Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.234
Reaction score
27.464
Οι Ευρωπαίοι θα φτιάξουν φθηνά ηλεκτρικά θέλουν δεν θέλουν. Δεν έχουν επιλογή. Απλά άργησαν. Η παρουσίαση ξεκινά του χρόνου με τις Renault & Citroen να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους κάτω από 25k, ενώ υπάρχει πιθανότητα να παρουσιάσει και η Fiat.

Το κόστος μπαταριών πέφτει ενώ παράλληλα παρουσιάζονται και νέες τεχνολογίες που τις αφορούν. Το software defined car τους λύνει πολλά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα τους μειώνει το κόστος σχεδιασμού και κατασκευής. Παράλληλα τους κάνει και ποιο γρήγορους στις παραδόσεις με αποτέλεσμα περισσότερα κέρδη στον ίδιο χρόνο. Θα χρειάζονται λιγότερα υλικά για το ίδιο όχημα που θα ήταν θερμικό και θα κατασκευαζόταν με τον παραδοσιακό τρόπο. Το ιδιο ακριβώς θα κάνει και το casting. Ο ψηφιακός κόσμος κατασκευής γραμμών παραγωγής σε έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας θα τους κερδίσει χρόνο, κόστος και προβλήματα.

Ο συνδιασμός όλων των παραπάνω θα οδηγήσει στην διάθεση φθηνών και καλών ηλεκτρικών ακόμα και από τα 20k.

Τα αυτοκίνητα που θα καθορίζονται από λογισμικό και οι ψηφιακοί κλώνοι οχημάτων και εργοστασίων δεν είναι προνόμιο των ακριβών οχημάτων. Είναι ο μελλοντικός σχεδιασμός όλων των οχημάτων και ο μοναδικός τρόπος ύπαρξης φθηνών EVs. Απλά θέλει χρόνο για να εμπεδωθουν στα νέα δεδομένα. Και από τους κατασκευαστές και από τους καταναλωτές. Και υπομονή, την οποία δεν διαθέτουν όλοι οι καταναλωτές.

Υγ: Είμαι στα ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο. Πείνασα και είπα να φάω αυτά τα νόστιμα κεφτεδάκια τους. Όπως κάθομαι στο παράθυρο, μια EQS ήρθε να φορτίσει. Αφού έφαγε ο άνθρωπος κανένα εικοσάλεπτο από τη ζωή του προσπαθώντας να ξεκινήσει, τα μάζεψε και έφυγε. Η ζωή με το EV. 🙂
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
50.945
Reaction score
124.282
Η ζικρ (πωσκατατολεν) της Τζίλι (βολβό, πολσταρ) ήδη ξεκίνησε Ευρώπη, τώρα βλέπω και μέση Ανατολή:




Zeekr, the premium electric vehicle brand of Chinese automaker Geely, is launching in four Middle East countries next year as it intensifies its global push ahead of a planned US listing.

The brand joins other Chinese EV makers including Warren Buffett-backed BYD that are expanding overseas in search of growth at a time of slowing sales and fierce competition in China.

The expected $1bn Zeekr IPO would be the largest US listing by a Chinese firm since ride-hailing giant DiDi raised $4.4 billion in 2021. Since then, strained US-China ties and Beijing’s stricter cross-border listing rules have frozen the Chinese listing pipeline.

“Our competitive pricing strategy will be set to compete with traditional premium car brands such as BMW and Audi,” Chen Yu, a Zeekr vice-president, told the Financial Times.

“The Middle East is a relatively new market for EVs and there isn’t a matured brand offering of premium EVs in most of their markets,” he said.

The push into Saudi Arabia, UAE, Qatar and Bahrain comes at a time of growing co-operation between China and countries in the Gulf, as they deepen collaboration on a number of projects.

Zeekr was expected to deliver 10,000 units in the four markets combined by 2025, Chen said, adding that the company was also open to fundraising from investors in the Middle East. Zeekr’s cars are also expected to be launched in Israel by the end of the year. It has delivered about 150,000 cars in China since 2021.

The Chinese automaker is also expanding in Europe and has announced plans to start sales in Netherlands and Stockholm stores in the fourth quarter. But the EV makers are confronting pushback from Brussels, which in September launched an anti-subsidy investigation into a “flood” of Chinese electric vehicles.

A planned Zeekr IPO is the latest attempt by Geely’s owner, billionaire Li Shufu, to realise value from companies within his s
prawling empire.

