Ηρθαν και τα Linton....

Ndis

Titika
Μηνύματα
1.868
Reaction score
4.643
και πείτε μου ειλικρινά....... σε τι σπίτια μένετε? Γιατί με ηχεία, με νορμάλ ευαισθησία 88-90 db/1w/1m, τι τα κάνετε τα 300 και 400 άρια της ισχύος? Να έχεις κανένα magnepan, να το καταλάβω.....
Ποιος ακουει στο 1m σε σαλόνι ? 3-4m για πλάκα! Επίσης 88-90db ευαισθησία μετρημένα ή του κατασκευαστή ; Γιατί κάτι κλιπς λέγανε 95 db και τα μετρήσανε 87 db . Τέλος, αντε και ακους στάθμες αναφοράς, headroom δεν θες; που θα το βρεις απο 50-100w ?
 

Kotsidis John

Photography
Moderator
Μηνύματα
13.887
Reaction score
34.310
Μια χαρα ειμαστε, υγιεστατοι, δοξα το Θεο, με τα εμβολια μας, με το ακουογραμμα μας, σε νορμαλ σπιτια μαλιστα πολυκατοικιες, με γειτονες παντου, δοξα το Θεο με τα σαμπ μας τα 2, με τα ηχεια μας, και με εντασεις αναλογως συνθηκων, και πανω απ ολα με τα ρωμαλεα ενισχυτικα μας, που οδηγουν πολυ καλα τα ηχεια μας και τα κανουν οτι θελουν, οποτε το θελουμε...

" once u go black, u never go back..." λεει ο σοφος λαος μας και βεβαια γελαω ακομα οταν θυμαμαι πως επαιζα τα ηχεια μου με διαφορους λαμπατους.

Δεν πειραζει, δεν κακο να υποστηριζουμε λαθος αποψεις, ισως δεν κανει ν αλλαξουμε γνωμη, ισως δεν εχουμε δει την ωμη πραγματικοτητα, κλπ κλπ, δεν κακο.

Μια χαρα ειμαστε και μια χαρα περναμε παντως!

Κι οταν θελουμε 115 db να τα χωσουμε , τα χωνουμε ανετα και χωρις αναπνοη, αλλα ακομα καλυτερα στις απλες καθημερινες ακροασεις με πολλα βατακια, εκει δειχνουν τα δοντια τους στην οδηγηση.

Κι οταν θελουμε ν ακουσουμε τις μεγαλες ορχηστρες μας η τα μεγαλα live δυνατα με τις μεγαλες δυναμικες περιοχες, δυναμωνουμε την ενταση χωρις να κλανουν τα μεγαφωνα η να μυριζουν οι ενισχυτες.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
και πείτε μου ειλικρινά....... σε τι σπίτια μένετε? Γιατί με ηχεία, με νορμάλ ευαισθησία 88-90 db/1w/1m, τι τα κάνετε τα 300 και 400 άρια της ισχύος? Να έχεις κανένα magnepan, να το καταλάβω.....
Ενισχυτές καφετέριας vs. ενισχυτές...καφετιέρας,σα να λέγαμε...:sneaky:


Bhutia said:
... Στο συγκεκριμένο κομμάτι παρατηρείται στα σειριακά VUμετρα των τελικών οι απαιτήσεις σε τιμές ισχύος να τριακονταπλασιάζονται σε στιγμιαίες κορυφώσεις,μολονότι οι τελικοί είναι κροσαρισμένοι με υψιπερατό φίλτρο στα 80 Hz...
 

Μηνύματα
4.466
Reaction score
7.742
το τι γραφουν οι κατασκευαστες και το τι ισχυει στην πραξη ειναι καλο ερωτημα, γενικος κανονας ειναι να μην δεχομαστε ως θεσφατο τα στοιχεια που παρουσιαζει ο κατασκευαστης.
2ον πρεπει να σημειωθει οτι αυτο που χρειαζομαστε για καθε ηχειο ειναι 82db για σταθμη αναφορας 85db, εκτος εαν εχουμε μονοκαναλο :biggrin:
επισης αναλογα την τοποθετηση, μπορουμε να κερδισουμε καποια ντιμπι

αυτο που αναφερεται ξεκαθαρα σε τεχνικα αρθρα ειναι οτι σε περιπτωσεις κατα τις οποιες το ηχειο εχει χαμηλη εμπεδηση , τοτε τα μεγαλα μηκη καλωδιων καθως και η μικρη τους διαμετρος οδηγουν σε μεγαλες απωλειες ενεργειας.

ενας καλος και ρεαλιστικος κανονας για την επιλογη ενισχυτων ειναι να εχουν την διπλασια ισχυ απο την συνεχόμενη ονομαστική αντοχή των ηχειων

βασικα παρε μαναμ ενεργα να γλυτωσεις και απο τα δυο:biggrin:

κατι που αξιζει να αναφερθει ειναι η αποφυγη παραμορφωσης οχι μονο στους ενισχυτες αλλα σε ολοκληρη την αλυσιδα του σηματος.
δεν ξερω πως μεταφραζεται αυτο στο κλασσικο δικαναλο με εναν ολοκληρωμενο ενισχυτη αλλα το γραφω ως τροφη για σκεψη και περαιτερω κουβεντα απο τους ειδικους του φορουμ
οπως τονιζουν ειδικοι του χωρου θα πρεπει ολο το σημα να ειναι απαλλαγμενο απο τετοιου ειδους παραμορφωσεις , καταλληλo (Gainstruktur)
οσο περισσοτερες συσκευες στην αλυσιδα , αλλαγες φορμα στον ηχο (digital/analog) και επεξεργασιες σηματος, τοσο μεγαλυτερος ειναι ο κινδυνος λανθασμενων προσαρμογων.

