Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Χαιρετώ τους αγαπητούς φίλους του αυτοκινήτου.

Μια και προσωπικά , έχω ιδιαίτερη συμπάθεια στην εφεύρεση που ονομάζεται "αυτοκίνητο",
θα θεωρούσα ειλικρινά πολύ χρήσιμη για όλους μας (και για λόγους οδηγητικής συμπεριφοράς, αλλα και για λόγους ασφαλείας , ως γνωστόν) την άποψή σας ή και την εμπειρία σας εαν θέλετε, σχετικά με τους τροχούς μετάδοσης της κίνησης στο αυτοκίνητο.

Από ότι θα γνωρίζετε ήδη, στο μεγαλύτερο ποσοστό των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται, βγαίνουν "ως επι το πλέιστον" με μπροστινή κίνηση...

Γεγονός είναι ότι απο τη μία πλευρά κάποιοι θεωρουν την μπροστινή κίνηση πλεονεκτικότερη ,μιας και οι κινητήριοι τροχοί είναι ταυτοχρόνως και κατευθυντήριοι, με συνέπεια την καλύτερη θα έλεγα "αίσθηση" του τιμονιού.
Εδω , στις περισσότερες περιπτώσεις το αυτοκίνητο με ένα ελαφρύ πάτημα του γκαζιού πάνω στις στροφές, δεν υποστρέφει σχεδόν ποτέ.

Από την άλλη πλευρά, στο χώρο των δοκιμών της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου , παρατηρώ μία προτίμηση των έμπειρων οδηγών (και οδηγών αγώνων ακόμη εαν θέλετε) στην πίσω κινηση...
Προσωπικα , και σε παλαιότερες εποχές, ως κάτοχος πισωκίνητου αυτοκινήτου (Mitsubishi Lancer 1982) διέκρινα η αλήθεια πολλές φορες την έντονη τάση για υποστροφή, εκμεταλλευόμενος επίσης το γεγονός του ότι το αυτοκίνητο έστριβε πιό "κοφτά" (είχε μικρότερο κύκλο) από ότι τα εμπροσθοκίνητα...
Είχε επίσης μία ελαφριά αστάθεια σε πλευρικούς ανέμους , ακόμη και με την ταχύτητα των 100 χλμ/ώρα. ϊσως διότι το σύστημα διεύθυνσης του αντί για κρεμαγιέρα είχε ατέρμονα κοχλία... (βεβαια αυτό είναι ίσως και θέμα συνήθειας διότι μετά από καιρό , ως οδηγό, δεν με ενοχλούσε καθολου)

Βέβαια η σύγρονη τεχνολογία με την τετρακίνηση ή τα συστήματα ESP κλπ, θα είχε ίσως την τάση να εκμηδενίσει αυτές τις διαφορές...

Παρ' ολα αυτά, και για να μη σας κουράζω περισσότερο, δεν σας κρύβω την επιθυμία μου στο να "ακούστούν" εδώ στο φόρουμ μας, κάποιες χρήσιμες γνώμες ή συμβουλές απο την εμπειρία του καθενός μας, αλλά ακόμη περισσότερο από την εμπειρία και τη γνώση των ανθρώπων που ασχολήθηκαν πιο συστηματικά και ακόμη περισσότερο στον χώρο του αυτοκινήτου...

Βασιζόμενοι λοιπόν αφ΄ενός σε θεωρητικό αλλά αφ΄ετέρου κυρίως σε πρακτικό επίπεδο, θα μου δίνατε ιδιαίτερη χαρά , εαν δικαιολογούσατε και τεκμηριώνατε την προτίμησή σας σχετικά με την μπροστά... ή την πίσω κίνηση... στο αυτοκίνητο που θα επιλέγατε...

Παρακαλώ, τα σχόλια είναι δικά σας...

