Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Ακόμη πιστεύω, ότι όταν ένα αυτοκίνητο, "προστατευει" ,κατα κάποιο τρόπο, έναν έμπειρο οδηγό, ο οποίος τυχαίνει για καποιον λόγο να κάνει γρήγορη οδήγηση,
έχει ένα λόγο ακόμη παραπάνω , να "προστατέψει" και τον αρχάριο οδηγό ο οποίος παρότι κινείται σχετικά αργά, "τύχει" (ου μοι γένετω) να κάνει κάποια "στραβοτιμονιά".
(όπου ως ενστίκτου , θα βρεθεί αυτομάτως το πόδι του στο πεντάλ του φρένου)

Και πάλι φιλικά
 

Μηνύματα
32.953
Reaction score
27.976
ΓΙΑ TO 99,9 % ΤΩΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΩΝ ΟΔΗΓΩΝ ΘΑ ΕΛΕΓΑ ΑΣΥΖΗΤΗΤΙ ΜΠΡΟΣΤΙΝΗ ΚΙΝΗΣΗ ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ 100% ΓΙΑ ΒΡΟΧΗ, ΧΙΟΝΙ ΧΩΜΑ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΤΥΧΑΙΟ ΟΤΙ 2 ΑΠΟ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΣΕ ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΑΘΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΟΥΗΔΙΑ ΟΠΟΥ ΕΧΕΙ ΥΙΟΘΕΤΗΘΕΙ Η ΜΠΡΟΣΤΙΝΗ ΚΙΝΗΣΗ.
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.846
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Το μπροστοκίνητο, για να πάει γρήγορα, πρέπει να μάθει ο οδηγός να φρενάρει με το αριστερό πόδι, χωρίς ν' αφήνει το γκάζι. Και όλα αυτά μαλακά, σαν να πατάει αυγά. Δύσκολα πράγματα. Το πισωκίνητο θέλει κατάλληλη σχέση στο κιβώτιο και προοδευτικό πάτημα του γκαζιού. Μέσα στη στροφή δεν φρενάρουμε ΠΟΤΕ! Μόνο κόβουμε, αν χρειαστεί, ταχύτητα, αλλά με πολύ μέτρο.

Αν και χρόνια μπροστοκίνητος, να θυμίσω πως το γρηγορότερο τετράτροχο στον πλανήτη είναι πισωκίνητο, η F1. :144:
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Να προχωρήσω λιγάκι την κουβέντα παραπάνω?
Σε λίγο διαφορετική προσέγγιση.....

Το ζητούμενο δεν είναι το τι προτιμούμε αλλά ποια η χρήση του οχήματος.
Ένας οδηγός που θέλει όχημα για να πηγαίνει στα βουνά δεν θα αγοράσει πχ προσθιοκίνητο.....
Ένας οδηγός που θέλει όχημα πόλης δεν θα αγοράσει πισωκίνητο ή 4κίνητο.....
Ένας οδηγός που θέλει την μέγιστη εκμετάλλευση των χώρων θα αγοράσει μπροσθιοκίνητο....

Όλοι κάτι προτιμούν, με βάση τις ανάγκες τους.
Η ερώτηση αναζητά απάντηση ως προς την χρηστικότητα ή ως προς την διασκέδαση?

Συμπληρωματικά θα μπορούσαμε να κάνουμε και δεύτερη ερώτηση.....Αν είναι για ευχαρίστηση, τι βαθμό εμπειρίας έχει ο οδηγός? Ένας άπειρος οδηγός θα μπορέσει να παίξει περισσότερο με ένα μπροσθιοκίνητο.....
(tip: όταν λέω «εμπειρία» εννοώ χιλιόμετρα γρήγορης οδήγησης σχετικά κοντά στο όριο σε συνδυασμό με το χρονικό διάστημα)

Από την άλλη υπάρχει και άλλη μια ερώτηση: τι χρηματικό όριο θα είχαμε στην επιλογή μας? Και μιλάμε για καινούριο ή μεταχειρισμένο?