κατα κανονα θα πρεπει ολες οι συσκευες στην ηχητικη αλυσιδα για δεδομενη σταθμη να ειναι ρυθμισμενα στο μαξιμουμ (εαν το μεταφραζω σωστα)

οπως χαρακτηριστικα αναφερουν
If, for example, the output of a cinema processor is incorrectly adjusted to an external crossover, distorted square-wave signals can arise well in front of the amplifier. If the cinema processor has already reached its maximum level in the output, the input of the crossover should also have reached its maximum value. However, if the input of the crossover is lowered, the cinema processor would have to provide even more level in the output, which it cannot do due to its internal level structure. If the output of the processor is turned up further, clipping and distortion can occur. The output stage then amplifies this distorted square wave signal without contributing to the square wave itself.
 

Μηνύματα
13.653
Reaction score
6.620
H δική μου άποψη, μέσα από την σελίδα της ps audio...... απλά και ξακαθαρα.

 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
H δική μου άποψη, μέσα από την σελίδα της ps audio...... απλά και ξακαθαρα.

Αφήνει απέξω από το απλοποιημένο πλαίσιο αρκετά σενάρια που υφίστανται υπό πραγματικές συνθήκες...Όπως για παράδειγμα :

- Τί ισχύει όταν το ηχείο δεν έχει την τυπική 8ωμη ονομαστική τιμή εμπέδησης;

- Κάθε διπλασιασμός απόστασης συνεπάγεται για σταθερή τιμή παρεχόμενης ισχύος μείωση στη στάθμη κατά 6 dB τόσο για τις λογαριαζόμενες ως σημειακές πηγές - η πλειοψηφία των ηχείων στην αγορά - όσο και για τις γραμμικές πηγές - array και πάνελ - σε πεπερασμένες αποστάσεις,αφού στη δεύτερη περίπτωση η θεωρητική μείωση κατά 3dB θα ισχύει σε μεγάλες αποστάσεις μη ανταποκρινόμενες προς συνήθεις οικιακές συνθήκες...

- Για κάθε μείωση της ευαισθησίας κατά 3 dB θ'απαιτείται διπλασιασμός στην ωφέλιμη ισχύ για την επίτευξη ίδιας στάθμης.

- Τί συμβαίνει όταν το αναπαραγόμενο πρόγραμμα θα εμφανίζει στιγμιαίες κορυφώσεις σε τάξεις + 15-20 dB ως προς τη μέση συνεχόμενη στάθμη (RMS) δεδομένου σήματος;

- Η Ακουστότητα (πόσο δυνατά μας ακούγεται) δεδομένο πρόγραμμα) συναρτάται με τη μέση συνεχόμενη στάθμη και προάγεται από τη στάθμη στο πεδίο αντήχησης.Το δε μέγεθος της Ακουστότητας δεν προάγεται καθόλου από το προαναφερθέν πεδίο κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις στο πρόγραμμα,οπότε εξαρτάται αποκλειστικώς από την ικανότητα παροχής σε ωφέλιμη ισχύ από πλευράς ενισχυτή και την ικανή διαχείριση αυτής από την πλευρά του ηχείου...

- Το πλήθος Watt σίγουρα δεν είναι ισοδύναμο όταν τα τροφοδοτικά των τελικών δεν είναι ισοδύναμα,αφού σε απαιτητικά ως προς την περιεχόμενη ενέργεια προγράματα το λιγότερο στιβαρό θα υποχωρεί επιφέροντας φαινόμενα αποκοπής στο σήμα ευκολότερα ...

- Πού είναι το απαραίτητο ωφέλιμο περιθώριο στο headroom,οεο;;; :D
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.191
Reaction score
19.133
400 βατ για τα spendor που ειναι 8αρια και αντε πανε μεχρι τα 7 και εχουν ονομαστικη ισχυ 90 βατ?

