογραφους να προβληθουν επισης και σε χωρο που ομοιαζει σε κινηματογραφικες αιθουσες. Αυτο θεωρειται κατα τα λεγομενα του απαραιτητο, δλδ να να βγει καποιος απο τις ειδικες συνθηκες ενος στουντιο και να βιωσει σε <<πραγματικες συνθηκες >> πολλες φορες μαζι με ολους τους συντελεστες της ταινιας συμπεριλαμβανομενου και του σκηνοθετη το αποτελεσμα της δουλειας υπο <<πραγματικες συνθηκες>>.



1634224833549.png

Επομενος σταθμος το στουντιο μιξης μιας παραγωγης ντολμπυ ατμος για το σινεμα.

Θα παρακαλουσα να μην γραφτει κατι μεχρι την ολοκληρωση της ξεναγησης. Ευχαριστω:biggrin:


 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Σε αυτο το στουντιο με την κωδικη ονομασια Studio A @Bavaria Film χωρητικοτητας 150m² βρισκονται εγκατεστημενα συνολικα 42 ηχεια σε διαταξη dolby atmos.

Για οσους ενδιαφερονται, η συνολικη εγκατασταση εικονας και ηχου για το καθε στουντιο παρουσιαζεται στην σελιδα της εταιρειας. Συνοπτικα θα αναφερουμε τα παρακατω:

  • Roomsize: 150 sqm, Screen 32 sqm, Silver screen
  • All sound formats, from Stereo up to SR*D (5.1 + 7.1), DTS (EX) and 42 Speaker Dolby ATMOS Installation
  • JBL active 3-way monitoring system
  • 40 kW power amplifiers


Κατα την προεργασια θα λεγαμε λαμβανει μερος ενας dialogue director, ενω δεν λειπει και ενας sound designer π.χ. πως θα πρεπει μια πορτα να ηχει μεσα στην ταινια αναλογα το μεγεθος και βαρος και το υφος /την δραματουργια της ταινιας κτλπ. Αναλογα με το μεγεθος μιας ταινιας αυξανεται και ο αριθμος της ομαδας που συμμετεχει σε αυτη την διαδικασια.

Στην ουσια πριν την μιξη γινεται η απαραιτητη προεργασια, παρουσιαζεται το περιγραμμα, ενα προσχεδιο θα λεγαμε με την συμβολη και την συμφωνη γνωμη του σκηνοθετη ετσι ωστε να προχωρησουν στην βασικη μιξη. Συνηθως διαρκει ολο αυτο συμπεριλαμβανομενης και της βασικης μιξης 4 με 5 εβδομαδες καθημερινης εργασιας οπου στην συνεχεια πραγματοποιουνται καποιες διορθωσεις και κατοπιν το τελικο προιον ειναι ετοιμο προς καταναλωση.

Η μουσικη ειναι κατι που ερχεται και προστιθεται στην διαρκεια της επεξεργασιας μετα τους διαλογους, τα εφε κλτπ. Σημαντικο ειναι παντα να υπαρχει επικοινωνια με τον σκηνοθετη και τους μουσικους. Στην ουσια τα ατομα που εργαζονται μεσα στο στουντιο αποτελουν το μακρυ χερι του σκηνοθετη. Για παραδειγμα σε εναν διαλογο μπορει να υπαρξουν διαφορες προτασεις αλλα ο σκηνοθετης ειναι αυτος που θα εχει τον τελευταιο λογο, ειναι το δικο του φιλμ.



Η συζητηση κατευθυνεται τωρα στο θεμα της ντολπυ ατμος παραγωγης.
Το συγκεριμενο στουντιο ηταν το πρωτο σινεμα ντολμπυ ατμος στουντιο στην γερμανια.

Η ιστορια μιας παραγωγης σε ντολμπυ ατμος ειναι αρκετα ακριβη ιστορια σε σχεση με τα φορματ τυπου 7.1 κτλπ. Απαιτει περισσοτερη εργασια και αυτο ειναι ενα σοβαρο εμποδιο. Απο την αλλη ειμαστε σε μια περιοδο οπου οι ντολμπυ ατμος κινηματογραφοι αυξανονται, διοτι σε τελικη αναλυση αυτο που θελει ο παραγωγος ειναι να μπορει η ταινια του να παιχτει.

