- Μηνύματα
- 57.727
- Reaction score
- 142.676
Βάλε τα γυαλιά σου.
Αχ σε παρακαλώ μην μας το κάνεις πάλι αυτόΕγώ ίσως είμαι χαζός, αλλά το όφελος του λήζινγκ δεν το καταλαβαίνω. Δεν είναι 280€ ή 430€ το μήνα, είναι τόσο συν την προκαταβολή. Στο τέλος της περιόδου μίσθωσης έχεις πληρώσει αυτοκίνητο και δεν έχεις αυτοκίνητο. Και μετά, για το επόμενο, ξανά μανά τα ίδια. Οκ, αντιληπτό, για όποιον το περνάει ως επαγγελματικό έξοδο είναι καλό, ειδικά με την υπεραπόσβεση. Οι υπόλοιποι έχουν να πληρώσουν σε όλα αυτά και ΦΠΑ.
Οι Γερμανοί είναι στην ίδια βάρκα με εμάς, οι Κινέζοι όχι. Αυτό θα έπρεπε να είναι εξίσου εύκολα αντιληπτό με το τι σημαίνει η ευκαιρία να απεξαρτηθεί η Ελλάδα από εισαγόμενα καύσιμα και να έχει ενεργειακή ανεξαρτησία (παρεμπιπτόντως η Ελλάδα δεν αποκτά ενεργειακή ανεξαρτησία με τα κινέζικα φωτοβολταϊκά, την νοικιάζει μέχρι να χρειαστεί να αγοράσει τα επόμενα).Η Ελλάδα έχει ιστορική ευκαιρία να απεξαρτηθεί για πρώτη φορά από τα ορυκτά/εισαγόμενα καύσιμα και να αποκτήσει ενεργειακή ανεξαρτησία. Το τι σημαίνει αυτό και πόσο σημαντικό είναι από 10 διαφορετικές πλευρές, ελπίζω να μην χρειάζεται να το εξηγήσω.
Φυσικά για να γίνει αυτό θα πρέπει να προχωρήσει και η αποθήκευση που σίγουρα έχει καθυστερήσει, αλλά θα γίνει.
Και έχουμε τον έναν που φοβάται τι θα γίνει αν δεν έχουμε ρεύμα (αλλά θα έχουμε βενζίνη για κάποιον λόγο), τον άλλο που του βρωμάνε τα ηλεκτρικά και θεωρεί πως είναι καλύτερα χωρίς καθόλου αυτοκίνητο και τον τρίτο που δεν θέλει να τα δίνουμε στους Κινέζους για να τα δίνουμε μόνο στους Γερμανούς. Γιατί οι Γερμανοί είναι φίλοι μας, ως γνωστόν. Τέτοιο καλό που μας έχουν κάνει οι Γερμανοί άλλος δεν μας το'χει κάνει.
Για τις επιχειρήσεις έχει κάποια λογική. Για τον ιδιώτη καμία.Εγώ ίσως είμαι χαζός, αλλά το όφελος του λήζινγκ δεν το καταλαβαίνω. Δεν είναι 280€ ή 430€ το μήνα, είναι τόσο συν την προκαταβολή. Στο τέλος της περιόδου μίσθωσης έχεις πληρώσει αυτοκίνητο και δεν έχεις αυτοκίνητο. Και μετά, για το επόμενο, ξανά μανά τα ίδια. Οκ, αντιληπτό, για όποιον το περνάει ως επαγγελματικό έξοδο είναι καλό, ειδικά με την υπεραπόσβεση. Οι υπόλοιποι έχουν να πληρώσουν σε όλα αυτά και ΦΠΑ.
Προφανώς ως ιδιώτης μιλώ, όχι ως επιχείρηση. Εγώ είμαι μισθωτός με μπλοκάκι, είμαι σε μία ενδιάμεση κατάσταση, όπου δεν δικαιολογώ έξοδα (άρα δεν με ενδιαφέρει η υπεραπόσβεση) και απαλλάσσομαι του μισού ΦΠΑ των δόσεων λήζινγκ (δεν έχω καταλάβει γιατί), αλλά όσο και να το στίβω το μυαλό μου δεν μπορώ να το δικαιολογήσω.Για τις επιχειρήσεις έχει κάποια λογική. Για τον ιδιώτη καμία.
Το εργοστάσιο που έφτιαχνε φωτοβολταϊκά στην Τρίπολη τι απέγινε; Τότε έπρεπε να έβαζαν δασμούς, τώρα δεν φτιαικανεβας φωτοβολταϊκά στην Ευρώπη.(παρεμπιπτόντως η Ελλάδα δεν αποκτά ενεργειακή ανεξαρτησία με τα κινέζικα φωτοβολταϊκά, την νοικιάζει μέχρι να χρειαστεί να αγοράσει τα επόμενα).