έβαλες ενισχυτή "καφετέριας" να οδηγεί τα spendor? Καταλαβαίνω ότι μπορεί να ήθελες μεγαλύτερες εντάσεις, σώματα κλπ, αλλά ας αγόραζες έναν πιο ισχυρό ενισχυτή.
Tanto μην εκνευρίζεσαι, ιδιαίτερα οταν δεν υπάρχει λόγος. Νομίζω δεν αντιληφθηκατε (και το έγραψα) πως ο κύριος λόγος που το έκανα ήταν για να πειραματιστω με το cross του crown. Από εκεί και πέρα γράφω απλά πως παίζει μια χαρά, δεν με κουρασε, δεν σκιαχτηκα, αυτό... Κυρίως έτσι κι αλλιώς αρκετό καιρό τώρα ακούω μουσική στο γραφείο μου με τα yamaha hs5 λόγο του τραυματισμού μου. Μόνο εκεί μπορούσα να καθήσω άνετα..
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Tanto μην εκνευρίζεσαι, ιδιαίτερα οταν δεν υπάρχει λόγος. Νομίζω δεν αντιληφθηκατε (και το έγραψα) πως ο κύριος λόγος που το έκανα ήταν για να πειραματιστω με το cross του crown. Από εκεί και πέρα γράφω απλά πως παίζει μια χαρά, δεν με κουρασε, δεν σκιαχτηκα, αυτό... Κυρίως έτσι κι αλλιώς αρκετό καιρό τώρα ακούω μουσική στο γραφείο μου με τα yamaha hs5 λόγο του τραυματισμού μου. Μόνο εκεί μπορούσα να καθήσω άνετα..
Επί τη ευκαιρία,το μοντέλο 1502 είναι προδιαγεγραμμένο για 300 Watt σε φορτίο 8 Ωμ...Τετρακοσάρης - σχεδόν - είναι ο 2002...Τα δε ηχεία που έχεις με υψιπερατό ως προς τις δύο πρώτες οκτάβες κροσάρισμα θα μειώνουν σημαντικά τις απαιτήσεις τους σε παρεχόμενη ισχύ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.433
Reaction score
125.801
Ένα ηχείο όταν βγάλει στιγμιαία 110 ντεσιμπέλ, με τη μέση στάθμη να βρίσκεται 20 ντεσιμπέλ χαμηλότερα, στα 90, παίζει απλώς.. Χαμηλόφωνα.

Καθόλου μα καθόλου δε σκιάζεται κανένας με στιγμιαίες κορυφές στα 110, είναι στάθμες της πλάκας, τίποτα το σπουδαίο. Αδιάφορες στάθμες.

Πάμε τώρα στα νούμερα, αν και εφόσον έχουμε ένα θεωρητικά τέλειο 8-ωμο ηχείο ευαισθησίας 90 dB/w/m.

Αυτό λοιπόν το ηχείο, στα 2 μέτρα απόσταση ακρόασης θα έχει μετρήσιμα στάθμη 84 ντεσιμπέλ με 1 βατ ισχύος.

Με 9 διπλασιασμούς ισχύος (512 βατ) θα βγάλει στιγμιαία 111 ντεσιμπέλ στα 2μ απόσταση ακρόασης, και 105 ντεσιμπέλ στα 4μ.

Αν πέφτει στα 4ωμ, χρειάζεται τη διπλάσια ισχύ (1024 βατ) για την ίδια στάθμη, και αν πέσει στα 2ωμ τότε θέλει 2.048 βατ στιγμιαία για αυτή την ποταπή στάθμη.

Πες ότι είναι χάρακας στα 8ωμ ρε φίλε, οκ, σου φτάνουν 512 βατ.

Για να έχει χεντρουμ 3 ντεσιμπέλ ο ενισχυτής ισχύος και να μη κλάνει μεντες, χρειάζεται να είναι διπλάσιας ισχύος, δηλαδή κιλοβατικός.

Μη μιλάτε για ισχύ, είναι πονεμένη ιστορία..

Ακούστε που σας λέω, πάρτε ενεργά.
Βασανίζεστε αδίκως..


ΥΓ.
1. Πολύ δύσκολα τα πράγματα για να βγάλει ένα ηχείο 110 ντεσιμπέλ στα 2 μέτρα, και τραγικά δύσκολα στα 4μ. Δεν είναι αστεία αυτά.

2. Στην πράξη, όλη τη μεγάλη στάθμη κορυφής, τη χρειάζεσαι στο φάσμα των σαμπ.

3. Όταν τα σαμπ καταφέρεις να βγάλουν μέγιστη στάθμη 110 ντεσιμπέλ στη θέση ακρόασης, τότε το γουφερ του δορυφόρου θα χρειαστεί να βγαλει έως 105 ντεσιμπέλ, και το Μιντ έως 100 ντεσιμπέλ. Χονδρικά αυτά, και για στιγμιαίες στάθμες μιλάμε.

3. Ο χώρος μπορεί να μας δώσει gain από 3 έως 9 ντεσιμπέλ. Είναι κάθε ντεσιμπέλ πολύτιμο.

4. Όσο πιο πολλούς δορυφόρους έχεις, τόσο λιγότερες απαιτήσεις στάθμης από τον καθένα τους.

5. σαμπ. Εκεί είναι το βάσανο. Εκεί χρειάζονται οι στάθμες και τα βατ. Στους δορυφόρους, με κατάλληλη τοποθέτηση, με εκμετάλλευση των room gains και με ελάττωση της απόστασης ακρόασης, τα πράγματα είναι πολύ απλά και εύκολα.

