Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.916
Reaction score
12.128
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Συμφωνα με αυτά τα οποία συζητάμε και φυσικά είναι σαφή και απολύτως κατανοητά,

συμπεραίνω ότι μάλλον ένα cabrio (οποιοδήποτε cabrio αυτοκίνητο , έτσι γενικά το λέω), το οποίο έχει πολύ χαμηλά το κέντρο βάρους του , θα πρέπει να έχει την καλύτερη οδηγητική συμπεριφορα σε "επαρχιακό" δρόμο με συνεχείς στροφές...

Και πάλι συμπερασματικά, πιθανόν ακόμη και ένα station wagon , λογω της (σχεδόν) ισης κατανομής μάζας εμπρός-πίσω, θα πρέπει κι αυτό να "κραταει" καλύτερα στον "επαρχιακό" δρόμο με τις συνεχείς στροφές, από ότι ένα αντίστοιχο σε sedan ή hatchback ή liftback έκδοση. (εδω ίσως παίζει σημαντικό ρόλο η θέση των αξόνων πάνω στο "σασί", ή "καροτσερί" του αυτοκινήτου...)

(υποθέτω...)
Ατυχώς τα κάμπριο στερούνται του στοιχειώδους χωροδικτυώματος που σχηματίζουν οι κολώνες και ο ουρανός του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα η στρεπτική τους ακαμψία να είναι υποδεέστερη σε σχέση με ένα σεντάν.
Λόγω των επιπλέον ενισχύσεων που απαιτούνται για να διορθωθεί κάπως αυτό το πρόβλημα αλλά και των μηχανισμών αναδίπλωσης της οροφής, κατά κανόνα είναι βαρύτερα -που επίσης είναι αρνητικό.

Τα station-wagon έχουν επιπλέον φερόμενη μάζα στο πίσω μέρος -και μάλιστα εκτός των ορίων του μεταξονίου- κάτι που μόνο θετικό δεν είναι, αν λάβουμε υπόψη και τις αναπτυσσόμενες στροφορμές (Giovanni τ'ακούς; :137:). Επίσης, δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι η μάζα τους είναι καλύτερα ζυγισμένη απ'ότι στο αντίστοιχο σεντάν.

Όπως καταλαβαίνεις, τα αρχικά φαινόμενα συχνά απατούν. :126:
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Με λίγα λόγια, και σύμφωνα με αυτά που "βλέπουμε" (διαβάζουμε), συμπερένουμε ότι μάλλον η έκδοση του "sedan" προσεγγίζει περισσότερο (αναφερόμενοι πάντα στα κλασσικά επιβατικά αυτοκίνητα) τον "ιδανικότερο" τύπο του αυτοκινήτου με την καλύτερη δυνατή κατανομή βάρους και συνεπώς την βελτιστη (όσο το δυνατον) οδηγητική συμπεριφορά, σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου.

(Γράφω με επιφύλαξη)

Και πάλι σας ευχαριστώ,
τόσο για το ενδιαφέρον που δείχνετε , όσο και για τις πολύτιμες συμβουλές σας.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.916
Reaction score
12.128
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Με λίγα λόγια, και σύμφωνα με αυτά που "βλέπουμε" (διαβάζουμε), συμπερένουμε ότι μάλλον η έκδοση του "sedan" προσεγγίζει περισσότερο (αναφερόμενοι πάντα στα κλασσικά επιβατικά αυτοκίνητα) τον "ιδανικότερο" τύπο του αυτοκινήτου με την καλύτερη δυνατή κατανομή βάρους και συνεπώς την βελτιστη (όσο το δυνατον) οδηγητική συμπεριφορά, σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου.
Σωστά. Και λογικό είναι, αφού από εκεί ξεκινάει ο σχεδιασμός ενός μοντέλου, ενώ οι άλλοι τύποι προκύπτουν μέσω τροποποιήσεων.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Με λίγα λόγια, και σύμφωνα με αυτά που "βλέπουμε" (διαβάζουμε), συμπερένουμε ότι μάλλον η έκδοση του "sedan" προσεγγίζει περισσότερο (αναφερόμενοι πάντα στα κλασσικά επιβατικά αυτοκίνητα) τον "ιδανικότερο" τύπο του αυτοκινήτου με την καλύτερη δυνατή κατανομή βάρους και συνεπώς την βελτιστη (όσο το δυνατον) οδηγητική συμπεριφορά, σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις του ίδιου αυτοκινήτου.