Επισης τονιζεται οτι θα πρεπει καποιος εντελως συνειδητα να εργαστει απο την αρχη πανω στο προτζεκτ ντολμπυ ατμος και οχι του στυλ να εργαστουμε για μια μιξη 5.1 και στο τελος της ημερας να φτιαξουμε και την ατμος εκδοση. Τοτε εχουμε να κανουμε με μια απλα σφραγιδα ατμος οπου καποιος προσθεσε μερικα <<αντικειμενα>> στο ανω επιπεδο.

Εαν μιλαμε για native atmos τοτε η λογικη σειρα ειναι να εργαστει κανεις απο την αρχη με βαση αυτο το φορματ και στο τελος να εξαγαγει απο αυτο το 7.1 ή και το 5.1.

Το dolby atmos δεν ειναι τιποτα αλλο παρα το λεγομενο 9.1 bett mix με επιπλεον 118 δυνατα αντικειμενα που μπορεις παραλληλα να μοιρασεις στον κινηματογραφο.
Στην ουσια εχουμε 127 objects καποια απο τα οποια ομως ειναι <<κλειδωμενα>> στο bett layer οπου το καθε αντικειμενο δεν ειναι απαραιτητο να περιεχει μονο ενα στοιχειο ηχου αλλα ακομη και 5 στοιχεια.

Στον χωρο αυτον φτιαχνεται η εκδοση του ατμος αποκλειστικα για τον κινηματογραφο. Δεν υπαρχει στο μυαλο κατι που να συνδεεται με το home entertainment.

Αρχικα οπως τονιζει, φτιαχνουμε κινηματογραφο ( μετα ασχολουμαστε με τις χομ εντερταινμεντ πιπες θα ηθελε σιγουρα να προσθεσει :biggrin:)

Φυσικα θα μπορουσε κανεις να μεταφερει ενα προς ενα την κινηματογραφικη παραγωγη σε ενα blue ray αλλα το ερωτημα ειναι αν κατι τετοιο θα ειχε καποια λογικη. Για παραδειγμα στο σινεμα φθανεις τα 60db dynamik, ποιος θα ηθελε κατι τετοιο στο σπιτι ή ποσο κατορθωτο ειναι κατι τετοιο?

Υπαρχει μονον ενα κλασμα ανθρωπων που θα αγοραζε ενα τετοιο δισκακι.



Για αυτο τον λογο για παραγωγες home entertainment, αφου ολοκληρωσουμε το θεμα σινεμα πηγαινουμε παλι σε καποιο στουντιο αλλα διαστασεων τυπικου οικιακου δωματιου, σαφως μικροτερων διαστασεων ετσι ωστε να βελτιστοποιησουμε το φιλμ για την διασκεδαση στο σπιτι.


1634232900187.png

Στην συνεχεια θα δουμε απο κοντα ενα μερος της διαδικασιας , πως τα αντικειμενα με την βοηθεια ενος Joystick κινουνται στον χωρο κλτπ
Στην οθονη δεξια διακρινουμε την κινηση των αντικειμενων , στο μεσον βλεπουμε την διαταξη των ηχειων και την συμμετοχη τους κατα την κινηση αυτων , ενω αριστερα τα διαθεσιμα αντικειμενα.
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
To dolby atmos ειναι ενα <<καινουργιο>> φορματ που ανοιγει νεους <<οριζοντες>>. Στον χωρο εχουμε 42 ηχεια τα οποια και μπορουμε να χειριστουμε ξεχωριστα χαρις στην τεχνολογια dolby atmos.

Εχουμε ενα πληρως fullrange συστημα οπου το καθε ηχειο μπορει να ειναι και fullrange. Αυτο ειναι μια προδιαγραφη



Θα θυμαται κανεις σε κινηματογραφους εποχης 5.1 οπου εστελνε κανεις ενα σημα στο αριστερο σαραουντ και τοτε επαιζαν το ιδιο σημα και τα 12 ηχεια της πλευρας δημιουργωντας μια τεραστια φασικη <<βρωμια>> ιδιαιτερα σε περιπλοκα σηματα που επρεπε να εχουν μια κατευθυνση.

