Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla και BYD)


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.287
Reaction score
144.025
Η αναβάθμιση λογισμικού της vw για τα id, είναι διπλή.

Πρόκειται για μια μικρή αναβάθμιση, που περιλαμβάνει βελτιώσεις των φώτων ματριξ όσον αφορά την κίνηση και το σβήσιμο σε όσα τμήματα είναι άλλα οχήματα (για να μην ενοχλούν τους οδηγούς), και αναβάθμιση της λειτουργίας των περιμετρικων αισθητήρων για τα πέριξ κινούμενα οχήματα.
Αυτή η αναβάθμιση θα χρειαστεί 45' για να ολοκληρωθεί.

Η δεύτερη, είναι μια μεγάλη αναβάθμιση, που περιλαμβάνει εξολοκλήρου νέες δυνατότητες, νέα σχεδίαση του infotainment, νέες λειτουργίες σε πολλές δεκάδες αισθητήρες κλπ.
Έχει όγκο περί τα 6 Gb, και θα χρειαστεί 4 ώρες για να ολοκληρωθεί η αναβάθμιση.

Μέχρι αρχές Αυγούστου θα έχει περάσει σε όλα τα αυτοκίνητα.
Πλέον όσα id παράγονται, φορούν "μαμά" το νέο σοφτγουερ.

Η VW υπόσχεται συχνές μικρές αναβαθμίσεις (κάθε 6 βδομάδες) και μια μεγάλη αναβάθμιση ανά 6-μηνο.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.287
Reaction score
144.025
Μετά από 2.500+χλμ με αρκετά βαρύ πόδι και συνεχείς επιταχύνεις, με ταξιδάκια που ξεπερνάω χαλαρά τα 140χλμ/ω (2 φορές προς Μεθώνη μέχρι 155 πήγα) και στην περιφερειακή οδό με 110-120(έχει όριο 80), με καύσωνα και φουλ κλιματισμό στάνταρ, έχει σταθεροποιηθεί με απόλυτη βεβαιότητα η χρήσιμη αυτονομία:

1. το 20% αντιστοιχεί σε 80χλμ.

2. Συνολική θεωρητική αυτονομία 400χλμ.
(100% ταύτιση με την WLTP)

3. Καθημερινή χρήσιμη αυτονομία (20-80%) 240χλμ

4. Χρήσιμη ρεζέρβα στα 240χλμ (αν χρειαστεί): 60 έως 70χλμ. (το έφτασα 4%, απολύτως ομαλά μειώνεται η αυτονομία, χωρίς εκπλήξεις).


Σε υψηλή ταχύτητα καίει παραπάνω, μέσα στην κίνηση της πόλης καίει λιγότερο. Μόλις βγήκα από περιφερειακή, έλεγε 21% μπαταρία και 80χλμ υπόλοιπο, μέχρι να βγάλω φωτογραφία, πήγε στα 81χλμ:

IMG_20210713_135322.jpg


Μέσα στην κίνηση έδειξε σε λίγο 82χλμ

IMG_20210713_135415.jpg


Μετα 83

IMG_20210713_135517.jpg


Στο καπάκι 84

IMG_20210713_135757.jpg


Και φτάνοντας στο πάρκινγκ πήγε 85:

IMG_20210713_135926.jpg


Πλακα έχει..

Μέσα στην πόλη αν κινείσαι, είναι βέβαιο ότι θα ξεπεράσει τα 500χλμ..
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.287
Reaction score
144.025
Καλά τα γράφεις αλλά αυτό το άσπρο για κάθε μέρα με ανατριχιάζει.
Να πως θα ήταν σε μαύρο, πάρτο μαύρο εσύ:

IMG_20210713_205441.jpg


Ο χαβαλες: φεύγοντας από το πάρκινγκ, έδειχνε 99χλμ... (διακρίνεται στη φωτο) :gotcha:

Τες πα, μια φόρτιση για να συνέλθει:

IMG_20210713_211611.jpg


ΥΓ. Το υπερβολικά διάφανο πλαϊνό τζάμι οδηγού και συνοδηγού, συν το τριγωνικό φινιστρινι, θα πάψουν να είναι τόσο "διάφανα" λίαν συντόμως. 3Μ κεραμικές, 70%.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.287
Reaction score
144.025
Εκτός κι αν κάνεις βόλτα κάθε μέρα; :tongue:

Τι να σου πω, δεν ήθελα με τίποτε το μαύρο τιμόνι, το είδα, καθόλου δε το ήθελα. Δεν έβαλα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, μόνο και μόνο γιατί στο πακέτο τους, δεν μπορούσαν να συμπεριλάβουν λευκό τιμόνι και ταμπλό και πλαϊνά χερούλια στις πόρτες!
 

