- Μηνύματα
- 30.532
- Reaction score
- 51
Απάντηση: Re: Εσεις τι θα προτιμούσατε, εμπρός ή πισω κίνηση στο αυτοκίνητο...
Ένσταση κύριε πρόεδρε!!!! :107:
Πέτρο διαφωνώ καθέτως σε ένα θέμα.....
Αν ένα αυτοκίνητο, ανεξάρτητα της κίνησης (σε όλα το ίδιο συμβαίνει), φθάσει σε σημείο έντονης υποστροφής, δεν στρίβουμε ακόμα παραπάνω το τιμόνι προς το εσωτερικό της στροφής.
Αυτό που θα συμβεί (ανεξάρτητα του αν αφήσουμε το γκάζι) είναι η υποστροφή να συνεχίζεται μέχρι το χαντάκι/ δέντρο/ τοίχο/ αντίθετα ερχόμενο/ γκρεμό κλπ
Και βέβαια αν φρενάρουμε τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα.
Η αντίρρησή μου λοιπόν έχει να κάνει με το ότι ανέφερες περισσότερο στρίψιμο προς το εσωτερικό της στροφής.
Αν το αυτοκίνητο πχ μπαίνει σε δεξιά στροφή (η πλέον επικίνδυνη αφού υποστροφή σημαίνει κίνηση προς το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας) και αρχίζει να υποστρέφει (συνήθως από υπερεκτίμηση της κατάστασης και περισσότερα χιλιόμετρα/ώρα ταχύτητας εισόδου) τότε το αυτοκίνητο συνεχίζει σχεδόν ευθεία προς το αντίθετο ρεύμα. Το σχεδόν έχει να κάνει με το πόσο έχουμε στρίψει το τιμόνι.
Αν το τιμόνι έχει στρίψει πολύ προς τα δεξιά τότε πάμε ευθεία.
Αν έχει στρίψει λιγότερο κάνει ελλειψοειδή κίνηση πλησιάζοντας περισσότερο την ευθεία παρά τον κύκλο.
Σωστό στρίψιμο θα πλησίαζε περισσότερο την καμπύλη του κύκλου.....
Αν λοιπόν χάσαμε την πρόσφυση και ταξιδεύουμε με έντονη υποστροφή (σχεδόν) ευθύγραμμα, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε με το αυτοκίνητό μας είναι:
-τιμόνι: «ξεκλειδώνουμε» στρίβοντας λίγο προς τα αριστερά (αντίθετα με την στροφή....σχεδόν σαν ανάποδο τιμόνι). Όσο λιγότερο στρίβει ένας τροχός τόσο ευκολότερα βρίσκει πρόσφυση. Όσο λοιπόν «ξεκλειδώνουμε» (πλησιάζοντας περισσότερο την ευθεία) τόσο αυξάνουμε την πιθανότητα να βρούμε πρόσφυση. Όταν επιτέλους βρούμε πρόσφυση, ξεκινάμε να στρίβουμε πάλι προς τα δεξιά (με γλυκιά κίνηση και όχι τιμονιά) και μάλλον θα στρίψουμε. Προσοχή....Όλα γίνονται σε λίγα-ελάχιστα δευτερόλεπτα......
-φρένα: δεν ακουμπάμε, δεν τα σκεφτόμαστε καν.....
-γκάζι: αφήνουμε εντελώς...Ανεξάρτητα της κίνησης....Μια έντονη υποστροφή (ιδιαίτερα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης) δεν θα διορθωθεί ούτε σε πισωκίνητο αν δεν σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι.....
Ένα μικρό παράδειγμα.