Επισης τα 42 ηχεια ειναι προσαρμοσμενα και στα 64 που πιθανον να υπαρχουν σε εναν κινηματογραφο. Αυτο σημαινει οτι παραδιδουν μαζι με τον ηχο και metadaten οπου ο επεξεργαστης κατοπιν μοιραζει τον ηχο αναλογως τον αριθμο των εγκατεστημενων ηχειων στον χωρο.

Θα μπορουσε κανεις για ωρες να φιλοσοφει πανω στα προτερηματα μιας παραγωγης σε ντολμπυ ατμος, αρχικα μας ανοιγει ολο τον χωρο, μπορουμε να τοποθετησουμε σηματα στο πισω μερος, να ανοιξουμε το πλατος μπροστα λιγο προς τα εξω ( πρεπει κανεις να δει την διαταξη σε ντολμπυ ατμος /τα σαραουντ ξεκινανε σχεδον απο εκει που τελειωνει η οθονη προβολης).

Κατα βαση υπαρχει παρα πολυ υλικο στο κεντρικο καναλι, σε μια δυνατη σκηνη εχεις αριστερα και δεξια την μουσικη, στο κεντρο συγκεντρωνονται ολα, επομενως οδηγεις παντα το κεντρικο στο μαξιμουμ στα ορια και μετα μπορεις να κατορθωσεις να ανοιξεις λιγο περισσοτερο χωρο μπροστα για τα υπολοιπα.( βασικα ειναι αυτο που τρωει το πιο πολυ ξυλο)

1634282815677.png


Με αυτο το Joystick μετακινει καποιος τα αντικειμενα μεσα στον χωρο.

Βεβαια δεν ξεκιναει κανεις απο το μηδεν ή στα τυφλα να μετακινει αντικειμενα στον χωρο, γινεται παλι μια προεργασια, υπαρχουν προδιαγραφες/ κανονες.

1634282837495.png


Εδω μπορει να δει κανεις δεξια ενα αντικειμενο και το πληθος των ηχειων που συμμετεχουν (στο μεσον)

Σε γενικες γραμμες μπορει κανεις να χειραγωγησει τα παντα, απο το πληθος των ηχειων που θα πρεπει να συμμετεχουν ,το μεγεθος του αντικειμενου/της κιτρινης αυτης μπαλας, το ειδος της τροχιας κτλπ, μπορει εαν το απαιτει η σκηνη να τοποθετησει εναν διαλογο εξω απο το κεντρικο και κατοπιν να σβησει το αντικειμενο δλδ αναλογως την περισταση εχει κανεις στην φαρετρα του 128 αντικειμενα.



Οσον αφορα την home entertianment βερσιον, δεν καθομαστε ξανα για να επινοησουμε ενα καινουργιο φιλμ, ολα εχουν καθοριστει με ολους τους συντελεστες ,τους παραγωγους και τον σκηνοθετη στην φαση της δημιουργιας του φιλμ για τις κινηματογραφικες αιθουσες και η αποστολη που εχουμε τωρα ειναι να μεταφερουμε ολο αυτο στο σπιτι.

Εχουμε το αποσταγμα της κινηματογραφικης δουλειας και πηγαινουμε σε ενα home entertainment enviroment με διαφορετικες παραμετρους οπου θεματα οπως τα παρακατω συζητουνται και πραγματοποιουνται οι απαραιτητες τροποοιησεις. Διαφορετικος αριθμος ηχειων , διαφορετικο Bandwidth, διαφορετικο δυναμικο ευρος κτλπ.

Στον κινηματογραφο για παραδειγμα στελνουμε 128 στοιχεια/ιχνη ηχου αλλα lossless.

Στην μαστερ κοπια για τον οικιακο κινηματογραφο υπαρχουν ολα αυτα τα αντικειμενα μονον που τωρα μοιραζονται σε ζωνες οπου πρεπει να δουν πως ακουγονται κτλπ κτλπ.
Σε γενικες γραμμες ομως το ολο πραγμα λειτουργει αρκετα ικανοποιητικα.