Αν πάρουμε τώρα τις παραπάνω ερωτήσεις και τις ανακατέψουμε με συγκεκριμένη δοσολογία ίσως να πλησιάσουμε παραπάνω στο ιδεατό......
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Και αν θέλουμε να μεγαλώσουμε κι άλλο την υπόθεση, θα πρέπει να συγκρίνουμε και την βασική δομή του οχήματος όπως ανέφερε ο Άκης παραπάνω......


Ανακάτεψε την τράπουλα και ξεκινάμε την κουβέντα!

Διάβασε όμως και τα παρακάτω (για λίγη θεωρία):



Giovanni Dimitropoulos said:
Aπώλεια πρόσφυσης και έντονη υποστροφή μπορείς να έχεις ΠΑΝΤΟΥ.
Ανεξάρτητα από την ποιότητα της ασφάλτου.
Απλά στους δρόμους (και ιδιαίτερα τους Ελληνικούς) το θέμα γίνεται από έντονο ως κωμικοτραγικό.....

Όταν ο οδηγός βλέπει υποστροφή και επιμένει ΤΟ ΜΟΥΛΑΡΙ να έχει "κλειδωμένο" το σύστημα διεύθυνσης, τότε ακόμα και F2007 να είχε πάλι στον τοίχο θα έσκαγε....
Η μόνη λύση εκεί ήταν ή να αφήσει το γκάζι (ώστε να δώσει το χρονο στα ελαστικά μπροστά να βρουν πρόσφυσή) ή απλά να μειώσει το στρίψιμο των τροχών για μερικά κλάσματα δευτερολέπτου και εκ νέου στρίψιμο.....
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

[B]Giovanni Dimitropoulos[/B] said:
Πάμε λοιπόν με την σειρά το μάθημα για να μαθαίνουμε σιγά-σιγά.....

ΠΡΟΣΦΥΣΗ & ΓΩΝΙΑ ΟΛΙΣΘΗΣΗΣ

Η αιτία που κάνει κάθε αυτοκίνητο να στέκεται στο έδαφος, να κινείται και, ακόμα πιο πολύ, να στρίβει είναι η τριβή.
Υπάρχουν 3 είδη τριβών.
Η στατική (όταν το αυτοκίνητο είναι ακίνητο).
Η κύλισης (πχ η τριβή των τροχών όταν περιστρέφονται) &
Η ολίσθησης (όταν μπλοκάρουν οι τροχοί)

Η τριβή των ελαστικών με το έδαφος είναι στην πραγματικότητα και τριβή ολίσθησης αλλά και κύλισης και με βάση την αναλογία τους έχουμε και το αντίστοιχο αποτέλεσμα. Ανάλογα λοιπόν, με το ποια μορφή υπερτερεί έχουμε υποστροφή ή υπερστροφή ή ουδέτερη συμπεριφορά.
Ο συνδυασμός και των δύο ειδών τριβής, οφείλεται στην ιδιότητα των ελαστικών να κινούνται ταυτόχρονα ίσια και με μια ορισμένη γωνία στο πλάι (οπότε η συνισταμένη κίνηση δίνει μικτή μετακίνηση και δημιουργεί δύο είδη τριβής)
Και αν η ίσια κίνηση είναι αυτονόητη για όλους η κίνηση υπό ορισμένη γωνία στο πλάι οφείλεται στο ότι ΚΑΝΕΝΑ αυτοκίνητο δεν διαθέτει τροχούς κάθετους στον δρόμο (το γιατί ας το αφήσουμε για άλλη φορά)