The group previously floated Volvo Cars in 2021 and performance EV brand Polestar through a Spac deal in 2022. It has filed the paperwork to list the Chinese arm of luxury sports car brand Lotus through a Spac deal.

To set up a sales network, Zeekr signed agreements with four top car dealers in the United Arab Emirates, Qatar, Bahrain and Saudi Arabia on September 28, Chen said.

Yale Zhang, head of Shanghai-based consultancy AutoForesight, said markets in the Middle East were a good fit for Zeekr cars because “consumers have the spending power” to buy the upper-end EVs.

Other carmakers are also deepening their presence in the region. NIO said it received $738.5mn in new capital from a fund owned by the Abu Dhabi government in June, while Saudi Arabia signed a $5.6bn deal with the Chinese parent of high-end EV brand Hiphi in the same month.

“A Middle East push is actually working for some of the high-end Chinese EV brands, as they would face fewer political headwinds than they would in the US or market,” Zhang said.




ΥΓ. Ζικρ με φρένα Μπρέμπο και αμάξωμα από ανθρακονήματα

 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.771
Reaction score
10.993
Είμαι ο τελευταίος που θα υπερασπιστεί κινέζικα προϊόντα αλλά θέλω να πω ότι πρόσφατα και από πολύ λίγες και συγκεκριμένες εταιρείες έχουν αρχίσει και βγαίνουν προϊόντα που δεν είναι σκουπιδια.

3 παραδείγματα από προσωπική εμπειρια:

Κινητά Xiaomi
Πατίνι Xiaomi
Αντλία θερμότητας Midea

Δεν είναι rocket science ούτε κορυφή αλλά δεν είναι και σκουπίδια όπως μας είχαν συνηθίσει μέχρι πρόσφατα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
50.945
Reaction score
124.282
Και η νιο φαίνεται να δίνει τεχνολογία στην Μερτσέντες, μιλάμε για αχτύπητο δίδυμο, σας λέω θα πέσει πολύ γέλιο.


 

Μηνύματα
7.171
Reaction score
1.149
Η Sunlight δεν φτιάχνει μπαταρίες αυτοκινήτων, για αυτό. Μπαταρίες σαν της Sunlight παράγονταν και πριν 20 χρόνια, σαν των σημερινών αυτοκινήτων πριν μια δεκαετία θα ήταν επιστημονική φαντασία.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
50.945
Reaction score
124.282

Έχει διαμόρφωση, βγάλτε τιμή.
 

Μηνύματα
7.171
Reaction score
1.149
Οι Ευρωπαίοι θα φτιάξουν φθηνά ηλεκτρικά θέλουν δεν θέλουν. Δεν έχουν επιλογή. Απλά άργησαν. Η παρουσίαση ξεκινά του χρόνου με τις Renault & Citroen να παρουσιάσουν τις προτάσεις τους κάτω από 25k, ενώ υπάρχει πιθανότητα να παρουσιάσει και η Fiat.

Το κόστος μπαταριών πέφτει ενώ παράλληλα παρουσιάζονται και νέες τεχνολογίες που τις αφορούν. Το software defined car τους λύνει πολλά προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα τους μειώνει το κόστος σχεδιασμού και κατασκευής. Παράλληλα τους κάνει και ποιο γρήγορους στις παραδόσεις με αποτέλεσμα περισσότερα κέρδη στον ίδιο χρόνο. Θα χρειάζονται λιγότερα υλικά για το ίδιο όχημα που θα ήταν θερμικό και θα κατασκευαζόταν με τον παραδοσιακό τρόπο. Το ιδιο ακριβώς θα κάνει και το casting. Ο ψηφιακός κόσμος κατασκευής γραμμών παραγωγής σε έναν κόσμο εικονικής πραγματικότητας θα τους κερδίσει χρόνο, κόστος και προβλήματα.

Ο συνδιασμός όλων των παραπάνω θα οδηγήσει στην διάθεση φθηνών και καλών ηλεκτρικών ακόμα και από τα 20k.

Τα αυτοκίνητα που θα καθορίζονται από λογισμικό και οι ψηφιακοί κλώνοι οχημάτων και εργοστασίων δεν είναι προνόμιο των ακριβών οχημάτων. Είναι ο μελλοντικός σχεδιασμός όλων των οχημάτων και ο μοναδικός τρόπος ύπαρξης φθηνών EVs. Απλά θέλει χρόνο για να εμπεδωθουν στα νέα δεδομένα. Και από τους κατασκευαστές και από τους καταναλωτές. Και υπομονή, την οποία δεν διαθέτουν όλοι οι καταναλωτές.

