Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)






costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.442
Λάρσα δε σταματάω ούτε για κατούρημα, no offense.
Τις περισσότερες (για να μη πω όλες) φορές που έκανα τη διαδρομή Θεσσαλονίκη Αθήνα, σταμάτησα σε κάποιο ΣΕΑ για καφέ κατούρημα κλπ, και ιδίως καφέ θέλω συνέχεια να έχω ένα κει δίπλα να μου κάνει παρέα με το τσιγάρο (το ηλεκτρονικό πλέον).
Καφές μετά τις 2 ώρες δεν είναι καφές, είναι αισχρότητα, οπότε οι στάσεις μου (με τα ice λέμε) ήταν για ανανέωση καφέ κι ένα νεράκι κρύο, σπανίως και κάτι να τσιμπήσω.
Ε, και βενζίνη, ή πετρέλαιο.

Πολλές φορές θυμάμαι να σταμάτησα σε βενζινάδικα στην εθνική οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης που είτε είχαν χάλι μαύρο καφέ, είτε χτυπητό από ψυγείο.
Αναγκαστικά σταματούσα σε αυτά, συνήθως με λαμπάκι στο ρεζερβουάρ, έπρεπε να γεμίσω.

Εκεί στη Λάρισα τουλάχιστον, οι φορτιστές της Τέσλα μπήκαν μέσα στο χώρο από ένα εμπορικό κέντρο, που έχει όλα τα κομφόρ, και είναι μικρή η παράκαμψη, αλλά πρέπει να την προγραμματίσεις.

Θεωρητικά η αυτονομία των LR της Τέσλα, αρκεί για να βγει μονοκοπανιά η διαδρομή, προφανώς όμως με χαλαρό γκάζι, γιατί άμα το πατάς γερά, ως γνωστόν, δε θα φτάσει. Όπως και να'χει όμως, κι όσο κι αν το πατάς, η στάση στη Λάρισα θα είναι μικρής διάρκειας (πες 15') γιατί μιλάμε για σοβαρούς ταχυφορτιστες, κι όχι τους ελεεινούς 50-αρηδες που βάζουν στα περισσότερα ΣΕΑ.

Μη το συζητάτε, για τα Τέσλα έχει κλείσει το θέμα. Τώρα μένει να μπουν ανάλογοι σοβαροί ταχυφορτιστες και στα ΣΕΑ, για τα υπόλοιπα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλην των Τέσλα.



ΥΓ.
Άσε που είναι τζάμπα οι SC για τα Τέσλα, και μετά τη Λάρισα η επόμενη στάση είναι στο μόλ στο Μαρούσι, επίσης δωρεάν φόρτιση.
Τώρα διαβάζω κάποιοι τεσλάκηδες που πήγαν ήρθαν τζάμπα, παραπονιούνται για τα διόδια, λεν να τα αγοράσει ο Ελον να τα έχει τζάμπα για τα Τέσλα. 🤪😜😁😂
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.442

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.647
Reaction score
27.990
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.647
Reaction score
27.990
Σε πολλές σελίδες οι αναφορές. Θα έλεγα πως οι Νορβηγοί ζυγίζουν τις επιλογές με τα νέα δεδομένα ώστε να πράξουν ανάλογα τους επόμενους μήνες.



 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.647
Reaction score
27.990
Εξαιρετικό και σε πολύ καλή τελική τιμή. Μπορεί να είναι ακόμη και το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο/ ηλεκτρικό μιας οικογένειας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.373
Reaction score
125.442
Εξαιρετικό και σε πολύ καλή τελική τιμή. Μπορεί να είναι ακόμη και το ένα και μοναδικό αυτοκίνητο/ ηλεκτρικό μιας οικογένειας.
Για την πόλη είναι σίγουρα μια πολύ ωραία λύση.
Να θυμίσω ότι είναι σε διαστάσεις γιαρις, σαν ένα ηλεκτρικό γιαρις κρος, ψηλό, άνετο σε λακούβες, μικρό σε μήκος και βολικό για καθημερινή χρήση.
Και όμορφο. ☺
 

Μηνύματα
6.666
Reaction score
5.194
Τη βλέπω να δυσκολεύεται τη δεσποινίδα. Φαντάσου να ήταν και με λάσπες το mountain bike.




Ένα eBerlingo εγώ ονειρεύομαι για τέτοιες ανάγκες φόρτωσης:

 
Last edited:



Μηνύματα
6.666
Reaction score
5.194
Ενδεικτικά είναι τα τεστ μέγιστης αυτονομίας. Δείχνουν τις ικανότητες εκμετάλλευσης ενέργειας που έχει το αμάξι.

Από κει και πέρα τρέξε εσύ όσο θέλεις.
 

D

Deleted member 35

Guest
Γιατί δεν το λες ρεαλιστικό; Το εξέφρασα σαν απορία και πριν μέρες. Όλοι κινείστε στην εθνική οδό; Κανένας σε επαρχιακή; Εγώ κάθε μέρα που κινούμαι σε επαρχία δε βλέπω παρά ελάχιστους να πάνε με 110+. Οι περισσότεροι πάνε στο όριο. Δηλαδή 90-100.
Και να συμπληρώσω πως η αεροδυναμική είναι μεγάλη ρουφιάνα. Όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα τόσο αυξάνεται και η τριβή. Και νομίζω πως όχι γραμμικά αλλά γεωμετρικά.
 