Έστω τώρα, ότι ο οδηγός έχει στρίψει το τιμόνι (υποθέτουμε εδώ μία σχέση 1:1 μεταξύ τιμονιού και τροχών) κατά μία γωνία Φ. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι και οι τροχοί έχουν στρίψει με την ίδια γωνία. Η τριβή που υπάρχει ανάμεσα στο λάστιχο και τον δρόμο (αλλά αν το ψάξουμε ακόμα πιο βαθιά, ανάμεσα και σε κάθε ελαστικό τμήμα του συστήματος ανάρτησης και διεύθυνσης όπως τα σινεμπλόκ, τα «μπαλάκια» κ.ο.κ) δεν αφήνει το λάστιχο να στρίψει σε αυτή τη γωνία αλλά σε κάποια άλλη, Ω (συνήθως μικρότερη. Το συνήθως δεν είναι λάθος γιατί αν τα σινεμπλόκ μας είναι μαλακά και στο στρίψιμο βρεθεί πχ σκαλοπάτι της ασφάλτου κ.ο.κ ενδεχομένως η γωνία Ω να μεγαλώσει).
Οπότε…..
.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

[B][B]Giovanni Dimitropoulos[/B][/B] said:
Αν έχουμε την γενικότερη περίπτωση όπου Φ > Ω τότε:
Φ – Ω = Θ, όπου Θ η γωνία ολίσθησης.
Δηλ. ουσιαστικά είναι η διαφορά την επιθυμητής διεύθυνσης κίνησης (που καθορίζει ο οδηγός με το τιμόνι) και της διεύθυνσης του πέλματος. Ουσιαστικά είναι η γωνία που μας δίνει την τελική διεύθυνση που θα κινηθεί ο τροχός…..

Για να καταλαβαίνουμε καλύτερα φανταστείτε ως σχήμα




Η τριβή που αναπτύσσεται σε κάθε μόριο του πέλματος (που έχει ελλειπτικό σχήμα) εκδηλώνεται σα δύναμη και προσπαθεί να κρατήσει τις εφαπτόμενες επιφάνειες (πέλμα και έδαφος) στην αρχική κατάσταση. Εμποδίζει δηλ. το πέλμα να αλλάξει πορεία αλλά λόγω των αντίθετων δυνάμεων (τριβή και θέληση οδηγού) το (εύκαμπτο) ελαστικό παραμορφώνεται.
.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

[B][B][B]Giovanni Dimitropoulos[/B][/B][/B] said:
Ο οδηγός συνεχίζει να στρίβει το τιμόνι, η παραμόρφωση φθάνει στο όριό της και το ελαστικό παύει να είναι εύκαμπτο. Εκείνη τη στιγμή το πέλμα αναγκάζεται να στρίψει, και το ίδιο και το αυτοκίνητο.

Στο σχέδιο τώρα….
Η τιμή της Φ είναι γνωστή.
Η Θ (γωνία ολίσθησης) όμως δεν είναι γνωστή. Εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως:
Την επιφάνεια του δρόμου
Την μορφή και κατάσταση φθοράς των ελαστικών μας
Την ευκαμψία των πλαϊνών των ελαστικών μας
Το βάρος που μεταφέρουν τα ελαστικά
Την κατανομή βάρους του αυτοκίνητου κ.ο.κ

Στο σταυρόλεξο προσθέστε ότι γωνίες ολίσθησης δεν συναντάμε μόνο στους μπροστινούς τροχούς αλλά και στους 4. Αν οι γωνίες ολίσθησης των πίσω τροχών είναι μεγαλύτερες των μπροστινών τότε έχουμε υπερστροφή. Αν οι γωνίες ολίσθησης των μπροστινών τροχών είναι μεγαλύτερες των πίσω έχουμε υποστροφή.
Ιδανικά (αλλά λίγο πιθανή) οι γωνίες θα είναι ίσες και το αυτοκίνητο θα στρίψει ουδέτερα….
.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

[B][B][B][B]Giovanni Dimitropoulos[/B][/B][/B][/B] said:
ΥΠΕΡΣΤΡΟΦΗ

Μεγάλο βάρος πίσω
Κακή πίσω ανάρτηση
Μικρότερη πίεση ελαστικών πίσω
Υπερβολική κλίση αμαξώματος (γύρω από τον διαμήκη άξονα) (roll oversteer)
Χρήση χειρόφρενου
Οι παραπάνω λόγοι προκαλούν υπερστροφή αδράνειας (βάρους)