Υγ: Είμαι στα ΙΚΕΑ στο αεροδρόμιο. Πείνασα και είπα να φάω αυτά τα νόστιμα κεφτεδάκια τους. Όπως κάθομαι στο παράθυρο, μια EQS ήρθε να φορτίσει. Αφού έφαγε ο άνθρωπος κανένα εικοσάλεπτο από τη ζωή του προσπαθώντας να ξεκινήσει, τα μάζεψε και έφυγε. Η ζωή με το EV. 🙂
Σκέφτομαι ότι και έτσι να μην είναι, τη λύση θα τη δώσουν οι υποδομές φόρτισης.

Καλύτερες υποδομές φόρτισης = μικρότερο άγχος αυτονομίας = φτηνή φόρτιση σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά, πάρκινγκ παρόδιους φορτιστές και γρήγορη φόρτιση σε αυτοκινητοδρόμους = μικρότερη ανάγκη για μεγάλες μπαταρίες = μικρότερο κόστος κατασκευής και μικρότερη εξάρτηση από κινέζικες μπαταρίες και τεχνογνωσία.

Ξαναλέω, ένα αμάξι καθαρά πόλης (Α Segment, Aygo, Up, κλπ) δεν χρειάζεται στην πραγματικότητα πάνω από 100 χλμ αυτονομίας, ένα σούπερ μίνι δεν χρειάζεται πάνω από 200-250 και ένα μικρομεσαίο οικογενειακό (Golf) δεν χρειάζεται πάνω από 250 - 300.

Ένα Golf με 250 χλμ αυτονομία (πες 200 χλμ πραγματική) θα σε πάει από Αθήνα Πάτρα με μία ενδιάμεση ταχυφόρτιση των 10 λεπτών, στην Πάτρα το αφήνεις σε φτηνό αργό φορτιστή και κάνεις άλλη μία ταχεία φόρτιση στην επιστροφή και έφτασες. Για μεγαλύτερο ταξίδι θα κάνεις 2-3 φορτίσεις στα 500 χλμ για Θεσσαλονίκη, οκ είναι χειρότερο σενάριο του θερμικού, στην πράξη όμως για τους περισσότερους από εμάς είναι κάτι που θα συναντήσεις 5-10 φορές το έτος το πολύ. Τον υπόλοιπο χρόνο οι αποστάσεις που καλύπτει κανείς είναι αστικές και μικρές.

Φόρτωσαν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές τερατώδεις μπαταρίες 60, 70 και 80 kWh μικρομεσαία και μεσαία οχήματα, φτάνοντάς τα να ζυγίζουν δύο και δυόμιση τόνους και να κοστίζουν από 40 χιλιάρικα και βλέπουμε, λες και τα αυτοκίνητα θα ξεκινούν για ταξίδι και για 500 χλμ δεν θα συναντήσουν ψυχή, λες και θα κληθούν να κινηθούν στη Σαχάρα αντί της πυκνοκατοικημένης Ευρώπης. Αυτά είναι τα στρατηγικά λάθη.

Στην πράξη η Ευρώπη πρέπει κόβωντας χρήμα να επιδοτήσει γενναία έρευνα επί ευρωπαϊκού εδάφους για πρώτες ύλες και τεχνολογίες μπαταριών, μονάδες παραγωγής επί ευρωπαϊκού εδάφους μπαταριών, ηλεκτρονικών ισχύος, και ηλεκτρικών οχημάτων και ταυτόχρονα να επιβάλει δασμούς σε προϊόντα ανταγωνιστών της οι οποίες δεν συμμερίζονται τις ευρωπαϊκές αξίες και προϋποθέσεις. Αν η ΕΕ θέλει ESG και πράσινη οικονομία, δεν γίνεται να συνεχίσει να επιδοτεί την αποβιομηχάνισή της και να εισάγει τα προϊόντα της από χώρες που δεν τηρούν καμία από τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προϋποθέσεις που θέτει για τον εαυτό της. Ούτε γίνεται να πληρώνει ο Έλληνας το ρεύμα του σε διπλάσιο κόστος επειδή ο λιγνίτης τζιζ κακό, αλλά τα κινέζικα αυτοκίνητα να έρχονται αδασμολόγητα έχοντας κατασκευαστεί με ρεύμα το οποίο προέρχεται από μία νέα Πτολεμαΐδα κάθε ημέρα τα τελευταία 20 χρόνια.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.746
Reaction score
40.851
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ως πιο απλές μηχανολογικά κατασκευές δίνουν χώρο σε λιγότερο έμπειρους κατασκευαστές για να βγουν και αυτοί μπροστά. Επίσης η μεταφορά τεχνογνωσίας είναι πιο εύκολη σήμερα από ποτέ. Μην ξεχνάμε ότι οι ευρωπαίοι και οι ιάπωνες κατασκευαστές που παράγουν στην Κίνα θέλοντας και μη μεταφέρουν τεχνογνωσία που αυτή μετά διαχέεται στις υπόλοιπες εταιρείες.
Ιστορικά οι εταιρείες πρώτα γίνονται μεγάλες στηριζόμενες στη δική τους αγορά (εφόσον έχει ικανό μέγεθος) και μετά απλώνονται παραπέρα.