.
Και ακόμα καλύτερα αν είναι 2θυρη έκδοση σε σχέση με μια 4θυρη...
Τα 2θυρα έχουν καλύτερη στρεπτική ακαμψία γιατί η B pillar είναι μεγαλύτερων διαστάσεων...






Προσοχή όμως.....
Πρέπει να έχει μεσαία κολώνα γιατί τα πράγματα γίνονται χειρότερα αν αυτή απουσιάζει (coupe χωρίς πλαίσιο παραθύρων στις μπροστινές πόρτες όπως για παράδειγμα

)
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Τα station-wagon έχουν επιπλέον φερόμενη μάζα στο πίσω μέρος -και μάλιστα εκτός των ορίων του μεταξονίου- κάτι που μόνο θετικό δεν είναι, αν λάβουμε υπόψη και τις αναπτυσσόμενες στροφορμές (Giovanni τ'ακούς; :137:). Επίσης, δεν είναι καθόλου δεδομένο ότι η μάζα τους είναι καλύτερα ζυγισμένη απ'ότι στο αντίστοιχο σεντάν.


Ας δούμε το συγκεκριμένο από άλλη οπτική γωνία?
Αν σκεφτούμε πχ πως τα περισσότερα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής (είναι μπροσθιοκίνητα είτε πισωκίνητα είτε τετρακίνητα) είναι ρυθμισμένα για υποστροφική συμπεριφορά, τότε το επιπλεόν βάρος πίσω από τον πίσω άξονα (D pillar) δημιουργεί τάση υπερστροφής που ξεπερνά τον όρο «τάση» αν οι αναρτήσεις το επιτρέπουν. Επομένως σε κάποιες περιπτώσεις που ο κατασκευαστής «ψάχνεται» και δεν βγάζει στην παραγωγή people carriers :)138:) μπορεί να εκμεταλλευτεί το χαρακτηριστικό αυτο επιπλέον βάρος και να κάνει το αυτοκίνητο αυτό να είναι πιο συμμετοχικό.

Ενημερωτικά, η A156 SW έχει τέτοιο συμμετοχικό χαρακτήρα.
Σε οριακή οδήγηση στρίβει με έντονη συμμετοχή της ουράς, μειώνοντας τα φαινόμενα υποστροφής και δίνοντας μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου και κυρίως μεγαλύτερο χαμόγελο στον οδηγό.

Το καλό δε, είναι πως αν κάποιος οδηγός δεν ψάχνεται, η ουρά παραμένει πειθήνεια στη θέση της!! :107:
 




MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.916
Reaction score
12.128
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Ας δούμε το συγκεκριμένο από άλλη οπτική γωνία?
Αν σκεφτούμε πχ πως τα περισσότερα αυτοκίνητα ευρείας παραγωγής (είναι μπροσθιοκίνητα είτε πισωκίνητα είτε τετρακίνητα) είναι ρυθμισμένα για υποστροφική συμπεριφορά, τότε το επιπλεόν βάρος πίσω από τον πίσω άξονα (D pillar) δημιουργεί τάση υπερστροφής που ξεπερνά τον όρο «τάση» αν οι αναρτήσεις το επιτρέπουν. Επομένως σε κάποιες περιπτώσεις που ο κατασκευαστής «ψάχνεται» και δεν βγάζει στην παραγωγή people carriers :)138:) μπορεί να εκμεταλλευτεί το χαρακτηριστικό αυτο επιπλέον βάρος και να κάνει το αυτοκίνητο αυτό να είναι πιο συμμετοχικό.

Ενημερωτικά, η A156 SW έχει τέτοιο συμμετοχικό χαρακτήρα.
Σε οριακή οδήγηση στρίβει με έντονη συμμετοχή της ουράς, μειώνοντας τα φαινόμενα υποστροφής και δίνοντας μεγαλύτερη ταχύτητα εξόδου και κυρίως μεγαλύτερο χαμόγελο στον οδηγό.

Το καλό δε, είναι πως αν κάποιος οδηγός δεν ψάχνεται, η ουρά παραμένει πειθήνεια στη θέση της!! :107:
Μόνο που βεβαίως η Α156SW και όλα τα ανάλογα life-style SW, είναι περισσότερο hatchback (ενίοτε και... hot), τόσο σε οδηγική συμπεριφορά όσο και σε χώρους!
Διότι τι ψυχή έχει πχ ένα S50; Που'ναι τα παλιά-καλά Volvo, με τον 1μ. πρόβολο πίσω; :137:
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Λοιπον παιδιά ακουστε (διαβάστε...)