Πίσω κίνηση και επαρκής ισχύς κινητήρα (απενεργοποιημένου του συστήματος antispin) μπορούν να προκαλέσουν (με κατάλληλο χειρισμό) υπερστροφή ισχύος



ΥΠΟΣΤΡΟΦΗ

Μεγάλο βάρος μπροστά
Κακή γεωμετρία μπροστινής ανάρτησης
Μεγαλύτερα ελαστικά πίσω
Μικρότερη πίεση στα εμπρός ελαστικά
Υπερβολική κλίση αμαξώματος (κατά τον διαμήκη άξονα) (roll understeer)
Έντονο φρενάρισμα με στριμμένους τροχούς
Οι παραπάνω λόγοι οδηγούν σε υποστροφή αδράνειας (βάρους)

Μπροστινή κίνηση και υπερβολική παροχή ισχύος μπορούν να προκαλέσουν υποστροφή ισχύος.
.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Το επόμενο σχόλιο αναφερόταν σε δυνατό πισωκίνητο (ENZO) με άχρηστο οδηγό, σε παλιότερη συζήτηση.....




[B][B][B][B][B]Giovanni Dimitropoulos[/B][/B][/B][/B][/B] said:
Το αυτοκίνητο έχει αρχίσει ήδη να γλιστρά προς το εξωτερικό της στροφής.
Δεν μας ενδιαφέρει η αιτία (που μπορεί να είναι πχ λάθος εκτίμηση της σωστής ταχύτητας εισόδου, μειωμένη πίεση μπροστινών ελαστικών, φθαρμένα λάστιχα εμπρός, φρενάρισμα πανικού, λάδια στον δρόμο, πούδρα λόγω εξόδου χωματόδρομου κ.ο.κ) αλλά το αποτέλεσμα…..
Το αυτοκίνητο αρχίζει να γλιστρά με τα μούτρα αλλά το ΜΟΥΛΑΡΙ ο οδηγός δεν καταλαβαίνει το ελάφρωμα του τιμονιού (εδώ μεγάλο ρόλο παίζει το γεγονός ότι ο οδηγός μπορεί να οδηγεί ΞΕΝΟ αυτοκίνητο οπότε η πληροφόρηση ναι μεν φθάνει στο τιμόνι αλλά ο οδηγός δεν μπορεί να το καταλάβει. Συμπέρασμα: δεν κάνουμε πολλές χαζομάρες με αυτοκίνητα που δεν ξέρουμε).
Και συνεχίζει την παροχή ισχύος που μειώνει κι άλλο την ήδη μειωμένη πρόσφυση εμπρός. Ελπίζει το αυτοκίνητο να γυρίσει (λόγω υπερστροφής ισχύος) αλλά είναι τόσο ΜΟΥΛΑΡΙ που δεν φροντίζει τουλάχιστον να έχει το μοτέρ στις στροφές μέγιστης ροπής (που θα έβγαζε εύκολα το ποθητό σπινάρισμα πίσω). Αυτό ακούγεται κιόλας. Ακούστε το μοτέρ. Πνίγεται γιατί το ΜΟΥΛΑΡΙ πατάει τέρμα γκάζι με τις στροφές στο 1/3 περίπου……
Το ένα λάθος φέρνει το άλλο….
Και το ΜΟΥΛΑΡΙ, προσπαθεί να στρίψει κάνοντας ένα ακόμα λάθος.
Στρίβει ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ το τιμόνι σε ένα αυτοκίνητο που εδώ και πολύ ώρα υποστρέφει……..Μειώνει έτσι ακόμα περισσότερο την (ήδη λίγη) πρόσφυση……

Περιμέναμε να κάνει σωστή κίνηση μετά??
Όταν πλέον έχει φθάσει στο απροχώρητο τι κάνει το ΜΟΥΛΑΡΙ????
Μετά από όλα τα προηγούμενα κάνει και το τελευταίο που ρίχνει την ταφόπλακα σε κάθε υποψία διόρθωσης……Τσαρουχώνει τα φρένα….
Έχουμε δύο μπροστινούς τροχούς λοιπόν με ήδη ξεπερασμένη (κατά πολύ) την βέλτιστη γωνία ολίσθησης. Η πρόσφυση είναι ήδη μειωμένη.
Την μειώνει κι άλλο πατώντας γκάζι…..
Και την μηδενίζει φρενάροντας!!!!!!!!!!!!

