Ηρθαν και τα Linton....

stavrosz

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
1.238
Reaction score
1.599
Καλημέρα.
Εντάξει, δεν πίστεψα πραγματικά πως εκνευρίστηκες λογοπαίγνιο έκανα για την φατσούλα..
Εγώ πειραματίζομαι με αρκετά είδη μουσικής και με δυνατά Metal συγκροτήματα και ηλεκτρονική.
Δεν παίζω μουσική δυνατά και εγώ σε μεσαίες-χαμηλές εντάσεις ακούω στο 90%.
Ο Creek φυσικά oδηγεί τα Spendor και χαίρομαι τον συνδυασμό χρόνια τώρα.
Όταν αποφάσισα να ''παίξω'' με τα sub o crown μου πρόσφερε τη δυνατότητα cross και μπήκε στο παιχνίδι. Ιδιαίτερα τώρα που πήρα και τα 2 Rel το αποτέλεσμα είναι στο σύνολο αρκετά καλό, επαναλαμβάνω για τα αυτιά μου.
Το αρχικό post γράφτηκε για να τονίσω πως αν και φτηνό ενισχυτικό ο crown δεν μου ''χάλασε'' τον ήχο, αντιθέτως με τον τρόπο που τα ''έδεσα'' ακούγεται μια χαρά.
Αυτό που δεν μπορώ να δεχτώ είναι πως αν χρησιμοποιηθεί ένα τέτοιου τύπου ενισχυτικό για διάφορους λόγους έχουμε κάνει αμάρτημα.. :biggrin:
Αν στο μέλλον πάρω ένα mini dsp ή κάτι άλλο για cross θα πειραματιστώ διαφορετικά. 8-)
Τίποτε άλλο..
Συγνώμη stavrosz που ξεφύγαμε τόσο από την κουβέντα για τα Linton..
Τι συγνώμη βρε συ... Ίσα ίσα η απόλαυση σε ένα φόρουμ είναι να ξεκινάς από μια αναφορά σε ένα απλό ηχείο και η συζήτηση να ταξιδεύει. Είναι μια αφορμή για την ανάγνωση εμπειριών και απόψεων αλλά και γνώσεων από συμφορουμιτες που έχουν μελετήσει πολυ ενώ οι περισσότεροι επειδή βαριόμαστε την σπουδή αρκούμαστε σε απόψεις από εμπειρίες οι οποίες βεβαίως είναι πολύ σημαντικές.
Πρέπει να καταλάβουμε ότι εδώ δεν είμαστε Music lovers μόνο.... Αλλά audio lovers. Τουτέστιν η πρόταση πάρε αυτό και άκου δεν πιάνει τόπο. Χρειάζεται το ταξίδι σε ήχους, δοκιμές μηχανημάτων, εμπειρίες από συνδυασμούς, λάθη αγορών και πόνος στην τσέπη. Αλλά αυτό είναι που θέλουμε. Αν θέλαμε μόνο να ακούσουμε την μουσική μας θα απευθυνομασταν σε έναν σοβαρό γνωστη... Τι προτείνεις.. πάρε αυτό.. τέρμα. Το μόνο αρνητικό των συζητήσεων είναι ότι είναι δύσκολο να οργανωθουν συμπεράσματα ώστε ο νέο εισερχόμενος στο χόμπι να μη τελματωσει και μπερδευτεί.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.562
Το πεδίο αντήχησης μαζί με το ΄΄κέρδος χώρου΄΄ υποστηρίζουν αποκλειστικώς την Ακουστότητα ως προς τη μέση συνεχόμενη στάθμη.Οι απαραμόρφωτες στιγμιαίες κορυφώσεις δεν υποστηρίζονται.
Αυτό σημειώστε το.

Το room gain είναι ωφέλιμο μεν, αλλά σε steady state, σε συνεχείς σταθερούς τόνους που τους δίνεις το άπλετο χρονικό διάστημα να αθροιζονται οι ανακλάσεις από τοίχο σε τοίχο και να αποκτούν επαρκή ενέργεια ώστε να προστίθεται αυτή στην άμεση ακτινοβολία του ηχείου.