Εν μέρει έχεις δίκιο, αλλά η αλλαγή των πάνελς δεν είναι υποχρεωτική. Τα 25 χρόνια είναι εγγύηση. Μετά δεν σταματούν να παράγουν. Και δεν είναι καθόλου βέβαιο αν θα παράγουν λιγότερο μετά από 25 χρόνια. Οι κλιματικές συνθήκες αλλάζουν και υπάρχουν πολλά παραδείγματα που μετά από 10 και 15 χρόνια φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις παράγουν περισσότερη ενέργεια από ότι τον πρώτο χρόνο.Οι Γερμανοί είναι στην ίδια βάρκα με εμάς, οι Κινέζοι όχι. Αυτό θα έπρεπε να είναι εξίσου εύκολα αντιληπτό με το τι σημαίνει η ευκαιρία να απεξαρτηθεί η Ελλάδα από εισαγόμενα καύσιμα και να έχει ενεργειακή ανεξαρτησία (παρεμπιπτόντως η Ελλάδα δεν αποκτά ενεργειακή ανεξαρτησία με τα κινέζικα φωτοβολταϊκά, την νοικιάζει μέχρι να χρειαστεί να αγοράσει τα επόμενα).
Δεν έχεις "πληρώσει αυτοκίνητο", πλήρωσες 9 χιλιάρικα για BYD ή 10 χιλιάρικα για Τέσλα.Εγώ ίσως είμαι χαζός, αλλά το όφελος του λήζινγκ δεν το καταλαβαίνω. Δεν είναι 280€ ή 430€ το μήνα, είναι τόσο συν την προκαταβολή. Στο τέλος της περιόδου μίσθωσης έχεις πληρώσει αυτοκίνητο και δεν έχεις αυτοκίνητο. Και μετά, για το επόμενο, ξανά μανά τα ίδια
Άσε την Τρίπολη, εδώ οι Κινέζοι πέταξαν εκτός αγοράς τους Γερμανούς. Ας είναι καλά το dumping, ακριβώς ότι κάνουν οι Κινέζοι τώρα με τα ηλεκτρικά.Το εργοστάσιο που έφτιαχνε φωτοβολταϊκά στην Τρίπολη τι απέγινε; Τότε έπρεπε να έβαζαν δασμούς, τώρα δεν φτιαικανεβας φωτοβολταϊκά στην Ευρώπη.
Ποια είναι αυτά τα "δικά μας" δεν έχω καταλάβει όμως εγώ. Δηλαδή να μην αγοράζουμε σαν Ελλάδα τα φθηνότερα κινέζικα και να αγοράζουμε τα ακριβότερα γερμανικά επειδή είναι "δικά μας";δεν γίνεται η Κίνα να επιδοτεί ανερυθρίαστα τις εξαγωγές της και οι υπόλοιποι να περιμένουμε πότε θα κλείσουμε τα δικά μας για να γίνουν οι κινέζοι μονοπώλιο και να μας πάνε στα 4 μετά
Κώστα συχνά διαβάζοντας σε, καταλαβαίνω να νομίζεις πως ότι ισχύει για το δικό σου σενάριο χρήσης είναι αυτούσιο και για των υπολοίπων.Δεν έχεις "πληρώσει αυτοκίνητο", πλήρωσες 9 χιλιάρικα για BYD ή 10 χιλιάρικα για Τέσλα.
Δεν έχει 10 χιλιάρικα το Τέσλα, δεν "πήρες αυτοκίνητο".
Πληρώνεις την πτώση αξίας του αυτοκινήτου για τη διάρκεια του λιζινγκ, λεφτά που έτσι κι αλλιώς τα χάνεις, ακόμα κι αν πληρώσεις το 100% της αξίας του αυτοκινήτου και πας να το πουλήσεις μετά από κάποια χρόνια.
Η κατοχή αυτοκινήτου συνεπάγεται κόστος, ίσο με τη μείωση της αξίας του ΙΧ που πήρες.
Με λιζινγκ, μπορείς να δίνεις την προκαταβολή (10 χιλιάρικα) κάθε 4 χρόνια, και κάθε 4 χρόνια να έχεις καινούριο αυτοκίνητο.
Στις 6 συνεχόμενες 4-ετιες, θα έχεις δώσει 60 χιλιάρικα, και οκ, δε θα έχεις αυτοκίνητο.
Εάν τα είχες δώσει μαζεμένα τα 60 χιλιάρικα στην αρχή, θα σου έμενε ένα αυτοκίνητο 6*4=24-ετιας. Δηλαδή, μηδενικής αξίας.
Με λιζινγκ, για τα 24 αυτά χρόνια, δε θα έχεις πληρώσει ούτε μια φορά ελαστικά, ούτε μια φορά ασφάλιση ή σέρβις. Τίποτα. Μόνον το τρεχούμενο κόστος.
Ταυτόχρονα, όλο το τρεχούμενο κόστος, για κάθε επιχείρηση ή εργαζόμενο, περνάει στα έξοδα.
Στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, περνάει προσαυξημενο κατά +50%, οπότε γλυτώνεις λεφτά που θα έδινες στην εφορία, δηλαδή το πραγματικό έξοδο είναι ακόμα μικρότερο.