Μπράβο…..Άξιος για το βραβείο της ανοιχτής παλάμης…..Ευτυχώς που όλα έγιναν σε πίστα με ελεγχόμενες συνθήκες. Στον δρόμο ο συγκεκριμένος θα έπρεπε χαλαρά να χαρακτηρισθεί ως δολοφόνος εκ προθέσεως……
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

[B][B][B][B][B][B]Giovanni Dimitropoulos[/B][/B][/B][/B][/B][/B] said:
Αααα........Μαγκιές του τύπου "τράβηξα το χειρόφρενο στα 150 και γλύτωσα" ή "το αυτοκίνητό μου έχει ABS, EBD, ESP κ.ο.κ και δεν βγαίνει από τον δρόμο" είναι σίγουρα σχόλια που μόνο φιδέμποροι μπορούν να κάνουν.
Όσοι θέλουν να ευχαριστιούνται οδήγηση καθημερινά φροντίζουν πάνω από όλα να σέβονται στους παλιούς αλλά γνωστούς και καλούς νόμους της Φυσικής.
Πρέπει επιτέλους να σταματήσουν κάποιοι να λένε λαλακίες του τύπου: "ευτυχώς που το αυτοκίνητο είναι βαρύ και κρατάει στις στροφές"

Όλοι αυτοί δεν φρόντισαν στα σχολικά τους χρόνια να διαβάσουν νόμους Newton, πεδία δυναμεων κ.ο.κ.
Στην γρήγορη οδήγηση δεν αρκούν σκονάκια του στυλ "τι λάστιχα έβαλες, τι coil-over γιατί θέλω να κάνω κι εγώ το ρημάδι να στρίβει". Το RTFM εδώ είναι μάλλον τα παλιά βιβλία της φυσικής ή ακόμα καλύτερα κανένα ΟΔΗΓΩΝΤΑΣ του Κ.Καββαθά.

Ο διαβασμένος με ένα μέτριο αυτοκίνητο θα στρίψει πολύ καλύτερα και γρηγορότερα από οποιαδήποτε εποχιακή "αφροδίτη της Μήλου" που νομίζει πως 4 ζαντολάστιχα (18"), 4 ελατήρια (4ποντα) και 4 σκληρά αμορτισέρ σε πολύ καλά αυτοκίνητα θα τον βοηθήσουν.
Λάστιχα και αναρτήσεις έχουν πολλοί.
ΨΥΧΗ & ΓΝΩΣΕΙΣ ΛΙΓΟΙ..........
.
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Υποστροφή ή υπερστροφή ισχύος (με απλά Ελληνικά) σημαίνει ότι έχουμε ένα αυτοκίνητο που μπαίνει σε στροφή ουδέτερα (όσο ουδέτερα βεβαίως του επιτρέπει ο σχεδιασμός του από το εργοστάσιο ή οι ρυθμίσεις των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των αναρτήσεών του) αλλά ΜΕΤΑ από βίαιο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού (το μέγεθος της βιαιότητας εξαρτάται από τις συνθήκες πρόσφυσης) έχουμε κίνηση του εμπρός ή πίσω μέρους του αυτοκινήτου αντίστοιχα προς το εξωτερικό μέρος της στροφής.

Δηλ. αν μιλάμε για υποστροφή ή υπερστροφή ισχύος ΠΡΩΤΑ πατάμε γκάζι και μετά γλιστράμε.