Στο βιβλίο της Φυσικής Α ΄ Λυκείου (Π.Κοκκοτας Δ.Κρεμος) Εκδοση 1996 ,
κεφάλαιο 6 , σελίδες 170,171,172 λεει:

Στροφορμή

Ορίζουμε ως στροφορμή G (με βελάκι από πάνω, διάνυσμα) της μάζας m, το διανυσματικό μέγεθος που έχει:
α) Μέτρο, το γινόμενο mur=G
β) Διεύθυνση κάθετη στο επίπεδο της τροχιάς και
γ) Φορά που καθορίζεται με τον κανόνα του δεξιού χεριού (όπως κάνουμε ότο στοπ, ο αντίχειρας δείχνει τη φορά της στροφορμής , και τα υπόλοιπα τέσσερα κάθετα δάχτυλα, τη φορά της ταχύτητας της μάζας)

όπου m= η μάζα του σώματος το οποίο κινείται κυκλικά
u=το μέτρο της ταχύτητάς του
r= η ακτίνα της κυκλικής τροχιάς

επίσης G=Jr

όπου J=mu και J= η ορμή της μάζας m
και r = η ακτίνα της κυκλικής τροχιάς

επίσης G=mωr2 (εις το τετράγωνο)
όταν αντικαταστησουμε τη ταχυτητα u=ωr
όπου ω=γωνιακή ταχύτητα

Για να καταλάβουμε καλύτερα την έννοια της στροφορμής στην πράξη, θα αναφερουμε το εξής (γνωστό σε όλους) παράδειγμα:

Είμαστε στο παγοδρόμιο και βλέπουμε έναν παγοδρόμο να περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του, και με ανοιχτά τα χέρια του (δηλ με τα χέρια σε διάσταση).

Η ταχύτητα περιστροφής του υποθέτουμε ότι είναι σταθερή (γωνιακή ταχύτητα) επίσης είναι σταθερή και η στροφορμή του.
Οταν ο χορευτής μαζεύει σιγά σιγά τα χέρια του προς τα μέσα , μέχρι να έρθει "σε στάση προσοχής", παρατηρούμε ότι η ταχύτητα περιστροφής του , αυξάνεται συνεχώς , όσο διαρκεί αυτή η κίνηση των χεριών του προς τα "μέσα".
Δηλ. με αυτόν τον τρόπο προκάλεσε σταδιακή μείωση της ακτίνας r η οποία ορίζεται από τον κάθετο άξονα του σώματός του , μέχρι τα άκρα των χεριών του.

Βέβαια από ότι καταλαβαίνετε , όταν περιστρέφεται κάποιος γύρω από τον εαυτό του έχοντας ανοιχτά τα χέρια, θα παρατηρήσει ότι θα καταβάλει λιγότερη προσπάθεια (μυική δύναμη) για να τα κλείσει από ότι αν ήταν ακίνητος.

Επομένως η αποθηκευμένη ενέργεια που είχαν οι γροθιές (μάζα m) του όταν αυτός εκινήτο κυκλικά, έχοντας και τα χέρια του ανοιχτά, όταν μάζεψε τα χέρια του προς τα μέσα και μείωσε έτσι την ακτίνα r ,μετατράπηκε σταδιακά σε κινητική ενέργεια (αύξηση της γωνιακής ταχύτητας κατά την περιστροφική κίνηση)

Τώρα στην περίπτωση του αυτοκινήτου , επειδή δεν θα θεωρούσα τον εαυτό μου ως "ειδικό", (θα ομολογήσω ότι έκανα μονον μία απλή εισαγωγική αναφορά , στον όρο, με τη σκέψη ότι μπορεί να βοηθήσω κάπως συνεισφέροντας και με τη δική μου άποψη)
θα παρακαλούσα τους αγαπητούς μου φίλους να πάρουν τη σκυτάλη από αυτό το σημείο που σταματώ, και να "φωτίσουν" με τη δική τους σεβαστότατη άποψη και τη μοναδική (και σπάνια για τους "κοινούς θνητούς") εμπειρία τους, και το μοναδικό δικό τους τρόπο, τα κενά της γνώσης που υπάρχουν όσον αφορά το θέμα που λέγεται "οδηγική συμπεριφορά"

Παρακαλώ, η συνέχεια είναι δική σας...