Η μέση στάθμη της μουσικής, που είναι φορτωμένη συνεχώς σε όλο το φάσμα, θα τονιστεί από το room gain, και θα μας δώσει την αίσθηση υψηλότερης στάθμης από ότι βγάζουν πραγματικά τα ηχεία, αλλά και την αίσθηση της περιέλιξης. Βεβαίως εις βάρος της ποιότητας, διότι η έμμεση ενέργεια από τις αλλεπάλληλες ανακλάσεις στα τοιχωματικά όρια δεν έχει την ακρίβεια και την ποιότητα της άμεσης ακτινοβολίας των ηχείων.

Η ποσότητα της έμμεσης ενέργειας θα είναι τόσο μεγαλύτερη, όσο μεγαλύτερο είναι το μετρήσιμο RT60 στο χώρο. Όσο μεγαλύτερο είναι, τόσο χειρότερο το τελικό αποτέλεσμα, φακτς οφ λαιφ..

Ωστόσο, στα στιγμιαία δυναμικά που απαιτούν υψηλή ισχύ, ο χώρος δεν προλαβαίνει να φορτώσει ενέργεια και πρακτικά δεν προσφέρει καθόλου γκεϊν, με μόνη εξαίρεση μια έντονη άμεση ανάκλαση, η οποία έτσι κι αλλιώς είναι κακή στο αποτέλεσμα και θα πρέπει να θεραπευθεί με απορρόφηση αν υπάρχει.

Η όλη κουβέντα περί ισχύος γίνεται για τα στιγμιαία δυναμικά της μουσικής, τα οποία απαιτούν εκατονταπλασια στιγμιαία ισχύ από τη μέση ισχύ.

Σκεφτείτε το εξαιρετικά απλα:

Σε ένα στιγμιαίο δυναμικό πέρασμα που απέχει 20 ντεσιμπέλ από τη μέση στάθμη, θα χρειαστούν 7 διπλασιασμοί ισχύος για να βγει. Και με 1 βατ να βγαίνει η μέση στάθμη, στιγμιαία θα πάει στα 128 βατ.

Βεβαίως η μέση συνεχής στάθμη στα 85-90 ντεσιμπέλ, συνήθως απαιτεί 2 έως 5 βατ, για τα τυπικά ηχεία του εμπορίου και για τυπικές αποστάσεις ακρόασης.

Ωραία, από κει υπολογίστε 7-8 διπλασιασμούς ισχύος για μουσικά έργα με 20 έως 25 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος.

Και βάλτε ένα δυναμικό χεντρουμ ακόμα 3 ντεσιμπέλ στον ενισχυτή ισχύος, ώστε να μη παραμορφώνει, να μη τερματίζει.

Δηλαδή, με 9 διπλασιασμούς ισχύος από την απαιτούμενη ισχύ για 85-90 ντεσιμπέλ συνεχούς στάθμης στη θέση ακρόασης, είστε οκ για έργα υψηλού δυναμικού εύρους και ακρόαση σε χαμηλές συνεχείς μέσες στάθμες.

9 διπλασιασμοί στο 1 βατ σημαίνουν 512 βατ.
Στα 2 βατ πας στο κιλοβατ.

Κι ως τώρα, μιλάμε για καθαρά 8-ωμα ηχεία, αντικείμενο φαντασίας.

Χωρίς επάρκεια ωφέλιμης ισχύος προκύπτουν αποκοπές στο σήμα.Σε κάποιους αυτό το φαινόμενο μπορεί ν'αρέσει ειδικά αν διαθέτουν λυχνιακούς τελικούς,αποτελεί όμως τρομερή πηγή παραμόρφωσης και αφύσικη επέμβαση ως προς το κατεγεγραμμένο δυναμικό εύρος.Δεν είναι αυτά τα δεδομένα διαπραγματεύσιμα...Τελεία και παύλα.
Αυτά είναι τα δεδομένα για ακρόαση μουσικής με υψηλό δυναμικό εύρος.

Δυστυχώς.

Τώρα πάμε στο δια ταύτα της ακρόασης με χαμηλής ισχύος ενισχυτές, των 65 βατ ας πούμε, που πολλοί θεωρούν πως είναι μια χαρά για οικιακή χρήση.

ΟΚ, μια χαρά ειναι. Πες πως στο 1 βατ έχεις μέση στάθμη επαρκή στη θέση ακρόασης, κι εκεί ακούς, με 1 βατ συνεχή μέση στάθμη. Δηλαδή μιλάμε για χαμηλές στάθμες, οικιακές, με 1 βατ, σε φανταστικά ηχεία καθαρά 8-ωμα.