Με εκτίμηση
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.915
Reaction score
12.120
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Γεγονός είναι ότι απο τη μία πλευρά κάποιοι θεωρουν την μπροστινή κίνηση πλεονεκτικότερη ,μιας και οι κινητήριοι τροχοί είναι ταυτοχρόνως και κατευθυντήριοι, με συνέπεια την καλύτερη θα έλεγα "αίσθηση" του τιμονιού.
Εδω , στις περισσότερες περιπτώσεις το αυτοκίνητο με ένα ελαφρύ πάτημα του γκαζιού πάνω στις στροφές, δεν υποστρέφει σχεδόν ποτέ.
Αυτό δεν είναι ακριβές: τα πισωκίνητα αυτοκίνητα ξεκινούν από πλεονεκτική θέση. Αυτό για τον απλούστατο λόγο πως όταν προσπαθείς να περάσεις από δύο μόνο τροχούς, ροπές και στον εγκάρσιο άξονα (τιμόνι) και στο διαμήκη (γκάζι), τα διαθέσιμα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ μικρότερα. Προφανώς είναι καλύτερα να μοιράζεις τιμόνι μπροστά και γκάζι πίσω.
Η απλή λογική λέει επίσης πως από τις δύο λύσεις, η καλύτερη είναι η... τρίτη, που είναι η τετρακίνηση.

Τα μόνα πλεονεκτήματα της εμπρός κίνησης είναι:
  • η μείωση του κόστους και η εξοικονόμηση του χώρου που απαιτείται στα πισωκίνητα για τον άξονα μετάδοσης
  • η πιο φιλική προς το μέτριο οδηγό οδική συμπεριφορά: η υποστροφή (με τη σωστή έννοια του όρου κι όχι αυτή της υπερστροφής που αποδίδεται στο κείμενό σου) που εμφανίζουν τα προσθιοκίνητα, διορθώνεται πιο εύκολα με το ενστικτώδες άφημα του γκαζιού. Όμως τα πισωκίνητα πολυτελή σημερινά αυτοκίνητα είναι τόσο φορτωμένα με ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, που δεν τίθεται πλέον θέμα ούτε για τον εντελώς αρχάριο.
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Πρώτα απ' όλα θα ήθελα να ευχαριστήσω το φίλο MaxHeadroom, για την πολύτιμη άποψη και συμμετοχή του.

Θα ήθελα να με διορθώσετε εάν δεν το θυμάμαι καλά , αλλά και για να σας ζητήσω συγνώμη εφ όσον κάνω (χωρις να το θέλω) κάποιο λάθος.
Είχα λοιπον την εντύπωση στην υποστροφή "φεύγει" το πάνω στη στροφή , το πίσω μέρος του αυτοκινήτου προς την περιφέρεια...
ενώ στην υπερστροφή προς το κέντρο... (πιθανόν να το μπέρδεψα)
Και πάλι σας ζητώ συγνώμη εαν το διατύπωσα λάθος...
Η ουσία του θέματος όμως , από ότι φαίνεται , εύχομαι να είναι αρκετά σαφή , ακόμη και για τον πιο αρχάριο φίλο οδηγό...

Και πάλι σας ευχαριστώ
Φιλικά
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.846
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

... Η απλή λογική λέει επίσης πως από τις δύο λύσεις, η καλύτερη είναι η... τρίτη, που είναι η τετρακίνηση ...
Ιδιαίτερα από κάποια ιπποδύναμη και πάνω, η τετρακίνηση θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική. :126:
Υποστροφή είναι όταν το εμπρός μέρος φεύγει προς το εξωτερικό μέρος της στροφής, όπως το λέει ο Max, και υπερστροφή όταν φεύγει το πίσω.
 