Σας ευχαριστώ πολύ , για τον πολύτυμο χρόνο που αφιερώσατε προκειμένου να διαβάσετε αυτήν την "εισαγωγή στον όρο"
Σας ευχομαι να είστε πάντα καλά...
 


Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Παιδια, θα σας πω το εξής...

Πριν χρόνια (1988-1990), είμουν σπουδαστής στα ΤΕΙ της Φλώρινας.
Όταν λοιπόν έπεφτε χιόνι, θα ήταν μέχρι τον αστράγαλο το λίγο-λιγο.
Τα ΤΑΞΙ που κυκλοφορούσαν στην πόλη (δεν ξερω τι γίνεται σήμερα) δεν φορούσαν ποτέ αντιολισθητικές αλυσίδες... (ποτέ!)
Τα ΤΑΞΙ αυτά ήταν κατα το πλείστον πισωκίνητα μοντέλα και συνήθως πισωκίνητα MERCEDES. (το λέω αυτό διότι είχα παρατηρήσει πολύ καλά την κίνηση του τροχού, και μάλιστα αναρωτιώμουν εάν θα "γλυστρούσαν")
Αυτό λοιπον το γεγονός το θυμάμαι πολύ καλά, και μάλιστα μου έχει μείνει αυτή η εικόνα, διότι μου είχε κάνει τότε πολύ μεγάλη εντύπωση αυτό.

Διότι εμείς συνήθως (ως γνωστόν), όταν χιονίζει, βάζουμε αλυσίδες όχι μονον στους κινητήριους τροχούς μας, αλλά και στους υπόλοιπους. Ακόμη και στη ρεζέρβα μας... (Ζωή να 'χουμε...)
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.916
Reaction score
12.128
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Δαμιανέ, προφανώς είχαν τοποθετήσει λάστιχα χιονιού. Κι εγώ όταν το είχα πρωτοδεί στις βόρειες χώρες, ομολογουμένως είχα ψαρώσει μέχρι να πάρω χαμπάρι τι συνέβαινε.
Το να οδηγεί κανείς με ακατάλληλα λάστιχα και χωρίς αλυσίδες στα χιόνια, είναι μάλλον επικίνδυνη ανοησία, παρά μαγκιά.
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Δαμιανέ, προφανώς είχαν τοποθετήσει λάστιχα χιονιού. Κι εγώ όταν το είχα πρωτοδεί στις βόρειες χώρες, ομολογουμένως είχα ψαρώσει μέχρι να πάρω χαμπάρι τι συνέβαινε.
Το να οδηγεί κανείς με ακατάλληλα λάστιχα και χωρίς αλυσίδες στα χιόνια, είναι μάλλον επικίνδυνη ανοησία, παρά μαγκιά.
Σ΄ευχαριτώ ειλικρινά για την παρατήρησή σου, διότι ομολογώ ότι δεν μου "πέρασε" (κατά περίεργο ίσως λόγο) ποτέ αυτή η ιδέα από το μυαλό...

Σε ευχαριστώ ειλικρινά...
 

Μηνύματα
1.991
Reaction score
1.192
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Και (ευτυχώς) απο 2007 ο ΚΟΚ τα προβλέπει. Όμως αρχές 2008 που χιόνισε στην Αθήνα (για μιάμιση μέρα), ούτε η τροχαία (που σταμάταγε πριν το Κάστρο Βοιωτίας), ούτε ο Σταθάκης που βγήκε στην τηλεόραση δεν ήξερε τι λέει ο νέος ΚΟΚ (τις κλήσεις τις ξέρουν όλοι) και είπε ότι θέλει ανανέωση ο ΚΟΚ διότι δεν αναγνωρίζει τα ειδικά ελαστικά!!!.

Τώρα, τα χειμερινά δεν είναι μόνο για το χιόνι. Είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ στον πάγο (και πιάνουν απίστευτα καλά) και με τρελές ταχύτητες (όποιος δεν τα έχει δοκιμάσει δεν καταλαβαίνει). Όσο πιο κρύο τόσο καλύτερα, με τη ζέστη έχουν μια ... ασάφεια. Και αν έχουν και σκληρό σκελετό (μην είναι μπαλόνια), ακόμα καλύτερα
 

Μηνύματα
2.318
Reaction score
1
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Από ότι ξέρω στη Φλώρινα είναι υποχρεωτικό να φοράς χειμερινά λάστιχα από τον Οκτώβριο εως τον Μάρτιο χρόνια τώρα ...
 