H ξεναγηση συνεχιζεται στους υπολοιπους χωρους Θα παρακαλουσα να μην γραφτει κατι μεχρι την ολοκληρωση της. Ευχαριστω :biggrin:
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Η διαδικασια που ακουλουθειται μπορει να περιγραφει συνοπτικα ως εξης: Η ομαδα δουλευει απο την αρχη για την dolby atmos παραγωγη, οπου απο αυτην θα προκυψει την επομενη μερα το φορματ 7.1 την μεθεπομενη το φορμα 5.1 και στο τελος θα μεταφερθουν σε <<καταλληλο>> περιβαλλον για την μεταφορα ενος dolby atmos cinema σε dolby atmos home.


1634311359105.png



Πριν ομως περασουμε σε οικιακες συνθηκες θα κανουμε μια σταση στο στουντιο με την κωδικη ονομασια Studio c οπου και πραγματοποιειται η τελικη διορθωση των χρωματων ενος φιλμ δινοντας σε αυτο την οριστικη οψη που θα εχει. Θα λεγαμε οτι ειναι ενα μικρο ευχαριστο διαλειμμα λιακαδας πριν την μεγαλη καταιγιδα που θα ακολουθησει.

Σε ενα στουντιο ασχολουνται με τον ηχο, σε αλλο με την εικονα και τα χρωματα και στο συγκεκριμενο στουντιο δινουμε στο φιλμ την τελικη του οψη αν και φυσικα πριν τα γυρισματα εχει συζητηθει το ολο θεμα με τον καμεραμαν οσον αφορα την οψη που θα πρεπει να εχει η ιδια η ταινια. Υπαρχουν για παραδειγμα φιλμ που ειναι καπως <<γκριζωπα>> ή <<γαλαζωπα>> κοκ.

Την θεση που εχει ο μηχανικος ηχου στο δικο του στουντιο ηχου εχει εξισου ο colourist στο στουντιο αυτο.

Η ιδιαιτεροτητα του συγκεκριμενου στουντιο εχει να κανει με την λεξη κλειδι : dolby cinema

Εντελως απαραιτητος για αυτο το λεγομενο σινεμα της ντολμπυ ειναι ενας λειζερ προβολεας της.

Το θεμα HDR ειναι κατι που μας εχει ηδη απασχολησει εξηγει ο υπευθυνος της εταιρειας, βεβαια προς το παρον η οικιακη διασκεδαση βρισκεται ενα βημα μπροστα απο τον κινηματογραφο σε αυτο το θεμα , αυτη την στιγμη μιλαμε για την λειτουργια του πρωτου κινηματογραφου με αυτη την τεχνολογια στην γερμανια (2019). Το κοστος αυτου του προβολεα αποτελει για τους κινηματογραφους ανασταλτικο παραγοντα και επομενως κατι τετοιο επιρεαζει και τους παραγωγους οταν γνωριζουν οτι θα μπορει να παιχτει σε ελαχιστους κινηματογραφους.

Επομενως φτιαχνουμε ενα φιλμ για τον κινηματογραφο σε SDR και μετα την εκδοση για οικιακη χρηση σε HDR.
1634311416303.png

Εδω μια συγκριση μεταξυ των 2. SDR & HDR
:biggrin:

1634311471112.png


Στην συνεχεια θα περασουμε οπως ειναι λογικο στο περιφημο αυτο στουντιο οπου λαμβανει χωρα η εκδοση ενος dolby atmos για το σπιτι, το λεγομενο και σπιτικο ντολμπυ:biggrin:. Προκειται για ενα στουντιο σαφως μικροτερου ογκου που προσομοιαζει τις συνθηκες ενος τυπικου δωματιου.