Μηνύματα
629
Reaction score
0
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Συμφωνω και εγω..Καλυτερα πισω,ειδικα σε μεγαλες υποδυναμεις...
Γενικα τα μπροσθιοκινητα εχουνε πιο φιλικη συμπεριφορα μονο συγκρινοντας τα με παλια πισωκινητα η οταμν ο οδηγος το παιζει χερας αλλα ειναι κουλος..Ειχα το lancer που λες..ητανε ψιλοαθλιο σε πλευρικους ανεμους αλλα εστριβε καλα δεδομενης και της προελευσεις του(ιαπωνας)...Στο αερα βεβαια πηγαινε οπου ηθελε
Γενικα τα συχρονο πισωκινητα ακομα και χωρις τα συστηματα ασφαλειας στριβουνε πολυ καλα γιατι εχουνε εξελιγμενες αναρτησεις και πιο σωστη διαταξη..Βεβαια συμαντικο ρολο παιζουνε και τα συχρονα ελαστικα και αλλα πολλα..Γενικα ενα πισωκινητο με κουμακι για να απενεργοποιητε ο φυλακας αγκελος ειναι πολυ καλη επιλογη..Αρκει βεβαια ο οδηγος να εχει υποψη του οτι βρισκται σε λαμαρινες που κινουντε απο λαστιχα και να εχει στο νου του οτι εχοντας esp-ebd και δεν ξερω εγω τι αλλο δεν θα καταλυξει σε κανενα χαντακι..Δυστηχως κανενα αμαξι και κανενα τσιπακι δεν μπορει να ξεπερασει τα ορια της μηχανης και την βλακεια του ανθρωπου..Και φυσικα κανενας αεροσακος δεν θα σε σωσει αν δεν φορας την ζωνη σου...
Επισης ολα τα αμξια μπορουνε να ειναι ειτε υποστροφικα ειτε υπερστροφικα και ολα να γινουνε πεζοδρομοιοκυνηγοι(ο τιτλος ανοικει σε γρηγορα μπροσθικηνητα με αθλιο στησιμο-συνηθως εξ ανατολης)
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Θα ευχόμουν να "φάνηκε" η παραδοχή του λάθους μου...
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.915
Reaction score
12.120
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Είχα λοιπον την εντύπωση στην υποστροφή "φεύγει" το πάνω στη στροφή , το πίσω μέρος του αυτοκινήτου προς την περιφέρεια...
ενώ στην υπερστροφή προς το κέντρο... (πιθανόν να το μπέρδεψα)
Και πάλι σας ζητώ συγνώμη εαν το διατύπωσα λάθος...
Δεν τίθεται θέμα συγνώμης, κανείς δεν τα γνωρίζει όλα εξ'αρχής. :123:

Υποστροφή έχουμε όταν φεύγει το μπροστινό μέρος προς το εξωτερικό της στροφής, όταν δηλαδή το αυτοκίνητο ανοίγει την τροχιά του. Όταν συμβαίνει σε ένα προσθιοκίνητο την ώρα που επιταχύνει πάνω στη στροφή, ονομάζεται υποστροφή ισχύος και διορθώνεται απλούστατα μειώνοντας κάπως το γκάζι. Σημειωτέον ότι και τα πισωκίνητα μπορεί να εμφανίσουν υποστροφική συμπεριφορά στο όριο. Εκεί η αντιμετώπιση θέλει πιο λεπτούς χειρισμούς, ειδικά αν δεν υπάρχει ESP (που βέβαια το διαθέτουν όλα τα πολυτελή πισωκίνητα αυτοκίνητα σήμερα).

Υπερστροφή έχουμε όταν φεύγει το πίσω μέρος, και πάλι προς το εξωτερικό της στροφής. Δεν υπάρχει περίπτωση να φεύγει κάτι προς το εσωτερικό, γιατί κάτι τέτοιο θα αντέβαινε στους νόμους της φυσικής.
Συνήθως συμβαίνει σε παλιά πισωκίνητα αυτοκίνητα (που δε διαθέτουν σύστημα ελέγχου πρόσφυσης), αν πατηθεί -ή αφεθεί- απότομα το γκάζι πάνω στη στροφή. Μπορεί όμως να συμβεί και σε εμπροσθοκίνητα, αν υπάρξει απότομη μετατόπιση φορτίου εμπρός (από φρενάρισμα ή απότομο άφημα του γκαζιού σε κλειστή στροφή).
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.915
Reaction score
12.120
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Υποστροφή είναι όταν το εμπρός μέρος φεύγει προς το εξωτερικό μέρος της στροφής, όπως το λέει ο Max, και υπερστροφή όταν φεύγει το πίσω.
Σωστός. (γράφαμε μαζί :123:)
 