Αυτό που εσύ περιγράφεις Μαρίνο είναι υποστροφή από μεταφορά βάρους.
Γιατί ουσιαστικά μιλάς για πισωκίνητα που (είτε από λάθος χειρισμό-βλ. οδηγός Μαζεράτι- είτε από μειωμένη πρόσφυση είτε από πολύ στενά εμπρός ελαστικά-βλ. Smart-) ΠΡΩΤΑ χάνουν την πρόσφυσή τους μπροστά και οι οδηγοί τους πατώντας γκάζι ελαφραίνουν από (προς τα πίσω αυτή τη φορά) μεταφορά βάρους το μπροστινό σύστημα και συνεπώς χάνουν ακόμα περισσότερο τιμόνι.

Δηλ. εδώ έχουμε ΠΡΩΤΑ γλιστράω και μετά γκαζώνω (επιβαρύνοντας την ήδη επιβαρημένη κατάσταση)

ΚΑΘΕ αυτοκίνητο μπορεί να είναι υποστροφικό.
Ανεξάρτητα αν αυτό είναι πισωκίνητο, μπροσθιοκίνητο ή τετρακίνητο.
Συνήθως από λάθος του οδηγού (έντονο φρενάρισμα πχ και ταυτόχρονα στρίψιμο ή χαμηλότερη πίεση ελαστικών μπροστά σε σχέση με τα πίσω κ.ο.κ) είτε από υπερβάλλοντα ζήλο της κατασκευάστριας εταιρίας που σε μια (ανέλπιδα) προσπάθεια να σώσει κάθε κουλό οδηγό δίνει υποστροφικό χαρακτήρα στα αυτοκίνητά της (γιατί ο χέστης οδηγός που θα το παρακάνει απλά θα σηκώσει το πόδι από το γκάζι και όντως θα μειωθεί η υποστροφή).
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.916
Reaction score
12.128
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Όλα καλά κύριε, αλλά η στροφορμή που παράγγειλα, που είναι; :138:
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Όλα καλά κύριε, αλλά η στροφορμή που παράγγειλα, που είναι; :138:

Ο Σεφ δεν έφτιαξε σήμερα.....
Δεν βρήκε υλικά.....

Αύριο και βλέπουμε :137: :136:
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Μόνο πισωκίνητο και με πολλά άλογα.
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον αρχηγό Giovanni,

αφ ένός μεν για τις απίστευτα χρήσιμες πληροφορίες που μας διέθεσε, και αφ΄ετέρου για τον πολύτιμο χρόνο του που αφιέρωσε επιχειρώντας μια εκτενη και σε βάθος ανάλυση του θεματος, την οποία θα ήταν μάλλον δύσκολο να την αποκομίσουμε ή να την προσεγγίσουμε σε τέτοιο βαθμό, με οποιονδήποτε άλλον τρόπο.

Αδερφέ Giovanni,

και πάλι ένα μεγάλο ευχαριστώ,
και τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια για την άψογη διατύπωση της εμπειρίας σου.

Με ειλικρινή σεβασμό

ο φίλος Δαμιανός
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Παιδιά , μια ερώτηση (συγχωρέστε με) διότι μαλλον δεν κατάλαβα κάτι.
Εντάξει, στην περίπτωση του μπροσθοκίνητου το πάτημα του γκαζιού , θα προκαλέσει μεταφαρά βάρους προς τα πισω και θα επιβαρύνουμε την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση (θα έχουμε έντονη υποστροφή)
Στην περίπτωση του πισωκίνητου όμως ένα ελαφρυ γκαζάκι (εφόσον αυτό δεν προκαλέσει υπερστροφή) νομίζω θα μεταφέρει βάρος από πίσω προς τα εμπρός (ναι) και έτσι θα δώσει λογικά καλύτερο "πάτημα" (επιθυμητό)στον δεξί τροχό σε αριστερή στροφή, ή
καλύτερο "πάτημα" (πάλι επιθυμητό) στον αριστερό τροχό σε δεξιά στροφή...
έχω λάθος...(?)