Μηνύματα
2.886
Reaction score
264
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Πας με περιπου 50-60 με 2αρα σε χαλαρη κατηφορα.Μολις δεις την στροφη συμπλεκταρης-κοφτιαζεις-αφηνεις συμπλεκτη-κοβεις τομονι κατα 3/4 και μολις νιωσεις να φευγει ο κολος το γκαζι σανιδα.Μολις καταφερες να διωξεις τον κολο απο την μπεμπα σου και εχεις αρχισει να κανεις το κεφι σου με το αμαξι διπλωμενο το τιμονι τερμα αναποδα και τα λαστηχα να σφυριζουνεΜεχρι εδω ολα καλα.Απο εδω και μετα εξαρταται ποσο το κατεχεις το πραγμα ωστε να το ισιωσεις πιο κατα και οχι να παρεις αγκαλια κανενα δεντρο, κολονα κτλ.

Τα δικα μου 150 περιπου αλλογα μου φθανουνε για κατι τετοιο και πιστεψτε με οτι την κανω πολυ κεφι την ολη φαση.


BMW Ε36 318 IS COYPE ...............λιγουλακι γαργαλιμενο.

ΕΕΕΕΕΕ ρε να μην ειχε πισω τα 245/40/17 λαστιχα..............:137:
 

Μηνύματα
272
Reaction score
1
---->αποπανω, τα πραγματα ειναι πολυ διαφορετικα:


...ενω πηγαινεις στην τελεια διαδρομη σου, πατας ελαφρα το γκαζι και ο κινητηρας ανταποκρινεται στιγμιαια, τα διπλα ψαλιδια και η κατανομη βαρους 50-50 σε αφηνουν να χαλαρωσεις και να απολαυσεις την πλαγιολισθηση διαρκειας λογω μπλοκε, το τιμονι-ξυραφι με τις 2.8 στροφες δειχνει το εξωτερικο της στροφης.


(...)

---->συμπλεκτης(!)+γκαζι(!), σε κατηφορα(!)+αργο τιμονι+ανομοιομορφη κατανομη βαρους=...
ισως μας διαβαζουν και πιτσιρικαδες, κριμα να παρουν τη μπεμπα του μπαμπα και να αρχισουν να συμπλεκταρουν σε κατηφορες...κριμα...κακο παραδειγμα...
 

Μηνύματα
2.886
Reaction score
264
Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

---->αποπανω, τα πραγματα ειναι πολυ διαφορετικα:


...ενω πηγαινεις στην τελεια διαδρομη σου, πατας ελαφρα το γκαζι και ο κινητηρας ανταποκρινεται στιγμιαια, τα διπλα ψαλιδια και η κατανομη βαρους 50-50 σε αφηνουν να χαλαρωσεις και να απολαυσεις την πλαγιολισθηση διαρκειας λογω μπλοκε, το τιμονι-ξυραφι με τις 2.8 στροφες δειχνει το εξωτερικο της στροφης.


(...)

---->συμπλεκτης(!)+γκαζι(!), σε κατηφορα(!)+αργο τιμονι+ανομοιομορφη κατανομη βαρους=...
ισως μας διαβαζουν και πιτσιρικαδες, κριμα να παρουν τη μπεμπα του μπαμπα και να αρχισουν να συμπλεκταρουν σε κατηφορες...κριμα...κακο παραδειγμα...
Για κανε το πιο λιανα γιατι δεν το καταλαβα και καλα.Τι ενοεις?
 

Μηνύματα
272
Reaction score
1
Re: Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Για κανε το πιο λιανα γιατι δεν το καταλαβα και καλα.Τι ενοεις?


εννοειται οτι δεν καταλαβες φιλε μου.




εγραψες:
"συμπλεκταρης-κοφτιαζεις-αφηνεις συμπλεκτη-κοβεις τομονι κατα 3/4 και μολις νιωσεις να φευγει ο κολος το γκαζι σανιδα.Μολις καταφερες να διωξεις τον κολο απο την μπεμπα σου και εχεις αρχισει να κανεις το κεφι σου με το αμαξι διπλωμενο το τιμονι τερμα αναποδα και τα λαστηχα να σφυριζουνεΜεχρι εδω ολα καλα.Απο εδω και μετα εξαρταται ποσο το κατεχεις το πραγμα ωστε να το ισιωσεις πιο κατα και οχι να παρεις αγκαλια κανενα δεντρο, κολονα κτλ."


χρειαζεται να το σχολιασει κανεις?
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.949
Μηνύματα
3.067.837
Members
38.631
Νεότερο μέλος
Manosmathiou
Top