Μηνύματα
126
Reaction score
0
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Αυτή η υπόθεση σηκώνει μεγάλη συζήτηση...
Ένα βασικό καταρχάς θέμα είναι το πως έχει συνηθήσει ο οδηγός μιας και σε περίπτωση ανάγκης ή στην οδήγηση στο όριο οι αντιδράσεις είναι ενστικτώδικες. Έτσι προσωπικά ενώ είχα συνηθήσει το πισωκίνητο Τουότα Κορόνα, από τότε οδηγώ μπροστοκίνητα... Η μετάβαση ήταν δύσκολη θυμάμαι. Αλλά τώρα που συνήθησα τα μπροστοκίνητα μου είναι δύσκολα τα άλλα! Λόγω της φύσης της πρωην δουλειάς μου οδηγούσα διάφορα αυτοκίνητα καθημερινά και μπορώ να πω ότι τα πισωκίνητα από τότε δεν τα χώνεψα.
Περιστατικο:
Κάθε μέρα κατέβαίνα μια ψιλοκατηφόρα που τόδινα το ραλύ μου, έχει μια δεξια 90 μοιρών όπου φρενάριζα, κατέβαζα ταχύτητα και έστριβα και μετα ξανά γκάζι. Είχα κάνει ένα μιάτα 300 άλογα και μου λέει ο πελάτης (και φίλος) : "πάρτο μια βόλτα ρε να δεις πως είναι ταμάξια...". Να μην σας τα πολυλογώ κατεβαίνω την κατηφόρα, το πατάω και είχε μια λωρίδα 30 πόντους νερό εγκάρσια στο δρόμο. Παιδιά όλο το αμάξι έφυγε προς τα αριστερά. Χεσ.... φτάνω στη στροφη, φρενάρω, στρίβω δεξια και κατεβάζω 2α. Μου φέρνει μια μεγαλοπρεπή κολιά μόλις άφησα τον συμπλέκτη... και βρέθηκα να κοιτάω το δρόμο από το παράθυρο του οδηγού.... Επακολούθησαν διάφορα κοσμητικά επίθετα στον φίλο μου που είχε πεθάνει στο γέλιο...
Τα μπροστοκίνητα είναι πιο φιλικά προς τον αδαή και πιο αναίσθητα στην ποιότητα του οδοστρώματος δηλ. το αμάξι συμπεριφέρεται σε όλους τους δρόμους πάνω κάτω το ίδιο γιαυτό "θεωρούνται" και πιο ασφαλή.
Το πισωκίνητο με καλά λάστιχα και σε καλό οδόστρωμα είναι σαφώς πιο αποδοτικό αφού εκμεταλεύεται τη μεταφορά βάρους στους κινητήριους τροχούς κάθε φορά που επιταχύνει και υπερισχύει τελικά συντριπτικά (φόρμουλα, ντράγκστερ) στο δημόσιο δρόμο όμως θέλει χέρια...
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Το Mitsubishi Lancer (1982), (πισωκίνητο) το διόρθωνα συνήθως εύκολα με ένα απλό κατέβασμα της "σχέσης ταχύτητας", και ελαφρύ κάπως άφημα γκαζιού... (κατηφόρα και στροφή... ας πούμε)
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.915
Reaction score
12.120
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Αυτή η υπόθεση σηκώνει μεγάλη συζήτηση...
Ένα βασικό καταρχάς θέμα είναι το πως έχει συνηθήσει ο οδηγός μιας και σε περίπτωση ανάγκης ή στην οδήγηση στο όριο οι αντιδράσεις είναι ενστικτώδικες. Έτσι προσωπικά ενώ είχα συνηθήσει το πισωκίνητο Τουότα Κορόνα, από τότε οδηγώ μπροστοκίνητα... Η μετάβαση ήταν δύσκολη θυμάμαι. Αλλά τώρα που συνήθησα τα μπροστοκίνητα μου είναι δύσκολα τα άλλα! Λόγω της φύσης της πρωην δουλειάς μου οδηγούσα διάφορα αυτοκίνητα καθημερινά και μπορώ να πω ότι τα πισωκίνητα από τότε δεν τα χώνεψα.
Περιστατικο:
Κάθε μέρα κατέβαίνα μια ψιλοκατηφόρα που τόδινα το ραλύ μου, έχει μια δεξια 90 μοιρών όπου φρενάριζα, κατέβαζα ταχύτητα και έστριβα και μετα ξανά γκάζι. Είχα κάνει ένα μιάτα 300 άλογα και μου λέει ο πελάτης (και φίλος) : "πάρτο μια βόλτα ρε να δεις πως είναι ταμάξια...". Να μην σας τα πολυλογώ κατεβαίνω την κατηφόρα, το πατάω και είχε μια λωρίδα 30 πόντους νερό εγκάρσια στο δρόμο. Παιδιά όλο το αμάξι έφυγε προς τα αριστερά. Χεσ.... φτάνω στη στροφη, φρενάρω, στρίβω δεξια και κατεβάζω 2α. Μου φέρνει μια μεγαλοπρεπή κολιά μόλις άφησα τον συμπλέκτη... και βρέθηκα να κοιτάω το δρόμο από το παράθυρο του οδηγού.... Επακολούθησαν διάφορα κοσμητικά επίθετα στον φίλο μου που είχε πεθάνει στο γέλιο...
Τα μπροστοκίνητα είναι πιο φιλικά προς τον αδαή και πιο αναίσθητα στην ποιότητα του οδοστρώματος δηλ. το αμάξι συμπεριφέρεται σε όλους τους δρόμους πάνω κάτω το ίδιο γιαυτό "θεωρούνται" και πιο ασφαλή.
Το πισωκίνητο με καλά λάστιχα και σε καλό οδόστρωμα είναι σαφώς πιο αποδοτικό αφού εκμεταλεύεται τη μεταφορά βάρους στους κινητήριους τροχούς κάθε φορά που επιταχύνει και υπερισχύει τελικά συντριπτικά (φόρμουλα, ντράγκστερ) στο δημόσιο δρόμο όμως θέλει χέρια...
MX-5 με 300 ίππους (προφανώς... καρα-τουρμπισμένο) χωρίς έλεγχο πρόσφυσης, τι περίμενες; :142:

Δεν ξέρω αν έχεις οδηγήσει πχ ένα ΒΜW πρόσφατης σειράς 3 (ή και την τελευταία Mercedes C-class): λες και οδηγείς καρτ, που να έχει μάλιστα την ικανότητα να μαζεύεται μόνο του όταν το παρακάνει ο οδηγός! Τα έχω δοκιμάσει εκτενώς πρόσφατα και -κατά τη γνώμη μου- υπερέχουν σαφώς σε οδηγική συμπεριφορά, σε σχέση με οποιοδήποτε εμπροσθοκίνητο της ίδιας κατηγορίας οδήγησα, ενώ είναι και απόλυτα προβλέψιμα.
 

Μηνύματα
126
Reaction score
0
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Σε τι φάση ήσουν όταν το διόρθωνες ετσι;
 

Μηνύματα
229
Reaction score
0
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

την τετρακινηση φυσικα με κεντρικο διαφορικο οχι καποιες τετρακινησης (quatro) και σαχλαμαρες!
 

Μηνύματα
126
Reaction score
0
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

MX-5 με 300 ίππους χωρίς έλεγχο πρόσφυσης, τι περίμενες; :142:

Δεν ξέρω αν έχεις οδηγήσει πχ ένα ΒΜW σχετικά πρόσφατης σειράς 3 (ή και την τελευταία Mercedes C-class): λες και οδηγείς καρτ, που έχει μάλιστα την ικανότητα να μαζεύεται μόνο του όταν το παρακάνει ο οδηγός!
Ta BMW 3 γλιστρούν αρκέτά προοδευτικά σε σχέση π.χ. με ένα Nissan 200 SX. Τα Μ3 είναι "στον αέρα" στην ελληνική άσφαλτο...
 

