Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.100
Reaction score
11.249
Η μεθοδολογία τους είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα γιατί προφανώς και είναι αδύνατο να πας σε μια ευθεία κλειδωμένα 130 χλμ/ωρα.
Ανηφόρες θα βρεις, κάποιος θα σε κόψει, καποιος θα σε περάσει.
 

TGD

Μηνύματα
10.964
Reaction score
10.520
Εδώ και 10 χρόνια έχει βγει cruise control. Μια χαρά πας σταθερά και κλειδωμένα στα 130 από το ένα διόδιο στο επόμενο!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.281
Reaction score
143.985
Εδώ και 10 χρόνια έχει βγει cruise control. Μια χαρά πας σταθερά και κλειδωμένα στα 130 από το ένα διόδιο στο επόμενο!
Ακριβώς.
Τα σύγχρονα συστήματα διαθέτουν αυτόματη ελάττωση ταχύτητας αν υπάρχει προπορευομενο όχημα, και θα ξαναπιάσουν μετά την επιθυμητή.

Επίσης γίνεται αυτόματη διόρθωση ταχύτητας αναλόγως με τις πινακίδες στο δρόμο.

Όλα αυτά τα αυτόματα συστήματα, οδηγούν σε σημαντική ελάττωση της κατανάλωσης, ιδίως σε συνδυασμό με ανάλογα προγράμματα οδήγησης (τύπου eco κλπ).

Τέλος πάντων, αν θες να κάνεις οικονομία στην κατανάλωση, ακόμα και κινούμενος με 130χλμ/ωρα, είναι εφικτό, οπότε επιτυγχάνεις μεγαλύτερη αυτονομία αν αυτό είναι το ζητούμενο.
 

TGD

Μηνύματα
10.964
Reaction score
10.520
Επίσης γίνεται αυτόματη διόρθωση ταχύτητας αναλόγως με τις πινακίδες στο δρόμο.
Καλά, αυτό δεν είναι να το αφήσεις ενεργοποιημένο στην Ελλάδα. Δυο σημεία μόνο να δεις: μετά τα διόδια της Τραγάνας προς Αθήνα (120, 80, 100, 90 μέσα σε λιγότερο από χιλιόμετρο) και στην παράκαμψη Θερμοπυλών (120, 80, 100, 60, 80, 60, 100, ευτυχώς κάποια έφυγαν την τελευταία φορά που πέρασα).

Άμα φτάσουμε στην Ιρλανδία που είδα 90 σε χωματόδρομο, τα ξαναλέμε!
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.281
Reaction score
143.985
Η διεθνής συνωμοσία για τα ηλεκτρικά συνεχίζεται και στα ελληνικά τεστ ντραιβ:


Συμπέρασμα 1: Τα ηλεκτρικά παίζουν χωρίς αντίπαλο
Δεν χρειαζόταν να πραγματοποιήσουμε τη δοκιμή μας για να συμπεράνουμε ότι η οικονομία των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων είναι υπεράνω σύγκρισης. Ωστόσο, είναι εντυπωσιακό σε μια διαδρομή μόλις 107 χλμ. το κόστος «καυσίμου» (τιμή κιλοβατώρας καθορίσαμε αυτή του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ προσθέτοντας όλες τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις που ισχύουν ανεξαρτήτως παρόχου) του Hyundai Kona Electric και του Peugeot e-2008 να είναι 8 φορές μικρότερο σε σχέση με τα παραδοσιακά βενζινοκίνητα μοντέλα, όπως στην περίπτωση μας του Citroen C3 Aircross, το οποίο μάλιστα είναι και από τα οικονομικά μοντέλα, ενώ παράλληλα έχουν φτάσει σε ένα σημείο που η αυτονομία τους μπορεί να διαρκέσει μια βδομάδα.

https://www.autotriti.gr/data/news/...SUV-me-7-diaforetika-kaysima_214973_48917.asp

Συμπέρασμα
Συνολικά στα 100+ χλμ. διαδρομών, χρησιμοποιήσαμε κάτι περισσότερο από το 1/4 της ενέργειας των μπαταριών του Hyundai Kona Electric και είχαμε ακόμα διαθέσιμα σχεδόν 400 χλμ. αυτονομίας! Η μέση κατανάλωση σε όλη τη διάρκεια του γύρου μας ήταν στα 13,6 kWh/100 χλμ.. Το Kona Electric άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις ως ηλεκτρικό μιας και μέσα σε όλα δεν είχαμε κανένα άγχος αυτονομίας.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.100
Reaction score
11.249
Εμένα με άρεσε το συμπέρασμα 2.
Το έχω υποστηρίξει άλλωστε σταθερά.
Το καλύτερο και από τους δύο κόσμους
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.281
Reaction score
143.985
Εμένα με άρεσε το συμπέρασμα 2.
Το έχω υποστηρίξει άλλωστε σταθερά.
Το καλύτερο και από τους δύο κόσμους
Διαφωνώ, όπως έχω ξαναπεί.