Το δυναμικό εύρος που υπάρχει διαθέσιμο, είναι 6 διπλασιασμων ισχύος, δηλαδή 18 ντεσιμπέλ. Τα περισσότερα είδη μουσικής, μια χαρά τα ακούς, αρκεί να μη ξεπεράσουν τα 15 ντεσιμπέλ στιγμιαιων δυναμικών, γιατί φτάνοντας στα 18 ντεσιμπέλ, έχει βαρέσει μπιέλα ο ενισχυτής, τερμάτισε, έχει φορτώσει παραμορφωσεις και ψαλιδιζει. As bad as it gets.

Οπότε, με χαμηλό θόρυβο υποβάθρου και με φανταστικά ηχεία 8-ωμα, τα 64 βατ αρκούν για χαμηλές μέσες στάθμες (οικιακές) για τα περισσότερα είδη μουσικής. Η μέγιστη στιγμιαία στάθμη, δε θα ξεπερνάει ευχάριστα τα 15 ντεσιμπέλ της χαμηλής συνεχούς μέσης στάθμης.

Τυπικά χαιενταδικα κομμάτια με καμπανάκια και χαλαρές φωνές, θα κελαηδανε.

Συμφωνική μουσική με στιγμιαία ξεσπάσματα, θα ξεβρακωνει την ανεπάρκεια του σεταπ, όπως και οποιοδήποτε μουσικό περιεχόμενο με δυναμικό εύρος μεγαλύτερο των 15 ντεσιμπέλ.

Έχουμε δει και 26 και 28 ντεσιμπέλ δυναμικό εύρος σε σύγχρονες υψηλής ποιότητας ηχογραφήσεις..

Ο κινηματογραφικός ήχος, έχει στανταρακι τα 20 ντεσιμπέλ, και στις πρώτες οκτάβες τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, διότι το . 1 κανάλι έχει έξτρα φόρτωμα.
Οι σύγχρονες ηχογραφήσεις που κυκλοφορούν σε blue ray, ομοίως.

Άρα, για περιορισμένο ρεπερτόριο, ναι βεβαίως, και 50 βατ φτάνουν, αρκεί το ηχείο να μην έχει περίεργο γράφημα εμπέδησης, δηλαδή να παραμένει πάνω από 6 ωμ και χωρίς μπαλαντζαρίσματα στο διάγραμμα της φάσης, και πάντα με δεδομένο ότι ακούς στο 1 βατ. Δηλαδή, χαμηλά να μην ενοχλείς κανένα.


Συνολικά, θα πρέπει να γίνει κατανοητό πως η υψηλή πιστότητα ακρόασης σε οικιακό περιβάλλον και σε πραγματικά χαμηλές μέσες στάθμες, ξεκούραστες, σημαίνει όντως μέση ισχύ 2-5 βατ.

Αλλά για υψηλών δυναμικών μουσικό περιεχόμενο, και για να μην υπάρχουν φαινόμενα δυναμικής συμπίεσης ή παραμόρφωσης, σε τυπικά ηχεία που δεν είναι ιδανικά 8-ωμα φορτία, τα νούμερα της αναγκαίας στιγμιαίας ισχύος ξεπερνούν τα κιλοβατ, ακόμα κι όταν τα χρήσιμα βατ της μέσης ισχύος δεν ξεπερνούν τα 5 βατ ποτέ.

Επιπροσθέτως, η διόρθωση με dsp, θα απαιτήσει έξτρα δυναμικό εύρος, είναι κι αυτή στο παιχνίδι εναντίον μας.

Λαιφ σακς, αϊ νόου..
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.137
Reaction score
18.948
Με πολύ κομψό τρόπο εξέφρασα την προσωπική διαφωνία ως προς το ποιοτικό κυρίως τρόπο οδήγησης τόσο των spentor (δεν προσεξα την αναφορά ως προ το μοντέλο) όσο και των Lindon.
Εγώ θα έμενα στον αγαπημένο Creek σε σχέση με το crown.
Όταν με το καλό αποκτήσω κάποιο dsp γιατί εκεί έχω εστιάσει τώρα (στο cross με τα sub) θα ξαναπαίξει ο Creek. Δεν πουλήθηκε, έμεινε λίγο στην άκρη για να δούμε τι γίνεται με άλλα θέματα..
Να ξεκουραστεί και λίγο ο παππούλης.. :biggrin:

costas EAR said:
Επιπροσθέτως, η διόρθωση με dsp, θα απαιτήσει έξτρα δυναμικό εύρος, είναι κι αυτή στο παιχνίδι εναντίον μας.
Αυτό είναι το δυσκολάκι...
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.137
Reaction score
18.948
Πες μας όμως τελικά βρε stavrosz τα Linton πως είναι?
Μοιάζουν με Spendor Harbeth ηχητικά όπως κατευθύνει η εμφάνιση, το στυλ, (και οι κακές οι γλώσσες :biggrin: ) ή είναι κάτι τελείως διαφορετικό?
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.288
Reaction score
13.195
Συμφωνική μουσική με στιγμιαία ξεσπάσματα, θα ξεβρακωνει την ανεπάρκεια του σεταπ, όπως και οποιοδήποτε μουσικό περιεχόμενο με δυναμικό εύρος μεγαλύτερο των 15 ντεσιμπέλ.
ευγε νεε μου :drinks:
 

S

Stellart0

Guest
Αν σου χαριζαν εναν ροτελ η εναν μαραντζ η εναν ναιμ ποιον θα επαιρνες; (μη μου πεις τον ακριβοτερο πες μου ποιος θα σου αρεσε πιο πολυ) .
Για τα Λίντον δεν είπατε κάτι ... Πάντως πήρα μόνο τις βάσεις των λίντον και σας ενημερώνω είναι εκπληκτικές.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.562
Αυτό σημαίνει πως από τα 86db στα 2 μέτρα ηχείου 90db ευαισθησίας (* 2 ηχεία=91,5) για να αγγίξουμε (στιγμιαία) τα 100db χρειαζόμαστε 32w και όχι εκατοντάδες!
Για την εμπέδηση των 4ων Ω, χρειαζόμαστε 64 και για στιγμιαίο κέρδος +3db χρειαζόμαστε 128
Δεν διαφωνώ.
Άλλωστε έγραψα πως για αυτά τα ηχεία ένας ενισχυτής 125 βατ στα 8ωμ, αρκεί.
Και με κρος και σαμπ, πιθανώς και 100 βατ να αρκεί.
Όμως θα πρέπει να διπλασιάζει στα 4 ωμ αυτός ο ενισχυτής.
Αυτή είναι η μόνη προϋπόθεση, καθώς βύθιση εμπέδησης έχει στην 3η οκτάβα, στην αρχή της μάλιστα.

Άλλωστε δεν ξεπερνούν τα 110 ντεσιμπέλ στο 1μ, οπότε τα παραπάνω βατ απλώς θα ταλαιπωρούν τα μεγάφωνα.
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Όταν έχουμε 90db μέση τιμή έντασης στη μουσική που ακούμε και αυτών που βλέπουμε στο όργανο μέτρησης, σημαίνει εξάρσεις αυτής ή υφέσεις που κινούνται έστω στα -24 (καταχρώμενος τις οδηγίες για ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εκπομπές) άρα +12 και -12 από το μέσο όρο των 90 που καταγράφονται ως διακύμανση.

Δε μπορεί λέγοντας "μέση τιμή έντασης" να έχουμε -10 και +20, κάπου σφάλουμε στη χρήση του όρου, θα μιλούσαμε για 85 μέση τιμή.

Όπως έγραψε και το μέλος Bhutia, βλέπει τη "βελόνα" να ανεβαίνει 30 φορές πάνω από το 1 watt σε προσεγμένες ηχογραφήσεις, οπότε δικαιολογείται απόλυτα η στάθμη από 70db να πηγαίνει στα 85-87db (ΑΝ αναφέρθηκε από τη χαμηλότερη στην υψηλότερη τιμή έντασης και ΑΝ η ένδειξη στον ενισχυτή είναι ανά watt και όχι ανά 10δες )

Όχι, δε χρειάζεται να διπλασιάζει στα 4Ω. Ξεκινώντας στα 85w/8Ω για το παράδειγμα του Musical Fidelity, τα 128 που "μπακαλίστικα" υπολογίστηκαν από εμένα (για να μη παρεξηγούμαστε) ότι απαιτούνται για μία αξιοπρεπή συμπεριφορά, φθάνουν για να αντιπαρέλθουν τη "βύθιση" των 3,5Ω όταν και όποτε απαιτηθεί για τις εντάσεις που συζητάμε και για λίγο μεγαλύτερες θα έλεγα.