( στο μυαλο μου ερχεται η απογνωση του μηχανικου κοπης ενος δισκου βινυλιου με πλουσιο περιεχομενο σε χαμηλες συχνοτητες οπου πρεπει να επεμβει ετσι ωστε να μην πεταγονται οι βελονες των περισσοτερων απο το αυλακι του δισκου).
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Σε συγκριση με τους τους υπολοιπους χωρους βρισκομαστε εδω σε ενα <<κλασικο>> δωματιο εαν εξαιρεσουμε βεβαιως την κονσολα ( τρανταχτα γελια) με την απαραιτητη ακουστικη φροντιδα, αυτο που αποκαλουμε home entertainment enviroment. Εδω βρισκεται μια στουντιο εγκατασταση τυπου 7.1.4 για atmos και αυτο που θελουμε ειναι να εξετασουμε πως ακουγεται η ταινια σε συνθηκες δωματιου για να δουμε κατα ποσο λειτουργει με αυτα τα ηχεια, μειωνοντας ενδεχομενως λιγο το δυναμικο ευρος

Ο κοσμος απο την αλλη μερια εχει στο σπιτι μια διαφορετικη εγκατασταση και ειναι πολυ σημαντικο να μαθουμε πως πραγματικα ακουγεται σε ενα πολυκαναλο χαι φαι συστημα. Για αυτο τον λογο παραλληλα με την στουντιακη εγκατασταση εχουν ακομη μια <<κλασικου>> τυπου εγκατασταση.

Σε πρωτη φαση θελουμε να γνωριζουμε πως ακουγεται απο μια τετοια εγκατασταση και κατοπιν να δουμε τι μπορουμε να αλλαξουμε γιατι για εμας αυτη η συνδεση ειναι εξαιρετικης σημασιας. Τι σημαινει ομως αυτη η μετατροπη, σημαινει μια πτωση της σταθμης ή μια αλλαγη στην κατανομη στον διαμοιρασμο των αντικειμενων ?

Στην χειροτερη περιπτωση , ναι , οταν διαπιστωνουμε οτι στην κινηματογραφικη βερσιον υπαρχουν πραγματα που δεν μπορουμε να τα αποδεχθουμε, δεν ειναι αποδεκτα απο εναν μηχανικο ηχου τοτε προσπαθουμε να τα τροποποιησουμε. Αυτο που ειναι σημαντικο για μας ειναι να μην χασουμε την επαφη με τους ανθρωπους για τους οποιους κανουμε εν τελει αυτη την βερσιον για το σπιτι.

Μπορεις να εχεις οχι μονον στο στουντιο αλλα και στον προσωπικο σου χωρο ηχεια που κοστιζουν ενα ολοκληρο σπιτι αλλα η ερωτηση ειναι ποιος μπορει εκτος απο σενα. Επομενως κοιταμε να κρατησουμε αυτη την σχεση και να απευθυνθουμε σε ενα ευρυ κοινο.

1634323738479.png


Κατοπιν θα κανουμε μια μικρη σταση στο κλασικο στουντιο με το μπιλιαρδο και θα μεταφερθουμε στο <<υβριδικο>> στουντιο
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
Βρισκομαστε λοιπον στο στουντιο με την κωδικη ονομασια Τonstudio 1, στο κεντρο της πολης, σε εναν πραγματικο Room in Roοm χωρο με διπλα τοιχωματα, αποσυζευξη δαπεδου και αποσυνδεση οροφης απο την κυριως οικοδομικη κατασκευη, ετσι ωστε τιποτα να μην περναει μεσα στον χωρο απο τον εξω κοσμο και το αντιστροφο.

Παιχνιδια μπιλιαρδου λαμβανουν χωρα δυστυχως σπανια διοτι ειναι αρκετη η εργασια που πρεπει να ολοκληρωθει.

Το στουντιο κατασκευαστηκε το 2003 με μια εγκατασταση 7.1 που με τον καιρο εκσυγχρονίζεται οπου τα σχεδια για ατμος παραμενουν προς το παρον στο συρταρι. Το συγκεκριμενο συμπληρωνει τα υπολοιπα στουντιο και εδω πραγματοποιουνται μιξεις σε 7.1. ή και 5.1.

Ενα ακομη ενδιαφερον κομματι της δουλειας τους αποτελουν τα Visual Effects, πως δλδ να παραχθουν οπτικα εφε για τον κινηματογραφο ενω παραλληλα ειναι αρκετα δραστηριοι στον τομεα της αποκαταστασης παλιων ταινιων.