Τέλος, οι υπολογισμοί ισχύος για ένα δορυφόρο μόνο του, στα νούμερα μπορεί να είναι σωστοί, αλλά υπολογίζεις χωρίς τον ξενοδόχο. Το καημένο το γουφερακι του δορυφόρου, άγιο να το κάνεις, δε θα αντέξει την ισχύ που χρειάζεται για τη στάθμη που απαιτείται στις πρώτες οκτάβες, κι ούτε μπορεί αυτό το γουφερακι να βγάλει αυτά που περιέχει η μουσική. Δεν γίνεται. Καπιτο;

Αν κυκλοφορούσαν ευρέως, να είναι διαθέσιμα σε όλους τα σχεδιαγράμματα max spl των οποιονδήποτε ηχείων (δορυφόρων) στο φάσμα, θα έπεφτε πολύ γέλιο.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.191
Reaction score
19.133
Tanto μην εκνευρίζεσαι, ιδιαίτερα οταν δεν υπάρχει λόγος. Νομίζω δεν αντιληφθηκατε (και το έγραψα) πως ο κύριος λόγος που το έκανα ήταν για να πειραματιστω με το cross του crown. Από εκεί και πέρα γράφω απλά πως παίζει μια χαρά, δεν με κουρασε, δεν σκιαχτηκα, αυτό...

Με την προσθήκη των sub και το cross (από τον crown) καθώς δεν έχω άλλο τρόπο προς το παρόν να το κάνω, το αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπέστατο (for me).
Δεν ισχυρίστηκα ποτέ πως είναι ιδανικό ταίριασμα ούτε πως χρειάζομαι την ισχύ του τελικού για να παίζω τσίτα.
Αντιθέτως παίζω σε σχετικά χαμηλές εντάσεις.
Δεν έχω κανένα (ψυχολογικό) πρόβλημα να δοκιμάσω-χρησιμοποιήσω το φτηνό ενισχυτικό επειδή τα ηχεία ίσως αξίζουν κάτι καλύτερο.
Από εκεί και πέρα αν κάποιος θέλει να μου κάνει δωράκι έναν δυνατότερο και εξίσου ποιοτικό ενισχυτή σαν τον Creek + μια συσκευή για cross ίσως ντραπώ λίγο στην αρχή.. αλλά τι να κάνω θα τα πάρω βρε. :biggrin:
Αστειεύομαι φυσικά..
 
Last edited:

Μηνύματα
13.653
Reaction score
6.620
Tanto μην εκνευρίζεσαι, ιδιαίτερα οταν δεν υπάρχει λόγος. Νομίζω δεν αντιληφθηκατε (και το έγραψα) πως ο κύριος λόγος που το έκανα ήταν για να πειραματιστω με το cross του crown. Από εκεί και πέρα γράφω απλά πως παίζει μια χαρά, δεν με κουρασε, δεν σκιαχτηκα, αυτό... Κυρίως έτσι κι αλλιώς αρκετό καιρό τώρα ακούω μουσική στο γραφείο μου με τα yamaha hs5 λόγο του τραυματισμού μου. Μόνο εκεί μπορούσα να καθήσω άνετα..
Δεν υπάρχει εκνευρισμός (απλά μια εμφατική απάντηση), κουβέντα κάνουμε, απόψεις και εμπειρίες παραθέτουμε, έτσι είναι τα ζωντανά φόρουμ. Απλά πιστεύω ότι αν δεν μας φτάνει ένας creek destiny να οδηγήσει ένα ζευγάρι spendor, μένουμε με αυτόν μέχρι να πάμε σε κάτι αντίστοιχο ηχητικά, αλλά πιο ισχυρό. Σίγουρα δεν ακούμε όλοι το ίδιο, εννοώ με τον ίδιο τρόπο. Προσωπικά πλέον δεν μπορώ να ακούσω πάνω από μέσες εντάσεις και τις περισσότερες φόρες ακούω τζαζ, ορχηστρική μουσική και από ροκ ή έντεχνο, χαλαρά κομμάτια. Για μένα πλέον η ακρόαση μουσικής, είναι χαλάρωση στο τέλος της μέρας ή συντροφιά παράλληλα με την εργασία μου. Ίσως για αυτό δεν μπορώ να καταλάβω και όσους ακούν σε μεγάλες εντάσεις και "δυνατά" κομμάτια.
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Καλό μήνα, καλό (τυπικά) καλοκαίρι!



Costas EAR, νομίζω ότι κάπου σφάλλεις στους υπολογισμούς σου.

Αρχικά, ξεκινάς υπολογισμούς βασισμένους στο ένα ηχείο, υπάρχουν δύο στη στερεοφωνία, περισσότερα στην πολυφωνία (αν και το αναφέρεις παρακάτω).

Το κέρδος από το δωμάτιο αθροίζεται στην ένταση, προσφέροντας το κάτι τις παραπάνω (το αναφέρεις παρακάτω)

Συνήθως οι απαιτήσεις υψηλότερων ρευμάτων λόγω χαμηλής εμπέδησης βρίσκεται μεταξύ του ½ της 4ης και του 1/3 της 5ης οκτάβας.
Ανάλογα με την τοποθέτηση των ηχείων στο χώρο υπάρχει ένα κέρδος που… "ξεγελά" τον ακροατή σε αυτές τις συχνότητες - όσο ανεβαίνει η στάθμη, αλλά είναι απόλυτα ακουστή και κατανοητή (αν δεν υπάρχουν τα ρεύματα που απαιτούνται) σε χαμηλές στάθμες που ο χώρος έχει μικρότερη συμβολή στο αποτέλεσμα.

