- Μηνύματα
- 19.689
- Reaction score
- 23.799
Είναι γενικά διατυπωμένο για να καταδείξει κάποιοες λάθος αντιλήψεις και μυθους (σε τεράστια για εμένα θέματα κιόλας, φαντάσου να έχεις εμπιστοσύνη αλλού) που συντηρούνται και επαναλαμβανονται για δεκαετίες απο τους audio people στον ιντερνετ σε τεράστια ποσοστά κιόλας >90 % ακόμη και σε γνώστες της ηλεκτρονικής. Και ένα έναυσμα για κάποιον να ψάξει καλύτερα και πιο σοβαρές και αξιόπιστες πηγές για το θέμα.Σε αυτήν ειδικά τη διατύπωση επισημαίνονται ανακρίβειες... Καταρχάς ένας ασθενικός τελικός που θα μετέβαινε σε συμπεριφορά αποκοπής σε πολύ χαμηλότερες στάθμμες τροφοδοτωντας υπό αυτές τις συνθήκες το ηχειακό σύστημα με ανεξέλεγκτες αρμονικές ανώτερων τάξεων μπορεί να καταστρέψει πολύ ευκολότερα τα μεγάφωνα και ιδίως εκείνα για τις υψηλές οκτάβες σε αντιπαράθεση μ'έναν στιβαρότερο εφόσον η παρεχόμενη από τον δεύτερο τιμή ισχύος δεν θα υπερέβαινε σε κάθε περίπτωση τα όρια που θα ήταν προδιαγεγραμμένα ως ασφαλή για δεδομένο σύστημα μεγαφώνου.
Πέραν αυτού οποτεδήποτε αναπαράγετα σήμα έντονα συμπιεσμένο όπου οι χαμηλότερης ενέργειας πληροφορίες θα ήταν εκ των πραγμάτων κι ελέω χαμηλού συντελεστή DR πουσαρισμένες σε στάθμες προσεγγίζουσες εκείνες των κορυφώσεων τείνει να καταπονεί θερμικά όπως έχει επανειλημμένα εξηγηθεί οποιοδήποτε ηχειακό σύστημα και συνδυασμό του με ενισχυτικά.
Δεν έχει όμως ανακρίβειες.
Κάθε ενισχυτής με υψηλότερα watt (και χωρίς κάν να κλιπάρει) θα διοχευτεύσει περισσότερα watt στο πηνίο απο έναν ενισχυτή με τα μισα watt ακόμη και συν το κλιπάρισμα του.
Ο κύριος λόγος (και κατά μεγαλύτερο ποσοστό 80 και 90 %) μείωσης της ζωής ή και καψίματος ή και οδηγηση τελικά σε κάψιμο λόγω της μείωσης της ζωής του (σταδιακά γίνεται η διαδικασία) είναι η ισχύς που θα δεχθεί. Η διαδικασία δε, που οδηγεί σε αυτό (απο την λάθος γνώση και χρήση του μεγαλύτερου και κατά άλλα σωστά επιθυμητού headroom που προμηθεύει ένας ισχυρότερος ενισχυτής απο τον χρήστη) εξηγηθηκε αναλυτικά πως και γιατί μπορεί να προκύψει.
Οι αρμονικες παιζουν ένα ρόλο μάξιμουμ 10- 13 % και πάλι συνήθως όταν είναι στο όριο να καεί και του δίνει κάποιος 1-2 db παραπάνω. Δεν είναι όμως αυτός ο κύριος λόγος. Εάν ήταν έτσι όλοι ανα τις εποχές underpowered ενισχυτές κιθαράς κλπ θα είχαν καεί απο τον πρώτο λεπτό χρήσης τους όπου η παραμόρφωση είναι και το ζητούμενο (περα απο αυτήν της εσκεμμένης υπο ενισχυσης τους - ιδίως παλιαότερα - πάλι για αυτό το λόγο). Εξαιρούνται τα fuzz του ΠΑΗ.
Με λίγα λόγια κάνεις λάθος κατά την γνώση μου. Μπορείς να "πιστέψεις" το 95 % over me. Νο problem.
Last edited: