Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Ένα μικρό παράδειγμα.
Όταν στρίβεις με μπροσθιοκίνητο και ο δρόμος γλυστράει (πχ είναι βραγμένος) και πατήσεις παραπάνω γκάζι, οι τροχοί σπινιάρουν και η μούρη γλυστρά προς το εξωτερικό της στροφής (υποστροφή). Τότε το τιμόνι γίνεται ελαφρύτερο. Για να το διορθώσεις μπορείς είτε να αφήσεις το γκάζι, είτε να περιορίσεις το πάτημα του γκαζιού και ταυτόχρονα να στρίψεις κι άλλο το τιμόνι. Προσοχή όμως, όταν οι τροχοί επανακτήσουν πρόσφηση, να επαναφέρεις το τιμόνι στη σωστή γωνία για να ακολουθήσεις την πορεία σου. Εμένα προσωπικά αυτό ΔΕΝ μου αρέσει. Το σιχαίνομαι.


Ένσταση κύριε πρόεδρε!!!! :107:

Πέτρο διαφωνώ καθέτως σε ένα θέμα.....
Αν ένα αυτοκίνητο, ανεξάρτητα της κίνησης (σε όλα το ίδιο συμβαίνει), φθάσει σε σημείο έντονης υποστροφής, δεν στρίβουμε ακόμα παραπάνω το τιμόνι προς το εσωτερικό της στροφής.
Αυτό που θα συμβεί (ανεξάρτητα του αν αφήσουμε το γκάζι) είναι η υποστροφή να συνεχίζεται μέχρι το χαντάκι/ δέντρο/ τοίχο/ αντίθετα ερχόμενο/ γκρεμό κλπ
Και βέβαια αν φρενάρουμε τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα.

Η αντίρρησή μου λοιπόν έχει να κάνει με το ότι ανέφερες περισσότερο στρίψιμο προς το εσωτερικό της στροφής.

Αν το αυτοκίνητο πχ μπαίνει σε δεξιά στροφή (η πλέον επικίνδυνη αφού υποστροφή σημαίνει κίνηση προς το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας) και αρχίζει να υποστρέφει (συνήθως από υπερεκτίμηση της κατάστασης και περισσότερα χιλιόμετρα/ώρα ταχύτητας εισόδου) τότε το αυτοκίνητο συνεχίζει σχεδόν ευθεία προς το αντίθετο ρεύμα. Το σχεδόν έχει να κάνει με το πόσο έχουμε στρίψει το τιμόνι.
Αν το τιμόνι έχει στρίψει πολύ προς τα δεξιά τότε πάμε ευθεία.
Αν έχει στρίψει λιγότερο κάνει ελλειψοειδή κίνηση πλησιάζοντας περισσότερο την ευθεία παρά τον κύκλο.
Σωστό στρίψιμο θα πλησίαζε περισσότερο την καμπύλη του κύκλου.....
Αν λοιπόν χάσαμε την πρόσφυση και ταξιδεύουμε με έντονη υποστροφή (σχεδόν) ευθύγραμμα, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε με το αυτοκίνητό μας είναι:

-τιμόνι: «ξεκλειδώνουμε» στρίβοντας λίγο προς τα αριστερά (αντίθετα με την στροφή....σχεδόν σαν ανάποδο τιμόνι). Όσο λιγότερο στρίβει ένας τροχός τόσο ευκολότερα βρίσκει πρόσφυση. Όσο λοιπόν «ξεκλειδώνουμε» (πλησιάζοντας περισσότερο την ευθεία) τόσο αυξάνουμε την πιθανότητα να βρούμε πρόσφυση. Όταν επιτέλους βρούμε πρόσφυση, ξεκινάμε να στρίβουμε πάλι προς τα δεξιά (με γλυκιά κίνηση και όχι τιμονιά) και μάλλον θα στρίψουμε. Προσοχή....Όλα γίνονται σε λίγα-ελάχιστα δευτερόλεπτα......

-φρένα: δεν ακουμπάμε, δεν τα σκεφτόμαστε καν.....