Οπως γνωριζει κανεις τα παλια φιλμ ηταν σε μορφη σελουλοιντ (zelluloid) σε μορφη αναλογικη και μετεπειτα σε ψηφιακη. Παλιοτερα ειχαμε ευκρινεια full Hd αλλα τωρα εχουμε φτασει να θελει κανεις αναλυση 4K.

Εχουμε για παραδειγμα παλιες ταινιες που τα γυρισματα πραγματοποιηθηκαν πριν απο 40 χρονια οπου ειχαν αναλογικη μορφη , το υλικο υπεστει <<ψηλαφιση>> και βγαινουν στην αγορα ακομη ακομη και με το Logo HDR. Ειναι απλα μαρκετινγκ? Με ποιο τροπο κατορθωνει κανεις ενα φιλμ που γυριστηκε αναλογικα να του δωσει στο τελος μια ιδιοτητα τυπου HDR?Αναρωτιεται ο πατρικ

Διαθετουμε ως ομιλος ενα Restoration Department οπου ασχολειται με ολες αυτες τις ταινιες της αναλογικης εποχης και εχουμε κατασκευασει εναν καταλληλο Σαρωτη (Scanner) & Λειζερ που προερχεται απο την εποχη digital intermediate.

1634383487922.png


Αυτο σημαινει πρακτικα οτι το ζητουμενο υλικο σκαναρεται αρχικα μετα υποκειται σε επεξεργασια αλλα οι κινηματογραφοι εκει εξω δεν ηταν ακομη ψηφιακοι για αυτο και υπαρχει αυτο το λειζερ οπου <<εκθετει ενα φιλμ στο φως>> ετσι ωστε να γινει συμβατο ξανα με την τεχνολογια ενος κινηματογραφου εκεινης της εποχης (εαν το μεταφραζω σωστα) ενα ψηφιακο ενδιαμεσο σκαλοπατι, το oποιο λειζερ σημερα σπανια βρισκει καποια εφαρμογη ισως για σκοπους αρχειοθετησης και μονον. Το ακριβως αντιθετο συμβαινει με τον σαρωτη οπου την σημερον ημερα υπαρχουν φανταστικες ταινιες που γυριστηκαν πριν 30 χρονια και τις οποιες θελει καποιος σε ποιοτητα 4Κ να τις δει. Το σημαντικο εδω ειναι οτι η πληροφορια HDR υπαρχει ηδη στο αρνητικο φιλμ οποτε οταν σαρωνουμε ενα φιλμ το σαρωνουμε σε 4Κ HDR.

1634383550962.png


1634383567432.png


Ασχολουμαστε ακομη και με ταινιες ηλικιας 80 χρονων και θα λεγαμε οτι ολη διαδικασια ειναι μια μορφη τεχνης εντελει.

Αφηνουμε πισω μας αυτη την ιδιαιτερη μορφη τεχνης και επισκεπτομαστε το τελευταιο στουντιο, ενα στουντιο <<υβριδικης μορφης>>.
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
1634408086766.png


Βρισκομαστε πλεον στο στουντιο 2. Στον χωρο αυτον βρισκονται εγκατεστημενα 2 συστηματα ατμος, ενα για τον κινηματογραφο και ενα για το οικιακο σινεμα. Εδω λαμβανουν χωρα διαφορα σοου με υλικο προσανατολισμενο σε atmos home και στην ουσια κινουμαστε αναμεσα σε 2 κοσμους - atmos cinema και atmos home.

Πατρικ: οταν εχει ολκληρωθει η μιξη ατμος λιγο πριν αυτη βγει στους κινηματογραφους ερχεται ο << κυριος Dolby>> καθεται μαζι σας και βλεπει την ταινια και στο τελος βαζει την υπογραφη του οταν ολα ειναι οκ στο τεχνικο κομματι. Δεν ασχολειται με το περιεχομενο οσο γνωριζω αλλα γνωριζουμε επισης οτι πρεπει το στουντιο να πληρει καποιες προδιαγραφες ,να διαθετει μια πιστοποιηση θα λεγαμε για τον κινηματογραφο τουλαχιστον.