Όταν στρίβεις με μπροσθιοκίνητο και ο δρόμος γλυστράει (πχ είναι βραγμένος) και πατήσεις παραπάνω γκάζι, οι τροχοί σπινιάρουν και η μούρη γλυστρά προς το εξωτερικό της στροφής (υποστροφή). Τότε το τιμόνι γίνεται ελαφρύτερο. Για να το διορθώσεις μπορείς είτε να αφήσεις το γκάζι, είτε να περιορίσεις το πάτημα του γκαζιού και ταυτόχρονα να στρίψεις κι άλλο το τιμόνι. Προσοχή όμως, όταν οι τροχοί επανακτήσουν πρόσφηση, να επαναφέρεις το τιμόνι στη σωστή γωνία για να ακολουθήσεις την πορεία σου. Εμένα προσωπικά αυτό ΔΕΝ μου αρέσει. Το σιχαίνομαι.
Ένσταση κύριε πρόεδρε!!!! :107:
Πέτρο διαφωνώ καθέτως σε ένα θέμα.....
Αν ένα αυτοκίνητο, ανεξάρτητα της κίνησης (σε όλα το ίδιο συμβαίνει), φθάσει σε σημείο έντονης υποστροφής, δεν στρίβουμε ακόμα παραπάνω το τιμόνι προς το εσωτερικό της στροφής.
Αυτό που θα συμβεί (ανεξάρτητα του αν αφήσουμε το γκάζι) είναι η υποστροφή να συνεχίζεται μέχρι το χαντάκι/ δέντρο/ τοίχο/ αντίθετα ερχόμενο/ γκρεμό κλπ
Και βέβαια αν φρενάρουμε τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα.
Η αντίρρησή μου λοιπόν έχει να κάνει με το ότι ανέφερες περισσότερο στρίψιμο προς το εσωτερικό της στροφής.
Αν το αυτοκίνητο πχ μπαίνει σε δεξιά στροφή (η πλέον επικίνδυνη αφού υποστροφή σημαίνει κίνηση προς το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας) και αρχίζει να υποστρέφει (συνήθως από υπερεκτίμηση της κατάστασης και περισσότερα χιλιόμετρα/ώρα ταχύτητας εισόδου) τότε το αυτοκίνητο συνεχίζει σχεδόν ευθεία προς το αντίθετο ρεύμα. Το σχεδόν έχει να κάνει με το πόσο έχουμε στρίψει το τιμόνι.
Αν το τιμόνι έχει στρίψει πολύ προς τα δεξιά τότε πάμε ευθεία.
Αν έχει στρίψει λιγότερο κάνει ελλειψοειδή κίνηση πλησιάζοντας περισσότερο την ευθεία παρά τον κύκλο.
Σωστό στρίψιμο θα πλησίαζε περισσότερο την καμπύλη του κύκλου.....
Αν λοιπόν χάσαμε την πρόσφυση και ταξιδεύουμε με έντονη υποστροφή (σχεδόν) ευθύγραμμα, το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε με το αυτοκίνητό μας είναι:
-τιμόνι: «ξεκλειδώνουμε» στρίβοντας λίγο προς τα αριστερά (αντίθετα με την στροφή....σχεδόν σαν ανάποδο τιμόνι). Όσο λιγότερο στρίβει ένας τροχός τόσο ευκολότερα βρίσκει πρόσφυση. Όσο λοιπόν «ξεκλειδώνουμε» (πλησιάζοντας περισσότερο την ευθεία) τόσο αυξάνουμε την πιθανότητα να βρούμε πρόσφυση. Όταν επιτέλους βρούμε πρόσφυση, ξεκινάμε να στρίβουμε πάλι προς τα δεξιά (με γλυκιά κίνηση και όχι τιμονιά) και μάλλον θα στρίψουμε. Προσοχή....Όλα γίνονται σε λίγα-ελάχιστα δευτερόλεπτα......
-φρένα: δεν ακουμπάμε, δεν τα σκεφτόμαστε καν.....
-γκάζι: αφήνουμε εντελώς...Ανεξάρτητα της κίνησης....Μια έντονη υποστροφή (ιδιαίτερα σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης) δεν θα διορθωθεί ούτε σε πισωκίνητο αν δεν σηκώσουμε το πόδι από το γκάζι.....