Μηνύματα
916
Reaction score
2.573
Ενδεικτικά είναι τα τεστ μέγιστης αυτονομίας. Δείχνουν τις ικανότητες εκμετάλλευσης ενέργειας που έχει το αμάξι.

Από κει και πέρα τρέξε εσύ όσο θέλεις.
Το ξέρω, αλλά ίσως δεν έγινε αντιληπτό το πνεύμα μου...
 

Μηνύματα
916
Reaction score
2.573
Γιατί δεν το λες ρεαλιστικό; Το εξέφρασα σαν απορία και πριν μέρες. Όλοι κινείστε στην εθνική οδό; Κανένας σε επαρχιακή; Εγώ κάθε μέρα που κινούμαι σε επαρχία δε βλέπω παρά ελάχιστους να πάνε με 110+. Οι περισσότεροι πάνε στο όριο. Δηλαδή 90-100.
Και να συμπληρώσω πως η αεροδυναμική είναι μεγάλη ρουφιάνα. Όσο αυξάνονται τα χιλιόμετρα τόσο αυξάνεται και η τριβή. Και νομίζω πως όχι γραμμικά αλλά γεωμετρικά.
Σωστή παρατήρηση. Αναφέρομαι σε μεγάλο μέρος του κόσμου που θα κινηθεί στις εθνικές οδούς με δυνατότητα ανάπτυξης μεγαλύτερης ταχύτητας. Εκεί τα 80 Χμ/ω είναι περιοριστικά, όπως και να το δει κάποιος. Εδώ το βρίσκω μη ρεαλιστικό, νομίζω πως τα 110-120 Χμ είναι μια λογική προσέγγιση και θεωρώ πως σε αυτά τα επίπεδα έχουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον δοκιμές και μετρήσεις. Αυτό εννοούσα, δηλαδή αν μετρήσει στα 50-60 Χμ και βρει "ικανότητα εκμετάλλευσης ενέργειας" για απόσταση πχ 700 Χμ θα έχει πραγματικά κάποια αξία;

Για τις περιπτώσεις που αναφέρεις, συμφωνώ. Απλά επιβεβαιώνεται η αξία της αξιολόγησης των αναγκών - προτεραιοτήτων του καθενός ;).
 

Μηνύματα
27.229
Reaction score
25.203
he drag coefficient c d
{\displaystyle c_{\mathrm {d} }}
is defined as



c d = 2 F d ρ u 2 A
{\displaystyle c_{\mathrm {d} }={\dfrac {2F_{\mathrm {d} }}{\rho u^{2}A}}}




where:



The reference area depends on what type of drag coefficient is being measured. For automobiles and many other objects, the reference area is the projected frontal area of the vehicle. This may not necessarily be the cross-sectional area of the vehicle, depending on where the cross-section is taken. For example, for a sphere A = π r 2
A=\pi r^{2}
(note this is not the surface area = 4 π r 2
4\pi r^{2}
).

For airfoils, the reference area is the nominal wing area. Since this tends to be large compared to the frontal area, the resulting drag coefficients tend to be low, much lower than for a car with the same drag, frontal area, and speed.

Airships and some bodies of revolution use the volumetric drag coefficient, in which the reference area is the square of the cube root of the airship volume (volume to the two-thirds power). Submerged streamlined bodies use the wetted surface area.

Two objects having the same reference area moving at the same speed through a fluid will experience a drag force proportional to their respective drag coefficients. Coefficients for unstreamlined objects can be 1 or more, for streamlined objects much less.
 

Μηνύματα
54
Reaction score
98
Δοκιμή ο θείος μπγιορν με μοντελ Υ RWD.



Μπορεί να πήγαινε με 80, οκ, αλλά έβγαλε κατανάλωση εντελώς απίστευτη.

View attachment 280933

Σε κάποια φάση είχε κατανάλωση 9,8 kWh/100km, παιδιά τέτοιο efficiency δε το φαντάζεται καν το iD.3 με κανένα τρόπο, εντελώς αδύνατο.

544 χιλιόμετρα έβγαλε με το μικρό Τέσλα ο άτιμος!

100χλμ γεμάτα πάνω από την WLTP, και με κλιματισμό φυσικά (36°C είχε εξωτερική θερμοκρασία).

Απίστευτο.
Διαφωνώ. Για το efficiency του id3. Μια χαρά είναι σε χαμηλές ταχύτητες έως 70 -80 klmh . Στις μεγάλες εννοείται ότι υπερτερεί λόγω αεροδυναμικής το Tesla. Καλοκαίρι σε επαρχιακή οδό για πολλά χιλιόμετρα ήμουν κάτω από 10 εύκολα , ακόμη και με κλιματισμό κάποιες ώρες της μέρας. Ξέρω δεν είναι αντικειμενικός, μιας και έχω ιδιαίτερη σχέση με το id3. Ακόμα και με τα χιόνια στην Αθήνα με βαθμούς στο 0 έως 3 ο μ.ο. δεν ανέβηκε πάνω από 14 kwh/100.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.591
Μηνύματα
2.866.871
Members
37.936
Νεότερο μέλος
albie
Top