Η μέγιστη κατανάλωση που αναφέρει, δικαιολογεί –σχετικά- τον ισχυρισμό μου.
Αντίθετα, δε θα ισχυριζόμουν το ίδιο για τον 803d –που συμπαθώ παρεμπιπτόντως, όπου με μέγιστη κατανάλωση τα 250w δε θα μπορούσε να υποστηρίξει τα 256 που απαιτούνται στις "μπακαλίστικές" μου προσεγγίσεις.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.562
Δε μπορεί λέγοντας "μέση τιμή έντασης" να έχουμε -10 και +20, κάπου σφάλουμε στη χρήση του όρου, θα μιλούσαμε για 85 μέση τιμή.
Εδώ το έχασες.

Δε πειράζει, δες τα βασικά.
Το ηχείο προδιαγράφεται για max spl 110 και sensitivity 90dB/w/m.
Τουτέστιν, για να βγάλει στιγμιαία τα 110 dB που προδιαγράφεται στο 1μ, θα χρειαστεί 20 ντεσιμπέλ πάνω από την ευαισθησία του, δηλαδή 7 διπλασιασμούς ισχύος (128 βατ) και σε αυτή τη στάθμη θα ψαλιδιζει ο ενισχυτής των Μαξ 125 βατ, θα είναι στα όρια παραμόρφωσης και ψαλιδισμου.

Άμα θες χεντρουμ, χρειάζεται ισχυρότερος.

Αυτά, για να οδηγηθεί σωστά το ηχείο σύμφωνα με τις βασικές προδιαγραφές του.
Ωστόσο, στους 110 κύκλους που είναι 3,5 ωμ περίπου, πιθανώς σε μια κορυφή να χρειαστεί έως 250 βατ στα 4ωμ.
Αυτό θα αλλάξει ελάχιστα με κρος στους 80 κύκλους, αλλά μια μικρή αλλαγή θα υπάρχει, καθώς χονδρικά θα έχει κάνα 2 ντεσιμπέλ λιγότερο φορτίο στους 110 κύκλους με κρος στους 80, λόγω της τυπικής κλίσης των φίλτρων l-r 24dB/oct προ του σημείου κρος.



ΥΓ. Αν έχεις μικρότερο ενισχυτή, απλώς θα τερματίζει ο ενισχυτής πριν τερματισει το ηχείο, και θα ακούς τις παραμορφωσεις του ενισχυτή.
 
Last edited:

Μηνύματα
13.644
Reaction score
6.614
Νομίζω ότι το σωστό είναι να ακούμε την μουσική, ωσάν να είμαστε σε ζωντανή εκτέλεση με φυσικά όργανα. Αλήθεια έχεις ακούσει κουρτέτο εγχόρδων από τα 2 μέτρα να δεις τι εντάσεις βγάζει χωρίς να ενοχλεί καθόλου μα καθόλου το αυτί; Ή μια μεγάλη κλασσική ορχήστρα στο μέγαρο μουσικής;
Εκείνο λοιπόν που ενοχλεί στο σπίτι, δεν είναι τα dB, είναι η παραμόρφωση που βγάζει το ηχοσύστημα που μας αναγκάζει να χαμηλώσουμε την ένταση ώστε να μην μας ενοχλεί!
Ειδικά το μέγαρο το είχα λιώσει, εκεί στο μακρινό 1999-2005,όταν έκανα παρέα με φίλη που ήταν πιανίστρια και δασκάλα μουσικής , αλλά και στο Half Note Jazz Club, έχω περάσει πολλές βραδιές, παλιότερα βέβαια, στην εργένικη ζωή μου. Τότε που στο καθιστικό μου υπήρχε και ο μικρομεσαίος σε ισχύ "σιροπιαστός" ενισχυτής, αλλά και το ζευγαρι προ τελικού με τα 200 watt, για πειραματισμούς.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Όταν έχουμε 90db μέση τιμή έντασης στη μουσική που ακούμε και αυτών που βλέπουμε στο όργανο μέτρησης, σημαίνει εξάρσεις αυτής ή υφέσεις που κινούνται έστω στα -24 (καταχρώμενος τις οδηγίες για ραδιοφωνικές ή τηλεοπτικές εκπομπές) άρα +12 και -12 από το μέσο όρο των 90 που καταγράφονται ως διακύμανση.

Δε μπορεί λέγοντας "μέση τιμή έντασης" να έχουμε -10 και +20, κάπου σφάλουμε στη χρήση του όρου, θα μιλούσαμε για 85 μέση τιμή.