Μηνύματα
126
Reaction score
0
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

την τετρακινηση φυσικα με κεντρικο διαφορικο οχι καποιες τετρακινησης (quatro) και σαχλαμαρες!
Τέτοιες (quatro) σαχλαμάρες με Haldex, όπως τα Audi S3, Citroen Xsara, Peugeot 206 κλπ. τις βλέπουν με το κυάλι στα WRC τα Mitsubishi kai Subaru...
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Μεγάλη κουβέντα άνοιξες φίλε ddhydrogen.
Ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου σε τόσο βασικό επίπεδο, είναι θέμα κοσμοθεωρίας...

Να βάλω μερικές παραμέτρους στην κουβέντα;
1. Μιλάμε για διατάξεις FF, FR, RR ή ακόμα και για MR?
2. Μιλάμε για τον μέσο οδηγό, τον 'ενθουσιώδη' οδηγό ή για τον πιλότο αγώνων;

Αλλά θα αφήσω να μιλήσει ο Giovanni πρώτος και θα γράψω κι εγώ...:114:

FF: Front engine, front wheel drive
FR: Front engine, rear wheel drive
RR: Rear engine, rear wheel drive
MR: Middle engine, rear wheel drive
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Καποτε δοκίμασα ένα BMW 518i (μοντέλο' 92) ενός φίλου, ο οποίος το έχει ακόμα...

Σε μία επαρχιακή διαδρομή με ελαφριά ανηφορίτσα και στροφές , η αλήθεια το έδωσα λιγάκι ,(παντα σταδιακά) έτσι απλά για να το δοκιμάσω.
Η άποψή μου ήταν ότι θα πρείμενα λιγάκι "περισσότερα" ως προς το θεμα του "δεσίματος" των τροχών του αυτοκινητου πάνω στην άσφαλτο, από ένα όνομα του κύρους της BMW.
Το αυτοκίνητο είχε έρθει από γερμανία , και οι ζάντες του ήταν (είναι) οι εργοστασιακές.
(συνεπώς το ίδιο και το μέγεθος των ελαστικών)
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.915
Reaction score
12.120
Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Μεγάλη κουβέντα άνοιξες φίλε ddhydrogen.
Ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου σε τόσο βασικό επίπεδο, είναι θέμα κοσμοθεωρίας...

Να βάλω μερικές παραμέτρους στην κουβέντα;
1. Μιλάμε για διατάξεις FF, FR, RR ή ακόμα και για MR?
2. Μιλάμε για τον μέσο οδηγό, τον 'ενθουσιώδη' οδηγό ή για τον πιλότο αγώνων;

Αλλά θα αφήσω να μιλήσει ο Giovanni πρώτος και θα γράψω κι εγώ...:114:

FF: Front engine, front wheel drive
FR: Front engine, rear wheel drive
RR: Rear engine, rear wheel drive
MR: Middle engine, rear wheel drive
Αχός βαρύς ακούγεται και... στροφορμές θα πέσουν! :142:
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Μεγάλη κουβέντα άνοιξες φίλε ddhydrogen.
Ο σχεδιασμός ενός αυτοκινήτου σε τόσο βασικό επίπεδο, είναι θέμα κοσμοθεωρίας...

Να βάλω μερικές παραμέτρους στην κουβέντα;
1. Μιλάμε για διατάξεις FF, FR, RR ή ακόμα και για MR?
2. Μιλάμε για τον μέσο οδηγό, τον 'ενθουσιώδη' οδηγό ή για τον πιλότο αγώνων;

Αλλά θα αφήσω να μιλήσει ο Giovanni πρώτος και θα γράψω κι εγώ...:114:

FF: Front engine, front wheel drive
FR: Front engine, rear wheel drive
RR: Rear engine, rear wheel drive
MR: Middle engine, rear wheel drive
Παιδιά , να σας ευχαριστήσω και πάλι για την πολύτιμη συμμετοχή σας αλλά και για τις χρησιμότατες γνώμες σας...
Η αλήθεια είναι ότι ανεξαρτήτως της εμπειρίας του οδηγού, (είτε άπειρου , είτε έμπειρου οδηγού "αγώνων") θέλησα να προσεγγίσω περισσότερο τον παράγοντα "αυτοκίνητο" και τον τρόπο που συμπεριφέρεται αυτό κατά τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, σύμφωνα με τις "δυνατότητες" που αυτό έχει από τον κατασκευαστή του.
Ετσι με αυτόν τον τρόπο μπορεί μέσα από μία επικοδομητική κουβεντούλα , να "βγουν" κάποια χρήσιμα συμπεράσματα τα οποία θα φωτίσουν τον παράγοντα (και ίσως όχι μονον αυτόν) "ενεργητική ασφάλεια" και "οδηγητική συμπεριφορά" του αυτοκινήτου.

Επομένως δεν θα ήταν και ιδιαίτερα "παλαιομοδίστηκο" το θέμα, μιας και ξεκινώντας τη μελέτη της συμπεριφοράς των "παραδοσιακών" πισωκίνητων αυτοκινήτων σε σχέση με τα εμπροσθοκίνητα, μια και θα μπορουσαμε (με το ESP σε θέση OFF προσωρινά) να διακρίνουμε πιο ξεκάθαρα κάποιες "ειδοποιούς" διαφορές και κάποια "πλεονεκτήματα" ή "μειονεκτήματα" των κινήσεων αυτών. (ακόμη και σε διαφορετικές καιρικές συνθήκες).

Εξάλλου , μπορεί κάποτε στη ζωή μας να "πιάσουμε" και το τιμόνι ενός αυτοκινήτου με διαφορετική συμπεριφορά από αυτήν την οποία έχουμε συνηθήσει...
Δεν θα ήταν επομένως και πολύ "κακό" να εφοδιάσουμε το πεδίο των γνώσεών μας με κάποιες χρήσιμες πληροφορίες , από "πρώρο χέρι".

Και παλι σας ευχαριστώ
Παντα φιλικά
 

VG

Μηνύματα
5.157
Reaction score
0
Εχω οδηγησει διαφορων ειδων αυτοκινητα και τωρα κατεχω μια BMW 3, θεωρω πιο ασφαλη τα προσθιοκινητα ως πιο προβλέψιμα,πιστευω οτι εχουμε περασει την εποχη που ο προσθιος αξονας ηταν καθαρα οικονομικη λυση και τιποτε αλλο.

Παρόλα αυτα,σε συγκεκριμενες δυσκολες καταστασεις οπως πχ μια στενη ορεινη στροφη οπου εχεις μπει με πολλα,με το πισωκινητο εχεις μεγαλυτερες πιθανοτητες...επιβίωσης,το προσθιοκινητο απλως θα σε οδηγησει στην...εξοδο χωρις σοβαρα περιθωρια ελιγμων.

Νομιζω οτι για τον μεσο οδηγο και για την μεση διαδρομη το προσθιοκινητο ειναι ιδανικη λυση,αλλα απο την αλλη ενα συντηρητικος οδηγος δεν εχει τιποτα να φοβηθει σε ενα πισωκινητο,αντιθετως θα απολαυσει τον τροπο που στριβει το πισω μερος.

Σε οτι φορα την ευχαριστηση,ειναι γεγονος οτι καποιος που αρεσκεται στις στροφες θα προτιμησει ενα πισωκινητο,ενω ο...ευθείας το προσθιοκινητο.

Τελος σε οτι αφορα τον χρονο μεσα σε μια πιστα, απο οσο εχω διαβασει απο χυμα και οχι απαραιτητα αξιοπιστες πηγες στο νετ,τα προσθιοκινητα υπερτερουν γιατι εχουν μικροτερες απαιτησεις απο τον οδηγο.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.930
Μηνύματα
3.067.355
Members
38.627
Νεότερο μέλος
hatzopou
Top