Ακριβως! Κατι τετοιο εχει το στουντιο αυτο, διαθετει μια <<αδεια κινηματογραφου>> ( Cinema License) για ατμος οπως και το βασικο στουντιο για μιξεις ατμος διαθετει φυσικα αυτη την πιστοποιηση. Αυτο μας δινει την αδεια να κανουμε ατμος μιξεις και στο τελος οπως σωστα αναφερθηκε αφου εχουμε καθισει με τους παραγωγους και τον σκηνοθετη θα πρεπει μετα να δημιουργησουμε το master. Πριν ξεκινησουμε την διαδικασια δημιουργιας του master ερχεται ο συμβουλος της ντολμπ, πραγμα που μεταξυ αλλων σημαινει εξτρα κοστος, ο οποιος ερχεται και τσεκαρει το τεχνικο κομματι , τα δεδομενα και αναλαμβανει ευθυνη. Δεν λεει για παραδειγμα οτι ενα αντικειμενο πρεπει να τοποθετηθει πιο αριστερα ή δεξια αλλα υπεισερχεται καθαρα στους τεχνικους παραγοντες και αφου δωσει το πρασινο φως τοτε ξεκιναμε με το μαστερ.

Πατρικ: Εχω πληροφορηθει οτι προσφατα εχετε αποκτησει ακομη μια αδεια_πιστοποιηση διοτι η ντολμπυ ξεκινησε ενα νεο 2ο προγαμμα το οποιο αφορα μιξεις ατμος για τους <<οικιακους κινηματογραφους>> με συγκεκριμενες προδιαγραφες κοκ.

Ναι εχουμε αποκτησει αυτη την αδεια. Στον χωρο του οικιακου σινεμα μπορει καποιος να αποκτησει αυτη την πιστοποιηση αλλα δεν αποτελει υποχρεωση, μπορει κανεις να προχωρησει σε μιξεις ατμος χωρις την συγκεκριμενη πιστοποιηση. Οταν ενα στουντιο πραγματοποιει μια ατμος μιξη ειναι ωραιο να εχει την πιστοποιηση αλλα δεν ερχεται καποιος συμβουλος για να τσεκαρει το αποτελεσμα. Ειναι στην ουσια μια αποδειξη για τους πελατες οτι εχεις μια ποιοτητα, δειχνεις οτι η ντολμπυ εχει πιστοποιησει το στουντιο. Με αλλα λογια στον κινηματογραφο ειναι υποχρεωση και δεν γινεται χωρις αυτη την αδεια ενω για το οικιακο σινεμα ειναι κατι που μπορεις να αποκτησεις , μια σφραγιδα θα λεγαμε αλλα δεν ειναι υποχρεωτικο.

1634408125975.png

Ας γυρισουμε ομως πισω στον χωρο και τα ηχεια. Οπως διαπιστωνει κανεις με γυμνο ματι οι τοιχωματικες επιφανειες ειναι καλυμενες στο κατω τμημα με ενα υφασμα ενω πανω υπαρχει αυτο το ειδος ξυλινης επιφανειας που ειναι ομως διατρητη με πραγματικα μικροσκοπικα ανοιγματα ενω επισης καποια απο τα ηχεια ειναι εξοπλισμενα με ενα πλεξιγκλας. Διαπιστωθηκε για τα συγκεκριμενα ηχεια σε αυτη την θεση στον τοιχο οτι δημιουργουνται υπερβολικες οπισθιες ανακλασεις και για αυτο τοποθετησαμε ενα τειχος ωστε να αποφευγθει μια περιθλαση.

Ολοι οι χωροι που κατασκευαζουμε θελουμε να ειναι ηχητικα φροντισμενοι ωστε να λειτουργουν ικανοποιητικα. Φυσικα δεν μπορουμε να εχουμε εναν ιδανικο χωρο αλλα θελουμε οσο το δυνατον λιγοτερο να επεμβουμε με χρηση ηλεκτρονικων μεσων εξισορροπησης εκουαλαιζερ κτλπ.

Για αυτο τον λογο προτιμουμε να προβουμε σε λυσεις οπως η προηγουμενη κατοπιν βεβαια συνεννοησης με τον υπευθυνο για την ακουστικη φροντιδα.