-γκάζι: αφήνουμε εντελώς...Ανεξάρτητα της κίνησης....Μια έντονη υποστροφή (ιδιαίτερα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης) δεν θα διορθωθεί ούτε σε πισωκίνητο αν δεν σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι.....
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Ετσι είναι φίλε Πέτρο και μάλιστα αν είναι πολά τα άλογα δεν χρειάζεται καν να είναι γλιστερός ο δρόμος. Βέβαια από την θεωρία στην πράξη υπάρχει μια απόσταση... Γιατί αν πηγαίνεις ευθεία με ένα πισωκίνητο με πολλά άλογα και το πατήσεις και αρχίσει να σου κάνει μπάντες με 160χαω τότε να σε δω...

Φαντάσου ότι με μοτ/τα (μεγάλη) είναι πολύυυυυυ ευκολότερο να συμβεί σπάσιμο πρόσφυσης πίσω με πολλά χιλιόμετρα (180-200+).

Το ευτύχημα είναι πως λόγω μεγαλύτερης συμμετοχής του αναβάτη (και πιο άμεσης επαφής) το αντιλαμβάνεται γρηγορότερα και αν ξέρει «σβήνει» το φαινόμενο πριν εξελιχθεί σε ταλάντωση μεγάλου πλάτους (και πιθανότατα πτώσης). Και στην μηχανή (παρά την καλή αίσθηση) σκέψου ότι μιλάμε για πολύ κοντό μεταξόνιο και οι αντιδράσεις της μοτ/τας είναι πολύ γρήγορες και πολύ πιο «ευαίσθητες» στους λάθος χειρισμούς....

Άρα....
Αν σε δυνατό αυτοκίνητο ο οδηγός καταφέρει και φθάσει σε ταλάντωση μεγάλου πλάτους (=ανεξέλεκτη, εκτός κι αν είσαι οδηγός στο D2 :126:) φταίει ο ύπνος του και όχι η δύναμη του οχήματος.....Στα αρχικά στάδια όφειλε να διορθώσει το φαινόμενο πριν φθάσει στην υπερβολή
 

Μηνύματα
14.362
Reaction score
12.033
Ένσταση κύριε πρόεδρε!!!! :107:

Πέτρο διαφωνώ καθέτως σε ένα θέμα.....
Αν ένα αυτοκίνητο, ανεξάρτητα της κίνησης (σε όλα το ίδιο συμβαίνει), φθάσει σε σημείο έντονης υποστροφής, δεν στρίβουμε ακόμα παραπάνω το τιμόνι προς το εσωτερικό της στροφής.
Αυτό που θα συμβεί (ανεξάρτητα του αν αφήσουμε το γκάζι) είναι η υποστροφή να συνεχίζεται μέχρι το χαντάκι/ δέντρο/ τοίχο/ αντίθετα ερχόμενο/ γκρεμό κλπ
Και βέβαια αν φρενάρουμε τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα.

Η αντίρρησή μου λοιπόν έχει να κάνει με το ότι ανέφερες περισσότερο στρίψιμο προς το εσωτερικό της στροφής.

Συμφωνώ με αυτό που λες, όταν το έγραψα ήμουν στη δουλειά και δεν ήμουν πολύ αναλυτικός. Το δικό μου μπροσθιοκίνητο έχει μόνο 45 περίπου άλογα μπροστα και φυσικά χωρίς μπλοκέ και φυσικά με μαλακή αντιστρεπτική. Άρα όταν μπαίνω στη στροφή, το αυτοκίνητο παίρνει μεγάλη κλίση με αποτέλεσμα το χαζοσπινιάρισμα του εσωτερικού τροχού. Ο εξωτερικός δεν χάνει την καλή επαφή του με το δρόμο. Υπό αυτό το πρίσμα, στρίβοντας λίγο παραπάνω το τιμόνι δεν πηγαίνω ευθεία διότι ο εξωτερικός τροχός με κρατά στην πορεία μου. (μην ξεχνάς, παλιό άθλιο αυτοκίνητο, αδύναμο, τα μισά άλογα ψόφια:142:) Απλά δημιουργείται η ψευδαίσθηση του σπινιαρίσματος λόγο δύναμης. Αυτό που είπες εσύ ισχύει κανονικά και για τα κανονικά αυτοκίνητα. Όταν είχα οδηγήσει ένα χόντα σιβίκ μου άρεσε λίγο περισσότερο αυτή η τυπική μπροσθιοκίνητη συμπεριφορά.

