Ηχητική περιποίηση χώρου ακρόασης


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Περιγράφει ένα σωρό πράγματα που έχουν γραφτεί ξανά και ξανά στο παρόν forum.

Οφείλω βεβαίως να επισημάνω και ιδίως για χάρη του Γιάνννη που το εκτιμά ιδιαιτέρως,ότι η πολυπόθητη αίσθηση ευρυχωρίας στην ηχητική σκηνή και η εντυπωσιακή διαστρωμάτωση χρειάζονται διάχυση οπωσδήποτε από τις ανώτερες μεσαίες και πάνω οκτάβες.

Στο επεισόδιο νο.23 περιγράφει εκλαϊκευμένα την επίπτωση από διατάξεις συνδυασμένης δράσης (απορροφητικής-διαχυτικής) υπονοώντας ότι η εκτεταμένη διαχυτική δράση σε χαμηλομεσαίες και κάτω οκτάβες είναι ούτως ή άλλως ανέφικτη σε τυπικούς οικιακούς χώρους εξαιτίας των μεγάλων απαιτούμενων διαστάσεων.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.637
Reaction score
77.057
Περιγράφει ένα σωρό πράγματα που έχουν γραφτεί ξανά και ξανά στο παρόν forum.

Οφείλω βεβαίως να επισημάνω και ιδίως για χάρη του Γιάνννη που το εκτιμά ιδιαιτέρως,ότι η πολυπόθητη αίσθηση ευρυχωρίας στην ηχητική σκηνή και η εντυπωσιακή διαστρωμάτωση χρειάζονται διάχυση οπωσδήποτε από τις ανώτερες μεσαίες και πάνω οκτάβες.

Στο επεισόδιο νο.23 περιγράφει εκλαϊκευμένα την επίπτωση από διατάξεις συνδυασμένης δράσης (απορροφητικής-διαχυτικής) υπονοώντας ότι η εκτεταμένη διαχυτική δράση σε χαμηλομεσαίες και κάτω οκτάβες είναι ούτως ή άλλως ανέφικτη σε τυπικούς οικιακούς χώρους εξαιτίας των μεγάλων απαιτούμενων διαστάσεων.
έχεις θράσος μιλάμε... :lol: :laugh:
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Οφείλω βεβαίως να επισημάνω και ιδίως για χάρη του Γιάνννη που το εκτιμά ιδιαιτέρως,ότι η πολυπόθητη αίσθηση ευρυχωρίας στην ηχητική σκηνή και η εντυπωσιακή διαστρωμάτωση χρειάζονται διάχυση οπωσδήποτε από τις ανώτερες μεσαίες και πάνω οκτάβες
Είχα τη τύχη να ακούσω αυτή την εκδοχή ως επισκέπτης σε χώρο με διάχυση πίσω απο τα ηχεία, καθώς και να ακούσω τί κάνει η διάχυση ( διά της αφαίρεσης αυτής ). Πολύ ωραίο αποτέλεσμα.
 

Μηνύματα
1.247
Reaction score
2.189
Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
Χρειάζεται και απορρόφηση για να καταπολεμούσε τις πιο διακεκριμένες σε μικρούς χώρους πρώτες ανακλάσεις,αλλά και διάχυση προκειμένου να προαχθεί μια αίσθηση επέκτασης των διαστάσεων,.
Είχα τη τύχη να ακούσω αυτή την εκδοχή ως επισκέπτης σε χώρο με διάχυση πίσω απο τα ηχεία, καθώς και να ακούσω τί κάνει η διάχυση ( διά της αφαίρεσης αυτής ). Πολύ ωραίο αποτέλεσμα.
Είσαι βέβαιος;Μήπως άλλαξαν στα κρυφά και κανένα...καλώδιο για να σε τρολάριζαν; :roflmao:
έχεις θράσος μιλάμε... :lol: :laugh:
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
27.245
Reaction score
78.922
Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
Φυσικά και κάνει για πολυκάναλο.