Με αυτά και με αυτά οι Κινέζοι έχουν σοβαρό πλεονέκτημα για προϊόντα που εκμεταλλεύονται άριστα τις οικονομίες κλίμακας. Και ένα τέτοιο, ίσως, θα είναι στο μέλλον το ηλεκτρικό αυτοκίνητο χαμηλού κόστους. Εφόσον δημιουργηθεί χώρος για ένα αυτοκίνητο πόλης, και μόνο πόλης κατά τη γνώμη μου, κάτι αναλογο του σμαρτ και του τουοτα iq, όπου θα έχει σημασία το software και η διασύνδεση του με τα υπόλοιπα gadgets σου, mobile-watch-cloud-whatever και το styling.
Θα είναι τόσο χαμηλής τιμής που θα το αλλάζεις εύκολα κάθε 3-4 χρόνια αν και εφόσον το αγοράζεις δλδ και δεν το έχεις με leasing ή και με share leasing, τέτοιες καταστάσεις φαντάζομαι.

Απο κει και πάνω μετράει κυρίως η ταυτότητα που εκπέμπει η κάθε μάρκα και το κάθε μοντέλο για τον κάτοχο του. Πρώτα αυτό και μετά η τεχνολογία, στην οποία ούτως ή άλλως όλοι κονταροχτυπιούνται, ανέκαθεν και ες αεί. Εκεί δεν βλέπω να πεθαίνουν εύκολα οι σκληροί παραδοσιακοί cariolides κατασκευαστές. Θα την ακούσουν γερά όμως γιατί οι μεγάλες αγορές όπως της Κίνας και της Ινδίας και της υπόλοιπης Ασίας γενικότερα δεν έχουν αναπτύξει τέτοιου είδους βαθιά ριζωμένες εξαρτήσεις με τις μάρκες οπότε θα κυριαρχήσουν πιο εύκολα εκεί οι κινέζοι, ή άλλοι κατασκευαστές, σε κάθε segment.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
14.234
Reaction score
27.464
ένα αμάξι καθαρά πόλης (Α Segment, Aygo, Up, κλπ) δεν χρειάζεται στην πραγματικότητα πάνω από 100 χλμ αυτονομίας, ένα σούπερ μίνι δεν χρειάζεται πάνω από 200-250 και ένα μικρομεσαίο οικογενειακό (Golf) δεν χρειάζεται πάνω από 250 - 300.
Ξεχνάς ότι το Aygo Χ, το 208, το Corsa, το Clio κ.α. είναι το μοναδικό αυτοκίνητο για πάρα πολύ κόσμο στην Ευρώπη. Και με αυτό θέλει να κάνει και τα ταξίδια του. Με 100χλμ και 200χλμ αυτονομία δεν γίνεται κανένα ταξίδι, δεν ξεκινάς καν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
50.945
Reaction score
124.282
Επίσης είναι λάθος ο συλλογισμός της υψηλής ταχύτητας (ισχύος) φόρτισης σε μικρής χωρητικότητας μπαταρίες. Μόνον μεγάλες μπαταρίες μπορούν να πάρουν 200 και 300 kW ισχύ φόρτισης, δεν γίνεται αλλιώς, είναι τα δεδομένα των μπαταριών αυτά (3C έως 5C με τρομερή ψύξη).
 