Αν σε δυνατό αυτοκίνητο ο οδηγός καταφέρει και φθάσει σε ταλάντωση μεγάλου πλάτους (=ανεξέλεκτη, εκτός κι αν είσαι οδηγός στο D2 :126:) φταίει ο ύπνος του και όχι η δύναμη του οχήματος.....Στα αρχικά στάδια όφειλε να διορθώσει το φαινόμενο πριν φθάσει στην υπερβολή
Συμφωνώ. Τα μεγαλύτερα μεταξόνια έχουν πιο αργές αντιδράσεις και μου αρέσουν περισσότερο από τις γρήγορες και κοφτές των κοντύτερων μεταξονίων. (Πάντα πίσω κίνηση, ε)
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Για πάμε ένα παραδειγματάκι...

[YOUTUBE]zwCp_AgkFdM[/YOUTUBE]

Ακούω σχόλια περί πρόσφυσης...:114::114:
 

Μηνύματα
126
Reaction score
0
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Φαντάσου ότι με μοτ/τα (μεγάλη) είναι πολύυυυυυ ευκολότερο να συμβεί σπάσιμο πρόσφυσης πίσω με πολλά χιλιόμετρα (180-200+).

Το ευτύχημα είναι πως λόγω μεγαλύτερης συμμετοχής του αναβάτη (και πιο άμεσης επαφής) το αντιλαμβάνεται γρηγορότερα και αν ξέρει «σβήνει» το φαινόμενο πριν εξελιχθεί σε ταλάντωση μεγάλου πλάτους (και πιθανότατα πτώσης). Και στην μηχανή (παρά την καλή αίσθηση) σκέψου ότι μιλάμε για πολύ κοντό μεταξόνιο και οι αντιδράσεις της μοτ/τας είναι πολύ γρήγορες και πολύ πιο «ευαίσθητες» στους λάθος χειρισμούς....

Άρα....
Αν σε δυνατό αυτοκίνητο ο οδηγός καταφέρει και φθάσει σε ταλάντωση μεγάλου πλάτους (=ανεξέλεκτη, εκτός κι αν είσαι οδηγός στο D2 :126:) φταίει ο ύπνος του και όχι η δύναμη του οχήματος.....Στα αρχικά στάδια όφειλε να διορθώσει το φαινόμενο πριν φθάσει στην υπερβολή
Με νιώθεις... Το μόνο πιο δύσκολο στο αυτοκίνητο είναι όταν είναι και άλλα 2 άτομα μέσα και φωνάζουν "αααααααααααααααααααα..."

Για το βιντεάκι να υποθέσω ότι γυρίστηκε στην Αμερική όπου η πρόσφυση είναι 10 φορές καλύτερη. Σιγα μην βγάλεις τέτοιους καπνούς σε ελληινκή πόλη μέσα σε πλατεία...
 

Μηνύματα
5.784
Reaction score
14
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Εγκληματική οδήγηση.
 

Μηνύματα
2.857
Reaction score
1.300
ΑΜΑΝ τι βίντεάκι ήταν αυτό ! Το παλικάρι στο BMW ΞΕΡΕΙ τι κάνει και πώς να το κάνει !
 

Μηνύματα
14.362
Reaction score
12.033
ΑΜΑΝ τι βίντεάκι ήταν αυτό ! Το παλικάρι στο BMW ΞΕΡΕΙ τι κάνει και πώς να το κάνει !
Έλα ρε Μήτσο, αυτό κυκλοφορεί από πρόπερσυ...
Το έχω ολόκληρο αν θες να το δεις και συμφωνώ ότι η άσφαλτος του βίντεο έχει καλύτερη πρόσφυση από τις Ελληνικές. Ε ρε τι κάνει η δύναμη με ένα μπλοκέ διαφορικό!
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Σιγά τώρα...επειδή δεν έχουν λακκούβες, σαμαράκια, τρύπες-χαράδρες, λάθος κλίση στις στροφές και λίγο περισσότερη πίσσα το κάναμε θέμα...:114::114:

Φυσικά δεν πρέπει να οδηγάει κανείς έτσι σε δημόσιους δρόμους. Αλλά χρησιμεύει ως παράδειγμα για την ελεγχόμενη υπερστροφή που συζητάμε....Ήμουν κάτοχος του συγκεκριμένου μοντέλου αυτοκινήτου, και πραγματικά ήταν διασκεδαστικό.