Καταρχήν αν τελειώσει η μπαταρία, καίνε άντερα, όπως γράψανε και στο συμπέρασμα 2:

<<Όταν όμως σώθηκε η μπαταρία τα νούμερα της κατανάλωσης ήταν τα υψηλότερα μεταξύ των 8 μοντέλων>>

Κι αφετέρου, άμα είναι να έχεις ice κινητήρα μαζί με μπαταρίες και ηλεκτρικό, έχεις όλα τα παρατράγουδα του ice, είναι τρελό, έχεις και φόρτιση μιας μπαταρίας που θα τελειώνει κάθε μέρα. Πάρε σκέτο ice να είσαι αρχηγός.

Και άγχος φόρτισης, και αργή φόρτιση, και να καίει άντερα μόλις τελειώσει η μπαταρία, και σέρβις λάδια ξύδια κανονικά όλα, τρέλα σκέτη.
 

Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.100
Reaction score
11.249
Το τέλειο ίσως να είναι πολύ κοντά. Μια δεκαετία; Όταν οι μπαταρίες θα είναι solid state και θα έχουμε ταχυφορτιστές στην εθνική και πρίζες σε όλα τα πάρκινγκ.
Ως τότε τα πλαγκ ιν είναι η χρυσή τομή .
Χρησιμοποιείς ελάχιστα την ΜΕΚ, μόνο στις εξορμήσεις και κίνησε καθημερινά με ρεύμα. Ξεβρωμίζουν και ησυχάζουν οι πόλεις.
 

Μηνύματα
17.705
Reaction score
25.468
Επαγωγική φόρτιση θα είναι η λύση .
Θα μειώσει το κόστος κατασκευής και ανακύκλωσης.
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
4.149
Reaction score
9.114
(τιμή κιλοβατώρας καθορίσαμε αυτή του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ προσθέτοντας όλες τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις που ισχύουν ανεξαρτήτως παρόχου)
Και φυσικά μπορείς αυτή τη στιγμή να βρεις πολύ φθηνότερο ρεύμα από αυτό της ΔΕΗ (έως και 20% στην τελική τιμή).

Όσον αφορά τα υβριδικά, άλλο ένα σημαντικό πρόβλημα είναι πως ναι μεν μπορούν να κάψουν σχεδόν όσο τα ηλεκτρικά, αλλά για να συμβεί αυτό θα πρέπει να είσαι ιδιαίτερα... "αλαφροπόδης". Καθώς με το που θα πατήσεις το πόδι βαθιά στο γκάζι, θα μπει στο παιχνίδι η ΜΕΚ και bye bye οικονομία.

Ενώ με τα ηλεκτρικά, όοοοσο και να το πατάς, ναι μεν δεν θα έχεις κατανάλωση 8 φορές μικρότερη του συμβατικού, αλλά θα πηγαίνεις σαν σίφουνας και πάλι θα καις 3 και 4 φορές λιγότερο.
 

Zizik

Safety Last
Super Moderator
Μηνύματα
43.527
Reaction score
78.566

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.281
Reaction score
143.985

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.281
Reaction score
143.985
Το plugshare είναι το καλύτερο app που έχω βρει ως τώρα για να ανακαλύπτεις που υπάρχουν σταθμοί φόρτισης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Στα περισσότερα lidl έχει δωρεάν σταθμούς φόρτισης, όσο κανεις τα ψώνια σου:

Screenshot_20210403_113116_com.xatori.Plugshare.jpg


Το συγκεκριμένο στην Αθήνα :

Screenshot_20210403_113134_com.xatori.Plugshare.jpg


Γενικώς έχει αρκετούς φορτιστές ev στη χώρα, με εξαίρεση μερικές περιοχές όπως αυτή των Γρεβενών :

Screenshot_20210403_113304_com.xatori.Plugshare.jpg


Screenshot_20210403_113211_com.xatori.Plugshare.jpg


Βέβαια, πάνω από 50 kW νομίζω πως βρήκα μόνο έναν κάπου, ούτε που θυμάμαι που...

Οι 9 στους 10 μάλιστα, είναι 22kW, ενώ δε λείπουν και μικρότεροι, έως 7-αρηδες.

Αρκετοί είναι δωρεάν, αρκετοί με blink.

Έχουμε ακόμα δρόμο..

Εκτός συνόρων, τα πράγματα είναι δραματικά καλύτερα.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.281
Reaction score
143.985
Τεσλα, σημαντικές πωλήσεις μέσα στο 21, καμιά σχέση με το 20.

Επισης, δρομολογειται αντιπροσωπεία και σέρβις στη Θεσσαλονίκη.



Και ένα τεστ αυτονομιας:

 

n_olympios

Μαντιναδόρος!
Moderator
Μηνύματα
6.085
Reaction score
13.101
Ένας φίλος στο Βόλο παρέλαβε Model 3 (με αρκετή αναμονή) πριν λίγες ημέρες.

Προς το παρόν βρίζει για τα κενά στα πάνελ και τα λάστιχα στις πόρτες.
 

gid

Μηνύματα
8.862
Reaction score
10.143
Προς το παρόν βρίζει για τα κενά στα πάνελ και τα λάστιχα στις πόρτες.
Δεν ήξερε, δε ρώταγε;;

Ακόμη κι εγώ τα ξέρω αυτά, που δεν έχω την παραμικρή πρόθεση να πάρω τέσλα ή άλλο ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή οποιοδήποτε αυτοκίνητο....
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.881
Μηνύματα
3.032.110
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top