Μηνύματα
3.015
Reaction score
10.009
Οι Κινέζοι φτιάχνουν απο πλοία, αεροπλάνα, τανκς, πυρηνικά εργοστάσια, μέχρι εργαλεία, τηλέφωνα ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
Δίνουν οι δυτικοί την τεχνογνωσία και την απαιτούμενη ποιότητα και βγαίνει ένα μπάτζετ το οποίο καθορίζει εν πολλοίς την «κινεζιά» ή την ποιοτική κατασκευή.
Άμα θέλουν …. μπορούν (έτσι πιστεύω) γιατί τώρα … ξέρουν.
Απλά όταν εξαλείψουν τον ανταγωνισμό με τις κινεζιές , τότε θα φτιάξουν ΚΑΙ ποιοτικά υλικά.
Ότι πληρώνει ο καθένας , αυτό θα παίρνει.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
50.945
Reaction score
124.282
αυτοκίνητο πολυτελείας για το 24, το κια:


Αυτά θέλουν να μας μοιράζουν, τα λαχανί, εκεί θα μας καταντήσουν:

1000008851.jpg


Δίπλα στο νέο BYD, είναι όπως η πινέζα στο χάρτη:


Το bYD επιπλέει και στο νερό. Απίθανο;

Και η κινεζική επέλαση δε σταματά πλέον.

Κινέζικη αντι-πορσε, και μη γελάτε πολύ, γιατί είναι 1300 κιλά. Από ξιαόμι παρακαλώ, και σε τιμή έκπληξη: 💋


Κι έρχεται και τούτο στην Ευρώπη το 24

 
Last edited:

melina

Cargo 200
Μηνύματα
22.746
Reaction score
40.851
Σαφώς και το επιθυμητό κόστος και τιμολόγηση παίζουν σημαντικό ρόλο στην τελική ποιότητα του προϊόντος.
Εχουμε εδώ μεγάλο παράδειγμα τα oppo που ήταν ασυναγώνιστα players.
Νομίζω ότι απλά δεν έχουν αποφασίσει να μπουν σε αυτό το πεδίο ανταγωνισμού ακόμα, ίσως γιατί καταλαβαίνουν ότι λείπουν και άλλα πράγματα πέρα από την τεχνολογική αρτιότητα (το ισχυρό brand identity) αλλά και γιατί δεν είχαν ανάγκη να το κάνουν μέχρι τώρα, στα αυτοκίνητα τουλάχιστον. Σε πιο "νεαρές" βιομηχανίες παίζουν καλή μπαλίτσα (κινητά, υπολογιστές, γενικά ηλεκτρονικά) αν θέλουν.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
50.945
Reaction score
124.282
0,1% η διαφορά 3ης και 4ης

1696007546171.png


Εννοείται πως το Σεπτέμβρη, με τις αυξημένες εξαγωγές σε παγκόσμια κλίμακα, η BYD πλέον είναι η 3η μεγαλύτερη σε πωλήσεις αυτοκινητοβιομηχανία (ασχέτως καυσίμων).

Εντός Σεπτέμβρη έγιναν διαθέσιμα τα BYD σε Σιγκαπούρη και Αυστραλία, και δε ξέρω πού αλλού, έχει χαθεί η μπάλα.

ΙΜΗΟ: Είναι ζήτημα χρόνου να σκαρφαλώσει στη 2η θέση. Κι έχει ο Θεός μετά. 🤪😂😁

 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.174
Reaction score
78.676
Όταν δω ουρές σε κατάστημα να περιμένουν να αγοράσουν το καινούργιο Xiaomi θα έχουν φτιάξει κορυφαίο προϊόν οι Κινέζοι.

Ρε πάτε καλά; :lolsign:

Λέει ο άλλος ο φαλακρός για Κινέζικα και έχει:
Air conditioning ΗΠΑ (edit Ιαπωνία)
Prepro Γαλλία
Ηχεία Γερμανία
Αυτοκίνητο ΗΠΑ (και Γερμανία)
Subwoofer Φινλανδία
Τηλεόραση Ιαπωνία και
Projector Ιαπωνία
:roflmao:

Για πες, ο υπέρηχος στην δουλεια είναι Siemens ή GE? Γιατι δεν παίρνεις Κινεζιά;

Κόψτε τις μλκιες, άντε :gotcha::lolsign:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
50.945
Reaction score
124.282
ο υπέρηχος στην δουλεια είναι Siemens ή GE
GE. Στανταράκι.

(Αλλά μ'αρεσει και το Aloka).

ΥΓ. Όλως τυχαίως, στις ΗΠΑ τη μερίδα του λέοντος στα μηχανήματα u/s κατέχει αυτό ακριβώς το δίδυμο, αλόκα και τζι ί, χρόνια τώρα, όπως τζενελεκ και τζιμπιελ στον στουντιακό ήχο. 🤪😂😁
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
170.998
Μηνύματα
2.851.555
Members
37.847
Νεότερο μέλος
Bert68
Top