1634408153373.png


Στην συνεχεια μεταφερομαστε στον ειδικο χωρο οπου υπαρχει ο ενισχυτικος εξοπλισμος τυπου crown καθως και ενας επαγγελματικος επεξεργαστης της τρινοφ με τα 64 καναλια οπου μεταξυ αλλων πραγματοποιουμε την διορθωση του χωρου ενα μπορουμε λογω της ικανοτητας του να αποθηκευει διαφορετικα layouts να ενεργοποιησουμε ειτε την εγκατασταση για τον κινηματογραφο ειτε αυτη για το οικιακο σινεμα.



Ο στοχος σαφως ειναι να μπορουμε γρηγορα να κινηθουμε απο το σινεμα στην οικιακη διασκεδαση και αυτος ο χωρος ειναι που μας προσφερει αυτη την ιδιοτητα διοτι δεν ειναι πολυ μικρος για κινηματογραφο αλλα ουτε και αρκετα μεγαλος για οικιακη διασκεδαση.



Room

  • Size: 70 m2
  • Screen Size: 15 m2
  • TV: 65’’
  • Dolby Atmos® for Cinema (31 speakers) and Home (7.1.4) enabled
  • Room can be configured for either Cinema, TV or Music mixing
Δεν πραγματοποιουμε εδω καποια τελικη μιξη για κινηματογραφικες ταινιες , κανουμε μια προεργασια και πηγαινουμε στο κυριως στουντιο για την βασικη μιξη ατμος αλλα εδω πραγματοποιουμε μιξεις για home atmos.

Για τον κινηματογραφο φευγει η τηλεοραση, τα ηχεια γυρω απο αυτην εξαφανιζονται στην οροφη και την θεση τους παιρνουν jbl m2 ενω το πανι προβολης κανει την εμφανιση του.
1634408176501.png


Η τελευταια σταση της επισκεψης, που αλλου αν οχι σε εναν πραγματικο κινηματογραφο ...της arri
 

Μηνύματα
4.462
Reaction score
7.734
1634459935295.png

Βρισκομαστε πλεον στον τελευταιο σταθμο της επισκεψης μας, σε εναν πραγματικο κινηματογραφο ντολπμυ ατμος της arri. Μολις ολοκληρωθει η διαδικασια ενος προτζεκτ ντολμπυ ατμος μεταφερομαστε σε αυτο τον κινηματογραφο για εναν τελευταιο ελεγχο. Ο κινηματογραφος βεβαια ειναι ανοικτος για τον υπολοιπο κοσμο. Υπαρχουν επισης 2 ακομη μικροτερες αιθουσες για διαφορες προβολες.

1634459978457.png


1634459992961.png

https://muenchen.premiumkino.de/unser-haus/saele


Στο τελος τιθεται και το ερωτημα σχετικα με το φορματ Auro3D.

Daniel: Για ονομα του Θεου κανεις δεν λεει οτι το Auro3D ειναι ενα κακο φορματ. Η επιλογη μας για φορματ Dolby Atmos οφειλεται κατα κυριο λογο στο γεγονος οτι εξυπηρετουν ολοκληρη την αγορα. Με μονο 2 αιθουσες Auro στην γερμανια δεν πειθεις κανεναν γερμανο παραγωγο να επενδυσει σε ενα φιλμ Auro. H Dolby εχει απλα μια διαφορετικη παρουσια στην αγορα και επισης γνωριζομαστε με την Dolby οχι μονον απο την νεα εποχη Dolby Atmos αλλα απο πολυ παλια. Το πρωτο ψηφιακο φιλμ της ντολπυ που καναμε ηταν την χρονια 1992 και συγκεκριμενα η ταινια
1634460097831.png

Προκειται λοιπον για εναν συνεργατη που μας συνοδευει εδω και χρονια.


„Γνωρίζουμε με ακρίβεια μόνο όταν γνωρίζουμε ελάχιστα, με την γνώση μεγαλώνει και η αμφιβολία“ Goethe
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.587
Μηνύματα
2.865.021
Members
37.933
Νεότερο μέλος
alkapsal
Top