Όπως έγραψε και το μέλος Bhutia, βλέπει τη "βελόνα" να ανεβαίνει 30 φορές πάνω από το 1 watt σε προσεγμένες ηχογραφήσεις, οπότε δικαιολογείται απόλυτα η στάθμη από 70db να πηγαίνει στα 85-87db (ΑΝ αναφέρθηκε από τη χαμηλότερη στην υψηλότερη τιμή έντασης και ΑΝ η ένδειξη στον ενισχυτή είναι ανά watt και όχι ανά 10δες )

Όχι, δε χρειάζεται να διπλασιάζει στα 4Ω. Ξεκινώντας στα 85w/8Ω για το παράδειγμα του Musical Fidelity, τα 128 που "μπακαλίστικα" υπολογίστηκαν από εμένα (για να μη παρεξηγούμαστε) ότι απαιτούνται για μία αξιοπρεπή συμπεριφορά, φθάνουν για να αντιπαρέλθουν τη "βύθιση" των 3,5Ω όταν και όποτε απαιτηθεί για τις εντάσεις που συζητάμε και για λίγο μεγαλύτερες θα έλεγα.

Η μέγιστη κατανάλωση που αναφέρει, δικαιολογεί –σχετικά- τον ισχυρισμό μου.
Αντίθετα, δε θα ισχυριζόμουν το ίδιο για τον 803d –που συμπαθώ παρεμπιπτόντως, όπου με μέγιστη κατανάλωση τα 250w δε θα μπορούσε να υποστηρίξει τα 256 που απαιτούνται στις "μπακαλίστικές" μου προσεγγίσεις.
Προς αποφυγήν παρανοήσεων...Καταρχάς οι μονομπλόκ τελικοί της AVM δεν περιλαμβάνουν κλασσικά VUμετρα με βελόνες που ταλαντεύονται,αλλά κανονικούς καταγραφείς που εμφανίζουν σε κάθε διακύμανση ακριβείς τιμές ισχύος με ψηφία και σε συνάρτηση προς τη δηλωμένη ονομαστική τιμή συνδεδεμένου φορτίου...

Πραγματευόμαστε εδώ τη στάθμη ηχητικής πίεσης μετρούμενη σε μονάδες dB και όχι την ηχητική ένταση που αποτελεί άλλο μέγεθος,το οποίο περιλαμβάνει την ηχητική πίεση ως συνιστώσα μαζί με τη σωματιδιακή ταχύτητα.

Όταν η εμπέδηση στο παθητικό ηχείο εμφανίζει πτώσεις σε τιμές κατώτερες της δηλωθείσας από τον κατασκευαστή, λογαριάζεται το ηχείο στην πράξη ως ωμικό φορτίο με ακέραια ονομαστική τιμή κατώτερη και πιο κοντινή προς την κατώτατη που λαμβάνει η εμπέδηση στη διαδρομή του φάσματος,.Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι κρατώντας σταθερή τη διαφορά δυναμικού στους ακροδέκτες (λ.χ. το standard των 2,83 Volt) για την επίτευξη ισοδύναμης ηχητικής πίεσης ένα φορτίο λ.χ. 4 Ωμ θα απαιτεί ισχύ σε Watt διπλάσια σε σύγκριση με φορτίο 8 Ωμ.Αυτά υπαγορεύονται από το γνωστό νόμο του Ohm.

Άμα κιόλας η εμπέδηση διακρίνεται από έντονο χωρητικό ή επαγωγικό χαρακτήρα και ακόμα χειρότερα μεταπτώσεις από το ένα άκρο στο άλλο πάνω στο ακουστό φάσμα,τότε το έργο και η καταπόνηση των στοιχείων στο συνδεδεμένο ενισχυτή αυξάνουν κατακόρυφα για την απόδοση δεδομένης τιμής ισχύος.
Να παιρνεις ενα ηχειο για laid back ακροασεις
και να διαπιστωνεις οτι πρωτα
θα επρεπε να ειχες παρει πτυχιο μαθηματικων.
Ισχύει και το αντίστροφο φαινόμενο...Να προμηθεύεσαι λυχνιακούς τριοδικούς για χαλαρές ακροάσεις και να διαπιστώνεις ότι θα χρειαζόταν πτυχίο στη...Σολομωνική με τόση ΄΄μαγεία΄΄ που τους περιτριγυρίζει ως υλοποιήσεις.
 