Τα 90db μέσης στάθμης είναι, για τους περισσότερους οικιακούς χώρους, μία απόλυτα ικανοποιητική στάθμη, εξασφαλίζοντας στις ακροάσεις ένα περιθώριο 20db (+-10)!
Όταν ξεκινάμε τους υπολογισμούς σε μέση στάθμη 90db, αυτό σημαίνει πως η κορυφή μπορεί να είναι τα 100 (+10db) και το χαμηλότερο σημείο τα 80 (-10db).

Αυτό σημαίνει πως από τα 86db στα 2 μέτρα ηχείου 90db ευαισθησίας (* 2 ηχεία=91,5) για να αγγίξουμε (στιγμιαία) τα 100db χρειαζόμαστε 32w και όχι εκατοντάδες!
Για την εμπέδηση των 4ων Ω, χρειαζόμαστε 64 και για στιγμιαίο κέρδος +3db χρειαζόμαστε 128 (με βάση τους υπολογισμούς σου, χωρίς να σκεφτόμαστε και άλλες παραμέτρους που παίζουν ρόλο σε αυτή την απλή προσέγγιση)

Αν τώρα το διαμέρισμα, η μονοκατοικία, το σπίτι γενικά, βρίσκεται πάνω στη… Βουλιαγμένης, στη Ποσειδώνος, στην Πολυτεχνείου/Τσιμισκή και θέλουμε να απολαύσουμε με τα παράθυρα ανοιχτά τη μουσική μας… τότε ο θόρυβος από την κίνηση του δρόμου θα απαιτήσει μεγαλύτερες στάθμες για να καλυφθεί αλλά δε νομίζω να συζητάμε για κάτι τέτοιο.

Για να ξαναγυρίζουμε στα Linton, προσωπικά πιστεύω ότι με ένα Musical Fidelity M3si, με ένα Arcam S20, που κοστίζουν όσο κοστίζουν τα ηχεία με τις βάσεις τους, άρα υπάρχει η απαιτούμενη ισορροπία τιμής, το αποτέλεσμα θα είναι από πολύ καλό έως εξαιρετικό ;)
 