Ένα άλλο πάλι εαν επιτρέπετε,
εδώ το βάρος (έστω του μπροστινού ίσως περισσότερο μέρους) του αυτοκινήτου από τη μία βοηθά στο πάτημα του τροχού στην άσφαλτο (επιθυμητό νομίζω)
από τη άλλη όμως (να το πω λίγο χωριάτικα) αυξάνει την αδράνεια του αυτοκινήτου
( όπως θα λέγαμε με τους κανόνες της φυσικής, κάθε σώμα "θέλει" να φεύγει ίσια , ευθύγραμμα, πόσο μάλλον ένα βαρύτερο )
Τελικά , "πάνω" στη στροφή , βοηθάει , το βαρύ ή το ελαφρύ αυτοκίνητο...

Ευχαριστώ και πάλι προκαταβολικά

Φιλικά
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.916
Reaction score
12.128
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Παιδιά , μια ερώτηση (συγχωρέστε με) διότι μαλλον δεν κατάλαβα κάτι.
Εντάξει, στην περίπτωση του μπροσθοκίνητου το πάτημα του γκαζιού , θα προκαλέσει μεταφαρά βάρους προς τα πισω και θα επιβαρύνουμε την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση (θα έχουμε έντονη υποστροφή)
Στην περίπτωση του πισωκίνητου όμως ένα ελαφρυ γκαζάκι (εφόσον αυτό δεν προκαλέσει υπερστροφή) νομίζω θα μεταφέρει βάρος από πίσω προς τα εμπρός (ναι) και έτσι θα δώσει λογικά καλύτερο "πάτημα" (επιθυμητό)στον δεξί τροχό σε αριστερή στροφή, ή
καλύτερο "πάτημα" (πάλι επιθυμητό) στον αριστερό τροχό σε δεξιά στροφή...
έχω λάθος...(?)
Η επιτάχυνση μεταφέρει* βάρος από το μπροστά στο πίσω μέρος και η επιβράδυνση το αντίστροφο, ανεξάρτητα από το που είναι η κίνηση του αυτοκινήτου. Άρα το γκάζι ελαφραίνει τους μπροστά τροχούς, το φρένο τους βαραίνει.
Τα εμπροσθοκίνητα αυτοκίνητα έχουν το επιπλέον πρόβλημα ότι κατά την επιτάχυνση πάνω στη στροφή, οι εμπρός τροχοί αγωνίζονται να εξυπηρετήσουν ταυτόχρονα και τις ανάγκες της επιτάχυνσης και της στροφής. Το αποτέλεσμα είναι ότι, όταν πιεστούν να κάνουν και τα δύο μαζί, τελικά δεν κάνουν κανένα από τα δύο σωστά.

*Στην πραγματικότητα αυτό που συμβαίνει είναι το εξής: η δύναμη επιτάχυνσης/επιβράδυνσης στα λάστιχα δημιουργεί διαφορική ροπή στο κάτω άκρο του αυτοκινήτου, λόγω του ότι εφαρμόζεται μακριά από το κέντρο βάρους του. Αυτό οδηγεί σε τάση περιστροφής ως προς τον οριζόντιο εγκάρσιο άξονα του αυτοκινήτου, κοινώς... σούζα. Αυτό μειώνει την ασκούμενη κατακόρυφη δύναμη στα πέλματα των εμπρός/πίσω ελαστικών αντίστοιχα, άρα μειώνει τη διαθέσιμη τριβή και την ικανότητα κρατήματος.