Ο δικός μου μπούσουλας είναι: bass traps σε όλες τις γωνιές και μετα το σκεφτόμαστε.
Συνήθως κάποιους συνδυασμός διάχυσης+broadband απορρόφησης.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
37.637
Reaction score
77.057
Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
για αρχή μέτρηση...
και να ξέρεις πάντα ότι ....
όταν κάτι δεν απορροφάται...αντανακλάται...;)
 


Μηνύματα
3.652
Reaction score
5.462
Δεν είναι δυνατόν να αντιληφθείς διαφορά με την αφαίρεση της διάχυσης πίσω από τα ηχεία. Βασικά από οπουδήποτε και να αφαιρέσεις τόσο λίγη διάχυση, ίσως με εξαίρεση τα early reflections, δεν είναι δυνατόν να καταλάβεις ουσιαστική διαφορά. Αντιθέτως την απορρόφηση την καταλαβαίνεις πολυ πιο εύκολα.
 

Μηνύματα
22.267
Reaction score
15.542
Για ένα μικρό δωμάτιο 5χ4χ3 (μ×π×υ) και για πιθανό πλάνο εγκατάστασης πολυκάναλου με μικρά ηχεία (πχ 2δρομα 8") και 4 sub τι θα ήταν προτιμότερο σαν γενικό πρότυπο? 1)Διάχυση παντού? (με απορρόφηση πίσω της) 2)Μιξ? 3)Τίποτα απο τα 2? (Οι διαστάσεις του χώρου δεν προσφέρονται για πολυκάναλο -πάρε ηχομπάρα)
μπασοπαγιδες....τα προβληματα απο εκει ξεκινανε σε ολους τους χωρους....
.....μετα θελει μετρησεις για να βαλεις οτιδηποτε με στοχο ισορροπημενο αποτελεσμα
 

Μηνύματα
7.234
Reaction score
11.774
Δεν είναι δυνατόν να αντιληφθείς διαφορά με την αφαίρεση της διάχυσης πίσω από τα ηχεία. Βασικά από οπουδήποτε και να αφαιρέσεις τόσο λίγη διάχυση, ίσως με εξαίρεση τα early reflections, δεν είναι δυνατόν να καταλάβεις ουσιαστική διαφορά. Αντιθέτως την απορρόφηση την καταλαβαίνεις πολυ πιο εύκολα.
Εγώ την άκουσα. Μικρή διαφορά, αλλά σημαντική ως προς τον εστιασμό, το πόσο καθαρό είναι το στήσιμο της "εικόνας" στο χώρο.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Περιγράφει ένα σωρό πράγματα που έχουν γραφτεί ξανά και ξανά στο παρόν forum.

Οφείλω βεβαίως να επισημάνω και ιδίως για χάρη του Γιάνννη που το εκτιμά ιδιαιτέρως,ότι η πολυπόθητη αίσθηση ευρυχωρίας στην ηχητική σκηνή και η εντυπωσιακή διαστρωμάτωση χρειάζονται διάχυση οπωσδήποτε από τις ανώτερες μεσαίες και πάνω οκτάβες.

Στο επεισόδιο νο.23 περιγράφει εκλαϊκευμένα την επίπτωση από διατάξεις συνδυασμένης δράσης (απορροφητικής-διαχυτικής) υπονοώντας ότι η εκτεταμένη διαχυτική δράση σε χαμηλομεσαίες και κάτω οκτάβες είναι ούτως ή άλλως ανέφικτη σε τυπικούς οικιακούς χώρους εξαιτίας των μεγάλων απαιτούμενων διαστάσεων.
Και εσυ φωτογραφιες διαβαζεις,μιστερ μπουτια;

Εγω τοσο καιρο κοκορευομαι για την εικονα μου και εσυ μου τη λες; :lolsign:

Αυτο που λες ειναι λογια του Τουλη!Πλυση εγκεφαλου σας εκανε!! :rofl:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
16.932
Reaction score
54.806
Και εσυ φωτογραφιες διαβαζεις,μιστερ μπουτια;

Εγω τοσο καιρο κοκορευομαι για την εικονα μου και εσυ μου τη λες; :lolsign:

Αυτο που λες ειναι λογια του Τουλη!Πλυση εγκεφαλου σας εκανε!! :rofl:
Παραπονέθηκες όμως για το πόσο υποβαθμίστηκε με αλλαγές στην τοποθέτηση που έδιναν βελτιωμένες αποκρίσεις.
Γιάνννη τα έχω γράψει με δικά μου λόγια εδώ και δέκα περίπου χρόνια.Το θέμα είναι να μη χρειάζεσαι...κλύσμα εγκεφάλου. :roflmao:
Απάντηση: Ανατομία Ακουστικής Χώρων