Μηνύματα
2.353
Reaction score
4.917
Δεν υπάρχει εκνευρισμός (απλά μια εμφατική απάντηση), κουβέντα κάνουμε, απόψεις και εμπειρίες παραθέτουμε, έτσι είναι τα ζωντανά φόρουμ. Απλά πιστεύω ότι αν δεν μας φτάνει ένας creek destiny να οδηγήσει ένα ζευγάρι spendor, μένουμε με αυτόν μέχρι να πάμε σε κάτι αντίστοιχο ηχητικά, αλλά πιο ισχυρό. Σίγουρα δεν ακούμε όλοι το ίδιο, εννοώ με τον ίδιο τρόπο. Προσωπικά πλέον δεν μπορώ να ακούσω πάνω από μέσες εντάσεις και τις περισσότερες φόρες ακούω τζαζ, ορχηστρική μουσική και από ροκ ή έντεχνο, χαλαρά κομμάτια. Για μένα πλέον η ακρόαση μουσικής, είναι χαλάρωση στο τέλος της μέρας ή συντροφιά παράλληλα με την εργασία μου. Ίσως για αυτό δεν μπορώ να καταλάβω και όσους ακούν σε μεγάλες εντάσεις και "δυνατά" κομμάτια.
Νομίζω ότι το σωστό είναι να ακούμε την μουσική, ωσάν να είμαστε σε ζωντανή εκτέλεση με φυσικά όργανα. Αλήθεια έχεις ακούσει κουρτέτο εγχόρδων από τα 2 μέτρα να δεις τι εντάσεις βγάζει χωρίς να ενοχλεί καθόλου μα καθόλου το αυτί; Ή μια μεγάλη κλασσική ορχήστρα στο μέγαρο μουσικής;
Εκείνο λοιπόν που ενοχλεί στο σπίτι, δεν είναι τα dB, είναι η παραμόρφωση που βγάζει το ηχοσύστημα που μας αναγκάζει να χαμηλώσουμε την ένταση ώστε να μην μας ενοχλεί!
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.191
Reaction score
19.133
Δεν υπάρχει εκνευρισμός (απλά μια εμφατική απάντηση), κουβέντα κάνουμε, απόψεις και εμπειρίες παραθέτουμε, έτσι είναι τα ζωντανά φόρουμ. Απλά πιστεύω ότι αν δεν μας φτάνει ένας creek destiny να οδηγήσει ένα ζευγάρι spendor, μένουμε με αυτόν μέχρι να πάμε σε κάτι αντίστοιχο ηχητικά, αλλά πιο ισχυρό. Σίγουρα δεν ακούμε όλοι το ίδιο, εννοώ με τον ίδιο τρόπο. Προσωπικά πλέον δεν μπορώ να ακούσω πάνω από μέσες εντάσεις και τις περισσότερες φόρες ακούω τζαζ, ορχηστρική μουσική και από ροκ ή έντεχνο, χαλαρά κομμάτια. Για μένα πλέον η ακρόαση μουσικής, είναι χαλάρωση στο τέλος της μέρας ή συντροφιά παράλληλα με την εργασία μου. Ίσως για αυτό δεν μπορώ να καταλάβω και όσους ακούν σε μεγάλες εντάσεις και "δυνατά" κομμάτια.
Καλημέρα.
Εντάξει, δεν πίστεψα πραγματικά πως εκνευρίστηκες λογοπαίγνιο έκανα για την φατσούλα..
Εγώ πειραματίζομαι με αρκετά είδη μουσικής και με δυνατά Metal συγκροτήματα και ηλεκτρονική.
Δεν παίζω μουσική δυνατά και εγώ σε μεσαίες-χαμηλές εντάσεις ακούω στο 90%.
Ο Creek φυσικά oδηγεί τα Spendor και χαίρομαι τον συνδυασμό χρόνια τώρα.
Όταν αποφάσισα να ''παίξω'' με τα sub o crown μου πρόσφερε τη δυνατότητα cross και μπήκε στο παιχνίδι. Ιδιαίτερα τώρα που πήρα και τα 2 Rel το αποτέλεσμα είναι στο σύνολο αρκετά καλό, επαναλαμβάνω για τα αυτιά μου.
Το αρχικό post γράφτηκε για να τονίσω πως αν και φτηνό ενισχυτικό ο crown δεν μου ''χάλασε'' τον ήχο, αντιθέτως με τον τρόπο που τα ''έδεσα'' ακούγεται μια χαρά.
Αυτό που δεν μπορώ να δεχτώ είναι πως αν χρησιμοποιηθεί ένα τέτοιου τύπου ενισχυτικό για διάφορους λόγους έχουμε κάνει αμάρτημα.. :biggrin:
Αν στο μέλλον πάρω ένα mini dsp ή κάτι άλλο για cross θα πειραματιστώ διαφορετικά. 8-)
Τίποτε άλλο..
Συγνώμη stavrosz που ξεφύγαμε τόσο από την κουβέντα για τα Linton..
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.191
Reaction score
19.133
Καλημέρα.
Εντάξει, δεν πίστεψα πραγματικά πως εκνευρίστηκες λογοπαίγνιο έκανα για την φατσούλα..
Εγώ πειραματίζομαι με αρκετά είδη μουσικής και με δυνατά Metal συγκροτήματα και ηλεκτρονική.
Δεν παίζω μουσική δυνατά και εγώ σε μεσαίες-χαμηλές εντάσεις ακούω στο 90%.
Ο Creek φυσικά oδηγεί τα Spendor και χαίρομαι τον συνδυασμό χρόνια τώρα.
Όταν αποφάσισα να ''παίξω'' με τα sub o crown μου πρόσφερε τη δυνατότητα cross και μπήκε στο παιχνίδι. Ιδιαίτερα τώρα που πήρα και τα 2 Rel το αποτέλεσμα είναι στο σύνολο αρκετά καλό, επαναλαμβάνω για τα αυτιά μου.
Το αρχικό post γράφτηκε για να τονίσω πως αν και φτηνό ενισχυτικό ο crown δεν μου ''χάλασε'' τον ήχο, αντιθέτως με τον τρόπο που τα ''έδεσα'' ακούγεται μια χαρά.
Αυτό που δεν μπορώ να δεχτώ είναι πως αν χρησιμοποιηθεί ένα τέτοιου τύπου ενισχυτικό για διάφορους λόγους έχουμε κάνει αμάρτημα.. :biggrin:
Αν στο μέλλον πάρω ένα mini dsp ή κάτι άλλο για cross θα πειραματιστώ διαφορετικά. 8-)
Τίποτε άλλο..
Συγνώμη stavrosz που ξεφύγαμε τόσο από την κουβέντα για τα Linton..
Να προσθέσω πως επειδή το μπάτζετ είναι περιορισμένο πιστεύω αν είχα επενδύσει σε πιο ισχυρό (ας πούμε τα διπλά watt) και αντιστοίχως ποιοτικό ενισχυτή σαν τον creek αντί των sub στο τέλος θα είχα μικρότερη ευελιξία και ίσως χασούρα, όχι κέρδος..
Προσωπική εκτίμηση και δεν επιθυμώ να πείσω κανέναν για αυτό.. 8-)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.808
Καλό μήνα, καλό (τυπικά) καλοκαίρι!



Costas EAR, νομίζω ότι κάπου σφάλλεις στους υπολογισμούς σου.

Αρχικά, ξεκινάς υπολογισμούς βασισμένους στο ένα ηχείο, υπάρχουν δύο στη στερεοφωνία, περισσότερα στην πολυφωνία (αν και το αναφέρεις παρακάτω).

Το κέρδος από το δωμάτιο αθροίζεται στην ένταση, προσφέροντας το κάτι τις παραπάνω (το αναφέρεις παρακάτω)

Συνήθως οι απαιτήσεις υψηλότερων ρευμάτων λόγω χαμηλής εμπέδησης βρίσκεται μεταξύ του ½ της 4ης και του 1/3 της 5ης οκτάβας.
Ανάλογα με την τοποθέτηση των ηχείων στο χώρο υπάρχει ένα κέρδος που… "ξεγελά" τον ακροατή σε αυτές τις συχνότητες - όσο ανεβαίνει η στάθμη, αλλά είναι απόλυτα ακουστή και κατανοητή (αν δεν υπάρχουν τα ρεύματα που απαιτούνται) σε χαμηλές στάθμες που ο χώρος έχει μικρότερη συμβολή στο αποτέλεσμα.