Last edited:

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Άρα, για να καταλάβω…

Εμείς αναφερόμαστε στην ισχύ που θα φέρει στα όριά τους τα ηχεία ή στη μέση στάθμη ακρόασης των 90db και στις απαιτήσεις ισχύος που της αναλογούν, για 2 μέτρα απόσταση;

Τα 110db είναι το όριο των ηχείων.
Αυτό σημαίνει μία συνεχή, θερμική, ισχύ στα 125 και κορυφές (στιγμιαία, πριν το κορεσμό και λιώσιμο του πηνίου) στα 250, όπως και αναφέρουν, άρα φτάνουμε να υποθέσουμε ότι και τα 2 ηχεία χρειάζονται για τα 110db στο 1 μέτρο.
Όσο απομακρυνόμαστε από αυτά και προσπαθώντας να πιάσουμε τη μέγιστη στάθμη db που αναφέρουν στα 2 μέτρα ή στα 3 μέτρα, θα χρειαζόμαστε μεν παραπάνω ισχύ, θα καταστρέψουμε δε τα ηχεία γιατί έχουν βγει από τις προδιαγραφές τους!

Επιμένω πως, ενισχυτές όπως οι Arcam S20, Cambridge Audio CXA80, Musical fidelity M3si κ.α., που βρίσκονται στην κατηγορία τιμής των ηχείων με τις βάσεις, έχουν -τουλάχιστον- τα ρεύματα για αξιόλογες ακροάσεις και ευτυχισμένους, για πολλά χρόνια, χρήστες.
Αν, τώρα, δεν αρέσουν τα πρίμα του ενός ή η μεσαία του άλλου για την τελική επιλογή του χρήστη, ανήκει στο υποκειμενικό και δεν το κρίνω
 

S

Stellart0

Guest
μάλλον τα λιντον δεν λένε τίποτε. Δεν αποφασιζουνε με τι ενισχυτή να παίξουν. Κρίμα γιατί είναι όμορφα ηχεία.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Άρα, για να καταλάβω…

Εμείς αναφερόμαστε στην ισχύ που θα φέρει στα όριά τους τα ηχεία ή στη μέση στάθμη ακρόασης των 90db και στις απαιτήσεις ισχύος που της αναλογούν, για 2 μέτρα απόσταση;

Τα 110db είναι το όριο των ηχείων.
Αυτό σημαίνει μία συνεχή, θερμική, ισχύ στα 125 και κορυφές (στιγμιαία, πριν το κορεσμό και λιώσιμο του πηνίου) στα 250, όπως και αναφέρουν, άρα φτάνουμε να υποθέσουμε ότι και τα 2 ηχεία χρειάζονται για τα 110db στο 1 μέτρο.
Όσο απομακρυνόμαστε από αυτά και προσπαθώντας να πιάσουμε τη μέγιστη στάθμη db που αναφέρουν στα 2 μέτρα ή στα 3 μέτρα, θα χρειαζόμαστε μεν παραπάνω ισχύ, θα καταστρέψουμε δε τα ηχεία γιατί έχουν βγει από τις προδιαγραφές τους!

Επιμένω πως, ενισχυτές όπως οι Arcam S20, Cambridge Audio CXA80, Musical fidelity M3si κ.α., που βρίσκονται στην κατηγορία τιμής των ηχείων με τις βάσεις, έχουν -τουλάχιστον- τα ρεύματα για αξιόλογες ακροάσεις και ευτυχισμένους, για πολλά χρόνια, χρήστες.
Αν, τώρα, δεν αρέσουν τα πρίμα του ενός ή η μεσαία του άλλου για την τελική επιλογή του χρήστη, ανήκει στο υποκειμενικό και δεν το κρίνω
110 dB προφανώς σε συνεχώς εκπεμπόμενη στάθμη και με απροσδιόριστο κάτω όριο απόκρισης...

Οι ποιοτικές ενεργές υλοποιήσεις ηχείων έχουν επιλύσει προ πολλού τέτοια ζητήματα,δηλώνοντας απευθείας στις προδιαγραφές που τα συνοδεύουν ωφέλιμες στάθμες κορυφής



.
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Το γνωρίζω για τους AVM, γι' αυτό και η αναφορά στα "VU" με εισαγωγικά.
Είχα έρθει παλαιότερα σε "επαφή" για καιρό με τους Evo Μ2 & M3 (που δεν είχαν) και Μ5 (που είχε).