Ναι λοιπόν, προσωπικά διαλέγω πίσω κίνηση. :107:
Σε τέτοιες συνθήκες ασφάλτου.

Στις ελληνικές συνθήκες, όπου θέλεις όλη την τεχνολογία μαζί σου για να μην αγοράσεις κανα οικόπεδο κι ένα κρεβάτι στην εντατική, προτιμώ τετρακίνηση. Μόνιμη.
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.744
Reaction score
4.439
Συγνώμη αλλά η πλευρική πρόσφρυση τι σχέση έχει με την 4κίνηση ή την πίσω κίνηση ή την εμπρός κίνηση?Δεν είναι καθαρά θέμα βάρους,κατανομής βάρους,ανάρτησης,ελαστικών και πλαισίου;
 

Μηνύματα
2.139
Reaction score
19
Επίσης άλλη μια ερώτηση: Όλες αυτές οι τεχνικές περί τιμονιών και εύρεσης πρόσφυσης έχουν νόημα αν δεν βάζουμε στο παιχνίδι και την κλίση του δρόμου; Πχ αν σε δεξιά στροφή με ανάποδη κλίση χάσεις πρόσφυση και πας να τη βρεις... κόβοντας αριστερά δεν είναι ακόμα χειρότερα;
 

Μηνύματα
126
Reaction score
0
Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Συγνώμη αλλά η πλευρική πρόσφρυση τι σχέση έχει με την 4κίνηση ή την πίσω κίνηση ή την εμπρός κίνηση?Δεν είναι καθαρά θέμα βάρους,κατανομής βάρους,ανάρτησης,ελαστικών και πλαισίου;
Στις εισόδους των στροφών όπου μπαίνεις χωρίς γκάζι, αν τα διαφορικά είναι ελεύθερα τότε ναι δεν παίζει ρόλο η κίνηση, αλλά αν είναι μπλοκε τότε:
Τα μπροστοκίνητα γίνονται ευαίσθητα στην ποιότητα της ασφάλτου και σε καλή άσφαλτο ανεβαίνει το κράτημα και μπορεί να πετάξει κώλο σε γλιστερή κρατάει χειρότερα και φεύγεις όλο ευθεία...
Τα πισωκίνητα γλιστράνε πιο ελεγχόμενα.
Στα τετρακίνητα γίνεται χαμός γιατί είναι τόσοι συνδιασμοί που δεν μπορείς να βγάλεις γενικό κανόνα. Έχει με πίσω μόνο μπλοκέ με πίσω-μπρός , με κεντρικό, ή με haldex. Τώρα αν υπολογίσεις ότι μπορείς να παίξεις και με τα ποσοστά εμπλοκής, άστο χάθηκες. Όλα αυτά παίζουν ρόλο στο κράτημα.
Στις εξόδους τώρα όπου βγαίνεις με γκάζι είναι προφανές ότι παίζει ρόλο ακόμη περισσότερο η κίνηση και επίσης προφανείς οι διαφορές τους με μεγάλη διαφορά στην πρόσφυση υπέρ του τετρακίνητου φυσικά, που γίνεται τόσο μεγαλύτερη όσο χειρότερη είναι η ποιότητα της ασφάλτου.
 

Μηνύματα
126
Reaction score
0
Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Επίσης άλλη μια ερώτηση: Όλες αυτές οι τεχνικές περί τιμονιών και εύρεσης πρόσφυσης έχουν νόημα αν δεν βάζουμε στο παιχνίδι και την κλίση του δρόμου; Πχ αν σε δεξιά στροφή με ανάποδη κλίση χάσεις πρόσφυση και πας να τη βρεις... κόβοντας αριστερά δεν είναι ακόμα χειρότερα;
Όχι δεν παίζει ρόλο η κλίση: η ανάποδη κλίση είναι σαν να έχεις πιο γλιστερή άσφαλτο και αυτός ο τύπος της διόρθωσης που αναφέρεις δουλεύει μόνο όταν σου φύγει ο κώλος.
 

Μηνύματα
2.139
Reaction score
19
Re: Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Όχι δεν παίζει ρόλο η κλίση: η ανάποδη κλίση είναι σαν να έχεις πιο γλιστερή άσφαλτο και αυτός ο τύπος της διόρθωσης που αναφέρεις δουλεύει μόνο όταν σου φύγει ο κώλος.
Κάτι τέτοιο φανταζόμουν κι εγώ, ότι η τακτική παραμένει ίδια μεν αλλά δυσκολεύει περισσότερο. Μήπως όμως υπάρχει περίπτωση να έχουμε περισσότερη "χασούρα" παρά διόρθωση στην ανάποδη κλίση από κάποιο οριακό σημείο κλίσης και μετά;
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Όπως πολύ σωστά αναφέρεται παραπάνω, το όλο θέμα είναι πολύπλοκο. Μεγάλο ρόλο παίζει η κατανομή των μαζών κατά μήκος και ύψος του αυτοκινήτου, η μετάδοση κίνησης σε 2 ή 4 τροχούς και ο τρόπος που αυτό γίνεται (μόνιμα ή όχι, ποσοστό κατανομής ανά τροχό), η ανάρτηση, τα ελαστικά και η κατάσταση του οδοστρώματος.
Οι σχεδιαστές φτιάχνουν παραμετροποιήσιμα υπολογιστικά μοντέλα για να μελετήσουν αυτές τις συμπεριφορές, αλλά τελικά δοκιμάζουν και πραγματικά κατασκευασμένα μοντέλα για να κάνουν τις τελικές ρυθμίσεις.
Οι απαντήσεις λοιπόν δεν είναι εύκολες. Τα πάντα είναι σχετικά.
 

Μηνύματα
326
Reaction score
0
με σειρα προτεραιοτητας
1 4χ4 οπως evo
2 πισωκουνα οπως bmw
3 μπροστοκουνα οπως ολα
 

Μηνύματα
30.532
Reaction score
51
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Για να σας μπερδέψω λίγο ακόμα......:125:

Ποια η προτίμηση ως προς την ευχαρίστηση?
Ποια ως προς το κόστος χρήσης/ συντήρησης?
Ποια ως προς τα........χέρια μας? (γιατί πολύ θα ήθελα να μας πουν ποιοι μπορούν να πάνε ένα EVO στο όριο και να ξέρουν πως μπήκαν και πως βγήκαν....) :125:
 

Μηνύματα
14.212
Reaction score
1.846
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

Ποια η προτίμηση ως προς την ευχαρίστηση?
Πισωκούνα και ξερό ψωμί!
Ποια ως προς το κόστος χρήσης/ συντήρησης?
Μπροστοκούνα, ας όψεται η ακρίβεια! :119:
Ποια ως προς τα........χέρια μας? (γιατί πολύ θα ήθελα να μας πουν ποιοι μπορούν να πάνε ένα EVO στο όριο και να ξέρουν πως μπήκαν και πως βγήκαν....)
Είπαμε να λέμε κάνα αστείο, σαν το λαγό, να περνάει ευχάριστα η ώρα, αλλά εσύ το παρατραβάς. Στο όριο σημαίνει 6500 στροφές, μέσα στη στροφή. Και ξυπνάς και βλέπεις το πισινό σου ξεσκέπαστο. Και έχεις και βηχαλάκι! :142:

Εκτός κι' αν το πάμε όπως μερικοί. Που όταν λένε στο όριο, εννοούν αρκετά πιο γρήγορα από TAXI! :612:
 

Μηνύματα
4.480
Reaction score
3
Απάντηση: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...

...

Εκτός κι' αν το πάμε όπως μερικοί. Που όταν λένε στο όριο, εννοούν αρκετά πιο γρήγορα από TAXI! :612:
Ή νεκροφόρα, με "εμπόρευμα", στην τελική ευθεία :138:
 

Μηνύματα
8.256
Reaction score
5
Μπορώ να κινηθώ σαφώς πιο γρήγορα και διασκεδαστικά με ένα σωστά στημένο πισωκίνητο. Έτσι έχω μάθει (MX5), έτσι οδηγούσα χρόνια (M Coupe) και θα προσπαθήσω να συνεχίσω. Βέβαια, για τις ελληνικές άθλιες οδηγικές συνθήκες (ποιότητα οδοστρώματος, λακκούβες, σαμαράκια, στάσιμα νερά, ανάποδα camber, πάγος κλπ), προτίμησα ένα απλό τετρακίνητο. Θα έρθει και το πισωκίνητο όμως, έστω για Σ-Κ! :126:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.930
Μηνύματα
3.067.355
Members
38.627
Νεότερο μέλος
hatzopou
Top