Τα 90db μέσης στάθμης είναι, για τους περισσότερους οικιακούς χώρους, μία απόλυτα ικανοποιητική στάθμη, εξασφαλίζοντας στις ακροάσεις ένα περιθώριο 20db (+-10)!
Όταν ξεκινάμε τους υπολογισμούς σε μέση στάθμη 90db, αυτό σημαίνει πως η κορυφή μπορεί να είναι τα 100 (+10db) και το χαμηλότερο σημείο τα 80 (-10db).

Αυτό σημαίνει πως από τα 86db στα 2 μέτρα ηχείου 90db ευαισθησίας (* 2 ηχεία=91,5) για να αγγίξουμε (στιγμιαία) τα 100db χρειαζόμαστε 32w και όχι εκατοντάδες!
Για την εμπέδηση των 4ων Ω, χρειαζόμαστε 64 και για στιγμιαίο κέρδος +3db χρειαζόμαστε 128 (με βάση τους υπολογισμούς σου, χωρίς να σκεφτόμαστε και άλλες παραμέτρους που παίζουν ρόλο σε αυτή την απλή προσέγγιση)

Αν τώρα το διαμέρισμα, η μονοκατοικία, το σπίτι γενικά, βρίσκεται πάνω στη… Βουλιαγμένης, στη Ποσειδώνος, στην Πολυτεχνείου/Τσιμισκή και θέλουμε να απολαύσουμε με τα παράθυρα ανοιχτά τη μουσική μας… τότε ο θόρυβος από την κίνηση του δρόμου θα απαιτήσει μεγαλύτερες στάθμες για να καλυφθεί αλλά δε νομίζω να συζητάμε για κάτι τέτοιο.

Για να ξαναγυρίζουμε στα Linton, προσωπικά πιστεύω ότι με ένα Musical Fidelity M3si, με ένα Arcam S20, που κοστίζουν όσο κοστίζουν τα ηχεία με τις βάσεις τους, άρα υπάρχει η απαιτούμενη ισορροπία τιμής, το αποτέλεσμα θα είναι από πολύ καλό έως εξαιρετικό ;)
Δεν θα παύει να τονίζεται από μέρους μου σε κάθε ανακριβή εκτίμηση...Το πεδίο αντήχησης μαζί με το ΄΄κέρδος χώρου΄΄ υποστηρίζουν αποκλειστικώς την Ακουστότητα ως προς τη μέση συνεχόμενη στάθμη.Οι απαραμόρφωτες στιγμιαίες κορυφώσεις δεν υποστηρίζονται.Χωρίς επάρκεια ωφέλιμης ισχύος προκύπτουν αποκοπές στο σήμα.Σε κάποιους αυτό το φαινόμενο μπορεί ν'αρέσει ειδικά αν διαθέτουν λυχνιακούς τελικούς,αποτελεί όμως τρομερή πηγή παραμόρφωσης και αφύσικη επέμβαση στην πιστότητα ως προς το καταγεγραμμένο δυναμικό εύρος.Δεν είναι αυτά τα δεδομένα διαπραγματεύσιμα...Τελεία και παύλα.

Υψηλή στάθμη στο θόρυβο υποβάθρου από το περιβάλλον υποβαθμίζει αμετάκλητα το ωφέλιμο δυναμικό εύρος.Εάν θέλαμε ν'αποκατασταθεί το τελευταίο τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό,τότε θα έπρεπε ν'ανέλθει η μέση συνεχόμενη στάθμη ακρόασης και κατά; συνέπεια να πολλαπλασιαστούν οι απαιτήσεις σε απαραμόρφωτη ισχύ διαθέσιμη κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις...

Ο ίδιος τέλος ακούω διαρκώς σε στάθμες ανταποκρινόμενες προς μέσες συνεχόμενες τιμές 70-85 dB,με την ανώτερη αντιστοιχούσα στη μέγιστη ασφαλή στάθμη για συνεχόμενες ακροάσεις επ'αόριστον.Όπως έχει διαπιστωθεί με ηχεία τυπικής ευαισθησίας 87-88 dB/W/m - εφόσον διαθέτω μεταξύ άλλων τελικούς με καταγραφή της παρεχόμενης ισχύος ως προς διαφορετικές τιμές στο συνδεδεμένο φορτίο - και σήματα σταθερής κατάστασης με τα δικά μου setup φτάνει 1 και κάτι περίπου Watt για πρόγραμμα με υγιές δυναμικό εύρος και 2-4 σε παραγωγές με φτωχό δυναμικό εύρος που θα είχαν πληθώρα πουσαρισμένων ενεργειακά συνιστωσών.Κατά τις στιγμιαίες κορυφώσεις η απαιτούμενη ισχύς δείχνει μέχρι και να τριακονταπλασιάζεται περίπου στην πρώτη περίπτωση ενώ να δεκαπλασιάζεται περίπου στη δεύτερη.Οι δε απαιτήσεις σε παρεχόμενη ισχύ αυξάνουν κατακόρυφα όταν τα main ηχεία δεν είναι υψιπερατά κροσαρισμένα με αυτόνομα sub...