Εν ολίγοις, όχι, δε "πλήρωσες" αυτοκίνητο που δε σου μένει.
Είναι απολύτως λάθος αυτός ο ισχυρισμός.
Πιο συμφέρον για εμάς, είναι να μην επικρατήσει η κινεζική δυστοπία στον υπόλοιπο πλανήτη. "Δικά μας" είναι και τα κορεάτικα, και τα ιαπωνικά και τα αμερικάνικα, οτιδήποτε δεν παράγεται ή χρηματοδοτείται από το δυνάστη του τρίτου κόσμου για να μηδενίσει την παραγωγή των άλλων.Ποια είναι αυτά τα "δικά μας" δεν έχω καταλάβει όμως εγώ. Δηλαδή να μην αγοράζουμε σαν Ελλάδα τα φθηνότερα κινέζικα και να αγοράζουμε τα ακριβότερα γερμανικά επειδή είναι "δικά μας";
Να στηρίζουμε "το σπίτι μας" γιατί στις στιγμές που είχαμε ανάγκη έτρεξαν να μας βοηθήσουν; Και την ίδια αλληλεγγύη περιμένουμε ότι θα δείξουν και στο μέλλον αν βρεθούμε σε ανάγκη;
Να πάνε να μην πω και οι Γερμανοί και οι Φινλανδοί και οι Ολλανδοί και όλοι τους. Ό,τι είναι πιο συμφέρον για μας.
Το θέμα είναι ότι στην 25ετία θα έχεις το 80% της σημερινής παραγωγής και θα χρειαστεί ή θα συμφέρει να τα σκάσεις για να αγοράσεις νέα. Άρα, δεν είσαι όσο ενεργειακά ανεξάρτητος νομίζεις ότι είσαι. Οκ, έχεις αλλάξει "προμηθευτή", αντί να χρηματοδοτείς καθημερινά τους πετρελαιάδες, θα χρηματοδοτείς μία φορά τη δεκαπενταετία ή τριακονταετία ανά σταθμό τους Κινέζους. Ανεξάρτητος ενεργειακά πάντως δεν είσαι.Εν μέρει έχεις δίκιο, αλλά η αλλαγή των πάνελς δεν είναι υποχρεωτική. Τα 25 χρόνια είναι εγγύηση. Μετά δεν σταματούν να παράγουν. Και δεν είναι καθόλου βέβαιο αν θα παράγουν λιγότερο μετά από 25 χρόνια. Οι κλιματικές συνθήκες αλλάζουν και υπάρχουν πολλά παραδείγματα που μετά από 10 και 15 χρόνια φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις παράγουν περισσότερη ενέργεια από ότι τον πρώτο χρόνο.
Αργότερα, όταν πραγματικά θα θέλουν αλλαγή, θα έχει αλλάξει τόσο πολύ η τεχνολογία και το efficiency, που θα παίρνεις την ίδια παραγωγή με τα μισά πάνελς μη σου πω και ακόμα λιγότερα. Ήμαστε ήδη στο 33% efficiency. Το μόνο που χρειάζεται είναι να τα κάνουμε να ζούν και περισσότερα χρόνια.
Νομοτελειακά θα αλλάξει δραματικά το καθεστώς φορολόγησης ώστε να μην χαθούν τα δις που δίνει στην οικονομία μέσω φόρων το αυτοκίνητο. Το τρομακτικό θα είναι να παρασυρθεί από αυτό και το κόστος του οικιακού ηλεκτρισμού, στη λογική με την οποία πάγωσε ο ελληνικός βοράς δέκα χρόνια πριν, όταν εξισώθηκε η τιμή του πετρελαίου κίνησης με του θέρμανσης.Caltrans pilot program tests replacing gas tax with charging per mile driven
On average, Californians pay about $300 a year in state gas taxes," Prehoda said. "EVs have a $100 (annual) registration fee... that's a $200 million a year loss." To bridge that gap, Caltrans is proposing what it calls the California Road Charge, which would tax drivers on the number of miles they drive.
να πάνε να πάνε, αλλά κινεζικές εισαγωγές πρέπει να φορολογούνται επιπλέον και τα λεφτά των φόρων να σπρώχνονται αλλού.Ποια είναι αυτά τα "δικά μας" δεν έχω καταλάβει όμως εγώ. Δηλαδή να μην αγοράζουμε σαν Ελλάδα τα φθηνότερα κινέζικα και να αγοράζουμε τα ακριβότερα γερμανικά επειδή είναι "δικά μας";
Να στηρίζουμε "το σπίτι μας" γιατί στις στιγμές που είχαμε ανάγκη έτρεξαν να μας βοηθήσουν; Και την ίδια αλληλεγγύη περιμένουμε ότι θα δείξουν και στο μέλλον αν βρεθούμε σε ανάγκη;
Να πάνε να μην πω και οι Γερμανοί και οι Φινλανδοί και οι Ολλανδοί και όλοι τους. Ό,τι είναι πιο συμφέρον για μας.