Ένα άλλο πάλι εαν επιτρέπετε,
εδώ το βάρος (έστω του μπροστινού ίσως περισσότερο μέρους) του αυτοκινήτου από τη μία βοηθά στο πάτημα του τροχού στην άσφαλτο (επιθυμητό νομίζω)
από τη άλλη όμως (να το πω λίγο χωριάτικα) αυξάνει την αδράνεια του αυτοκινήτου
( όπως θα λέγαμε με τους κανόνες της φυσικής, κάθε σώμα "θέλει" να φεύγει ίσια , ευθύγραμμα, μόσο μάλλον ένα βαρύτερο )
Τελικά , "πάνω" στη στροφή , βοηθάει το βαρύ ή το ελαφρύ αυτοκίνητο...
Εφόσον δε μιλάμε για μεταβολή της ταχύτητας (άρα και της κινητικής ενέργειας), τότε το βάρος είναι αδιάφορο για το πως στρίβει το αυτοκίνητο σε μια παρατεταμένη καμπή: η απαιτούμενη κεντρομόλος δύναμη είναι ανάλογη της μάζας, το ίδιο όμως ισχύει και για την τριβή που εξυπηρετεί αυτό το σκοπό.
Στην πράξη, ελάχιστες στροφές γίνονται με τόσο ομαλό και σταθερό τρόπο. Ειδικά αν μιλάμε για συνεχείς στροφές ή/και μεταβολές στην ταχύτητα, τότε όσο ελαφρύτερο το όχημα, όσο πιο ισοζυγισμένο εμπρός-πίσω και όσο χαμηλότερα το κέντρο βάρους, τόσο καλύτερα από οδηγικής πλευράς.
Κι αν θέλουμε να το πάμε και λίγο παραπέρα, όσο πιο συγκεντρωμένη είναι η μάζα του αυτοκινήτου κοντά στο μέσο του μεταξονίου, τόσο πιο άμεσες -και απόλυτες- είναι οι αντιδράσεις του στους χειρισμούς του οδηγού.
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Ενα μεγάλο ευχαριστώ στον κύριο συντονιστή μας.
Καλέ μου φίλε MaxHeadroom σ΄ευχαριστώ και πάλι , διότι ότι γράφουμε είναι χρήσιμο για όλους του αναγνώστες.

Φιλικά
ο φίλος Δαμιανός
 

Μηνύματα
2.290
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Συμφωνα με αυτά τα οποία συζητάμε και φυσικά είναι σαφή και απολύτως κατανοητά,

συμπεραίνω ότι μάλλον ένα cabrio (οποιοδήποτε cabrio αυτοκίνητο , έτσι γενικά το λέω), το οποίο έχει πολύ χαμηλά το κέντρο βάρους του , θα πρέπει να έχει την καλύτερη οδηγητική συμπεριφορα σε "επαρχιακό" δρόμο με συνεχείς στροφές...

Και πάλι συμπερασματικά, πιθανόν ακόμη και ένα station wagon , λογω της (σχεδόν) ισης κατανομής μάζας εμπρός-πίσω, θα πρέπει κι αυτό να "κραταει" καλύτερα στον "επαρχιακό" δρόμο με τις συνεχείς στροφές, από ότι ένα αντίστοιχο σε sedan ή hatchback ή liftback έκδοση. (εδω ίσως παίζει σημαντικό ρόλο η θέση των αξόνων πάνω στο "σασί", ή "καροτσερί" του αυτοκινήτου...)

(υποθέτω...)

Τελικά όλα αυτά ερμηνεύονται και κατανοούνται καλύτερα "δανείζομενοι" των "εννοιών" της φυσικής (Μηχανική στερεών), από ότι βλέπω...
(Επικαφαλίδες όπως: ΕΡΓΟ- ΕΝΕΡΓΕΙΑ , ΟΡΜΗ-ΚΡΟΥΣΗ, ΠΕΔΙΑ ΔΥΝΑΜΕΩΝ, ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΣΩΜΑΤΩΝ ΣΤΑ ΠΕΔΙΑ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ,
ΔΙΑΝΥΣΜΑΤΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ, ΠΕΡΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΕΡΕΩΝ, κ.λ.π.)

(πάλι υποθέτω...)

Σας ευχαριστώ
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.949
Μηνύματα
3.067.837
Members
38.631
Νεότερο μέλος
Manosmathiou
Top