Συμπέρασμα : Εάν οι συνθήκες περιβάλλοντος μαζί με τις ακροαματικές συνήθειες επιτρέπουν χαμηλές συνεχόμενες στάθμες γύρω από την τυπική αναφορά (75-80 dB στη θέση ακρόασης και σε απόσταση εντός μέσου πεδίου,δηλαδή όχι ανώτερη από 240 εκατοστόμετρα),έχει καλώς...100 Watt για ηχεία μέσης ευαισθησίας και τυπικά 8ωμη εμπέδηση, συμπεριλαμβανομένου...ΦΠΑ υπό την έννοια δυναμικού περιθωρίου.

Επειδή όμως τόσο η φορολογία όσο και τα δεδομένα...δαγκώνουν αμείλικτα,εφόσον τα ηχεία είναι ακροσάριστα,οι διαθέσιμες στάθμες κορυφής δεν θ'ανταποκρίνονταν σε πλήρες φάσμα,εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων.Καθότι δεν παίζει ρόλο μόνο η παρεχόμενη ισχύς αλλά και η ικανότητα διαχείρισης της ενέργειας από δεδομένο ηχειακό σύστημα.

Σε κροσαρισμένα main θα φτάνουν λιγότερα,αρκεί να μην ανέρχεται για οποιονδήποτε λόγο η μέση συνεχόμενη στάθμη κατά τις ακροάσεις...
 
Last edited:

P

panag 505

Guest
Να προσθέσω πως επειδή το μπάτζετ είναι περιορισμένο πιστεύω αν είχα επενδύσει σε πιο ισχυρό (ας πούμε τα διπλά watt) και αντιστοίχως ποιοτικό ενισχυτή σαν τον creek αντί των sub στο τέλος θα είχα μικρότερη ευελιξία και ίσως χασούρα, όχι κέρδος..
Προσωπική εκτίμηση και δεν επιθυμώ να πείσω κανέναν για αυτό.. 8-)
Χωρίς να διευκρινίζεις πια σπέντορ έχεις θεωρώ ότι με creek ήσουν εντός της αιώνιας πάλης που όλοι έχουμε με την αισθητική.


Στο δια ταύτα τώρα ο stavrosz αναφέρθηκε σε τρεις συγκεκριμένους ενισχυτές με τον Exposure 3010 S2D στα 110 watt και 400VA, 8 Ohms load και φυσικά τον Naim 85 Watt που εγώ θα προτιμούσα για να χαρώ τα Linton.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
6.191
Reaction score
19.133
Χωρίς να διευκρινίζεις πια σπέντορ έχεις θεωρώ ότι με creek ήσουν εντός της αιώνιας πάλης που όλοι έχουμε με την αισθητική.
Sorry δεν το κατάλαβα, διατύπωσε το λίγο διαφορετικά..
Έχω αναφέρει παραπάνω ότι έχω τα Sp1 και προσθέτω τώρα και τα 3/5r.
 

P

panag 505

Guest
Sorry δεν το κατάλαβα, διατύπωσε το λίγο διαφορετικά..
Έχω αναφέρει παραπάνω ότι έχω τα Sp1 και προσθέτω τώρα και τα 3/5r.
Με πολύ κομψό τρόπο εξέφρασα την προσωπική διαφωνία ως προς το ποιοτικό κυρίως τρόπο οδήγησης τόσο των spentor (δεν προσεξα την αναφορά ως προ το μοντέλο) όσο και των Lindon.
Εγώ θα έμενα στον αγαπημένο Creek σε σχέση με το crown.
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
521
Reaction score
671
Με την προσθήκη των sub και το cross (από τον crown) καθώς δεν έχω άλλο τρόπο προς το παρόν να το κάνω, το αποτέλεσμα είναι αξιοπρεπέστατο (for me).
Δεν ισχυρίστηκα ποτέ πως είναι ιδανικό ταίριασμα ούτε πως χρειάζομαι την ισχύ του τελικού για να παίζω τσίτα.
Αντιθέτως παίζω σε σχετικά χαμηλές εντάσεις.
Δεν έχω κανένα (ψυχολογικό) πρόβλημα να δοκιμάσω-χρησιμοποιήσω το φτηνό ενισχυτικό επειδή τα ηχεία ίσως αξίζουν κάτι καλύτερο.
Από εκεί και πέρα αν κάποιος θέλει να μου κάνει δωράκι έναν δυνατότερο και εξίσου ποιοτικό ενισχυτή σαν τον Creek + μια συσκευή για cross ίσως ντραπώ λίγο στην αρχή.. αλλά τι να κάνω θα τα πάρω βρε. :biggrin:
Αστειεύομαι φυσικά..
Με βάση τη μουσική που αναφέρεις, σίγουρα κέρδισες πολλά, πιθανολογώ περισσότερα απ’ όσα "έχασες" από ένα ισχυρότερο ενισχυτή στην ποιότητα του creek, ο οποίος θα ήταν περισσότερο "γλυκός", "αέρινος" (σύμφωνα με την περιγραφή σου) αλλά δε θα υπήρχαν –σε ίση ποσότητα- τα δυναμικά, ο όγκος, που προσέφεραν τα subs στο 8ιντσο μεγάφωνο του Spendor και η… "ανακούφισή" του από την αναπαραγωγή των χαμηλών.

Το πλέον όμορφο είναι ότι τα έχεις και σε χαμηλές εντάσεις ;)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.640
Μηνύματα
2.870.069
Members
37.937
Νεότερο μέλος
daemon76
Top