D

Deleted member 35

Guest
Όντως κάποια αυτοκίνητα είναι εντελώς κλειστοφοβικά. Είχα μπει σε μια Alfa και τρόμαξα. Είχε και μαύρο δέρμα και "έδενε το γλυκό".

Τώρα αν κάνεις κάθε μέρα βόλτα ΟΚ. Παραβλέπουμε το χρώμα.

Ενθαρρυντικά τα όσα γράφεις με την αυτονομία. Δεν παίζουν δηλαδή όπως στις ICE που οι δοκιμές είναι εντελώς ιδανικές και τα νούμερα κουκουρούκου. Θεωρώ πως βοηθάει πάρα πολύ η αναγέννηση. Στα ICE απλά καταναλώνεις καύσιμο. Εδώ "δημιουργείς" και λίγο αν μπορείς να το πεις έτσι. 400χλμ είναι μια χαρά. Και όσο βελτιώνεται η τεχνολογία θα ανεβαίνει και η αυτονομία.
 



Shepherd

Μόνιμος
Μηνύματα
5.101
Reaction score
11.249

Μηνύματα
14.062
Reaction score
7.089
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί αυτή η προπαγάνδα υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ας γινόταν μια σοβαρή προσπάθεια (άρα με κόστος.....) για αντικατάσταση όλων των οχημάτων, με θερμικούς κινητήρες euro 6 και ας το συζητούσαμε τότε ξανά. Πόσο θα έπεφταν οι ρύποι, πόσο η κατανάλωση καύσιμου, εκτός φυσικά από την ασφάλεια που θα προσέφεραν τα σύγχρονα οχήματα .Το να μιλάμε στην χώρα μας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι το λιγότερο αστείο....... ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Κυψέλη και στα Πατήσια......
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
58.287
Reaction score
144.025
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί αυτή η προπαγάνδα υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Εντάξει, μη την καταλαβαίνεις, δε πειράζει.

Χρειάζεται να καταλάβεις όμως 2 πράγματα:

1. Οι Euro 7 προδιαγραφές, λίγο μετά το 2025, θα κάνουν πολύ ακριβότερα τα ice από οποιοδήποτε αντίστοιχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Δε χρειάζεται να γίνουν πιο φτηνά τα ηλεκτρικά (που θα γίνουν), θα προλάβουν να γίνουν πιο ακριβά όλα τα υπόλοιπα.

2. Από το 2030 οι επόμενες προδιαγραφές είναι μόνο μηδενικών ρύπων. Ζίρο. Μηδέν. Καμία καύση, τίποτα.

Ούτε υβριδικό, ούτε τίποτα, μόνο μηδενικών ρύπων.
 

Μηνύματα
1.005
Reaction score
3.896
Μηδενικοί ρύποι είναι ο στόχος και όπως φαίνεται κάθε τόσο θα αλλάζει και το χρονικό όριο που θέτουν.

 

wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
15.416
Reaction score
22.478

D

Deleted member 35

Guest
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω, γιατί αυτή η προπαγάνδα υπέρ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ας γινόταν μια σοβαρή προσπάθεια (άρα με κόστος.....) για αντικατάσταση όλων των οχημάτων, με θερμικούς κινητήρες euro 6 και ας το συζητούσαμε τότε ξανά. Πόσο θα έπεφταν οι ρύποι, πόσο η κατανάλωση καύσιμου, εκτός φυσικά από την ασφάλεια που θα προσέφεραν τα σύγχρονα οχήματα .Το να μιλάμε στην χώρα μας για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι το λιγότερο αστείο....... ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Κυψέλη και στα Πατήσια......
Και κάτι άλλο. Τα EV είναι μακράν πιο οικονομικά για τις εταιρίες στο aftersales κομμάτι. Δεν έχουν σχεδόν τίποτα που να θέλει μάστορα. Ότι αλλάζει είναι καθαρά θέμα οδηγού. Τα μόνα κινούμενα μέρη είναι οι τροχοί και οι αναρτήσεις. Αν οδηγάς σαν άνθρωπος δε θα τα αλλάξεις ποτέ. Τώρα έχεις ένα εκατομμύριο άλλα "μπιχλιμπίδια" να ασχοληθείς. Πόσες φορές έχεις ακούσει για ανακλήσεις νέων μοντέλων λόγω βλαβών σε αντλίες, ιμάντες κτλ. Εδώ τα ξεχνάς. Πρόσφατο δικό μου παράδειγμα. Στην εταιρία που δουλεύω αγοράστηκε το Χειμώνα νέο αυτοκίνητο diesel. Αμέσως έβγαλε βλάβη το DPF. Εγώ το έμαθα στα 9000 χλμ. Σκέψου ότι πιθανόν να το είχε καιρό πριν.