Αναρωτιέμαι τώρα:
Όταν ένας απλός χρήστης στο φόρουμ αναφέρεται σε μέση στάθμη ακρόασης, εννοεί την ηχητική πίεση ή την ηχητική ένταση που μπορεί να μετρήσει (κουτσά-στραβά) με μία εφαρμογή που κατέβασε στο κινητό του;
Υποθέτω (αυθαίρετα ομολογώ αλλά πιστεύω ότι αφορά το μεγαλύτερο μέρος των συμμετεχόντων) το δεύτερο και όλα τα κείμενα μου αναφέρονται σε αυτό.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Το γνωρίζω για τους AVM, γι' αυτό και η αναφορά στα "VU" με εισαγωγικά.
Είχα έρθει παλαιότερα σε "επαφή" για καιρό με τους Evo Μ2 & M3 (που δεν είχαν) και Μ5 (που είχε).

Αναρωτιέμαι τώρα:
Όταν ένας απλός χρήστης στο φόρουμ αναφέρεται σε μέση στάθμη ακρόασης, εννοεί την ηχητική πίεση ή την ηχητική ένταση που μπορεί να μετρήσει (κουτσά-στραβά) με μία εφαρμογή που κατέβασε στο κινητό του;
Υποθέτω (αυθαίρετα ομολογώ αλλά πιστεύω ότι αφορά το μεγαλύτερο μέρος των συμμετεχόντων) το δεύτερο και όλα τα κείμενα μου αναφέρονται σε αυτό.
Μέση στάθμη ακρόασης λογαριάζεται η συνεχόμενη και ανταποκρινόμενη σε σήματα ΄΄σταθερής κατάστασης΄΄,χωρίς έντονες δυναμικές μεταπτώσεις στο περιεχόμενό τους...Στην περίπτωση των AVM η αντιστοιχούσα προς εκείνη τιμή ισχύος που εμφανίζεται κατά τις συνήθεις ακροάσεις με τους δορυφόρους λογαριαζόμενους ως 4ωμα φορτία και υψιπερατά κροσαρισμένους κυμαίνεται σε...υποδιαιρέσεις του Watt.Στις σπάνιες περιπτώσεις που για μικρό χρονικό διάστημα αυξάνεται η συνεχόμενη στάθμη στα υψίπεδα του Ear,οι δείκτες ισχύος κυμαίνονται συνεχόμενα γύρω από τιμή 10-15 Watt,πατώντας στη ζώνη 250-300 Watt σε στιγμιαίες κορυφώσεις προγραμμάτων με έντονες δυναμικές μεταπτώσεις.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.398
Reaction score
125.562
Τέλος πάντων, δεν καταλαβαίνω ποιος είναι ο λόγος της συζήτησης επί των τεχνικών θεμάτων, αφού στην ουσία δε χωράει.. συζήτηση.

Επί της πράξης, επίσης δεν υπάρχει ουσία στη συζήτηση, διότι όσο κι αν σκίζετε τα ρούχα σας πως ένας ενισχυτής 80 ή 120 βατ αρκεί, θα αποτελέσει βάναυσο χτύπημα η ακρόαση ενός ενισχυτή σαφώς υψηλότερης ισχύος, ιδίως αν συνδυαστεί με χαλαρή ακρόαση μουσικού περιεχομένου υψηλού δυναμικού εύρους. Βγάζει μάτι το πράμα, και κουφός θα χοροπηδήσει..

Ίσως να είναι το κόστος ένα θέμα, ίσως και όχι - αν σώνει και καλά θέλετε μιούζικαλ φιντελιτι ή άλλο χαιενταδικο προϊόν γνωστής φίρμας, μα δυστυχώς αυτό μου είναι αδιάφορο, αφού υπάρχουν λύσεις υψηλής ισχύος σε προσιτά κοστολογια.

Τέλος, τα πρίμα του ενός ενισχυτή πόσο μεταξένια είναι σε σχέση με του άλλου, είναι εντελώς μα εντελώς αδιάφορο, σε μια εποχή που το τι σημαίνει ταργκετ κερβ είναι ευρέως γνωστό.

Τες πα, βαρετό είναι. Όσα είχαν να ειπωθούν, ειπώθηκαν και με το παραπάνω. Φτάνει.
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.608
Μηνύματα
2.867.783
Members
37.938
Νεότερο μέλος
AlexisAvdis
Top