H ιδιότητα πρόσθετης υποβάθμισης της ενέργειας στην κατοπτρική διεύθυνση ανάκλασης αυξάνει την καταλληλότητα των διατάξεων πρωτεύουσας ρίζας γιά μικρούς χώρους ακρόασης όπως και γιά εφαρμογή στα ζωντανά άκρα στουντιακών δωματίων ελέγχου μικρού μεγέθους.Πέραν της πυκνότητας των ρυθμών συντονισμού (που καθορίζει τη συμπεριφορά κάτω από το νοητό όριο των 300Hz),η ακουστική αίσθηση ενός μικρού χώρου σχηματίζεται στα αντίστοιχα νευρωνικά κέντρα του εγκεφάλου χάρη στην επεξεργασία των διαφορών χρονικής άφιξης μεταξύ άμεσων και ανακλώμενων κυμάτων.

Το φαινόμενο προτεραιότητας διασφαλίζει τον εντοπισμό της πηγής στο χώρο,συντελώντας παράλληλα στη διαμόρφωση της εκλαμβανόμενης ποιότητας του εκπεμπομένου από αυτή ήχου ανάλογα με τις χρονικές διαφορές ανάμεσα στις αφίξεις του άμεσου και των προερχόμενων από πρώτη ανάκλαση κυμάτων.Αυτή η διαφοροποίηση στην εκλαμβανόμενη τονική ισορροπία πληροφορεί τον ακροατή γιά την ύπαρξη των πραγματικών επιφανειών (ορίων) που περικλείουν τον τυπικό χώρο ακρόασης.Στις περιπτώσεις όπου δεν έχει ληφθεί ιδιαίτερη ακουστική φροντίδα,οποιαδήποτε χωρική πληροφορία (είτε περιέχεται στην ηχογράφηση είτε έχει ενσωματωθεί στο στάδιο της μίξης) περιέχεται στο εκπεμπόμενο σήμα νοθεύεται από τις πρώιμες κατοπτρικές ανακλάσεις που θα φτάσουν στο ακουστικό μας σύστημα με χρονική υστέρηση μεταξύ 15 μέχρι περίπου 50 χιλιοστών δευτερολέπτου από τη στιγμή της πρωτογενούς εκπομπής,δηλαδή πριν την ένταξή τους στο σχηματισμό του πεδίου αντήχησης.Όταν οι πρώιμες ανακλάσεις φτάνουν σε μεταγενέστερες χρονικές στιγμές τείνουν ν'αποδώσουν αίσθηση μεγαλυτέρου χώρου που ανταποκρίνεται πιστότερα στα δεδομένα των αιθουσών ζωντανής ακρόασης και τις πληροφορίες που περιέχονται δυνητικά στο αναπαραγόμενο σήμα.

Εάν αντί της διάχυσης εφαρμοζόταν αποκλειστικά εκτεταμένη απορροφητική φροντίδα ως φίλτρο ΄΄ουδετεροποίησης΄΄ του χώρου,πέρα από το γεγονός ότι θ'απαιτούσε ογκωδέστερες διατάξεις επενεργώντας σε συχνοτικές ζώνες μικρότερου εύρους,η πλήρης επιτυχία αυτης θα προσομοίωνε το χώρο με ανηχοϊκό θάλαμο.Σε κείνη την περίπτωση θα απαιτείτο ακόμα μεγαλύτερη ισχύς γιά την επίτευξη δεδομένης ηχητικής πίεσης,η συνάφεια της ακουστικής αντίληψης με το ίδιο το μουσικό γεγονός θα μειωνόταν,ενώ η παραγόμενη αίσθηση ακουστικής ΄΄αποξήρανσης΄΄ θα προξενούσε υποσυνείδητα δυσφορία κατά την ακρόαση σε βάθος χρόνου.

Αντίθετα,η κατάλληλα ρυθμισμένη διάχυση πραγματοποιεί πλησιέστερη ψευδαίσθηση του χώρου ακρόασης προς εκείνους που διατηρούμε ως αντιληπτική αναφορά.Μέσω της σχάσης των πρώιμων κατοπτρικών ανακλάσεων και τη διανομή της ενέργειάς τους στο χώρο και το χρόνο εντάσσονται αυτές γρηγορότερα και ομαλότερα στο ενιαίο πεδίο αντήχησης,μιά και μεσολαβεί μεγαλύτερος χρόνος μεταξύ άμεσης και πρώτης απότομης ενεργειακής ανόδου αντιστοιχούσας στις πρώτες ανακλάσεις.

Ειδικά γιά μικρούς χώρους,με την περαιτέρω υποβάθμιση της ανακλώμενης ενέργειας στην κατοπτρική διεύθυνση μειώνεται ακόμα περισσότερο ο βαθμός (και η καταστροφική συμβολή) της πρώτης ενεργειακής ανόδου που ακολουθεί την αρχική έφοδο της άμεσης ηχητικής ενέργειας.Περιορίζονται έτσι οι χρωματισμοί και μετατοπίσεις των ακουστικών ειδώλων.Επιπρόσθετα καταπνίγονται φαινόμενα τρεμοπαιξίματος ηχούς μεταξύ παραλλήλων επιφανειών όπως και θολώματα εξαιτίας πολλαπλών φαινομένων κτενωτού φίλτρου που εντείνονται στους μικρούς χώρους.Το πλέον σημαντικό επίτευγμα συνίσταται στην ενίσχυση της αίσθησης περιέλιξης από το αναπαραγόμενο μουσικό γεγονός.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Παραπονέθηκες όμως για το πόσο υποβαθμίστηκε με αλλαγές στην τοποθέτηση που έδιναν βελτιωμένες αποκρίσεις.
Γιάνννη τα έχω γράψει με δικά μου λόγια εδώ και δέκα περίπου χρόνια.Το θέμα είναι να μη χρειάζεσαι...κλύσμα εγκεφάλου. :roflmao:
Ετσι!

Ιδου και ενα τελειο ETC απο τη θεση που τα εχω τωρα,το οποιο δειχνει αριστη στεροφωνικη εικονα.

ETC.jpg

Και ενα λινκ για οσους πιθανως δε ξερουν να το διαβαζουν.
 

Μηνύματα
12.828
Reaction score
10.048
Ιδου και ενα τελειο ETC

View attachment 147586
Μα αν υποθέσουμε ότι η αρχική κορύφωση είναι στα 6,5 msec, τότε οι επόμενες κορυφώσεις στα 9 και 12,5 msec είναι σε υψηλότερη ένταση.Και αυτό είναι λάθος σύμφωνα με το #1 κριτήριο από το link που έβαλες.

Επίσης δεν έπρεπε να βάλεις smoothing. Ανέβασε μία και το γράφημα χωρίς smoothing.
 

Μηνύματα
2.118
Reaction score
3.628
Μα αν υποθέσουμε ότι η αρχική κορύφωση είναι στα 6,5 msec, τότε οι επόμενες κορυφώσεις στα 9 και 12,5 msec είναι σε υψηλότερη ένταση.Και αυτό είναι λάθος σύμφωνα με το #1 κριτήριο από το link που έβαλες.

Επίσης δεν έπρεπε να βάλεις smoothing. Ανέβασε μία και το γράφημα χωρίς smoothing.
Ξαναδιαβασε το λινκ. :bigboss:

Αν δε ξερεις να τα διαβαζεις-μην ασχολεισαι
 

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
16.493
Reaction score
37.569
... impulse responce... μας δινει την ενεργεια οβε(ρ) ταιμ (...) .. λιγο πεζμενο το βλεπω.. οχι ? θα του εδινα κατι σε αναβολικο ... ή κανα τριπακι...
Ασε δε που βλεπουμε ολες τις μετρησεις (σε σχεση με τον χωρο+συνολο) για να μπορεσουμε βγαλουμε καποιο συμπερασμα.
Με αλλα λογια κυνηγαμε το δεντρο και χανουμε το δασος..
αντι να κυνηγαμε ουρανια τοκσα
ή ανεμομυλους..
ή...ή .. ή... ιτιααααααααααα ιτιαααααααααα.....λουλουδιαζμενη.....
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
171.312
Μηνύματα
2.858.187
Members
37.893
Νεότερο μέλος
k.dimitriadis
Top