Και επειδή οι ηλεκτροκινητήρες λόγω σχεδίασης ελέγχονται άμεσα από ηλεκτρονικά είναι και πιο εύκολη η όποια διαχείριση βλάβης. Πχ αν κάτι είναι σοβαρό πιθανόν να μην ξεκινάει καν. Τώρα μπορείς άνετα να πας ταξίδι με τους μισούς κυλίνδρους εκτός.
 


Μηνύματα
29.875
Reaction score
29.555
Και κάτι άλλο. Τα EV είναι μακράν πιο οικονομικά για τις εταιρίες στο aftersales κομμάτι. Δεν έχουν σχεδόν τίποτα που να θέλει μάστορα. Ότι αλλάζει είναι καθαρά θέμα οδηγού. Τα μόνα κινούμενα μέρη είναι οι τροχοί και οι αναρτήσεις. Αν οδηγάς σαν άνθρωπος δε θα τα αλλάξεις ποτέ. Τώρα έχεις ένα εκατομμύριο άλλα "μπιχλιμπίδια" να ασχοληθείς. Πόσες φορές έχεις ακούσει για ανακλήσεις νέων μοντέλων λόγω βλαβών σε αντλίες, ιμάντες κτλ. Εδώ τα ξεχνάς. Πρόσφατο δικό μου παράδειγμα. Στην εταιρία που δουλεύω αγοράστηκε το Χειμώνα νέο αυτοκίνητο diesel. Αμέσως έβγαλε βλάβη το DPF. Εγώ το έμαθα στα 9000 χλμ. Σκέψου ότι πιθανόν να το είχε καιρό πριν.

Και επειδή οι ηλεκτροκινητήρες λόγω σχεδίασης ελέγχονται άμεσα από ηλεκτρονικά είναι και πιο εύκολη η όποια διαχείριση βλάβης. Πχ αν κάτι είναι σοβαρό πιθανόν να μην ξεκινάει καν. Τώρα μπορείς άνετα να πας ταξίδι με τους μισούς κυλίνδρους εκτός.
Μάλλον σου διαφεύγει ο ρότορας του κινητήρα καθώς και το σαζμάν , που έχουν .
 

D

Deleted member 35

Guest
Τι σε κάνει να απορείς; Έχεις δει ποτέ ηλεκτροκινητήρα; Τον έχεις συγκρίνει με ICE; Ένα σύγχρονο αυτοκίνητο έχει αμέσως αμέσως:

1 στροφαλοφόρο
4 πιστόνια με 2 εξαρτήματα = 8 κινούμενα μέρη
4 * 4 βαλβίδες = 16
4 * 4 ελατήρια = 16

Μόνο αυτά είναι 41 εξαρτήματα. Βάλε τι άλλο έχει και θα πάθεις σοκ. Ο ηλεκτροκινητήρας έχει μόνο ένα κινούμενο μέρος. Τον ρότορα. Άντε βάλε και τα ρουλεμάν. Δηλαδή πόσα; 10 για όλο το αμάξι; 20; 30;
Μάλλον σου διαφεύγει ο ρότορας του κινητήρα καθώς και το σαζμάν , που έχουν .
Α ναι και το κιβώτιο. Το ξέχασα. ΟΚ ένα επιπλέον σύνθετο μηχάνημα. Κι πάλι όμως οι διαφορές είναι συντριπτικές.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.886
Μηνύματα
3.032.492
Members
38.514
Νεότερο μέλος
bmavroeidis
Top